How to become a Producer - Deel IV Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:49
NLxAROSA schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:11:
[...]

Ben ik hard tegenaan gelopen met vinyl release. Klonk digitaal allemaal acceptabel, maar vinyl strafte het keihard af (vervorming en aliasing op met name de tail van de kicks).
Bij uplifting trance moet je, althans dat is mijnening, de kick zo snappy mogelijk maken. Dus geen tail, ADSR helemaal dicht zetten en het zo terugdraqien dat de kick wel dik is maar geen tail heeft.

Wanneer het niet hoeft is mijn inziens bij een wat meer progtrancer (vaak lager BPM) waar de kick meer ruimte heeft voor een langere tail en dus wat dikker/langer voller klinkt in je mix. Als voorbeeld check bijv eens deze, waar de kick + sub voor een stevig laag zorgt zonder dat het rommelig klinkt.het krijgt nou eenmaal de ruimte hiervoor. En dan klinkt het heel dik!

https://open.spotify.com/...si=XV6WHz_RQFimSkH9hVDZsg

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:39
Yalopa schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:14:
Nice. ik ben ook nieuw in het MPC universum, heel andere workflow dan een DAW idd.
Ik heb dan weer een MPD zodat ik 'm in de DAW kan gebruiken. Maar het kriebelt wel om weer meer zonder PC te doen. Zo zie ik de lol van de Polyend Drums wel in

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:34
Ik vind deze MPC gast wel goed. Meerdere video’s van hem in een playlist staan.

YouTube: Spinscott - "Precision" (Live Jungle!)
Pagina: 1 ... 37 38 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor hebben we Beeld en geluid koopadvies