Peenutzz schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:01:
[...]
Ik ben ook nog in de prutsfase, hartstikke leuk om erachter te komen wat je allemaal kunt met dat spul. Minder leuk (voor de bankrekening) om erachter te komen dat je meer gear wil.
Ik las net dat foto's van ledjes en knoppen erg gewaardeerd worden, maar had nog niet de ruimte om het spul permanent neer te zetten (duur speelgoed in combinatie met twee katten vond ik net iets te spannend om onbeheerd te laten staan). Daar is laatst verandering in gekomen, dus ik zal binnenkort eens wat plaatjes schieten als het eenmaal opgesteld staat.

Bij deze eindelijk een update, het opruimen van een kamer die eerst als slaapkamer/opslagruimte werd gebruikt duurt altijd langer dan gedacht en dan moet er ook nog gewerkt worden tussendoor.
Het begon zo, maar de achterste twee stonden net te laag en dus te ver weg:
Plankje met twee handgrepen gemaakt:
Veel beter zo:
Ziet er toch wel leuk uit zo:
U ziet hier een TR8S, een MC-707 en een System-8. Ik ben er nog niet helemaal uit wat de meest gunstige manier is om alles aan elkaar aan te sluiten, maar overal komt geluid uit en ze lopen synchroon, dus ik kan vooruit. De monitors (Mackie CR5x) heb ik een jaar geleden eigenlijk in een opwelling gekocht, met het idee verder te sparen voor wat degelijkere speakers, maar ben zeer te spreken over het geluid. Helder, gedetailleerd en genoeg laag naar mijn zin, ook daarmee kan ik voorlopig wel vooruit.
Het volgende op de lijst is de pc verhuizen en aansluiten, maar ik zit te twijfelen of Cakewalk als daw wel een goede keus is. Gratis, heel compleet, maar lastig om op eigen houtje te leren kennen en op beveiligingsupdates na is de ontwikkeling gestopt. Bij Loi hebben ze een cursus muziekproducer, inclusief Cubase, zou dat iets zijn voor een beginner als ik?
[
Voor 0% gewijzigd door
Peenutzz op 31-01-2025 03:02
. Reden: Foutje aangepast ]
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.