• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
netvista schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:42:
Ik kijk uit naar de airtag 2.0 waarbij de con’s verholpen zijn.
Er komt nooit een AirTag die draadloze signalen vrij door water kan sturen, tenzij Apple de voor ons geldende natuurwetten weet te breken, natuurlijk, maar die kans acht ik vrij klein.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Aiii schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:51:
[...]

Er komt nooit een AirTag die draadloze signalen vrij door water kan sturen, tenzij Apple de voor ons geldende natuurwetten weet te breken, natuurlijk, maar die kans acht ik vrij klein.
Ik denk dat je @netvista ’s reactie niet goed gelezen hebt.
Dat grotere afstand zeker mogelijk is en dat zo’n ding ook veel meer lawaai kunnen maken laat Tile wel zien met de Pro’s. (Maar goed die zijn ook veel groter en hebben geen toegang tot de echte USP van de AirTags; het Find Me network)

Vivid || tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:36
Aiii schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:51:
[...]

Aangezien passerende iPhones wel keurig de locatie door geven maakt ie blijkbaar af en toe wel heel even contact, maar het signaal is schijnbaar te zwak om hem ter plekke echt te kunnen vinden.

Het is overigens niet gezegd dat ie daadwerkelijk in het water ligt, maar zou een optie kunnen zijn. Heb niet getest of ie airtags blijven drijven. Waarschijnlijker is dat ie ergens in het riet ligt.

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:36
TR1969 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:37:
Balen zeg.. wat voor sleutelhanger gebruikte je?
1 of ander siliconen ding van Amazon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Werkhoven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 12:50
Misschien is dit een versie, die wél geïnstalleerd wordt? Al mijn AirTags zitten nog steeds op versie 1.0.225

Acties:
  • +1Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 15:09
Werkhoven schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:06:
[...]

Misschien is dit een versie, die wél geïnstalleerd wordt? Al mijn AirTags zitten nog steeds op versie 1.0.225
Dat had ik ook, maar deze kwam zonet wel binnen :)

omniscale.nl

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:24
Deze firmware is bij mij nu al doorgekomen. De andere is nooit geïnstalleerd geweest, vrij bizar.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 20:29
netvista schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:42:.

- geluidssignaal is veel te zacht en bij omgevingsgeluid onhoorbaar.

Tot zover mijn ervaring ;)

Ik kijk uit naar de airtag 2.0 waarbij de con’s verholpen zijn.
Geluidssignaal is inderdaad echt merkbaar minder dan de Tile, zou mooi zijn dat ze dat kunnen aanpassen. Ik hoop vooral op een manier om er eentje in mijn secrid te doen.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:44
Cyleo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:19:
[...]

Geluidssignaal is inderdaad echt merkbaar minder dan de Tile, zou mooi zijn dat ze dat kunnen aanpassen. Ik hoop vooral op een manier om er eentje in mijn secrid te doen.
Ik ben benieuwd hoe je dat wil gaan doen. Ik krijg mijn Secrid al een stuk moeilijker dicht als er een paar euro's in zitten, laat staan als er zo'n dikke Airtag in zit.

• Werkhoven
  • Laatst online: 05-07 12:50
posttoast schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:26:
[...]

Dat had ik ook, maar deze kwam zonet wel binnen :)
Inmiddels bijna een week verder, maar al mijn AirTags zitten nog steeds op de oude firmware… ze doen het natuurlijk gewoon, maar het blijft wel vreemd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fraron
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-02 16:57
Ik heb vanwege de goede berichten 4 airtags gekocht.
Wat een miskoop!
AApple gaf aan dat er na drie dagen meldingen vanuit de tag komen qua privacy: dat heeft apple onlangs gewijzigd naar 8-24 uur, waardoor iedere airtag zoals degene die aan mijn sleutelbos hangt bij mijn gezin een aantal keren per dag in het scherm komt 'dat ze gevolgd worden'. Dat privacy gedoe gaat wel erg ver en we hebben alle airtags inmiddels uitgeschakeld...ook op mijn werk vroegen mensen zich af waarom ze gevolgd werden omdat ik mijn sleutels op mijn bureau had liggen...
Is er een optie om die meldingen te negeren dor degenen die lastig worden gevallen???? (desnoods na 1 keer wel melden?)

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-07 18:50
fraron schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:30:
Wat een miskoop!
AApple gaf aan dat er na drie dagen meldingen vanuit de tag komen qua privacy: dat heeft apple onlangs gewijzigd naar 8-24 uur, waardoor iedere airtag zoals degene die aan mijn sleutelbos hangt bij mijn gezin een aantal keren per dag in het scherm komt 'dat ze gevolgd worden'. Dat privacy gedoe gaat wel erg ver en we hebben alle airtags inmiddels uitgeschakeld...ook op mijn werk vroegen mensen zich af waarom ze gevolgd werden omdat ik mijn sleutels op mijn bureau had liggen...
Is er een optie om die meldingen te negeren dor degenen die lastig worden gevallen???? (desnoods na 1 keer wel melden?)
Ik snap denk ik nog niet zo goed hoe dit werkt. Ik dacht dat iedereen met een iPhone die deelneemt aan het Find My network eigenlijk jouw airtag oppikt en de locatie daarvan doorstuurt naar Find My zodat de eigenaar altijd de laatste locatie weet (zolang er een willekeurige iPhone in de buurt is geweest). Waarom krijgen random mensen dan een melding dat ze gevolgd worden? Of is dat pas als ze 8 uur lang verbinding maken met die airtag? Want als dat zo kort is, dan is idd alles wat je meeneemt naar kantoor of thuis hebt liggen irritant voor je collega's of huisgenoten lijkt me.. hoe gaan andere hier mee om?

• Tomba

Tomba

Wat een miskoop!
Ik herken dit dan weer niet? Mijn vrouw heeft geregeld onze autosleutels bij (waar mijn tag aan hangt) en op kantoor heb ik 3 AirTags bij (autosleutel, huissleutel en tas) en genoeg collega’s met iPhones maar noch mijn vrouw noch collega’s hebben ooit een melding gezien.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:44
Tomba schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:22:
[...]

Ik herken dit dan weer niet? Mijn vrouw heeft geregeld onze autosleutels bij (waar mijn tag aan hangt) en op kantoor heb ik 3 AirTags bij (autosleutel, huissleutel en tas) en genoeg collega’s met iPhones maar noch mijn vrouw noch collega’s hebben ooit een melding gezien.
Wellicht maakt het verschil tussen of je je op een bekende locatie (thuis, werk, kroeg waar je elke dag langs komt :) ) bevindt?

• Tomba

Tomba

meesje schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:24:
[...]

Wellicht maakt het verschil tussen of je je op een bekende locatie (thuis, werk, kroeg waar je elke dag langs komt :) ) bevindt?
Ik heb echt geen idee. Op t werk juist ivm Corona 1.5 jaar nauwelijks geweest (momenteel 1 dag per week)

Btw mijn AirTags zijn inmiddels wel eindelijk bijgewerkt naar 1.0.276 zie ik:

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:37
Wat een miskoop!
Hier hetzelfde probleem. Als mijn vrouw mijn sleutels meeneemt, heeft ze al binnen 8 uur een melding.

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:05
Hier sinds dit weekend ook een Airtag in bezit (gecombineerd met een iPhone 12-mini). Was net even bij m'n ouders op bezoek en wilde een demonstratie geven - dus m'n moeder mocht even de sleutels met Airtag verbergen.

Nadeel: als je binnen 1 meter afstand bent, dan laat de UWB zoekpijl het afweten. Mja. Dat was lastig, want ik kon het ding toen nog niet vinden: lag die op het tafeltje tussen de rommel? Of in de kast ernaast? Of op de kast? Het geluid aanzetten hielp niet: ik hoorde de Airtag wel, maar kon hem niet beter lokaliseren. Wellicht had een lager geluid daar beter voor gewerkt.

Maar goed, als je spullen echt kwijt bent, dan weet je in elk geval ongeveer waar je moet zoeken - het helpt dan zeker wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PrutsMeneer
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 04:34
Hier sinds vorige week een AirTag in bezit. Tot zover positief; Wanneer de AirTag in 'verloren modus' staat dan krijg ik ongeveer elke 10 minuten een update. Vrouwlief is vandaag weg met de AirTag in de auto, en ik kan redelijk goed volgen waar ze is. (Met toestemming) - Met wat prutswerk is het zelfs mogelijk een scriptje te schrijven wat de longitude en latitude coordinaten van je MacBook ophaalt en deze doorgeeft (bijvoorbeeld aan HomeAssistant, oid)

Ik heb de AirTag voornamelijk gekocht uit nieuwsgierigheid en omdat ik bezig ben met een project, waarbij ik de AirTag in een rivier in Duitsland achter laat, waarna ik vervolgens hoop dat de AirTag stroomafwaarts terug drijft naar Nederland en ik zo nu en dan van voorbijgangers een update krijg over de positie.

Zojuist hierover een topic begonnen: AirTag in rivier
Oké ik had dus wel een geinige ervaring.

Ik was mijn huissleutels vergeten bij een maatje op zaterdag (dat gebeurt vaker. Zie daar dus bestaansrecht van die dingen)

Daar kwamen we zondag achter en ik kon de Airtags dus zien liggen op de map, maatje van me werkt voor hetzelfde bedrijf dus had ze in zijn auto gegooid om eens op kantoor af te geven.

Maandag en dinsdag hem leuk kunnen volgen, woensdag werden ze op kantoor bezorgd.

Donderdag kom ik zelf op kantoor. Komt een collega van de planning naar mij toe “Hier zijn die ellendige sleutels van je. Ze hebben 2 dagen lang geluid gemaakt”.

Waarschijnlijk door de bekende lokatie “kantoor” zijn ze dus herrie gaan maken en ze stopte op het moment dat ik ze weer in handen had.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Stel ik zou een AirTag aan een vriend meegeven tijdens een hardloopwedstrijd waarbij er publiek aan de zijkanten staat, zou ik hem dan kunnen volgen?

Het is niet bedoeld als stalking natuurlijk, gewoon zodat ik kan zien waar die is omdat die een eigen smartphone niet bij zich heeft. Dankzij het publiek waar vast wel wat iPhones tussen zitten hoop ik om alsnog een geschatte locatie door te krijgen in de Find My app. Bewegingssnelheid is ongeveer 10-15 km p/uur.

Moet de AirTag dan ook in Lost Mode staan of hoeft dat niet per se? Hoe reëel en betrouwbaar schatten jullie deze oplossing verder in?

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-05 09:34
Slickk schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:36:
Stel ik zou een AirTag aan een vriend meegeven tijdens een hardloopwedstrijd waarbij er publiek aan de zijkanten staat, zou ik hem dan kunnen volgen?

Het is niet bedoeld als stalking natuurlijk, gewoon zodat ik kan zien waar die is omdat die een eigen smartphone niet bij zich heeft. Dankzij het publiek waar vast wel wat iPhones tussen zitten hoop ik om alsnog een geschatte locatie door te krijgen in de Find My app. Bewegingssnelheid is ongeveer 10-15 km p/uur.

Moet de AirTag dan ook in Lost Mode staan of hoeft dat niet per se? Hoe reëel en betrouwbaar schatten jullie deze oplossing verder in?
Dit zal prima werken, denk dat je genoeg updates krijgt om hem te redelijk te volgen.

Airtag hoeft niet in lost modes hiervoor :)

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
AchtungYall schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:38:
[...]

Dit zal prima werken, denk dat je genoeg updates krijgt om hem te redelijk te volgen.

Dankje voor de antwoorden! Het leek me wel een leuk experiment om te ervaren hoe de techniek werkt. AirTag is gisteren al binnen gekomen via Apple zelf (zelfs met inscriptie van een emoji volgende dag in huis), binnenkort maar wat testen.

Ik zag al wat andere experimenten langskomen om locaties weg te schrijven zodra een update binnenkomt, zoals bijv van @PrutsMeneer. Dat lijkt me nog wel leuk om erachter te komen hoe vaak en op welke positie de locatie geregistreerd is.

• Till Wura
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-07 10:23
AchtungYall schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:38:
[...]

Dus in mijn usecase zou het ook werken?
Een tag in een armbandje stoppen en die laten dragen door mijn kids als we aan het strand zijn of in het pretpark?
Niemand die dan volg meldingen zal krijgen en ik weet waar ze zijn als ze zelf in lost-mode zouden gaan :9 ?
Till Wura schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:46:
[...]

Dus in mijn usecase zou het ook werken?
Een tag in een armbandje stoppen en die laten dragen door mijn kids als we aan het strand zijn of in het pretpark?
Niemand die dan volg meldingen zal krijgen en ik weet waar ze zijn als ze zelf in lost-mode zouden gaan :9 ?
Ja hoor dat werkt. Ik heb op Ali ook wat van die rubberen bandjes gekocht voor mijn kleine (ze is 2,5). Airtag erin met de print van een Aap erop en als we nu naar een drukke plek gaan zeggen we "Wil je ook het horloge met de app om". Gelukkig nog niet nodig gehad (en dat willen we zo houden :P ).

• Till Wura
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-07 10:23
Donstil schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:52:
[...]

Ja hoor dat werkt. Ik heb op Ali ook wat van die rubberen bandjes gekocht voor mijn kleine (ze is 2,5). Airtag erin met de print van een Aap erop en als we nu naar een drukke plek gaan zeggen we "Wil je ook het horloge met de app om". Gelukkig nog niet nodig gehad (en dat willen we zo houden :P ).
Eens proberen dan, zonet 4 pack besteld op coolblue :)

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:52:
[...]

Welke? Heb je misschien een link?

Tomba schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:33:
[...]

Welke? Heb je misschien een link?
Geen speciale dingen hoor. Gewoon cheapies van Ali.

€ 0,65 58% Off | Nieuwe Armband Voor Airtag Anti-Verloren Siliconen Case Beschermhoes Ontwerp Voor Apple Airtag Tracking Locator Kids Polsband
https://a.aliexpress.com/_vEuFZO

En

€ 1,39 22% Off | Kids Soft Silicone Horloge Bands Voor Apple Airtags Anti-Kras Vervanging Band Beschermhoes Kinderen Lichtgewicht Horlogeband
https://a.aliexpress.com/_vPfgUC

De eerste past het beste om haar kleine polsjes. En voor €0,65 per stuk hebben we alle kleurtjes maar besteld :P

Edit: Overigens had ik er eerst een besteld om te kijken of het niet van dat chemische rubber was, de prijs deed dat een beetje vermoeden. Dat bleek echter niet zo te zijn.

[Voor 11% gewijzigd door Donstil op 05-08-2021 21:43]

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 05:03
Donstil schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:42:
[...]
Edit: Overigens had ik er eerst een besteld om te kijken of het niet van dat chemische rubber was, de prijs deed dat een beetje vermoeden. Dat bleek echter niet zo te zijn.
Is dat eenvoudig te zien aan zo'n product?

• mhr-zip
Mijn telefoon zag mijn airtag niet meer.
Als de airtag door andere telefoons werd opgemerkt, dan zag ik dat nog wel in "zoek mij".
Airtag verwijderd uit "zoek mij" en gereset met de batterij.

Alleen nu krijg ik hem niet meer gekoppeld. Iemand een idee?

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

Muurtegel schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Is dat eenvoudig te zien aan zo'n product?
Nah niet echt. Vooral ruiken en soms voelen (dan voelt het wat minder glad etc).

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 17:12

911GT2

en blazen maar!

Toegegeven, ik heb niet het hele topic woord voor woord gelezen. Dus wellicht stel ik een overbodige vraag. Maar goed.
Ik was met mijn vrouw en dochter op vakantie zoals families dat doen. We werden echter doodmoe van de airtags die ons er steeds op attendeerden dat er een andere airtag met je mee reist, je kan dat dagelijks uitzetten. Maar is het nou heel mogelijk om die airtags aan elkaar te koppelen zodat ze weten dat het 'normaal' is dat we samen reizen?
Ik snap het conflict met privacy, maar dat zou gewoon een opt-in instelling kunnen zijn toch?
Nu ligger er random in de auto 5 airtags te piepen.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:24
911GT2 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:15:
Toegegeven, ik heb niet het hele topic woord voor woord gelezen. Dus wellicht stel ik een overbodige vraag. Maar goed.
Ik was met mijn vrouw en dochter op vakantie zoals families dat doen. We werden echter doodmoe van de airtags die ons er steeds op attendeerden dat er een andere airtag met je mee reist, je kan dat dagelijks uitzetten. Maar is het nou heel mogelijk om die airtags aan elkaar te koppelen zodat ze weten dat het 'normaal' is dat we samen reizen?
Ik snap het conflict met privacy, maar dat zou gewoon een opt-in instelling kunnen zijn toch?
Nu ligger er random in de auto 5 airtags te piepen.
Dan zul je de feature Delen met gezin in moeten schakelen.

Dit maakt het mogelijk om AirTags van familieleden toe te staan, in jouw geval die van je vrouw en dochter. Hierdoor kun je elkaars tracker in de gaten houden en ook meenemen zonder dat deze wordt lastiggevallen met meldingen of ongewenste geluiden. ;)

• Tomba

Tomba

Davidas schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:26:
[...]

Dit maakt het mogelijk om AirTags van familieleden toe te staan, in jouw geval die van je vrouw en dochter. Hierdoor kun je elkaars tracker in de gaten houden en ook meenemen zonder dat deze wordt lastiggevallen met meldingen of ongewenste geluiden. ;)
Dikgedrukte werkt bij mij in ieder geval niet, mijn vrouw ziet mijn AirTags niet en ik de hare niet...

• 911GT2
  • Laatst online: 11-05 17:12

911GT2

en blazen maar!

Davidas schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:26:
[...]

Thanks, maar ik begrijp dus dat het niet mogelijk is om én je privacy te behouden én delen met je gezin in te schakelen.
We hebben namelijk hetzelfde voor de andere apparaten, die kunnen we wel vinden als ze in verloren modus staan, maar niet volgen wanneer ze dat niet zijn.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:04
Even een kleine vraag:

Ik heb de airtag in mijn dochter haar zak gestoken nu we hier in een grote speeltuin zitten.
Eerste plaats om als er iets is, ze snel terug te vinden.
Maar ook om ze even te piepen als ze moeten komen drinken ofzo..

Echter wanneer de dochter meer dan 10m van mijn iPhone weg is, krijg ik geen verbinding meer met de airtag.

Is dit normaal? Ik dacht dat je de locatie zelfs aan de andere kant van de wereld kon opvragen?

[Voor 29% gewijzigd door kazzzdafke op 21-08-2021 14:48]

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kazzzdafke schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:41:
Even een kleine vraag:

Ik heb de airtag in mijn dochter haar zak gestoken nu we hier in een grote speeltuin zitten.
Eerste plaats om als er iets is, ze snel terug te vinden.
Maar ook om ze even te piepen als ze moeten komen drinken ofzo..

Echter wanneer de dochter meer dan 10m van mijn iPhone weg is, krijg ik geen verbinding meer met de airtag.

Is dit normaal? Ik dacht dat je de locatie zelfs aan de andere kant van de wereld kon opvragen?
Verkeerde topic denk ik? ( [AirTags & Find My network] Ervaringen & Discussie )
RobIII: Fixed :) @kazzzdafke

Maar dat lijkt me normaal gedrag. Het apparaat kan alleen verbinding maken via iPhones die in de buurt zijn, niet perse de jouwe. Als m’n dochter op school is zie ik hem online via de iPhone van iemand in de buurt.

[Voor 6% gewijzigd door RobIII op 21-08-2021 14:54]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:48

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

kazzzdafke schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:41:
Ik denk dat je je even moet inlezen hoe Airtags werken want dit is niet hoe 't werkt :) Het is geen GPS tracker ofzo ;)
AirTags are not satellite navigation devices. AirTags are located on a map within the Find My app by utilizing Bluetooth signals from other anonymous iOS and iPadOS devices out in the world. [...]
Verder is de redactie (je postte in Geachte Redactie > Apple Airtags) er natuurlijk niet om je supportvragen te beantwoorden :) Ik heb je post (en @Gunner's reactie) dan ook even verplaatst naar dit topic.

[Voor 55% gewijzigd door RobIII op 21-08-2021 15:03]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
J wachten tot iemand anders minder dan 10m in de buurt komt, dan zou je m weer moeten zien ondanks dat je zelf verder weg bent

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-07 22:27
Toch maar even melden:
Ik bracht de vorige week mijn auto naar de garage en moest dus ook mijn sleutel inleveren.
De sleutel zat een een sleutelhoesje samen met andere sleutels en een airtag.
5 dagen larer wilde ik mijn sleutels zoeken en zag dat ze in de buurt de garage waren die ik allang weer opgehaald had!?
De sleutel met hoes had ik wel maar de airtag was verloren (blijkbaar met het losmaken van de autosleutel).
Vandaag langs de garage gegaan en vanaf buiten zag ik dat ik in de buurt was. Binnen bij de balie wees hij naar een lade en de medewerker gaf mij de airtag terug. Er zat een airtaghouder met een sleutlring aan en ik had zelf een een logo gemaakt en er op geplakt. De man wist niet wat het logo was en weggelegd.

Ik blij en de man ook weer een ervaring rijker.

PS.
Ik had 3 dagen met “zoek mijn” de tag gezien met de juiste straat maar met verschillende huisnummers.
De plek van spot was dan ook iets veschoven. Waarschijnlijk is de airtag met verschillende iphones gespot maar vanaf een andere plek vlak in de buurt.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:40
De Chipolo One Spot is vanaf nu ook te bestellen: https://chipolo.net/en/products/chipolo-one-spot

Is even duur als een Airtag, maar dan wel inclusief een gaatje om hem te bevestigen aan een sleutelhanger.

Ik hoor wel dat er geen contactdetails worden gegeven als iemand hem vindt, dus dat is nog iets om over na te denken of dat belangrijk is voor je.

[Voor 57% gewijzigd door Nero22 op 24-08-2021 17:45]

It's funny. But not ha-ha funny.

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:02
Zoonlief is naar het voortgezet onderwijs en na week 1 zijn sleutels al verloren…

Ik wil nu Airtags kopen om zijn sleutels in de toekomst terug te vinden.

Nu vraag ik mij af of dat handig is.
Als ik ze koppel aan zijn Iphone, kan ik ze dan via familiedelen ook terug vinden?
Als hij telefoon en sleutels kwijt raakt kan zou ik ze ook graag willen terugvinden.

Als ik op family sharing zoek staat zowat overal dat dit niet werkt.
Of heeft iemand dit wel werkend?

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:33
Crxtreem schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:44:
Zoonlief is naar het voortgezet onderwijs en na week 1 zijn sleutels al verloren…

Ik wil nu Airtags kopen om zijn sleutels in de toekomst terug te vinden.

Nu vraag ik mij af of dat handig is.
Als ik ze koppel aan zijn Iphone, kan ik ze dan via familiedelen ook terug vinden?
Als hij telefoon en sleutels kwijt raakt kan zou ik ze ook graag willen terugvinden.

Als ik op family sharing zoek staat zowat overal dat dit niet werkt.
Of heeft iemand dit wel werkend?
Nee, je gaat via jouw telefoon zijn AirTags niet terugvinden. Dat staat dicht inderdaad. Vreemd maar waar. Alle andere Apple devices vind je namelijk wel.

Je hebt niet perse een telefoon nodig. Via icloud.com/find kan je de AirTags ook vinden (mits je natuurlijk inlogt via zijn Apple ID).

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 21:58
Dochter van 7 is nu voor de tweede keer haar iphone kwijt… uiteraard is het ding leeg en nergens te vinden… als we hem vinden wil ik er eigenlijk een airtag op plakken… iemand die deze use case al uitgevoerd heeft? (En tips/tricks) heeft?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• mhr-zip
miel schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:23:
Dochter van 7 is nu voor de tweede keer haar iphone kwijt… uiteraard is het ding leeg en nergens te vinden… als we hem vinden wil ik er eigenlijk een airtag op plakken… iemand die deze use case al uitgevoerd heeft? (En tips/tricks) heeft?
Ik heb niet het antwoord op je vraag maar ik zou iig de "zoek mijn" app activeren.

Pasgeleden ben ik ook voor het eerst mijn telefoon kwijt geraakt onderweg met fietsen. Toen ben ik naar een kennis gefietst en daar mijn telefoon gelokaliseerd via https://www.icloud.com/find (en weer gevonden).
Door de toevoeging /find is het niet nodig om met twee factor authenticatie in te loggen.

Zit je nog wel met het feit dat de batterij leeg raakt, maar dan geeft de telefoon zijn laatste positie door.
Het belangrijkste lijkt mij dat je weet of hij binnen het huis ligt, of "nog op het pleintje".
Als hij binnen ligt kan je mooi je dochter de volgende dag laten zoeken. En als je haar leert om hem voor het slapen gaan op een vaste plek te leggen, is de kans dat batterij leeg is ook niet zo groot.

Mijn batterijduur rek ik ook als volgt: Met "automation" heb ik een regel gemaakt dat zodra ik de oplader afkoppel mijn iphone op "energiebesparende modus" gaat, dit rekt bij mij de batterijduur aanzienlijk (en ergens gok ik dat je dochter van 7 geen nieuwe gekregen heeft).

Daarnaast heb je nog tal van andere leuke opties in de "zoek mijn" app.
Zo deel ik 24/7 mijn locatie met mijn vrouw, omdat ik dat fijn vind (mocht ik een keer vallen met wielrennen ofzo), en het kost weinig tot geen extra batterij (voor mijn gevoel iig).

Ook heb ik ingesteld in zoek mijn dat ik een signaal naar mijn vrouw stuur als ik een cirkel inrijdt of juist uitrijdt. Zo weet ze dat ik aangekomen ben op mijn werk of juist weer wegrijdt (vind ik handig).
Nu wil ik niet aanmoedigen of afkeuren om het te gebruiken voor de opvoeding van je dochter. Maar het is technisch mogelijk iig.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 21:58
mhr-zip schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:26:
[...]

Ik heb niet het antwoord op je vraag maar ik zou iig de "zoek mijn" app activeren.

