Zo, die moest ik eerst een paar keer luisteren om dit helemaal in beeld te krijgen. Vind het nogal ambitieuze King Crimson-esque complexe rock uit begin jaren '70 wat je hier hebt gemaakt, maar dan in een moderner jasje.
Mgoed, even de kritische bril op.
Volgens mij hou je wel van wat complexiteit, dan moet je wel oppassen dat je niet iets complex maakt om het complexe. Zo is een compositie van 10 minuten best gewaagd, maar zo vraag ik me af wat van 00:00 tot 01:40 toevoegd aan het geheel.
Je krijgt op 01:40 een harde reboot, dan pas lijkt het nummer in een intro te zijn, vorm te krijgen en doet niet echt herinneren aan wat er daarvoor gebeurde. Dat voelt dan wat aan als een wormvormig aanhangsel.
Qua sound merk ik dat de drums (@ 00:55) daar klinken wat als een reverb-galore-powermetal kit. Dat is goed om je drums door een dikke laag van gedistorte metalgitaar heen te laten bijten, maar jouw track is relatief clean en mag wel wat punchier beats.
Later in je track gebruik je een wat meer jaren '70 gecompressede kit, dat past duidelijk beter. Al met al voelt het voor mij daarom aan alsof het gedeelte tot 01:40 niet bij het nummer hoort.
Hammond, gitaar en bas maken echt de sound hier, al lijkt de bas wat op de achtergrond te verdwijnen. Verder mooie sound, daar hou ik wel van. Die brug met diminished noten ...

nice
Je Hammond en drums staan wat wijd in het stereobeeld, vooral ergens een ride bell.
Laatste wat me opvalt zijn de electronische sounds. Daar zit vrijwel geen modulatie in en klinkt vrij statisch. Dat past goed als je jaren 80 retro muziek wil maken, maar in deze context vraagt het om meer fluidity. Wat subtiele wah, faser, flanger of een LFO die wat aanstuurt (jaag het desnoods door een gitaarpedaal) zou de synthgeluiden beter bij de rest laten passen.
Dat gezegd, mijn dikke complimenten voor de track die je gemaakt hebt, ik vind het zeer knap inelkaar gezet en dat getuigt van talent.