• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:57
remmuz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Ga de Chipolo terug sturen.
Ik kan zien dat de kat om 5:00 de deur uit ging, Toen kreeg ik de laatse update van de locatie.
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat er in 4 uur tijd niemand met een iPhone in de buurt is, midden in een woonwijk.
Toch maar een echte Airtag bestellen.
Ik heb een aantal originele Airtags en een aantal Chipolo Card Spot's en ik merk qua connectiviteit en betrouwbaarheid echt geen verschil.

Het enige verschil is dat ik bij de Chipolo niet de exacte locatie en richting vanaf mn iPhone kan pinpointen (met behulp van de ultrawide band technologie). Daarintegen is de speaker van de Chipolo vele malen luider dan die van de orginele Airtags.

Het is maar net wat je fijn vind dus, maar ik vermoed dat jouw wissel geen verschil gaat maken. En als het wel zo is dan horen we dat uiteraard ook graag :)

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:35
Davidas schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:43:
[...]

Is MFA ook geactiveerd op je Apple ID? En anders zou ik maar eens contact opnemen met Apple Support.
Staat aan hoor!

Werkt zo goed dat je het op hetzelfde toestel binnenkrijgt dan waar je op bezig bent, zou toch wel auto accept mogen zijn naar mijn gedacht (en zag net na ik de screenshot maakte dat ik niet juist bezig was!).

[Voor 5% gewijzigd door Runaque op 28-07-2022 19:58]

• Florence
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-08-2022
robcoenen schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:48:
[...]

Heb je bij je iCloud instellingen (instellingen > je naam aanklikken > iCloud) ‘Zoek mijn’ aanstaan?
Bedankt voor het meedenken.
Ja heb ik aanstaan, toch krijg ik in de iPad de AirTag niet te zien. Heb je eventueel nog andere tips ☺️?

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 16:09
Florence schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Bedankt voor het meedenken.
Ja heb ik aanstaan, toch krijg ik in de iPad de AirTag niet te zien. Heb je eventueel nog andere tips ☺️?
Allebei op de nieuwste versie van iOS / iPadOS (15.6 momenteel)?

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-03 08:47
mijn Iphone 11 wil mijn airtag niet vinden. wel connecten en aan mijn icloud account koppelen

alles al gebrobeerd, niets werkt. koppelen aan een andere iphone werkt wel ( mijn telefoon en de andere iphone beide op 15.6 )

airtag gereset. alle netwerkinstellingen op iphone gereset. meerdere keren zelfs. alle VPN software van de Iphone afgehaald.

alle locatie voorzieningen aangezet en gechecked. wekrt naar behoren

in privacy alles gechecked en staat goed.

MFA ook geactiveerd op mijn Apple ID

een uur met apple aan de telefoon gehangen, nog geen oplossing. airtag werkt dus wel op andere iphone, maar niet mijn iphone 11

probleem lijkt dus in mijn iphone te zitten. en als ik ga googlen op issue met airtag, kan ik nul niks vinden op eventuele problemen die de iphone kan veroorzaken

lijkt alsof men altijd er vanuit gaat dat de airtag het probleem is

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 13:52
Zijn er mensen met ervaringen met het airtaggen van hun kids?

Ik heb twee actieve kleuters (tweeling) die er nog wel eens vandoor willen gaan. Dus ik zal te denken om een armband/ketting ter kopen waar een airtag in kan. Maar ik lees gemixte reviews.

Als ik het goed heb, kun je een airtag slechts koppelen aan 1 account en ondersteunen ze geen Family sharing?

• bing69
  • Laatst online: 18:07
Klaus_1250 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:35:

Ik heb twee actieve kleuters (tweeling) die er nog wel eens vandoor willen gaan. Dus ik zal te denken om een armband/ketting ter kopen waar een airtag in kan. Maar ik lees gemixte reviews.

Als ik het goed heb, kun je een airtag slechts koppelen aan 1 account en ondersteunen ze geen Family sharing?
Correct!

Bing

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 21:42

Toevallig laatst over nagedacht omdat een kennis dit ook doet als ze naar een drukke stad/pretpark/strand gaan. Zij vinden het een prettig gegeven dat ze dan bij benadering hun kind kunnen vinden. Ik zou het altijd icm een telefoonnummer/adresgegevens doen dmv een sticker op de AirTag en in een armband. Maar.. nog niet zelf toe hoeven passen…

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:29

Quakie

quakelen

Beetje off-topic maar je hebt gps horloges met 06 nummer. Mijn kinderen hebben allebei er een en kunnen berichten sturen of zelfs bellen.

Ik teken nergens meer voor

• Runaque

Dan maak je toch gewoon een familie account die zowel jij als je vrouw kunnen gebruiken en kijk eens rond naar een tweedehands iOS toestel die de tags ondersteund dat niet te duur is oid.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Quakie schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:05:
Beetje off-topic maar je hebt gps horloges met 06 nummer. Mijn kinderen hebben allebei er een en kunnen berichten sturen of zelfs bellen.
Inderdaad Rebelcactus of One2track (laatste geschikt als ze wat kleiner zijn).

Heb het geprobeerd met een airtag, maar dat heeft echt geen nut om je kind terug te vinden (zeker niet als het beweegt).

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:15

Ga je dan de hele dag kijken op je schermpje waar je kids zijn? Nogal gevaarlijk. Je loopt waarschijnlijk achter de feiten aan.

Je moet zorgen dat ze of er niet vandoor gaan of je moet met ze meegaan.

• Klaus_1250
Quakie schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:05:
mhr-zip schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:09:
Inderdaad Rebelcactus of One2track (laatste geschikt als ze wat kleiner zijn).

Heb het geprobeerd met een airtag, maar dat heeft echt geen nut om je kind terug te vinden (zeker niet als het beweegt).
Thanks! Een GPS horloge was inderdaad mijn backup plan, nadeel daarvan is dat ze niet overal goed werken. Gebouwen, steden, ondergronds. Dan is Wfi, Bluetooth en NFC tracking toch wel weer heel handig.
Ik wil er verder ook 1 zonder poespas. Bellen zou misschien handig zijn, maar meer ook eigenlijk niet. Kids zijn pas 4,5.
Runaque schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:41:
Dan maak je toch gewoon een familie account die zowel jij als je vrouw kunnen gebruiken en kijk eens rond naar een tweedehands iOS toestel die de tags ondersteund dat niet te duur is oid.
Dan heb ik weer extra telefoons e.d. nodig. De telefoons zelf is niet het probleem, heb er nog wel wat in de kast liggen. Alleen dan loop je die overal mee naar toe te slepen en dat is gewoon onhandig. Ik wil juist zo min mogelijk spullen en apparaten, alleen het noodzakelijke.
La1974 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:13:
Ga je dan de hele dag kijken op je schermpje waar je kids zijn? Nogal gevaarlijk. Je loopt waarschijnlijk achter de feiten aan.

Je moet zorgen dat ze of er niet vandoor gaan of je moet met ze meegaan.
Nee, dat is niet de bedoeling. Maar het komt gewoon altijd voor dat je de kids even uit het oog verliest, zeker als je alleen met ze op stapt bent. 1 wil dit zien, andere dat. En soms gaan ze in hun enthousiasme er even vandoor, of raak je ze even kwijt in een drukke omgeving. Dan is het gewoon fijn en handig als je op je telefoon kan zien welke richting je moet oplopen.

[Voor 68% gewijzigd door Klaus_1250 op 21-08-2022 13:03]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Klaus_1250 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

[...]

Thanks! Een GPS horloge was inderdaad mijn backup plan, nadeel daarvan is dat ze niet overal goed werken. Gebouwen, steden, ondergronds. Dan is Wfi, Bluetooth en NFC tracking toch wel weer heel handig.
Ik wil er verder ook 1 zonder poespas. Bellen zou misschien handig zijn, maar meer ook eigenlijk niet. Kids zijn pas 4,5.
Die Rebelcactus heeft ook WiFi, maar het horloge is wel iets groter dan die one2track.

Bij mijn dochter van 6 past het prima die Rebelcactus.

Mijn zoon van bijna 4 draagt die one2track. Die kan prima telefoon opnemen en zeggen waar die uithangt.
Nee, dat is niet de bedoeling. Maar het komt gewoon altijd voor dat je de kids even uit het oog verliest, zeker als je alleen met ze op stapt bent. 1 wil dit zien, andere dat. En soms gaan ze in hun enthousiasme er even vandoor, of raak je ze even kwijt in een drukke omgeving. Dan is het gewoon fijn en handig als je op je telefoon kan zien welke richting je moet oplopen.
Ik vind de mening van anderen hierin helemaal niet interessant. Mijn kids, ik doe het op mijn manier. Ik ga me niet verontschuldigen hiervoor.

[Voor 26% gewijzigd door mhr-zip op 21-08-2022 13:28]

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• Runaque
Klaus_1250 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

[...]

[...]

Dan heb ik weer extra telefoons e.d. nodig. De telefoons zelf is niet het probleem, heb er nog wel wat in de kast liggen. Alleen dan loop je die overal mee naar toe te slepen en dat is gewoon onhandig. Ik wil juist zo min mogelijk spullen en apparaten, alleen het noodzakelijke.

[...]

Ik weet dit sinds vandaag, maar je zou wel op een iOS device een extra account kunnen zetten, wat zou betekenen dat je een extra account zou kunnen aanmaken voor dit doel en op je iOS toestel zou kunnen meedragen voor deze reden!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:02

Ik heb het geprobeerd en ik vind het niet werkbaar. Doordat het kind beweegt is hij/zij niet te volgen. Ik ben de afgelopen vakantie weer overgestapt op een polsbandje en vertrouwen. Werkte prima :)

©2004

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:54
Het werkt, maar wel op kleine schaal.
Onze kinderen hadden 'm op de camping om. Of op het strand waar ze zich kunnen verstoppen tussen de strandhuisjes. Dan kun je wel snel zien waar ze uithangen maar als je aankomt kunnen ze alweer ergens anders zijn, met een beetje geluk binnen bluetooth-bereik maar kan natuurlijk ook net erbuiten. Ik krijg er wel vaker vragen over of het werkt: ja, maar niet 100%. Wil je dat wel dan moet je voor iets met simkaartje ofzo gaan, maar voor mij is dit een mooie simpele tussenoplossing.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-02 15:44
Apple Watch om doen :)

Kost wel wat x'D

• Klaus_1250
AchtungYall schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:15:
Apple Watch om doen :)

Kost wel wat x'D
Dat is dus Apple's oplossing... geen airtags voor kinderen maar een Apple Watch. Dat gaat me wat te ver, qua kosten maar ook 80% van de functies hebben ze ook niet nodig. En ik zou me dan vooral zorgen gaan maken over diefstal in plaats van kids die ik even kwijt ben.

• Stimulate14
  • Laatst online: 11:55

Stimulate14

⭐⭐⭐

Heeft iemand hier een tag in / aan de fiets?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:04
Ja, ik heb er sinds 3 weken een in mijn elektrische fiets, past mooi onder de accu in het frame. Zowel thuis als kantoor als vertrouwde locatie opgegeven. Lijkt tot nu toe goed te werken, locatie is altijd netjes bij. Als ik elders parkeer en wegloop krijg ik zo'n melding dat ik hem heb achtergelaten.

Heel af en toe piept de Airtag als ik de fiets pak in de morgen maar dat is na 2 tellen over. Ik vermoed dat de iPhone en Airtag dan verbinding hebben.

[Voor 20% gewijzigd door jjbstolk op 23-08-2022 13:15]

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:56
Stimulate14 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:55:
Niet aan de fiets, wel in m’n scooter. Werkt prima.
Zet m’n scooter vaak bij Leiden Centraal waar veel mensen langs lopen en de locatie wordt vaak geüpload. Ook wel eens op de boulevard gezet op Scheveningen en ook hier werd de locatie vaak ge-update.

Think Different

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nice. Ik ga vanavond eens kijken waar ik de tag het beste vast kan maken.

• bing69
Yep in de fiets, auto en sleutelbos.

Bij de eerste twee de speaker verwijderd!

Bing

• Cheesy
Nieuwsbericht over een diefstal en een AirTag. Alleen beetje jammer dat ze het een gps-tracker noemen.

https://www.gelderlander....chteraan-gegaan~ae90d034/

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-03 21:11
Even een vraag. Wij hebben een airtag gekocht om onze reiskoffer te tracken.

Nu heb ik de airtag als test mee naar werk genomen (reis met de ov) de tracker is gekoppeld aan mijn vriendin der telefoon en ze heeft mij helemaal niet kunnen traceren.

Weet iemand waarom we geen signaal binnen krijgen? Ik dacht dat een iphone van iemand anders de airtags locatie doorstuurt naar de eigenaar.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:38
UltraInstinct schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:53:

Nu heb ik de airtag als test mee naar werk genomen (reis met de ov) de tracker is gekoppeld aan mijn vriendin der telefoon en ze heeft mij helemaal niet kunnen traceren.

Weet iemand waarom we geen signaal binnen krijgen? Ik dacht dat een iphone van iemand anders de airtags locatie doorstuurt naar de eigenaar.
Zo zou het moeten werken, maar de praktijk is anders. Dat is mijn ervaring.
Ik heb een airtag in de fiets van mijn dochter gestopt. Soms is ze al uren op school (waar honderden mensen met telefoons rondlopen verwacht ik) maar geeft aan nog steeds thuis te zijn.
Zelfs als ze met de fiets en haar iPhone op pad is kan het uren duren voordat de locatie veranderd.

• Cheesy
UltraInstinct schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:53:

Misschien zat de AirTag in een stalen kooi? In de step van m’n dochter werkte die ook niet.

Ik krijg zelfs locatie door van AirTags die in huis liggen via mensen die buiten zijn (of misschien wel via de buurvrouw).

[Voor 9% gewijzigd door Cheesy op 29-09-2022 21:12]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

Ik had overigens 3 AirTags gekocht voor onze koffers toen we gingen vliegen twee weken terug.

De hele rit zat ik kennelijk in bereik van de AirTag want kon zelfs mid air zien dat de AirTag “bij mij” was.

Erg handig want wij hebben al meermaals een verloren koffer gehad en zo neemt dat weer wat onzekerheid weg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bing69
Heb er hier 5 in gebruik, 2 maal sleutel, 2 maal fiets en een in de auto maar die werken perfect. Op de fiets in een plastic gedeelte in gebouwd maar de auto is toch ook een kooi van faraday, maar die werkt ook prima!

Bing

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-03 23:04
Net 4 besteld op amazon.fr voor 93€ exc verzending.

Ben benieuwd naar de ervaringen/gebruik ervan

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verbieden en kunnen handhaven zijn gelukkig twee totaal verschillende dingen :)

Edit: Ooh ff doorlezen volgende keer 8)7
Of course enforceability of this rule is a whole different topic…

[Voor 18% gewijzigd door Donstil op 08-10-2022 20:57]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-03 20:12
Op verschillende andere sites meldt men nu dat dit een beetje voorbarig was; vooralsnog zou er voorlopig geen ban op AirTags komen bij Lufthansa.

Ik hou het in de gaten; vlieg met LH binnen vier weken naar Los Angeles. Afgelopen zomer nog met hun naar Seattle gevlogen en op weg van de gate naar de douane kon ik al zien dat mijn bagage ook al ergens in de buurt rondzwierf.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bing69 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:44:
Heb er hier 5 in gebruik, 2 maal sleutel, 2 maal fiets en een in de auto maar die werken perfect. Op de fiets in een plastic gedeelte in gebouwd maar de auto is toch ook een kooi van faraday, maar die werkt ook prima!
Hier hetzelfde: aan de huissleutels, aan de autosleutel, in m’n rugzak en in de fiets en auto (zonder geluid). Werken perfect.

De auto is fijn als je die ergens voor langere tijd parkeert, zoals op een luchthaven. Fiets is ook prettig voor als we naar een drukke (diefstalgevoelige) locatie gaan.

Vorige week kwamen we thuis met de auto, we stapten uit en ik wilde de auto sluiten. Helaas, sleutel kwijt. Misschien verloren, met Keyless Start kun je gewoon rijden zonder sleutel bij je te houden, dus ik dacht die ligt nog ergens 25 minuten terug. Gelukkig lag het onder de stoel, maar om dat te voorkomen maar een AirTag erbij gehaald. :)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:57
Vouwfiets hier, hij staat wel vaak te piepen omdat ik niet elke dag fiets. Mijn fiets staat in de schuur en zie toch wel regelmatig updates omdat er mensen langs lopen.

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
Onlangs is mijn koffer verloren geraakt tijdens een vliegreis. Inmiddels heb ik hem wel weer terug ontvangen via het label systeem van de vliegmaatschappij. Jammer dat ik op dat moment geen tracker in mijn koffer had zitten. Ik wil nu een AirTag gaan gebruiken maar kan nog geen duidelijk antwoord vinden op iets:

Voor mijn werk moet ik af en toe vliegen waarbij de vliegreis 12 uur of langer kan duren. Ik begrijp dat zodra de AirTag beweegt en langer dan 8 uur niet bij je in de buurt is een geluidssignaal geeft. Dit zou dan het geval zijn wanneer mijn koffer in het ruim ligt, of wanneer ik om wat voor reden dan ook een lange tussenstop heb ergens op een luchthaven.

Klopt dit? Het lijkt me toch niet handig wanneer al die AirTags een geluid geven na een bepaalde tijd? Of zie ik nu iets over het hoofd.

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

• TheKerremenke
  • Laatst online: 19:30
mede schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:15:
Onlangs is mijn koffer verloren geraakt tijdens een vliegreis. Inmiddels heb ik hem wel weer terug ontvangen via het label systeem van de vliegmaatschappij. Jammer dat ik op dat moment geen tracker in mijn koffer had zitten. Ik wil nu een AirTag gaan gebruiken maar kan nog geen duidelijk antwoord vinden op iets:

Voor mijn werk moet ik af en toe vliegen waarbij de vliegreis 12 uur of langer kan duren. Ik begrijp dat zodra de AirTag beweegt en langer dan 8 uur niet bij je in de buurt is een geluidssignaal geeft. Dit zou dan het geval zijn wanneer mijn koffer in het ruim ligt, of wanneer ik om wat voor reden dan ook een lange tussenstop heb ergens op een luchthaven.

Klopt dit? Het lijkt me toch niet handig wanneer al die AirTags een geluid geven na een bepaalde tijd? Of zie ik nu iets over het hoofd.
Hoe vaak vlieg je 12 uur non-stop? Waarschijnlijk “ziet” je koffer je op de overstap anders. De AirTag zal inderdaad na verloop van tijd geluid gaan maken. Er zijn op YouTube instructies te vinden hoe je de luidspreker er anders uit haalt. Wel op eigen risico. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
TheKerremenke schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:43:
[...]

Hoe vaak vlieg je 12 uur non-stop? Waarschijnlijk “ziet” je koffer je op de overstap anders. De AirTag zal inderdaad na verloop van tijd geluid gaan maken. Er zijn op YouTube instructies te vinden hoe je de luidspreker er anders uit haalt. Wel op eigen risico. ;)
Ik vlieg gemiddeld 4 tot 6x per jaar voor mijn werk waarbij alle vluchten altijd 12 uur of langer zijn, non-stop. (Schiphol - Sao Paulo, Schiphol - Singapore etc.) Tijdens dit soort vluchten zal de AirTag dus een hard geluid geven? Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling :-)

Ik heb gezien dat je de luidspreker kan uitboren inderdaad. Dat zou voor een reis AirTag dan nog een optie kunnen zijn, als ik dat aandurf ;-)

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

• TheKerremenke
mede schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:56:
[...]

Ik vlieg gemiddeld 4 tot 6x per jaar voor mijn werk waarbij alle vluchten altijd 12 uur of langer zijn, non-stop. (Schiphol - Sao Paulo, Schiphol - Singapore etc.) Tijdens dit soort vluchten zal de AirTag dus een hard geluid geven? Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling :-)

Ik heb gezien dat je de luidspreker kan uitboren inderdaad. Dat zou voor een reis AirTag dan nog een optie kunnen zijn, als ik dat aandurf ;-)
Moet eerlijk zeggen dat dat harde geluid wel meevalt. Hij zit dan natuurlijk in het bagageruim. Knappe jongen die hem dan hoort boven het geluid/lawaai van het vliegtuig zelf. Dus de meeste mensen zullen dit niet horen. Tenzij op de bagageband in het vliegveld. Totdat die jouw weer ontmoet. *;

Ik zou het gewoon proberen. Kun je daarna altijd nog de luidspreker eruit slopen. Trouwens uitboren hoeft echt niet. Kwestie van open draaien, ergens een onderdeel los klikken en dan de luidspreker eruit halen.

Wat anders ook zou kunnen is geen AirTag maar een ander merk kopen. Misschien dat daar af fabriek geen luidspreker inzit.

[Voor 15% gewijzigd door TheKerremenke op 11-11-2022 18:07]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• bing69
[...]

Het eruit haken van het speakertje stelt echt niets voor!

Bing

• J.oris
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-03 08:27
[...]

Afgelopen zomer zelf ook een AirTag in m’n koffer gedaan voor de vakantie. Deze zat in een toilettas in een volle, harde koffer. Ik was ook benieuwd of je hem buiten de koffer nog kon horen. Via de Zoek mijn app kun je een geluid afspelen, dit geprobeerd maar buiten de koffer hoorde je zo goed als niks. Lijkt mij dat dit dus geen probleem zou opleveren mocht hij wel een keer afgaan.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:21

JB

Cédric roelt!

In het kader van lege batterijen. De AirTag die we bij ons zoontje in de jas hebben zitten, is na nog geen jaar leeg. Is dat normaal (je leest "minimaal 1 jaar")? Ik begrijp dat door verplaatsing dat ding meer zou gaan zenden dan thuis op de plank leggen, maar op school filter ik dat gebied (dus geen meldingen) en verder is hij nou niet echt constant "overal en nergens".

Geen idee wat die AirTag allemaal wil en doet, wanneer we 'm niet "opvragen" waar ie is, maar voelt wel snel leeg zo.

[Voor 3% gewijzigd door JB op 24-11-2022 08:56]

Mijn boefje is liev!

• Tomba

Tomba

JB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:54:
In het kader van lege batterijen. De AirTag die we bij ons zoontje in de jas hebben zitten, is na nog geen jaar leeg. Is dat normaal (je leest "minimaal 1 jaar")? Ik begrijp dat door verplaatsing dat ding meer zou gaan zenden dan thuis op de plank leggen, maar op school filter ik dat gebied (dus geen meldingen) en verder is hij nou niet echt constant "overal en nergens".

Geen idee wat die AirTag allemaal wil en doet, wanneer we 'm niet "opvragen" waar ie is, maar voelt wel snel leeg zo.
Ja das normaal als ie veel weg is bij je eigen telefoon heb ik wel gemerkt. Mijn tas-airtag (die heb ik lang niet altijd bij) gaat veel sneller leeg dan die aan mijn huissleutel en autosleutel hangt.

• JB

JB

Cédric roelt!

@Tomba dank! Inmiddels een nieuwe batterij erin zitten, dus hij gaat weer. Hoe lang zou die AirTag nog mee gaan bij lege batterij melding als je thuis weg bent (skivakantie bijvoorbeeld)? Anders kun je beter paar reservebatterijen in de tas gooien. Beetje ruk als ie halverwege je vakantie leeg is.

Mijn boefje is liev!

• Tomba

Tomba

JB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:06:
@Tomba dank! Inmiddels een nieuwe batterij erin zitten, dus hij gaat weer. Hoe lang zou die AirTag nog mee gaan bij lege batterij melding als je thuis weg bent (skivakantie bijvoorbeeld)? Anders kun je beter paar reservebatterijen in de tas gooien. Beetje ruk als ie halverwege je vakantie leeg is.
Eigenlijk geen idee, heb de batterij steeds direct vervangen na melding op iPhone (Tas 2x, autosleutel 1x, huissleutel nog niet)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb hier na een paar weken pas de batterij vervangen (kwam er niet aan toe) en hij bleef het gewoon doen. Hij stelt wel dat bepaalde functionaliteiten uit staan bij low battery, maar geen idee wat dat dan is.

omniscale.nl

• JB

JB

Cédric roelt!

posttoast schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:29:
Ik heb hier na een paar weken pas de batterij vervangen (kwam er niet aan toe) en hij bleef het gewoon doen. Hij stelt wel dat bepaalde functionaliteiten uit staan bij low battery, maar geen idee wat dat dan is.
Kon je de tag wel gewoon "tracken"? Dat is voldoende (voor ons) wanneer de jeugd ergens op de skipiste staat bijvoorbeeld :)

Mijn boefje is liev!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
JB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:03:
[...]

Kon je de tag wel gewoon "tracken"? Dat is voldoende (voor ons) wanneer de jeugd ergens op de skipiste staat bijvoorbeeld :)
Ja, ik zag gewoon nog waar mijn sleutels waren in dit geval. Ik kan me voorstellen dat het "zoeken" met ultra wideband niet meer werkt op zo'n moment, maar dat heb ik niet getest.

omniscale.nl

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:15
JB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:54:

Het lijkt me niet dat het wegfilteren van de school je batterij bespaart. Je krijgt dan alleen geen meldingen door. De AirTag zelf weet niet waar hij is. Dat weet alleen het FindMy netwerk op basis van wat de iPhones doorgeven aan dat netwerk.

Ik kan me dan ook voorstellen dat juist op een school er voortdurend contact wordt gemaakt met iPhones wat dan misschien een negatieve impact heeft op het batterijverbruik.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11
Skybox_ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:27:
Heb mijn Chipolo Card Spot inmiddels binnen, komt veel geluid uit en past mooi in mijn Secrid wallet.
Dank voor deze foto's, zo wist ik dat hij ook bij mij in mijn portemonnee zal passen.
Heb bij Tink voor 50 euro een setje van ONE en CARD spot besteld, nog goedkoper dan bijv. de back friday aanbiedingen bij Altijdalleskwijt. Ben benieuwd! Een airtag heeft in mijn geval niet zoveel meerwaarde, heb een iPhone en Watch SE en die hebben beiden geen U1 chip. En een wat luider geluid vind ik ook wel prettig.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Ik heb zelf geen eigen iPhone maar wel een MacBook. Voor mijn werk heb ik wel de beschikking over een iPhone. Ik kan dus tijdelijk daar met mijn Apple ID inloggen en een AirTag koppelen. Kan ik daarna uitloggen op die iPhone en verder de tag volgen vanaf mijn MacBook? Of gaat de tag dan gelijk piepen omdat hij niet meer in de buurt van de iPhone is waarmee hij initieel gekoppeld is?

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:30
@Tim Schuhmacher Het is al een tijdje zo, maar post toch maar iets: waar vroeger de airtag na een paar dagen piepte, piept het nu elke dag dag ik de fiets uit de kelder haal. Blijkbaar is het nu zo ingesteld dat als je de airtag een dagje niet bij je hebt, en er een x aantal mensen langs je airtag komt, het dan gaat piepen of zo.

• EsEsDee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
twkr18526 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:07:
@Tim Schuhmacher Het is al een tijdje zo, maar post toch maar iets: waar vroeger de airtag na een paar dagen piepte, piept het nu elke dag dag ik de fiets uit de kelder haal. Blijkbaar is het nu zo ingesteld dat als je de airtag een dagje niet bij je hebt, en er een x aantal mensen langs je airtag komt, het dan gaat piepen of zo.
ja dit klopt. Als de AirTag een dag niet bij de eigenaar zijn device is geweest krijg je piepjes inderdaad. Dit is onafhankelijk of er anderen in de buurt zijn geweest met een apple apparaat. Dit is een anti-stalking maatregel. Ik vond dit vervelend en heb om die reden de speakers uit mijn AirTags gehaald.

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:30
EsEsDee schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:40:
[...]

ja dit klopt. Als de AirTag een dag niet bij de eigenaar zijn device is geweest krijg je piepjes inderdaad. Dit is onafhankelijk of er anderen in de buurt zijn geweest met een apple apparaat. Dit is een anti-stalking maatregel. Ik vond dit vervelend en heb om die reden de speakers uit mijn AirTags gehaald.
Een dag is wel erg kort vind ik als je de airtag op een fiets plaatst. Ik ga nog overwegen om het eruit te halen. De andere airtags zitten aan de huissleutels en die piepen niet - want huissleutels in huis maken vaker per dag contact met m’n telefoon.

Verder wel een prima ding, waarbij je goed kan zien waar de fiets of auto is. En afgelopen keer waar de koffer is.

• TheKerremenke
Off-topic; snap niet dat ze de verdachten alweer vrij hebben gelaten om zich later pas te verantwoorden voor de rechter. Zeker omdat ze op heterdaad betrapt zijn… :?

Binnenkort ook maar eens een AirTag in de auto plakken. ;)

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Tomba schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:02:
[...]

Ja das normaal als ie veel weg is bij je eigen telefoon heb ik wel gemerkt. Mijn tas-airtag (die heb ik lang niet altijd bij) gaat veel sneller leeg dan die aan mijn huissleutel en autosleutel hangt.
Dit kan ik wel be-amen.

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:28
Vraagje,

Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe iPhone maar me airtags gaan iedere keer af als ze verplaatsen. Denk dat ze in anti stalk modus staan. Maar ik zie je ze wel in find my overzicht.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen naast het resetten van de AirTags?
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [AirTags] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee