[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 90.707 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:23:
[...]

Ik zou niet naar het midden gaan, de grens ligt grofweg op grens Friesland/Groningen met Overijssel/Drenthe.
klopt wel redelijk ja :-) en ach moet voor t werk wat zuidelijker dan de fryske grins ;)

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:00
Eu limiet is verhoogd van 21Gb naar 26GB.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtcA0-biEDyod5j9Fw5al0EBcz8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MBF9BWOiQuQrCy8XBuwbyECM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:35
Het is mooi de verhoging en ik heb zelf ook T-Mobile Unlimited voor €25,- per maand. Ik kom wel eens buiten Nederland maar 26GB ga ik niet op maken verwacht ik. Hangt vanaf hoeveel dagen ik buiten Nederland ga.

Met Unlimited doe ik dagelijks 2GB erbij en heb ik 10GB per dag. Ik maak het niet op.. maar ik heb nu wel weer onbeperkt internet. en op werk en thuis gewoon via Wi-FI ben ik verbonden. Sinds ik Unlimited heb het grootste verbruik op 1 dag is 5GB bij mij.

In Oktober verlengd: Ik zie met GOGOGO-deals was het nog voordeliger,
Vanaf 21 februari 2022 hebben wij verlengd en mijn vrouw met 10GB met onbeperkt bellen voor €15,- per maand 2 jaar met GOGOGO deals genomen en ik heb Sim-Only Unlimited voor €25,- per maand voor 2 jaar . Wij hebben verlengd met Sim-Only.

[ Voor 20% gewijzigd door Van der Berg op 21-12-2021 14:13 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 08:55

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Zijn hier mensen die ervaring hebben met het aanvragen van een (nieuw sim-only) abonnement met een bunq-rekening?

De aanvraag van mijn vriendin is afgewezen. Na navraag blijkt dat er geen negatieve registraties zijn bij de stichtingen waar T-Mobile informatie vandaan haalt (over wanbetalers etc.). Navraag bij de acceptatieafdeling zelf leverde op dat het rekeningnummer niet ‘gevalideerd’ kon worden, met het advies een ander rekeningnummer te proberen.

We hebben een andere bunq-IBAN geprobeerd (die nota bene voor ons abonnement op T-Mobile Thuis gebruikt wordt), maar ook die werd afgewezen.

Ik vermoed dat T-Mobile alle bunq-rekeningen afwijst, omdat daar blijkbaar veel fraude mee gepleegd wordt. Best lullig, als je bunq als primaire/enige bank gebruikt… Moeten we nu echt een rekening bij een andere bank openen om klant te kunnen worden? Of het abonnement starten op het IBAN van familie (met dezelfde achternaam), en later wijzigen naar bunq?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:09
Ulster Seedling schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:24:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het aanvragen van een (nieuw sim-only) abonnement met een bunq-rekening?

De aanvraag van mijn vriendin is afgewezen. Na navraag blijkt dat er geen negatieve registraties zijn bij de stichtingen waar T-Mobile informatie vandaan haalt (over wanbetalers etc.). Navraag bij de acceptatieafdeling zelf leverde op dat het rekeningnummer niet ‘gevalideerd’ kon worden, met het advies een ander rekeningnummer te proberen.

We hebben een andere bunq-IBAN geprobeerd (die nota bene voor ons abonnement op T-Mobile Thuis gebruikt wordt), maar ook die werd afgewezen.

Ik vermoed dat T-Mobile alle bunq-rekeningen afwijst, omdat daar blijkbaar veel fraude mee gepleegd wordt. Best lullig, als je bunq als primaire/enige bank gebruikt… Moeten we nu echt een rekening bij een andere bank openen om klant te kunnen worden? Of het abonnement starten op het IBAN van familie (met dezelfde achternaam), en later wijzigen naar bunq?
Mijn aanvraag bij Simyo met een bunqrekening werd ook afgewezen, maar daar kon de helpdesk mijn aanvraag wel handmatig goedkeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-06 10:04
@Ulster Seedling Google 1s op: iban discriminatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05 00:13
Mocht nog iemand interesse hebben:

Deze vouchers zijn geldig voor: 1x T-Mobile Extra Weekendbundel met 50GB datategoed.

6A1ITRL0
LNCIFD12
I478AUW8
9HGJLX39
T3HPRGW3

Te verzilveren tot: 30-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:33
https://www.t-mobile.nl/m...enland/dekking-buitenland
5G over de grens
Over de grens biedt T-Mobile in verschillende landen 5G-roaming aan. De meeste leveranciers van 5G-telefoons ondersteunen T-Mobile 5G-roaming al voor deze landen. Ga je naar het buitenland en wil je weten of we al afspraken hebben met lokale providers? Kijk dan op onze dekkingspagina. Meer landen volgen spoedig.

In landen waar nog geen 5G beschikbaar is, of waar jouw 5G-telefoon nog geen 5G-roaming ondersteunt, maak je gebruik van het 4G- of 3G-netwerk voor mobiel internet. Waar je ook bent, je toestel zoekt zelf steeds de best beschikbare verbinding.
Als je nu op Duitsland zoekt op de pagina, zie je bij Telekom staan dat je 4 en 5G in Duitsland ontvangt.

Voor de rest kan je in Zweden als je op Telia roamed 5g gebruiken, Turkije kan je op turkcell 5G krijgen (maar kost wel geld), Portugal op het NOS netwerk 5G mogelijk, Qatar (kost wel geld) op het ooredoo netwerk 5G mogelijk, in Noorwegen op Telia 5G mogelijk, Luxemburg op het POST Luxembourg netwerk is 5G mogelijk, Litouwen op het Telia netwerk heb je 5G, Griekenland op het Cosmote netwerk heb je 5G roaming, Finland TeliaSonera heb je 5G roaming, In Estland heb je op het Telia Eesti netwerk 5G roaming mogelijkheid, Denemarken op Telia 5G roaming mogelijk, Cyprus EPIC Ltd heb je 5g en als laatste in Bulgarije op het Vivacom netwerk heb je ook de mogelijkheid om 5G te roamen.

Dit betekend niet dat overal de dekking NJ al goed is natuurlijk, maar in deze 14 landen kan je volgens T-mobile nu al op 5G roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 14:01

Ik heb geen ervaring met een Bunq rekening, ook weet ik niet wat de policies zijn rondom bunq rekeningen.

Wel weet ik dat bij T-Mobile je ook een kopie moet laten maken van de bankpas bij een nieuwe aanvraag, dit wordt gedaan door een AMP koerier. Op het bankpas moet de naam + voorletters van de aanvrager overeenkomen en het bankrekeningnummer op het pasje moet overeen komen met het bankrekeningnummer opgegeven.

Bunq heeft geen pasjes gekoppeld aan een bankrekeningnummer (je kan deze immers koppelen aan iedere rekening) en ik verwacht dan dat daarmee Bunq ook onbruikbaar is om te gebruiken bij een aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 08:55

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Update: na (indirect) contact met de afdeling klantenacceptatie bleek dat de IBAN-controle in de webshop relatief streng is. Uiteindelijk is het gelukt om het abonnement telefonisch aan te vragen, helaas daardoor wel zonder € 50 cashback.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Mooie verhoging! Maakt het roamen in het buitenland, zeker als je wat langer van huis bent, toch weer wat zorgelozer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jk-5 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:28:
T-Mobile heeft vanmorgen in het noordelijke deel van het land de 2100MHz carrier vergroot naar de volle 20MHz. 3G staat sinds deze week in het hele land uit op de 2100MHz band en draait alleen op 900MHz.

KPN en T-Mobile hebben nu dus de hele 2100MHz band ingezet voor 4G. Vodafone heeft hem technisch gezien ook vrij, maar gebruikt maar 15MHz.
Regio Amsterdam en Zaanstad ook B1 - 20 MHz:
Afbeeldingslocatie: https://x264.nl/dump/b1-2100mhz-2021-12-24-tmo-20mhz.jpg
http://x264.nl/dump/b1-2100mhz-2021-12-24-tmo-20mhz.jpg
(Zoals altijd boven en onder 2150 MHz is de overgang van tuner en filters in de hackrf, vandaar het grote verschil.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
afgelopen nacht was het even extra unlimited data geloof ik :) meer dan 10GB verstookt.. maar de data teller deed niets van de dagbundel aftrekken :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 31-05 23:56
-

[ Voor 98% gewijzigd door J0kerNL op 29-12-2021 11:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
T-Mobile heeft op 30 December een upload in het Antenneregister gedaan, maar daarin ontbrak de 4G data. Die is vandaag ook binnen gekomen. Ik heb dus weer een Antennekaart update voor jullie. Maar door alle correcties aan de kant van T-Mobile is deze data wat ouder, namelijk t/m 18 December. De aanpassingen in de laatste maand gaan we dus in de toekomst zien.

https://antennekaart.nl/k...80-44d6-9ad2-56cd669b88a7

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bqualk
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-11-2024
Misschien een domme vraag maar T-mobile adverteert met "Unlimited" op 5G. Ik neem aan dat zo'n abonnement dan ook "Unlimited" is over 4G (als je (nog) geen 5G capabele smartphone hebt)? Geen idee wanneer ze ooit met die "Unlimited" abonnementen begonnen zijn, maar ik neem aan dat dat voor 5G was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
bqualk schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:45:
Misschien een domme vraag maar T-mobile adverteert met "Unlimited" op 5G. Ik neem aan dat zo'n abonnement dan ook "Unlimited" is over 4G (als je (nog) geen 5G capabele smartphone hebt)? Geen idee wanneer ze ooit met die "Unlimited" abonnementen begonnen zijn, maar ik neem aan dat dat voor 5G was.
Ja hoor op 4G precies hetzelfde als op 5G. Ik gebruik een GO Unlimited op een 5G iPhone maar mijn broer en vader gebruiken precies hetzelfde abonnement op een 4G iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
bqualk schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:45:
Ik heb Unlimited van T-Mobile. Het is zowel 4G, 4G+ als 5G. Ik heb een 5G smartphone maar komt veel voor dat ik op 4G/4G+ zit.

Je hebt per dag 8GB en deze kan je iedere dag 10GB van maken door 2GB op tewaarderen. Als die 10GB op is kun je steeds met 2GB opwaarderen tot de nieuwe dag begint

[ Voor 14% gewijzigd door Van der Berg op 20-01-2022 01:10 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinjiOnO
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 14:03
Nieuwe T-Mobile klanten kunnen niet meer genieten van de €25+€25 uit en thuis unlimited deal. Het is nu €25+€40 (€35 voor bestaande home abonnees).

Het is jammer dat het nieuws vandaag is uitgekomen en de nieuwe prijzen gelijk in gaan. Als ik het eerder had geweten had ik een unlimited telefonie abbo genomen sinds ik al een tijdje kon verlengen (was aan het wachten op de s22 series).

Beetje jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
SinjiOnO schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:08:
Nieuwe T-Mobile klanten kunnen niet meer genieten van de €25+€25 uit en thuis unlimited deal. Het is nu €25+€40 (€35 voor bestaande home abonnees).

Het is jammer dat het nieuws vandaag is uitgekomen en de nieuwe prijzen gelijk in gaan. Als ik het eerder had geweten had ik een unlimited telefonie abbo genomen sinds ik al een tijdje kon verlengen (was aan het wachten op de s22 series).

Beetje jammer dit.
Zolang Unlimited nog maar €25 blijft met klanten voordeel, hebben hier 3 unlimited abonnementen. Die we trouwens ook gewoon thuis gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinjiOnO
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 14:03
Roy Tollenaar schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Zolang Unlimited nog maar €25 blijft met klanten voordeel, hebben hier 3 unlimited abonnementen. Die we trouwens ook gewoon thuis gebruiken.
Voorlopig wel. Ben wel sceptisch of dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:09

Beetje jammer dit.
Als ik een nieuwe smartphone aanvraag voor mijn bestaande combi abonnement (100/30 plus 5G unlimited sim only) heb ik via ze val ik dan onder de nieuwe voorwaarden?

Als dat wel zo is kan ik net zo goed stilzwijgend verlengen en los smartphone kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Ben in Duitsland en krijg bijna geen Upload snelheid op mijn hotspot, heb O2 en Telekom DE allebei geprobeerd. De download snelheid is ook gewoon redelijk en de ping is ook gewoon prima. Ik gebruik mijn iPhone 12 mini als hotspot voor mijn Laptop (Hp-pavilion gaming 15 met wifi 6) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkuTz8J49Fdwnd15RmljIkTTrcs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YJaU6gfBLOfU7LKOvV6yKTPO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
heb hier op dit moment in oost groningen belabberde snelheid op 5G.. switch ik naar 4G+ ist normaal kwa snelheid... :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:55
Hier op 4G bij speedtest ook problemen met upload. Op 5G geen probleem.

[ Voor 59% gewijzigd door Naafkap op 29-01-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Heeft iemand er ook last van dat het mobiele abonnement niet meer gekoppeld staat in de my tmobile app? Als ik de app verwijder en weer opnieuw erop zet kan ik geen eens inloggen in de app

Edit-

Snap nu wat er gebeurt, tmobile app en site blocken vpn verbindingen, vpn uit werkt alles prima, maar zodra deze aan gaat werkt niks meer van de app en tmobile site inloggen

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 767041 op 29-01-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:17
Anoniem: 767041 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:13:
Edit-

Snap nu wat er gebeurt, tmobile app en site blocken vpn verbindingen, vpn uit werkt alles prima, maar zodra deze aan gaat werkt niks meer van de app en tmobile site inloggen
Nee hoor, ik heb zit via Windscribe VPN en kan volledig gebruik maken van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Incognitum schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:35:
[...]

Nee hoor, ik heb zit via Windscribe VPN en kan volledig gebruik maken van de app.
Bepaalde ip reeksen zijn geblokkeerd

Acties:
  • +5 Henk 'm!
T-Mobile heeft weer een update doorgevoerd in het Antenneregister. De 5G ombouw is na de rustige feestdagen weer op gang gekomen. In deze update vooral een mooi aantal nieuw gebouwde sites.
De 5G data mist helaas, die hebben ze niet geupload. Maar de 4G data is nu nog steeds het meest interessante, dus dat geeft niet zo veel.

https://antennekaart.nl/k...5c-46fc-9f72-daf56673d427

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 17:04

R2L

Beetje jammer dit.
Inmiddels met 3 medewerkers van TM gesproken en volgens hun kun je je mobiele abonnement gewoon verlengen omdat er niets bij vast veranderd. Vast internet blijft dus 25 euro/ maand. Ook een 4e medewerker via chat bevestigde dit. Vandaag mijn abonnement dus maar verlengd in combinatie met de S22 Ultra.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
T-Mobile heeft net de dagbundel weer wat verhoogd bij Unlimited. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbF-aiXzZl45IAqUhORdkUa_Inc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jfIxgm7FK1UKTvuxHdW1LCG5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Vanaf 15 februari gaat de dagbundel omhoog van 8 GB naar 10 GB om de dag mee te starten! 

Deze verhoging gebeurt automatisch, je hoeft er verder niets voor te doen. De GB-aanvullers blijven 2 GB, daar verandert niets aan.

Niet iedereen tegelijk

Het verhogen van het dagtegoed is technisch best ingewikkeld. Daarom duurt het ongeveer een week (tussen 15 en 23 februari) voordat alle klanten met unlimited data voortaan 10 GB dagtegoed hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Van der Berg op 15-02-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb ook T-Mobile Unlimited op mijn Galaxy S20 Ultra. Hier nog steeds 8GB per dag. Maar mijn nieuwe Sim-Only abonnement verlenging gaat pas vanaf 21 februari 2022 in voor 2 jaar. Ik hoop dat het vanaf dan 10GB te zien.

Ik gebruik nog steeds Wi-Fi thuis en op mijn werk, ondanks ik Unlimited heb. Grootste verbruik op 1 dag bij mij is 5GB. Toch wel mooi dat ik onbeperkt internet heb.

• SMSfreakie
  • Niet online
Volgens mij is 5G weggewaaid.. Thuis al geen dekking.... (gelukkig wel via vowifi) en nu op de rit nog geen 5G gezien.. :o

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:12
Heb 4g heb vandaag gemerkt dat mijn verbinding wel wat trager is. Zou dat komen door de storm? Heb trouwens unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Nietdatikweet schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:19:
Heb 4g heb vandaag gemerkt dat mijn verbinding wel wat trager is. Zou dat komen door de storm? Heb trouwens unlimited.
Niet dat ik weet ;) . Maar het weer kan zeker invloed hebben. Als het regent bijvoorbeeld kan je snelheid of bereik minder zijn. Zeker met straal verbinding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:40
Lowland CA is nu een feit op Samsungs! Vandaag mijn S22 Ultra mogen ontvangen. Met een hele mooie nieuwe combo B20-N28! Mooie snelheid van 125mbps op 700+800.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rX2lwxwG1KMPdboVZP70uiAyZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOzfApRpd2aRtfKUMoPp3oPd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ah leuk! zat ook al te denken om mn S20 te gaan wisselen voor een S22 series :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Laatst online: 09-04 00:20
Ik kan op dit moment niet gebeld worden, gesprekken worden automatisch na een keer overgaan geweigerd. Volgens mij is er een grote storing bij T-mobile. Hebben jullie last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
DjCoke schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:35:
Ik kan op dit moment niet gebeld worden, gesprekken worden automatisch na een keer overgaan geweigerd. Volgens mij is er een grote storing bij T-mobile. Hebben jullie last hiervan?
Ik heb Tele2 en ervaar problemen met het mobiele internet. Sommige websites werken wel, maar een aantal websites worden niet geladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ook de mobiele operators hebben last van stormschade. Gisteravond is de bovenkant van een buismast in Emmen afgeknikt waar T-Mobile op staat. De field engineers werden aanvankelijk aangestuurd op een straalverbinding die even opnieuw afgericht moest worden, maar op locatie zagen ze al snel dat de hele bovenconstructie van de buismast bungelde aan de kabels. Met een hoogwerker hebben ze de boel losgehaald en veilig op de grond gelegd. Cellnex (de eigenaar van de mast) doet onderzoek naar de constructie en de reden.

Toevallig gistermiddag nog een foto van deze mast gemaakt toen hij nog stond. Een paar uur later stond hij al oranje op de dekkingskaart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Adppj0bED6a4ZnNvhnaWvkpFprs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SX0sSDOzWVigmGSUDoGeb3y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqX_lrJiC0i_-Q6NBbvDYoYNnNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elOuRAd1QxX9LO8ZMvtw9p6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Denk dat er inderdaad nog wel de nodige 80ghz links uitliggen.. Maar goed des te meer druk voor tmobile om ook nog meer fibers naar de sites te trekken

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:17
Gisterenmiddag mooie resultaten kunnen halen in Tilburg-Centrum op 4G. 4G was ook een heel stuk sneller dan 5G.

4G:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/8168599992.png
(CA: 3+1+20+38)

5G:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/8168609775.png
(CA: NR28+1+3+3)

Ik dacht dus in directe line of sight te zijn met de mast, maar dat bleek niet te zijn.
Het gekke is dus, dat ik die mast niet kan vinden. In het archief op Antennekaart kan ik zien dat het een Tele2 mast is geweest. Maar deze staat daar dus nog steeds.
Het gaat om 5038TW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Volgens mij snapt de sms notificatie er ook niks meer van met de 10gb bundels

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YPqNB4D/Screenshot-20220226-132236-Messages.jpg

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:32
Ik wil misschien overstappen op Tmobile. Ik heb nu een Iphone 13 en wil graag esim. Nu staat er op de bestelpagina eSIM Only (Alleen te gebruiken bij de Samsung Galaxy S21 serie en de Iphone 12 serie.)

Neem aan dat het gewoon werkt op een Iphone 13?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
Erik1805 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:57:
Ik wil misschien overstappen op Tmobile. Ik heb nu een Iphone 13 en wil graag esim. Nu staat er op de bestelpagina eSIM Only (Alleen te gebruiken bij de Samsung Galaxy S21 serie en de Iphone 12 serie.)

Neem aan dat het gewoon werkt op een Iphone 13?
https://www.t-mobile.nl/blog/esim-dual-sim-telefoons/
Hier staat een geupdate lijst.

TLDR: Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dan zou het op mijn s20 ook niet werken... en daar zit toch echt alleen een eSim in

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
SMSfreakie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:33:
Dan zou het op mijn s20 ook niet werken... en daar zit toch echt alleen een eSim in
Volgensmij is dit het lijstje van toestellen die ook verkocht worden door T-Mobile op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dat zou kunnen natuurlijk..

vind 't wel fijn hoor de eSim.. simkaart slot nog vrij voor een vakantie prepaid of iets.... en ook nog microsd er in kwijt kunnen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 08:31
Ik belde net toevallig via dualsim eerst met mijn t mobile abbo en daarna met kpn. Met kpn was mijn verbinding veel beter en helderder (zelfde persoon gebeld beide zelfde locatie. Mensen hier ervaring mee? Of is dit bekend en wist ik dit niet? Via Google kom ik ook niet veel verder maar misschien gebruik ik de verkeerde termen… :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:26:
Ik belde net toevallig via dualsim eerst met mijn t mobile abbo en daarna met kpn. Met kpn was mijn verbinding veel beter en helderder (zelfde persoon gebeld beide zelfde locatie. Mensen hier ervaring mee? Of is dit bekend en wist ik dit niet? Via Google kom ik ook niet veel verder maar misschien gebruik ik de verkeerde termen… :)
T-Mobile heeft nog steeds geen HD-Voice interconnect met sommige providers (via VoLTE. Met bellen via 3G doen ze het wel). Dus de gesprekskwaliteit valt soms aardig tegen als je tussen providers belt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 08:31
jk-5 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:34:
[...]

T-Mobile heeft nog steeds geen HD-Voice interconnect met sommige providers (via VoLTE. Met bellen via 3G doen ze het wel). Dus de gesprekskwaliteit valt soms aardig tegen als je tussen providers belt
Aha. Duidelijk. Dat verklaart een hoop. Kan ik zelf dus niets voor aanpassen. Hopelijk komt dat snel. En anders stap ik weer over in december naar een andere provider (die ook de Apple Watch ondersteunt) :). Verder wel tevreden overigens.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T-Mobile heeft de prijs van de postpaidbundel met 15 GB internet en 120 minuten verhoogd, van EUR 19,00 naar EUR 21,00. Het abonnement met 15 GB en onbeperkt bellen is ook EUR 2,00 duurder en kost nu EUR 22,00 per maand. 

https://twitter.com/telec.../1500836135702040576?s=28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:00:
T-Mobile heeft de prijs van de postpaidbundel met 15 GB internet en 120 minuten verhoogd, van EUR 19,00 naar EUR 21,00. Het abonnement met 15 GB en onbeperkt bellen is ook EUR 2,00 duurder en kost nu EUR 22,00 per maand. 

https://twitter.com/telec.../1500836135702040576?s=28
Dan kan je net zo goed een Sim-Only abonnement pakken. Ik betaal €25,- per maand aan T-Mobile en heb ik Unlimited 10GB internet per dag met 5G toegang en onbeperkt bellen

Acties:
  • +3 Henk 'm!
T-Mobile update begin deze week: https://antennekaart.nl/k...c3-44a0-bf63-071cc9664b8e

Het begint nu wel op te vallen dat ze steeds vaker sites bouwen met b7 en b32, maar zonder b38. Ik zit met een aantal mensen al langer te speculeren wat de overweging is om b7 te kiezen vs b38. Een van de redenen is natuurlijk dat b38 niet werkt naast 5G. De laatste tijd hoor je steeds meer mensen klagen dat 5G niet meer zo snel is als het was, doordat er steeds meer telefoons zijn die 5G gebruiken. Het zou niet zo'n gekke verklaring zijn dat ze b38 uitrollen om 4G-only capaciteit een boost te geven, en b7 uitrollen om 4G en 5G capaciteit te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:05
De grap is wel ik denk dat het gebruik van B38 sterk terug gelopen is onder 4G gebruikers. Met B8 werd ook B38 er bij gepakt, echter met B20 wordt B38 niet meer gekoppeld. De S10 series zijn daarmee ook 5CA bij T-Mobile kwijt geraakt.

B7 biedt daarin meer mogelijkheden, ook met 5G, om de snelheid te boosten.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm dit is een beetje.. moet t in deze of meer in het Tele2 topic.. al is het wel netwerk gerelateerd..

Situatie:

S10 (tele2 sim) pakt eigenlijk altijd B8 bij slechtere dekking
S20 (Tmobile Esim) pakt B20 bij slechtere dekking..

verschil is dat B8 dus zwakker is dan B20.. -125 vs -118 nou zou dat kunnen komen door dat 2G en 3G daar ruimte weg snoepen?
met als gevolg dat er via Tele2 dus geen DATA mogelijkheid is.. (bellen valt terug op 2G/3G)
terwijl er via Tmo wel gewoon DATA door wil, en ook VoLTE prima functioneert..

worden Tele2 klanten bewust op B8 gedropt omdat het een goedkoper segment is?

[ Voor 16% gewijzigd door SMSfreakie op 17-03-2022 20:35 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:33:
hm dit is een beetje.. moet t in deze of meer in het Tele2 topic.. al is het wel netwerk gerelateerd..

Situatie:

S10 (tele2 sim) pakt eigenlijk altijd B8 bij slechtere dekking
S20 (Tmobile Esim) pakt B20 bij slechtere dekking..

verschil is dat B8 dus zwakker is dan B20.. -125 vs -118 nou zou dat kunnen komen door dat 2G en 3G daar ruimte weg snoepen?

worden Tele2 klanten bewust op B8 gedropt omdat het een goedkoper segment is?
Ze spelen inderdaad wel met welk type klanten op welk spectrum terechtkomen. Of dat hier ook concreet het geval is durf ik niet te zeggen. In de begindagen van b20 zetten ze juist Tele2 klanten liever op b20 en TM klanten liever op b8, maar dat is inmiddels allemaal veranderd. Daarnaast klopt het ook dat b20 harder staat te zenden dan b8 doet.

De weggesnoepte ruimte voor LTE b8 heeft overigens geen impact op de signaalsterkte van deze carrier. Het is echt een geval van meer zendvermogen. n28 zendt bijvoorbeeld ook weer zachter dan b20. De meeste telefoons kunnen n28 toch pas gebruiken naast b3. Dan heeft het ook geen zin om heel hard te zenden voor extra dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nouja vermogen kon ik nog niet uit de antenne kaart vissen... daar staat voor de 2 sites (en nog enkele andere random sites..) zowel voor B20 als B8 de zelfde waarde :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:40:
nouja vermogen kon ik nog niet uit de antenne kaart vissen... daar staat voor de 2 sites (en nog enkele andere random sites..) zowel voor B20 als B8 de zelfde waarde :-)
Ja dat is irritant inderdaad. Ze zetten in het antenneregister gewoon het maximum wat ze voorzien te zenden met de installatie. Dat zijn namelijk de waardes waar AT op handhaaft. Als ze er een lagere waarde inzetten maar wel harder zenden krijgen ze moeilijke vragen. Dus helaas kun je daar alleen maar achterkomen met een SDR, of gewoon op veel plekken de waardes op je telefoon in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 09:56
Hier nog mensen die ervaring hebben met de boefjes van Dynafix ?
iphone ingeleverd bij tmobile : vocht-schade.

internet staat er vol mee :

https://www.emerce.nl/nie...-reparatiebedrijf-dynafix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-05 19:54
kevertje1977 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:54:
Hier nog mensen die ervaring hebben met de boefjes van Dynafix ?
iphone ingeleverd bij tmobile : vocht-schade.

internet staat er vol mee :

https://www.emerce.nl/nie...-reparatiebedrijf-dynafix
Stuur NIKS op naar ze. NIKS! Had een smartwatch waarbij het scherm het niet meer deed ineens, zeggen ze dat het mijn schuld is en om het terug te sturen wilde ze onderzoekskosten. Boefjes zijn het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 09:56
AMD and INTEL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Stuur NIKS op naar ze. NIKS! Had een smartwatch waarbij het scherm het niet meer deed ineens, zeggen ze dat het mijn schuld is en om het terug te sturen wilde ze onderzoekskosten. Boefjes zijn het
Sja achteraf. Maar en nu ? Ik ben geneigd om een rechtsbijstands verzekering erop te zetten.
Het is echt schandalig :

- Via de telefoon zeggen ze; kom naar de store, doen we intake onderzoek.
- In de store : geen onderzoek, direct formulier mee en toestel opsturen.
- Vervolgens boeken ze een verkeerd toestel in
- Een week later starten ze een onderzoek
- Vervolgens krijg een botte brief zonder echte uitleg dat je 692 moet betalen.

Keuze ? Of 36,50 onderzoekskosten of 692 euro dokken.
Toestel is hagelnieuw. Ik heb hem in april 2021 nog laten vervangen bij Apple wegens glas-schade wegens fiets-crash. Dat kreeg ik van de verzekering dus heb de volle mep bij Apple betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
kevertje1977 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 06:50:
[...]

Sja achteraf. Maar en nu ? Ik ben geneigd om een rechtsbijstands verzekering erop te zetten.
Het is echt schandalig :

Toestel is hagelnieuw. Ik heb hem in april 2021 nog laten vervangen bij Apple wegens glas-schade wegens fiets-crash. Dat kreeg ik van de verzekering dus heb de volle mep bij Apple betaald.
Ik zou met tmobile contact opnemen. Of heb je dat gedaan? Het probleem voorleggen en aangeven dat je hier niet mee akkoord gaat. Ik kan je helaas geen juridisch advies geven. Je zou dat op het forum elders kunnen doen hier of juridisch loket bellen of je rechtsbijstand inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:17
dutchnltweaker schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:31:
[...]

Ik zou met tmobile contact opnemen. Of heb je dat gedaan? Het probleem voorleggen en aangeven dat je hier niet mee akkoord gaat. Ik kan je helaas geen juridisch advies geven. Je zou dat op het forum elders kunnen doen hier of juridisch loket bellen of je rechtsbijstand inschakelen.
Tmobile zal aangeven geen gebruik te maken van Dynafix. Zij sturen tegenwoordig hun reparaties naar dr. Mobile. Echter zelfde adres en waarschijnlijk zelfde ‘corrupte’ bende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
als ik echt wat met mijn telefoon heb breng ik hem wel naar de plaatselijke telefoon reparatie dienst.

die doet t voor half zoveel geld :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Incognitum schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:52:
[...]

Tmobile zal aangeven geen gebruik te maken van Dynafix. Zij sturen tegenwoordig hun reparaties naar dr. Mobile. Echter zelfde adres en waarschijnlijk zelfde ‘corrupte’ bende.
Nieuwsflash, Dr. Mobile is letterlijk dynafix onder een andere naam.
https://www.drmobile.eu/nl/contacts/
Adres
Daelderweg 21

6361HK NUTH

Nederland
http://web.dynafix.com/nl/
Daelderweg 21, 6361 HK Nuth
Onder aan hun pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Ik ben in België en vond met mijn T-mobile simkaart hele gekken netwerken. Met 1 zo’n netwerk heb ik ook echt kunnen verbinden. Iemand een idee van welke provider deze netwerken zijn? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcSMhd2eUqJBNxecU8xIsvSJLfM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AnLXivEdgsuxL2RZY8NFFIfh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajc5IxKTR8qbq7s7mZv4086p73c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZiKTu1U8ewChfBWCci7RAfEZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:59
Roy Tollenaar schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:34:
Ik ben in België en vond met mijn T-mobile simkaart hele gekken netwerken. Met 1 zo’n netwerk heb ik ook echt kunnen verbinden. Iemand een idee van welke provider deze netwerken zijn? [Afbeelding]

[Afbeelding]
206 staat voor België en de code erachter voor een provider. Gek genoeg staat 206 21 en 70 niet in dit lijstje.
> Wikipedia: Mobile network codes in ITU region 2xx (Europe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Laatst online: 21-05 14:01
kevertje1977 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 06:50:
[...]

Het is echt schandalig :

Zie ook: reviews: Waterdichtheid bij smartphones - Hoe werkt het en heb je garantie?

Er is niets veranderd, je rechtsbijstandsverzekering gaat ook niet helpen, sure er worden wat brieven heen en weer gestuurd maar uitkomst zal zijn 'valt niet onder garantie, geen recht op vervanging'. Geen enkele provider zal vochtschade van een iphone binnen de garantie repareren. (tenzij verzekerd en dan via de verzekering).

Via de rechter zijn er wel uitspraken geweest van wisselend resultaat, maar dan moet je ook echt die stap naar de rechter maken. Ben wel heel benieuwd wat je rechtsbijstand hierover gaat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://newsroom.t-mobile...n-apax-funds-is-afgerond/

Overname van T-Mobile Nederland door Warburg Pincus en Apax Funds is afgerond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Anoniem: 767041 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:23:
https://newsroom.t-mobile...n-apax-funds-is-afgerond/

Overname van T-Mobile Nederland door Warburg Pincus en Apax Funds is afgerond
Nou ik ben reuze benieuwd wat er gaat veranderen.

[ Voor 24% gewijzigd door dutchnltweaker op 31-03-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Inmiddels bijna een maand geleden is hier eindelijk T-Mobile apparatuur in de dichtstbijzijnde mast waar Vodafone al in hing geplaatst. Weet iemand hoe lang de activatie er van in de regel duurt? Er staat een kastje naast met sticker: Location ID L040643 van T-Mobile Netherlands BV. Dekking is echter nog altijd minimaal. Er is dus zicht op verbetering, maar wanneer?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Napsju schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:02:
Inmiddels bijna een maand geleden is hier eindelijk T-Mobile apparatuur in de dichtstbijzijnde mast waar Vodafone al in hing geplaatst. Weet iemand hoe lang de activatie er van in de regel duurt? Er staat een kastje naast met sticker: Location ID L040643 van T-Mobile Netherlands BV. Dekking is echter nog altijd minimaal. Er is dus zicht op verbetering, maar wanneer?
Heb je een locatie voor me? Zal ik eens kijken of ik wat kan vinden. Dat kan wel twee maanden duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Kijk, daarom stelde ik de vraag hier. Helemaal top @jk-5. Dank je. De locatie is hier. Postcode zal 4105 LE thv huisnr 14 zijn denk ik.

Lekker!

Acties:
  • +6 Henk 'm!
T-Mobile heeft weer een update doorgevoerd. Weer een flink aantal omgebouwde locaties. Je ziet steeds vaker dat sites 2600MHz FDD of 1400MHz krijgen na een ombouw, zelfs in minder drukke gebieden. 2600MHz TDD is juist niet meer altijd aanwezig op de drukkere plekken.

Parallel hieraan zie ik dat ze nu ook regelmatig een ombouw doen om 2 losse 1800MHz en 2100MHz RRUs (beide in 2T2R mode) te vervangen voor 1 gecombineerde 1800/2100 RRU waarmee ze 4x4 mimo kunnen doen. Deze aanpassingen zijn helaas niet zichtbaar op de kaart, maar kunnen wel een fijne performance boost geven.

https://antennekaart.nl/k...75-4814-9396-67705aa4b188

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
Ikzelf gebruik altijd 3G omdat ik merk dat het net iets minder batterij verbruikt (en persoonlijk doe ik het ook voor de straling). Alleen is 3G tegenwoordig, in Haarlem-Centrum, niet erg bruikbaar meer. Veel terugval (op de Grote Markt bijv.) naar 2G en geregeld helemaal geen internet. Met 4G houdt mijn batterij het nog geen halve dag vol, dus dat is ook geen optie.

Resultaten speedtest:
3G: 0.68 Mbps / 0.03 Mbps, ping van 65ms (jitter: 7,5ms)
4G (band 1): 87,2 Mbps / 7,46, ping van 27ms (jitter: 4,7ms)

Kortom, 4G werkt goed, maar 3G is niet meer bruikbaar. Zou het zin hebben om er een klacht over in te dienen?

[ Voor 5% gewijzigd door Brad op 20-04-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:41:
Ikzelf gebruik altijd 3G omdat ik merk dat het net iets minder batterij verbruikt (en persoonlijk doe ik het ook voor de straling). Alleen is 3G tegenwoordig, in Haarlem-Centrum, niet erg bruikbaar meer. Veel terugval (op de Grote Markt bijv.) naar 2G en geregeld helemaal geen internet. Met 4G houdt mijn batterij het nog geen halve dag vol, dus dat is ook geen optie.

Resultaten speedtest:
3G: 0.68 Mbps / 0.03 Mbps, ping van 65ms (jitter: 7,5ms)
4G (band 1): 87,2 Mbps / 7,46, ping van 27ms (jitter: 4,7ms)

Kortom, 4G werkt goed, maar 3G is niet meer bruikbaar. Zou het zin hebben om er een klacht over in te dienen?
Dit begrijp ik niet helemaal dat je het voor de straling doe, 4/5g is al overal ongeacht je het gebruik of niet.. de straling wordt er niet minder op.., bovendien de telefoons van tegenwoordig houden het prima een dag vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:55:
[...]

Dit begrijp ik niet helemaal dat je het voor de straling doe, 4/5g is al overal ongeacht je het gebruik of niet.. de straling wordt er niet minder op.., bovendien de telefoons van tegenwoordig houden het prima een dag vol
Ik ben een gevoelig mens. Ik heb er niet echt last van, maar ik voel het wel aan mijn handen. En dan zegt mijn logica dat het niet goed is. Dus niet echt een antwoord waar ik verder iets mee kan.

Waar het om gaat is dat ik graag gebruik maak van 3G ipv 4G en dat dat tegenwoordig lastig tot niet gaat. Daarvoor zoek ik een oplossing, ik denk dat ik T-Mobile zelf ook benader. Heb zelf overigens Ben.

[ Voor 16% gewijzigd door Brad op 20-04-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Waar er uitmuntende (B20+B3+B3+B1) dekking is blijft mijn S20 op 4G hangen..
valt B1 weg door verminderde dekking, dan wordt B20 ook ingeruild voor NR28 en blijven we met B3+B3+NR28 online

komen we weer binnen beter bereik van B1 dan wordt NR28 gedropt om B20 (of soms B8) er weer bij te voegen.. om weer 4G only te hebben..

niet dat het kwa snelheid uitmaakt..

404 Signature not found

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Brad schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:37:
[...]

Ik ben een gevoelig mens. Ik heb er niet echt last van, maar ik voel het wel aan mijn handen. En dan zegt mijn logica dat het niet goed is. Dus niet echt een antwoord waar ik verder iets mee kan.

Waar het om gaat is dat ik graag gebruik maak van 3G ipv 4G en dat dat tegenwoordig lastig tot niet gaat. Daarvoor zoek ik een oplossing, ik denk dat ik T-Mobile zelf ook benader. Heb zelf overigens Ben.
YES! We hebben er één. En jij kan heel heel heeeeeel rijk worden.
Als jij echt kunt aanvoelen wanneer een telefoon begint te stralen. Of nog beter, wanneer een telecom mast aan of uit staat, kun je miljarden verdienen! Want het is nog niemand gelukt dit aan te tonen!
En ja, ik ben serieus. Doe je dit 100/100x correct dan ben je binnen.

Ohja side note: 3G signalen stralen vele malen harder dan 4G/5G signalen. (En ja 2G signalen zijn nog meer smalbandig en die hoor je zelf door je speakers heen.)
Dat heeft met de pulsing te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1629206

Hier problemen met elkaar horen op een Oppo Reno 2, Oppo X3 Lite en Samsung S22.

Als er onderling gebeld word hoor je de ander soms niet (of andersom natuurlijk)
Iemand bekend met dit probleem? Lastig als je een paar keer moet bellen als er iets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:43
Anoniem: 1629206 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:08:
Hier problemen met elkaar horen op een Oppo Reno 2, Oppo X3 Lite en Samsung S22.

Als er onderling gebeld word hoor je de ander soms niet (of andersom natuurlijk)
Iemand bekend met dit probleem? Lastig als je een paar keer moet bellen als er iets aan de hand is.
Zitten ze alle 3 bij T-Mobile, en hebben ze alle 3 de instelling Bellen via 4G en of Wifi aan of uit staan in de instellingen?
Of zit daar verschil tussen de instellingen/providers? Daar zou ik als eerste beginnen naar te kijken, en die informatie is ook nodig om je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1629206

Ja alle 3 T Mobile unlimited abbp , bellen via wifi enz staat uit. Omdat we thuis geen vaste internet aansluiting hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Anoniem: 1629206 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:45:
Ja alle 3 T Mobile unlimited abbp , bellen via wifi enz staat uit. Omdat we thuis geen vaste internet aansluiting hebben.
Ok, zet bellen via 4g/LTE dan eens aan en test hoe het dan werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
neeecht schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:33:
[...]

YES! We hebben er één. En jij kan heel heel heeeeeel rijk worden.
Als jij echt kunt aanvoelen wanneer een telefoon begint te stralen. Of nog beter, wanneer een telecom mast aan of uit staat, kun je miljarden verdienen! Want het is nog niemand gelukt dit aan te tonen!
En ja, ik ben serieus. Doe je dit 100/100x correct dan ben je binnen.

Ohja side note: 3G signalen stralen vele malen harder dan 4G/5G signalen. (En ja 2G signalen zijn nog meer smalbandig en die hoor je zelf door je speakers heen.)
Dat heeft met de pulsing te maken.
En respectvol reageren is niet mogelijk? Bovendien is dit ook geen relevant antwoord op mijn vraag. Wat probeer je hiermee precies te bereiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:55
Brad schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:55:
[...]

En respectvol reageren is niet mogelijk? Bovendien is dit ook geen relevant antwoord op mijn vraag. Wat probeer je hiermee precies te bereiken?
Het is wetenschappelijk gezien onmogelijk om de geringe opwarming die elektromagnetische straling veroorzaakt in lichaamsweefsel meteen te voelen bij de vermogens die nu gebruikt worden bij mobiele telefonie.

De enige vorm van electromagnetische straling die je meteen voelt is ten gevolge van het infrarood van de zon. Maar dat zijn ook enorme vermogens, als je dat vergelijkt met telefonie.

Kijk eens naar electroboom op YouTube. Hij heeft een interessante video gemaakt over 5G en het elektromagnetisch spectrum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swhnld
Brad schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:55:
[...]
De boodschap is dat jou probleem, hoogstwaarschijnlijk, psychisch is, in plaats van fysiek (al kunnen psychische klachten zich wel fysiek uiten). De symptomen die je beschrijft lijken elkaar tegen te spreken, en er is geen enkel klinisch onderzoek waarmee bewezen is dat mensen dit zouden kunnen waarnemen.

Echter, zou in jou geval je dit echt zijn dat je dit kunt detecteren, dan heb je een hele bijzondere gave, en dan zou je je zeker moeten melden bij artsen voor medisch onderzoek wat jou anders maakt van de rest van de bevolking. Dat onderzoek kan dan lijden tot of een oplossing voor mensen zoals jij, of tot verbeterde toepassing van technieken in de samenleving zoals dat de echo locatie techniek van vleermuizen om dingen te ontwijken geleid heeft tot de ontwikkeling van sonar/radar.

Echter denk ik dat je hier bij het verkeerde forum bent omdat mensen hier over het algemeen geen artsen zijn, maar hobbyisten. Enige andere oplossing die ik voor jou kan bedenken, ga in een kooi van Faraday wonen, daar heb je geen last van straling als je niets mee naar binnen neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
swhnld schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:11:
[...]

De boodschap is dat jou probleem, hoogstwaarschijnlijk, psychisch is, in plaats van fysiek (al kunnen psychische klachten zich wel fysiek uiten). De symptomen die je beschrijft lijken elkaar tegen te spreken, en er is geen enkel klinisch onderzoek waarmee bewezen is dat mensen dit zouden kunnen waarnemen.

Echter, zou in jou geval je dit echt zijn dat je dit kunt detecteren, dan heb je een hele bijzondere gave, en dan zou je je zeker moeten melden bij artsen voor medisch onderzoek wat jou anders maakt van de rest van de bevolking. Dat onderzoek kan dan lijden tot of een oplossing voor mensen zoals jij, of tot verbeterde toepassing van technieken in de samenleving zoals dat de echo locatie techniek van vleermuizen om dingen te ontwijken geleid heeft tot de ontwikkeling van sonar/radar.

Echter denk ik dat je hier bij het verkeerde forum bent omdat mensen hier over het algemeen geen artsen zijn, maar hobbyisten. Enige andere oplossing die ik voor jou kan bedenken, ga in een kooi van Faraday wonen, daar heb je geen last van straling als je niets mee naar binnen neemt.
Bedankt voor je inbreng, het geeft echter geen antwoord op mijn vraag en komt vooral betweterig over. En als je mijn bericht gelezen had, dan kon je ook wel inschatten dat ik over dat hele stralingsgedeelte geen antwoorden hoef te hebben. Ik wilde slechts weten of het zin had om over slecht werkend 3G een klacht over in te dienen, en wellicht kreeg ik zo te weten of 3G bij anderen ook onbruikbaar was.

Fijn dat mensen hier zo respectvol zijn en totaal geen pestgedrag vertonen. Ik zal wel twee keer nadenken voordat ik hier nog eens een bijdrage lever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Brad schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:20:
[...]

Bedankt voor je nutteloze inbreng, het geeft echter geen antwoord op mijn vraag. En als je mijn bericht gelezen had, dan kon je ook wel inschatten dat ik over dat hele stralingsgedeelte geen antwoorden hoef te hebben. Ik wilde slechts weten of het zin had om over slecht werkend 3G een klacht over in te dienen, en wellicht kreeg ik zo te weten of 3G bij anderen ook onbruikbaar was.

Fijn dat mensen hier zo respectvol zijn en totaal geen pestgedrag vertonen. Ik zal wel twee keer nadenken voordat ik hier nog eens een bijdrage lever.
Waarom zou T-Mobile actie ondernemen als 4 en 5G wel normaal functioneren? Het batterijverbruik valt bij 4G echt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Roy Tollenaar schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:22:
[...]

Waarom zou T-Mobile actie ondernemen als 4 en 5G wel normaal functioneren? Het batterijverbruik valt bij 4G echt wel mee.
Ik merk fors meer batterijverbruik met 4G, waardoor ik een halve dag niet eens meer haal. Betreft overigens een relatief nieuwe iPhone SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Brad schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:23:
[...]

Ik merk fors meer batterijverbruik met 4G, waardoor ik een halve dag niet eens meer haal. Betreft overigens een relatief nieuwe iPhone SE.
Het is iniedergeval niet de nieuwste SE want die heeft alleen nog maar een 5 en 4G optie :P
Een andere provider gaat volgens mij niet meer want die zijn al gestopt met 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Roy Tollenaar schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:25:
[...]

Het is iniedergeval niet de nieuwste SE want die heeft alleen nog maar een 5 en 4G optie :P
Een andere provider gaat volgens mij niet meer want die zijn al gestopt met 3G.
Klopt, ik heb de vorige editie zonder 5G. Bij nader inzien nogal een miskoop, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Brad schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:20:
[...]
Ik wilde slechts weten of het zin had om over slecht werkend 3G een klacht over in te dienen, en wellicht kreeg ik zo te weten of 3G bij anderen ook onbruikbaar was.
3G wordt helemaal uitgeschakeld op niet al te lange termijn (net als 2G).

https://www.bouwendnederl...dit-betekent-het-voor-jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
swhnld schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:30:
[...]

3G wordt helemaal uitgeschakeld op niet al te lange termijn (net als 2G).

https://www.bouwendnederl...dit-betekent-het-voor-jou
Ja, dat weet ik. Ik ben volledig op de hoogte. Maar bij T-Mobile werkt het voorlopig nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
die 2G uitschakeling is ook nog een beetje een wassen neus :')

als ik mn S20 op 2G only zet kan ik gewoon bellen, SMSen en WhatsAppen.. browsen is via EDGE is ondoenlijk :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:35:

als ik mn S20 op 2G only zet kan ik gewoon bellen, SMSen en WhatsAppen.. browsen is via EDGE is ondoenlijk :)
Yes, qua spectrum zal het de komende jaren sowieso blijven zoals het nu is, met kleine 2G carriers binnen de 4G carrier. Waarom consumenten nog steeds niet geblokkeerd worden op 2G weet ik niet. Ik heb geruchten gehoord dat er nog wat MVNOs zijn die nog geen (goede) VoLTE ondersteuning hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
jk-5 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:40:
[...]
Yes, qua spectrum zal het de komende jaren sowieso blijven zoals het nu is, met kleine 2G carriers binnen de 4G carrier. Waarom consumenten nog steeds niet geblokkeerd worden op 2G weet ik niet. Ik heb geruchten gehoord dat er nog wat MVNOs zijn die nog geen (goede) VoLTE ondersteuning hebben.
Dat niet alleen, wat te denken van allerlei slimme meters, laadpalen, alarmsystemen en andere IoT toepassingen. 2G zal inderdaad nog wel blijven, alleen steeds minder, en op een bepaald moment zullen diensten zoals bellen via 2G helemaal uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
SMSfreakie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:35:

Een deel van Haarlem-Centrum heeft zelfs helemaal geen 3G en in plaats daarvan krijg je 2G. Gewoon op straat, op de Grote Markt en het gebied daaromheen.
Maar daar zullen de meesten ivm 4G niets van merken.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad op 22-04-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:12:
[...]

Een deel van Haarlem-Centrum heeft zelfs helemaal geen 3G en in plaats daarvan krijg je 2G. Gewoon op straat, op de Grote Markt en het gebied daaromheen.
Maar daar zullen de meesten ivm 4G niets van merken.
Hmm ja, daar staat inderdaad 1 site die geen 3G zendt, omdat het nog een oude layout is zonder lage banden.

https://antennekaart.nl/k...oom=19&providers=t-mobile

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes