[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 90.738 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
jk-5 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:48:
[...]

Hmm ja, daar staat inderdaad 1 site die geen 3G zendt, omdat het nog een oude layout is zonder lage banden.

https://antennekaart.nl/k...oom=19&providers=t-mobile
Ik had al zo'n vermoeden dat dat er iets mee te maken had. Wel jammer dat mijn telefoon dan 2G boven 3G verkiest, ik kan me immers niet voorstellen dat op de Grote Markt, met alle masten eromheen, helemaal geen 3G te ontvangen zou zijn.

Toevallig net de klantenservice (van Ben weliswaar) aan de lijn gehad. "Zet je telefoon maar op 4G", is het advies. Nou ja, dat wil ik dus niet. Maar het zij zo, want inhoudelijk kwamen we er ook niet uit. Wellicht als de mast thv de Wilhelminakerk wordt vernieuwd, dat de situatie dan weer verbetert. Want alleen al voor de capaciteit is 3G bij die mast wel echt gewenst. Gek genoeg zendt die mast ook 2G1800 uit ipv 2G900, geen idee of dat hier verder invloed op heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad op 22-04-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Heeft iemand toevallig soms problemen? Ing en bepaalde sites werken niet met laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperxnl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-05 07:44
Ik wil misschien overstappen van KPN naar T-mobile, alleen kan nergens vinden als je de DATA die je over hebt meeneemt naar de volgende maand en zoja voor hoelang kan je dat meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sniperxnl schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:41:
Ik wil misschien overstappen van KPN naar T-mobile, alleen kan nergens vinden als je de DATA die je over hebt meeneemt naar de volgende maand en zoja voor hoelang kan je dat meenemen?
Je kan geen DATA overnemen, elke maand begin je gewoon weer opnieuw. Dat is tegenwoordig bij elke provider zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperxnl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-05 07:44
dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:03:
[...]

Je kan geen DATA overnemen, elke maand begin je gewoon weer opnieuw. Dat is tegenwoordig bij elke provider zo.
Wij hebben dat dus nog wel bij KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sniperxnl schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:10:
[...]

Wij hebben dat dus nog wel bij KPN :)
Dan heb je nog een heel oud KPN abonnement of zat je eerst bij Telfort dat opgegaan is in KPN?
Dan kan het kloppen, want in de laatste 4 jaar heeft KPN zoiets niet aangeboden maar Telfort wel.

Maar om antwoord op je vraag te geven, nee helaas is dat bij geen een provider op dit moment mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:11
Wat zijn de ervaringen hier met 4G roaming in België(Ardennen)? Op mn Iphone 11 met een unlimited abo(consument)heb ik hier nauwelijks 1 streepje 4G en internet voelt als 1998. Mn andere consumenten toestel KPN doet makkelijk youtube/netflix en dergelijke met hetzelfde 4g streepje. Zijn de roaming afspraken van t-mobile zo slecht in belgie?

T-mobile zit trouwens op het Orange B netwerk.
Kpn op Base.

[ Voor 9% gewijzigd door Bongoarnhem op 30-04-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22
Bongoarnhem schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:01:
Wat zijn de ervaringen hier met 4G roaming in België(Ardennen)? Op mn Iphone 11 met een unlimited abo(consument)heb ik hier nauwelijks 1 streepje 4G en internet voelt als 1998. Mn andere consumenten toestel KPN doet makkelijk youtube/netflix en dergelijke met hetzelfde 4g streepje. Zijn de roaming afspraken van t-mobile zo slecht in belgie?

Kpn op Base.
Je kunt op T-Mobile op alle Belgische netwerken inloggen en op alle netwerken kan je 4G gebruiken. KPN heeft voorkeur voor BASE en T-Mobile voor Orange B, maar zoals gezegd je kan handmatig een ander netwerk kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36
Bongoarnhem schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:01:

Kpn op Base.
Wil je kijken naar of je verschil in roaming afspraken kunt ontdekken moet je handmatig hetzelfde netwerk kiezen op beide sim kaarten, testen, en vervolgens sim kaarten wisselen tussen de toestellen. Weer zelfde netwerken kiezen, en weer testen.

Nu kan het zijn dat de Orange B mast waar je op zit vol is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:11
Naafkap schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:05:
[...]

Je kunt op T-Mobile op alle Belgische netwerken inloggen en op alle netwerken kan je 4G gebruiken. KPN heeft voorkeur voor BASE en T-Mobile voor Orange B, maar zoals gezegd je kan handmatig een ander netwerk kiezen.
Dank voor de tip!

Ik heb inderdaad gewoon dezelfde goedwerkende, Base, gekozen als op het Kpn toestel. Probleem opgelost. Goede oplossing, ook voor de toekomst.

[ Voor 16% gewijzigd door Bongoarnhem op 30-04-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:28:
[...]

Wil je kijken naar of je verschil in roaming afspraken kunt ontdekken moet je handmatig hetzelfde netwerk kiezen op beide sim kaarten, testen, en vervolgens sim kaarten wisselen tussen de toestellen. Weer zelfde netwerken kiezen, en weer testen.

Nu kan het zijn dat de Orange B mast waar je op zit vol is bijvoorbeeld.
klopt! zelf ook al eens mee gemaakt.. al was er toen nog niet op elk netwerk in belgie 4G roaming..

op 4G niet vooruit te branden.. ander netwerk welke 3G deed en ging als een tierelier! :)
inmiddels is het al weer 3 jaar geleden dat ik er was :(

vandaag was een dagje EDGE'n of geen service :/ Zwolle stadshagen / noord / A28 / A32 richting t noorden.. pas na steenwijk bleef t op 4G/5G hangen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJk1547uNgn1iU18_hwoXF7apzQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dgzZ0cTjux8pYCsrodwumkSV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 134% gewijzigd door Roy Tollenaar op 02-05-2022 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Roy Tollenaar schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:40:
[quote]SMSfreakie schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:30:
[...]

klopt! zelf ook al eens mee gemaakt.. al was er toen nog niet op elk netwerk in belgie 4G roaming..

op 4G niet vooruit te branden.. ander netwerk welke 3G deed en ging als een tierelier! :)
inmiddels is het al weer 3 jaar geleden dat ik er was :(
Nieuwe antennes zijn vandaag geplaatst, stond ook op de dekking kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mag toch hopen dat je de overstap naar vodafone niet maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hier thuis ook ineens alleen EDGE... nou als t aanhoud ga ik de KS maar eens lastig vallen :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Anoniem: 767041 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:51:
[...]

Ik mag toch hopen dat je de overstap naar vodafone niet maak?
Jep heb voor 2 jaar getekend maar wel gewoon unlimited natuurlijk (moet wel met een verbruik van 700GB per maand). Ben benieuwd of ik het ga merken aangezien de Vodafone antennes bijna overal alleen band 3 en 20 hebben ipv T-mobile 1-3-3-8-20 maar ja kan naar die 2 jaar altijd weer terug naar T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roy Tollenaar schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:28:
[...]

Jep heb voor 2 jaar getekend maar wel gewoon unlimited natuurlijk (moet wel met een verbruik van 700GB per maand). Ben benieuwd of ik het ga merken aangezien de Vodafone antennes bijna overal alleen band 3 en 20 hebben ipv T-mobile 1-3-3-8-20 maar ja kan naar die 2 jaar altijd weer terug naar T-mobile.
Ik wens je suc6 met dat verbruik, ik heb ook bij vodafone gezeten maar was er al snel klaar mee, gemiddelde snelheid van vodafone is veel lager,

App aanvulling werkt heel rot en liep wel is een uur achter

En wanneer je een aanvuller uiteindelijk had kwam de snelheid niet terug, werd er gevraagd of je je telefoon opnieuw kon aanzetten of vliegtuig modus aan/uit

Band 2-30 wat je zelf al noemt kom je op gemiddeld 40mbit…

En ik had paar x geen bereik in randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Anoniem: 767041 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:33:
[...]

Ik wens je suc6 met dat verbruik, ik heb ook bij vodafone gezeten maar was er al snel klaar mee, gemiddelde snelheid van vodafone is veel lager,

App aanvulling werkt heel rot en liep wel is een uur achter

En wanneer je een aanvuller uiteindelijk had kwam de snelheid niet terug, werd er gevraagd of je je telefoon opnieuw kon aanzetten of vliegtuig modus aan/uit

Band 2-30 wat je zelf al noemt kom je op gemiddeld 40mbit…

En ik had paar x geen bereik in randstad
Nou ben benieuwd, mochten er aantoonbaar problemen zijn zullen ze wel de mogelijkheid geven om het contract vroegtijdig te onderbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy Tollenaar schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:42:
[...]

Nieuwe antennes zijn vandaag geplaatst, stond ook op de dekking kaart.
Nieuwe antennes? Die site is al iets van anderhalf tot 2 jaar geleden 5G-ready gemaakt en heeft nu zelfs b7 actief. Ik denk dat dit gewoon onderhoud is met iets als spanningswerkzaamheden of misschien een nieuwe NEN certificering. Heel misschien 1400MHz upgrade.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
jk-5 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:19:
[...]

Nieuwe antennes? Die site is al iets van anderhalf tot 2 jaar geleden 5G-ready gemaakt en heeft nu zelfs b7 actief. Ik denk dat dit gewoon onderhoud is met iets als spanningswerkzaamheden of misschien een nieuwe NEN certificering. Heel misschien 1400MHz upgrade.
Ik vond het ook al vreemd had daar altijd al 5G maar de webcare had het er over dat er nieuwe antennes geplaatst moesten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:24:
[...]

Ik vond het ook al vreemd had daar altijd al 5G maar de webcare had het er over dat er nieuwe antennes geplaatst moesten worden.
Oh, bijzonder dan. Ik rijd er vanmiddag wel even langs. Zit vandaag op kantoor in Zwolle

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

icecreamfarmer

en het is

Weet iemand of 5g nu ook gratis aangezet wordt voor bestaande abbo's.
Op de frontpage was daar toen sprake van maar ik blijf op 4g zitten met mijn iphone 13.
Niet dat ik het mis maar het zou mooi meegenomen zijn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Iemand die dit begrijpt heb geld toe gekregen op me factuur maar weet eigenlijk niet waarom. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZ7q5BBZxvySDzkGLvevPX9oqX8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SlJNg9fdaf0XahuxBJSgyGMu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 14:01
Roy Tollenaar schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:55:
Iemand die dit begrijpt heb geld toe gekregen op me factuur maar weet eigenlijk niet waarom. [Afbeelding]
Onvoldoende informatie om dat vast te stellen alleen aan de hand van dit. Ik verwacht dat je jouw abonnement wou verlengen, maar in plaats van een verlenging een nieuw abonnement bent gestart. (krijg je een nieuwe simkaart en een interne portering) en dit je slotnota is van je oude abonnement incl verrekeningen. Maar tbh, vraag ff de klantenservice dan weet je het zeker.
icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:09:
Weet iemand of 5g nu ook gratis aangezet wordt voor bestaande abbo's.
Op de frontpage was daar toen sprake van maar ik blijf op 4g zitten met mijn iphone 13.
Niet dat ik het mis maar het zou mooi meegenomen zijn.
Nee, alleen als je een verlenging doet naar een nieuw abonnement. Voor oude abonnementen kost het 2 euro extra (behalve met unlimited).

[ Voor 22% gewijzigd door Teckna op 17-05-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nltweaker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06 20:47
Roy Tollenaar schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:55:
Iemand die dit begrijpt heb geld toe gekregen op me factuur maar weet eigenlijk niet waarom. [Afbeelding]
Je hebt je contract verlengd.
Je betaalt altijd vooruit voor je abonnement, derhalve krijg je de kosten terug van je oude abo+videoland en zijn de kosten van t nieuwe abo in rekening gebracht.
Nieuwe abo is goedkoper dan oude.
- bedrag wordt verrekend op komende factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
nltweaker schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:42:
[...]

Je hebt je contract verlengd.
Je betaalt altijd vooruit voor je abonnement, derhalve krijg je de kosten terug van je oude abo+videoland en zijn de kosten van t nieuwe abo in rekening gebracht.
Nieuwe abo is goedkoper dan oude.
- bedrag wordt verrekend op komende factuur.
Bedankt voor de informatie ben alleen overgestapt ipv dat ik verlengd heb.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
T-Mobile heeft gisteren een update geplaatst in het antenneregister. Heel veel nieuwe 1400MHz locaties, en ook weer een flinke uitbreiding op 2600MHz FDD (b7). b32 haalt b7 bijna in qua aantallen.

Ik zie best een interessante verschuiving. Voorheen kregen sites b38 voor extra capaciteit met eventueel b7 ernaast. Nu zie je juist dat sites heel snel b7 en/of b32 krijgen, en alleen nog maar in uitzonderlijke gevallen b38. B38 is momenteel alleen interessant voor 4G-only gebruikers, en aangezien er steeds meer 5G telefoons op het netwerk komen zijn b7 en b32 een logische stap om meer capaciteit te leveren.

https://antennekaart.nl/k...49-48bb-ba28-83a0f26bcb88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het valt op, dat met regelmaat band 32 wordt ingezet op 1 sector van een locatie.

[ Voor 4% gewijzigd door jant op 28-05-2022 01:42 ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraag over het bereik voor opzich mobiel internet/bereik… aankomende weken wordt ons huis volledig geïsoleerd en dubbel glas hebben we al, verminderd hier door her bereik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Anoniem: 767041 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:22:
Ik heb een vraag over het bereik voor opzich mobiel internet/bereik… aankomende weken wordt ons huis volledig geïsoleerd en dubbel glas hebben we al, verminderd hier door her bereik?
Die kans is reeel aanwezig.

hier komen alleen de 2 lage banden (B8 en B20) indoor echt lekker door..
gelukkig doet VoWiFi het perfect en ben ik thuis ook prima te bereiken

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
iemand trouwens een idee.. deze mast:
https://www.google.nl/map...fIxDag!2e0!7i16384!8i8192

lijkt al tijden te draaien op een nood aggregaat..

https://www.google.nl/map...901T000000!7i16384!8i8192

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja feest. Heel schoon is het niet, maar op sommige plekken zijn de netbeheerders zo druk dat het lang kan duren voordat de permanente stroomvoorziening klaar is. Zelfde situatie bij de nieuwe KPN/T-Mobile mast langs de A6 bij Lelystad, of VF en KPN in het bos oostelijk van Dronten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
Kan iemand aangeven waarom de HD-Voice interconnect naar kpn en Vodafone zo lang op zich laat wachten? T-Mobile is de grootste mobiele provider van Nederland en toch is de verbindingskwaliteit van telefoongesprekken zo enorm matig.

Is dit nou zo moeilijk om uit te rollen? Via 3G werkt het wel namelijk naar kpn en Vodafone. Alleen via VoLTE en voWifi is het brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-06 22:38
Naafkap schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:19:
Kan iemand aangeven waarom de HD-Voice interconnect naar kpn en Vodafone zo lang op zich laat wachten? T-Mobile is de grootste mobiele provider van Nederland en toch is de verbindingskwaliteit van telefoongesprekken zo enorm matig.

Is dit nou zo moeilijk om uit te rollen? Via 3G werkt het wel namelijk naar kpn en Vodafone. Alleen via VoLTE en voWifi is het brak.
HD Voice is al wel actief maar deze wordt niet altijd goed opgezet. Uitgaande oproepen naar KPN zijn vaak niet HD voice maar inkomende gesprekken wel. Merk ook soms dat er op mijn Samsung staat dat er HD voice gesprek is maar dat dit niet het geval was.

Ben helemaal met je eens dat dit gewoon moet werken. De techniek wordt al sinds 2017 gebruikt door KPN en VF.

nieuws: KPN en Vodafone leggen verbinding om klanten in hd-voice te laten bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:29

netblade

Sunrise

ikbenjoeri schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:30:
[...]

HD Voice is al wel actief maar deze wordt niet altijd goed opgezet. Uitgaande oproepen naar KPN zijn vaak niet HD voice maar inkomende gesprekken wel. Merk ook soms dat er op mijn Samsung staat dat er HD voice gesprek is maar dat dit niet het geval was.

Ben helemaal met je eens dat dit gewoon moet werken. De techniek wordt al sinds 2017 gebruikt door KPN en VF.

nieuws: KPN en Vodafone leggen verbinding om klanten in hd-voice te laten bellen
Men heeft 4 jaar geleden op het forum van T-Mobile eens gesproken dat ze aan he testen waren.
Dik 4 jaar later nog geen interconnect, prioriteit ligt daar ook gewoonweg niet zo lijkt het.
Nu kunnen ze weer geen inhoudelijke reactie geven op een vraag die iemand aldaar stelt, vind het maar een slap verhaal

Persoonlijk heb ik mij er maar bij neergelegd dat bellen vanaf KPN naar T-mobile klinkt als bellen onder water en vaak switch ik maar naar een voip toepassing want dat is wel normaal verstaanbaar.

bron forum t-mobile ; https://community.t-mobil...werken-281069/index3.html

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Het is een verdedigbare stelling dat hét europese technische succes (GSM et al) om zeep geworden door een gebrek aan een werkbare VOLTE standaard. Mooi uitgelegd in de video alhier.

[ Voor 0% gewijzigd door jant op 08-06-2022 21:40 . Reden: success is met één s ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
Hebben meer mensen dat er bij unlimited geen data afgaat? Heel de dag online en nog steeds 10.000 MB dagtegoed over..

Niet erg uiteraard, wel opmerkelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Naafkap op 27-06-2022 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 22:50
Naafkap schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:54:
Hebben meer mensen dat er bij unlimited geen data afgaat? Heel de dag online en nog steeds 10.000 MB dagtegoed over..

Yes hier ook het geval, al sinds de 22ste.
Kan vanaf die datum m’n verbruik niet meer inzien. Heb verder geen problemen gehad, gewoon altijd online geweest en flink data verstookt.

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + LG OLED42C35LA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ja, hier al week het zelfde “probleem”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ook grappig is, vandaag werd er opeens een mb aanvuller geactiveerd terwijl ik vandaag geen eens de app of site geopend heb, en tmobile beweert dus dat ik zelf die aanvuller heb geactiveerd… iets spookt daar in de systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:55:
[...]

Wat ook grappig is, vandaag werd er opeens een mb aanvuller geactiveerd terwijl ik vandaag geen eens de app of site geopend heb, en tmobile beweert dus dat ik zelf die aanvuller heb geactiveerd… iets spookt daar in de systemen
https://community.t-mobil...n-de-mbs-in-de-app-343897 Heb dus toch maar even een topic aangemaakt sinds ik nu zie dat ik de enige niet ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B14syu9BcI286vgzx8CK2RDUJdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKKmUOFRZtf90QQoTuLgiaxG.jpg?f=fotoalbum_large
Update van de webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik heb op t moment elke keer dat mn S20 denkt dat er van geen enkel netwerk een signaal is :/

even vliegtuigmode en terug en alles werkt weer..
ben er nog niet helemaal achter of dit bij mijn toestel zit (originele S20 met originele FW) of bij T-Mobile

* SMSfreakie heeft dan eigenlijk geen zin in een factory reset :P

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
SMSfreakie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:58:
ik heb op t moment elke keer dat mn S20 denkt dat er van geen enkel netwerk een signaal is :/

even vliegtuigmode en terug en alles werkt weer..
ben er nog niet helemaal achter of dit bij mijn toestel zit (originele S20 met originele FW) of bij T-Mobile

* SMSfreakie heeft dan eigenlijk geen zin in een factory reset :P
Ik heb de laatste dagen probleem dat ik elke keer op 2G wordt gezet. En soms ook geen bereik meer. Op mijn S20+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ikbenjoeri schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 00:26:
[...]

Ik heb de laatste dagen probleem dat ik elke keer op 2G wordt gezet. En soms ook geen bereik meer. Op mijn S20+
ja 2G wil die hier ook eigenlijk.... maar goed dat kan je blokkeren door te forceren dat het 3/4/5G Only mag doen...

Maar zelfs met 2g er bij aan krijg ik geen dekking...
Maar ligt 't dan aan Samsung (software bug?) of bij T-mobile?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
SMSfreakie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 05:57:
[...]

ja 2G wil die hier ook eigenlijk.... maar goed dat kan je blokkeren door te forceren dat het 3/4/5G Only mag doen...

Op mijn iPhone speelt dit niet. Blijft keurig op 5G hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
SMSfreakie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 05:57:
[...]

Ik denk eerder aan Samsung, als ik mijn iPhone ernaast hou die ook T-Mobile heeft is er niks aan de hand. Als ik hem op 4G/5G only zet krijg ik juist geen service voor aantal minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ikbenjoeri schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:01:
[...]

Ik denk eerder aan Samsung, als ik mijn iPhone ernaast hou die ook T-Mobile heeft is er niks aan de hand. Als ik hem op 4G/5G only zet krijg ik juist geen service voor aantal minuten.
ja dat vermoed ik ook.. de s10 van de vrouw met tele2 (zelfde netwerk) heeft er geen last van..

knap onhandig net ook met 2/3/4/5G mogelijk gewoon geen dekking :(

Ook krijg ik geen noodoproep mogelijk... dus zelfs roamen voor 112 weigert die dan..

stomme is.. als ik op wifi zit en vowifi aan heb... blijft die het gewoon prima doen..

nog eigenlijk iets dat het op meer bij Samsung lijkt te liggen dan. in tmobile

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
SMSfreakie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:50:
[...]

ja dat vermoed ik ook.. de s10 van de vrouw met tele2 (zelfde netwerk) heeft er geen last van..

knap onhandig net ook met 2/3/4/5G mogelijk gewoon geen dekking :(

Ook krijg ik geen noodoproep mogelijk... dus zelfs roamen voor 112 weigert die dan..

stomme is.. als ik op wifi zit en vowifi aan heb... blijft die het gewoon prima doen..

nog eigenlijk iets dat het op meer bij Samsung lijkt te liggen dan. in tmobile
Gebruik je toevallig Samsung band selection of in het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ikbenjoeri schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:31:
[...]

Gebruik je toevallig Samsung band selection of in het verleden?
in het verleden ja.. maar dan kon ik als. ik 4g forceerde niet bellen cq gebeld worden..

nu force lte gebruikt om terug val op 2g (wat niet nodig is) te voorkomen...

inmiddels toch eens power + vol down truukje gedaan wat ergens stond... en moet zeggen.. de afgelopen 24u (zolang geleden is dat ongeveer) nog geen uitval gehad.. en ook nog geen 2G gezien....

* SMSfreakie klopt af

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
EU bundel bij Unlimited is weer iets verhoogd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NW8STaWC3BuDevGiVP4cZUG_6wU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DvTarl76VVDUkP4wEVRXjKcX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Bij T-Mobile zakelijk is het ook aangepast naar 35GB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDhiQe4xmwbatnQzeiRVY-9gptM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YOvb1uCfHszCweHmr4s8C1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Bij Unlimited Plus is het ook verhoogd. Als je veel op reis bent is zo zakelijk abonnement best aantrekkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xH_z0vrq4m6SwBsulbvF5zACSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m4aM5x6D3QgB5wkcNUbo5o8N.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ikbenjoeri op 01-07-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roy Tollenaar schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:31:
EU bundel bij Unlimited is weer iets verhoogd. [Afbeelding]
30gb? Ik zit aan de 32gb voor consument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Anoniem: 767041 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:20:
[...]

30gb? Ik zit aan de 32gb voor consument
Dan heb je veilig online er bij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roy Tollenaar schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:38:
[...]

Dan heb je veilig online er bij denk ik.
Nee dat heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Heb je Unlimited & Entertainment? Dan krijg je ook 2GB extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roy Tollenaar schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Heb je Unlimited & Entertainment? Dan krijg je ook 2GB extra.
Ja dat heb in wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:19
Kan bevestigen dat het inderdaad omhoog ging voor alle abonnementen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:31:
EU bundel bij Unlimited is weer iets verhoogd. [Afbeelding]
Sind gister zijn ook de roaming tarieven weer verlaagd toch? Kpn is nog steeds 25gb max roaming en dat al 1 jaar lang.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 02-07-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
dutchnltweaker schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Sind gister zijn ook de roaming tarieven weer verlaagd toch? Kpn is nog steeds 25gb max roaming en dat al 1 jaar lang.
Bij KPN EEN MKB zijn ze begonnen met het verhogen van de EU bundels. van 30GB > 50GB EU

[ Voor 196% gewijzigd door ikbenjoeri op 02-07-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenjoeri schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Bij KPN EEN MKB zijn ze begonnen met het verhogen van de EU bundels. van 30GB > 50GB EU
Interessant, is dat ergens te zien? :) want bij mkb een zie ik als ik bij sim only kijk 25gb EU roaming

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 02-07-2022 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
dutchnltweaker schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:11:
[...]

Interessant, is dat ergens te zien? :) want bij mkb een zie ik als ik bij sim only kijk 25gb EU roaming
Nog niet, maar nadat ik een Welkom in Duitsland SMS ontving zag ik 50GB staan. Heb dit vervolgens nagevraagd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcRbRAm6clgm__WN_qndzPam4ww=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JvaTD8FtpBhAo8X0OBIznIuh.png?f=user_large

Gisteren zag ik ook dat het verhoogd was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTlXHqXaoA0IOpIzn3CfUHBBKUM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zvrh17kj0QKO3NkCOPZXE0v2.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door ikbenjoeri op 02-07-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenjoeri schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:53:
[...]

Nog niet, maar nadat ik een Welkom in Duitsland SMS ontving zag ik 50GB staan. Heb dit vervolgens nagevraagd.

[Afbeelding]

Gisteren zag ik ook dat het verhoogd was.

[Afbeelding]
Interessant, ben benieuwd wat dit voor normale gebruikers betekend en dit ook omhoog gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:34
Ik heb ook T-Mobile Unlimited pakket en hier is het ook verhoogd van 26GB naar 30GB voor de EU.

Gisteren voor het eerst dat ik 10GB heb gebruikt! En moest 2GB bij bestellen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvV2ChRPFC7xPPh5mQ6Ig1qgTw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBxl0P2NsMRSBz7H6mqP3lBL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 02-07-2022 22:12 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:34
Ik kreeg een melding. Ik had nooit gedacht dat ik 10GB op een dag op zou kunnen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JRdA6fbvcYwByqvf0SOQyI8ZLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fk708jCiORCFUtEt1GSBbt1L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 03-07-2022 20:53 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +8 Henk 'm!
T-Mobile heeft zojuist een persbericht gepubliceerd, en dit is nogal een bommetje. Ze hebben een contract gesloten met Ericsson om het hele RAN te vervangen. Hetzelfde project als KPN aan het doen is, maar dan de andere kant op.

Heel benieuwd wat dit gaat betekenen.

https://newsroom.t-mobile...door-nieuwe-samenwerking/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
jk-5 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:58:
T-Mobile heeft zojuist een persbericht gepubliceerd, en dit is nogal een bommetje. Ze hebben een contract gesloten met Ericsson om het hele RAN te vervangen. Hetzelfde project als KPN aan het doen is, maar dan de andere kant op.

Goede zaak. Betekent dit dat de Chinese apparatuur plaats gaat maken voor het Europese Ericsson?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
jk-5 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:58:

Echt groot nieuws. Massale impact, net nu ze landelijk dekkend 5G hebben met hun netwerk. Passieve onderdelen van het netwerk kunnen ze natuurlijk laten hangen, maar de zenders + apparatuurkasten zullen wel op termijn geswapt worden. Dat gaat wat kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naafkap schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:07:
[...]

Goede zaak. Betekent dit dat de Chinese apparatuur plaats gaat maken voor het Europese Ericsson?
Jup klopt, het RAN was bij T-Mobile een van de weinige dingen die nog door Huawei werden geleverd. Er liepen al wat projecten om andere delen van het netwerk te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://twitter.com/tmobi...tatus/1544044045852368909

“Hoi allemaal, vanavond (in de nacht van maandag op dinsdag) zal My T-Mobile en My T-Mobile Thuis van 00.00 tot 08.00 niet bereikbaar zijn in verband met onderhoud. In deze periode kun je dus ook geen MB-aanvullers of PrePaid opwaarderingen doen. Sorry voor het ongemak.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:38

page404

Website says no

huh, ik kan nu niet meer inloggen op mijn mobiele omgeving. Ik kom iedere keer op de t-mobile thuis pagina. Ze hebben wel een zootje gemaakt van die inlog nu hoor.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:02
Een eSIM aanvragen lukt ook niet, klantenservice zei dat het ligt aan het onderhoud wat uitloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

T-Mobile belt me na 23 maanden (vanaf een 06-nummer vanwaar men me meteen om m'n geboortedatum vraagt...) dat mijn contract bijna afloopt en verlengd kan worden.

Ik heb Unlimited in combinatie met Thuis, dus betaal voor beide nu € 25,90 per maand dankzij een tientje klantvoordeel op beide.

Op mijn contract uit 2020 staat dit gespecificeerd als 50 euro kostend abonnement met 15 euro korting (de 90 cent is er ondertussen bijgecorrigeerd), en in de mail daarna staat dat tientje korting benoemd.

Waar men me aan de telefoon, op de chat, in het contract en in de algemene voorwaarden geen antwoord op kan geven: wat gebeurt er met die korting als ik het abonnement laat doorlopen?

Want ik heb niet zo'n trek om me weer voor twee jaar vast te leggen voor maar liefst 90 cent minder per maand: mijn nieuwe maandbedrag zou € 25 worden (€ 35 - € 10 klantvoordeel). Liever laat ik het contract na de looptijd omzetten in een maandelijks opzegbaar contract voor onbepaalde tijd, maar dan wel met dezelfde voorwaarden.

Er staat namelijk niet in het contract dat de korting tijdelijk is. Deze geldt voor de gehele looptijd van het abonnement. En na de looptijd wordt "het abonnement" omgezet in een van onbepaalde tijd. Naar mijn mening behelst "omzetten" ook de afgesproken tarieven inclusief korting.

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 07-07-2022 13:48 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54

FreakNL

Well do ya punk?

TL/DR:
Kun je met een prepaid-kaart van T-Mobile de boel ook zodanig instellen dat je ALLEEN de dag of weekendbundels gebruikt voor data? En op het moment dat die aflopen, dat je beltegoed dan niet verbruikt wordt? In principe zou ik er namelijk gewoon 20 of 30 euro aan tegoed op willen zetten en dan on-demand de boel aan willen zetten via SMS... :)

Langer verhaal:

Ik heb een tijdje een Ierse simkaart (gekocht op eBay) gebruikt in mijn 4g router op de camping (die ik deel met mijn ouders). Dat was Vodafone X, gelimiteerd op 10mbit (genoeg om te streamen), 20 euro voor 28 dagen onbeperkt internet.. Pay-as-you-go noemden ze dat.. Ideaal, want ik gebruikte dat in de zomer een paar keer en dan weer heel de winter niet..

Anyways, de voorwaarden zijn veranderd en nu zit er qua roaming een limiet op van 30Gb.. Dus die simkaart is niet zo zinvol meer, ik kijk er ook TV mee en streamingdiensten, dat gaat al snel naar de 5-6gb per dag, dus die 30GB is dan zo op..

Ik wil nadrukkelijk niet tetheren met mijn eigen telefoon. Ten eerste is dat een gedoe, ten tweede kost dat batterij en ten 3e gebruiken andere mensen de caravan ook. En mijn ouders krijg ik het ook niet uitgelegd en die hebben ook minieme abbo's.

Ik kijk nu naar t-mobile prepaid als vervanging, met de 2,95/dag en 5/weekend opties. Dat is uiteraard iets duurder, maar ik moet toch wat.

Tevens zijn ze op de camping bezig met de aanleg van glasvezel, dus dit is vooral om nog een periode te overbruggen.

Ik krijg het mijn vader nog wel uitgelegd dat hij op de router moet inloggen en vanaf daar een SMS naar 4000 moet sturen met een bepaalde tekst (maak ik gewoon een werkinstructie voor).. Maar dan moet er uiteraard tegoed op de simkaart staan (en dat tegoed moet niet per ongeluk opgebruikt worden a 10ct/mb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:57
FreakNL schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:44:
TL/DR:
Kun je met een prepaid-kaart van T-Mobile de boel ook zodanig instellen dat je ALLEEN de dag of weekendbundels gebruikt voor data? En op het moment dat die aflopen, dat je beltegoed dan niet verbruikt wordt? In principe zou ik er namelijk gewoon 20 of 30 euro aan tegoed op willen zetten en dan on-demand de boel aan willen zetten via SMS... :)
Nog beter, je hoeft met een tmobile prepaid simkaartje daarvoor niets te doen. Het is namelijk zo dat je zelf eerst moet aangegeven hoe je wilt internetten met je prepaid simkaartje. Per mb betalen of met een bundel.

Als je geen keuze hebt gemaakt kan je ook niet internetten! Koop je bv een weekend bundel en de bundel is verlopen, dan kan je ook geen internet gebruiken en dus gaat je beltegoed ook niet verder op.

De optie internetten per Mb moet je gewoon ten alle tijden uit hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Klopt het dat T-Mobile in Frankrijk vooral verbindt met 3G? Ben twee weken aan het reizen door FR en ik zie vooral H+ in de statusbalk staan. Mijn vriendin zit bij KPN en heeft continu 4G.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
-DarkShadow- schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:25:
Klopt het dat T-Mobile in Frankrijk vooral verbindt met 3G? Ben twee weken aan het reizen door FR en ik zie vooral H+ in de statusbalk staan. Mijn vriendin zit bij KPN en heeft continu 4G.
https://www.t-mobile.nl/m...enland/dekking-buitenland

Volgens de website zou je op Orange en Bouygues netwerk 4G moeten hebben.

Wellicht een instelling of oude simkaart kan de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Heeft Theemobiel recent iets aan haar netwerk gedaan? Mijn Poco f3 kan opeens geen verbinding meer maken met 5G terwijl als ik roam op een andere provider werkt alles gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:03
@YangWenli Roamen op een ander netwerk is binnen NL niet mogelijk. Waar zit je dan?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:18
page404 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:37:
huh, ik kan nu niet meer inloggen op mijn mobiele omgeving. Ik kom iedere keer op de t-mobile thuis pagina. Ze hebben wel een zootje gemaakt van die inlog nu hoor.
Ik kan er vandaag nog altijd niet in! Ik wil graag weten waarom mijn rekening plots verdubbeld is, en er is geen mogelijkheid om dit in te zien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:56

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ToWi1989 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:40:
[...]

Ik kan er vandaag nog altijd niet in! Ik wil graag weten waarom mijn rekening plots verdubbeld is, en er is geen mogelijkheid om dit in te zien. 8)7
Als je tegen dit probleem aanlopt moet je een nieuw wachtwoord aanvragen. Als je zowel mobiel als Thuis hebt krijg je als het goed is 2 mailtjes, voor elke account één.
Als je dan bij beiden hetzelfde wachtwoord ingeeft dan kriig je na inloggen de keuze voor My-T-Mobile mobiel of My-T-Mobile thuis.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:38

page404

Website says no

The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:19:
[...]

Als je tegen dit probleem aanlopt moet je een nieuw wachtwoord aanvragen. Als je zowel mobiel als Thuis hebt krijg je als het goed is 2 mailtjes, voor elke account één.
Als je dan bij beiden hetzelfde wachtwoord ingeeft dan kriig je na inloggen de keuze voor My-T-Mobile mobiel of My-T-Mobile thuis.
Dat heb ik ook al gedaan. Bij mij forward hij meteen naar de thuis-portaal.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 11:07
YangWenli schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:34:
Heeft Theemobiel recent iets aan haar netwerk gedaan? Mijn Poco f3 kan opeens geen verbinding meer maken met 5G terwijl als ik roam op een andere provider werkt alles gewoon.
Ik heb hetzelfde sinds een paar dagen. Soms valt het terug maar Edge of zelfs helemaal geen bereik. Heel vreemd.

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
MrMistral schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:08:
[...]

Ik heb hetzelfde sinds een paar dagen. Soms valt het terug maar Edge of zelfs helemaal geen bereik. Heel vreemd.
Toevallig heb ik hier ook last van. Zowel op mijn thuisbasis als op vakantie last van gehad (Nederland). Nu net ook weer uitval / terugval naar 3G en onbruikbaar internet. iPhone na 10 minuten opnieuw opgestart en nu weer volle bak 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Laatst online: 07-07-2023
Ik heb gelukkig geen probleem meer, vannacht een speedtest gedaan en kwam op 550Mbps!

Snik soms ben je bijna trots op Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Ik ben voor KPN een roaming lijst begonnen omdat KPN zelf geen online lijst heeft met welke providers ze roamen en of er 5G beschikbaar is.
dutchnltweaker in "[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Voor T-Mobile is er al een roaming lijst beschikbaar op hun website alleen wil ik nog wel informatie verzamelen over 4G bellen of dit beschikbaar is.

Je kan je input delen via de onderstaande formulier delen:
https://forms.gle/VYMFpq8NNzvA7dQ76

Resultaten worden in de volgende sheet verwerkt:
https://docs.google.com/s...sjYqxtPb40zXyIMI_kukiHqdc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:01
Op 18 juli ben ik van KPN (oud-Telfort) naar T-Mobile overgestapt, inclusief nummerbehoud.

Op wat tegenspartelen van mijn telefoon na (opgelost na netwerkinstellingen-reset) is dat allemaal prima verlopen. Het enige wat ik opmerkelijk vind: in de afgelopen twee weken ben ik op vakantie geweest naar Ierland, met een paar keer een uitstapje naar Noord-Ierland. Ik heb geen enkele keer een SMS gekregen over 'Welkom in ...' met tariefinformatie en dergelijke.

Heeft T-Mobile dat niet? Of heeft T-Mobile dat enkel als je buiten de EU reist? Of is het een instelling die je ergens kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Laatst online: 14:38
vanaalten schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:18:
Op 18 juli ben ik van KPN (oud-Telfort) naar T-Mobile overgestapt, inclusief nummerbehoud.

Op wat tegenspartelen van mijn telefoon na (opgelost na netwerkinstellingen-reset) is dat allemaal prima verlopen. Het enige wat ik opmerkelijk vind: in de afgelopen twee weken ben ik op vakantie geweest naar Ierland, met een paar keer een uitstapje naar Noord-Ierland. Ik heb geen enkele keer een SMS gekregen over 'Welkom in ...' met tariefinformatie en dergelijke.

Heeft T-Mobile dat niet? Of heeft T-Mobile dat enkel als je buiten de EU reist? Of is het een instelling die je ergens kan aanpassen?
uit ervaring kan ik spreken dat je die inderaad niet altijd krijgt.

en soms pas heel laat. zo had ik mijn Welkom in Belgie sms pas op de terug weg (2 dagen later) pas binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 19:58
Heeft iemand ervaring met gebruiken van VoWiFi in het buitenland door het gebruiken van een Router+vpn naar Nederland?

Ik ga voor een periode naar het buitenland maar zou nog afhankelijk zijn van mijn Nederlandse 06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Als je roamt, dan roam je. Ook met VoWiFi. Determinatie van je geroam hangt niet af van een Nederlands ip verkregen door een VPN. Als je roamt heb je namelijk al een Nederlands ip.

[ Voor 3% gewijzigd door jant op 09-08-2022 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 23:14
Eerste ervaringen met T-mobile (mobiel) zijn niet geweldig.

- Login knop op de website laadt bij mij niet goed op twee browsers, waardoor ik niet kan inloggen op de Mobiel kant

- Chatbot laadt soms niet, en als het lukt om een persoon te spreken reageert die pas na een aantal minuten

- Regelmatig foutmeldingen wanneer ik naar mijn profiel ga op hun website

- ESIM ontvangen, door fout aan mijn kant weer verwijderd en kan hem blijkbaar maar 1x toevoegen waardoor ik een nieuwe nodig heb. Gebeld (20 min in wachtrij), om te horen dat er bij hun een technische storing is waardoor ik langs de fysieke winkel moet. Net langs geweest, ook daar een storing waardoor ik alleen kan afwachten en in de tussentijd a twee dagen onbereikbaar ben.

- algehele slechte gebruiksvriendelijkheid van de website/app/registratie. Berichten niet kunnen plaaten. Aparte login voor Forum en Profiel. Aparte login voor mobiel/thuis.

Eigenlijk gewoon ondermaats allemaal... Hopen dat het beter is als alles eenmaal geactiveerd is, wat morgen zou moeten zijn. Dat is dan wel even 3 dagen niet bereikbaar zijn, en dus b.v. ook niet apps kunnen gebruiken die nummer authenticatie gebruiken ;w

[ Voor 14% gewijzigd door MailMan op 31-08-2022 19:53 ]

• MailMan
Ok, het is gelukt om m'n eSIM werkend te krijgen. Maar, weet iemand hoe je klantvoordeel werkend krijgt?

Ik heb in mijn T-mobile Thuis omgeving al weken geleden aangegeven dat ik klantvoordeel wil in aanloop naar activatie van mijn nummer, maar deze staat nog steeds op Stap 2.
Bij My T-Mobile mobiel kan ik alleen mijn mobiel nummer toevoegen als het gaat om klantvoordeel.

De klantenservice kon mij gewoon niet verder helpen omdat diegene van de T-mobile mobiel afdeling was en niet snapte hoe de T-mobile Thuis kant werkt...

Bizar dat ze het zelf niet snappen en dat ik het wel moet begrijpen.

Het schijnt ook mogelijk te zijn in je browser te wisselen tussen beide T-mobile omgevingen, maar ook dat kon diegene mij niet uitleggen.

------

Argh, en nu kan ik niet meer inloggen op t-mobile thuis omdat ik perongeluk hetzelfde wachtwoord met dezelfde gebruikersnaam heb gekozen en dan automatisch altijd ingelogd wordt op de T-mobile mobiel kant. Het is toch te debiel voor woorden deze splitsing van accounts 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 02-09-2022 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-04 15:32
Weet iemand of T-Mobile bepaalt op welk netwerk je roamt? Voorheen kreeg ik standaard Orange in Belgie met nu dus 5G.

Echter laatste tijd krijg ik vaker BASE wat een stuk slechter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rensvanaarden schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:15:
Weet iemand of T-Mobile bepaalt op welk netwerk je roamt? Voorheen kreeg ik standaard Orange in Belgie met nu dus 5G.

Echter laatste tijd krijg ik vaker BASE wat een stuk slechter is
Ja, maar je kan zelf netwerk kiezen. Maar voor de rest kan het soms ook gewoon random zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:13
Nog even een complimentje voor T-Mobile tijdens de Grand Prix op Zandvoort dit weekend. Ben vrijdag geweest en data heeft me geen enkel moment (behalve in de trein naar huis) in de steek gelaten. Zelfs moeiteloos de F1TV stream kunnen kijken op locatie, en dat met dagelijks 110.000 bezoekers. Dat is op menig evenement wel anders (vaak lukt het niet eens om een bericht te verzenden, zowel via SMS als data).

Dit is een artikel uit 2021, maar kan me voorstellen dat ze dit jaar vergelijkbaar werk hebben verzet: https://antennekaart.nl/blog/dutch-gp-2021

[ Voor 6% gewijzigd door Fuwor op 05-09-2022 11:14 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Fuwor schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:13:
Nog even een complimentje voor T-Mobile tijdens de Grand Prix op Zandvoort dit weekend. Ben vrijdag geweest en data heeft me geen enkel moment (behalve in de trein naar huis) in de steek gelaten. Zelfs moeiteloos de F1TV stream kunnen kijken op locatie, en dat met dagelijks 110.000 bezoekers. Dat is op menig evenement wel anders (vaak lukt het niet eens om een bericht te verzenden, zowel via SMS als data).

Dit is een artikel uit 2021, maar kan me voorstellen dat ze dit jaar vergelijkbaar werk hebben verzet: https://antennekaart.nl/blog/dutch-gp-2021
De setup was echt gigantisch daar. Ik ben bezig met een algemeen artikel over evenementensetups in dit jaar. Als er nog interesse is kan ik ook nog wel even een update maken wat de providers dit jaar op de F1 hadden staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
MailMan schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:10:
Ok, het is gelukt om m'n eSIM werkend te krijgen. Maar, weet iemand hoe je klantvoordeel werkend krijgt?

Ik heb in mijn T-mobile Thuis omgeving al weken geleden aangegeven dat ik klantvoordeel wil in aanloop naar activatie van mijn nummer, maar deze staat nog steeds op Stap 2.
Bij My T-Mobile mobiel kan ik alleen mijn mobiel nummer toevoegen als het gaat om klantvoordeel.

De klantenservice kon mij gewoon niet verder helpen omdat diegene van de T-mobile mobiel afdeling was en niet snapte hoe de T-mobile Thuis kant werkt...

Bizar dat ze het zelf niet snappen en dat ik het wel moet begrijpen.

Het schijnt ook mogelijk te zijn in je browser te wisselen tussen beide T-mobile omgevingen, maar ook dat kon diegene mij niet uitleggen.

------

Argh, en nu kan ik niet meer inloggen op t-mobile thuis omdat ik perongeluk hetzelfde wachtwoord met dezelfde gebruikersnaam heb gekozen en dan automatisch altijd ingelogd wordt op de T-mobile mobiel kant. Het is toch te debiel voor woorden deze splitsing van accounts 8)7
Een week later en ze hebben het probleem met klantenvoordeel nog steeds niet kunnen oplossen. Meerdere keren moeten bellen, meerdere keren onduidelijke verhalen wat nou het probleem is en of ik iets moet doen, of zij.

Laatste keer stond in hun systeem dat het probleem opgelost was, terwijl dat dat niet zo was, en werd hier ook niet over gecommuniceerd.

Verbaas me echt over de herhaalde onkunde bij de klantenservice/technische dienst… maar blijkbaar ben ik de uitzondering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Verbaas me echt over de herhaalde onkunde bij de klantenservice/technische dienst… maar blijkbaar ben ik de uitzondering :P
Fijn dat alles op rolletjes verloopt.

[ Voor 31% gewijzigd door jant op 07-09-2022 20:54 ]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:03
Napsju schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:02:
Inmiddels bijna een maand geleden is hier eindelijk T-Mobile apparatuur in de dichtstbijzijnde mast waar Vodafone al in hing geplaatst. Weet iemand hoe lang de activatie er van in de regel duurt? Er staat een kastje naast met sticker: Location ID L040643 van T-Mobile Netherlands BV. Dekking is echter nog altijd minimaal. Er is dus zicht op verbetering, maar wanneer?
Napsju schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:09:
Kijk, daarom stelde ik de vraag hier. Helemaal top @jk-5. Dank je. De locatie is hier. Postcode zal 4105 LE thv huisnr 14 zijn denk ik.
Een half jaar later is men nog altijd vergeten de stekker er in te steken, zo lijkt het. Is toch zonde om dure apparatuur te plaatsen zonder deze in gebruik te nemen. De (imiddels al verouderde?) installatie staat nu ook op Streetview. Er is vast meer aan de hand dan ik kan vermoeden. @jk-5 ? Iemand anders?

Lekker!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:56

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Napsju schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:51:
[...]

[...]

Een half jaar later is men nog altijd vergeten de stekker er in te steken, zo lijkt het. Is toch zonde om dure apparatuur te plaatsen zonder deze in gebruik te nemen. De (imiddels al verouderde?) installatie staat nu ook op Streetview. Er is vast meer aan de hand dan ik kan vermoeden. @jk-5 ? Iemand anders?
Culemborg dus.
Apparatuur is niet verouderd, dit installeren ze al een tijdje en blijven ze nog wel even doen.
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom een zendmast niet in gebruik genomen word. Hoofd redenen zijn vaak ontbreken stroom of ontbreken transmsissie. Die laatste is er volgens mij wel want deze staat in het Antenneregister. Dan zou het dus de stroom kunnen zijn. Als er geen stroom is is er geen werkende mast. Wachtlijsten voor stroomaansluitingen realiseren zijn lang. Meestal zet men dan een aggregaat neer maar daar moet je wel een vergunning voor hebben.

Antenne en masten malloot

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes