Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
En handig om te weten. Als je niet aan kan sluiten. Door alsnog te registeren kan je de replays bekijken:Yalopa schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:29:
misschien interessant voor sommigen:
Next week, the wizards at Mastering.com are hosting another free three-day virtual event called Fix the Mix. They’ll show you how to produce, mix, and master a song, explaining every stage with detailed examples.
https://events.mastering.com/e/fix-the-mix-july-2026
Ik ga hem alvast volgen, er valt altijd iets te leren...
We will send replays each day to all registrants of the event. Usually replays are sent 3-4 hours after the event finishes. If you can't attend the event live but want access to the replays, simply register on this page to get the replays sent to you.
Wat tips als je naar Mac overgaat:Juancho schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:23:
Ja dat zal bij FL Studio ook niet anders zijn. Het zijn vooral de plugins die je netjes gelijk moet houden idd. En als het dan toch een keer niet helemaal lekker loopt kan je altijd nog de preset van die vst toevoegen aan het project. Denk dat dat wel goed komt dan.
- Begin nu alvast alles op een exFAT partitie te zetten inclusief projectfiles
- zoals je al zegt, plugins zoveel mogelijk gelijk houden.
- ga niet klooien met project- , sample- en file locaties, hou alles op dezelfde plek.
In de regel werkt *.au beter dan oudere VST's, VST3 zou wel einwandfrei moeten zijn. Alleen Logic wil dat niet, maar FL zou geen probleem moeten zijn.
Ben je eenmaal over, dan horen we uiteraard ook alle tips en tricks voor evt anderen hier in dit topic.
wat bedoel je hier precies mee? Ik heb nu alles op mijn Windows PC staan, zowel interne SSD (vsts/plugins etc) als externe SSD (banks/tutorials/projecten).vlaaing peerd schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:58:
- Begin nu alvast alles op een exFAT partitie te zetten inclusief projectfiles
Ga ik ook zeker niet doen en zou ook niet weten waarom dat moet. Mn library grotendeels al ingericht op een extern SSD schijfje, indien nodig kan ik die zo aan de MAC hangen.- ga niet klooien met project- , sample- en file locaties, hou alles op dezelfde plek.
.au zijn de Apple bestanden van vsts etc die je eigenlijk moet installeren? Ik begreep dat VST3 iig op MAC icm FL Studio ook werken. Dat wordt nog wel even een dingetje want op Windows heb ik volgens mij voornamelijk de VST2 installers gedraaid. Dan zou ik op Windows ook nog even de VST3 variant moeten installeren en dan hopen dat Windows/MAC ze beide netjes vinden en openen als ik hetzelfde project open in beide.In de regel werkt *.au beter dan oudere VST's, VST3 zou wel einwandfrei moeten zijn. Alleen Logic wil dat niet, maar FL zou geen probleem moeten zijn.
Overigens zal dit denk ik meer tijdelijk zijn en meer voor niet afgeronde projecten. Ik had als idee toch al om straks nieuwe projecten te starten op de MAC en als ik daar in mijn studio mee verder wil (op monitor speakers en goede akoestiek) dan is het simpel aan de docking hangen en mijn schermen en speakers zijn gekoppeld.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Normaliter gebruik je in Windows het bestandssysteem NTFS, dit kan Apple niet lezen. Als je bestanden op exFAT staan, kan zowel Windows als MacOS die lezen. Zodoende hoef je dan niks meer te doen behalve het schijfje 1 op 1 over te zetten.Juancho schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:11:
[...]
wat bedoel je hier precies mee? Ik heb nu alles op mijn Windows PC staan, zowel interne SSD (vsts/plugins etc) als externe SSD (banks/tutorials/projecten).
prima, succes ermee![...]
Ga ik ook zeker niet doen en zou ook niet weten waarom dat moet. Mn library grotendeels al ingericht op een extern SSD schijfje, indien nodig kan ik die zo aan de MAC hangen.
Als je de AU versie hebt van de VST2 versie, dan zou ik die gebruiken.[...]
.au zijn de Apple bestanden van vsts etc die je eigenlijk moet installeren? Ik begreep dat VST3 iig op MAC icm FL Studio ook werken. Dat wordt nog wel even een dingetje want op Windows heb ik volgens mij voornamelijk de VST2 installers gedraaid. Dan zou ik op Windows ook nog even de VST3 variant moeten installeren en dan hopen dat Windows/MAC ze beide netjes vinden en openen als ik hetzelfde project open in beide.
Ah ja, als je toch helemaal opnieuw begint dan maakt het niet uit, de tips waren vooral bedoeld om zo min mogelijk problemen te hebben met het overzetten van je oude projecten.Overigens zal dit denk ik meer tijdelijk zijn en meer voor niet afgeronde projecten. Ik had als idee toch al om straks nieuwe projecten te starten op de MAC en als ik daar in mijn studio mee verder wil (op monitor speakers en goede akoestiek) dan is het simpel aan de docking hangen en mijn schermen en speakers zijn gekoppeld.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor hebben we Beeld en geluid koopadvies
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor hebben we Beeld en geluid koopadvies