How to become a Producer - Deel IV Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-06 00:28
Tip: kijk eens naar de bron waar je iets wil vinden. YouTube is handig, soms vind je iets heel leerzaams. Maar het is gratis dus velen zullen er een doel mee hebben.

Ga eens kijken naar betaalde tutorials. Ik heb geïnvesteerd in een aantal hele goede trance tutorials, betaalde, en die gaan echt flink de diepte in. Van technieken tot creativiteit, van plugins tot opbouw. Van start tot begin komt allemaal langs. Mega leerzaam en ik pak nu nog regelmatig zo'n tutorial erbij als ik produceer.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:29
Hier een nieuwe WIP van mij. Geen Schranz overigens ;)

Mix is nog heel grof en ik ben nog wat aan het sound selection aan het doen. Maar er begint iets te ontstaan wat ik lekker vind lopen :)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47

Wom

PdeBie schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:25:
[...]

Ik pruts zelf ook op gehoor, maar ik heb zelf het gevoel dat het net niet lekker in key is. Maar goed... mijn oren kunnen er natuurlijk ook gewoon naast zitten. ;)

--

Zoals beloofd zou ik ook nog een van mijn Schranz oefeningen laten horen. Een (grof gemixte) bootleg op basis van Zephyr van ReOrder. Een van mijn favoriete trance tracks.

[Soundcloud: ReOrder - Zephyr (Schranz Bootleg) by ATRIQ]
Ik ben van de generatie Sven Wittekind/Frank Kvitta/Marco Remus/Petduo/etc. dus snap wel wat je hier doet. Zeker vroeger had je veel van die bootlegs. Elk kinderliedje heeft wel een schranz make-over gekregen volgens mij :+

Dit past wel in de bootlegs van toen, maar ik vind het wel nog iets te braaf. Volgend keer een lekker eentonige boemeltrein maken, beetje laag er nog bij en gaan met die banaan. De oude schranz komt in navolging van de hardtechno wel weer terug, dus het momentum is er!

[ Voor 3% gewijzigd door Wom op 05-06-2026 21:22 ]

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:04
PdeBie schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:58:

Mix is nog heel grof en ik ben nog wat aan het sound selection aan het doen. Maar er begint iets te ontstaan wat ik lekker vind lopen :)

[Soundcloud: WIP Project_7-2 by ATRIQ]
Doet mij sterk denken aan een moderne versie van Miami Vice; Crockett's Theme - Jan Hammer. :+

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Sinds een paar dagen een Arturia MiniFreak in m'n studio, om het synth gat te vullen van m'n Akai MPC Sample. Ik heb al een Virus Ti Desktop en een MiniBrute, maar de een neem je niet makkelijk mee op de bank en de ander is mono. Dit ding checkt echt nagenoeg alle boxes voor mij, en het feit dat hij zo relatief klein is, is echt geweldig. De delay/verb schiet wat tekort, maar mooie reden om daar een fijne guitar peddle voor te kopen lijkt me.

• PdeBie
KlaasjeNL schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 11:19:
[...]

Doet mij sterk denken aan een moderne versie van Miami Vice; Crockett's Theme - Jan Hammer. :+
Het koste mij wat moeite om het te horen, maar denk dat het de combinatie van pads en de melody is die het gevoel geven. :)

Misschien wel een goede om die track er eens naast te houden. Wellicht zijn er wat elementjes die ik kan lenen :D

• KlaasjeNL
PdeBie schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:24:
[...]

Het koste mij wat moeite om het te horen, maar denk dat het de combinatie van pads en de melody is die het gevoel geven. :)

Misschien wel een goede om die track er eens naast te houden. Wellicht zijn er wat elementjes die ik kan lenen :D
Het zit vermoedelijk meer tussen mijn oren dan dat het er daadwerkelijk op lijkt. Met name vanaf het moment dat de kick erin komt, dacht ik meteen aan Crocket's Theme. Misschien inderdaad wat elementjes "jatten". Persoonlijk miste ik in je track nog een melodie, maar wellicht hoort dat niet bij het genre.

• KlaasjeNL
apNia schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:52:
Sinds een paar dagen een Arturia MiniFreak in m'n studio, om het synth gat te vullen van m'n Akai MPC Sample. Ik heb al een Virus Ti Desktop en een MiniBrute, maar de een neem je niet makkelijk mee op de bank en de ander is mono. Dit ding checkt echt nagenoeg alle boxes voor mij, en het feit dat hij zo relatief klein is, is echt geweldig. De delay/verb schiet wat tekort, maar mooie reden om daar een fijne guitar peddle voor te kopen lijkt me.
In plaats van een pedal zou je ook zoiets als een Korg NTS-1 kunnen gebruiken. Die wordt op het www veel aangeraden als betaalbare toevoeging op de MicroFreak voor delay en reverb.

• PdeBie
KlaasjeNL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:06:
[...]

Het zit vermoedelijk meer tussen mijn oren dan dat het er daadwerkelijk op lijkt. Met name vanaf het moment dat de kick erin komt, dacht ik meteen aan Crocket's Theme. Misschien inderdaad wat elementjes "jatten". Persoonlijk miste ik in je track nog een melodie, maar wellicht hoort dat niet bij het genre.
Bij deze vorm van Techno heb je inderdaad niet zo snel een melodie die je door de track mee neemt. Luister maar eens een set van Anyma ofzo. Dan hoor je niks anders dan dit soort nummers.

• OrbNL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-06 22:54
PdeBie schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:58:

[Soundcloud: WIP Project_7-2 by ATRIQ]
Lekker 👌

• PdeBie

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren workshop/show & tell gedaan bij Zeeplab, was top! Klein maar fjin publiek en je muziek op een sound system horen is toch heel anders. :)

Was wel blij dat ik de hardware EQ mee had. Ten eerste omdat ik toch teveel laag in mijn mixen heb zitten (dat had ik ook wel enigzins verwacht), maar ook (zie tweede foto) omdat de ruimte hier ook niet optimaal was, zo zitten de speakers achter het doek waar ik sta, voor laag geen probleem, maar de hoge tonen werden behoorlijk gedempt. Maar met de EQ was dat zo gefixt tijdens de soundcheck. :)

Nog wat bewegende beelden op Insta:

https://www.instagram.com/p/DZgAWM2CEdO/
https://www.instagram.com/p/DZgA2kfixf9/

Veel geleerd en veel fun.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYovwwRy17YK143cqrqXi11PKfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87sh2dMxZhwBIl1YidVFJXPU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrUt-QMIHLqzHmr1LqfOKUguXzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHSsRQLzhLgS4R6PLvIdxwUp.jpg?f=fotoalbum_large

• PdeBie
Tof @NLxAROSA !

En is deze track al gereleased? Of was dit een live improv en zijn we nu afhankelijk van dit korte insta filmpje om hem terug te luisteren?

• NLxAROSA
  • Niet online
PdeBie schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:53:
Tof @NLxAROSA !

En is deze track al gereleased? Of was dit een live improv en zijn we nu afhankelijk van dit korte insta filmpje om hem terug te luisteren?
Thanks! Was een live improv, maar die ga ik zeker in een track gieten. :) "Soon". ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

NLxAROSA schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:15:
[...]

Thanks! Was een live improv, maar die ga ik zeker in een track gieten. :) "Soon". ;)
Ben nu wel geïnteresseerd, maar heb geen instagrap meer, dus hoor het wel als het "af" is

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• NLxAROSA
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:19:
[...]

Ben nu wel geïnteresseerd, maar heb geen instagrap meer, dus hoor het wel als het "af" is
Filmpje is 15s ongeveer, dus knal m niet op YT, maar heb hier een Mastodon post voor je: https://mastodon.social/@larsrosenquist/116743586018551619

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

NLxAROSA schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:31:
[...]

Filmpje is 15s ongeveer, dus knal m niet op YT, maar heb hier een Mastodon post voor je: https://mastodon.social/@larsrosenquist/116743586018551619
Klinkt goed!

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-06 19:43

Eraser127

Nijkerk

@franssie ik heb ook geen Instagram, maar kan het filmpje wel gewoon zien/horen.

My Discogs

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:12

2mb

2mb schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:01:
Jongens, we kunnen aan de slag! Rewiren, Melodyne nabouwen in Live, je lasers aansturen op basis van je clipkleuren, alles is mogelijk met de nieuwe Ableton Extensions :)

[YouTube: Introducing Extensions SDK: An experimental playground inside Live]
Belofte maakt schuld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3HTc0nfQ-zynaUDPJ8nN9xlFTU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3n8k1IWp6alcF2zMOg1X13QF.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkL4OhHLNfQhqmRMYWIVxoZHH18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VLo8Rpcmfu6oPW2ZJ5N1CTEU.png?f=fotoalbum_large

Mijn waveform editor met fade in/out, pitch bending, handmatig de waveform hertekenen en pitch correction (a la Melodyne) als Ableton Live Extension. Download en Feedback op Discord

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:53
Waitwaitwaitwhut? Jij hebt dit zelf gemaakt?

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:12

2mb

Opus 4.8 heeft de meeste code geschreven ;)

Maar dit is een goed voorbeeld hoe snel je kan programmeren met AI. Ik had dit nooit met de hand gekund (audio / pitch algoritmes) ondanks dat ik een ervaren web developer ben.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:30

ricardo246

Life's what you make it!

Echt benieuwd wat jullie hiervan vinden, ergens klopt er heel veel niet, maar zit er ook pit en stoute keuzes in die ik wel kan waarderen. 3 drops bijvoorbeeld, ik blijf altijd twijfelen.... Ik wilde hier eigenlijk iets van een old school house nummer maken, schurend tegen de hip hop house scene, en heb uiteindelijk besloten alle rap (ja die zaten er ook in) eruit te harken.... :Y :N :N :Y :Y :N :N :Y :Y :N

[ Voor 23% gewijzigd door ricardo246 op 21-06-2026 00:04 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• vlaaing peerd
ricardo246 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 00:00:
[Soundcloud: Nog m1tje dan..]
Echt benieuwd wat jullie hiervan vinden, ergens klopt er heel veel niet, maar zit er ook pit en stoute keuzes in die ik wel kan waarderen. 3 drops bijvoorbeeld, ik blijf altijd twijfelen....
Ik vind het allemaal meer dan prima klinken hoor. Over de geluidskwaliteit kan ik nog weinig zeggen want laptopspeakers, maar qua tune werkt dit zeker wel.

• vlaaing peerd
Mocht je nog tijd over hebben, volgende week is de grootste audiobeurs van het VK.

De volgende merken zullen er exposeren (lange lijst):

1010 Audio

Amphion

Arturia

Audeze

Audio Merge

Audioscape

Austrian Audio

AKG

AMS Neve

Antonus

API Audio

Artel

ASM Synth

Atomic Analog

Audient

AUDIX

Avantone

Avid

Barefoot Sound

Benchmark

Bettermaker

Bitwig

Black Box Analog Designs

Black Lion Audio

Bricasti Design

Buchla

Buso Audio

Chord Electronics

Coles Electroacoustics

Chandler

Cranborne Audio

Crumar

DAD

Direct Out Technologies

DPA Microphones

Dr Alien Smith

Drawmer

Dreadbox

Dubscribe

Dynaudio

Ear Trumpet Labs

Echo Fix

EFNote

Empirical Labs

EVE Audio

Eventide

Expressive E

Extinct Audio

Ferrofish

Focal

Franklin Audio

Freqport

Funky Junk

Gainlab Audio

Gator Cases

Gemini

Genelec

Golden Age Audio

GRP Synthesizer

GS Music

Harrison

Hazelrigg Industries

HEDD Audio

Heiserman

Highland Dynamics

H-Labs

HUM Audio

Iconic Instruments

ICON Pro Audio

IK Multimedia

Imersiv

Interphase Audio

IsoTek Systems

JBL Bandbox

JBL Pro

JoeCo

Kali Audio

Kernom

Kerr Acoustic

Kii Audio

KMR Audio

Latchlake

Lewitt

Lindell Audio

Locomotive Audio

Lynx Studio Technology

Mackie

Majella

Make Noise Pro Audio

ME-Geithain

Merging Technologies

Metric Halo

Microtech Gefell

Milab

Millennia

Modal Electronics

Mogami

Mojave

Monk

MOTU

MXL Microphones

Myburgh

Nektar

Neumann

NORD

Nordic Audio Labs

One Louder Studios

Overstayer

PMC

Pearl Microphones

Pope Audio

Present Day Production

Prism Sound

Pro Tools

PSI Audio

PSP Audioware

Pulse Techniques (Pultec)

PWM

Recording The Masters

Relab Development

Reverbophone

RME

RODE

Rodec

Rupert Neve Designs

Schoeps

Sennheiser

Sessiondesk

Slate Mics

Solomon Mics

Sonarworks

Sound On Sound

Soundcraft

Source Elements

Soyuz Microphones

SPL

SSL

Studio Electronics

Synthax

Tantrum Audio

Teaching Machines

Teenage Engineering

Tegeler

Telegrapher Loudspeakers

Trinnov

Universal Audio

United Studio Technologies

Vanguard Audio Labs

Vegatrem

Vicoustic

Wolff Audio

Voyage Audio

Yamaha

Zoom

• Wom

Wom

ricardo246 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 00:00:
[Soundcloud: Nog m1tje dan..]
Echt benieuwd wat jullie hiervan vinden, ergens klopt er heel veel niet, maar zit er ook pit en stoute keuzes in die ik wel kan waarderen. 3 drops bijvoorbeeld, ik blijf altijd twijfelen.... Ik wilde hier eigenlijk iets van een old school house nummer maken, schurend tegen de hip hop house scene, en heb uiteindelijk besloten alle rap (ja die zaten er ook in) eruit te harken.... :Y :N :N :Y :Y :N :N :Y :Y :N
Dit vind ik tof. Beetje die Moksi sound van een paar jaar terug. d:)b

Om hem echt draaibaar te maken zou ik wel even kijken naar het arrangement. Maar dat geef je zelf eigenlijk al aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Wom op 22-06-2026 10:59 ]

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-06 20:35
*knip* Vraag en Aanbod is op het hele forum niet toegestaan. Daarvoor hebben we het speciaal daarvoor bestemde site-onderdeel https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 86% gewijzigd door Jorgen op 26-06-2026 14:11 ]

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Wom schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:55:
[...]

Dit vind ik tof. Beetje die Moksi sound van een paar jaar terug. d:)b

Om hem echt draaibaar te maken zou ik wel even kijken naar het arrangement. Maar dat geef je zelf eigenlijk al aan.
Dank je voor het compliment, Moksi moest ik even opzoeken...
Arrangement is wel de uitdaging, want ik denk dat de sounds en vibe wel ok is, aan de andere kant wil ik hem ook niet te "radio" maken. Ik hou van een soort simpelheid, met lekker wat herhaling, ik ben de laatste paar singles pas echt meer aan het stoeien met het arrangeren, dus hook, drops, etc. misschien vind ik hem wel goed zo, al het gepuzzel na deze versie (en dat zijn er een 15-tal) werd het nummer niet beter van. Zegt waarschijnlijk ook iets over mijn beperkingen, en dat ik wel bij-leer, maar mijn tempo (of zoiets).. :X

• Wom

Wom

ricardo246 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:00:
[...]

Dank je voor het compliment, Moksi moest ik even opzoeken...
Arrangement is wel de uitdaging, want ik denk dat de sounds en vibe wel ok is, aan de andere kant wil ik hem ook niet te "radio" maken. Ik hou van een soort simpelheid, met lekker wat herhaling, ik ben de laatste paar singles pas echt meer aan het stoeien met het arrangeren, dus hook, drops, etc. misschien vind ik hem wel goed zo, al het gepuzzel na deze versie (en dat zijn er een 15-tal) werd het nummer niet beter van. Zegt waarschijnlijk ook iets over mijn beperkingen, en dat ik wel bij-leer, maar mijn tempo (of zoiets).. :X
Soms is een track wegleggen en later er terug in duiken ook wel goed om verse oren te hebben.

Wat arrangement betreft, ik heb ooit de tip gehad om een bestaande track die ik tof vond ernaast te leggen en dat eerst te kopiëren. Dus opbouw, climax/drop, break etc op hetzelfde moment inbouwen. En van daaruit dan zelf dingen weg te laten of toe te voegen.

Maar doe vooral waar je zelf goed bij voelt, daar haal je altijd de meeste voldoening uit.

• NLxAROSA
  • Niet online
Wom schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:11:
[...]

Soms is een track wegleggen en later er terug in duiken ook wel goed om verse oren te hebben.
Ik was laatst mijn oude website aan het opruimen, waar nog tracks van mij opstonden van voor diensten als Spotify, SoundCloud, FaceBook, etc. überhaupt bestonden: 2006. Vond er één tussen die ik even heb gemasterd en alsnog gereleased, na 20 jaar. Das wel een record voor mij qua 'op de plank liggen'. :+

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Wom schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:11:
[...]

Wat arrangement betreft, ik heb ooit de tip gehad om een bestaande track die ik tof vond ernaast te leggen en dat eerst te kopiëren. Dus opbouw, climax/drop, break etc op hetzelfde moment inbouwen. En van daaruit dan zelf dingen weg te laten of toe te voegen.

Maar doe vooral waar je zelf goed bij voelt, daar haal je altijd de meeste voldoening uit.
Dit zijn 2 dingen die ik geregeld ook doe.

You don't need eyes to see, you need vision

• vlaaing peerd
Als je EDM maakt dan moet het wel mixbaar blijven voor de DJ vind ik.

Dat betekent dat je altijd al een uitgedunde intro en outro hebt en daartussen is dan waar het gebeuren moet. In het midden is vaak een break en dan weer los tot ie afbouwt naar het einde.

Dit is bijna een standaard recept, en is bovendien symmetrisch met een middelpunt. Feitelijk zijn veel EDM producties gemaakt in de 'suite' vorm.

• Juancho
Klopt, ik heb dan ook een paar eigen templates gemaakt waarbij veel al klaar staat. Start punten in de playlist voor diverse elementen, mixer voor een groot deel ingesteld, gekoppeld en alle bussen al klaar. Plugins die ik vaak gebruik voor element x al ingeladen. Scheelt zoveel tijd.

Een reference track pak ik alleen nog voor de finale mix. En dat lang niet altijd. Kwestie van ervaring denk ik.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Bedankt allemaal voor jullie meedenken, super fijn. Ik ga vh weekend mijn workflow met jullie delen, en misschien kunnen daar noch wat concretere tips uit voortkomen, veel van mijn muziek doe ik super lang over, en ligt al lang op de plank. Meer details volgen. Druk weekje, wel weer bezig met 2 nummers afmixen :henk

• Juancho
Maak nummers af. Nog zon stelregel. Leer je dat echt zsm aan. Blijf niet hangen in de bekende loop. Weer dingen aanpassen, tweaken, toevoegen, verwijderen je mix weer naar de kloten. Stop daar gewoon mee. Neem al die belast mee in je nieuwe project. Maar rond je projecten af! Is het niet voor release dan wel voor je eigen portfolio.

• vlaaing peerd
De 2e editie van Basics & Beyond van SoundOnSound is uit, en is gratis te downloaden als je een account hebt.

Als je de eerste al hebt staat er, op wat AI dingen na, niet veel nieuws in, mocht je 'm nog niet hebben dan is dit zeker een goed naslagwerk voor de basistechnieken van produceren.

Afbeeldingslocatie: https://mcusercontent.com/8250e8d3beef3746856ab1b34/images/e8c67132-fa1a-5330-07ae-9b031a5829fb.jpeg

• Tohamo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 21:26
Juancho schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:55:
Maak nummers af. Nog zon stelregel. Leer je dat echt zsm aan. Blijf niet hangen in de bekende loop. Weer dingen aanpassen, tweaken, toevoegen, verwijderen je mix weer naar de kloten. Stop daar gewoon mee. Neem al die belast mee in je nieuwe project. Maar rond je projecten af! Is het niet voor release dan wel voor je eigen portfolio.
Ik sluit me hier helemaal bij aan, met de asterix dat ik hier beter zelf ook eens aan zou werken. 😂

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:05
Beste allemaal, ik probeerde vandaag een remix op soundcloud te zetten, iets wat ik wel vaker heb gedaan. Maar vandaag kreeg ik echt binnen een minuut een bericht van soundcloud (zie hier onder). In het verleden had ik dat nooit. Dus heeft SoundCloud iets veranderd? Of heeft soundcloud hun scanner aangescherpt of zo? Want op deze manier kan ik helemaal geen remixen meer releasen, of is er nog een ander platform?

ik hoor graag van jullie.

Het lijkt erop dat jouw track

'Por Que Te Demoras - Remix'

content bevat of een kopie is van '��por Que Te Demoras?' van Plan B, dat in bepaalde gebieden het eigendom is van Pina Records.

Daarom is je track voorlopig uit je profiel verwijderd.

– Wacht eens even, SoundCloud, volgens mij bezit ik de rechten!

Als je denkt dat we een fout hebben gemaakt, kun je het ons laten weten door de onderstaande link te volgen en een geschil in te dienen. Je kunt een geschil indienen als:

• we de track onjuist hebben geïdentificeerd
• we de track juist hebben geïdentificeerd, maar je de rechten bezit om dit op SoundCloud te posten, bijvoorbeeld omdat je de auteursrechthebbende bent of toestemming hebt van de auteursrechthebbende(n) hebt.

Als een van deze situaties op jou van toepassing is, kun je ons dat hier laten weten:
copyright.soundcloud.com/dispute/soun…es:121672759

Voor meer informatie over auteursrecht kun je onze pagina met auteursrechtinformatie raadplegen: soundcloud.com/pages/copyright.

Hartelijk dank,
Het SoundCloud Copyright-team

• Juancho
Nog mensen die dit weekend naar HET trancefeest van Europa gaan? Luminosity Beach Festival op het strand van Zandvoort. Voor mij het hoogtepunt van het festival seizoen. Ik noem het vaak mijn thuis, mijn save heaven en nog meer van dat soort zoetsappige termen ;). Maar het geeft wel aan hoe immens ik daar kan genieten.

Vanaf mainstage kan je ook altijd thuis lekker op de bank mee kijken met de livestream: https://www.youtube.com/@LuminosityEvents

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 26-06-2026 20:08 ]

• NLxAROSA
  • Niet online
Nope, niet mijn ding. Was vorige week wel op Graspop Metal Meeting op de zondag. Europe, Foreigner en Alice Cooper live gezien. Iets dat ik nooit verwacht had te kunnen zeggen in 2026. :+ Cooper was verassend goed, niet verwacht van een 78-jarige, echt niet normaal.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

NLxAROSA schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:10:
Nope, niet mijn ding. Was vorige week wel op Graspop Metal Meeting op de zondag. Europe, Foreigner en Alice Cooper live gezien. Iets dat ik nooit verwacht had te kunnen zeggen in 2026. :+ Cooper was verassend goed, niet verwacht van een 78-jarige, echt niet normaal.
Dat is wel een bejaarden line-up, en ja ik was er graag bijgeweest. Alice Cooper, wat gaaf. Een beetje zoals de Vliegende Panters ooit een sketch hadden met de categorie :"Leeft die nog"?

Maar het lijkt wel wat af te drijven nu, vind ik niet erg, leuk te lezen dat er ook ruimte is voor niet puur EDM.

• NLxAROSA
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:20:
[...]

Dat is wel een bejaarden line-up, en ja ik was er graag bijgeweest.
Waren ook veel opkomende bands/nieuwer spul, maar voor mij als ouwe lul waren dat de uitstekers. :+ En Cooper die als uitsmijter 'Smells like Teen Spirit' covert was echt geniaal. Mijn impressie hiervan op YT.

Overigens haal ik veel inspiratie uit niet-elektronische en/of oudere muziek voor mijn elektronische muziek. Je kan veel leren van andere genres.

• vlaaing peerd
j.f.otten schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:21:

Hartelijk dank,
Het SoundCloud Copyright-team
Je hebt dus een remix van je eigen track gemaakt, en dat zien ze als copyright schending?

Ik weet wel dat de streamingdiensten tegenwoordig strenger hierop controleren.

• Juancho
Maar AI zooi laten ze dan weer door als een kapot visnet. Bizar gewoon en ergens haalt het mijn plezier ook weg. Ik heb zelf ook problemen met SoundCloud . Ik heb een bootleg gemaakt en die wil ik als free download toevoegen. Lukt gewoon niet om die op SoundCloud te zetten. Mega irritant.

• NLxAROSA
  • Niet online
En de support van SC is ook volkomen ruk. Één van de redenen dat ik geen pro account meer heb en weer terug ben gegaan naar Ditto voor distributie. En die distribueert ook zonder problemen naar......SoundCloud.

Gaat weer lekker met cancelen van festivals vandaag trouwens: Parkzicht Outdoor gaat ook niet door. Las al verhaal van iemand uit Italie die hier was voor Defqon, na cancellation dan maar kaartje had gekocht voor Parkzicht Outdoor, pfffffft, das wel echt zuur zeg.

[ Voor 7% gewijzigd door NLxAROSA op 27-06-2026 12:40 ]

• Juancho
Hmm ik heb het net nog eens geprobeerd, helemaal nieuw en nu lukt het wel. Mocht iemand mijn remix nog willen hebben, download staat open!

https://soundcloud.com/sunyella/ralphie-b-cayende-sunyella-2?si=44d2bebca0de40b0963d4aecd6a61645&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

De track gaat nog wel flink gepromoot worden door Ralph zelf, toch een grootheid in de trance muziek. Dus wie weet levert het nog wat gave plays op.

• HummerHealey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:19
Normaal gebruik ik een Rhode NT-1A condensator microfoon, voor het opnemen van m’n vocals. Nu wilde ik even snel wat proberen en pakte daarvoor m’n(Dynamische) Shure SM58 Beta met Triton Audio FetHead in-line microfoon preamp. En tot m’n verbazing klonk dat zoveel beter dan de NT1-A.

Misschien omdat de SM58 beter bij m’n stem past, of misschien de track zelf. Ik ga het nog eens met de NT1-A opnemen om te kijken waar het in zit. En anders neem ik in vervolg op met de SM58 Beta.

Om één of andere reden zie ik de SM58 Beta altijd als de goedkope microfoon tov de NT-1A. Maar met de Fethead is hij zelfs duurder.😅

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:12
Oh, je bent niet de eerste of de enige hoor. Er zijn vele beroemde zangers die alleen met SM58 of 57 hun zang opnamen. Een bekend voorbeeld met de Beta 58 is Bono - en die zong ook het liefst in de mixing room i.p.v. zo'n zanghok of opnameruimte, zo gaat het verhaal..

In mijn studio heb ik ook zangers gehad die ik om een andere reden een handheld liet gebruiken: omdat ze dan de 'beste' microfoontechniek gebruikten - lees: veel te beweeglijk waren voor zo'n statische Neumann op statief.
Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor hebben we Beeld en geluid koopadvies