Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:42
screamhouse schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:54:
[...]
maar het feit dat je de batterij niet kan vervangen vind ik echt wel minpunt, los van het feit dat je na 2 jaar 50% korting krijgt. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Als ik dit lees https://www.imore.com/air...-works-apples-find-my-app zijn de drie batterijtjes wél te vervangen. Waar vond je dat ze dat niet zouden zijn?
Bestellen is nog niet mogelijk; je kunt vooralsnog alleen aangeven dat je een bericht wilt krijgen zodra ze leverbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:56
thunder68 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:30:
[...]

Als ik dit lees https://www.imore.com/air...-works-apples-find-my-app zijn de drie batterijtjes wél te vervangen. Waar vond je dat ze dat niet zouden zijn?
Bestellen is nog niet mogelijk; je kunt vooralsnog alleen aangeven dat je een bericht wilt krijgen zodra ze leverbaar zijn.
Dit is een heel ander product. Op de site van Chipolo staat duidelijk dat de kaart twee jaar meegaat en dan vervangen moet worden (met 50% korting).

Zou voor mij ook een no go zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:03
Afgelopen week kreeg ik een melding van mijn VanMoof (elektrische fiets) dat hij mogelijk gesloten was/werd.
Deze melding geeft hij wanneer de fiets veel te veel beweegt terwijl hij op het slot staat.
Als je bij VanMoof dan een aangifte inlevert kunnen ze hem op afstand voor je gaan pijlen.

Gelukkig had ik de fiets ook aan het FindMy netwerk gekoppeld, hier kon ik direct zelf de locatie zien!
Hij stond een kwartier later nog steeds op de plek waar ik hem geparkeerd had en kon dus gelukkig concluderen dat hij stond waar hij moest zijn.

Hoewel het nog geen AirTag levels aan ondersteuning zijn (je kan niet de precieze locatie bepaling doen) bevalt dit toch erg goed!
FindMy ondersteuning op een fiets voelde als een gimmick maar blijkt toch handig en nuttig te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
La1974 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:30:
[...]
Dit is een heel ander product. Op de site van Chipolo staat duidelijk dat de kaart twee jaar meegaat en dan vervangen moet worden (met 50% korting).

Zou voor mij ook een no go zijn.
Terechte opmerking, ik zie dat ik op het verkeerde bericht reageer :S ; wilde natuurlijk reageren op het berichtje over de aircard.. Ik wacht even af wat die gaat kosten; de chipolo is voor mij ook een nogo ivm de niet te vervangen batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Skybox_ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:38:
Deze week pre-order geplaatst voor de Chipolo CARD Spot: https://chipolo.net/en/products/chipolo-card-spot

Heel blij mee dat er een pas-formaat op de markt komt, gebruik zelf een Secrid Wallet dus dit is de ideale oplossing.

Geen idee of het mag, maar met deze code krijg je 20% korting: *snip*
Ik ben heel benieuwd of dat gaat werken. Ik zou hem in ieder geval niet in het aluminium gedeelte stoppen, dan heb je sowieso geen bereik denk ik en je halve Secrid zit vol :). En die andere vakjes moeten behoorlijk oprekken, of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 14-02-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 17:03
Dat past wel hoor, ik heb in die andere vakjes makkelijk 3 pasjes zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Skybox_ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:38:
Deze week pre-order geplaatst voor de Chipolo CARD Spot: https://chipolo.net/en/products/chipolo-card-spot

Heel blij mee dat er een pas-formaat op de markt komt, gebruik zelf een Secrid Wallet dus dit is de ideale oplossing.

Geen idee of het mag, maar met deze code krijg je 20% korting: *snip*
Misschien even vermelden dat het een referral is :)

[ Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 14-02-2022 17:23 . Reden: referral ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:58
screamhouse schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Ik wilde hem bijna bestellen, maar het feit dat je de batterij niet kan vervangen vind ik echt wel minpunt, los van het feit dat je na 2 jaar 50% korting krijgt. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Daar zat ik ook wel mee, maar tot die tijd heb ik de hoop dat er over 2 jaar meerdere aanbieders zijn en/of dat Apple zelf nieuwe tags heeft :). Maar ik ga zeker mijn ervaringen delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
m_a_rnix schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Ik ben heel benieuwd of dat gaat werken. Ik zou hem in ieder geval niet in het aluminium gedeelte stoppen, dan heb je sowieso geen bereik denk ik en je halve Secrid zit vol :). En die andere vakjes moeten behoorlijk oprekken, of niet?
Is inderdaad niet het plan om hem in aluminium gedeelte te stoppen. Heb in de case eromheen wel 2 pasjes die eruit kunnen dus de Chipolo zou daar als vervanging in kunnen komen. Nieuwe Secrid's zijn best strak, maar na een tijd worden ze wel wat losser en krijg je wel iets meer pasjes erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:51

JB

Cédric roelt!

Ik zie hier eea aan berichten mbt AirTags voor de kids. Mijn zoontje is 7 jaar en afgelopen wintersport miste ik een track functie als hij met de "skischule" op pad was. Gewoon fijn om te weten waar hij is.

De AirTag koppel ik dan aan mijn AppleID en is ten alle tijden te tracken via FindMy, heb ik dat zo correct?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-07 18:25
JB schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:20:
Ik zie hier eea aan berichten mbt AirTags voor de kids. Mijn zoontje is 7 jaar en afgelopen wintersport miste ik een track functie als hij met de "skischule" op pad was. Gewoon fijn om te weten waar hij is.

De AirTag koppel ik dan aan mijn AppleID en is ten alle tijden te tracken via FindMy, heb ik dat zo correct?
Ja, maar de AirTag moet wel in contact komen met andere devices in het Find My netwerk wil jij de locatie doorkrijgen. ;) Er zit dus geen GPS of 3G/4G connectie o.i.d. in de AirTag.
Your AirTag sends out a secure Bluetooth signal that can be detected by nearby devices in the Find My network. These devices send the location of your AirTag to iCloud — then you can go to the Find My app and see it on a map.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuwor op 17-01-2022 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:53

Als je constant wilt tracken zou ik een AW SE kopen voor hem. Heb ik ook gedaan, ook omdat ie sportief is en zo ermee bezig is. Wel grotere uitgave, daar ben ik me van bewust.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Fuwor schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Ja, maar de AirTag moet wel in contact komen met andere devices in het Find My netwerk wil jij de locatie doorkrijgen. ;) Er zit dus geen GPS of 3G/4G connectie o.i.d. in de AirTag.

[...]
Oke logisch natuurlijk. Is deze wel bezig met "last location history" of is dat weer privacy etc.? Kan me voorstellen dat het voor verloren sleutels ook prettig is, dat je de "last known" situatie kan achterhalen? Precies hoeft voor mij (nu) niet. Zo'n GPS horloge heeft ook weer een data abbo nodig en is in zijn geheel veel duurder voor die paar keer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-07 18:25
JB schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:25:
[...]

Oke logisch natuurlijk. Is deze wel bezig met "last location history" of is dat weer privacy etc.? Kan me voorstellen dat het voor verloren sleutels ook prettig is, dat je de "last known" situatie kan achterhalen? Precies hoeft voor mij (nu) niet. Zo'n GPS horloge heeft ook weer een data abbo nodig en is in zijn geheel veel duurder voor die paar keer.
Ja hij geeft wel de last known location door! Dan staat er bij de locatie hoe lang geleden deze is gespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Fuwor schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Ja hij geeft wel de last known location door! Dan staat er bij de locatie hoe lang geleden deze is gespot.
Perfect, ik bestel er maar eens eentje :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974

Geen Big Brother maar Big Daddy dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
Ik vind de Airtag mooier dan de Chipolo, maar voor mijn sleutelbossen lijkt me de Chipolo de betere constructie. Ik heb er zojuist 4 besteld (was de goedkoopste optie). Zijn er meer dan ik nodig heb voorlopig, dus mocht er ook iemand willen testen, stuur maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Wil graag wat experimenteren met het nut van dit soort tags, en twijfel natuurlijk tussen de 3 namen in dit domein: Airtags, Chipolo en Tile. Ik ben me bewust dat Tile niet dezelfde Find My functionaliteit heeft als de AirTag en de Chipolo ONE Spot

Ik weet ongeveer wat ik er wel en niet van verwacht, dus komt het in feite neer op smaak en 'gevoel' bij het product. Bvb
  • Ik hoef niet per se de U1 chip functionaliteit. (dus precieze locatie bepaling met richting) Het zal het vaakst gebruikt worden om dingen te vinden in huis, dus een goede pieptoon is voldoende.
  • Een goed hoorbare toon lijkt me belangrijk. Uit de reviews maak ik op dat het dan voornamelijk Chipolo en Tile zijn die daar het best op scoren. Hoe is het piepje bij de AirTag? Hoorbaar?
  • Batterij moet vervangbaar zijn (wijk ik niet van af)
  • Vinden over lange afstanden lijkt me voor mezelf nutteloos. Het overkomt me nooit (of ik herinner me het alvast niet) dat ik dit nodig heb. Als in, ligt een item nog op het werk als ik thuis ben of omgekeerd? Ik ben van nature vrij gestructureerd ingesteld, dus dat is geen issue. En voor domme dingen als handschoenen, muts, sjaal en dergelijke wat ik dan eventueel wel kan vergeten, werkt een AirTag toch niet.
Een belangrijk punt is wel 'separation alerts'. 's Morgens kan het wel gebeuren dat ik niet oplet, en dat ik dus dingen in huis laat liggen terwijl ik aan het vertrekken ben. Dat bespaart gewoon wat tijd.

En daar vind ik Tile dan weer minder in. Die functionaliteit vereist een +-4 euro per maand abonnement 8)7 8)7 Ze weten vast ook wel dat dit een van de meest gewilde features is. Maar dit is nu precies een feature waar je eigenlijk geen cloud voor nodig hebt. Je zou kunnen stellen dat indien een apparaat buiten bluetooth range valt (een goeie 50 a 100m) je een notificatie krijgt. Volledig 'offline', verder niets voor nodig.

Omwille van dat punt valt Tile eigenlijk af. En als Tile dit soort vage monetization toepast, doet me dat twijfelen over de kwaliteit van hun app, en wat die allemaal logt om daar extra te monetizen. Beetje vaag bedrijf als ik eerlijk ben.

Blijft over Chipolo en AirTag, met een lichte voorkeur voor Chipolo aangezien je die wel normaal en zonder extra accessoires ergens aan kan hangen 8)7 Apple |:(

Iemand die beide heeft met een duidelijke voorkeur voor de een of de ander?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
Ik krijg mijn Chipolo's deze week hopelijk binnen en ga dan wat use cases testen.

- Kan ik mijn sleutels in huis vinden, maar ook bv buiten.
- Werkt de tag als ik hem in de auto leg
- Kan ik bij benadering zien waar mijn dochter is

Ik laat mijn bevindingen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
screamhouse schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:57:
Ik krijg mijn Chipolo's deze week hopelijk binnen en ga dan wat use cases testen.

Alvast bedankt. Betreft het de Chipolo SPOT (compatibel met "Find My") of de standaard Chipolos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
De One Spot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
screamhouse schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:57:

Het is geen gps tracker. Je bent voor de locatiebepaling afhankelijk van andere iPhones. Hou daar wel rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
Weet ik, maar het gaat ook om per benadering en ik denk dat in mijn omgeving er genoeg iPhones rondlopen :)

Update:

Ze zijn binnen. Het connecten in FindMy in mijn iPhone ging echt heel simpel en snel. Geluid is goed te horen. Ik vind hem wel groter dan ik verwacht had. Misschien omdat ik een boodschappenwagenmuntje in gedachten had :)

Er ligt er nu 1 in mijn auto, buiten het bereik van mijn iPhone en ik krijg regelmatig updates met de locatie.
Deze is nauwkeurig dan ik verwacht had.

Ook nu mijn vriendin met de auto weg is, kan ik eigenlijk precies zien welke route ze rijdt. Ik vind dat ze echt boven verwachting hun werk doen

[ Voor 82% gewijzigd door screamhouse op 22-01-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-07 21:45
screamhouse schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:39:
Weet ik, maar het gaat ook om per benadering en ik denk dat in mijn omgeving er genoeg iPhones rondlopen :)

Update:

Ze zijn binnen. Het connecten in FindMy in mijn iPhone ging echt heel simpel en snel. Geluid is goed te horen. Ik vind hem wel groter dan ik verwacht had. Misschien omdat ik een boodschappenwagenmuntje in gedachten had :)

Er ligt er nu 1 in mijn auto, buiten het bereik van mijn iPhone en ik krijg regelmatig updates met de locatie.
Deze is nauwkeurig dan ik verwacht had.

Ook nu mijn vriendin met de auto weg is, kan ik eigenlijk precies zien welke route ze rijdt. Ik vind dat ze echt boven verwachting hun werk doen
Kun je in iets meer detail je ervaring met de left behind functie delen? Ik heb de originele Chipolo spot zonder Apple’s find my, en die notificatie is erg luid en vrij snel op je telefoon wanneer je hem achterlaat. Al na zo’n paar tiental meter.

Een tweede vraag die ik heb. Kun je ook je iPhone pingen met de Chipolo? Vice versa dus

[ Voor 12% gewijzigd door Guids op 25-01-2022 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
Ik zit in quarantaine, dus de left behind kan ik even niet testen. Je kan niet met de Chipolo je iphone vinden

@Guids Vandaag de Chipolo in de auto laten liggen en nadat ik buiten liep en mijn telefoon de BT connectie verloor kreeg ik meteen een melding op mijn telefoon. Je kan locaties aanzetten, bv thuis, waar je dit niet wilt.

[ Voor 50% gewijzigd door screamhouse op 27-01-2022 15:19 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Helaas is de accuduur van mijn iPhone helemaal brak in combinatie met de AirTags. Find My vreet op de een of andere manier echt ontzettend veel energie. 's Nachts niet aan de lader betekent gelijk dat de iPhone bij het wakker worden 30 á 40 procent leger is.

Vooralsnog is de oplossing bluetooth en wifi volledig uitschakelen, waarna er maar hooguit 1 á 2 procent afgaat in de nacht. Ik heb nu de twee AirTags die ik heb ontkoppeld en verwijderd... vannacht maar eens kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:04
Uniciteit schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:50:
Helaas is de accuduur van mijn iPhone helemaal brak in combinatie met de AirTags. Find My vreet op de een of andere manier echt ontzettend veel energie. 's Nachts niet aan de lader betekent gelijk dat de iPhone bij het wakker worden 30 á 40 procent leger is.

Vooralsnog is de oplossing bluetooth en wifi volledig uitschakelen, waarna er maar hooguit 1 á 2 procent afgaat in de nacht. Ik heb nu de twee AirTags die ik heb ontkoppeld en verwijderd... vannacht maar eens kijken of dat het probleem oplost.
De kans dat dit aan de Airtags ligt lijkt me vrijwel nihil. Het idee achter de Airtags is namelijk nou juist dat je spullen kan traceren zonder hiermee in verbinding met je eigen Apple device te hoeven zijn..
Ik denk eerder dat een ander connected device je accu leeg trekt.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

bob-nwk schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:59:
[...]

De kans dat dit aan de Airtags ligt lijkt me vrijwel nihil. Het idee achter de Airtags is namelijk nou juist dat je spullen kan traceren zonder hiermee in verbinding met je eigen Apple device te hoeven zijn..
Ik denk eerder dat een ander connected device je accu leeg trekt.
Er zijn geen andere apparaten verbonden. Ook de Instellingen-app (onder Batterij) toont verbruik door Find My. ;)

Daarnaast klopt het idee wat je beschrijft, maar je verbindt weldegelijk regelmatig met je AirTags als je wel in de buurt bent.

Het lijkt mij overigens meer een probleem met de Find My software en niet zozeer met de hardware (AirTags). We gaan het vannacht zien. d:)b

[ Voor 21% gewijzigd door Uniciteit op 17-02-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:41
Hoe is de ervaring tot nu toe met AirTags en kinderen? Ik lees wisselende ervaringen dus ik twijfel om het wel of niet te doen. Ben benieuwd of er inmiddels al goede ervaringen zijn of juist niet. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

hk12nl schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:27:
Hoe is de ervaring tot nu toe met AirTags en kinderen? Ik lees wisselende ervaringen dus ik twijfel om het wel of niet te doen. Ben benieuwd of er inmiddels al goede ervaringen zijn of juist niet. :)
Wat zijn de scenario’s dat je je kinderen wilt tracken?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Mog schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:31:
[...]

Wat zijn de scenario’s dat je je kinderen wilt tracken?
Als we naar bv Centerparcs gaan en ze gaat zelf naar de speeltuin. Thuis als ze het dorp in gaat (speeltuin, rondje door de nieuwbouw etc). Straks miss zelf naar oma op de fiets. Beetje deze scenario’s. Je hebt natuurlijk ook van die gps horloges maar die vind ik wat lomp en ik blijf liever in het Apple ecosysteem :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
Heb mijn Chipolo Card Spot inmiddels binnen, komt veel geluid uit en past mooi in mijn Secrid wallet. Verder aankijken met de batterij, dat ze niet vervangbaar zijn is inderdaad een nadeel. Maar ben benieuwd wat er over ~2 jaar allemaal op de markt te verkrijgen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9TPVnsMEPdiQHHhF1VfiWTLurU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbDB9EjeeQOHS0oPOZYmzbj3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ue3nh51soCbjBr9gQETvTF5NbBg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXjrLYh4GcXD0a9WQKd2GUB8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwnDDJ9dkF18wadVAXjXYOjBWog=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lupx97sRUOtCoV7ssbmOF11F.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-07 23:20
Nou mijn Airtags zijn kaduuk.. Moest de batterij vervangen maar connect nu constant niet na reset deed die het even een dagje.. ligt nu bij Apple ter reperatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
@Donstil jij hier toevallig ervaring mee?😇

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:20:
[...]

@Donstil jij hier toevallig ervaring mee?😇
Nou, ja en nee maar voornamelijk nee :P

Onze kleine meid is afgelopen maand 3 geworden, die gaat dus nog niet echt alleen ergens heen maar wel eens met familie oid. Op dat gebied is het dan wel geinig om dan “even te kijken of het werkt”, alleen onze directe kring heeft allemaal iPhone’s, dus het is lastig om te zeggen of de lokalisatie ook goed werkt als dat niet zo zou zijn.

Wij hebben overigens van die AliExpress horloge bandjes voor AirTags voor haar gekocht en het dragen vind ze helemaal stoer dus daar kunnen wij dan weer gebruik van maken.

Het belangrijkste nadeel is het ontbreken van family sharing wat mij betreft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu we hier toch zitten, ik heb een AirTag waarvan de batterij al leeg is.
Dat viel me toch wel een beetje tegen na 10 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 23:15:
[...]

Nou, ja en nee maar voornamelijk nee :P

Onze kleine meid is afgelopen maand 3 geworden, die gaat dus nog niet echt alleen ergens heen maar wel eens met familie oid. Op dat gebied is het dan wel geinig om dan “even te kijken of het werkt”, alleen onze directe kring heeft allemaal iPhone’s, dus het is lastig om te zeggen of de lokalisatie ook goed werkt als dat niet zo zou zijn.

Wij hebben overigens van die AliExpress horloge bandjes voor AirTags voor haar gekocht en het dragen vind ze helemaal stoer dus daar kunnen wij dan weer gebruik van maken.

Het belangrijkste nadeel is het ontbreken van family sharing wat mij betreft.
Thx. Die horlogebandjes had ik idd al gezien in een link in een eerder bericht van je. Gelijk opgeslagen 😎

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Lijkt me zeer onverstandig. Ten eerste vind ik dat je niet op andere dingen moet vertrouwen als vervanging van jezelf. Je moet zelf op je kinderen letten.

Stel je gebruikt een AirTag. Kind loopt uit het bereik van iPhones. Dan is het enige wat je aan je AirTag hebt dat je weer wat die voor het laatst contact had met het FindMy-netwerk.

Ook GPS trackers kunnen buiten het bereik van de satellieten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

hk12nl schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:37:
Als we naar bv Centerparcs gaan en ze gaat zelf naar de speeltuin. Thuis als ze het dorp in gaat (speeltuin, rondje door de nieuwbouw etc). Straks miss zelf naar oma op de fiets. Beetje deze scenario’s. Je hebt natuurlijk ook van die gps horloges maar die vind ik wat lomp en ik blijf liever in het Apple ecosysteem :)
Ik heb zelf twee kinderen in de leeftijd dat ik het spannend vind om ze alleen naar buiten te laten, maar ik denk niet dat een AirTag of GPS horloge de zorgen wegneemt. Maar goed, dat is iets persoonlijks.

Peace of mind dat je weet waar ze zijn? Bij AirTags zie je alleen waar ze zijn geweest, niet per se waar ze nu zijn. In dat geval zou ik een GPS horloge met SIM kaart doen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
La1974 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:53:
[...]

Lijkt me zeer onverstandig. Ten eerste vind ik dat je niet op andere dingen moet vertrouwen als vervanging van jezelf. Je moet zelf op je kinderen letten.

Stel je gebruikt een AirTag. Kind loopt uit het bereik van iPhones. Dan is het enige wat je aan je AirTag hebt dat je weer wat die voor het laatst contact had met het FindMy-netwerk.

Ook GPS trackers kunnen buiten het bereik van de satellieten komen.
Dit begrijp je denk ik verkeerd in mijn geval. Het is niet ter vervanging maar als toevoeging.
Mog schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:05:
[...]

Ik heb zelf twee kinderen in de leeftijd dat ik het spannend vind om ze alleen naar buiten te laten, maar ik denk niet dat een AirTagyy of GPS horloge de zorgen wegneemt. Maar goed, dat is iets persoonlijks.

Peace of mind dat je weet waar ze zijn? Bij AirTags zie je alleen waar ze zijn geweest, niet per se waar ze nu zijn. In dat geval zou ik een GPS horloge met SIM kaart doen.
Duidelijk dankjewel. d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door hk12nl op 20-03-2022 09:25 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
hk12nl schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:22:
[...]

Dit begrijp je denk ik verkeerd in mijn geval. Het is niet ter vervanging maar als toevoeging.

[...]

Duidelijk dankjewel. d:)b
Maar wat voegt het dan toe? Ga je, al dan niet onbewust, makkelijker worden als je hulpmiddelen hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
La1974 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:25:
[...]

Maar wat voegt het dan toe? Ga je, al dan niet onbewust, makkelijker worden als je hulpmiddelen hebt?
Dat is net hoe je er mee om gaat. Ik zie het als een extra optie voor het geval dat. Niet om ze continue te monitoren. Maar dan moet het wel betrouwbaar en bruikbaar zijn maar die conclusie is mij inmiddels duidelijk.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 14:59
Als je een 4-pack AirTags aanschaft, zijn ze dan alle vier direct gekoppeld aan je iCloud of kan je er ook ook paar van verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:29:
[...]

Dat is net hoe je er mee om gaat. Ik zie het als een extra optie voor het geval dat. Niet om ze continue te monitoren. Maar dan moet het wel betrouwbaar en bruikbaar zijn maar die conclusie is mij inmiddels duidelijk.
Ja dit idd. Hoe goed je ook oplet een ongelukje zit in een klein hoekje en dan is het een extra vangnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:49:
Als je een 4-pack AirTags aanschaft, zijn ze dan alle vier direct gekoppeld aan je iCloud of kan je er ook ook paar van verkopen?
Verkopen. Je koppelt ze pas als je het plasticje tussen de batterij eruit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 14:59
Donstil schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:36:
[...]

Verkopen. Je koppelt ze pas als je het plasticje tussen de batterij eruit trekt.
Bedankt voor het antwoord! En als je ze bijvoorbeeld alle vier gebruikt en vervolgens wil je er 1 of meerdere van verkopen dan kan dat gewoon, neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:49:
[...]

Bedankt voor het antwoord! En als je ze bijvoorbeeld alle vier gebruikt en vervolgens wil je er 1 of meerdere van verkopen dan kan dat gewoon, neem ik aan?
Ja hoor dat kan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist even de speaker uit mijn AirTag gehaald en aan mijn fiets gekoppeld. Ik weet dat er haken en ogen zitten aan het verhaal en het is meer een hobbyprojectje, maar als het maar een beetje werkt om mijn fiets te traceren dan is dat best fijn.

Het was overigens geen lastig verhaal om de speaker er uit te halen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu al 2 release AirTags die zeuren over een lege batterij. Dat valt toch wel iets tegen.
De Tiles die ik hiervoor had gingen wel een serieuze bak langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:21
Donstil schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:16:
Ik heb nu al 2 release AirTags die zeuren over een lege batterij. Dat valt toch wel iets tegen.
De Tiles die ik hiervoor had gingen wel een serieuze bak langer mee.
Wat vaak je spullen kwijtgeraakt? :+ Hier nu op de helft sinds release, heb er deze batterijen inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexknl schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:13:
[...]

Wat vaak je spullen kwijtgeraakt? :+ Hier nu op de helft sinds release, heb er deze batterijen inzitten.
Nee dat valt wel mee eigenlijk, niet meer dan met mijn Tiles in ieder geval.
Denk dat ik eens per maand ofz het geluidje nodig heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 17:32
Skybox_ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:27:
Heb mijn Chipolo Card Spot inmiddels binnen, komt veel geluid uit en past mooi in mijn Secrid wallet. Verder aankijken met de batterij, dat ze niet vervangbaar zijn is inderdaad een nadeel. Maar ben benieuwd wat er over ~2 jaar allemaal op de markt te verkrijgen is.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mss leuk om te vermelden hier dat ik recent met secrid heb gemaild met de vraag of ze met een ‘airtagmodel’ bezig zijn. Daarop kreeg ik antwoord dat ze ‘ermee bezig zijn’ :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 11:01
THE_BASE schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:52:
Zojuist even de speaker uit mijn AirTag gehaald en aan mijn fiets gekoppeld. Ik weet dat er haken en ogen zitten aan het verhaal en het is meer een hobbyprojectje, maar als het maar een beetje werkt om mijn fiets te traceren dan is dat best fijn.

Het was overigens geen lastig verhaal om de speaker er uit te halen.
Klopt hier ook gedaan voor zowel de auto als voor de fiets;-)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
austin_77 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:39:
[...]

Mss leuk om te vermelden hier dat ik recent met secrid heb gemaild met de vraag of ze met een ‘airtagmodel’ bezig zijn. Daarop kreeg ik antwoord dat ze ‘ermee bezig zijn’ :P
Oh interessant! Als mijn Chipolo dan over ~2 jaar leeg is kan ik gewoon een nieuwe Secrid nemen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• austin_77
Skybox_ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Oh interessant! Als mijn Chipolo dan over ~2 jaar leeg is kan ik gewoon een nieuwe Secrid nemen _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzTcqWGRiVKiNhfVC9EqDJOw2sI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44eVcDPeaTgChOkOvrC4iabj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
thx, daar was ik ook benieuwd naar, nu zo'n Ali rip-off besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:23
austin_77 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:39:
[...]

Dat zou geweldig zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
De Chipolo One Spots zijn nu in de aanbieding: 4 voor 85 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn auto staat ergens anders en mijn sleutel ligt daar dus ook. Nu hoor ik van degene waar de sleutel ligt dat de AirTag geluid blijft maken.

Kan ik dat nou op een of andere manier laten stoppen? Kan het in de app niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:06:
Mijn auto staat ergens anders en mijn sleutel ligt daar dus ook. Nu hoor ik van degene waar de sleutel ligt dat de AirTag geluid blijft maken.

Kan ik dat nou op een of andere manier laten stoppen? Kan het in de app niet vinden.
Anti stalking geluidje denk ik.
Diegene zou de batterij er even uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheesy schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:07:
[...]

Anti stalking geluidje denk ik.
Diegene zou de batterij er even uit kunnen halen.
Ah vergeten te reageren maar batterij eruit kan natuurlijk ook. Had gehoopt dat er een technisch doordachtere oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Donstil schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:32:
[...]

Ah vergeten te reageren maar batterij eruit kan natuurlijk ook. Had gehoopt dat er een technisch doordachtere oplossing is.
In de Find My app kun je hem ook een dagje stil houden (als je op die melding klikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Donstil schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:06:

Of je haalt de speaker eruit :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wilde een AirTag in de step van m’n dochter plaatsen. Met veel pijn en moeite gelukt. Alles weer dichtgemaakt, is het complete signaal (al 3 dagen) weg. Dus er maar weer uitgehaald. Werkte blijkbaar te goed als kooi van Faraday. AirTag doet het gewoon normaal, geen lege batterij ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Cheesy schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:24:
Wilde een AirTag in de step van m’n dochter plaatsen. Met veel pijn en moeite gelukt. Alles weer dichtgemaakt, is het complete signaal (al 3 dagen) weg. Dus er maar weer uitgehaald. Werkte blijkbaar te goed als kooi van Faraday. AirTag doet het gewoon normaal, geen lege batterij ofzo.
In de auto en de fiets doet hij het hier wel.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipse2006
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zou er 1 in de auto willen leggen, maar ik vraag me het volgende af.
Jaren geleden was het verhaal dat men met een apparaatje kon zien of er een laptop in de auto lag als de bluetooth nog aan stond, het gevolg een ingeslagen auto ruit. Is dit bij een airtag ook het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
flipse2006 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:06:
Jaren geleden was het verhaal dat men met een apparaatje kon zien of er een laptop in de auto lag als de bluetooth nog aan stond, het gevolg een ingeslagen auto ruit. Is dit bij een airtag ook het geval?
Mijn ruiten zijn nog steeds heel......

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:01
Over use cases gesproken, hier zojuist begonnen met een tag in de koffer omdat ze koffers kwijtraken tegenwoordig. Werkt behoorlijk goed, al zou ingebouwde GPS het wel beter maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOkIoGIfGxLCd7OLD-U2ayAhHeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNRxdkv6yZamP49ITs9gJydi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-07 16:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

wm1234 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:03:
Over use cases gesproken, hier zojuist begonnen met een tag in de koffer omdat ze koffers kwijtraken tegenwoordig. Werkt behoorlijk goed, al zou ingebouwde GPS het wel beter maken:

[Afbeelding]
Houd ons even op de hoogte, leuk!

Hier bevalt de 1ste erg goed. Heb er 4 bij gekocht. Gaat in o.a. de elektrische fiets, kinderwagen etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wm1234
@Stimulate14

Dat gaat goed (zowel qua locatie als de airtag :) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BV1KDMQAAov9Y7T73Q7I7jydQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aU2bxxfQvCwSyrLQYWFwQjQz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
wm1234 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:03:

[Afbeelding]
GPS zou je toch niets aan hebben? Op de meeste plekken waar een koffer is zal er 0 bereik zijn.

Wel leuk om te doen dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
Het voordeel is dat vrij veel mensen een Iphone hebben op luchthavens en ook op de bagageafdeling vermoed ik zo dus contact maakt die vrij vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flipse2006 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:06:
Ik heb er eentje in mijn auto maar mijn auto zelf straalt ook 4G/gps/BT uit dus dat beetje van de AirTag maak ik mij niet zo druk om.

Werkte 1x wel fijn overigens. De App van mijn auto werkt niet rijdend maar toen ik eens op mijn vrouw stond te wachten kon ik het best redelijk volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 07-07 13:47
Ik heb tot nu toe op alle vluchten me koffer bijna live kunnen volgen (vlieg 2x per maand). Soms zelfs via m'n eigen iPhone (als je dichtbij genoeg zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 18:49
Vraag over de anti-stalking feature, wat gebeurt er nu precies als je buiten bereik van je Airtag bent, en iemand anders met een iPhone is in de buurt? Gaat de tag piepen? krijgt die persoon een melding?

Ik kan me voorstellen dat als het populair wordt om een Airtag in je koffer te stoppen dat de mannen van de bagage afhandeling op Schiphol bedolven worden onder piepjes en meldingen?
Of werkt het niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ik heb er 1 aan de sleutelbos van de auto die mijn vrouw vaak meeheeft. Pas na een aantal weken ging voor het eerst op haar werk het anti stalking alarm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Anti-stalking gaat alleen af als de AirTag je volgt. Op luchthavens lijkt mij dat geen probleem voor de medewerkers.

Dat gezegd hebbende, ik ervaar thuis wel wat vreemds. Mijn vrouw heeft geen iPhone en hoort regelmatig zachtjes een AirTag afgaan. Ik hoor dat zelf natuurlijk nooit. Pas echter wel, het geluid is ongeveer de helft zachter dan als je zelf een geluid laat afspelen via iPhone. Zou dat ding reageren op de iPhone van de buurvrouw?

(AirTag zit overigens in de fiets van m'n kind, dus die staat vaak in de tuin)

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 18-07-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Cheesy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:46:
Anti-stalking gaat alleen af als de AirTag je volgt. Op luchthavens lijkt mij dat geen probleem voor de medewerkers.

Dat gezegd hebbende, ik ervaar thuis wel wat vreemds. Mijn vrouw heeft geen iPhone en hoort regelmatig zachtjes een AirTag afgaan. Ik hoor dat zelf natuurlijk nooit. Pas echter wel, het geluid is ongeveer de helft zachter dan als je zelf een geluid laat afspelen via iPhone. Zou dat ding reageren op de iPhone van de buurvrouw?

(AirTag zit overigens in de fiets van m'n kind, dus die staat vaak in de tuin)
Twee van de drie (fiets en auto) hoor ik nooit, heb de speaker er uit gehaald :)

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 19:25
Heb altijd secred gehad, maar heb nu al redelijk lang deze in gebruik. https://www.thefrenchie.c...airtag-ready-speed-wallet
Vind ‘m super en blijft ook mooi z’n vorm houden. Verder snijdt deze in tegenstelling tot de secred niet in je broekzakken, omdat het metaal in het leer geïntegreerd is. Ook kan ik met deze wallet de gevoelige pasjes in een RFID beveiligd vak doen, en de OV kaart in een plek waar die gewoon doorheen werkt. Handig met in/-uitchecken. :)

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Froggle schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Heb altijd secred gehad, maar heb nu al redelijk lang deze in gebruik. https://www.thefrenchie.c...airtag-ready-speed-wallet
Vind ‘m super en blijft ook mooi z’n vorm houden. Verder snijdt deze in tegenstelling tot de secred niet in je broekzakken, omdat het metaal in het leer geïntegreerd is. Ook kan ik met deze wallet de gevoelige pasjes in een RFID beveiligd vak doen, en de OV kaart in een plek waar die gewoon doorheen werkt. Handig met in/-uitchecken. :)
Mooi ding maar damn wat een prijs….

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Tomba schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:38:
[...]

Mooi ding maar damn wat een prijs….
Dat was mijn eerste gedachte ook. Inmiddels hoor ik niks van secrid op dit vlak. Zou toch koud kunstje moeten zijn om de lederen flap te voorzien van een airtag holte? Lijkt me niet dat dat voor een enorme meerprijs moet gaan zorgen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
austin_77 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:46:
[...]

Dat was mijn eerste gedachte ook. Inmiddels hoor ik niks van secrid op dit vlak. Zou toch koud kunstje moeten zijn om de lederen flap te voorzien van een airtag holte? Lijkt me niet dat dat voor een enorme meerprijs moet gaan zorgen…
Iemand deze al gezien of al ervaring mee? Een airtag-like card die je zo in je portemonnee schuift.. https://chipolo.net/en-us...Nw-LhIgMVBbqwyd_4ZkV0es3Q

Nadeel is dat de batterij niet te vervangen zou zijn en je dus na ca 2jr voor de helft van de prijs een nieuwe kunt kopen. De oude kan gratis retour en wordt gerecycled.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

thunder68 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:27:
[...]

Iemand deze al gezien of al ervaring mee? Een airtag-like card die je zo in je portemonnee schuift.. https://chipolo.net/en-us...Nw-LhIgMVBbqwyd_4ZkV0es3Q

Nadeel is dat de batterij niet te vervangen zou zijn en je dus na ca 2jr voor de helft van de prijs een nieuwe kunt kopen. De oude kan gratis retour en wordt gerecycled.
Kuch

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florence
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-08-2022
Advies gezocht, ik heb gekeken tussen dit onderwerp maar niet gevonden of overheen gekeken.

Ik heb een AirTag gekoppeld aan mijn iPhone, nu wil ik dezelfde AirTag koppelen aan “find my” op mijn iPad. De iPad heeft hetzelfde Apple account. Maar het lukt niet. De AirTag wordt niet automatisch opgenomen en ik kan deze ook niet opnieuw koppelen.

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
Florence schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:51:
Advies gezocht, ik heb gekeken tussen dit onderwerp maar niet gevonden of overheen gekeken.

Ik heb een AirTag gekoppeld aan mijn iPhone, nu wil ik dezelfde AirTag koppelen aan “find my” op mijn iPad. De iPad heeft hetzelfde Apple account. Maar het lukt niet. De AirTag wordt niet automatisch opgenomen en ik kan deze ook niet opnieuw koppelen.

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt 🙏
Heb je bij je iCloud instellingen (instellingen > je naam aanklikken > iCloud) ‘Zoek mijn’ aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Wat zijn jullie ervaringen met de Chipolo One Spot?
Ik heb er 1 besteld voor in de koffer maar in afwachting van de vakantie heb ik hem nu aan de halsband van de kat gehangen.
Zolang die rond huis loopt (binnen bereik van mijn iPhone) werkt dat prima, maar als ze langer van huis is duurt het soms uren voordat ik een nieuwe locatie zie. In 'Zoek Mijn' zie ik dan "Voor het laatst gezien 2 uur geleden" of zoiets.
Je zou verwachten dat er midden in een woonwijk voldoende iPhones voorbij komen?

[ Voor 4% gewijzigd door remmuz op 26-07-2022 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 22:39

SD5k

>4&X

thunder68 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:27:
[...]

Ik heb er sinds kort een, lijkt goed te werken, maar ben m'n portemonnee nog niet echt kwijt geweest, hoogstens een paar keer thuis laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-07 13:23
Hopelijk kan iemand me op de goede weg sturen met mijn probleem.

Ik heb één AirTag gekocht om uit te testen wat ik ervan kan verwachten, maar ik krijg hem niet zichtbaar op de iPhone (7 Plus op iOS 15.6) of mijn MacBook Pro. Ik heb de AirTag al meermaals gereset (batterij 5 keer erin/eruit halen) en zonder succes. Ok, weet dat Apple voor de precision finding een iPhone 11 als minimale vooropstelt, maar het gaat me meer om uiteindelijk zulke tag te monteren op/in een elektrische mountainbike.

Iemand die ongeveer weet wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:10
Runaque schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:55:
Hopelijk kan iemand me op de goede weg sturen met mijn probleem.

Ik heb één AirTag gekocht om uit te testen wat ik ervan kan verwachten, maar ik krijg hem niet zichtbaar op de iPhone (7 Plus op iOS 15.6) of mijn MacBook Pro. Ik heb de AirTag al meermaals gereset (batterij 5 keer erin/eruit halen) en zonder succes. Ok, weet dat Apple voor de precision finding een iPhone 11 als minimale vooropstelt, maar het gaat me meer om uiteindelijk zulke tag te monteren op/in een elektrische mountainbike.

Iemand die ongeveer weet wat het probleem zou kunnen zijn?
Heb je onderstaande acties al gecontroleerd c.q. uitgevoerd;

- 'Zoek mijn' ingeschakeld.
- Bluetooth ingeschakeld.
- Locatievoorzieningen ingeschakeld: ga naar 'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen'.
- Schakel 'Toegang tot locatie' in voor 'Zoek mijn' als u 'Nauwkeurig zoeken' wilt kunnen gebruiken en de meest nauwkeurige locatie voor uw AirTag wilt zien. Ga naar 'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen', scrol omlaag en tik op 'Zoek mijn'. Schakel 'Bij gebruik van app' of 'Bij gebruik van de app of widgets' in. Schakel vervolgens 'Exacte locatie' in.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Davidas schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Heb je onderstaande acties al gecontroleerd c.q. uitgevoerd;

- 'Zoek mijn' ingeschakeld.
- Bluetooth ingeschakeld.
- Locatievoorzieningen ingeschakeld: ga naar 'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen'.
- Schakel 'Toegang tot locatie' in voor 'Zoek mijn' als u 'Nauwkeurig zoeken' wilt kunnen gebruiken en de meest nauwkeurige locatie voor uw AirTag wilt zien. Ga naar 'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen', scrol omlaag en tik op 'Zoek mijn'. Schakel 'Bij gebruik van app' of 'Bij gebruik van de app of widgets' in. Schakel vervolgens 'Exacte locatie' in.
Allemaal al geprobeert! Zelfs de iPhone uit en ingeschakeld veranderde niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:10
Runaque schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:41:
[...]

Allemaal al geprobeert! Zelfs de iPhone uit en ingeschakeld veranderde niets.
Is MFA ook geactiveerd op je Apple ID? En anders zou ik maar eens contact opnemen met Apple Support.

[ Voor 6% gewijzigd door Davidas op 26-07-2022 11:44 ]

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 16:11
remmuz schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:25:
Wat zijn jullie ervaringen met de Chipolo One Spot?
Ik heb er 1 besteld voor in de koffer maar in afwachting van de vakantie heb ik hem nu aan de halsband van de kat gehangen.
Zolang die rond huis loopt (binnen bereik van mijn iPhone) werkt dat prima, maar als ze langer van huis is duurt het soms uren voordat ik een nieuwe locatie zie. In 'Zoek Mijn' zie ik dan "Voor het laatst gezien 2 uur geleden" of zoiets.
Je zou verwachten dat er midden in een woonwijk voldoende iPhones voorbij komen?
Als je kat heel erg schuw is of voornamelijk in de natuur verblijft en dus mogelijk ver uit de buurt van mensen blijft, is het mogelijk dat het heel lang duurt voordat je updates krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Davidas schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:43:
[...]

Is MFA ook geactiveerd op je Apple ID? En anders zou ik maar eens contact opnemen met Apple Support.
Net contact gehad en uiteindelijk die reset gedaan, maar het ware bij mijn AirTag geen 5 keer de batterij eruit en erin steken voor ik een andere chime te horen kreeg, denk dat ik het tien keer gedaan heb voor dat ding gereset was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Jokuh schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Als je kat heel erg schuw is of voornamelijk in de natuur verblijft en dus mogelijk ver uit de buurt van mensen blijft, is het mogelijk dat het heel lang duurt voordat je updates krijgt.
Ga de Chipolo terug sturen.
Ik kan zien dat de kat om 5:00 de deur uit ging, Toen kreeg ik de laatse update van de locatie.
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat er in 4 uur tijd niemand met een iPhone in de buurt is, midden in een woonwijk.
Toch maar een echte Airtag bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:02
remmuz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Ik kan zien dat de kat om 5:00 de deur uit ging, Toen kreeg ik de laatse update van de locatie.
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat er in 4 uur tijd niemand met een iPhone in de buurt is, midden in een woonwijk.
Ook een AirTag is afhankelijk van iPhones in de buurt, dus dat maakt echt geen verschil. Misschien dat je buurtgenoten sliepen en er daarom geen iPhones in de buurt van je kat zijn gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 22:39

SD5k

>4&X

[...]

Ik heb na wat research wel door dat het niet echt geschikt is om je huisdier nauwkeurig te tracken, daar heb je andere (duurdere) oplossingen voor.

Als tracker van je bagage op een vliegveld lijkt het me veel geschikter, daar komen dagelijks honderden zo niet duizenden iPhones in de omgeving van je Airtag.

[ Voor 12% gewijzigd door SD5k op 28-07-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
SD5k schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:03:
[...]

Ik heb na wat research wel door dat het niet echt geschikt is om je huisdier nauwkeurig te tracken, daar heb je andere (duurdere) oplossingen voor.

Als tracker van je bagage op een vliegveld lijkt het me veel geschikter, daar komen dagelijks honderden zo niet duizenden iPhones in de omgeving van je Airtag.
Hij is ook gekocht voor de bagage. Ik heb hem als test aan de kat gehangen.
Maar ben dus wat teleurgesteld in de updates die ik krijg. Misschien maakt de Chipolo toch minder makelijk contact. Ik heb een Airtag besteld om te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 06:05
remmuz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Hij is ook gekocht voor de bagage. Ik heb hem als test aan de kat gehangen.
Maar ben dus wat teleurgesteld in de updates die ik krijg. Misschien maakt de Chipolo toch minder makelijk contact. Ik heb een Airtag besteld om te kunnen vergelijken.
Helaas verwacht ik dat je daarmee dezelfde resultaten gaat behalen. Genoeg verhalen op internet te lezen hoe beperkt de AirTag werkt voor het tracken van huisdieren. Als vervanging voor de metalen sleutelhanger met het beestje zijn naam en je telefoonnummer of adres is die wel geschikt voor.

Wel een punt van aandacht, als die AirTag geen verbinding heeft gemaakt/gezien met de gekoppelde iPhone (na een dag of twee).

Begint de AirTag te ringelen. Kan me voorstellen dat zo’n kat/poes daar niet heel relaxed van wordt… iets om mee te nemen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:22
[...]

Ik heb zowel airtags als chipolo’s. Ik merk echt geen verschil.

Probleem is dat zo’n tracker heel even contact moet maken met een iphone, en dat duurt meer dan een paar seconden. Een kat loopt continue rondjes.

Ik heb wel eens een airtag meegegeven aan een van mijn kinderen toen ze buiten gingen spelen, dat werkte ook niet (goed).

Voor een koffer werkt het wel goed. Zo’n ding blijft veel langer op 1 plek liggen. En als ze verplaatst worden is er best een kans dat er iemand met een iphone aanwezig is.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik weet op welke luchthaven een koffer ligt. Dan heb je ook best al een idee of en waar je moet zoeken (en die loopt niet we). Bij een kat is een veel nauwkeuriger en sneller actuele locatie nodig.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:04

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

austin_77 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:46:
[...]

Inmiddels hoor ik niks van secrid op dit vlak.
De Airtag is volgens Secrid veels te dik voor hun wallets. Snap ik wel als je de wallets zo klein/dun mogelijk probeert te houden. Ze raden de Chipolo CARD Spot aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Huigie op 28-07-2022 13:11 ]

Specs

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [AirTags] Levertijden & Beschikbaarheid.