Er zit random wat tijdvertraging/lag op de notes.
Een beetje een soort humanize, maar dan onbedoeld.
Het is niet consistent helaas, niet fixed een x-aantal ms, dan was het nog wel op een andere manier op te lossen. Het is redelijk fuzzy en af en toe lijkt 'ie zelfs een noot over te slaan.
Echt alsof een menselijke drummer 1/6th nootjes zit te tikken en af en toe er een vergeet, af en toe net wat te langzaam is.
[...]
Ik heb geen directe tips. Wat ik wel weet is dat Windows 11 overgestapt is op het Midi 2.0 protocol. Normaliter zou het backwards compatible moeten zijn, maar het zal ook niet de eerste mogelijke bug zijn die Windows 11 heeft. Zeker als het probleem zich met Windows 10 zich niet voordeed.
Hmmm.
Ik ben er helaas niet 100% zeker van dat het eerst niet was, het is me alleen niet echt opgevallen.
Gebruik wel dezelfde stack, overweeg zelfs Ableton Live te ditchen en te vervangen door Studio One 7 (upgraden van 5 die ik nu nog heb), maar ik merk het dus OOK met de oude Studio One 5 waar ik nog een licentie voor heb. (Twijfel om meerdere redenen terug te gaan naar Studio One, ik vind het als DAW fijner dan Ableton. Al zouden er wel weer performance verbeteringen in Ableton Live 12.2 moeten zitten.)
Heb LoopMIDI nu even tijdelijk "realtime" prio gegeven, maar dat helpt niet, dus daar lijkt iig de oplossing niet in te zitten. Met LoopBE had ik hetzelfde. Springbeats (
https://springbeats.com/2...-free-virtual-midi-cable/) ook kort geprobeerd maar zelfde issue.
Dus ja, inmiddels ben ik het spoor bijster en da's jammer, want ik wil echt *heel* graag weer muziek gaan maken (en opnemen), als vanouds met score editor (maar dan wel Dorico ipv Notion) en VST's, maar dan met outboard gear en eurorack er bij. Dit is op dit moment een van de dingen die me tegen houd.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.