terracide schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:53:
[...]
Het kopieren van andere fabrikanten vind ik ook minder aan Behringer maar ja. Anti-semitisch is gewoon niet waar dat is echt een onzin verhaal gebaseerd op niks, een verhaal over Peter Kirn die niet eens joods is. Dat verhaal is compleet overtrokken maar goed.. ieder zijn mening.
Behringer cloned actief bestaande, levende, fabrikanten om ze de markt uit te drukken.
Dat ze MI clonen, mja, MI is niet meer, dus dat kan en mag. (Maar vind ik met hun ethics ook op het randje.)
Ze clonen alleen ook Xaoc en andere fabrikanten, gaan VER onder hun prijs zitten en maken het daardoor juist voor die kleine fabrikanten lastig.
Dat verhaal over Peter Kirn met die memes, vind ik wel echt heel schadelijk. Dat soort dingen hebben ze volgens mij vaker gedaan. Als je tegen Behringer bent, krijg je van hen een shitstorm inclusief hun fanboys die gewoon goedkope meuk willen over je heen.
By all means, ik heb ook Behringer spul (je hebt mijn rack gezien, wat modules, Behringer Rack's een Neutron en een B2600) en daarnaast nog een DeepMind12, maar ik krijg meer en meer moeite met hun ethics. Jammer, want ze maken soms echt heel leuke spullen.
[...]
Holy crap! dat is wel een mega setup! Heel gaaf maar zover wil ik niet gaan haha! Ik maak ook nog muziek en doe veel met een DAW en daarnaast heb ook nog behoorlijk wat hardware synths die ook ruimte innemen!
Hij wordt nog iets groter.
Custom case gaat over 1-2 weken in productie. Effectief wordt 'ie 1,5x zo groot.
(De hele huidige setup van 168hp breed, deels in 19" spul, wordt 168hp + 84hp breed, waarvan de hele rechter kant volledig 19" wordt zodat die flexibel eurorack 19", semi-modular 19" of ander 19" spul wordt.)
Heel misschien nog een enkele 252hp rij er onder, daar ligt nu een MIDI keyboard, maar daar moet ik nog ff over na denken.
Ik heb idd ook nog een paar andere synths en sinds een paar maanden, een Roland RD2000 (met EX firmware) digitale piano. (Ik had een FP-30 maar wilde meer en de RD-2000 vond ik uiteindelijk prijs/prestatie het beste. Al heb ik zeker even zitten kwijlen over een Fantom 8 EX...
DAW en score editor idem, als ik muziek schrijf is dat in mijn score editor (ben aan het switchen naar Dorico, omdat Notion te ver achter aan het lopen is qua features en al jaren geen actieve development kent), met mijn DAW (Ableton Live) als VST host. Jammen doe ik gewoon met de meuk die ik heb.
Uiteraard ook nog wat plumbing, zoals een MRCC die mijn centrale MIDI HUB is.

[...]
ja zo gaan die dingen ik moet elk jaar uitdunnen omdat ik toch stiekem van alles weer naar binnen krui dus 2025 ga ik rustig aan doen! haha of niet!
Hahahaha, famous last words...
Da's wel het voordeel aan eurorack: Je kunt best veel in weinig ruimte stoppen.
Mijn nieuwe case hoop ik voorlopig ook niet vol te krijgen. (En ik heb afgelopen jaar ook best veel verkocht. Modules die ik niet fijn vind, gaan gewoon marktplaats op. Vaak wel met een ruil of andere module direct gekocht.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.