Thanks! Follow terug
Met andere genres bedoel ik overigens echt helemaal wat anders, mogelijk juist weg uit de elektronisch hoek.
Hmm ja ik zou wel willen maar met een full time job, veel sporten en dan ook een grote passie als muziek is de tijd te beperkt om zulke serieuze uitstapjes te maken. Ik kom al handen en voeten te kort om trance/prog trance/house tracks af te maken want als ik nog meer bekend wil worden zal het aantal tracks echt fors opgeschroeft moeten worden. Idealiter zou ik nu bijv. tot einde zomer pakken om track naar track af te ronden (niet releasen) om zo een "voorraadje" tracks te hebben zodat je in het 2de deel van dit jaar elke maand met een nieuwe track komt. En in die tijd kan je hetzelfde weer doen: tracks maken voor de eerste helft van 2027.
Maar dat lukt me simpelweg niet omdat ik te weinig muziek kennis heb in de zin van dat ik nog enorm veel tijd kwijt ben aan het proberen te schrijven van chord progresions in FL Studio. Ik kan helaas geen piano spelen (zou ik graag willen, maarja tijd

) dus ik ben enorm veel aan het proberen, wissen, aanpassen, etc in FL om een fijne chord progression te maken. Dat is dan meestal de pads als eerste want de main lead of main pluck komt daarboven op en dat heb ik vaak wel relatief snel omdat ik dat zo hoor in mijn hoofd als de pad maar klaar is.
Ik heb nu bijv. een 16 bar lange pad gemaakt (keertje wat anders dan een standaard 8 bar). Ik vind hem al gaaf, maar bepaalde blokjes is het nog net niet helemaal. Maarja, pas je iets aan... verandert het de hele vorm van de pad weer. Gezien jij ook bezig bent met wat meer instrumenten etc, zou ik je die progression eens mogen sturen? Wellicht zie/hoor jij zo wat ik bedoel, easy fix en ik kan dan mijn track afmaken

Omdat ik wat meer bezig ben met filmische muziek (pretparkmuziek

), ben ik de afgelopen periode heel erg bezig geweest mij meer in de muziek van John Williams te verdiepen, hoewel ik ook fan ben van Hans Zimmer. Die laatste werkt heel veel met pads en legato-strings, terwijl ik nu merk dat Williams dat eigenlijk heel weinig doet. Hij werkt juist veel ritmischer, dus dat probeer ik dan ook in mijn laatste projectje te verwerken en dat werkt verrassend leuk, al zeg ik het zelf.

Ja als je een soort van structuur weg haalt wat constant door een track loopt en het vult, pads/strijkers/atmos dingen etc), zal je daar wel iets voor terug moeten brengen. Maar dan praat je over een totaal andere genre muziek dus waar een dikke saw pad ook niet zou passen

. Vraag een totaal andere aanpak en zal ongetwijfeld enorm leerzaam zijn! Zo heb ik eens een meer stevige remix gemaakt van Zandloper van Typhoon. Was jaren terug een contest van bij 3FM en er is nog een snippet toen uitgezonden op 3fm. En later is die remix van mij/ons regelmatig bij PEC Zwolle in het stadion geweest omdat dat nummer (ik kom ook uit Zwolle) daar 1 van de vaste nummers was maar die van ons wat meer power/energie gaf blijkbaar. Zal het linkje nog eens proberen op te zoeken, ik werk ondertussen alleen als producer en ook onder een andere alias. Edit: gevonden:
https://soundcloud.com/dj.../zandloper-juanfran-remix
Mijn god, 11 jaar geleden en technisch mankeert er zo verschrikkelijk veel aan. Maargoed, wel tof natuurlijk om zulke oude projecten ooit gedaan te hebben. Paul Rabberink vond hem toch indrukwekkend haha.
Nu ik dat account zo weer zo, van 13 jaar geleden een projectje die ik nog steeds best gaaf vind. Natuurlijk zou ik het nu anders doen, maar ik vind het zeker niet slecht: M'n remix van Ludovico Einaudi - Una Mattina:
https://soundcloud.com/dj...ovico-einaudi-una-mattinaZal zo even een linkje naar een demo plaatsen waar ik de afgelopen 2 maanden dus mee bezig was en waarin je mogelijk ook hoort dat het richting het eind steeds wat beter/interessanter wordt. Althans, zo luister ik er in elk geval naar. Ik zit alleen nog te puzzelen aan hoe ik er een einde aan brei. Het moet eind deze maand klaar zijn als het pretpark opengaat.
Kan altijd luisteren/helpen, maar tis wel een genre waar ik dus geen ervaring mee heb
[
Voor 5% gewijzigd door
Juancho op 02-03-2026 20:54
]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio