How to become a Producer - Deel IV Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 20:59

dominic

will code for food

Arjan P schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:52:
Nice. Mooi sologeluid trouwens, lekker mellow. En de blazersgroep die mooi aanzwelt, good work!
Blazers uiteraard met dank aan Splice :7

Verder Reason Electric Bass, Spire voor de lead en rhodes.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 09:04
Ik heb ook weer eens wat kunnen maken/jammen. Dit keer glitchy techno.

Vrijwel al het geluid is gesampled uit de Digitone en soms geresampled met effecten van de SP404. Paar samples uit een gratis Legowelt sample pack (hele toffe gratis packs gemaakt door een Nederlander, ik heb wel wat gedoneerd).

YouTube: Jedilicious Techno Jam SP404mk2

[ Voor 12% gewijzigd door TTHEEBO1 op 27-02-2022 21:50 ]

psn: jagermeistertim

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 20:09

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Trots moment, 23 maart komt m'n EP uit bij gerenomeerd bass/dubstep label Encrypted Audio! Een label waar ik al lang graag wat heb willen releasen. I'll keep you guys posted \o/

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 02-03-2022 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megatron
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:42

Megatron

Intergalactic Planetary

TTHEEBO1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:50:

Vrijwel al het geluid is gesampled uit de Digitone en soms geresampled met effecten van de SP404. Paar samples uit een gratis Legowelt sample pack (hele toffe gratis packs gemaakt door een Nederlander, ik heb wel wat gedoneerd).

Vet hoor, lekker glitchy inderdaad! Beetje reverb eroverheen en je zit zo in de dubtechno-hoek. :) Ik zie de SP404 vaak voorbijkomen, maar heb me er nog nooit echt in verdiept. Die samplepacks van Legowelt zijn echte goudmijntjes inderdaad. Tof ook dat hij er zoveel uitbrengt!

Hieronder wat ambient-gefröbel van mijzelf, gemaakt met hardware en hier en daar wat software. In deze track zitten drie sporen uit mijn Deepmind 12, die ik live ingespeeld en getweakt heb in één take. De klingklangmelodie is gemaakt met de Kinetic Treats-plugin uit de Kontakt 13-bundel van Native Instruments, ook weer in één take ingespeeld met mijn Native Instruments Komplete Kontrol S49 MK2. Voor de reverb en spacey fx heb ik Raum en Replika gebruikt. De minimale percussie zijn samples in een drum rack in Ableton, ingespeeld met de Launchpad X.

Hier en daar iets te veel in het hoog, maar dat fixen we nog wel een keer ;) (Overigens: geen idee hoe ik de Soundcloud-player direct kan embedden, vandaar even zo).

[Soundcloud: Nevelringen by Youri Jozee]

[ Voor 28% gewijzigd door Megatron op 03-03-2022 16:30 ]

Scranton! What? The electric city.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52

Hier worden de toffe sample packs gemaakt:

Leuk spul heeftie wel staan hoor... :*)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Tof, heeft iets Nightmares On Wax achtigs.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter

Nice hoor, is dit gewoon een 1 take jam, of heb je het op voorhand wat uitgezocht om toch tot een soort van arrangement te komen en een paar keer ingeoefend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Yalopa schreef op zondag 6 maart 2022 @ 06:43:
[...]

Nice hoor, is dit gewoon een 1 take jam, of heb je het op voorhand wat uitgezocht om toch tot een soort van arrangement te komen en een paar keer ingeoefend?
Thanks! Een beetje een combinatie. De verschillende sequences zijn van te voren gemaakt met wel het idee van een soort opbouw (elementen erbij/af, kleine variaties), maar qua effecten etc allemaal geïmproviseerd en idd een take. Ik ben vaak te lui voor meerdere takes 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:49
apNia schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:34:
Trots moment, 23 maart komt m'n EP uit bij gerenomeerd bass/dubstep label Encrypted Audio! Een label waar ik al lang graag wat heb willen releasen. I'll keep you guys posted \o/
Niiice kerel! Ten bate van producers-in-nood en help-@apNia-de-winter door zal ik die maar 's aanschaffen.

Op wat voor media kan ik het allemaal kopen?

Ben benieuwd naar de track!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
dominic schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:19:
[...]

Blazers uiteraard met dank aan Splice :7

Verder Reason Electric Bass, Spire voor de lead en rhodes.
Allereerst: wat een chille track! Ik ben sowieso altijd wel te spreken over je producties, maar om elke keer weer dat niveau aan te tikken getuigt wel van ervaring van een doorgewinterde muzikant..

Om toch een poging te wagen tot een review, na een paar keer luisteren, ergens vallen die blazers er wat buiten. Ik snapte aanvankelijk niet zo waarom, want de tune vraagt erom, past harmonisch en maakt het geheel af.

Ik denk dat het komt omdat je lekker weg zit te oozen bij die warme rhodes en de portamento synthlead en dat de blazers er dan toch wat rauw bovenop komen. Die swell is precies wat je wil, maar hij ligt er niet heel zwoel in.

Ik weet niet wat voor sample pack je precies hebt van die blazers, maar als er een zachtere uitvoering is van deze blaaspartij vermoed ik dat die wat beter 'erin' ligt dan 'er bovenop'. Of misschien is het gewoon het volume.

P.S.
Het is wel echt spijkers op laag water zoeken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Niiice kerel! Ten bate van producers-in-nood en help-@apNia-de-winter door zal ik die maar 's aanschaffen.

Op wat voor media kan ik het allemaal kopen?

Ben benieuwd naar de track!
Geloof via Bandcamp (slash EPIC MEGAGAMES) en Beatport. Ik post 't sowieso hier als de release er is. Zijn drie tracks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Iemand hier nog tips voor als replacement van de Physis Piano K4 EX?
YouTube: Physis Piano K4EX and K5EX MIDI/USB Controller Review

De K4 lijkt niet meer te worden gemaakt, de K5 heeft maar 76 toetsen. Ik merk dat ik toch wat vaker boven vrij wil improviseren en mijn Roland FP30 net wat te weinig mogelijkheden heeft. De Physis K4 leek een ideale vervanger (ook relatief betaalbaar), maar helaas, EOL. :(

Balen. Want de K4 lijkt een ideaal MIDI master keyboard te zijn mét daarnaast een eigen sound source. Mooie dubbelfunctie dus waarmee ik mogelijk zelfs mijn StudioLogic SL73 een keer kan vervangen. (Of in de kast kan houden voor op vakantie.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dus je zoekt eigenlijk een piano die heel veel midi kan controllen? Wil je ook weighted key action?

Misschien een Arturia Keylab 88 Essential of heb je nog meer andere eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

vlaaing peerd schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:56:
[...]
Dus je zoekt eigenlijk een piano die heel veel midi kan controllen? Wil je ook weighted key action?
Yep. Effectief een stagepiano met ziek veel MIDI mogelijkheden.

Hammer-action is een must. In fact, ik zoek iets met graded hammer action. Het moet zo natuurgetrouw mogelijk aanvoelen als een piano. (Effectief zoek ik een souped-up combinatie tussen mijn Roland FP-30 en mijn StudioLogic SL73.)
Misschien een Arturia Keylab 88 Essential of heb je nog meer andere eisen?
Zowel de Essential als de MKII zijn beide pure MIDI controllers. Kan zijn als ik dé combinatie niet vind, dat ik voor zoiets ga idd. Desnoods aangevuld met een ROMpler die als soundsource dient. Maar idealitet wordt het dus iets dat zowel enorm goed is in MIDI controller zijn, als goed bruikbaar als standalone stagepiano.

De Physis lijkt daarin wel een klasse apart en de K4 heeft alles dat ik zoek, maar heeft maar 76 toetsen en dát vind ik te weinig voor een stagepiano. (Sterker nog, ik zou liefst méér dan 88 toetsen willen, 97 zoals de Imperial Bösendorfer, maar dat is helemaal een onmogelijke zoektocht. - Wikipedia: Imperial Bösendorfer)

Voor mij zou dit echt zijn om enerzijds lekker een beetje voor me uit te kunnen rommelen, anderzijds als main MIDI input device te dienen. (Goede USB connectivity is dus ook een eis. Ik wil de soundsource uit kunnen zetten en mijn laptop aan kunnen sturen.)

Enige dat ik niet als eis heb zijn ingebouwde speakers. Koptelefoonaansluiting is handig. Versterking doe ik wel via mijn huidige rig of desnoods een keer via een simpele (stereo)combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Nord stage mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hmm. Qua specs niet slecht, al mist het wel de nodige MIDI DIN aansluitingen.

De prijs word ik minder vrolijk van. Bijna €4000 terwijl de K4 rond de €1200 is en ik meen de K5 rond de €1500 zat.

Aan het kijken naar dit lijstje:
https://www.thomann.de/nl...=true&gk=TASP&filter=true

StudioLogic heeft met zijn Numa's wel wat interessante opties. Die Dexibell's zien er ook niet slecht uit. Toch mis ik bij allemaal de shitload aan drawbars die de Viscounts hebben en hebben ze allemaal maar één DIN MIDI set. (Al is dat laatste iets minder relevant.)

De Roland RD-2000 wellicht, al zit die een prijsklasse hoger dan ik in gedachten had. (Rond de €1500,-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

vlaaing peerd schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Allereerst: wat een chille track! Ik ben sowieso altijd wel te spreken over je producties, maar om elke keer weer dat niveau aan te tikken getuigt wel van ervaring van een doorgewinterde muzikant..

Om toch een poging te wagen tot een review, na een paar keer luisteren, ergens vallen die blazers er wat buiten. Ik snapte aanvankelijk niet zo waarom, want de tune vraagt erom, past harmonisch en maakt het geheel af.

Ik denk dat het komt omdat je lekker weg zit te oozen bij die warme rhodes en de portamento synthlead en dat de blazers er dan toch wat rauw bovenop komen. Die swell is precies wat je wil, maar hij ligt er niet heel zwoel in.

Ik weet niet wat voor sample pack je precies hebt van die blazers, maar als er een zachtere uitvoering is van deze blaaspartij vermoed ik dat die wat beter 'erin' ligt dan 'er bovenop'. Of misschien is het gewoon het volume.

P.S.
Het is wel echt spijkers op laag water zoeken hoor.
Ik begrijp exact waar je het over hebt; Ik heb de blazers wat meer volume gegeven omdat ze hard panned links en rechts staan en ze in een mono mix behoorlijk in de achtergrond gezet worden. Nu klinken ze in mono goed, maar in stereo weer te luid..

Ik pan ze liever niet naar het midden omdat ze een mooi breed bedje neerleggen.. Ik zit dus een beetje klem voor wat betreft de blazers :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
unezra schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:09:
[...]

Hmm. Qua specs niet slecht, al mist het wel de nodige MIDI DIN aansluitingen.

De prijs word ik minder vrolijk van. Bijna €4000 terwijl de K4 rond de €1200 is en ik meen de K5 rond de €1500 zat.

Aan het kijken naar dit lijstje:
https://www.thomann.de/nl...=true&gk=TASP&filter=true

StudioLogic heeft met zijn Numa's wel wat interessante opties. Die Dexibell's zien er ook niet slecht uit. Toch mis ik bij allemaal de shitload aan drawbars die de Viscounts hebben en hebben ze allemaal maar één DIN MIDI set. (Al is dat laatste iets minder relevant.)

De Roland RD-2000 wellicht, al zit die een prijsklasse hoger dan ik in gedachten had. (Rond de €1500,-)
Bij mij rijst de vraag waarom je eeen piano mét midicontroller nodig hebt. Ik kan me droog aan de piano nou niet veel voorstellen wat je met de controllers kan toevoegen. Is een aparte piano en aparte midicontroller niet een betere, flexibelere en goedkopere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

vlaaing peerd schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:49:
[...]
Bij mij rijst de vraag waarom je eeen piano mét midicontroller nodig hebt. Ik kan me droog aan de piano nou niet veel voorstellen wat je met de controllers kan toevoegen. Is een aparte piano en aparte midicontroller niet een betere, flexibelere en goedkopere optie?
Nee, dat valt heel erg tegen.

Die Physis is zowel een heel sterke stagepiano met de nodige effecten als een van de betere MIDI controllers die je kunt bedenken. Het is best of both. Alleen vind ik 76 toetsen helaas te weinig, anders had ik de K4EX gekocht.

Zeker bij 88 toetsen hammer-action, zit een belangrijk deel van de kosten in het mechaniek.

De Roland FP-2000 lijkt qua piano heel sterk te zijn, maar mist de nodige IO. Qua prijs lijkt het veel waar voor zijn geld, maar het lijkt wel meer een stagepiano met MIDI functionaliteit dan de Physis K5EX.

Balen. Ik had gehoopt over een jaar ofzo de K5 aan te schaffen en nu opeens is 'ie uit productie. :(

Edit: https://musicplayers.com/...er-modeling-sound-engine/

Hmm. Ik dacht dat ik had gelezen dat de geluidskwaliteit beter was. Dat valt dus wat tegen. Wat de K4/K5 als pure MIDI controller idd heel aantrekkelijk maakt, maar de EX versies minder gezien dát me juist om het geluid te doen is. Dan wellicht toch een keer kijken naar die RD-2000 of een andere full-size hammer-action die primair gericht is op geluid.

[ Voor 19% gewijzigd door unezra op 09-03-2022 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

In ander nieuws:
"Great news! Your SI SIG Stochastic Inspiration Generator is ready to ship to you!"

Dit ding:
https://www.stochasticinstruments.com/products
Stochastic Inspiration Generator is a unique sequencer module that responds to your probabilistic musical direction, starting with the fundamental musical atoms of pitch, duration, octave and articulation, and controlling how likely different variants will be in real time.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JBym1FDZbMrlySOxE1btQHHUiQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cRYN3MOlpMya84NmkaIczWdi.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTxNfKZjR032FHqu9xOzpWj_dhg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dJfJc1dZID97qXatnxrKFzFb.webp?f=user_large

Ik wist niet hoe snel ik de mail met confirmation moest beantwoorden. Nu hopen dat 'ie snel geshipt word en in huis is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron

Megatron

Intergalactic Planetary

unezra schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:26:
In ander nieuws:
"Great news! Your SI SIG Stochastic Inspiration Generator is ready to ship to you!"

Dit ding:
https://www.stochasticinstruments.com/products

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik wist niet hoe snel ik de mail met confirmation moest beantwoorden. Nu hopen dat 'ie snel geshipt word en in huis is. :)
Vet zeg, wat een cool ding! Ben nu zelf het boek Patch & Tweak aan het lezen om meer over modulaire synthesizers te leren. Tegelijkertijd volg ik een aantal tutorials op Instagram, erg leerzaam! Een bescheiden modulaire setup zou een mooie toevoeging zijn aan mijn studio :) Andere koek dan wat ik nu gebruik (voornamelijk hardware drumcomputers en synths) maar in alles wat ik zoek om muziek te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Megatron schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:00:
[...]
Vet zeg, wat een cool ding! Ben nu zelf het boek Patch & Tweak aan het lezen om meer over modulaire synthesizers te leren. Tegelijkertijd volg ik een aantal tutorials op Instagram, erg leerzaam! Een bescheiden modulaire setup zou een mooie toevoeging zijn aan mijn studio :) Andere koek dan wat ik nu gebruik (voornamelijk hardware drumcomputers en synths) maar in alles wat ik zoek om muziek te maken.
Patch & Tweak, mijn Neutron en VCV Rack bleken uiteindelijk de gateway drug te zijn naar modular.

Het is zó vet.

Ik heb wel snel het plan los gelaten dat het een bescheiden setup moest worden. Misschien dat ik ooit wel een keer een portable kitje in elkaar schroef voor op vakantie oid, maar los van dat heb ik mezelf geen beperkingen opgelegd anders dan "het mag enkel van geld dat ik werkelijk heb om te verbrassen aan dit soort dingen".

Sowieso is het trouwens denk ik leuk om iets als een Neutron (of de net aangekondigde Proton, een Neutron++ eigenlijk) te hebben en die in je setup te bouwen. Sowieso is de Neutron een leuke start, al zou ik 'm wel direct uitbreiden met iets van een fx unit. Zonder dat klinkt 'ie erg kaal. (Sure, fx kunnen ook in software, maar dan heb je altijd je PC nodig. Ik vind het zelf erg fijn mijn modular ook als volledig autonome unit te kunnen gebruiken.)

Zal binnenkort mijn ModularGrid eens updaten. Die is dusdanig ver outdated, dat het weinig relatie meer heeft met wat hier werkelijk achter me staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron

Megatron

Intergalactic Planetary

unezra schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:05:
[...]

Patch & Tweak, mijn Neutron en VCV Rack bleken uiteindelijk de gateway drug te zijn naar modular.

Het is zó vet.

Ik heb wel snel het plan los gelaten dat het een bescheiden setup moest worden. Misschien dat ik ooit wel een keer een portable kitje in elkaar schroef voor op vakantie oid, maar los van dat heb ik mezelf geen beperkingen opgelegd anders dan "het mag enkel van geld dat ik werkelijk heb om te verbrassen aan dit soort dingen".

Sowieso is het trouwens denk ik leuk om iets als een Neutron (of de net aangekondigde Proton, een Neutron++ eigenlijk) te hebben en die in je setup te bouwen. Sowieso is de Neutron een leuke start, al zou ik 'm wel direct uitbreiden met iets van een fx unit. Zonder dat klinkt 'ie erg kaal. (Sure, fx kunnen ook in software, maar dan heb je altijd je PC nodig. Ik vind het zelf erg fijn mijn modular ook als volledig autonome unit te kunnen gebruiken.)

Zal binnenkort mijn ModularGrid eens updaten. Die is dusdanig ver outdated, dat het weinig relatie meer heeft met wat hier werkelijk achter me staat. :)
Cool, goed om te horen dat ik de goede learning tools heb ;-) Die Neutron is wel de moeite waard dus? Ik heb er al eens naar zitten kijken en zag hem vooral als 'crossover' tussen reguliere hardware en modulaire synths, maar was nog niet helemaal overtuigd. Een fx-module leek me inderdaad een goede toevoeging.

Zelf ben ik aan het aanrommelen met Reaktor 6 Blocks, heel vergelijkbaar met VCV Rack. Ideaal om een aantal basics onder de knie te krijgen en te leren over wat nu precies wat doet. Tot nu toe komen er vooral sirenes uit, maar de lol is er niet minder om ;)

Ik dacht zelf te beginnen met een wat meer bescheiden setup om alles een beetje overzichtelijk te houden, niet perse uit financiële overwegingen. Maar ja, dan zie je zo'n enorme kast en dan denk je 'dat wil ik ook!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Megatron schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:21:
[...]
Cool, goed om te horen dat ik de goede learning tools heb ;-) Die Neutron is wel de moeite waard dus? Ik heb er al eens naar zitten kijken en zag hem vooral als 'crossover' tussen reguliere hardware en modulaire synths, maar was nog niet helemaal overtuigd. Een fx-module leek me inderdaad een goede toevoeging.
De Proton schijnt nog iets beter te worden en nauwelijks duurder. Als je de kans hebt, daar zeker even op wachten.
Er zijn meer semi-modulaire synths, maar de Neutron heeft de meeste patchpoints.
https://www.gearnews.com/...beating-patching-monster/

Wat wél een heel gaaf alternatief is, en denk ik qua specs nog beter dan de Neutron, is de Behringer 2600. Ding is 8U hoog, semi-modulair en owh man, it looks juicy!
https://www.thomann.de/nl/behringer_2600.htm

Als ruimte het probleem niet is en je wil een heel complete synth die goed overzichtelijk is, is de 2600 denk ik een prachtige optie. (Hmm. Hij is fors afgeprijsd. €499,- Tempting, heel erg tempting.)
Zelf ben ik aan het aanrommelen met Reaktor 6 Blocks, heel vergelijkbaar met VCV Rack. Ideaal om een aantal basics onder de knie te krijgen en te leren over wat nu precies wat doet. Tot nu toe komen er vooral sirenes uit, maar de lol is er niet minder om ;)
Hahahaha! Ik heb een tijdje geleden een Doepfer ribbon controller gekocht. Muziek maak ik er niet echt mee, maar het is zó vet om gewoon wat met dat ding te klooien. Ueber simpele patch, niets meer dan dat ding mijn Klavis Twin Waves in en de output daarvan door mijn Erica Synths Black Hole DSP2 op Big Hall. Patch met niet meer dan een hand vol kabels. Het is bizar hoe veel lol ik heb met precies 3 modules, de controller meegerekend. (Ok, 4, als ik de joystick controller mee tel waarmee ik wat parameters van de DSP aan kan sturen.)

Cherry Audio Voltage Modular is ook een leuk alternatief, idd ook zoiets als VCV Rack of Reaktor Blocks. Merkte zelf wel vrij snel dat hoe gaaf en praktisch (patches opslaan!) software ook is, het gevoel van kabeltjes prikken, knoppen draaien en sliders bewegen toch echt een van de fijne dingen van modular is.
Ik dacht zelf te beginnen met een wat meer bescheiden setup om alles een beetje overzichtelijk te houden, niet perse uit financiële overwegingen. Maar ja, dan zie je zo'n enorme kast en dan denk je 'dat wil ik ook!'
Yep. Idem. Al ben ik niet van plan het zo wild te maken als pak 'm beet Colin Benders. Voor zijn rig, koop je ook een huis volgens mij. In Utrecht. Tegelijkertijd, voor hem is het zijn baan. Grote concertpianisten spelen soms ook op vleutels van een ton of wat in €.

Wat ik ook heel vet vind, is wat Kypski doet. https://www.kypski.com/ Niet het soort muziek dat ik wil maken, maar hij is echt bizar vernieuwend bezig. (Heeft daar laatst ook een prijs voor gewonnen.) Hij is grappig genoeg een van de redenen wat ik met modular ben begonnen. Al heb ik 'm dat volgens mij nog niet verteld. :) (Hij is de vriend van een vriendin van mijn vrouw.) Toch een keer doen.

