-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
yesRSB schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:46:
Ervaarde jullie net ook een flinke vertraging / niet aankomen van verificatie smsjes?
Maar na de Oktober update van de Galaxy S21 hebben we er een hele mooie bijgekregen. Dit is namelijk de eerste keer dat ik 6CA zie in nederland.
3+n28+7+1+32+3
In totaal dus 85MHz spectrum. Het viel me wel op dat ik niet hoger dan mimo rank 2 zag. Dus waarschijnlijk wordt niet eens gebruik gemaakt van 4x4 mimo op alle banden, waarschijnlijk door een modem limitatie.
Snelheid piekte op 280Mbps down en 120Mbps up. Maar het gaat om het reclamebord langs de A28 in Zwolle, en daar staat het sector met 1400MHz pal op de drukke snelweg gericht (in de spits).
Maar alsnog een leuk primeurtje!
:strip_exif()/f/image/wXrEeg98mXElz7FixoBmth2s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K0OUmDhhG7vieUehCGKM71Od.jpg?f=fotoalbum_large)
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
6CA van drie sectoren.
http://x264.nl/dump/t-mob...-3-sectors_2021-10-09.jpg
https://antennekaart.nl/k...oom=19&providers=t-mobile
Hier werkt B7 alleen los. Niet in CA met de andere banden. Alleen via Band Selection dus.
Let wel de site is recent omgebouwd, mogelijk zijn ze aan het testen met dekking en bandbreedte.
Ook deze site:
https://antennekaart.nl/k...oom=19&providers=t-mobile
heeft een upgrade gehad, dezelfde banden + B20 en N28 erbij.
Leuk om de oude en nieuwe antenne poorten te zien:
Oud: http://x264.nl/dump/tm_1507ca_old_ATR4518R4.jpg
Nieuw: http://x264.nl/dump/tm_1507ca_new_A134521R0v06.jpg
N28 werkte een week later. B8 en B20 doen TM:4, de andere settings nog steeds TM:3.
Wat ik aan deze site vrij bizar vind dat er geen B7 maar vooral geen B32 bij zit.
Mogelijk is de voorraad RRUs wat laag. B32 vooral omdat er grote weilanden tussen liggen naar de dorpen.
En de antenne heeft een stuk minder porten/capaciteit (vergeleken met andere nieuw setups). Mogelijk mast limiet? Want de in de buurt daar gaan zeker nog veel connecties bijkomen. Bedrijven, huizen en hopelijk ook ooit weer eens Amsterdam Sail!
We vragen ons wel eens af of deze configs dus tests zijn of gewoonweg vergeten.
Iemand die het mogelijk weet?
Ja KPN (wetende/niet wetende) echt geluk gehad met hun ombouwen naar Huawei en overal B7 en B32 RRUs. De B32 RRUs hingen er zelfs al voor de veiling. Soms moet je een beetje geluk hebben.
Zakelijke relatie die in bulk data simkaarten afneemt wilt hiervan gebruik van maken, maar met zijn account manager komt die niet verder.
[ Voor 7% gewijzigd door ikbenjoeri op 13-10-2021 14:24 ]
Telefoon opgestart opeens weer signaal maar geen mogelijkheid met 4G en daarna weer geen signaal of noodoproep.
Nu opeens weer wel bereik en 4G na 20 minuten.
Ook vodafone heeft problemen.dutchnltweaker schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:06:
Is er een storing bij Tele2/T-mobile? Hier de heletijd geen signaal mogelijk of alleen noodoproep.
Telefoon opgestart opeens weer signaal maar geen mogelijkheid met 4G en daarna weer geen signaal of noodoproep.
Nu opeens weer wel bereik en 4G na 20 minuten.
Die zijn nu aan het overschakelen op een backup systeem:
https://community.vodafon...afone/Storing/ba-p/208062
who put a "stop payment" on my reality check
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Hier in Haarlem ook! En onderweg in de trein richting Amsterdam ook.jk-5 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:03:
T-Mobile is begonnen met de heractivatie van 3G in de 900MHz band: https://antennekaart.nl/b...eert-3g-in-de-900mhz-band

Tof. Ik heb begrepen dat ze het in 3 groepen doen: Noord, midden en zuid. Het is geen spannende aanpassing omdat de 3G900 cells nog geconfigureerd stonden in het netwerk van 1.5 jaar geleden. Ze hoeven dus alleen op 'aan' te drukkenBrad schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:57:
[...]
Hier in Haarlem ook! En onderweg in de trein richting Amsterdam ook.
Vandaag mocht ik weer verlengen bij T-Mobile en ik heb geen moment getwijfeld. Ik ben naar T-Mobile shop gegaan. Ik heb 4 maanden vooraf verlengd met T-Mobile Unlimited voor 2 jaar, vanaf 21 februari 2022 tot 20 februari 2024 met Sim-Only, met behoud van mijn huidige Galaxy S20 Ultra. Voor mij kost het €25,- per maand vanaf februari 2022. Ik had tot gisteren 12GB data met onbeperkt bellen met 5G-toegang voor €61,50,-
Ik heb in YouTube en Netflix app op de hoogste kwaliteit gezet geen data besparing.
Ik heb nu voor het eerst geen Simkaart meer in mijn S20 Ultra maar e-sim.
Mijn vrouw heeft vandaag eveneens verlengd bij T-Mobile met GOGOGO DEAL 2 jaar 10GB met onbeperkt bellen Sim-Only met e-sim en alleen 4G, want voor 5G-toegang moest ze €2,- extra per maand betalen en dat wou ze niet. Met behoud van haar eigen Galaxy S20 Ultra €15 per maand. Tot 20 februari 2022 betaalt ze €59,50,- per maand voor 12GB data met onbeperkt bellen.
Ik heb een andere wijziging doorgevoerd voor mij zelf en ik betaalde iedere maand €2,- extra voor 5G-toegang €61,50 per maand en deze heb ik omgezet naar Unlimited + 5G voor €66,50,- per maand (voor €5 per maand meer)
De tarieven van T-Mobile vind ik erg goed in vergelijking met de concurrentie. Als ik alleen zou zijn geweest moest ik wel over op Tele2 Unlimited €25,- per maand tot dat bij mij glasvezel beschikbaar is. Zonder mijn vrouw zou T-Mobile Unlimited voor mij €35,- per maand zijn geweest
:strip_exif()/f/image/gXJZQ38rLYmY1iIkBvR4f6ip.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door Van der Berg op 21-10-2021 14:53 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Is 3G nog steeds beschikbaar? 2G is helemaal ten einde en uit de lucht?jk-5 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:04:
T-Mobile heeft zojuist de tweede batch 3G 900MHz aangezet. Een uur geleden werkte het nog niet in Zwolle, maar nu komt hij met een vrij sterk signaal binnen.
Wanneer komt de 5G veiling? Als ik mij niet vergis de 700MHz?
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
3G is nog beschikbaar, en dat blijft het ook. Ze verhuizen het nu van 2100MHz naar 900MHz. Telefoons zonder VoLTE moeten via 3G kunnen bellen, dan is het niet handig dat het op een hoge band zit.Van der Berg schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:39:
[...]
Is 3G nog steeds beschikbaar? 2G is helemaal ten einde en uit de lucht?
Wanneer komt de 5G veiling? Als ik mij niet vergis de 700MHz?
2G blijft nog gewoon in de lucht, het wordt alleen niet meer toegankelijk voor consumenten.
De 700MHz veiling is vorig jaar geweest, dat is de band waar nu 5G op actief is voor T-Mobile en KPN. De 3.5GHz band zal later worden geveild omdat Inmarsat in Burum de veiling tegenhoudt. Er is ook nog geen enkel vooruitzicht wanneer de veiling daarvan zal zijn.
bartvries schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:25:
De Iwatch leverantie wordt steeds concreter bij T-Mobile. https://community.t-mobil...-t-mobile-multisim-334946
Best prijzig om enkel en alleen een 4g verbinding te kunnen gebruiken op een horloge.Een Multisim abonnement kost 5 Euro per maand.
Hangt er vanaf wat er wel of niet invalt.fl2001 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:40:
[...]
[...]
Best prijzig om enkel en alleen een 4g verbinding te kunnen gebruiken op een horloge.
Dus is de 5 Euro puur het eSim kaartje, of is het bijvoorbeeld inclusief de data verbinding, onbeperkt in Europa, of zelfs wereldwijd?https://community.t-mobil...-t-mobile-multisim-334946
De internetsnelheid van het Multisim abonnement is speciaal afgestemd op de functionaliteit van de Cellular modellen van Apple Watch. Het apparaat wordt optimaal ondersteund.
Die vragen worden nog niet beantwoord in deze posting op het community forum.
Persoonlijk wil ik geen gedoe hebben dat ik wel of niet roaming moet gaan beheren voor mijn horloge, dus als die het dan altijd en overal doet zonder gedoe, is 5 Euro een heel ander bedrag, dan als het puur iets administratiefs is en al het verkeer uit je bestaande bundel gaat, en je apart roaming moet regelen, noem maar op.
Ook interessant is de looptijd van het abonnement, is dit maandelijks opzegbaar of zit je gelijk er een jaar aan vast, of zo lang je huidige abonnement nog loopt? Op zich lijkt mij dit handig, maar misschien is de praktijk dat je het nagenoeg nooit gaat gebruiken.
Ik wacht dus rustig af wat er uiteindelijk uit komt bij de lancering van het abonnement, en of er nog een leuke Cyber Monday deal komt of zo.
Ik ben echt beniuwd hoe lang het duurt voordat de 4G carrier op B1 nu naar 20MHz gaat.vandeven66 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:56:
Hier in het zuiden (Tilburg) nu ook 900MHz 3G.
Een klein beetje extra spectrum is best welkom. Als je ziet hoeveel nieuwe klanten TMNL de laatste jaren heeft gekregen is de extra load op het netwerk echt te merken. Ik heb een telefoon die (slechts) max 3CA kan, maar waar ik "vroeger" (1,5j geleden) structueel 150Mbps haalde is dit nu meestal tussen de 60-70Mbps. Echt hoge snelheden (220Mbps +) haal ik alleen op erg rustige momenten dicht bij een mast.
Aan de andere kant voor email is 60Mbps ruim voldoende.....maar ik vond het altijd zo cool: 200Mbps in je broekzak
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Nee als je Tele2 hebt kan je max 5 euro korting krijgen op T-mobile Thuis.handoff schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:43:
Klopt het als je Tele 2 Unlimited hebt en T-mobile Thuis 1 GBit glasvezel, je dan ook 25 + 25 euro betaalt met de klantvoordeel?
Je moet echt T-mobile sim only unlimited nemen, want dan gaat je t-mobile unlimited van 35 naar 25 Euro per maand en betaal je max voor 1 GBit glasvezel 25 Euro.
Als je op de website had gekeken van T-mobile zie je dat ook gelijk zo staan
Als je vragen hebt over T-mobile thuis mag je die stellen in dit topic
€25 per maand of iemand die op hetzelfde adres woont. Mijn vrouw heeft ook T-Mobile Sim-Only en ik betaal €25,- per maand. Ik heb nog steeds geen glasvezel hier en als mijn vrouw geen T-Mobile had moest ik wel over op Tele2 Unlimited voor €25,-, want €35,- vind ik net weer te veel voor Sim-Only.
Hopelijk snel glasvezel hier
Nu ik kan update op 5G zelfs het WiFi netwerk thuis vergeten, nu zit ik gewoon altijd op het mobiele netwerk. Heb zelf het idee dat het net wat sneller werkt als het overschakelen van WiFi naar 4/5G. Heb nu alleen nog een internet kabel in me PC en de WiFi nog voor op me laptop.Van der Berg schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:05:
Gebruiken jullie nog Wi-Fi met Unlimited of helemaal niet meer? Ik heb nu Unlimited maar nog wel Wi-Fi waar het kan automatisch.
€25 per maand of iemand die op hetzelfde adres woont. Mijn vrouw heeft ook T-Mobile Sim-Only en ik betaal €25,- per maand. Ik heb nog steeds geen glasvezel hier en als mijn vrouw geen T-Mobile had moest ik wel over op Tele2 Unlimited voor €25,-, want €35,- vind ik net weer te veel voor Sim-Only.
Op werk en bij thuiskomst ga ik direct automatisch al op Wi-Fi, terwijl ik Unlimited hebRoy Tollenaar schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:42:
[...]
Nu ik kan update op 5G zelfs het WiFi netwerk thuis vergeten, nu zit ik gewoon altijd op het mobiele netwerk. Heb zelf het idee dat het net wat sneller werkt als het overschakelen van WiFi naar 4/5G. Heb nu alleen nog een internet kabel in me PC en de WiFi nog voor op me laptop.
:strip_exif()/f/image/AlnUhM8iwFqRF2mMP1XwkJph.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind het een goede deal van T-Mobile voor €25. Nu kan ik onderweg onbeperkt genieten van YouTube of Netflix, Ziggo GO kijken op hoogste kwaliteit en ik hoef er niet meer over te denken hoeveel GB ik nog over hebt. Bij 12GB had ik ook altijd data over maar had ik YouTube databesparing aanstaan en Netflix in laagste kwaliteit
Ik zal thuis proberen om geen Wi-Fi te gebruiken
[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 22-10-2021 23:16 ]
Anoniem: 767041
Dat is het zeker heb er vorige maand ook goed gebruik van gemaakt. Misschien wel iets te goed 😌Van der Berg schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:54:
[...]
Op werk en bij thuiskomst ga ik direct automatisch al op Wi-Fi, terwijl ik Unlimited heb
[Afbeelding]Ik ben al vandaag thuis via Wi-Fi en nu op werk (pauze) ook op Wi-Fi
Ik vind het een goede deal van T-Mobile voor €25. Nu kan ik onderweg onbeperkt genieten van YouTube of Netflix, Ziggo GO kijken op hoogste kwaliteit en ik hoef er niet meer over te denken hoeveel GB ik nog over hebt. Bij 12GB had ik ook altijd data over
Ik zal thuis proberen om geen Wi-Fi te gebruiken
/f/image/YOa0xDv6PndtpzfpVgWXKFJa.png?f=fotoalbum_large)
Ach zo erg is het niet bij T-mobile 😜Anoniem: 767041 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:56:
Helaas gaat KPN niet tijdig de watch4g ondersteunen… dus er zit maar 1 ding op… terug naar tmobile,
Sommige updates komen alleen via de wifi op telefoon of laptop ivm potentiële data bundels. Daar houd het besturingssysteem rekening mee.Van der Berg schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:05:
Gebruiken jullie nog Wi-Fi met Unlimited of helemaal niet meer? Ik heb nu Unlimited maar nog wel Wi-Fi waar het kan automatisch.
Met unlimited heb je die data limiet thuis niet, maar wel over de grens. Dus alles ombouwen op negeer, gebruik altijd data, heeft potentieel impact en je kunt iets missen.
Wifi standaard uit heeft impact op je stroomverbruik en locatie bepaling, dus daarmee toggelen voor zaken als updates is een optie, maar ook met consequenties.
De vraag moet dan ook zijn, heb ik iets nodig. Jezelf unlimited geven en je vrouw een instap abonnement bij T-Mobile kan ook, betaal je ook 25 Euro.
En zit je bij Ziggo en stap je over op Vodafone unlimited is iets duurder, maar kan ook. Idem met KPN. Allen hebben aanbiedingen als je zoekt met combi deals.
Dat klagen zie je op veel plaatsen gebeuren online, alleen mensen met problemen die online komen om hulp te vragen en daarbij hun frustraties venten. En bij Tweakers zie je dan nog wat techneuten er tussendoor die echt daarmee bezig zijn.DanielAlm schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:17:
Soms denk ik dat er hier, op het forum, alleen maar geklaagd wordt over T-Mobile. Graag even een positieve ervaring. Ik ervaar dekkingsproblemen in mijn buurt. Een schamele 2 Mbps up en down. Dekkingsonderzoek geweest en daar is niets uit gekomen. Wat ik al een beetje verwacht had. Krijg ik me toch een uiterst vriendelijke en enthousiaste medewerker aan de telefoon die mij los van het vriendelijke, 20% korting aanbiedt op mijn abbo. Kijk, dat is servicegerichtheid. Het compenseert wat mij betreft het ongemak van de trage plaatselijke verbinding.
Ik zeg altijd kijk naar de totalen, T-mobile zal een aantal miljoen klanten hebben, en je ziet er 50 of zo klagen, dan lijkt het veel klachten te zijn, maar feitelijk zijn er een aantal miljoen tevreden klanten.
T-Mobile heeft een uistekende klantenservice inderdaadDanielAlm schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:17:
Soms denk ik dat er hier, op het forum, alleen maar geklaagd wordt over T-Mobile. Graag even een positieve ervaring. Ik ervaar dekkingsproblemen in mijn buurt. Een schamele 2 Mbps up en down. Dekkingsonderzoek geweest en daar is niets uit gekomen. Wat ik al een beetje verwacht had. Krijg ik me toch een uiterst vriendelijke en enthousiaste medewerker aan de telefoon die mij los van het vriendelijke, 20% korting aanbiedt op mijn abbo. Kijk, dat is servicegerichtheid. Het compenseert wat mij betreft het ongemak van de trage plaatselijke verbinding.
Klopt, die korting heb ik ook al een paar keer gehad (en gelijk alle abbo's op mijn adres), echter zou ik liever zien dat ze er eens wat aan deden om de dekking te verbeteren.AMD and INTEL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:15:
[...]
T-Mobile heeft een uistekende klantenservice inderdaad
Dat is idd het ding, de dekking vind ik best tegenvallen. Helemaal nu ze de duurste provider zijn ( als je geen t-mobile thuis hebt ).R2L schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:29:
[...]
Klopt, die korting heb ik ook al een paar keer gehad (en gelijk alle abbo's op mijn adres), echter zou ik liever zien dat ze er eens wat aan deden om de dekking te verbeteren.
Dat heb ik dus wel, vandaar dat ik daar nog zit...AMD and INTEL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:36:
[...]
Dat is idd het ding, de dekking vind ik best tegenvallen. Helemaal nu ze de duurste provider zijn ( als je geen t-mobile thuis hebt ).
Als je twee mobiele abonnementen op een adres hebt, is het ook best aantrekkelijk. € 2,50 per abonnement korting en unlimited voor € 25,—AMD and INTEL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:36:
[...]
( als je geen t-mobile thuis hebt ).
Mijn vader heeft een nieuwe smartphone Galaxy A52S 5G met Unlimited en heeft ook glasvezel genomen via T-Mobile Thuis 1000Mbit/s en hij krijgt op zijn smartphone €10,- per maand korting wegens T-Mobile Thuis
De dekking van de providers hangt zoveel af op welke plek je bent.AMD and INTEL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:36:
[...]
Dat is idd het ding, de dekking vind ik best tegenvallen. Helemaal nu ze de duurste provider zijn ( als je geen t-mobile thuis hebt ).
Ik woon zelf in Tilburg. Tilburg-West heeft maar 1 KPN mast, waardoor er veel dekkingsproblemen met KPN zijn in die omgeving. Vodafone heeft er 3. T-Mobile heeft er zelfs 4. Geen problemen met Voda en T-Mo dus.
Westelijk van Tilburg ligt het dorpje Rijen. In Rijen wil je eigenlijk alleen maar T-Mobile hebben, die hebben maar liefst 6 masten op goede locaties. Voda 3 en KPN maar 2.
Maar als je dan weer zuidelijk van Tilburg kijkt in het dorpje Riel, heeft T-Mobile er geen mast en hebben mensen in dat dorp dus zo goed als geen bereik met T-Mobile maar wel met KPN en Vodafone die er wel een mast hebben.
Dit is dus maar een praktijkvoorbeeld waar ik mee te maken heb, maar zo heb je in iedere stad/dorp een andere situatie.
Kan me iets voorstellen met zonnestormen, wintertijd en laatst ergens iets over een GPS bug gelezen.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Oh lol ik en me vader zijn in België geweest volgens T-mobile.OmeJoyo schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 06:58:
Meer mensen een SMS gehad dat ze in Duitsland zijn geweest vannacht? Ik iig op mijn eigen telefoon en mijn vrouw ook. En we wonen niet echt in de buurt haha.
Kan me iets voorstellen met zonnestormen, wintertijd en laatst ergens iets over een GPS bug gelezen.
/f/image/TrurV67bYiNBb4Z79gzc01IU.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/psrTxU5TfwhomvGWa5O7yfo8.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit nu zijn wij beiden weer in Duitsland.
/f/image/IWdzkj8J4WrByOH33DDvNYed.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rdj8FQq1c8la8yAYToqsiY4g.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Roy Tollenaar op 31-10-2021 07:59 ]
Edit: Samsung S21 Ultra
[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 31-10-2021 11:54 ]
Tweakers stelt niet teleur, niets over kunnen vinden op internet of de t-mobile site zelf, maar gelukkig hebben meer mensen dit.
Kreeg overigens net ook nieuwe provider instellingen binnen, heb ze nog even weggeklikt en niet geïnstalleerd.
Valt me overigens op dat alle screenshots die ik nu zie iPhones zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Ocin32 op 31-10-2021 09:10 ]
Ik ben twee weken geleden naar Frankrijk gereden. En ik zie dat ik ze toen niet heb ontvangen. (Samsung S21)
[ Voor 3% gewijzigd door oxfordpelican op 31-10-2021 09:55 ]
Tele2, Simpel en Ben hebben er ook last van.
Hier ook een stuk of 3 gehad. Luxemburg, Frankrijk en nu net Zwitserland... 😂 Wachten is nog op België, Duitsland en Italië waar ik deze maand ook nog ben geweest... 🥳king006 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:16:
Schijnbaar een storing bij T-Mobile waardoor ze onterecht zijn verzonden 😂
Tele2, Simpel en Ben hebben er ook last van.
Ik geef ook weleens een goede review hoor.swhnld schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:04:
[...]
Dat klagen zie je op veel plaatsen gebeuren online, alleen mensen met problemen die online komen om hulp te vragen en daarbij hun frustraties venten. En bij Tweakers zie je dan nog wat techneuten er tussendoor die echt daarmee bezig zijn.
Ik zeg altijd kijk naar de totalen, T-mobile zal een aantal miljoen klanten hebben, en je ziet er 50 of zo klagen, dan lijkt het veel klachten te zijn, maar feitelijk zijn er een aantal miljoen tevreden klanten.
Maar als alles gewoon goed werkt dan is er ook niet veel om over te praten hé?
Als je alles op Tweakers zou geloven was bol.com bijvoorbeeld al jaren geleden failliet moeten gaan lol.
Leuke reis hoor!R2L schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:35:
[...]
Hier ook een stuk of 3 gehad. Luxemburg, Frankrijk en nu net Zwitserland... 😂 Wachten is nog op België, Duitsland en Italië waar ik deze maand ook nog ben geweest... 🥳
Toch wel apart dat dat is gebeurt wel.
Inderdaad! SMS Italië inmiddels ook binnen...AMD and INTEL schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:23:
[...]
Leuke reis hoor!
AMD and INTEL schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:23:
[...]
Leuke reis hoor!
Tweakers van likmevestje hierR2L schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:35:
[...]
Hier ook een stuk of 3 gehad. Luxemburg, Frankrijk en nu net Zwitserland... 😂 Wachten is nog op België, Duitsland en Italië waar ik deze maand ook nog ben geweest... 🥳
Er is een zonne-uitbarsting geweest, vandaar we ook noorderlicht gezien hebben in NL.
Bron
Dit ioniseert de E en F lagen in de atmosfeer waardoor signalen van en naar je telefoon als een spiegel hoog in de lucht terug ketsen naar de aarde, hierdoor kan honderden kilometers sprongen gemaakt worden.
Dit is waarom je provider denk je in het buitenland bent en je een SMS krijgt.
Raar niemand dit hier weet eigenlijk.
Kortom natuurlijk fenomeen dat op hogere freq minder vaak voorkomt.

Of je leest even het artikel op de frontpage....Vic-Green schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:09:
[...]
[...]
[...]
Tweakers van likmevestje hier![]()
Er is een zonne-uitbarsting geweest, vandaar we ook noorderlicht gezien hebben in NL.
Bron
Dit ioniseert de E en F lagen in de atmosfeer waardoor signalen van en naar je telefoon als een spiegel hoog in de lucht terug ketsen naar de aarde, hierdoor kan honderden kilometers sprongen gemaakt worden.
Raar niemand dit hier weet eigenlijk.![]()
nieuws: Telco's op T-Mobile-netwerk stuurden onterecht automatische sms buite...
who put a "stop payment" on my reality check
Leuk gevonden! Als oud zendammatoeter een bekend fenomeen, echter zou het in dit geval wel heel erg toevallig zijn dat het precies uit de landen komt waar ik op vakantie ben geweest...Vic-Green schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:09:
[...]
[...]
[...]
Tweakers van likmevestje hier![]()
Bron
Raar niemand dit hier weet eigenlijk.![]()
Ja, dat is te toevallig inderdaad.R2L schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:07:
[...]
Leuk gevonden! Als oud zendammatoeter een bekend fenomeen, echter zou het in dit geval wel heel erg toevallig zijn dat het precies uit de landen komt waar ik op vakantie ben geweest...
Maar het is iets wat kan voorkomen. Van de zomer hoorde ik Franse en Duitse zenders bij het zoeken naar DAB, later die avond waren ze allemaal weer weg.
:strip_exif()/f/image/D04SLQOdXfmr6yEF99f69am8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 01-11-2021 09:34 ]
120 dagen van te voren : https://www.belsimpel.nl/...n-overstappen/verlenghulpDBreda schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:06:
Ik heb een KPN abonnement die op 16 februari 2022 afloopt. Zou ik tijdens Black Friday (met korting) al een nieuw abonnement kunnen afsluiten bij T-Mobile?
Dat is dus effe uitrekenen!
https://www.belsimpel.nl/...n-overstappen/verlenghulpDBreda schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:06:
Ik heb een KPN abonnement die op 16 februari 2022 afloopt. Zou ik tijdens Black Friday (met korting) al een nieuw abonnement kunnen afsluiten bij T-Mobile?
Staat dat als je vanuit kpn wil overstappen naar een andere provider dit kan binnen 120 dat je contract afloopt.
Edit:
@AMD and INTEL was mij net 1 seconden voor toen ik op verstuur drukte
[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-11-2021 19:14 ]
Ik belde ze zojuist even maar kreeg een redelijk ongeïnteresseerd iemand aan de lijn. Er was eigenlijk niet meer mogelijk dan dat ik zelf op de website kon vinden.
Vrijdag had ik al gebeld met ze en toen kreeg ik iemand aan de lijn die mij vandaag zou terug bellen maar helaas is dat niet gebeurd. Had een goede klik met deze persoon en dacht dat we er wel uit zouden komen.
Misschien is er niets mogelijk en dan is het zo, maar ik ben even benieuwd naar de ervaringen hier voordat ik een beslissing maak. Mijn ervaring is dat er vaak wel iets mogelijk is als je belt.
Ze gaf wel aan dat ze nu een actie hebben waarbij je geen aansluitkosten betaald. Dit is overigens altijd het eerste onderhandelingspunt die van tafel vliegt dus dat noem ik geen actie
[ Voor 23% gewijzigd door hk12nl op 01-11-2021 19:56 ]
©2004
Hmm, nee niet echt in mijn ervaring. Het meeste wat ik heb gezien bij een klant die er meerdere jaren zat als loyaliteits korting was zelfs gratis onbeperkt bellen bij de data.. dus ja best mager.hk12nl schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:51:
Zijn er ervaringen mbt tot overstappen naar T-mobile sim-only en het verkrijgen van iets van korting (op dit moment geen andere T-mobile dienst in huis, heb aangegeven dat ik eerst wil kijken of ik tevreden over het mobiele abbo ben met een jaar) ?
Ik belde ze zojuist even maar kreeg een redelijk ongeïnteresseerd iemand aan de lijn. Er was eigenlijk niet meer mogelijk dan dat ik zelf op de website kon vinden.
Vrijdag had ik al gebeld met ze en toen kreeg ik iemand aan de lijn die mij vandaag zou terug bellen maar helaas is dat niet gebeurd. Had een goede klik met deze persoon en dacht dat we er wel uit zouden komen.
Misschien is er niets mogelijk en dan is het zo, maar ik ben even benieuwd naar de ervaringen hier voordat ik een beslissing maak. Mijn ervaring is dat er vaak wel iets mogelijk is als je belt.
Ze gaf wel aan dat ze nu een actie hebben waarbij je geen aansluitkosten betaald. Dit is overigens altijd het eerste onderhandelingspunt die van tafel vliegt dus dat noem ik geen actie
Anoniem: 374460
Mevrouw werd een beetje pissig en begon over haar bonus, dat er meerdere mensen in de wacht stonden en dat ik dan maar een andere provider moest zoeken… had al niet zo geweldige ervaringen met de klanten’service” van tmobile dus ik wacht even black Friday af
Iemand een fix? Of werkt het gewoon niet lekker bij 2 telefoontjes? Want dan heb ik het voor niks gekocht.
Zet eentje in vliegtuigstand, je kan maar een tegelijk gebruiken.kx22 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:22:
Gisteren de Duo Sim gekocht. In beide telefoons gestopt en blijf maar internet verlies hebben. Vandaag Tmobile gebeld maar die hebben het hele tijd over Primair en Secundair. Na wat onderzoek online is dat voor DUALsim. Niet DUO sim.
Iemand een fix? Of werkt het gewoon niet lekker bij 2 telefoontjes? Want dan heb ik het voor niks gekocht.
Source : heb 5 jaar lang duo sim bij T-Mobile gehad en nu paar maanden bij KPN.
Ja dat wil ik dus juist niet.AMD and INTEL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:23:
[...]
Zet eentje in vliegtuigstand, je kan maar een tegelijk gebruiken.
Source : heb 5 jaar lang duo sim bij T-Mobile gehad en nu paar maanden bij KPN.
Dan heb je maar 1 werkende telefoon. Kan ik net zo goed een enkele SIM hebben.
Dan neem je 2 abbonomenten, het is zoals het is.kx22 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:26:
[...]
Ja dat wil ik dus juist niet.
Dan heb je maar 1 werkende telefoon. Kan ik net zo goed een enkele SIM hebben.
En daarnaast een knop indrukken kost niet veel werk, ik gebruik het altijd zo. Iphone XR en 12 nu. Het werkt prima!
Valt me op dat bij T-Mobile de accu van mijn iPhone vaker leegraakte terwijl ik altijd vol bereik had. Bij de groene provider heb ik niet altijd vol bereik maar mijn accu gaat wel langer mee dan toen ik bij T-Mobile zat.
Meerdere mensen al eens opgevallen?
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Interessant, voor mij gevoel slurpt T-Mobile ook meer accu tov KPN.RSB schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:45:
Recent overgestapt van T-Mobile naar de groene concurrent.
Valt me op dat bij T-Mobile de accu van mijn iPhone vaker leegraakte terwijl ik altijd vol bereik had. Bij de groene provider heb ik niet altijd vol bereik maar mijn accu gaat wel langer mee dan toen ik bij T-Mobile zat.
Meerdere mensen al eens opgevallen?
Maar waarom is mij ook een raadsel, zeker omdat bij mij in de buurt T-Mobile véél beter bereik heeft.
Als je misschien beweegt, dan kan ik me nog voorstellen dat vaker van mast hoppen meer accu slurpt. (Meer mast hoppen = meer bereik)
Maar hoe dit technisch in elkaar steekt, geen idee.
Het hoppen zou ook kunnen inderdaad, omdat er veel verschillende banden combinaties zijn bij T-Mobile, kan het zijn dat de telefoon er volgens het profiel wel standby voor moet zijn.
Goede oms eens uit te zoeken, maar denk dat we aardig in de goede richting zitten.
Wie kan dat per DM even voor me testen? Ik zet de hostname niet hier neer. Ervaring leert dat verveelde kids weleens aan het dossen slaan.
Dat is ook niet het probleem dat @Dennisweb heeft.Van der Berg schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:36:
Ik heb 5G via mijn smartphone met T-Mobile Unlimited en 5G werkt hier gewoon
Hij meldt een probleem met T-Mobile 5G i.c.m. een server die bij Hetzner draait.
Stuur me even een DM. Ik heb ook een VM bij Hetzner in duitsland en ook T-Mobile mobiel. Ik ben wel benieuwd wat voor routes je verkeer raakt waardoor het stukgaat.Dennisweb schreef op donderdag 11 november 2021 @ 00:59:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met 5G van T-Mobile en Hetzner? Ik kan een videostream niet bekijken omdat 1 op de 3 pakketjes verdwijnen nadat ze langs DTAG zijn gekomen.
Wie kan dat per DM even voor me testen? Ik zet de hostname niet hier neer. Ervaring leert dat verveelde kids weleens aan het dossen slaan.
Bij Duosim met T-Mobile heb je twee T-Mobile simkaarten met hetzelfde nr, zelfde abonnement maar kan er maar een simkaart tegelijkertijd actief zijn. Je zet dus een apparaat uit zodat het andere apparaat het overneemt, Dit kost eenmalig 35,59kx22 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:22:
Gisteren de Duo Sim gekocht. In beide telefoons gestopt en blijf maar internet verlies hebben. Vandaag Tmobile gebeld maar die hebben het hele tijd over Primair en Secundair. Na wat onderzoek online is dat voor DUALsim. Niet DUO sim.
Bijvoorbeeld een in je telefoon en een in je auto, stap je in je auto zet je vliegtuigstand aan op je tel en neemt je auto het over, als je uitstapt zet je je auto weer uit en haal je vliegtuistand van je telefoon. Of wat ik soms ook gezien heb, een telefoon voor werk en een voor thuis als je werkomstandigheden nogal grof zijn. Heb je thuis je telefoon van 1200 euro en op werk je nokia brick.
als je beide apparaten tegelijkertijd aanzet krijg je funkyness (iedere keer als je verbinding even wegvalt schakelt deze om naar de andere sim bijv), er kan er maar een tegelijkertijd actief zijn.
Met Multisim (alleen beschikbaar op de apple watch) komen oproepen wel op zowel het horloge als het apple toestel binnen en heb je hetzelfde nr, je kan je databundel ook op je watch gebruiken maar deze heeft wel een maximale snelheid van 768/384 Kbps en kost 5 euro per maand.
Dualsim is dat je twee simkaarten in een telefoon kan doen, bijvoorbeeld een prive sim en een werk sim, deze kan je los van elkaar aan of uit zetten.
Als je twee mobiele telefoons met hetzelfde telefoonnummer/abonnement wilt en deze tegelijkertijd wilt gebruikenis het helaas niet mogelijk. Dan zal je echt een 2e abonnement moeten aanschaffen. (eventueel kan je natuurlijk wel altijd een doorschakeling activeren op een van de twee abonnementen naar het andere toestel, al dan niet via de My T-Mobile).
De setup lijkt erg op die van KPN, ik vraag me af welke banden ze hierop zullen gaan activeren.Gijsj16 schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:44:
T-mobile is bezig geweest met het vervangen van de antennes op postcode 4002HA
[Afbeelding]
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
https://antennekaart.nl/k...b3-4191-802b-f4dc340d28a6
Nieuwe sites worden altijd geactiveerd met 1-3-3-8 en krijgen pas in de opvolgende maand de settings voor alle extra banden. Daardoor lijken de nieuwe sites nu allemaal kleintjes, maar je zult ze in een volgende update nog een keer zien met nieuwe banden.
De onderste zijn T-Mobile. Het is het type antenne met 2x clusterpoorten voor 2600T en 3500T. Nu alleen 2T4R lowband, 2T2R 1800 en 2T2R 2100 aanwezignetblade schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:32:
[...]
De setup lijkt erg op die van KPN, ik vraag me af welke banden ze hierop zullen gaan activeren.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Ja, om een nieuwe simkaart te activeren moet een sms verstuurd worden naar de oude, dit is dan niet meer mogelijk en dan moet je langs een winkel. Eventueel kan je vooraf nog een esim plaatsen op een ander toestel en dan weer een nieuwe op deze (met die sms verificaties) of eerst een fysieke simkaart activeren en dan terug naar de e-sim.ma9ma schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:18:
Ik heb op dit moment een e-sim in mijn iPhone en om bepaalde redenen wil ik een clean install doen van mijn iPhone. Dan ben ik mijn e-sim gegevens natuurlijk kwijt. De enige manier om daarna weer een nieuwe e-sim geactiveerd te krijgen is het fysiek bezoeken van een T-Mobile shop. Correct?
het makkelijkst is de winkel. daar printen ze een nieuwe QR voor je uit.
Ik dacht dat als je je iPhone wist, wel de keuzemogelijkheid hebt om je e-sim te bewaren.ma9ma schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:18:
Ik heb op dit moment een e-sim in mijn iPhone en om bepaalde redenen wil ik een clean install doen van mijn iPhone. Dan ben ik mijn e-sim gegevens natuurlijk kwijt. De enige manier om daarna weer een nieuwe e-sim geactiveerd te krijgen is het fysiek bezoeken van een T-Mobile shop. Correct?
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Als ik kies voor "Wis deze iPhone" dan staat daar bij "Mobiel abonnement": "Deze iPhone is niet meer actief op T-Mobile NL '<nummer>' maar het mobiele abonnement wordt niet automatisch geannuleerd. Neem contact op met je aanbieder om het abonnement te annuleren.". Geen keuze om dit niet te verwijderen.Jeroen O schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:55:
[...]
Ik dacht dat als je je iPhone wist, wel de keuzemogelijkheid hebt om je e-sim te bewaren.
Dat wordt een bezoekje aan de T-Mobile shop dan.
Nog even terugkomend hier op: I stand corrected. Je hebt gelijk, als je kiest "Wis deze iPhone" dan krijg je als aller-aller-allerlaatste inderdaad de mogelijkheid om te kiezen voor "Wis alles, behoud abonnementen.". Dus er is WEL een mogelijkheid om je e-sim te bewaren. Dank @Jeroen O .Jeroen O schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:55:
[...]
Ik dacht dat als je je iPhone wist, wel de keuzemogelijkheid hebt om je e-sim te bewaren.
KPN en T-Mobile hebben nu dus de hele 2100MHz band ingezet voor 4G. Vodafone heeft hem technisch gezien ook vrij, maar gebruikt maar 15MHz.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QqhdTcwmeHk5moD0zAFh6ZlX.png?f=user_large)
Aparte is wel dat ik met 4G maximaal 300 Mbit haal op dezelfde plek.
Klopt viel mij afgelopen vrijdag ook op! Heb deze mooie snelheid eruit kunnen halen op 4G op eenleroy98ecker schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:33:
Blijkbaar heeft T-Mobile het limiet van 450 Mbit losgelaten. Een beste snelheid op het 5G-netwerk van T-Mobile:
[Afbeelding]
Aparte is wel dat ik met 4G maximaal 300 Mbit haal op dezelfde plek.
wat oudere Note 10+ zonder 5G!
:fill(white):strip_exif()/f/image/HyPFf6pjxghvSsTUmyOoMkdV.png?f=user_large)
Maar hier in de buurt zijn maar weinig masten die over de 300Mbps (5G/4G) gaan.
Ik heb alleen geen 5G meer op mijn Z Fold 3 sinds ik een eSim heb, heeft iemand tips?
Heb al meerdere keren proberen 5G aan en uit te zetten in de instellingen, ik krijg in het begin even 5G en dan blijft hij op 4G+. Overal doet hij dit, met mijn fysieke sim had ik nergens last van.
Anders zal het een bug zijn die je bij Samsung moet rapporteren.
404 Signature not found
T-Mobile heeft afgelopen donderdag in Groningen en Friesland de bandbreedte verhoogt van 15mhz naar 20mhz. De rest van Nederland volgt nog.SMSfreakie schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:23:
Hm valt me nu ineens op dat b1(2100) ook een 20mhz carrier is geworden.... Dat was toch altijd minder?
AH juist nou dat is precies de regio waar ik het spotte en op diverse sites kon controleren...TomSt schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:07:
[...]
T-Mobile heeft afgelopen donderdag in Groningen en Friesland de bandbreedte verhoogt van 15mhz naar 20mhz. De rest van Nederland volgt nog.
Morgen weer een stukje naar midden Nederland dus maar eens kijken waar de lijn ligt
404 Signature not found
Ik zou niet naar het midden gaan, de grens ligt grofweg op grens Friesland/Groningen met Overijssel/Drenthe.SMSfreakie schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:28:
[...]
AH juist nou dat is precies de regio waar ik het spotte en op diverse sites kon controleren...
Morgen weer een stukje naar midden Nederland dus maar eens kijken waar de lijn ligt
Antenne en masten malloot
602mbit: https://www.speedtest.net/result/a/7989891036
Upload: B3+B3 ULCA
B3 B1 B38 zouden 4x4 mimo moeten kunnen, alleen B3 bevestigd, geen idee hoeveel banden een Samsung S21 tegelijk 4x4 mimo kan.
T-Mobile 5G: B3 20 MHz + B3 10 MHz + B1 15 MHz + N28 10 MHz.
510mbit: https://www.speedtest.net/result/a/7989902219
Upload: B3+N28
KPN, goede test server
En ja de limiters zijn eraf!
Theoretisch setup 4G met alles 2x2 mimo: 688.21Mbps ↓ & 112.5Mbps ↑
Theoretisch setup 4G met alles 4x4 mimo: 1,376.42Mbps ↓ & 112.5Mbps ↑
Theoretisch setup 4G met alles 4x4 mimo: 1,278.52Mbps ↓ & 112.5Mbps ↑ wat de S21 kan, geen lowband, B8 of B20, 4x4 mimo.
Sites met B32 en/of B7 erbij kan ik testen, maar die hebben deze banden niet voor niets en zijn vaak te druk.
De site die ik getest heb heeft glas en één sector is gericht naar een weiland/water.
In de zomer capaciteit nodig, nu niet.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes