WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

How to become a Producer - Deel IV Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:10
Tip: kijk eens naar de bron waar je iets wil vinden. YouTube is handig, soms vind je iets heel leerzaams. Maar het is gratis dus velen zullen er een doel mee hebben.

Ga eens kijken naar betaalde tutorials. Ik heb geïnvesteerd in een aantal hele goede trance tutorials, betaalde, en die gaan echt flink de diepte in. Van technieken tot creativiteit, van plugins tot opbouw. Van start tot begin komt allemaal langs. Mega leerzaam en ik pak nu nog regelmatig zo'n tutorial erbij als ik produceer.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01
Hier een nieuwe WIP van mij. Geen Schranz overigens ;)

Mix is nog heel grof en ik ben nog wat aan het sound selection aan het doen. Maar er begint iets te ontstaan wat ik lekker vind lopen :)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:14

Wom

PdeBie schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:25:
[...]

Ik pruts zelf ook op gehoor, maar ik heb zelf het gevoel dat het net niet lekker in key is. Maar goed... mijn oren kunnen er natuurlijk ook gewoon naast zitten. ;)

--

Zoals beloofd zou ik ook nog een van mijn Schranz oefeningen laten horen. Een (grof gemixte) bootleg op basis van Zephyr van ReOrder. Een van mijn favoriete trance tracks.

[Soundcloud: ReOrder - Zephyr (Schranz Bootleg) by ATRIQ]
Ik ben van de generatie Sven Wittekind/Frank Kvitta/Marco Remus/Petduo/etc. dus snap wel wat je hier doet. Zeker vroeger had je veel van die bootlegs. Elk kinderliedje heeft wel een schranz make-over gekregen volgens mij :+

Dit past wel in de bootlegs van toen, maar ik vind het wel nog iets te braaf. Volgend keer een lekker eentonige boemeltrein maken, beetje laag er nog bij en gaan met die banaan. De oude schranz komt in navolging van de hardtechno wel weer terug, dus het momentum is er!

[ Voor 3% gewijzigd door Wom op 05-06-2026 21:22 ]

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:42
PdeBie schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:58:
Hier een nieuwe WIP van mij. Geen Schranz overigens ;)

Mix is nog heel grof en ik ben nog wat aan het sound selection aan het doen. Maar er begint iets te ontstaan wat ik lekker vind lopen :)

[Soundcloud: WIP Project_7-2 by ATRIQ]
Doet mij sterk denken aan een moderne versie van Miami Vice; Crockett's Theme - Jan Hammer. :+

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:46

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Sinds een paar dagen een Arturia MiniFreak in m'n studio, om het synth gat te vullen van m'n Akai MPC Sample. Ik heb al een Virus Ti Desktop en een MiniBrute, maar de een neem je niet makkelijk mee op de bank en de ander is mono. Dit ding checkt echt nagenoeg alle boxes voor mij, en het feit dat hij zo relatief klein is, is echt geweldig. De delay/verb schiet wat tekort, maar mooie reden om daar een fijne guitar peddle voor te kopen lijkt me.

• PdeBie
KlaasjeNL schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 11:19:
[...]

Doet mij sterk denken aan een moderne versie van Miami Vice; Crockett's Theme - Jan Hammer. :+
Het koste mij wat moeite om het te horen, maar denk dat het de combinatie van pads en de melody is die het gevoel geven. :)

Misschien wel een goede om die track er eens naast te houden. Wellicht zijn er wat elementjes die ik kan lenen :D

• KlaasjeNL
PdeBie schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:24:
[...]

Het koste mij wat moeite om het te horen, maar denk dat het de combinatie van pads en de melody is die het gevoel geven. :)

Misschien wel een goede om die track er eens naast te houden. Wellicht zijn er wat elementjes die ik kan lenen :D
Het zit vermoedelijk meer tussen mijn oren dan dat het er daadwerkelijk op lijkt. Met name vanaf het moment dat de kick erin komt, dacht ik meteen aan Crocket's Theme. Misschien inderdaad wat elementjes "jatten". Persoonlijk miste ik in je track nog een melodie, maar wellicht hoort dat niet bij het genre.

• KlaasjeNL
apNia schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:52:
Sinds een paar dagen een Arturia MiniFreak in m'n studio, om het synth gat te vullen van m'n Akai MPC Sample. Ik heb al een Virus Ti Desktop en een MiniBrute, maar de een neem je niet makkelijk mee op de bank en de ander is mono. Dit ding checkt echt nagenoeg alle boxes voor mij, en het feit dat hij zo relatief klein is, is echt geweldig. De delay/verb schiet wat tekort, maar mooie reden om daar een fijne guitar peddle voor te kopen lijkt me.
In plaats van een pedal zou je ook zoiets als een Korg NTS-1 kunnen gebruiken. Die wordt op het www veel aangeraden als betaalbare toevoeging op de MicroFreak voor delay en reverb.

• PdeBie
KlaasjeNL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:06:
[...]

Het zit vermoedelijk meer tussen mijn oren dan dat het er daadwerkelijk op lijkt. Met name vanaf het moment dat de kick erin komt, dacht ik meteen aan Crocket's Theme. Misschien inderdaad wat elementjes "jatten". Persoonlijk miste ik in je track nog een melodie, maar wellicht hoort dat niet bij het genre.
Bij deze vorm van Techno heb je inderdaad niet zo snel een melodie die je door de track mee neemt. Luister maar eens een set van Anyma ofzo. Dan hoor je niks anders dan dit soort nummers.
Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor hebben we Beeld en geluid koopadvies