Ook interessante inspiratiebron is de YT serie Modular On The Roof. Zitten heel vette sets tussen, vaak ook echt met vrij minimale middelen. Letterlijk €1000 aan totale setup. Qua inspiratie zeker een aanrader.

Mocht je aan Discord doen, drop eens een DM (mag sowieso), ik hang wat rond op 3 Discord servers waar heel leuke threads zijn over modular. (Een daarvan is de Discord van Bo Nurmi, aka Bo Beats. Dat is vooral een heel gezellige community.)

Hmmm. Bijna tijd voor een "Eurorack Modular" topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
unezra schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:06:
[...]

Ik denk dat dat wel een idee is. Over het algemeen ben ik wel geinteresseerd maar als hier pagina's volgeplempt gaat worden met welke CV kabel in de voltage‑controlled pseudo‑random pulse en pitched noise generator input moet denk ik dat velen hier wel gaan afhaken.

Daarentegen hebben we al redelijk een niche topic en dan hebben we een niche in een niche.

en ja, plaatjes met veel knopjes en LEDjes...Wie hier wil dat nou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

vlaaing peerd schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:31:
[...]
Ik denk dat dat wel een idee is. Over het algemeen ben ik wel geinteresseerd maar als hier pagina's volgeplempt gaat worden met welke CV kabel in de voltage‑controlled pseudo‑random pulse en pitched noise generator input moet denk ik dat velen hier wel gaan afhaken.

Daarentegen hebben we al redelijk een niche topic en dan hebben we een niche in een niche.

Niche in een niche vind ik niet zo spannend. Sure thing dat ik ook buiten Tweakers hier over babbel, maar soms is het prettig in je eigen taal over dingen te babbelen (de rest is allemaal Engelstalig) en ik merk dat ik er hier graag over babbel, maar het soms ook erg veel ruimte in neemt in het topic.

Iemand interesse samen een simpele topicstart te schrijven en topicstarter te worden?

Wat mij betreft over modular in het algemeen (niet enkel eurorack, voor zover van toepassing), inclusief semi-modular zoals de Netron, de 2600 en de D, ook in combinatie met externe gear en andere synths. (Eigenbelang: Het zou zonde zijn een topic te starten over modular, waar ik hybrid setups zoals een door modular aangestuurde externe synth niet kan bespreken, of mijn plannen met hybrid improvisaties offtopic zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Megatron schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Kijk ook even goed naar de nadelen. Eurorack is zeker niet voor iedereen. En dan bedoel ik geeneens de prijs. De meeste weten wel dat eurorack relatief duur is.

Maar eurorack heeft ook wel een paar haken en ogen. Ik heb zo'n 300 hp aan Eurorack maar er zijn momenten dat ik denk: Ik zet alles op marktplaats. Wat een kut platform. Ik koop wel een desktop synth.... minder gezeik.. :o

Totdat ik dan weer een schitterende patch maak, weer helemaal gelukkig ben en toch wel weer van mijn setup hou. <3

Het grootste voordeel is ook meteen het grootste nadeel: Alles kan met eurorack en de sky is the limit maar niets is vanzelfsprekend en elke functionaliteit kost extra geld.
Het ontbreken van patch memory is iets waar ik maar niet aan kan wennen en het platform zelf is niet heel 'jam' vriendelijk.
unezra schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:06:
[...]

Denk niet dat daar veel animo voor is. Ik ken wel geteld 1 lid wat daar actief over post (jij) en 1 passieve lezer die met eurorack bezig is.(ik :P ) .
Syntheziser topic is ook nooit van de grond gekomen. En dan is Eurorack nog meer niche.
Maargoed, je mag het proberen. Ik steun je wel! En anders kapen we toch gewoon het synthesizer topic? 8)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ChojinZ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Kijk ook even goed naar de nadelen. Eurorack is zeker niet voor iedereen. En dan bedoel ik geeneens de prijs. De meeste weten wel dat eurorack relatief duur is.
Toch denk ik wel dat veel mensen zich vergissen in *hoe* duur het snel wordt. Sure, je kunt jezelf beperken en voor €1000 klaar zijn. Maar bij veel mensen zie je toch wel dat het klein begint en ergens een keer enorm mis gaat. :) (Tegelijkertijd: YOLO)
Maar eurorack heeft ook wel een paar haken en ogen. Ik heb zo'n 300 hp aan Eurorack maar er zijn momenten dat ik denk: Ik zet alles op marktplaats. Wat een kut platform. Ik koop wel een desktop synth.... minder gezeik.. :o
Per definitie ja. Een desktopsynth is bijna alles dat modular niet is en andersom. 8)
Totdat ik dan weer een schitterende patch maak, weer helemaal gelukkig ben en toch wel weer van mijn setup hou. <3

Het grootste voordeel is ook meteen het grootste nadeel: Alles kan met eurorack en de sky is the limit maar niets is vanzelfsprekend en elke functionaliteit kost extra geld.
Het ontbreken van patch memory is iets waar ik maar niet aan kan wennen en het platform zelf is niet heel 'jam' vriendelijk.
Ik probeer dat juist te omarmen. Een van de tips die ik in een van de video's van Andrew Huang zag, was juist na een sessie alle kabels er uit te trekken en klaar, dat was het, wat je hebt opgenomen heb je opgenomen, wat je niet hebt opgenomen is voor altijd lost in space. Exact diezelfde patch kun je vaak heel moeilijk opnieuw bouwen. (Als je halverwege al niet standaard van plan veranderd.) Eurorack brengt mij iig vooralsnog heel erg in het hier en nu.

Qua jamvriendelijkheid, dat dacht ik ook, tot ik mijn fullsize MIDI keyboard er aan hing en een joystick en ribbon controller kocht. Plus, als het goed is over een week de SIG in huis. Dat ding is gemaakt om te jammen. (Zeker als je een systeem hebt/bouwt dat meerstemmig is. Polyfonie waag ik me niet aan, dat is vooralsnog een ramp binnen Eurorack.) Maar de paar momenten die ik mezelf gun met het systeem te spelen, zijn zo heerlijk. Even met 1 hand wat op de digipiano en met de andere hand op de ribbon controller. Heaven!
[...]
Denk niet dat daar veel animo voor is. Ik ken wel geteld 1 lid wat daar actief over post (jij) en 1 passieve lezer die met eurorack bezig is.(ik :P ) .
Syntheziser topic is ook nooit van de grond gekomen. En dan is Eurorack nog meer niche.
Maargoed, je mag het proberen. Ik steun je wel! En anders kapen we toch gewoon het synthesizer topic? 8)
Is het oude synthtopic niet van een Tweaker die overleden is? (Er stond me zoiets van bij. Kan me enorm vergissen.) Daarom heb ik het nog niet aangedurfd het topic echt nieuw leven in te blazen. Eens dat het misschien wel een ideaal topic zou zijn, maar als de TS niet meer onder ons is, weet ik niet of ik me er comfortabel bij voel het bestaande topic te herstarten.

Lastig. Gezien de meeste producers hier, ook met synths hun ding maken en ik zei de gek, juist weer de combinatie op zoek tussen modular, hardwaresynths, softsynths, orkestrale VST's en fysieke hardware. (Ik speel ook af en toe nog op mijn fysieke piano en heel af en toe accordeon.)

Ik dacht wel dat ik hier in het topic meer eurorack afficionada's had gezien behalve wij met zijn 3en. Al dan niet (nog) in het stadium van interesse en software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Poll: Wil jij modular synths van het producertopic splitsen?
Ja, kwor knettergek van die synthharrie's
Nee, ik hou wel veel van knopjes en ledjes
Anders, kunnen we beide niet samenvoegen?
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404323&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:58
Hallo allemaal,

Sinds kort doe ik een cursus Producing in Ableton Live op Udemy.
Ik doe dat samen met een vriend van me. Nu loop ik ergens tegenaan en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. (Misschien dat het een eigen topic rechtvaardigd, maar het raakt natuurlijk wel heel erg de expertise die hier is, en betreft het een vraag over producing hard- en software).

Mijn issue:
Ik krijg het niet voor elkaar om via een bel-applicatie (teams, discord, etc) het geluid van mijn DAW te delen.
Belangrijk detail is dat ik een Focusrite 18i8 2nd gen gebruik als geluidskaart.

Mijn DAW heeft geen 'alleenrecht(?)' op mijn geluid want spotify e.d. afspelen tegelijk met Ableton gaat prima.

Weet iemand een applicatie of oplossing waarmee ik gewoon fatsoenlijk kan bellen en de ander ook mijn Ableton geluid kan horen?

Ik heb al van alles geprobeerd, met verschillende apps en doorlussen naar een andere mic-ingang van m'n pc. Er schijnt wel iets van een callback functie te zijn, maar dat is voornamelijk voor als je vanuit je DAW je voice-Calls wilt opnemen. Dat lijkt niet echt een oplossing te zijn voor mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:52
Ayazis schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:21:
Hallo allemaal,

Ik doe dat samen met een vriend van me. Nu loop ik ergens tegenaan en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. (Misschien dat het een eigen topic rechtvaardigd, maar het raakt natuurlijk wel heel erg de expertise die hier is, en betreft het een vraag over producing hard- en software).

Mijn issue:
Ik krijg het niet voor elkaar om via een bel-applicatie (teams, discord, etc) het geluid van mijn DAW te delen.
Belangrijk detail is dat ik een Focusrite 18i8 2nd gen gebruik als geluidskaart.

Mijn DAW heeft geen 'alleenrecht(?)' op mijn geluid want spotify e.d. afspelen tegelijk met Ableton gaat prima.

Weet iemand een applicatie of oplossing waarmee ik gewoon fatsoenlijk kan bellen en de ander ook mijn Ableton geluid kan horen?

Ik heb al van alles geprobeerd, met verschillende apps en doorlussen naar een andere mic-ingang van m'n pc. Er schijnt wel iets van een callback functie te zijn, maar dat is voornamelijk voor als je vanuit je DAW je voice-Calls wilt opnemen. Dat lijkt niet echt een oplossing te zijn voor mijn probleem.
DAW-geluid in bijvoorbeeld Discord is een beetje tricky. Je moet het geluid van je DAW teruglussen naar een input, want Discord kan nergens anders naar luisteren dan een input. Googleterm daarvoor is loopback als je wil weten hoe dat met jouw geluidskaart moet. Zorg er wel voor dat je die input niet ook weer afspeelt op je output, anders krijg je hele nare feedback ask me how I know :X

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
vlaaing peerd schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:31:
[...]

Dus @unezra gewoon
Plaatjes posten en je mag blijven 😂

(On the serious side: ik lees het graag mee hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Yalopa schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:33:
[...]
Dus @unezra gewoon
Plaatjes posten en je mag blijven 😂

(On the serious side: ik lees het graag mee hoor)
Hahahahaha!
Ik zal binnenkort eens een update van mijn case posten en weer eens een jamsessie met mezelf doen. Hoop dat de SIG snel binnen is (hij is inmiddels onderweg), dan ga ik gewoon ergens een uurtje tijd máken om d'r mee te rommelen.
  • Impulsaankoop van de dag: Behringer 2600 (de zwarte, met gekleurde LED's)
  • Gelijktijdige aankoop: Focusrite Scarlett OctoPré (een moetje, ik ben door mijn analoge inputs op mijn 18i20 heen en ik wil niet álles door 2 kanalen stereo van mijn modular jagen)
Geen idee waar ik die 2600 kwijt moet, maar hij was in prijs gedaald en ehm, tja, *oops* enzo.
(Ik had 'm al langer in het visier, maar vond 'm vooralsnog te duur en te groot.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
unezra schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Toch denk ik wel dat veel mensen zich vergissen in *hoe* duur het snel wordt. Sure, je kunt jezelf beperken en voor €1000 klaar zijn. Maar bij veel mensen zie je toch wel dat het klein begint en ergens een keer enorm mis gaat. :) (Tegelijkertijd: YOLO)
Klopt helemaal. In het begin denk je: 5 a 6 modules is zat en een leuke basis om mee te beginnen. Maar 5 a 6 modules is eigenlijk niets. Daar kan je heel weinig mee. Maar daar kom je dan pas achter als je al bent ingestapt in Eurorack. :o
[...]

Ik probeer dat juist te omarmen. Een van de tips die ik in een van de video's van Andrew Huang zag, was juist na een sessie alle kabels er uit te trekken en klaar, dat was het, wat je hebt opgenomen heb je opgenomen, wat je niet hebt opgenomen is voor altijd lost in space. Exact diezelfde patch kun je vaak heel moeilijk opnieuw bouwen. (Als je halverwege al niet standaard van plan veranderd.) Eurorack brengt mij iig
Snap ik. Ik weet ook welke video je bedoelt. ;)

Maar ik mis het vaak toch. Sowieso vind ik het altijd wel fijn om tussentijds te saven om, wanneer de patch op niets uitloopt, terug te kunnen gaan naar het gedeelte wat nog wel goed was (equivalent van save games zeg maar :+ )
Daarnaast is het werken aan meerdere projecten/tracks lastig. Je kan niet even heen heen weer switchen. Je moet je commiten aan je patch(es).
[...]

Qua jamvriendelijkheid, dat dacht ik ook, tot ik mijn fullsize MIDI keyboard er aan hing en een joystick en ribbon controller kocht. Plus, als het goed is over een week de SIG in huis. Dat ding is gemaakt om te jammen. (Zeker als je een systeem hebt/bouwt dat meerstemmig is. Polyfonie waag ik me niet aan, dat is vooralsnog een ramp binnen Eurorack.) Maar de paar momenten die ik mezelf gun met het systeem te spelen, zijn zo heerlijk. Even met 1 hand wat op de digipiano en met de andere hand op de ribbon controller. Heaven!
Het is denk ik ook afhankelijk van je stijl, muzieksoort en de manier die je zelf prettig vind. Ik maak voornamelijk veel Techno en Drum &Bass waarbij ik veel geluiden/sporen met faders in en uit drop met daarnaast de nodige handmatige filter sweeps. En ook al heb ik kleine handjes, die klote kabels zitten altijd in de weg. :P

Nu heb ik meerdere sequencer geprobeerd en mijn huidige, de Keystep pro, maakt dat wel makkelijker. Maar het is niet dezelfde ervaring die ik bv met mijn TR8s heb. Dat ding is gemaakt om te performen. Of zoals de Circuit Tracks, simpel ding maar wel heel fijn in de bediening.
Een controller/sequencer helpt een hele hoop maar het Eurorack platform zelf blijft pielen.

Daarentegen: Het is altijd een avontuur. Ik maak de gekste dingen en denk telkens: huh?!?! Is dat ook al mogelijk? Je raakt er ook nooit op uitgekeken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vlaaing peerd
[...]
Is het oude synthtopic niet van een Tweaker die overleden is? (Er stond me zoiets van bij. Kan me enorm vergissen.) Daarom heb ik het nog niet aangedurfd het topic echt nieuw leven in te blazen. Eens dat het misschien wel een ideaal topic zou zijn, maar als de TS niet meer onder ons is, weet ik niet of ik me er comfortabel bij voel het bestaande topic te herstarten.
Dat klopt, de beste man is in 2018 overleden. Ik zie het echter anders, want ik kan me niet voorstellen dat hij zoveel tijd en moeite in dat topic heeft gestoken om het dan verder te laten verstoffen. De beste manier om een medetweaker te eren lijkt me juist om een herinnering (of in dit geval een topic) in leven te houden.

Tot zover lijkt de poll uit te wijzen dat we hier wel graag over knopjes en LEDjes willen hebben, daar ben ik wel blij mee. Vind het altijd wel interessant om even mee te lurken.

Desondanks is het misschien juist wel mooi als je afentoe een update in het andere topic plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:32
vlaaing peerd schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Tot zover lijkt de poll uit te wijzen dat we hier wel graag over knopjes en LEDjes willen hebben
Knopjes, ledjes én schuifjes, liefst gemotoriseerd met een automation op een geluidloos spoor zodat het er gewoon tof uit ziet :)

[ Voor 35% gewijzigd door Dennisdn op 11-03-2022 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megatron

Megatron

Intergalactic Planetary

@unezra en @ChojinZ :

Dank voor jullie uitgebreide en enthousiaste toelichtingen! Ik heb even wat minder tijd en ruimte om uitgebreid te reageren, maar jullie input en uitleg wordt zeer gewaardeerd! Heerlijk om over dit soort dingen te praten en ervaringen in de praktijk te lezen. Het helpt mij zeer de weg te vinden in nieuwe facetten van muziekproductie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ChojinZ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:00:
[...]
Klopt helemaal. In het begin denk je: 5 a 6 modules is zat en een leuke basis om mee te beginnen. Maar 5 a 6 modules is eigenlijk niets. Daar kan je heel weinig mee. Maar daar kom je dan pas achter als je al bent ingestapt in Eurorack. :o
Het kán wel:
YouTube: Modular on the Roof - Improvising with Eurorack Modular Outdoors
YouTube: Modular on the Roof 2 - Dreadbox Erebus and Intellijel Atlantis sequ...

Beiden zijn voorbeelden van de meest minimale setups die ik heb gezien waar stiekem toch verdomd veel geluid uit komt.
[...]
Snap ik. Ik weet ook welke video je bedoelt. ;)
:)
Maar ik mis het vaak toch. Sowieso vind ik het altijd wel fijn om tussentijds te saven om, wanneer de patch op niets uitloopt, terug te kunnen gaan naar het gedeelte wat nog wel goed was (equivalent van save games zeg maar :+ )
Daarnaast is het werken aan meerdere projecten/tracks lastig. Je kan niet even heen heen weer switchen. Je moet je commiten aan je patch(es).
Klopt. Ik ben nog niet zo ver dat ik daar last van heb gehad, maar ik ben er wel over na aan het denken. Juist omdat ik modular graag wil combineren met neoklassiek. Vooralsnog neig ik er naar het te proberen als laatste stap. Dus eerst het hele project helemaal af en dán modular toevoegen. (Opnemen heeft weinig zin, mijn stukken zijn zo gebouwd dat ik alles componeer en dan 1x op "play" druk en dat op neem.)
[...]
Het is denk ik ook afhankelijk van je stijl, muzieksoort en de manier die je zelf prettig vind. Ik maak voornamelijk veel Techno en Drum &Bass waarbij ik veel geluiden/sporen met faders in en uit drop met daarnaast de nodige handmatige filter sweeps. En ook al heb ik kleine handjes, die klote kabels zitten altijd in de weg. :P

Nu heb ik meerdere sequencer geprobeerd en mijn huidige, de Keystep pro, maakt dat wel makkelijker. Maar het is niet dezelfde ervaring die ik bv met mijn TR8s heb. Dat ding is gemaakt om te performen. Of zoals de Circuit Tracks, simpel ding maar wel heel fijn in de bediening.
Een controller/sequencer helpt een hele hoop maar het Eurorack platform zelf blijft pielen.
Hmmm. Ik meen dat ik wel regelmatig dingen voorbij zie komen die juist daar goed geschikt voor zijn. Ook in Eurorack.
Twee willekeurige voorbeelden die bij SchneidersLaden te koop zijn:

Five12 - Vector
https://schneidersladen.de/en/five12-vector

XOR Electronics - Nerdseq
https://schneidersladen.de/en/xor-electronics-nerdseq

Het hele lijstje van SchneidersLaden:
https://schneidersladen.d...lar-3u/sequencer/?p=2&o=4

Ik zie meer spul voorbij komen dat volgens mij wel redelijk kan wat jij beschrijft en direct CV aan kan sturen. De KS Pro heb ik zelf eigenlijk vooral omdat het 4 kanalen heeft en een prima MIDI2CV interface is plus keyboard, dus direct speelbaar. (Al heb ik vooralsnog een los, fullsize MIDI keyboard aan de KS Pro hangen omdat dat toch fijner speelt dan de korte toetsen van de KS Pro. De breedte boeit me niet, dat ben ik gewend, mijn accordeontoetsen en die van de Kort Monologue zijn even smal, maar ze zijn kort en dát speelt voor mij niet lekker.)
Daarentegen: Het is altijd een avontuur. Ik maak de gekste dingen en denk telkens: huh?!?! Is dat ook al mogelijk? Je raakt er ook nooit op uitgekeken. :)
Yep. Endless possibilities.

Soms in totaal onverwachte hoek. Dat had ik dus met die Doepfer ribbon controller. Zo afgesteld dat de noten gelijke afstand hebben als het keyboard waar 'ie op ligt zodat ik referentiepunten heb. Je hebt maar 2 dimensies, pressure en location, maar damn, zelfs met die doodsimpele patch heb ik daar echt al uren plezier van gehad. (En het ding is maar iets van €200 - https://www.thomann.de/nl/doepfer_a198_modul_manual.htm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

vlaaing peerd schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Dat klopt, de beste man is in 2018 overleden. Ik zie het echter anders, want ik kan me niet voorstellen dat hij zoveel tijd en moeite in dat topic heeft gestoken om het dan verder te laten verstoffen. De beste manier om een medetweaker te eren lijkt me juist om een herinnering (of in dit geval een topic) in leven te houden.

Tot zover lijkt de poll uit te wijzen dat we hier wel graag over knopjes en LEDjes willen hebben, daar ben ik wel blij mee. Vind het altijd wel interessant om even mee te lurken.

Desondanks is het misschien juist wel mooi als je afentoe een update in het andere topic plaatst.
True.

Overigens blij met de voorlopige uitkomst van de poll. Zelf heb ik gestemd voor merge, maar juist vanwege respect voor de TS van het synthtopic. (Die ik verder niet persoonlijk ken of heb gekend.)

Ik vind het op mijn beurt ook leuk te lezen over de avonturen van anderen die met totaal andere dingen bezig zijn. Een lekker divers topic dat over alle aspecten van muziekproductie gaat vind ik zelf leuker dan een waar het monomaan over 1 aspect gaat en waar je eigenlijk al in de knoei komt op het moment dat je een crossover doet en meerdere stijlen of technieken gaat combineren.

Beetje wisselen tussen lurken en actief posten bevalt me goed, maar by all means vind ik het het belangrijkste dat het voor iedereen een leuk en boeiend topic blijft.

Dus wellicht een merge of topicverbreding, mét respect voor de TS van het synthtopic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 13:55
Gisteren was er ineens een nieuwe release van me op frans label..wel grappig hoe het gaat maar blijkbaar had een van mn eigen favoriete producers Theobald Ringer ook een een remix gemaakt dus dat was een mooie verrassing. Echt een dijk van een track :-D

bandcamp link: https://gerwinvanengelenb...ncl-theobald-ringer-remix

Briquerouge is ook erg bezig met NFT (Pianity) daar staat een oudere track op nr3..als je nr1 staat kan je je track minten en komt het op een veiling. Track van een bevriende producer Jules Wells heeft vandaag bv 733 piek opgeleverd wel interessante ontwikkeling

edit: Dimitri draaide net ook even een remix van mij op slam fm (boom room) dat zijn ook altijd wel sicke dingen

[ Voor 8% gewijzigd door djerror op 14-03-2022 11:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Van de week eindelijk mijn Akai MPD218 binnen gekregen. De drumpads op mijn Samson Graphite 49 zijn er helemaal niks bij. Heel fijne controller, aanrader!

Met nieuwe apparatuur komt ook meteen nieuwe inspiratie ;)

Daw: Reason
Bass: Reason Electric Bass + Serum
Synth Stabs: Spire + Serum
Lead: Spire
Guitar stabs: VPS Avenger
Mixing: GQ7 EQ, Softube Tape, 4Dyne
Mastering: GClip, Ozone 9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Een nieuwe release op het Big Speaker label:

https://open.spotify.com/...PlXKO?si=0b9715a4c48e4fed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megatron

Megatron

Intergalactic Planetary

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hey all, m'n EP is eindelijk gereleased op Encrypted! \o/
Hierrrrr te luisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zz4_L1TiY2ReilurrKxtewMj-6I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/40ITMbeK1ArEgYjvh02EzbK2.png?f=user_large

Artwork door yours truly 8)

[ Voor 39% gewijzigd door apNia op 18-03-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindapaas
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-06 11:40
apNia schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:29:
Hierrrrr te luisteren.

[Afbeelding]

Totaal niet thuis in het genre, maar klinkt heel erg tof! Originele platen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:29:
Hierrrrr te luisteren.

[Afbeelding]

Niiiiiiiiiiiiiiiiiice! Lekker filthy gritty dirty reeses *O* Niet alleen is het een mooie track, maar hij zou direct in m'n set komen (al draai ik al zo'n 2 jaar niet meer).

Gaat ie ook op vinyl komen? Als ik 'm bij Hemmes bestel dan halen ze er meteen 10 namelijk, gotta support the business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:19
Ayazis schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:21:
Hallo allemaal,

Mijn issue:

Ik heb dit software matig nooit goed gekregen, maar wat wel in de buurt kwam was mijn venster met ableton live te delen in discord dus niet de fullscreen optie. Nadeel was dat plugin windows weer niet te zien waren.

Je kan kijken naar een loopback als je geluidskaart dat kan (naam aan van wel), als ik dit aanmaak met mijn presonus studio 2|6 dan kan ik virtual 1/2 selecteren als input. Ik moet dan wel de mic op monitor zetten, helaas hoor ik mijzelf dan ook. Wat ik wel eens deed was met een tweede account het gesprek joinen met een laptop waarop ik mijn mic had. Beetje omslachtig maar ik had gelukkig de ruimte ervoor. Dit zou ook via je telefoon kunnen eventueel.

[ Voor 5% gewijzigd door rhodium op 19-03-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Haha, je kijkt een maandje niet in dit topic en dan heeft iemand de modulaire Pandora’s box geopend 🤗

Ik kijk zelf graag mee met ledjes en knopjes, en vooral heel veel kabels.

Zelf blijf ik er (vooralsnog) bewust van weg. Ik heb een gat in mijn hand en bovendien heb ik juist limitaties nodig om creatief te zijn.

Wat ik wel heel tof vind is klooien in the grid met Bitwig, of af en toe iets bouwen in Drambo.

Een beetje de modulair experience zonder dat ik een tweede hypotheek hoef te nemen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

TTHEEBO1 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:36:
Haha, je kijkt een maandje niet in dit topic en dan heeft iemand de modulaire Pandora’s box geopend 🤗

Ik kijk zelf graag mee met ledjes en knopjes, en vooral heel veel kabels.

Zelf blijf ik er (vooralsnog) bewust van weg. Ik heb een gat in mijn hand en bovendien heb ik juist limitaties nodig om creatief te zijn.

Wat ik wel heel tof vind is klooien in the grid met Bitwig, of af en toe iets bouwen in Drambo.

Een beetje de modulair experience zonder dat ik een tweede hypotheek hoef te nemen 😎
Och. Het hoeft niet eens héél duur te zijn. Zeker niet als je deels voor semi-modular gaat. (Wat meteen een voordeel is als je zoekt naar iets dat limitaties op werpt.) Tegelijkertijd, ik snap het goed dat mensen er bewust weg van blijven. Het kán het synth equivalent van de Muruntau goudmijn zijn.

Vorige week de Behringer 2600 gekocht, vrijdag kwam eindelijk mijn Stochastic Inspirator Generator module binnen. Damn! Wat een vet ding is dat.

Dit staat in de handleiding:
https://docs.google.com/d...UZ4Adxya7MpN6MPvAIQsckwg/

"Instead, Stochastic is an Inspiration Generator: it responds to your probabilistic musical direction
but you don’t play ‘on’ it: you duet with it by starting with the fundamental musical building
blocks and controlling how likely different note, duration, octave and transition events will be."

Zo voelt het dus ook. Losjes een F dorian scale er in geharkt (ongeveer, ik weet de exacte verhoudingen van F dorian niet), wat parameters aangepast zodat ik een bassline (Neutron), 2 melody lines (B2600 en MI Rings) en wat drumtriggers (Bitbox Micro) heb. Opeens speel ik een 2-handig, 4-stemmig duet met mijn modular, MODX, FP30 en Deepmind. Heerlijk! De SIG zie ik mezelf er ooit nog wel 2 van hebben, of de outputs verder patchen naar A/B switches of ander spul om uit 1 melodielijn, 2 lijnen te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:16:
[...]

Niiiiiiiiiiiiiiiiiice! Lekker filthy gritty dirty reeses *O* Niet alleen is het een mooie track, maar hij zou direct in m'n set komen (al draai ik al zo'n 2 jaar niet meer).

Gaat ie ook op vinyl komen? Als ik 'm bij Hemmes bestel dan halen ze er meteen 10 namelijk, gotta support the business.
Thanks ❤
Nee niet op vinyl, tenzij hij het echt heel goed gaat doen, maar dat zijn vaak de wat gerenomeerdere producers. En ik weet niet echt of ik snel weer toe kom aan muziek productie met een baby en een nieuwe baan bij 's Nederlandse grootste gamestudio :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTHEEBO1
unezra schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:19:
[...]

Och. Het hoeft niet eens héél duur te zijn.
Nee, snap ik hoor. Maar ik ken mezelf inmiddels goed genoeg om te weten dat ik niet tot de categorie mensen behoor die het binnen de perken weet te houden.

Ik had me dit jaar op het Elektronauts forum gecommitteerd aan een No Gear New Year en toen heb ik het welgeteld één maand volgehouden 😅

Ik heb mijn fout inmiddels wel weer hersteld (verkocht zonder verlies), maar ik weet wel hoe zwak ik ben op dit gebied…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• djerror
Beetje zelfpromo maar Dimitri die mijn remix live draait rond primetime tijdens zn thuishaven 10hrs set is wel even epic shizzle. Mooiste wat er is je eigen track terug horen op funktion one systeem in een dampende zwetende tent haha

https://metrohm.bandcamp....n-van-engelenburg-remixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
djerror schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:20:
Beetje zelfpromo maar Dimitri die mijn remix live draait rond primetime tijdens zn thuishaven 10hrs set is wel even epic shizzle. Mooiste wat er is je eigen track terug horen op funktion one systeem in een dampende zwetende tent haha

https://metrohm.bandcamp....n-van-engelenburg-remixes
Wat tof man! Moet een mooi moment geweest zijn :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djerror
Yups dat was het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:58
Wormaap schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:48:
[...]
DAW-geluid in bijvoorbeeld Discord is een beetje tricky. Je moet het geluid van je DAW teruglussen naar een input, want Discord kan nergens anders naar luisteren dan een input. Googleterm daarvoor is loopback als je wil weten hoe dat met jouw geluidskaart moet. Zorg er wel voor dat je die input niet ook weer afspeelt op je output, anders krijg je hele nare feedback ask me how I know :X
rhodium schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:00:
[...]

Ik heb dit software matig nooit goed gekregen, maar wat wel in de buurt kwam was mijn venster met ableton live te delen in discord dus niet de fullscreen optie. Nadeel was dat plugin windows weer niet te zien waren.

Je kan kijken naar een loopback als je geluidskaart dat kan (naam aan van wel), als ik dit aanmaak met mijn presonus studio 2|6 dan kan ik virtual 1/2 selecteren als input. Ik moet dan wel de mic op monitor zetten, helaas hoor ik mijzelf dan ook. Wat ik wel eens deed was met een tweede account het gesprek joinen met een laptop waarop ik mijn mic had. Beetje omslachtig maar ik had gelukkig de ruimte ervoor. Dit zou ook via je telefoon kunnen eventueel.
Dank allebei. Mijn generatie focusrite heeft geen ingebakken Loopback, maar met een spdif kabeltje uit de lokale kringloopwinkel is het gelukt. Nu heb ik inderdaad mijn output geluid.op input SPDIF 1/2.
Echter krijg ik in geen enkele applicatie de mogelijkheid om die input te selecteren.
Zoom / Teams / Discord laten allemaal alleen 'Focusrite Anolog 1+2' zien.
Beta drivers van mijn geluidskaart zouden dit wel mogelijk moeten maken, maar ook daarmee nog geen succes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:14

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Druk bezig met een nieuwe track, doel was om te proberen een lang episch nummer te maken.
Alles wat bij eerdere tracks mis ging heb ik hier nu geprobeerd te vermijden, volgens mij heb ik zo best een aardige mix.
Gitaar, bas en drums zullen nog beter ingespeeld moeten worden door iemand die deze instrumenten beter beheerst dan ik en meer dan powerchords kan spelen :P
Members only: The shining one
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Geinspireerd door de soms aparte key keuze van Stromae ben ik eens een keertje voor de Harmonic Minor gegaan, in E.

Daw: Reason
Blazers: Samples
Bass: Serum
Keys: Reason Scene en Frozen Glock
Koor: Reason Humana

Mixing: Tape, 4Dyne, GQ7
Mastering: GClip, Ozone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

noobgrinder schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:53:
Druk bezig met een nieuwe track, doel was om te proberen een lang episch nummer te maken.
Alles wat bij eerdere tracks mis ging heb ik hier nu geprobeerd te vermijden, volgens mij heb ik zo best een aardige mix.
Gitaar, bas en drums zullen nog beter ingespeeld moeten worden door iemand die deze instrumenten beter beheerst dan ik en meer dan powerchords kan spelen :P

***members only***
Voor wat betreft de compositie kan ik hier nog een puntje aan zuigen, top!

Alleen constructieve kritiek op je mix, want het is niet mijn genre;
- Het nummer opent heel mooi met een goede balans in geluid en zeer mooie instrumenten, maar zodra de epicness start klapt je sound dicht, met name in het hoog; De sprankelende cymbals van het begin worden overstemd door distortion van de gitaren in hetzelfde frequentiegebied.
- De vocals zitten erg mooi in de mix, maar de hoorn die blijft spelen tijdens de vocals leidt ietsje af. Ik zou deze tijdens de vocals weglaten (Heb je meteen een mooie hoorn over voor je breakdown)
- Alle low/mids van je drums zijn center gepanned. Overweeg de toms eens wat breder te maken in het stereo veld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:14

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

dominic schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:18:
[...]

Voor wat betreft de compositie kan ik hier nog een puntje aan zuigen, top!

Alleen constructieve kritiek op je mix, want het is niet mijn genre;
- Het nummer opent heel mooi met een goede balans in geluid en zeer mooie instrumenten, maar zodra de epicness start klapt je sound dicht, met name in het hoog; De sprankelende cymbals van het begin worden overstemd door distortion van de gitaren in hetzelfde frequentiegebied.
- De vocals zitten erg mooi in de mix, maar de hoorn die blijft spelen tijdens de vocals leidt ietsje af. Ik zou deze tijdens de vocals weglaten (Heb je meteen een mooie hoorn over voor je breakdown)
- Alle low/mids van je drums zijn center gepanned. Overweeg de toms eens wat breder te maken in het stereo veld
Bedankt voor je kritiek punten!

De hoorn had ik nu expres zo gemixt, maar ik snap je punt en eigenlijk zijn ze daar niet heel erg nodig of misschien op die punten kan het een stuk zachter, ik ga wat dingetjes uitproberen.
Bij de drums ben ik al even bezig geweest met het stereoveld en dat zorgt er, samen met een licht EQ op de frequenties van de cymbals, ook al voor dat de cymbals na de intro beter uit de mix komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
@Ayazis heb je downloads: OBS Studio 27.2.4 al eens geprobeerd? Ik geloof dat ik het ooit zo wel eens aan de praat gekregen heb.

Alternatief is om je output in je line in1/2 te sturen met een kabeltje, dan moet je wel opletten voor feedback loops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Niet dat ik jullie Plus artikelen door de strot wil schuiven, maar deze moet hier wel even vermeld worden!

reviews: De tech van Colin Benders - Van Kyteman tot modulaire synthesizers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

vlaaing peerd schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:50:
Niet dat ik jullie Plus artikelen door de strot wil schuiven, maar deze moet hier wel even vermeld worden!

reviews: De tech van Colin Benders - Van Kyteman tot modulaire synthesizers
Kreeg 'm vanochtend in mijn WhatsApp van iemand.

Super gaaf artikel. Ook komisch om te lezen dat ook iemand als hij, begon met random modules aanschaffen en pas later echt structuur begon te krijgen in zijn instrument. (Grote verschil tussen iemand als hij en iemand als ik is denk ik zowel de tijd als het geld dat hij er aan kan besteden. Maar goed, voor hem is het in de basis zijn werk, voor mij is en blijft het hobby.)

EDIT: Realiseer me dat het hier met 64 modules (inclusief passieve mults) én 2 semi-modulars (Neutron en B2600) ook geen kleine setup meer is. Ach. Ik heb er plezier in. Binnenkort eens proberen een track af te maken waar ik vorig jaar zomervakantie aan begonnen ben en dan eens voorzichtig de eerste stappen zetten op gebied van neoklassiek en modular. Gaat even duren. Als ik een uur per week met mijn modular en andere spullen speel is het veel. Zomerstop hoop ik er even iets meer tijd voor te hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door unezra op 10-04-2022 12:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jscherpe
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-04 20:09
Naar aanleiding van het artikel over Colin Benders en de tip om het hier ook te delen: mocht iemand meer willen weten over Modulaire Synthesizers en specifiek Eurorack:

https://youtube.com/TheModularClubhouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Beetje off topic, maar voor de bass heads, mixje voor Subtle Radio ter promo van m'n EP: https://soundcloud.com/en...onerfilt-ea-exclusive-mix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 11:35

pmeter

Poes!

Ik ben benieuwd hoe de techniek heet waarmee je mensen soms ziet optreden, waarbij ze om de beurt een paar maten opnemen van verschillende instrumenten en die dan automatisch in een loop laten afspelen. Zie bijvoorbeeld hier op Youtube.

Ik wil net zoiets doen, maar zoek de naam van die methode om erop te googelen. Met termen als 'live multitrack layering' vind ik niets.

Ik weet dat iets bestaat zoals de 'Session view' van Ableton Live. Maar die wordt geloof ik meestal gebruikt voor bestaande midi loops. Ik wil ze dus live inspelen (als midi) of met een microfoon opnemen (zang).

Uiteindelijk is het voor mij niet voor een optreden, maar gewoon voor de fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Bedoel je misschien het gebruik van een looper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tohamo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:25
pmeter schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:36:
Ik ben benieuwd hoe de techniek heet waarmee je mensen soms ziet optreden, waarbij ze om de beurt een paar maten opnemen van verschillende instrumenten en die dan automatisch in een loop laten afspelen. Zie bijvoorbeeld hier op Youtube.

Ik wil net zoiets doen, maar zoek de naam van die methode om erop te googelen. Met termen als 'live multitrack layering' vind ik niets.

Ik weet dat iets bestaat zoals de 'Session view' van Ableton Live. Maar die wordt geloof ik meestal gebruikt voor bestaande midi loops. Ik wil ze dus live inspelen (als midi) of met een microfoon opnemen (zang).

Uiteindelijk is het voor mij niet voor een optreden, maar gewoon voor de fun.
Dat heet gewoon live looping. Daar zijn veel mogelijkheden voor: een loopstation als je met veel hardware werkt, een loop pedal als je je handen vrij wil houden, of inderdaad gewoon de session mode van Ableton of Bitwig. Ook met een meer traditionele DAW kan je gewoon een aantal maten selecteren en die steeds laten loopen.

Een aantal artiesten die erg veel gebruik maken van live looping zijn Tash Sultana, Dub FX, Marc Rebillet, Mike Love en zelfs Ed Sheeran kan er wel wat van. Allemaal met hun eigen stijl en gear natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Tohamo op 15-04-2022 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 11:35

pmeter

Poes!

Tohamo schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:59:
[...]

Dat heet gewoon live looping. Daar zijn veel mogelijkheden voor: een loopstation als je met veel hardware werkt, een loop pedal als je je handen vrij wil houden, of inderdaad gewoon de session mode van Ableton of Bitwig. Ook met een meer traditionele DAW kan je gewoon een aantal maten selecteren en die steeds laten loopen.

Een aantal artiesten die erg veel gebruik maken van live looping zijn Tash Sultana, Dub FX, Marc Rebillet, Mike Love en zelfs Ed Sheeran kan er wel wat van. Allemaal met hun eigen stijl en gear natuurlijk.
Jaa! Dat is precies wat ik zoek. Ik kwam alleen, ook na wat rond googelen, niet op het woord 'live looping'. En daardoor kreeg ik niet de zoekresultaten die ik zocht. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Laatst online: 11-06 11:37
Enige tijd geleden vroeg ik advies met betrekking tot mijn volgende Ableton controller. Het is uiteindelijk een Push 2 geworden. Na eerst een tijdje ermee gespeeld te hebben, heb ik nu ook een poging gedaan om een liedje ermee te maken:

YouTube: You Left me all Alone (featuring: eSoreni)

Audio only: https://soundcloud.com/p-...l-alone-featuring-esoreni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
@ruftman leuk idee, maar sta me toe toch wat suggesties over de mix te geven.

Het lijkt wel alsof de verschillende delen naast lekaar staan en niet in elkaar opgaan, bij de vocal is het onmiskenbaar, eigenlijk ligt de vocal gewoon op de begeleiding. De instrumenten komen er gewoon dan niet meer uit. Hetzelfde eigenlijk als de guitar (en later ook de piano) soleert. Probeer het geheel wat meer te blenden.

Er is online heel veel gratis materiaal te vinden rond mixen, die je kan helpen dit wat op te lossen.. Deze kan een startpunt zijn omdat ze het belangrijkste wel afdekken : https://www.landr.com/how-to-mix. Je kan dan later elk topic verder verdiepen.

Ik heb nog wel wat PDF's die ook dieper ingaan op de materie, die kan ik je ook wel bezorgen..

Geluisterd op een beyerdynamic dt880 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
@Yalopa bedankt voor de feedback! Geloof me, ik heb behoorlijk met de mix lopen `worstelen'. Ik heb ook op verschillende geluidsinstallaties geluisterd (1: Xonar geluidskaart + Sony koptelefoon, 2: Luxman versterker + Kef speakers, 3: Denon versterker + Elac speakers, 4: Samsung soundbar, 5: mijn autoradio) en op elke configuratie klonk de mix weer anders. De ene keer overheerste de bas, dus dan verander je dat weer, dan is weer dat de drums te hard waren, etc. Behoorlijk frustrerend!

Daarom zijn jouw tips en link om het geluid beter te mixen/blenden meer dan welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
Een andere waardevolle tip IMO is het luisteren van (voor jou) überbekende muziek op diezelfde systemen. Dan kom je erachter dat bijvoorbeeld ook Insomniac van Faithless op de Samsung soundbar (ik zeg maar wat uiteraard) ernstig bas mist.

Op dezelfde manier kun je er ook achter komen welk systeem voor afluistering jou het best bevalt, en je mix daar als eerste passend op zien te krijgen.

Ikzelf heb om die reden 3 afluistersystemen (die ik dus ook goed ken):
- Tannoy DMT-12 - full range en de go-to monitors
- Yamaha NS-10M - sterk overdreven midrange, maar hele snelle reactietijd
- Avantone Mixcubes - vrijwel geen bas of echt hoog; als het hierop overeind blijft is het echt een goede mix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
@Arjan P Uiteraard! Ook als ik naar een nieuw systeem luister, heb ik een aantal vaste nummers die ik draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Dat geworstel met de mix blijft wel een ding.

Had gisteren dacht ik mijn mix prima, drum randje bijna-te-hard, speel ik 'm over mijn Onkyo set met Wharfedale speakers: Drums bijna niet te horen. (Toch maar van van mp naar mf gezet, wat mijn default is en nu lijkt het beter te gaan. mf is sowieso mijn basis, alle tracks default ik naar mf en redelijk aan het eind leg ik de accenten.)

Er schijnt een nieuwe versie van BabylonWaves te zijn. Eens zien of daar zinvolle nieuwe features in zitten waardoor er wél een manier is het in te zetten in Notion / Studio One. Die Custom Rules editor van Notion is echt zo zwaar prut dat ik merk dat ik daardoor technieken niet gebruik die ik wel zou willen gebruiken en een stuk echt meer *oomph* kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
ruftman schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:58:
@Yalopa bedankt voor de feedback!
Daarom zijn jouw tips en link om het geluid beter te mixen/blenden meer dan welkom!
ik geloof het graag, zelf vind ik het ook behoorlijk moeilijk, maar ik heb wel het gevoel dat ik beter wordt met elke track die ik maak.

Ik heb je wat PDF's doorgestuurd via DM.

Wat ik (op basis van wat ik gehoord heb) als eerste zou proberen is een paar sporen naar dezelfde send sturen en daar een lichte compressor op gooien, die zal alvast ea blenden, dit gooi je dan bij in je mix met de individuele sporen. Hetzelfde kan je doen met een reverb..

[ Voor 25% gewijzigd door Yalopa op 19-04-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron

Megatron

Intergalactic Planetary

Zo, het vakantiegeld is bijna binnen, en er staat aardig wat nieuwe gear op de wensenlijst >:) Over een specifieke aankoop heb ik een vraag, waarvan ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Online heb ik het antwoord nog niet in jip-en-janneketaal kunnen vinden, en ik ben niet heel technisch onderlegd...

Ik ben op zoek naar een (usb-)studiomixer voor het aansluiten van mijn groeiende berg hardware. De keuze is reuze. Nu beschikken de meeste mixers over mono- en stereo-ingangen, bijv. 8x mono en 3x stereo. De vraag is: welke gear sluit ik op mono-ingangen aan, en welke op stereo? Waar moet ik precies op letten? Ik zou willen zeggen dat je aan de mono-inputs genoeg hebt, maar die stereo-ingangen zitten er natuurlijk niet voor niets op ;)

Ter info: de volgende gear wil ik op de mixer aansluiten:

Elektron Digitakt (drumcomputer)
Deepmind 12 (synth)
Waldorf Blofeld-moduleversie (synth)
Behringer TD-03 (synth)
Clavia Nord Rack 2 (synth)
Microfoon (deze sluit ik aan met een XLR-kabel)

Nou dacht ik zelf dat deze mixer wel geschikt zou zijn voor mijn wensen, puur gebaseerd op het aantal mono-inputs dat deze heeft.

Goed, een aardige newbie-vraag, maar any help wordt zeer gewaardeerd!

[ Voor 4% gewijzigd door Megatron op 21-04-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Megatron schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:53:

Ik ben op zoek naar een (usb-)studiomixer voor het aansluiten van mijn groeiende berg hardware. De keuze is reuze. Nu beschikken de meeste mixers over mono- en stereo-ingangen, bijv. 8x mono en 3x stereo. De vraag is: welke gear sluit ik op mono-ingangen aan, en welke op stereo?
nou wil ik je niet met een kluitje het riet insturen, state the obvious en spuit11 uithangen, maar je sluit de apparaten met een stereo-uitgang aan op stereo en de apparaten met een mono uitgang aan op een monokanaal. O-)
Elektron Digitakt (drumcomputer) - stereo, want je drums hebben panning
Deepmind 12 (synth) - Stereo
Waldorf Blofeld-moduleversie (synth) - 2x mono-uit
Behringer TD-03 (synth) - Mono
Clavia Nord Rack 2 (synth) - 4x mono out (assignable)
Microfoon (deze sluit ik aan met een XLR-kabel) - Mono
Nou vraag ik me af of je verder hebt gedacht over je mixer output. Is het de bedoeling dat je per kanaal weer wilt doorlussen naar je DAW, of wil je gewoon een gemixte stereo output naar je DAW?

In het eerste geval kom je niet uit met de mixcraft, want die kan niet per kanaal doorlussen.

Verder raad ik aan om ook te kijken naar alternatieven van AKAI, Mackie en Allen & Heath, deze hebben wat betere mic preamps dan Mixcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron

Megatron

Intergalactic Planetary

vlaaing peerd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:46:
[...]

nou wil ik je niet met een kluitje het riet insturen, state the obvious en spuit11 uithangen, maar je sluit de apparaten met een stereo-uitgang aan op stereo en de apparaten met een mono uitgang aan op een monokanaal. O-)
Haha, dat vermoedde ik natuurlijk al ;) Ik kom echter veel 'ifs en buts' tegen op diverse fora. Zo zou je synths met stereo outputs ook prima aan kunnen sluiten op mono-inputs. Op andere fora lees ik weer andere dingen. Daar ontstaat bij mij de verwarring. Voor zover ik weet heeft alleen mijn TD-03 een mono output, de rest van de gear stereo-outputs. Ga ik dus voor een mixer met extraveel stereo inputs, of kies ik voor voldoende mono-inputs waarbij ik stero outputs eventueel koppel aan twee losse mono-input kanalen (lijkt me nogal omslachtig, maar goed ;)) Ik ben nog lerende, dus excuseer als ik er wqua gedachtegang wat naast zit!
Nou vraag ik me af of je verder hebt gedacht over je mixer output. Is het de bedoeling dat je per kanaal weer wilt doorlussen naar je DAW, of wil je gewoon een gemixte stereo output naar je DAW?

In het eerste geval kom je niet uit met de mixcraft, want die kan niet per kanaal doorlussen.

Verder raad ik aan om ook te kijken naar alternatieven van AKAI, Mackie en Allen & Heath, deze hebben wat betere mic preamps dan Mixcraft.
Goede vraag, en daar heb ik zeker over nagedacht, mar was ik in deze post even vergeten mee te nemen. Ik wil graag per kanaal doorlussen naar Ableton. Behalve misschien de Digitakt, want die record ik nu al in aparte kanalen via Overbridge. Ik zal zeker eens kijken naar de alternatieven. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
Zoals vlaaing peerd al zegt, stereo bronnen aansluiten vragen om een stereo input - wat niet wil zeggen dat je monokanalen niet kan gebruiken.

Je bent namelijk wel flexibeler met monokanalen omdat je het linker- en rechterkanaal apart kan EQ-en, pannen (L/R omdraaien bijvoorbeeld) en gain kan aanpassen, maar dit is niet altijd een voordeel. Zeker niet als de mixer geen faders heeft maar alleen draaiknoppen. Simpel een synth harder zetten vereist een gelijke toename van twee monokanalen, en met een stereokanaal is dat altijd gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Megatron schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:51:
[...]

Goede vraag, en daar heb ik zeker over nagedacht, mar was ik in deze post even vergeten mee te nemen. Ik wil graag per kanaal doorlussen naar Ableton. Behalve misschien de Digitakt, want die record ik nu al in aparte kanalen via Overbridge. Ik zal zeker eens kijken naar de alternatieven. Dank!
Is dan een geluidskaart met multi-inputs dan niet een betere keuze? Het verschil is dat je dan de mixer in de PC hebt zitten.

Als je namelijk je mixer wilt doorlussen heb je sowieso een geluidskaart nodig die die outputs kan opvangen, dus dat is dan nogal dubbelop.

Je hebt mixers die direct als multitrack geluidskaart dienen, maar dat is wat prijziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron

Megatron

Intergalactic Planetary

vlaaing peerd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:18:
[...]

Is dan een geluidskaart met multi-inputs dan niet een betere keuze? Het verschil is dat je dan de mixer in de PC hebt zitten.

Als je namelijk je mixer wilt doorlussen heb je sowieso een geluidskaart nodig die die outputs kan opvangen, dus dat is dan nogal dubbelop.

Je hebt mixers die direct als multitrack geluidskaart dienen, maar dat is wat prijziger.
Ik heb hier even snel naar gekeken en dit lijkt inderdaad een goed alternatief te zijn. Ik neem het zeker in overweging. Dank voor je uitgebreide reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Megatron schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:44:
[...]

Ik heb hier even snel naar gekeken en dit lijkt inderdaad een goed alternatief te zijn. Ik neem het zeker in overweging. Dank voor je uitgebreide reacties!
Voor 8 tientjes meer heb je de MTK versie van de soundcraft. Die doet wel multitrack USB recording:
https://www.thomann.de/nl/soundcraft_signature_12mtk.htm

Maar kijk ook even naar Allen & Heath. Ik heb van beide merken mixers gehad en ook al is Soundcraft zeker niet slecht, de bouwkwaliteit van A&H is gewoon vele malen beter. Ik vond de pots op de soundcraft wat wobbly. A&H daarentegen is gebouwd als een tank. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron

Megatron

Intergalactic Planetary

ChojinZ schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:57:
[...]

Voor 8 tientjes meer heb je de MTK versie van de soundcraft. Die doet wel multitrack USB recording:
https://www.thomann.de/nl/soundcraft_signature_12mtk.htm

Maar kijk ook even naar Allen & Heath. Ik heb van beide merken mixers gehad en ook al is Soundcraft zeker niet slecht, de bouwkwaliteit van A&H is gewoon vele malen beter. Ik vond de pots op de soundcraft wat wobbly. A&H daarentegen is gebouwd als een tank. :D
Kijk eens, die mixer kwam ik zojuist tegen en ik moet zeggen dat die er heel goed uitziet! Teken dat ik op de goede weg zit :) Dank voor je reactie en de tip! Van A&H ben ik al jaren groot fan en neem ik zeker mee in het keuzeproces. Thanks! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik heb weer iets gevonden wat ik ga proberen een beetje na te maken, gewoon om te weten wat en hoe ze het hebben gedaan.... Deze opgedaan in het verre buitenland afgelopen weken waar het een klein hitje is. YouTube: bbno$ & Rich Brian - edamame (Official Video)

Ik denk eentje uit de categorie je vind het leuk óf verschrikkelijk.... ik ben vooral onder de indruk van de prgressive en rollende beat die erin zit. Maar in welk hokje zou ik dit moeten zoeken? Zou een producer het gewoon ergens onder EDM releasen, of is het een subje uit de richting van hiphop of wellicht zelfs richting reggaeton?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Megatron schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:44:
[...]

Het hangt allemaal een beetje af van wat je er nou mee wil gaan doen. Als dat vooral is dat je het spul naar Ableton wil krijgen, dan is een audio interface, bij voorkeur een met veel line-inputs, waarschijnlijk de beste keuze. Stereo of mono maakt dan niet zo heel veel uit, want je stereo-synth kun je ook gewoon op twee monokanalen aansluiten. Omdat je je mix dan in je software maakt is het afregelen van je inputvolume iets dat je één keer doet als je je synth inprikt en daarna gewoon kan laten staan.
Als je live in je kamer aan schuifjes wil zitten terwijl je speelt, dan is een mixer weer handiger. Zoiets is ook wel te regelen met een interface en software, maar voor het livegevoel zijn fysieke knoppen en faders toch wel fijn.

In je software kun je sowieso eigenlijk altijd stereokanalen splitsen in 2x mono en twee monokanalen combineren tot stereo. Dus qua daadwerkelijke mogelijkheden maakt het eigenlijk allemaal niet zo veel uit en is het meer een vraag wat voor workflow jij prettig vindt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Dennisdn schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:38:
Ik heb weer iets gevonden wat ik ga proberen een beetje na te maken, gewoon om te weten wat en hoe ze het hebben gedaan.... Deze opgedaan in het verre buitenland afgelopen weken waar het een klein hitje is. YouTube: bbno$ & Rich Brian - edamame (Official Video)

Ik denk eentje uit de categorie je vind het leuk óf verschrikkelijk.... ik ben vooral onder de indruk van de prgressive en rollende beat die erin zit. Maar in welk hokje zou ik dit moeten zoeken? Zou een producer het gewoon ergens onder EDM releasen, of is het een subje uit de richting van hiphop of wellicht zelfs richting reggaeton?
De combinatie van de bas en de drums geven dat inderdaad wel een hele vette groove 8) Geen idee hoe je het zou kunnen noemen, al zou ik voor reggaeton wel het dem bow ritme missen. Da's toch wel heel typerend voor die stijl :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Wormaap schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:53:
[...]

De combinatie van de bas en de drums geven dat inderdaad wel een hele vette groove 8) Geen idee hoe je het zou kunnen noemen, al zou ik voor reggaeton wel het dem bow ritme missen. Da's toch wel heel typerend voor die stijl :9
Ja dat (vind ik) irritante van reggaeton zit er niet in.... Zou het dan "gewoon" Drum&Bass zijn?
Misschien moet ik niet teveel in hokjes willen denken en de beat maar gaan ontleden... :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• apNia

apNia

@vlaaing peerd tot Noisia's Vision Radio geschopt #trots 🤗

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHmGlLJ3CeMnt9PmdXgW2hKHlAc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f3qLnrF2IzJdbBrv2Dk9LCiB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:56

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Wormaap schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:53:
[...]

Ik zat aan het labeltje oudje hip house te denken. Maar er bestaat 'tegenwoordig' het genre electro hop wat een modernere versie daar van is blijkbaar. Dekt wel beter de lading als ik daar wat van luister.
A modern form of hip house became popular in the mid-2000s, known as electro hop,[6] with artists enjoying mainstream success towards the end of the decade and into the 2010s. These artists included LMFAO,[7][8] Pitbull (most notably with his albums Rebelution (2009)[9] and Planet Pit (2011)),[10][11] Flo Rida,[12][13] Far East Movement,[14][15][16][17] Hyper Crush,[18] Example (described as "rave-rap" or "rave-hop") and Azealia Banks.[19] Electronic dance music DJs/producers also had hits in the genre, which featured vocals from rappers. These include "C'mon (Catch 'em by Surprise)" by Tiësto and Diplo with Busta Rhymes,[6] and "Forever" by Wolfgang Gartner and will.i.am. French artist David Guetta had several hip house hits such as "Memories" with Kid Cudi,[6] "Where Them Girls At" with Flo Rida and Nicki Minaj,[20] "Gettin' Over You" with LMFAO and "Little Bad Girl" with Taio Cruz and Ludacris.[6]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

*knip*

Dit riekt naar spam. Mocht je echt een topic inhoudelijke vraag hebben probeer het dan eens opnieuw op leesbare wijze. :)

[ Voor 94% gewijzigd door Gonadan op 01-05-2022 09:48 ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Wat heb je gerookt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ok....

Maar ik denk toch echt dat je het moet gaan inleveren zoals de school eist...

[ Voor 78% gewijzigd door Gonadan op 01-05-2022 09:48 . Reden: Citaat verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 21:03
Flac is beter dan wav
Want allebei lossless?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Tis denk ik een spambot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 21:03
Nope, het is een echt iemand.
Google hem maar is, quite the artist en entrepreneur.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jamaar FLAC is losslesser!

@digidokter.net mensen die over MP3 klagen verwijs ik altijd naar deze test. How Well Can You Hear Audio Quality?

Vaak valt het men vies tegen, waaronder mij. Sindsdien doe ik niet meer zo moeilijk. 128kbit is prima om te luisteren, en om te beoordelen zou mogelijk 320 moeten, maar muziek in wav/flac willen horen is voor puristen die volgens mij juist falen bij dit soort tests.

[ Voor 60% gewijzigd door apNia op 01-05-2022 09:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vlaaing peerd
digidokter.net schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:47:
[mbr]*knip*

Dit riekt naar spam. Mocht je echt een topic inhoudelijke vraag hebben probeer het dan eens opnieuw op leesbare wijze. :)[/]
Eh...moderatie in het producertopic? Dat is nieuw, ik meende dat we hier er altijd wel uitkomen met elkaar.

Even z'n profiel bekeken en lijkt me een genuine producer en volgens mij is het hier redelijk geoorloofd om schaamteloos je eigen muziek hier te spammen, want dat vinden we hier leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

@apNia & @vlaaing peerd Sorry voor mijn warrige 'post', maar, ik ben nog geen 'genuine'Producer, ben student en km's aanmaken op keyboard module. Dus ik heb serie 1+2 totaal 20 songs in gespeeld op juiste toon en melodie en harmonie BPM etc. dus mijn opnames waren in FLAC / WAV. Toen ik dus de zip upload naar www.loi.nl, kreeg ik van leraar feedback dat mijn opdrachten worden geweigerd om schoolbeleid en ik het in mp3 formaat moest sturen?! Wat ik raar vindt want bij mp3 gaat veel verloren t.o.v. FLAC/WAV,. Hoe kan hij dan de 'perfect pitch'beluisteren en beoordelen?

Ik beoordeel mijn muziek altijd liever op 'hoogste kwaliteit FLAC.WAV, maar ik ben ook een perfectionist, wellicht hoor je veel verschil niet op melodie, maar wel in de frequentie banden nietwaar? Veel ruis etc zit door compressie van mp3 in mijn songs nu?! Dus daarom ben ik bang dat ik een lager cijfer krijg dan wanneer hij het in FLAC/WAV heeft beoordeeld? Of is mp3 de standaard voor 'producers' om hun werk en dat van derden te beoordelen?

Ik gebruik in mijn muziek ook altijd 48000Hz ipv 44000 HZ dat studioverschil is echt te horen.
Verder moet ik verplicht standaard 44000Hz insturen, omdat dat de standaard is kennelijk? Dat is uit de tijd van de oorlog (Hitler), sinds dien heeft 432000 Hz = de hart freq bewezen dat die positieve energie geeft, maar is niet geaccepteerd door de muziekindustrie als standaard. Veel meditatievideo's zijn op 432000Hz op youtube.

@vlaaing peerd Dank voor je aandacht en dat je me 'Genuine' noemt, respect bro! Ik ben nieuw in topic ik ga normen & waarden van dit forum bestuderen wat je wel/niet mag posten?

@apNia De test is feilloos, is dit een discussie[punt op vele producers forums? 320 640 of hoger is ook voor mij bter dank je voor je feedback.

MvG
Dennis@prodbydigi.com

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
digidokter.net schreef op maandag 2 mei 2022 @ 02:41:
Ik beoordeel mijn muziek altijd liever op 'hoogste kwaliteit FLAC.WAV
Je kunt het ook van de andere kant bekijken: Naast de praktische overwegingen van de dataopslag willen ze hiermee misschien juist een stap vérder. De gewone luisteraar zal het uiteindelijk in MP3 beluisteren of op de radio. De leraren willen het horen zoals de gemiddelde luisteraar het zal horen in een gemiddelde kwaliteit op een gemiddelde installatie of zelfs goedkope bluetoothspeaker. Om MP3 dan nog steeds goed te laten klinken moet je misschien iets meer je best doen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

digidokter.net schreef op maandag 2 mei 2022 @ 02:41:
@apNia & @vlaaing peerd Sorry voor mijn warrige 'post', maar, ik ben nog geen 'genuine'Producer, ben student en km's aanmaken op keyboard module. Dus ik heb serie 1+2 totaal 20 songs in gespeeld op juiste toon en melodie en harmonie BPM etc. dus mijn opnames waren in FLAC / WAV. Toen ik dus de zip upload naar www.loi.nl, kreeg ik van leraar feedback dat mijn opdrachten worden geweigerd om schoolbeleid en ik het in mp3 formaat moest sturen?! Wat ik raar vindt want bij mp3 gaat veel verloren t.o.v. FLAC/WAV,. Hoe kan hij dan de 'perfect pitch'beluisteren en beoordelen?
Valt tegen. Wat ik begrepen heb is het verschil niet of nauwelijks te horen, daarbij zal het school niet gaan om de laatste 0,001% maar om het totaalbeeld. Regelementen van je opleiding zijn regelementen van je opleiding. Daar kun je weinig aan veranderen.
Ik beoordeel mijn muziek altijd liever op 'hoogste kwaliteit FLAC.WAV, maar ik ben ook een perfectionist, wellicht hoor je veel verschil niet op melodie, maar wel in de frequentie banden nietwaar? Veel ruis etc zit door compressie van mp3 in mijn songs nu?! Dus daarom ben ik bang dat ik een lager cijfer krijg dan wanneer hij het in FLAC/WAV heeft beoordeeld? Of is mp3 de standaard voor 'producers' om hun werk en dat van derden te beoordelen?
Bijna niemand luistert anno 2022 losless. De meeste mensen streamen, mp3 is al heel lang gemeengoed.
Ik gebruik in mijn muziek ook altijd 48000Hz ipv 44000 HZ dat studioverschil is echt te horen.
Verder moet ik verplicht standaard 44000Hz insturen, omdat dat de standaard is kennelijk? Dat is uit de tijd van de oorlog (Hitler), sinds dien heeft 432000 Hz = de hart freq bewezen dat die positieve energie geeft, maar is niet geaccepteerd door de muziekindustrie als standaard. Veel meditatievideo's zijn op 432000Hz op youtube.
Je haalt 2 dingen door elkaar.
432Hz (dus niet 432kHz) gaat om de frequentie van A, die normaliter 440Hz is. (en dus niet 44kHz of 44.000Hz). Dat is heel wat anders dan de 48kHz sampling frequentie vs de sampling frequency van 44,1kHz die op CD's gebruikt word.

De 432Hz mythe is volledig debunked:
https://online.ucpress.ed...-Music-and-the-Promise-of
https://www.reuters.com/a...cal-pitches-idUSL1N2P915O
(Er is zelfs beperkt historische reden om 432Hz te gebruiken, zoals je in de bovenste link kunt lezen.)
Met je hartslag heeft het niets te maken, die is in rust tussen de 60 en 100Hz.

EDIT: Je bewering dat 440Hz uit de tijd van de 2e wereldoorlog stamt is trouwens ook niet waar. :) Het is veel ouder: In 1834 hebben de Duitsers het tot norm verheven. Alleen duurde het tot 1939 voor het een internationale (ISO) norm werd met volledige implementatie in 1953. (Dat is wat ik zo even snel uit het bovenste artikel haal.)

[ Voor 8% gewijzigd door unezra op 02-05-2022 07:31 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 30 Laatste