Apple Airtags

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@woutf

Heyhey,

Even een vraagje kunnen jullie:

1) Al een indicatie geven wanneer de Airtags review op T.net - die graag technologie op de proef stelt - en - actueel nieuws brengt, aankoopadvies - komt? Bij Bright, RTL nieuws e.a. hebben de reviews al online staan.
2) Volgens mij was de belofte dat Hardware info curated reviews van externe sites ging leveren. Waar vind ik op Hw.info een mooi overzichtje met de beste externe reviews over de Airtags? @koen crijns

[ Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 27-04-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 12:19

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Vraag 1 kan ik beantwoorden: Met de Airtags gaan we zsm aan de slag, waarbij we de tags van Apple ook zullen vergelijken met vergelijkbare producten van andere merken. Bright/RTL Nieuws krijgt Apple producten soms voordat de rest van de Nederlandse pers die krijgt, iets waar wij helaas weinig invloed op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
OK top ik kijk er al naar uit. Misschien wel het product van het jaar.

Misschien kan @koen crijns nog even reageren hoe ver het staat met de belofte dat hw gecureerde selecties zou gaan geven waarin de beste reviews van het web worden samengebracht en uitgelicht ipv dat 1 op 1 terug te brengen. Kan je naast de Airtags (waar al zat goeie externe reviews over te vinden zijn) ook een paar mooie andere voorbeelden geven van die gecureerde selecties aan externe reviews over producten, ik kan ze zelf niet makkelijk vinden (maar wellicht kijk ik verkeer op de site!).

[ Voor 31% gewijzigd door CyberMania op 29-04-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Ruim 24+ uurs kick. Ik las net nog: https://nl.hardware.info/...ers-voortaan-een-redactie en zoek dan op trefwoord: review. Bijv:
gaat Hardware Info zich richten op productnieuws en het samenvatten van interessante externe reviews.
Misschien kijk ik verkeerd hoor, maar ik kan eea niet zo snel vinden bijv. over externe Airtags reviews. Of is dit de zoveelste belofte waar een loopje mee wordt genomen ivm met de fusie? Kan je me een aantal goeie voorbeelden van gecureerde reviews (ipv 1 op 1) geven? Niet om te zeuren maar dit is wat jullie zelf hebben beloofd op 1 september. Kan ook zijn dat ik verkeerd echt kijk hoor dan mijn excuses.

@woutf @Bart zoetmulder @Olaf

[ Voor 24% gewijzigd door CyberMania op 01-05-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:52

WoutF

Hoofdredacteur
CyberMania schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:38:
Ruim 24+ uurs kick. Ik las net nog: https://nl.hardware.info/...ers-voortaan-een-redactie en zoek dan op trefwoord: review. Bijv:

[...]

Misschien kijk ik verkeerd hoor, maar ik kan eea niet zo snel vinden bijv. over externe Airtags reviews. Of is dit de zoveelste belofte waar een loopje mee wordt genomen ivm met de fusie? Kan je me een aantal goeie voorbeelden van gecureerde reviews (ipv 1 op 1) geven? Niet om te zeuren maar dit is wat jullie zelf hebben beloofd op 1 september. Kan ook zijn dat ik verkeerd echt kijk hoor dan mijn excuses.

@woutf @Bart zoetmulder @Olaf
We zijn hier de laatste maanden van 2020 mee aan de slag gegaan en hebben daarbij verschillende vormen geprobeerd. Lang, kort, gericht op een enkele review of op basis van meerdere reviews. De reacties hierop van de HWI-lezers waren niet zoals we gehoopt hadden. De gedachte was dat we op deze manier mensen zouden helpen omdat ze zo niet verschillende sites af hoefden voor de reviews, maar men gaf aan de toegevoegde waarde gering te vinden. Uiteindelijk willen we dingen maken waar lezers blij van worden, dus we hebben besloten met het reviewconcept te stoppen en nog meer op hardwarenieuws te focussen. Sinds begin maart is de nieuwsproductie op HWI dan ook fors opgeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Ah thanks voor de snelle toelichting, waar was dit dan te lezen in een officiële update, want dan heb ik deze nieuwe richting gemist,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 14:28
:)

[ Voor 98% gewijzigd door Dancing_Animal op 01-05-2021 19:07 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Eric van Ballegoie schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:30:
Vraag 1 kan ik beantwoorden: Met de Airtags gaan we zsm aan de slag, waarbij we de tags van Apple ook zullen vergelijken met vergelijkbare producten van andere merken. Bright/RTL Nieuws krijgt Apple producten soms voordat de rest van de Nederlandse pers die krijgt, iets waar wij helaas weinig invloed op hebben.
Ik neem aan dit weekend dat ie verschijnt? Overal zijn er al reviews en bijv ook al 4 reviews van users te vinden op de eigen site. Mocht het niet dit weekend worden dan noem ik dat niet echt actueel geïnformeerd worden/snel op de hoogte brengen. We zijn nu alweer 2 weken verder. @woutf

[ Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 14-05-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 22:45
Als er een verhaal komt: Apple geeft aan dat er een anti stalking modus op zit. Als de airtag met iemand anders meereist dan het toestel waarop hij geregistreerd is, dan gaat hij uiteindelijk piepen. Ik heb er net 1 in mijn auto geinstalleerd voor het geval deze een keer gestolen wordt etc. Maar mijn vriendin rijdt er ook in. Volgens mij kan zij hem niet ook installeren op haar toestel (dus op 2 telefoons). Het lijkt mij irritant voor haar als hij gaat piepen als ik niet mee rijdt. Ik ben benieuwd of jullie er achter komen hoe je een airtag met je gezin te “delen” zonder allemaal op hetzelfde Icloud account te moeten zitten. Thanks

….en een latere maar volledigere minder oppervlakkige review zou mijn voorkeur hebben boven een nieuwe review met hetzelfde.

[ Voor 9% gewijzigd door ucsdcom op 14-05-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
ucsdcom schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:20:
Als er een verhaal komt: Apple geeft aan dat er een anti stalking modus op zit. Als de airtag met iemand anders meereist dan het toestel waarop hij geregistreerd is, dan gaat hij uiteindelijk piepen. Ik heb er net 1 in mijn auto geinstalleerd voor het geval deze een keer gestolen wordt etc. Maar mijn vriendin rijdt er ook in. Volgens mij kan zij hem niet ook installeren op haar toestel (dus op 2 telefoons). Het lijkt mij irritant voor haar als hij gaat piepen als ik niet mee rijdt. Ik ben benieuwd of jullie er achter komen hoe je een airtag met je gezin te “delen” zonder allemaal op hetzelfde Icloud account te moeten zitten. Thanks

….en een latere maar volledigere minder oppervlakkige review zou mijn voorkeur hebben boven een nieuwe review met hetzelfde.
Tja redactionair zou ik beide doen: een first impressions en daarna de round-up. Is heel normaal en bedien je beide groepen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 19:56
Zijn er al reviews over het gebruik als animal tracker? Ik wil graag m'n honden en fiets uitrusten met Airtags, maar vraag me af hoe accuraat de locatie is, zeker in bos en veld, als hij dus afhankelijk is van Find my apparaten? Of stel ik inmiddels hele achterhaalde vragen? Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:12
Honingimker schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:56:
Zijn er al reviews over het gebruik als animal tracker? Ik wil graag m'n honden en fiets uitrusten met Airtags, maar vraag me af hoe accuraat de locatie is, zeker in bos en veld, als hij dus afhankelijk is van Find my apparaten? Of stel ik inmiddels hele achterhaalde vragen? Groet
Er moet een iPhone bij in de buurt komen die Connect met de airtag. Als hij er lang genoeg bij in de buurt is dan is het zeker nauwkeurig <—— 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 19:56
Technofreakz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:14:
[...]

Er moet een iPhone bij in de buurt komen die Connect met de airtag. Als hij er lang genoeg bij in de buurt is dan is het zeker nauwkeurig <—— 1 meter.
Thanks, en 'in de buurt' is hoeveel afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:12
Honingimker schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:19:
[...]
Thanks, en 'in de buurt' is hoeveel afstand?
Dat verschilt per situatie, hier in huis is het binnen 10-15 meter. Buiten zou het meer moeten zijn als er weinig obstakels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-09 08:27
Ik zoek een losse achterkant van een AirTag. Duurzaam Apple verkoopt ze niet los.... iemand ervaring met een losse achterkant scoren?
Pagina: 1