Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Mix is nog heel grof en ik ben nog wat aan het sound selection aan het doen. Maar er begint iets te ontstaan wat ik lekker vind lopen
Ik ben van de generatie Sven Wittekind/Frank Kvitta/Marco Remus/Petduo/etc. dus snap wel wat je hier doet. Zeker vroeger had je veel van die bootlegs. Elk kinderliedje heeft wel een schranz make-over gekregen volgens mijPdeBie schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:25:
[...]
Ik pruts zelf ook op gehoor, maar ik heb zelf het gevoel dat het net niet lekker in key is. Maar goed... mijn oren kunnen er natuurlijk ook gewoon naast zitten.
--
Zoals beloofd zou ik ook nog een van mijn Schranz oefeningen laten horen. Een (grof gemixte) bootleg op basis van Zephyr van ReOrder. Een van mijn favoriete trance tracks.
[Soundcloud: ReOrder - Zephyr (Schranz Bootleg) by ATRIQ]
Dit past wel in de bootlegs van toen, maar ik vind het wel nog iets te braaf. Volgend keer een lekker eentonige boemeltrein maken, beetje laag er nog bij en gaan met die banaan. De oude schranz komt in navolging van de hardtechno wel weer terug, dus het momentum is er!
[ Voor 3% gewijzigd door Wom op 05-06-2026 21:22 ]
Doet mij sterk denken aan een moderne versie van Miami Vice; Crockett's Theme - Jan Hammer.PdeBie schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:58:
Hier een nieuwe WIP van mij. Geen Schranz overigens
Mix is nog heel grof en ik ben nog wat aan het sound selection aan het doen. Maar er begint iets te ontstaan wat ik lekker vind lopen
[Soundcloud: WIP Project_7-2 by ATRIQ]
Het koste mij wat moeite om het te horen, maar denk dat het de combinatie van pads en de melody is die het gevoel geven.KlaasjeNL schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 11:19:
[...]
Doet mij sterk denken aan een moderne versie van Miami Vice; Crockett's Theme - Jan Hammer.
Misschien wel een goede om die track er eens naast te houden. Wellicht zijn er wat elementjes die ik kan lenen
Het zit vermoedelijk meer tussen mijn oren dan dat het er daadwerkelijk op lijkt. Met name vanaf het moment dat de kick erin komt, dacht ik meteen aan Crocket's Theme. Misschien inderdaad wat elementjes "jatten". Persoonlijk miste ik in je track nog een melodie, maar wellicht hoort dat niet bij het genre.PdeBie schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:24:
[...]
Het koste mij wat moeite om het te horen, maar denk dat het de combinatie van pads en de melody is die het gevoel geven.
Misschien wel een goede om die track er eens naast te houden. Wellicht zijn er wat elementjes die ik kan lenen
In plaats van een pedal zou je ook zoiets als een Korg NTS-1 kunnen gebruiken. Die wordt op het www veel aangeraden als betaalbare toevoeging op de MicroFreak voor delay en reverb.apNia schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:52:
Sinds een paar dagen een Arturia MiniFreak in m'n studio, om het synth gat te vullen van m'n Akai MPC Sample. Ik heb al een Virus Ti Desktop en een MiniBrute, maar de een neem je niet makkelijk mee op de bank en de ander is mono. Dit ding checkt echt nagenoeg alle boxes voor mij, en het feit dat hij zo relatief klein is, is echt geweldig. De delay/verb schiet wat tekort, maar mooie reden om daar een fijne guitar peddle voor te kopen lijkt me.
Bij deze vorm van Techno heb je inderdaad niet zo snel een melodie die je door de track mee neemt. Luister maar eens een set van Anyma ofzo. Dan hoor je niks anders dan dit soort nummers.KlaasjeNL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:06:
[...]
Het zit vermoedelijk meer tussen mijn oren dan dat het er daadwerkelijk op lijkt. Met name vanaf het moment dat de kick erin komt, dacht ik meteen aan Crocket's Theme. Misschien inderdaad wat elementjes "jatten". Persoonlijk miste ik in je track nog een melodie, maar wellicht hoort dat niet bij het genre.
Lekker 👌PdeBie schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:58:
Hier een nieuwe WIP van mij. Geen Schranz overigens
[Soundcloud: WIP Project_7-2 by ATRIQ]
Was wel blij dat ik de hardware EQ mee had. Ten eerste omdat ik toch teveel laag in mijn mixen heb zitten (dat had ik ook wel enigzins verwacht), maar ook (zie tweede foto) omdat de ruimte hier ook niet optimaal was, zo zitten de speakers achter het doek waar ik sta, voor laag geen probleem, maar de hoge tonen werden behoorlijk gedempt. Maar met de EQ was dat zo gefixt tijdens de soundcheck.
Nog wat bewegende beelden op Insta:
https://www.instagram.com/p/DZgAWM2CEdO/
https://www.instagram.com/p/DZgA2kfixf9/
Veel geleerd en veel fun.
:strip_exif()/f/image/87sh2dMxZhwBIl1YidVFJXPU.jpg?f=fotoalbum_large)
En is deze track al gereleased? Of was dit een live improv en zijn we nu afhankelijk van dit korte insta filmpje om hem terug te luisteren?
Thanks! Was een live improv, maar die ga ik zeker in een track gieten.PdeBie schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:53:
Tof @NLxAROSA !
En is deze track al gereleased? Of was dit een live improv en zijn we nu afhankelijk van dit korte insta filmpje om hem terug te luisteren?
Ben nu wel geïnteresseerd, maar heb geen instagrap meer, dus hoor het wel als het "af" isNLxAROSA schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:15:
[...]
Thanks! Was een live improv, maar die ga ik zeker in een track gieten."Soon".
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Filmpje is 15s ongeveer, dus knal m niet op YT, maar heb hier een Mastodon post voor je: https://mastodon.social/@larsrosenquist/116743586018551619franssie schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:19:
[...]
Ben nu wel geïnteresseerd, maar heb geen instagrap meer, dus hoor het wel als het "af" is
Klinkt goed!NLxAROSA schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:31:
[...]
Filmpje is 15s ongeveer, dus knal m niet op YT, maar heb hier een Mastodon post voor je: https://mastodon.social/@larsrosenquist/116743586018551619
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Belofte maakt schuld:2mb schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:01:
Jongens, we kunnen aan de slag! Rewiren, Melodyne nabouwen in Live, je lasers aansturen op basis van je clipkleuren, alles is mogelijk met de nieuwe Ableton Extensions
[YouTube: Introducing Extensions SDK: An experimental playground inside Live]
/f/image/VLo8Rpcmfu6oPW2ZJ5N1CTEU.png?f=fotoalbum_large)
Mijn waveform editor met fade in/out, pitch bending, handmatig de waveform hertekenen en pitch correction (a la Melodyne) als Ableton Live Extension. Download en Feedback op Discord
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Maar dit is een goed voorbeeld hoe snel je kan programmeren met AI. Ik had dit nooit met de hand gekund (audio / pitch algoritmes) ondanks dat ik een ervaren web developer ben.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
[ Voor 23% gewijzigd door ricardo246 op 21-06-2026 00:04 ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ik vind het allemaal meer dan prima klinken hoor. Over de geluidskwaliteit kan ik nog weinig zeggen want laptopspeakers, maar qua tune werkt dit zeker wel.ricardo246 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 00:00:
[Soundcloud: Nog m1tje dan..]
Echt benieuwd wat jullie hiervan vinden, ergens klopt er heel veel niet, maar zit er ook pit en stoute keuzes in die ik wel kan waarderen. 3 drops bijvoorbeeld, ik blijf altijd twijfelen....
De volgende merken zullen er exposeren (lange lijst):
1010 Audio
Amphion
Arturia
Audeze
Audio Merge
Audioscape
Austrian Audio
AKG
AMS Neve
Antonus
API Audio
Artel
ASM Synth
Atomic Analog
Audient
AUDIX
Avantone
Avid
Barefoot Sound
Benchmark
Bettermaker
Bitwig
Black Box Analog Designs
Black Lion Audio
Bricasti Design
Buchla
Buso Audio
Chord Electronics
Coles Electroacoustics
Chandler
Cranborne Audio
Crumar
DAD
Direct Out Technologies
DPA Microphones
Dr Alien Smith
Drawmer
Dreadbox
Dubscribe
Dynaudio
Ear Trumpet Labs
Echo Fix
EFNote
Empirical Labs
EVE Audio
Eventide
Expressive E
Extinct Audio
Ferrofish
Focal
Franklin Audio
Freqport
Funky Junk
Gainlab Audio
Gator Cases
Gemini
Genelec
Golden Age Audio
GRP Synthesizer
GS Music
Harrison
Hazelrigg Industries
HEDD Audio
Heiserman
Highland Dynamics
H-Labs
HUM Audio
Iconic Instruments
ICON Pro Audio
IK Multimedia
Imersiv
Interphase Audio
IsoTek Systems
JBL Bandbox
JBL Pro
JoeCo
Kali Audio
Kernom
Kerr Acoustic
Kii Audio
KMR Audio
Latchlake
Lewitt
Lindell Audio
Locomotive Audio
Lynx Studio Technology
Mackie
Majella
Make Noise Pro Audio
ME-Geithain
Merging Technologies
Metric Halo
Microtech Gefell
Milab
Millennia
Modal Electronics
Mogami
Mojave
Monk
MOTU
MXL Microphones
Myburgh
Nektar
Neumann
NORD
Nordic Audio Labs
One Louder Studios
Overstayer
PMC
Pearl Microphones
Pope Audio
Present Day Production
Prism Sound
Pro Tools
PSI Audio
PSP Audioware
Pulse Techniques (Pultec)
PWM
Recording The Masters
Relab Development
Reverbophone
RME
RODE
Rodec
Rupert Neve Designs
Schoeps
Sennheiser
Sessiondesk
Slate Mics
Solomon Mics
Sonarworks
Sound On Sound
Soundcraft
Source Elements
Soyuz Microphones
SPL
SSL
Studio Electronics
Synthax
Tantrum Audio
Teaching Machines
Teenage Engineering
Tegeler
Telegrapher Loudspeakers
Trinnov
Universal Audio
United Studio Technologies
Vanguard Audio Labs
Vegatrem
Vicoustic
Wolff Audio
Voyage Audio
Yamaha
Zoom
Dit vind ik tof. Beetje die Moksi sound van een paar jaar terug.ricardo246 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 00:00:
[Soundcloud: Nog m1tje dan..]
Echt benieuwd wat jullie hiervan vinden, ergens klopt er heel veel niet, maar zit er ook pit en stoute keuzes in die ik wel kan waarderen. 3 drops bijvoorbeeld, ik blijf altijd twijfelen.... Ik wilde hier eigenlijk iets van een old school house nummer maken, schurend tegen de hip hop house scene, en heb uiteindelijk besloten alle rap (ja die zaten er ook in) eruit te harken....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Om hem echt draaibaar te maken zou ik wel even kijken naar het arrangement. Maar dat geef je zelf eigenlijk al aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Wom op 22-06-2026 10:59 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Jorgen op 26-06-2026 14:11 ]
Dank je voor het compliment, Moksi moest ik even opzoeken...Wom schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:55:
[...]
Dit vind ik tof. Beetje die Moksi sound van een paar jaar terug.
Om hem echt draaibaar te maken zou ik wel even kijken naar het arrangement. Maar dat geef je zelf eigenlijk al aan.
Arrangement is wel de uitdaging, want ik denk dat de sounds en vibe wel ok is, aan de andere kant wil ik hem ook niet te "radio" maken. Ik hou van een soort simpelheid, met lekker wat herhaling, ik ben de laatste paar singles pas echt meer aan het stoeien met het arrangeren, dus hook, drops, etc. misschien vind ik hem wel goed zo, al het gepuzzel na deze versie (en dat zijn er een 15-tal) werd het nummer niet beter van. Zegt waarschijnlijk ook iets over mijn beperkingen, en dat ik wel bij-leer, maar mijn tempo (of zoiets)..
Soms is een track wegleggen en later er terug in duiken ook wel goed om verse oren te hebben.ricardo246 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:00:
[...]
Dank je voor het compliment, Moksi moest ik even opzoeken...
Arrangement is wel de uitdaging, want ik denk dat de sounds en vibe wel ok is, aan de andere kant wil ik hem ook niet te "radio" maken. Ik hou van een soort simpelheid, met lekker wat herhaling, ik ben de laatste paar singles pas echt meer aan het stoeien met het arrangeren, dus hook, drops, etc. misschien vind ik hem wel goed zo, al het gepuzzel na deze versie (en dat zijn er een 15-tal) werd het nummer niet beter van. Zegt waarschijnlijk ook iets over mijn beperkingen, en dat ik wel bij-leer, maar mijn tempo (of zoiets)..
Wat arrangement betreft, ik heb ooit de tip gehad om een bestaande track die ik tof vond ernaast te leggen en dat eerst te kopiëren. Dus opbouw, climax/drop, break etc op hetzelfde moment inbouwen. En van daaruit dan zelf dingen weg te laten of toe te voegen.
Maar doe vooral waar je zelf goed bij voelt, daar haal je altijd de meeste voldoening uit.
Ik was laatst mijn oude website aan het opruimen, waar nog tracks van mij opstonden van voor diensten als Spotify, SoundCloud, FaceBook, etc. überhaupt bestonden: 2006. Vond er één tussen die ik even heb gemasterd en alsnog gereleased, na 20 jaar. Das wel een record voor mij qua 'op de plank liggen'.Wom schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:11:
[...]
Soms is een track wegleggen en later er terug in duiken ook wel goed om verse oren te hebben.
Dit zijn 2 dingen die ik geregeld ook doe.Wom schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:11:
[...]
Soms is een track wegleggen en later er terug in duiken ook wel goed om verse oren te hebben.
Wat arrangement betreft, ik heb ooit de tip gehad om een bestaande track die ik tof vond ernaast te leggen en dat eerst te kopiëren. Dus opbouw, climax/drop, break etc op hetzelfde moment inbouwen. En van daaruit dan zelf dingen weg te laten of toe te voegen.
Maar doe vooral waar je zelf goed bij voelt, daar haal je altijd de meeste voldoening uit.
You don't need eyes to see, you need vision
Dat betekent dat je altijd al een uitgedunde intro en outro hebt en daartussen is dan waar het gebeuren moet. In het midden is vaak een break en dan weer los tot ie afbouwt naar het einde.
Dit is bijna een standaard recept, en is bovendien symmetrisch met een middelpunt. Feitelijk zijn veel EDM producties gemaakt in de 'suite' vorm.
Een reference track pak ik alleen nog voor de finale mix. En dat lang niet altijd. Kwestie van ervaring denk ik.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Als je de eerste al hebt staat er, op wat AI dingen na, niet veel nieuws in, mocht je 'm nog niet hebben dan is dit zeker een goed naslagwerk voor de basistechnieken van produceren.
Ik sluit me hier helemaal bij aan, met de asterix dat ik hier beter zelf ook eens aan zou werken. 😂Juancho schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:55:
Maak nummers af. Nog zon stelregel. Leer je dat echt zsm aan. Blijf niet hangen in de bekende loop. Weer dingen aanpassen, tweaken, toevoegen, verwijderen je mix weer naar de kloten. Stop daar gewoon mee. Neem al die belast mee in je nieuwe project. Maar rond je projecten af! Is het niet voor release dan wel voor je eigen portfolio.
ik hoor graag van jullie.
Het lijkt erop dat jouw track
'Por Que Te Demoras - Remix'
content bevat of een kopie is van '��por Que Te Demoras?' van Plan B, dat in bepaalde gebieden het eigendom is van Pina Records.
Daarom is je track voorlopig uit je profiel verwijderd.
– Wacht eens even, SoundCloud, volgens mij bezit ik de rechten!
Als je denkt dat we een fout hebben gemaakt, kun je het ons laten weten door de onderstaande link te volgen en een geschil in te dienen. Je kunt een geschil indienen als:
• we de track onjuist hebben geïdentificeerd
• we de track juist hebben geïdentificeerd, maar je de rechten bezit om dit op SoundCloud te posten, bijvoorbeeld omdat je de auteursrechthebbende bent of toestemming hebt van de auteursrechthebbende(n) hebt.
Als een van deze situaties op jou van toepassing is, kun je ons dat hier laten weten:
copyright.soundcloud.com/dispute/soun…es:121672759
Voor meer informatie over auteursrecht kun je onze pagina met auteursrechtinformatie raadplegen: soundcloud.com/pages/copyright.
Hartelijk dank,
Het SoundCloud Copyright-team
Vanaf mainstage kan je ook altijd thuis lekker op de bank mee kijken met de livestream: https://www.youtube.com/@LuminosityEvents
[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 26-06-2026 20:08 ]
Dat is wel een bejaarden line-up, en ja ik was er graag bijgeweest. Alice Cooper, wat gaaf. Een beetje zoals de Vliegende Panters ooit een sketch hadden met de categorie :"Leeft die nog"?NLxAROSA schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:10:
Nope, niet mijn ding. Was vorige week wel op Graspop Metal Meeting op de zondag. Europe, Foreigner en Alice Cooper live gezien. Iets dat ik nooit verwacht had te kunnen zeggen in 2026.Cooper was verassend goed, niet verwacht van een 78-jarige, echt niet normaal.
Maar het lijkt wel wat af te drijven nu, vind ik niet erg, leuk te lezen dat er ook ruimte is voor niet puur EDM.
Waren ook veel opkomende bands/nieuwer spul, maar voor mij als ouwe lul waren dat de uitstekers.franssie schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:20:
[...]
Dat is wel een bejaarden line-up, en ja ik was er graag bijgeweest.
Overigens haal ik veel inspiratie uit niet-elektronische en/of oudere muziek voor mijn elektronische muziek. Je kan veel leren van andere genres.
Je hebt dus een remix van je eigen track gemaakt, en dat zien ze als copyright schending?
Ik weet wel dat de streamingdiensten tegenwoordig strenger hierop controleren.
Gaat weer lekker met cancelen van festivals vandaag trouwens: Parkzicht Outdoor gaat ook niet door. Las al verhaal van iemand uit Italie die hier was voor Defqon, na cancellation dan maar kaartje had gekocht voor Parkzicht Outdoor, pfffffft, das wel echt zuur zeg.
[ Voor 7% gewijzigd door NLxAROSA op 27-06-2026 12:40 ]
https://soundcloud.com/sunyella/ralphie-b-cayende-sunyella-2?si=44d2bebca0de40b0963d4aecd6a61645&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing
De track gaat nog wel flink gepromoot worden door Ralph zelf, toch een grootheid in de trance muziek. Dus wie weet levert het nog wat gave plays op.
Misschien omdat de SM58 beter bij m’n stem past, of misschien de track zelf. Ik ga het nog eens met de NT1-A opnemen om te kijken waar het in zit. En anders neem ik in vervolg op met de SM58 Beta.
Om één of andere reden zie ik de SM58 Beta altijd als de goedkope microfoon tov de NT-1A. Maar met de Fethead is hij zelfs duurder.😅
In mijn studio heb ik ook zangers gehad die ik om een andere reden een handheld liet gebruiken: omdat ze dan de 'beste' microfoontechniek gebruikten - lees: veel te beweeglijk waren voor zo'n statische Neumann op statief.
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor hebben we Beeld en geluid koopadvies