Pasgeleden ben ik ook voor het eerst mijn telefoon kwijt geraakt onderweg met fietsen. Toen ben ik naar een kennis gefietst en daar mijn telefoon gelokaliseerd via https://www.icloud.com/find (en weer gevonden).
Door de toevoeging /find is het niet nodig om met twee factor authenticatie in te loggen.

Zit je nog wel met het feit dat de batterij leeg raakt, maar dan geeft de telefoon zijn laatste positie door.
Het belangrijkste lijkt mij dat je weet of hij binnen het huis ligt, of "nog op het pleintje".
Als hij binnen ligt kan je mooi je dochter de volgende dag laten zoeken. En als je haar leert om hem voor het slapen gaan op een vaste plek te leggen, is de kans dat batterij leeg is ook niet zo groot.

Mijn batterijduur rek ik ook als volgt: Met "automation" heb ik een regel gemaakt dat zodra ik de oplader afkoppel mijn iphone op "energiebesparende modus" gaat, dit rekt bij mij de batterijduur aanzienlijk (en ergens gok ik dat je dochter van 7 geen nieuwe gekregen heeft).

Daarnaast heb je nog tal van andere leuke opties in de "zoek mijn" app.
Zo deel ik 24/7 mijn locatie met mijn vrouw, omdat ik dat fijn vind (mocht ik een keer vallen met wielrennen ofzo), en het kost weinig tot geen extra batterij (voor mijn gevoel iig).

Ook heb ik ingesteld in zoek mijn dat ik een signaal naar mijn vrouw stuur als ik een cirkel inrijdt of juist uitrijdt. Zo weet ze dat ik aangekomen ben op mijn werk of juist weer wegrijdt (vind ik handig).
Nu wil ik niet aanmoedigen of afkeuren om het te gebruiken voor de opvoeding van je dochter. Maar het is technisch mogelijk iig.
Die staat aan en heeft ons de 1e keer al “gered”… nu is hij laatst gezien onderweg terug van het zwembad… daarna is hij nog thuis en bij vrienden gezien… maar toen was de batterij al leeg..
Dus ik zoek iets wat langer meegaat qua batterij, daarom dacht ik aan een airtag.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij iOS 15 erg fijn meldingen te ontvangen als ik zelf te ver verwijderd ben van de AirTags. Je weet dan ook dat je je tas vergeet of je sleutels. Mijn huissleutels laat ik altijd in de auto liggen bij m’n werk. Dus weet zo precies waar die auto is.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik dacht dat Siri in iOS15 slimmer zou zijn…
Of gebruik ik het verkeerd?

Die is de feedback die ik krijg op: ‘Hey Siri, find my carkey’

[Voor 6% gewijzigd door Wootism op 24-09-2021 23:14]

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:02
Vannacht kreeg ik de melding dat de airtag van mijn vrouw in mijn buurt was.
Als zij naast mij ligt is dat toch niet nodig dat ik daar een melding van krijg?
Of zijn er wat instellingen veranderd door apple dat je van familie wel gegevens krijg?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 14:51

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier zijn we nu ook aan de AirTags. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, vooral mijn vrouw is wel eens wat kwijt. Mooi hoe een iPhone 12 je er precies naartoe leidt. Dat kan mijn iPhone 8 niet.

Tevens een mooie test: de autosleutels liggen hier thuis altijd in zo'n signaalafschermend hoesje vanwege keyless entry en dientengevolge gevoeligheid voor diefstal van de auto. Met de AirTag aan de autosleutel, in dat hoesje, kan de AirTag inderdaad niet meer gevonden worden. Dus prima hoesje zo. Nu alleen de sleutels thuis niet kwijt raken ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb een 'situatie'.

Ik ben vanavond met een AirTag van locatie A naar locatie B gegaan (ca 9 km). Ik ben ca 1u op locatie B geweest.

Daarna ben ik met dezelfde AirTag naar locatie C gegaan (ca. 5 km vanaf locatie B ) en ben daar ca 30 minuten geweest.

Ik ben daarna terug gegaan naar locatie A, (ca. 12 km), maar -en dit is belangrijk- ik heb de AirTag achter gelaten op locatie C.

Als ik nu op locatie A op Zoek Mijn kijk op m'n iPhone, wordt de AirTag niet op locatie C aangegeven, maar op locatie B!

Hoe kan ik deze situatie corrigeren? Het zijn best prijzige dingen, en dan moet het wel betrouwbaar werken, vind ik.

• begintmeta
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:45:
…!

Hoe kan ik deze situatie corrigeren? Het zijn best prijzige dingen, en dan moet het wel betrouwbaar werken, vind ik.
Je bent nu eenmaal afhankelijk van apparatuur buiten de airtag, het ding geeft niet zelf een locatie door. Kennelijk is de positie van de airtag op C niet gedetecteerd of doorgegeven. Je zou verwachten dat dit zal gebeuren zodra apparatuur die dat doet in de buurt van de tag komt.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

begintmeta schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:51:
[...]

Je bent nu eenmaal afhankelijk van apparatuur buiten de airtag, het ding geeft niet zelf een locatie door. Kennelijk is de positie van de airtag op C niet gedetecteerd of doorgegeven. Je zou verwachten dat dit zal gebeuren zodra apparatuur die dat doet in de buurt van de tag komt.
Dank. Iemand met een iPhone, maar niet mijn eigen iPhone, kennelijk? Ik was daar een half uur. Dat zou genoeg moeten zijn.

Hij ligt nu in een appartementencomplex, dus hopelijk heeft iemand daar een iPhone :)

[Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 08-11-2021 21:58]

• begintmeta
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:57:
...
Dank. Iemand met een iPhone, maar niet mijn eigen iPhone, kennelijk? Ik was daar een half uur. Dat zou genoeg moeten zijn.
Waarom je eigen iphone de locatie niet zou hebben doorgegeven is natuurlijk wel de vraag, vziw zou dat op zich moeten, en je zou ook zeggen dat in een half uur wel een signaal zou zijn opgevangen en een locatie doorgestuurd.
Hij ligt nu in een appartementencomplex, dus hopelijk heeft iemand daar een iPhone :)
Dat zou je wel verwachten. Anders maar gewoon testen of het ding werkt. Ik heb tot nu toe niet gezien dat de locatie zo achterloopt.

• bing69
  • Laatst online: 02-07 13:47
BeQuietAndDrive schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:57:
[...]

Je ziet toch ook een tijd (aantal min terug) dat hij voor het laatst gezien is. Heb er een in mijn auto gebouwd (zonder speaker) en die staat sinds gisteren bij de dealer. Heb 50 min terug nog een melding gehad....

Bing

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bing69 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:57:
[...]

Je ziet toch ook een tijd (aantal min terug) dat hij voor het laatst gezien is. Heb er een in mijn auto gebouwd (zonder speaker) en die staat sinds gisteren bij de dealer. Heb 50 min terug nog een melding gehad....
Klopt, laatst gezien is op locatie B om 20:07 gisteravond, dat was het tijdstip dat ik vertrok op locatie B om naar locatie C te rijden.

Ik opende op mijn oude iPhone ook nog even Zoek Mijn, en die gaf de AirTag aan op locatie A (zelfde tijdstip), om het nog maar wat onduidelijker te maken. Dit beschouw ik maar even als 'never happened' en heb die iPhone snel weer uit gezet ;)

Vreemde is ook dat de AirTag aangeeft dat 'ie een seintje geeft als ik 'm achterlaat, maar dat wil doen (volgens de Zoek Mijn app) op mijn oude iPhone. Kennelijk wordt dat niet overgenomen naar je nieuwe iPhone als je de gegevens overzet. Hij gaf in elk geval mijn nieuwe iPhone geen melding bij achterlaten op locatie C, en ook niet op locatie B (daar lag hij in de auto, ik was ca 200m verderop met mijn iPhone).

Ik zal de AirTag eens loskoppelen en opnieuw aankoppelen, de volgende keer dat ik weer bij de AirTag ben. Dat zal ergens volgende week zijn. Desondanks verwacht ik wel een betrouwbare locatie eigenlijk.

[Voor 15% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-11-2021 08:42]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Update: sinds vanmiddag geeft de Zoek Mijn-app de AirTag in kwestie, op de juiste locatie weer. Er is iemand met een iPhone dichtbij genoeg gekomen, kennelijk :)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wij hebben een AirTag aan de autosleutel hangen. Thuis zit de autosleutel in zo'n RFID afschermend hoesje (keyless, diefstalgevoelig enz). 8 van de 10 keer als we de sleutel uit de hoes halen, begint de AirTag een minuutje te piepen. Iemand enig idee waarom?

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:28
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:04:
Wij hebben een AirTag aan de autosleutel hangen. Thuis zit de autosleutel in zo'n RFID afschermend hoesje (keyless, diefstalgevoelig enz). 8 van de 10 keer als we de sleutel uit de hoes halen, begint de AirTag een minuutje te piepen. Iemand enig idee waarom?
Omdat die je dan gemist heeft. _O- oOo 7(8)7

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:34:
Moet zeggen, de leren hanger bevalt me wel
[Afbeelding]
Maar die Belkin ziet er wel erg cheap uit;
[Afbeelding]

Hopelijk komen de Ali varianten snel binnen zodat ik de andere 2 ook in gebruik kan nemen (en ik die Belkin weer kan vervangen want die voelt echt verre van premium aan)
Hmm nog geen 7 maanden later en de eerste is al leeg, das wel erg snel niet? Andere 3 zijn gewoon netjes nog vol.

PS Apple maak die dingen toch eens deelbaar binnen mijn gezin…..

[Voor 3% gewijzigd door Tomba op 20-11-2021 08:54]

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:09
Bij Bol.com is de 4 pack in de aanbieding (dagdeal) €89,99 https://www.bol.com/nl/nl...4-stuks/9300000035840899/

• kmf
  • Niet online
Ik heb afgelopen week voor het eerst iets aan de AirTag gehad. Ik was mijn airpod case met AirPods erin kwijt. Gelukkig had ik een case met AirTag houder dus zag waar het was. Uit mijn jaszak gevallen tot tijdens een kinderfeest dus. Ik mocht in de zaal rondlopen om het te zoeken. Bleek het toch in een gevonden voorwerpen lade op kantoor te zitten. Toch weer blij mee dus. Daarnaast ook een airtag aan de fiets sleutels. Later print ik een houder voor de tv afstandsbediening die we altijd kwijtraken

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:28
kmf schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:23:
Ik heb afgelopen week voor het eerst iets aan de AirTag gehad. Ik was mijn airpod case met AirPods erin kwijt. Gelukkig had ik een case met AirTag houder dus zag waar het was. Uit mijn jaszak gevallen tot tijdens een kinderfeest dus. Ik mocht in de zaal rondlopen om het te zoeken. Bleek het toch in een gevonden voorwerpen lade op kantoor te zitten. Toch weer blij mee dus. Daarnaast ook een airtag aan de fiets sleutels. Later print ik een houder voor de tv afstandsbediening die we altijd kwijtraken
Mocht je een Apple TV remote bedoelen. Daarvoor zijn verscheidene siliconen cases te vinden inclusief airtag houder. Generieke tv AB’s is inderdaad wat lastiger (niet) te vinden..

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

AirPods zitten toch van zichzelf al in 'zoek mijn', ook zonder AirTag eraan?

• kmf
  • Niet online
TheKerremenke schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:43:
[...]

Mocht je een Apple TV remote bedoelen. Daarvoor zijn verscheidene siliconen cases te vinden inclusief airtag houder. Generieke tv AB’s is inderdaad wat lastiger (niet) te vinden..
ik heb gewoon dee uitgeprint https://www.thingiverse.com/thing:4847132 en ga die met zipties vastbinden

• kmf
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:14:
AirPods zitten toch van zichzelf al in 'zoek mijn', ook zonder AirTag eraan?
standaard laat een airpods van generatie1 en 2 alleen zijn last known location zien. In de praktijk kan dat dus kilometers verder kan zijn (heb ik ook meegemaakt. Het maakt iig geen gebruik van het Find my-netwerk om elke keer bijgewerkt te worden als een iDevice in de buurt is geweest (waardoor ik nu dus weet dat een van die kinderfeesthalhalmedewerkers een iphone hebben en om 21:37 naar huis zijn gegaan).

Ik weet nog niet zeker of airpods 3 wel volwaardig find my hebben. apple moet die airtagchip overal in gooien (zoals de apple pencil)

[Voor 4% gewijzigd door kmf op 30-11-2021 15:35]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-07 22:24

Polycom

Poes van goud

Iemand ervaringen met een airtag om een auto te ‘tracken’? (Ja het is voor mijn eigen auto :p )

[Voor 29% gewijzigd door Polycom op 30-11-2021 22:04]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Polycom schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:56:
Iemand ervaringen met een airtag om een auto te ‘tracken’? (Ja het is voor mijn eigen auto :p )
Een van mijn hobby auto's staat in winterstalling. Er ligt een AirTag in ;) Alleen er komt slechts om de paar dagen iemand in de buurt met een iPhone, kennelijk. Ondanks dat het onder een appartementencomplex is.

• kmf
  • Niet online
Ik heb er een in mijn auto om mijn auto op een donker parkeerterrein terug te vinden dacht ik. In de praktijk komt dat pijltje pas tevoorschijn als ik de auto al kan zien.

• bing69
  • Laatst online: 02-07 13:47
Werkt hier uit de kunst even als met de fiets.

Bing

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Overigens is het zo dat als je iphone connected is met bluetooth van je auto, je hem altijd kan terug vinden in Apple Maps als 'Geparkeerde Auto'.

Echter daar heb je natuurlijk geen UltraBand guidance mee.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jant schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:32:
[...]

Overigens is het zo dat als je iphone connected is met bluetooth van je auto, je hem altijd kan terug vinden in Apple Maps als 'Geparkeerde Auto'.

Echter daar heb je natuurlijk geen UltraBand guidance mee.
Je moet dan wel "locatiegebonden suggesties en meldingen" aanzetten onder Systeem bij Privacy < Locatievoorzieningen.

Kan mij voorstellen dat mensen dit uitzetten om die vervelende, "hier is een gratis wifi netwerk hoor".

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:27
Ik heb ze vorige week gebruikt tijdens een vlucht, 4 stuks: 2 in een rugzak, 2 in koffers (zowel vrouw als mijn koffer).

Ik kon mijn koffer op heel SFO volgen, en zag ook dat hij in het vliegtuig zat, na het landen kreeg ik 2 min voordat de bagage band aan ging ook een push notificatie dat hij in de buurt was. Best handig!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:36
Vorkie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:35:
[...]

Kan mij voorstellen dat mensen dit uitzetten om die vervelende, "hier is een gratis wifi netwerk hoor".
Die kan je dan weer uitzetten bij Wi-Fi -> Ask to Join Networks!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:43
ex87 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:46:
... na het landen kreeg ik 2 min voordat de bagage band aan ging ook een push notificatie dat hij in de buurt was. Best handig!
Dat is zeker handig :). Ik snap alleen niet zo goed hoe je die notificatie krijgt dan. Heb je hier een automation voor draaien o.i.d. of heb je de tag hiervoor als "verloren" opgegeven in de app?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:26
Mijn eerste airtag is ook onderweg, maar klopt het dat ik via familysharing niet de airtag van mijn vrouw kan zien? Zoals ik wel haar Airpods en iPhone kan zien?

• Tomba

Tomba

Danielson schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:45:
Mijn eerste airtag is ook onderweg, maar klopt het dat ik via familysharing niet de airtag van mijn vrouw kan zien? Zoals ik wel haar Airpods en iPhone kan zien?
Yup, de grootste omissie aan heel de AirTag… snap niet dat Apple dit alsnog implementeert. (Ik deel bv een auto met mijn vrouw maar alleen ik kan de autosleutel vinden tenzij we 2 AirTags aan de sleutel zouden hangen)

• ex87
bob-nwk schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:43:
[...]

Dat is zeker handig :). Ik snap alleen niet zo goed hoe je die notificatie krijgt dan. Heb je hier een automation voor draaien o.i.d. of heb je de tag hiervoor als "verloren" opgegeven in de app?
Mijn theorie is dat ik dichtbij zat in het vliegtuig dus dat ik een actieve bluetooth verbinding had met mijn AirTag. De melding na het landen was namelijk dat ik mijn koffer was vergeten bij de gate op Schiphol :D.

Dus het was de 'Notify When Left Behind' notification.

• bob-nwk
ex87 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:46:
[...]

Mijn theorie is dat ik dichtbij zat in het vliegtuig dus dat ik een actieve bluetooth verbinding had met mijn AirTag. De melding na het landen was namelijk dat ik mijn koffer was vergeten bij de gate op Schiphol :D.

Dus het was de 'Notify When Left Behind' notification.
Ok dan wordt het verhaal wel even anders. Je kreeg dus juist een notificatie dat hij niet meer in de buurt was.
Jammer, want de situatie die je schetste zou heel nuttig zijn.

• ex87
bob-nwk schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:58:
[...]

Ok dan wordt het verhaal wel even anders. Je kreeg dus juist een notificatie dat hij niet meer in de buurt was.
Jammer, want de situatie die je schetste zou heel nuttig zijn.
Ja eens, misschien kunnen de airlines/airports hier ook wel iets in betekenen qua Bluetooth scanners/beacons die dan doorgeven waar je koffer is. Soort API voor Find My.

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:42
Help. Kan iemand mij hiermee helpen. Ik kan de locatie van de bezorgscooter maar niet achterhalen. Heb hem al 2x opnieuw toegevoegd, maar het werkt niet. Geluid afspelen en vinden in meters werkt wel. Iemand enige idee. Alvast bedankt.

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Hier een AirTag met kerst gekregen, helemaal blij mee!

Zijn er nog tips qua hangers? Welke wel en welke absoluut niet kopen?

Moet zeggen dat ik de originele wel aan de prijs vind in verhouding tot de prijs van de tag zelf.

BTO 17CL47 | i7-3610qm | Nvidia GTX680m 4GB gddr5 | 256GB Samsung 830serie SSD | 1080P scherm | 8GB 1600mhz ddr3 | win 10 Pro 64bit

• Tomba

Tomba

WishmasterNL schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:48:

Moet zeggen dat ik de originele wel aan de prijs vind in verhouding tot de prijs van de tag zelf.
Ik ben erg blij met de originele, maar deze van onze Chinese vrienden vond ik ook dikke prima;
https://a.aliexpress.com/_uZkB4A

• ex87
WishmasterNL schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:48:

Wij hebben deze en een paar van Belkin, werken even goed: https://www.amazon.nl/Dro...ichtgewicht/dp/B095MRTX9Z

[Voor 27% gewijzigd door ex87 op 26-12-2021 11:00]

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Toch maar de knoop doorgehakt en een originele hanger van Apple gekocht.

BTO 17CL47 | i7-3610qm | Nvidia GTX680m 4GB gddr5 | 256GB Samsung 830serie SSD | 1080P scherm | 8GB 1600mhz ddr3 | win 10 Pro 64bit

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:32
Ik raak ook steeds geïntresseerder in de Airtag en ik zie ook steeds meer toepassingen. Ik ben benieuwd of er in de toekomst iets van een (PAC) meldkamer aan gekoppeld kan gaan worden, want dan wordt het ook serieus voor materialen (vnl. zakelijk).

I don't have dreams, I have goals!!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:17
Deze week pre-order geplaatst voor de Chipolo CARD Spot: https://chipolo.net/en/products/chipolo-card-spot

Heel blij mee dat er een pas-formaat op de markt komt, gebruik zelf een Secrid Wallet dus dit is de ideale oplossing.
nee

[Voor 21% gewijzigd door Intergalactic op 19-01-2022 08:49]

• bob-nwk
Skybox_ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:38:
Deze week pre-order geplaatst voor de Chipolo CARD Spot: https://chipolo.net/en/products/chipolo-card-spot

Heel blij mee dat er een pas-formaat op de markt komt, gebruik zelf een Secrid Wallet dus dit is de ideale oplossing.

Geen idee of het mag, maar met deze code krijg je 20% korting: *snip*
Nice! Ik ben benieuwd tot in hoeverre je de AirTag functionaliteiten kan gebruiken. Zal dit net zo uitgebreid zijn als een echte AirTag of net zoals met een wallet de light variant (die enkel de laatste locatie doorgeeft zodra deze disconnected wordt vanaf je iPhone)? Deze kan je verder - voor zover ik weet - niet traceren zonder dat je deze als vermist opgeeft. Ik heb er zelf geen dus als ik het helemaal mis heb dan hoor ik het ook graag.

PS schermt een Secrid Wallet ook signalen af tegen scimming etc? En zo ja, zit dit het signaal niet in de weg straks?

[Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 14-02-2022 17:22]

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:17
bob-nwk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:02:
[...]

Nice! Ik ben benieuwd tot in hoeverre je de AirTag functionaliteiten kan gebruiken. Zal dit net zo uitgebreid zijn als een echte AirTag of net zoals met een wallet de light variant (die enkel de laatste locatie doorgeeft zodra deze disconnected wordt vanaf je iPhone)? Deze kan je verder - voor zover ik weet - niet traceren zonder dat je deze als vermist opgeeft. Ik heb er zelf geen dus als ik het helemaal mis heb dan hoor ik het ook graag.

PS schermt een Secrid Wallet ook signalen af tegen scimming etc? En zo ja, zit dit het signaal niet in de weg straks?
Ik ga er vanuit dat het dezelfde werking als een AirTag heeft, vooral door dit stukje tekst: "Locate
your items on a map, using the power of the vast Apple Find My network.".

En met de Secrid is dat inderdaad nog de vraag, ben niet van plan om hem in de "case" zelf te stoppen maar in het leren hoesje eromheen, dus ik ga er vanuit dat het signaal goed zit. Maar dat is puur uitproberen :), als ik hem (ergens in Februari binnen heb) zal ik mijn bevindingen hier uiteraard plaatsen!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:26
ex87 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:46:
Ik heb ze vorige week gebruikt tijdens een vlucht, 4 stuks: 2 in een rugzak, 2 in koffers (zowel vrouw als mijn koffer).

Ik kon mijn koffer op heel SFO volgen, en zag ook dat hij in het vliegtuig zat, na het landen kreeg ik 2 min voordat de bagage band aan ging ook een push notificatie dat hij in de buurt was. Best handig!
Dat is echt geweldig, waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht.
Gaat de tag dan niet onnodig piepen om zich herkenbaar te maken ivm de privacy?

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-07 14:33
hoi,

ik zit er aan te denken om voor mijn katten een halsband met een airtag aan te schaffen, nu vraag ik mij alleen af of dit wel goed gaat.

Heeft ieamnd hier ervaring mee?
Onze katten zijn vooral binnen katten maar van het zomer zullen ze waarschijnlijk vaker naar buiten gaan omdat de deuren open staan.

Heeft iemand bijvoorbeeld een halsbandje of iets dergelijks wat ze aanraden?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• Tomba

Tomba

maubaan schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:01:
hoi,

ik zit er aan te denken om voor mijn katten een halsband met een airtag aan te schaffen, nu vraag ik mij alleen af of dit wel goed gaat.

Onze katten zijn vooral binnen katten maar van het zomer zullen ze waarschijnlijk vaker naar buiten gaan omdat de deuren open staan.

Er staan wat ervaringen in dit topic, onder andere deze.
Even hond of halsband intypen in het zoekveld.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

maubaan schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:01:
hoi,

En even goed kijken naar die AirTag houders daarvoor. Op Amazon staan ze, maar het aantal reviews bij diverse producten dat ze snel breken/loslaten is gigantisch. Allemaal Chinese troep denk ik.

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-07 14:33
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:36:
[...]

En even goed kijken naar die AirTag houders daarvoor. Op Amazon staan ze, maar het aantal reviews bij diverse producten dat ze snel breken/loslaten is gigantisch. Allemaal Chinese troep denk ik.
Bij katten wil je wel graag dat het halsbandje snel loslaat als ze ergens achter zitten, anders kunnen ze zichzelf ophangen.
Maar het moet natuurlijk niet vandaag om morgen kapot zijn.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-07 22:59
Ik heb het in het begin geprobeerd bij mijn katten om de AirTag aan de halsband te hangen. Maar los van dat het toch redelijk groot is (ik had hem al zo kort mogelijk bij de halsband gehangen) blokkeert hij ook het gebied waar ze regelmatig willen likken, onder de kaak op de nek/borstkastje zegmaar. Was hier dus geen succes.

Ik denk dat het bij honden wellicht wel beter kan werken. Zeker honden die wat groter zijn dan een kat en honden hebben natuurlijk ook niet de behoefte om zich overal te willen likken :)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

maubaan schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Bij katten wil je wel graag dat het halsbandje snel loslaat als ze ergens achter zitten, anders kunnen ze zichzelf ophangen.
Maar het moet natuurlijk niet vandaag om morgen kapot zijn.
Het gaat niet om de halsband, maar om de houder die je aan die halsband bevestigt. Die schijnen snel te breken allemaal. En als de AirTag afscheid neemt van de halsband, dan heb je dus niets aan de AirTag.

• ex87
Stimulate14 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Dat is echt geweldig, waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht.
Gaat de tag dan niet onnodig piepen om zich herkenbaar te maken ivm de privacy?
Zover ik heb kunnen merken is dat niet gebeurd.

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-06 19:27
Een andere plat alternatief

https://aircard.rollingsquare.com/

Zelf heb ik de originele chipolos zonder find my network, en ben er erg tevreden over. Ik twijfel om ook de Chipolo spot te nemen, maar daarvoor de m1 chip te moeten opgeven.

De left behind notificatie van de chipolo original werkt erg goed, zeg bij 60m buiten bereik. Werkt die van Apple ook goed? Ik was niet onder de indruk met de functie op mijn iPad-iPhone. Daarnaast vind ik het notificatie melding geluid niet prominent genoeg. Bij chipolo is het een niet te missen harde bel

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:30
Skybox_ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:38:

Geen idee of het mag, maar met deze code krijg je 20% korting: *snip*
Ik wilde hem bijna bestellen, maar het feit dat je de batterij niet kan vervangen vind ik echt wel minpunt, los van het feit dat je na 2 jaar 50% korting krijgt. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.

[Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 14-02-2022 17:22]

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [AirTags] Levertijden & Beschikbaarheid.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee