Acties:
  • +2Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 16:09
Alexknl schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:54:
Vandaag een paar silicone cases binnen van Ali. De sticker versie (á €1,21) is duidelijk wat verkeerd ingeschat wat betreft afmetingen, deze staat een beetje gebogen omdat hij gewoonweg iets te klein is.
Ik zie inderdaad op AliExpress maar ook Bol.com, Amazon etc. voorbij komen dat vrijwel ieder third-party hoesje niet de optimale afmetingen heeft. Veel fabrikanten hebben er (te) snel bij willen zijn. :/

Acties:
  • +2Henk 'm!
robcoenen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:37:
[...]

Ik zie inderdaad op AliExpress maar ook Bol.com, Amazon etc. voorbij komen dat vrijwel ieder third-party hoesje niet de optimale afmetingen heeft. Veel fabrikanten hebben er (te) snel bij willen zijn. :/
If you pay peanuts, you get monkeys :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-03 21:01
Zijn de veiligheidsmeldingen eigenlijk per Airtag uit te zetten? Of is dit 1 instelling? Dat eerste is dan nog een workaround voor tags van een partner die steeds in de buurt zijn..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:01
Op de frontpagina werd deze link gedeeld door de auteur zelf. Vind het wel interessant genoeg om ook in dit topic te linken, eventueel zelfs op te nemen in de topic start? (@robcoenen). Het artikel linkt ook naar bronnen over de technische werking van alle BLE tech.

Niet mijn artikel, alle credits aan @ErikvanStraten .

Deze is ook nog interessant.

Mijn interesse is alvast wat bekoeld. Zoals met alle aankondigingen van nieuwe apple producten, was ik zeker erg gehyped ;) Muis cursor hoverde al bijna over de order button.

Context: ik vind de airpods misschien wel het beste product van apple van de laatste vijf jaar. Computers hebben we nu wel gezien, ik geloof het wel. Meeste wat consumers vandaag kunnen kopen, voldoet echt wel. Airpods was nieuw, en de manier waarop het vlekkeloos werkt (in vergelijking met andere bluetooth doppen) is gewoon bijna magisch.

Dat gevoel had ik in eerste instantie ook bij de AirTags.

Daarna ga je nadenken wat je er echt aan hebt. En dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Voor de auto zelf:
Ik vermoed niet dat dit zal werken. Geen idee hoe goed BLE transmissie is, maar een AirTag knoopje in een bijna volledig metalen auto zal denk ik toch niet goed werken. Alvast niet diep weggestopt in de kofferbak zoals hier gesuggereerd. Misschien onder het voor- of achterraam.

Ik zie ook het nut niet zo. Een auto verplaatst zichzelf (nog) niet (muv diefstal). Om je auto terug te vinden op een evenement of grote parking kan je beter gewoon een pin droppen op google maps of 1 van de 1000 simpele applicaties die zoiets aanbieden in de store. Geen extra hardware nodig, en gebruik maken van wat je al hebt.
Dat is dan een nutteloze AirTag die je beter voor iets anders had kunnen gebruiken. En dan leg die ofwel permanent in de auto, of moet je er maar net aan denken de AirTag niet te vergeten als je naar het festival/luchthaven/... rijdt.

Als het je om autodiefstal te doen is, daar zijn veel betere trackers voor (autonoom, met gps en satelliet verbinding bvb). Wanneer dit mainstream wordt, zal het gebruik van scanners door dieven ook wel toenemen.

Diefstal:
Dit is volledig persoonlijk natuurlijk. Er zijn mij ook al items ontvreemd waarbij ik het fijn had gevonden om te kunnen zien waar ze zich bevonden.
Dan is natuurlijk de vraag, hoe bevestig je die dingen? Bij gear in gearbags (camera's, drones, VR brillen, ...) kan je eventueel nog makkelijk de AirTag in de bag stoppen. Klein geboefte die daarmee aan de haal gaan zijn vaak ook niet slim genoeg om de bags grondig te checken op tags. Die willen dat zo snel mogelijk flippen op facebook marketplace.

Dan is er natuurlijk ook de vraag hoe nuttig het is als de tag na drie dagen begint te piepen of meldingen laat zien op andere telefoons in de buurt.

Dan is er nog de vraag ivm het nut in de context van eventueel je spullen gaan terug halen. Ga je zelf op een of ander onbekend pand afstappen om je drone terug te eisen? Jezelf potentieel in gevaar brengen?
Ik kan je alvast vertellen dat de politie helemaal NIETS zal doen. De verhalen waarbij de gedupeerde precies wist waar z'n spullen (fiets, pc, ...) zich bevonden, en de politie helemaal niets kon of wou doen, zijn legio. Terecht (false positives, police state) of onterecht (over-bescherming en betutteling van kleine criminelen), dit is de realiteit.

Dit zijn geen anti-diefstal trackers naar mijn mening. Maar zuiver trackers om verloren voorwerpen in eigen omgeving terug te vinden.

Spullen terug vinden in de stad/veraf als je zelf niet meer in de buurt bent:
Persoonlijk ben ik meer van het principe dat alles wat ik buitenshuis kwijt ben, gewoon echt kwijt is. Dat soort acceptatie bezorgt me minder stress. Ik creëer dan ook liever preventief 'peace of mind' door te zorgen dat alle data ergens is gekopieerd, en de apparaten zelf versleuteld. En dat apparaten gemakkelijk van op afstand kunnen worden gemanaged/wiped (waar apple al heel gebruiksvriendelijk is met het robuuste "find my" netwerk)
Zo ben ik enkel de materiële waarde kwijt. Pijnlijk om dan de volgende dag de winkel te moeten instappen om een nieuwe iPhone of MacBook te kopen, maar dat is dan maar zo.

Ik heb nog nooit echt belangrijke dingen (portefeuille, documenten, sleutels...) verloren. Daar ben ik echt wel routineus op. Die use-case acht ik bijzonder klein om ze volledig te willen afdekken door dit soort tech, die dan ook nog niet waterdicht is.

Blijft over, spullen terug vinden die op je eigen locaties.
Via je eigen telefoon dus en waar je het "Find My" network dus niet voor nodig hebt. Ik leg m'n spullen meestal steeds op dezelfde plaats (portefeuille, sleutels, ...) . Nog nooit controllers, afstandsbedieningen of airpods misplaatst of verloren.
Al gebeurt het soms toch wel dat ik (auto-) sleutels of portefeuille toch niet vind, omdat ik ze ergens heb gelegd en dan met iets anders bezig ging. Daar kan ik voor mezelf wel het nut zien. De spullen zijn niet gestolen, of liggen niet in het restaurant om de hoek. Je hoeft ze enkel thuis te vinden (of op het werk, of op andere locaties waar je vaker komt en waar je persoonlijk terug kan komen om te scannen) Beetje zoals vroeger die 'clappers' die je aan de sleutelbos kon doen. ;)

Of voordat je op reis gaat of lange tijd afwezig bent, stop je soms wat valuables wat dieper weg 'just in case' (afhankelijk van waar je op dat moment woont). Dan is het handig om er een tag bij te steken want soms vergeet je waar die dingen hebt weggestopt. :+

Dus aangezien ik in dit scenario helemaal niet gebruik zou maken van het 'find my' network, heb ik net op amazon vier Tiles aangeschaft voor 75 euro. Het voordeel is dat
  • je ze zonder accessoires aan een sleutelbos kan hangen.
  • Accus zijn eveneens verwisselbaar.
  • Het geluid dat ze afgeven is veel luider (volgens de reviews),
  • en platform agnostic...
Als het gebruik me bevalt, of nuttig blijkt te zijn, kijk ik wel eens of ik kan experimenteren met de apple tags.

cs-tweak schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:13:
Zijn de veiligheidsmeldingen eigenlijk per Airtag uit te zetten? Of is dit 1 instelling? Dat eerste is dan nog een workaround voor tags van een partner die steeds in de buurt zijn..
Van wat ik heb gelezen is de software slim genoeg om te beseffen dat twee accounts/twee iPhones en hun tags in een zelfde huishouden logischerwijs vaker bij elkaar zijn. De meldingen beginnen ook pas na 3 dagen als ik het goed heb. Dus tenzij partners/kinderen losse AirTags achterlaten, en dan drie dagen niet thuis zijn, is er geen probleem. En anders ook niet denk ik, omdat apple weet op welke locaties je veel tijd spendeert (werk, thuis, ...)

[Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 09-05-2021 13:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:15
@Amos_x Dit zijn geen anti-diefstal trackers naar mijn mening. Maar zuiver trackers om verloren voorwerpen in eigen omgeving terug te vinden.
Klopt! Dat menig tweaker (en het halve internet) wat uitprobeert, is ieders goed recht (en hobby), maar Apple pretendeert in ieder geval niks anders.
In een artikel op iculture wordt niet voor niks als eerste punt bij “voor wie is de airtag bedoeld” genoemd: personen die regelmatig wat kwijt zijn. Tot deze categorie behoor ik niet. Een airtag zou voor mij pure spielerij zijn, meer niet.

[Voor 28% gewijzigd door meesje op 09-05-2021 13:27]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Amos_x schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:14:
Op de frontpagina werd deze link gedeeld door de auteur zelf. Vind het wel interessant genoeg om ook in dit topic te linken, eventueel zelfs op te nemen in de topic start? (@robcoenen). Het artikel linkt ook naar bronnen over de technische werking van alle BLE tech.

Niet mijn artikel, alle credits aan @ErikvanStraten
Ik zag die reactie op de frontpage ook idd. Vond het artikeltje zelf niet fijn lezen echter. Al die verwijzingen naar linkjes maakte het erg rommelig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:16
wrcveen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:52:
[...]

Heb je daar een link van?
.https://nl.aliexpress.com/item/1005002324114222.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7d6a4c4dRghmYr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
Donstil schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:08:
[...]

Ik zag die reactie op de frontpage ook idd. Vond het artikeltje zelf niet fijn lezen echter. Al die verwijzingen naar linkjes maakte het erg rommelig.
Misschien, het is een beetje de manier van refereren in technische artikels wellicht. De bronnen oplijsten onderaan is wel fijn persoonlijk. Misschien leest de auteur wel mee, en doet hij er wat mee.

Ik dacht nog aan een ander voordeel van Tile. Van die 4-pack die ik net bestelde, heb ik er wellicht 2, max. 3 nodig. Dan kan ik er gemakkelijk een paar weggeven aan familie, die op Android zitten. Ik geef regelmatig mijn niet gebruikte gadgets weg, zodat ze kunnen testen of het iets voor hen is.

In aanvulling van mijn post. Het enige moment waar ik echt dingen "verlies", is wanneer ik 's ochtends of 's avonds met te veel dingen tegelijk bezig ben. En bvb sleutels uit mijn handen leg waar ik ze normaal nooit leg (zonder er erg in te hebben). Wasmachine nog even aanzetten, nog eens binnenwandelen omdat je nog iets anders nodig hebt, dat soort... Portefeuille in een andere vest.

Dat heeft iedereen wel eens. Dan kan je echt wel als een debiel 30 minuten zoeken naar iets wat net achter de fruitmand ligt bvb.

En daarvoor heb ik het mesh netwerk niet nodig.

Wat ook wel handig is (denk ik), is via een Tile de iPhone geluid laten maken. (wat een AirTag niet kan). Dat gebeurt me ook wel eens dat ik m'n iPhone ergens weg leg en niet meer kan lokaliseren. Bellen met een andere telefoon werkt vaak niet (geluid uit), en m'n iPad of MacBook erbij halen voor de 'find my' functionaliteit kan ook onhandig zijn als je snel wil vertrekken naar werk/afspraak...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Amos_x schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:29:
[...]

Misschien, het is een beetje de manier van refereren in technische artikels wellicht. De bronnen oplijsten onderaan is wel fijn persoonlijk. Misschien leest de auteur wel mee, en doet hij er wat mee.

Ik dacht nog aan een ander voordeel van Tile. Van die 4-pack die ik net bestelde, heb ik er wellicht 2, max. 3 nodig. Dan kan ik er gemakkelijk een paar weggeven aan familie, die op Android zitten. Ik geef regelmatig mijn niet gebruikte gadgets weg, zodat ze kunnen testen of het iets voor hen is.

In aanvulling van mijn post. Het enige moment waar ik echt dingen "verlies", is wanneer ik 's ochtends of 's avonds met te veel dingen tegelijk bezig ben. En bvb sleutels uit mijn handen leg waar ik ze normaal nooit leg (zonder er erg in te hebben). Wasmachine nog even aanzetten, nog eens binnenwandelen omdat je nog iets anders nodig hebt, dat soort... Portefeuille in een andere vest.

Dat heeft iedereen wel eens. Dan kan je echt wel als een debiel 30 minuten zoeken naar iets wat net achter de fruitmand ligt bvb.

En daarvoor heb ik het mesh netwerk niet nodig.

Wat ook wel handig is (denk ik), is via een Tile de iPhone geluid laten maken. (wat een AirTag niet kan). Dat gebeurt me ook wel eens dat ik m'n iPhone ergens weg leg en niet meer kan lokaliseren. Bellen met een andere telefoon werkt vaak niet (geluid uit), en m'n iPad of MacBook erbij halen voor de 'find my' functionaliteit kan ook onhandig zijn als je snel wil vertrekken naar werk/afspraak...
Ik had hiervoor al een tijdje tiles (eerst de normale, later de pro’s) maar zou ze niet meer aanraden aan iemand in het Apple ecosysteem nu de Airtag uit is.

Wat ik persoonlijk handig vind aan de Airtags en dat is een inkoppertje maar het is toch de plaatsbepaling t.o.v je iPhone. Omdat de tiles alleen met geluid werken had ik regelmatig dat ze gewoon waardeloos bleken omdat ze niet hoorbaar waren, want ze zaten onderop in een tas, lagen in de auto buiten, etc. Dat lijkt mij nu met de Airtags (ik ben nog niets kwijt geweest sinds release) veel handiger en al reden genoeg niet meer aan tile te denken.

Je telefoon pingen kan wel handig zijn inderdaad maar dat kan mijn Apple watch ook, dus dat mis ik persoonlijk niet (maar dan moet je wel een Apple watch dragen natuurlijk)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
Donstil schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:59:
[...]

Ik had hiervoor al een tijdje tiles (eerst de normale, later de pro’s) maar zou ze niet meer aanraden aan iemand in het Apple ecosysteem nu de Airtag uit is.

Wat ik persoonlijk handig vind aan de Airtags en dat is een inkoppertje maar het is toch de plaatsbepaling t.o.v je iPhone. Omdat de tiles alleen met geluid werken had ik regelmatig dat ze gewoon waardeloos bleken omdat ze niet hoorbaar waren, want ze zaten onderop in een tas, lagen in de auto buiten, etc. Dat lijkt mij nu met de Airtags (ik ben nog niets kwijt geweest sinds release) veel handiger en al reden genoeg niet meer aan tile te denken.

Je telefoon pingen kan wel handig zijn inderdaad maar dat kan mijn Apple watch ook, dus dat mis ik persoonlijk niet (maar dan moet je wel een Apple watch dragen natuurlijk)
Bedankt voor het advies.

Dan wacht ik nog even. Het was sowieso eerder een impulsaankoop om even te testen wat het is.

Ik zit stevig in het apple eco-system.

Met dit verschil
  • een apple watch komt er bij mij echt nooit. Vaak bijna gekocht, maar dan eerder om te hebben, om dan toch te beseffen dat het helemaal niets voor mij is. Ik draag ten eerste al liever analoge horloges, en heb niet nog een device nodig die ik elke dag moet opladen. Ik neem ook steeds meer afstand van m'n smartphone waar mogelijk, dan hoef ik niet nog zo een schermpje met notificaties en afleiding aan m'n pols. /off-topic.
  • Ik heb een iPhone SE 2020. Zelfde redenering, simpele, handzame, niet te dure telefoon die alles doet wat ik wil. Met touch ID, en die zonder veel zorg wel wat abuse kan hebben. (gemakkelijk nieuwe kopen indien te beschadigd, met de duurdere serie is dat net iets te gortig). Maar daarmee werkt de positiebepaling dus niet, dus de functionaliteit van beide zou hetzelfde zijn (geluid, en approximatieve plaatsbepaling
Hmm, even over nadenken nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Amos_x schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:15:
[...]

Bedankt voor het advies.

Dan wacht ik nog even. Het was sowieso eerder een impulsaankoop om even te testen wat het is.

Ik zit stevig in het apple eco-system.

Met dit verschil
  • een apple watch komt er bij mij echt nooit. Vaak bijna gekocht, maar dan eerder om te hebben, om dan toch te beseffen dat het helemaal niets voor mij is. Ik draag ten eerste al liever analoge horloges, en heb niet nog een device nodig die ik elke dag moet opladen. Ik neem ook steeds meer afstand van m'n smartphone waar mogelijk, dan hoef ik niet nog zo een schermpje met notificaties en afleiding aan m'n pols. /off-topic.
  • Ik heb een iPhone SE 2020. Zelfde redenering, simpele, handzame, niet te dure telefoon die alles doet wat ik wil. Met touch ID, en die zonder veel zorg wel wat abuse kan hebben. (gemakkelijk nieuwe kopen indien te beschadigd, met de duurdere serie is dat net iets te gortig). Maar daarmee werkt de positiebepaling dus niet, dus de functionaliteit van beide zou hetzelfde zijn (geluid, en approximatieve plaatsbepaling
Hmm, even over nadenken nog.
Als je toch voor Tile wilt gaan kan je nog wachten op de nieuwe pro’s. Die krijgen ook UWB als het goed is.

De volgende SE zal ook wel UWB krijgen lijkt mij, dus in jou situatie nu nog niet direct noodzakelijk alleen wel beter voorbereid op de toekomst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het hele punt van ‘is een AirTag iets voor mij?’ is zeer persoonlijk. In mijn geval, ik ben nooit iets kwijt geweest. Zal ook niet snel gebeuren.

Toch een in m’n tas en aan m’n sleutels. Je weet maar nooit. Aangezien het een tijd geleden is dat ik mijzelf heb getrakteerd op iets nieuws van Apple en de Apple TV 4K waar ik mijn zinnen op had gezet, tegen viel, houd ik ze toch maar.

Soms heb je iets meer voor de heb, dan dat het iets toevoegt. En dat is in mijn geval absoluut. Daarnaast is het gewoon leuk om te zien dat er niet alleen personen en apparaten in Zoek Mijn (vreselijke naam trouwens) te zien zijn, maar nu ook Objecten.

Anderszijds is er absoluut markt voor deze dingetjes, voor mensen die wel regelmatig iets kwijt zijn, voor mensen met dementie en ga zo maar door.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

Acties:
  • +1Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:34:
Daarnaast is het gewoon leuk om te zien dat er niet alleen personen en apparaten in Zoek Mijn (vreselijke naam trouwens) te zien zijn, maar nu ook Objecten.
Dit idd, klikt gewoon niet lekker op een of andere manier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:04
Het enige ding dat ik vaak kwijt ben zijn mijn airpods. Verder nooit wat. In vermoed dat de nieuwe gen airpods tags geintegreerd hebbben

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikvanStraten
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-03 09:37
Amos_x schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:29:
[...]
Misschien, het is een beetje de manier van refereren in technische artikels wellicht. De bronnen oplijsten onderaan is wel fijn persoonlijk. Misschien leest de auteur wel mee, [...]
Jazeker ;-)
Hoewel security.nl dezelfde forumsoftware gebruikt als tweakers, kun je op security.nl al jaren geen alternatieve tekst voor URL's gebruiken.

Het dilemma is lange URL's die de tekst verstoren of verwijzen naar die URL's verderop. Eerder heb ik wel eens zo URL's direct onder elke alinea gezet, maar als je vanuit meerdere alinea's naar dezelfde URL verwijst leest dat ook weer niet lekker.

Hoe dan ook, dank voor jullie opmerkingen!

Acties:
  • +1Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:37:
Het enige ding dat ik vaak kwijt ben zijn mijn airpods. Verder nooit wat. In vermoed dat de nieuwe gen airpods tags geintegreerd hebbben
Heb de First Gen Pro’s nu (en een Max maar die is nooit ergens) maar ben ze best vaak “kwijt”. Als de pro 2.0 een Airtag in het doosje zou hebben dan zou ik op zeker upgraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
TweakerVincent schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:37:
De airpods zijn net iets wat ik persoonlijk nooit kwijt ben. Geen idee waarom. Waarschijnlijk omdat ik ze zo vaak gebruik en ze eigenlijk altijd bij me heb en nergens laat rondslingeren. Op het werk liggen ze op het bureau, thuis rond de zetel ergens, en anders altijd in het muntzakje van een jeans.

Ik zou het al genoeg vinden als ik het doosje lawaai kan laten maken, want echt ver liggen ze nooit. Hoop alleszins niet dat AirPods er in de toekomst dan 30 euro duurder door worden, het blijven toch wel 'consumables' met die niet vervangbare batterijtjes. Wellicht geven ze je zoals nu de optie. Normaal doosje, doosje met Qi charging, doosje met Qi en AirTag.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Amos_x schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:26:
[...]

De airpods zijn net iets wat ik persoonlijk nooit kwijt ben. Geen idee waarom. Waarschijnlijk omdat ik ze zo vaak gebruik en ze eigenlijk altijd bij me heb en nergens laat rondslingeren. Op het werk liggen ze op het bureau, thuis rond de zetel ergens, en anders altijd in het muntzakje van een jeans.

Ik zou het al genoeg vinden als ik het doosje lawaai kan laten maken, want echt ver liggen ze nooit. Hoop alleszins niet dat AirPods er in de toekomst dan 30 euro duurder door worden, het blijven toch wel 'consumables' met die niet vervangbare batterijtjes. Wellicht geven ze je zoals nu de optie. Normaal doosje, doosje met Qi charging, doosje met Qi en AirTag.
Dat kan al hè. Je kunt de AirPods al geluid laten maken.
Werkt best prima als ze niet te ver zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-03 20:49

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Donstil schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:07:
[...]

Dat kan al hè. Je kunt de AirPods al geluid laten maken.
Werkt best prima als ze niet te ver zijn.
Klopt als een of beide ergens los liggen. In de case doen ze niets en de case zelf kan ook geen geluid maken. Een u1 chipje er in zou al een verbetering zijn ivm pathfinding op de iPhone 11 en hoger

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0Henk 'm!
SpoekGTi schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:20:
[...]

Klopt als een of beide ergens los liggen. In de case doen ze niets en de case zelf kan ook geen geluid maken. Een u1 chipje er in zou al een verbetering zijn ivm pathfinding op de iPhone 11 en hoger
Ooh niet in het doosje? Dat zou ik niet durven zeggen eigenlijk. Desalniettemin is dedicated hardware idd beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:04
Donstil schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:23:
[...]

Ooh niet in het doosje? Dat zou ik niet durven zeggen eigenlijk. Desalniettemin is dedicated hardware idd beter.
Mss
Moet ik maar een tag erop plakken. Teveel tijd kwijt aan zoeken :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 16:09
Ik ga er vanuit dat Apple in de toekomst de U1 chip (incl. Precision Finding) ook naar meer apparaten gaat brengen. Apart ook dat de iPad Pro 2021 reeks bijv. deze technologie niet meegekregen heeft.

Volgens mij rustten ze nu alleen hun iPhone 11 en nieuwer, Apple Watch Series 6 en HomePod Mini uit met de U1 chip.

Ik zou het wel prettig vinden als ze in de volgende generatie AirPods zitten, niet dat ik ze vaak kwijt ben maar het geeft toch een geruststellend gevoel ergens.

[Voor 8% gewijzigd door robcoenen op 10-05-2021 09:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

robcoenen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:34:
Ik ga er vanuit dat Apple in de toekomst de U1 chip (incl. Precision Finding) ook naar meer apparaten gaat brengen. Apart ook dat de iPad Pro 2021 reeks bijv. deze technologie niet meegekregen heeft.

Volgens mij rustten ze nu alleen hun iPhone 11 en nieuwer, Apple Watch Series 6 en HomePod Mini uit met de U1 chip.

Ik zou het wel prettig vinden als ze in de volgende generatie AirPods zitten, niet dat ik ze vaak kwijt ben maar het geeft toch een geruststellend gevoel ergens.
Ja ik vraag t me af, omdat ze stug de iPad blijven negeren op dit vlak... In de AirPod case zou ik eigenlijk een nobrainer vinden maar ja dat is in een iPad steken ook (om over Family Sharing maar te zwijgen ;) )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-03 21:33
Een Duitse beveiligingsonderzoeker heeft de AirTag weten te "hacken"
Hij kon de microcontroller benaderen, en heeft daarmee de firmware kunnen dumpen en aanpassen.
Hierdoor kon hij onder andere de URL aanpassen die geopend wordt als de tag gescand wordt door een "vreemde" iPhone.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:45
Test met een Airtag aan het kattenbandje was geen succes, vond het beetje zielig. Gewicht en de grootte vielen mee, maar het is meer dat katten zichzelf ook vaak likken aan hun 'borstkast', waardoor ze hoofdzakelijk aan de Airtag aan het likken was :X Bereik van het ding viel me ook wel tegen eigenlijk. Zelfs in huis vaak geen signaal. Dan maar gewoon aan de sleutelbos erbij hangen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik heb een airtag ergens ingebouwd die er niet makkelijk uit kan

Wat gebeurt er als ik een paar dagen niet in de buurt van de airtag ben geweest?
Gaat hij dan geluid maken of is dat alleen als hij in de verloren modus staat ?
Kan ik dan ook een ander apparaat met het zelfde iCloud account er bij leggen zodat hij geen geluid gaat maken

Heb wel al wat informatie er over gevonden maar kom er niet uit hoe het precies zit

[Voor 30% gewijzigd door max.schollen op 10-05-2021 22:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Handig. Toevallig vanmiddag een e-mailalias aangemaakt bij iCloud omdat ik dacht dat het al kon. Zou ze liever naar een URL verwijzen, zodat ze op m’n homepage komen en daar op de landingspagina iets kunnen mailen.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-02 15:44
max.schollen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:01:
Ik heb een airtag ergens ingebouwd die er niet makkelijk uit kan

Wat gebeurt er als ik een paar dagen niet in de buurt van de airtag ben geweest?
Gaat hij dan geluid maken of is dat alleen als hij in de verloren modus staat ?
Kan ik dan ook een ander apparaat met het zelfde iCloud account er bij leggen zodat hij geen geluid gaat maken

Heb wel al wat informatie er over gevonden maar kom er niet uit hoe het precies zit
Nu ben ik heel erg benieuwd naar je toepassing :9

Acties:
  • 0Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:26:
[...]

Handig. Toevallig vanmiddag een e-mailalias aangemaakt bij iCloud omdat ik dacht dat het al kon. Zou ze liever naar een URL verwijzen, zodat ze op m’n homepage komen en daar op de landingspagina iets kunnen mailen.
Ja dat had handiger geweest. Nu maar een Catch-all adresje ingesteld.
Dan ligt in ieder geval niet je privé email op straat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max.schollen
AchtungYall schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:55:
[...]

Nu ben ik heel erg benieuwd naar je toepassing :9
Hij zit in een fiets .
En aangezien ik niet altijd thuis ben is het niet ideaal als hij na 3 dagen geluid gaat maken
En het boxje er uit halen vindt ik niet zo nodig eigenlijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:11
Dat geluid gaat ie volgens mij alleen maken als hij zelf ook verplaatst. Dus als:

1. Jij niet in de buurt bent
2. De AirTag verplaatst

Ik heb alleen geen idee hoe de AirTag "weet" dat hij verplaatst wordt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:47

Aiii

何これ

posttoast schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:23:
Dat geluid gaat ie volgens mij alleen maken als hij zelf ook verplaatst. Dus als:

2. De AirTag verplaatst

Ik doe even een schot in de ruimte, maar ik denk dat hij dat weet omdat hij constant zijn locatie doorgeeft via het Find My netwerk. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
Aiii schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:28:
[...]

Ik doe even een schot in de ruimte, maar ik denk dat hij dat weet omdat hij constant zijn locatie doorgeeft via het Find My netwerk. :D
Haha god ik zat even veel te ingewikkeld te denken. Ik dacht "Ja, maar hij bepaalt zijn positie op basis van devices van anderen die toevallig in de buurt zijn, als dat elke keer ander devices zijn dan denkt ie dat ie beweegt". Maar ik was even het cruciale onderdeel vergeten dat die andere devices wél voorzien zijn van GPS en dus weten waar ze zijn :D

Ik ga me even in een hoekje zitten schamen!

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

posttoast schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:31:
[...]

Haha god ik zat even veel te ingewikkeld te denken. Ik dacht "Ja, maar hij bepaalt zijn positie op basis van devices van anderen die toevallig in de buurt zijn, als dat elke keer ander devices zijn dan denkt ie dat ie beweegt". Maar ik was even het cruciale onderdeel vergeten dat die andere devices wél voorzien zijn van GPS en dus weten waar ze zijn :D

Ik ga me even in een hoekje zitten schamen!
Nou ja, niet helemaal. Ze hebben zelf geen GPS, dus je zat wel degelijk goed te denken. Ze pingen een device, en dat device heeft GPS en geeft de locatie door aan het Find My Network. Dan zal er vervolgens vanuit device een signaal terug gaan naar de AirTag dat de locatie afwijkt van de vorige bekende locatie en er dus beweging is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
AirTag is ontworpen om ongewenst volgen te ontmoedigen. Als de AirTag van iemand anders tussen jouw spullen terechtkomt, ziet je iPhone dat jij ’m meeneemt en krijg je daar een melding van. Als je ’m na een tijdje nog niet hebt gevonden, laat de AirTag een geluid horen.
Hoe zit het met gewenst volgen?
Mijn schoonvader is best dement en niet tech savvy (neemt mobiel amper mee). Nu hadden we het idee dat de kinderen de sleutels toevoegen in hun mobiel. Zodat zij de sleutels kunnen terugvinden als die weer eens ergens liggen. Zo hoeven ze hun vader niet te begeleiden om op zijn mobiel dit tevoorschijn te toveren.

Maar na het bestellen is dit natuurlijk stalking. En dus zal die Airtag geluid gaan maken... dat is geenzins uit te schakelen? En wanneer maakt ie geluid, elke dag, elk uur?
En wat zou eventueel een alternatief zijn voor deze situatie?

[Voor 4% gewijzigd door iAR op 11-05-2021 16:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max.schollen
posttoast schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:23:

2. De AirTag verplaatst

DUs dat zou betekenen dat hij niet af gaat als de fiets waar hij is ingebouwd stil blijft staan ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
max.schollen schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:08:
[...]

DUs dat zou betekenen dat hij niet af gaat als de fiets waar hij is ingebouwd stil blijft staan ?
Dat is wel hoe ik het interpreteer. Maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee, mijn AirTags worden pas over een week of 2 geleverd ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
iAR schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Hoe zit het met gewenst volgen?
Mijn schoonvader is best dement en niet tech savvy (neemt mobiel amper mee). Nu hadden we het idee dat de kinderen de sleutels toevoegen in hun mobiel. Zodat zij de sleutels kunnen terugvinden als die weer eens ergens liggen. Zo hoeven ze hun vader niet te begeleiden om op zijn mobiel dit tevoorschijn te toveren.

Maar na het bestellen is dit natuurlijk stalking. En dus zal die Airtag geluid gaan maken... dat is geenzins uit te schakelen? En wanneer maakt ie geluid, elke dag, elk uur?
En wat zou eventueel een alternatief zijn voor deze situatie?
Je kunt eventueel het speakertje onklaar maken zag ik al ergens langskomen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-03 22:59
max.schollen schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:08:
[...]

Dat is exact hoe ik het heb begrepen.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:59
Aiii schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:32:
[...]

Nou ja, niet helemaal. Ze hebben zelf geen GPS, dus je zat wel degelijk goed te denken. Ze pingen een device, en dat device heeft GPS en geeft de locatie door aan het Find My Network. Dan zal er vervolgens vanuit device een signaal terug gaan naar de AirTag dat de locatie afwijkt van de vorige bekende locatie en er dus beweging is.
Er zal wel een kleine beweginssensor in zitten.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32
@Amos_x
Overweeg ook eens de chipolo ipv de tile. Ik heb erg veel drama gelezen over de tile

Ik heb nu 4x chipolo in gebruik en die werken echt altijd, als ik kwijt ben ff oppiepen klaar. Ideaal :)

Nu als test de airtag gekocht, ben benieuwd :) haal ik miss chipolo met find my network support of meer airtags

CISSP! Drop your encryption keys!

• Amos_x
@laurens0619 Misschien, snel even opgezocht, ziet er goed uit. Maar geen verwisselbare batterij vind ik wel een minpunt tov Tile en AirTag. Persoonlijke mening, maar een verwisselbare batterij voor dit soort gadgets voelt gewoon iets 'correcter'/sluit beter aan bij mijn visie op tech.

• laurens0619
Amos_x schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:58:
@laurens0619 Misschien, snel even opgezocht, ziet er goed uit. Maar geen verwisselbare batterij vind ik wel een minpunt tov Tile en AirTag. Persoonlijke mening, maar een verwisselbare batterij voor dit soort gadgets voelt gewoon iets 'correcter'/sluit beter aan bij mijn visie op tech.
Ik heb de chipolo one en daar kan je de batterij afaik verwisselen :)

https://support.chipolo.n...w-to-replace-the-battery-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amos_x
laurens0619 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:32:
[...]

Ik heb de chipolo one en daar kan je de batterij afaik verwisselen :)

https://support.chipolo.n...w-to-replace-the-battery-
Je hebt gelijk denk ik. Ik was meteen naar amazon gegaan ipv de officiële website. En daar stond bij een ONE 4 pack: battery is not replaceable.

Bij Amazon wordt het ook soms moeilijker om echt te weten wat je aan het kopen bent. En terugsturen doe ik niet aan, daar heb ik het geduld niet voor.

Dus misschien is het een typefout, en krijg je niet de ONE maar basis chipolo (of vorig model). Ofwel is de beschrijving niet goed.

Ik bekijk het nog even. Ze staan beiden (tile en chipolo) wel op dezelfde prijs voor een 4 pack, ongeveer 75 euro

Acties:
  • +3Henk 'm!

• meesje
Nu wel weer klaar denk ik. Weer over naar de airtag.
Gezien onderstaande reactie, dan maar de juiste weg (rapporteer) bewandelen. Soms denk je van dat is niet nodig. Kennelijk dus wel.

[Voor 56% gewijzigd door meesje op 15-05-2021 21:15]

• Amos_x
meesje schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:44:
Nu wel weer klaar denk ik. Weer over naar de airtag.
?

Ben jij de mod van dit topic? Nu voeg je zelf ook niets toe aan het topic ivm AirTags. In de laatste 24 posts gaat het in 20 posts over AirTags. Lijkt mij dat de ratio wel goed ligt.

Net even gecheckt, het Tile Topic is weer een typisch dood GoT topic. 9 reacties en laatste reactie in dec 2020. Geen chipolo topic. Het is niet vreemd om het ook over de competitie te hebben in dit topic.

En bovendien is de AirTag om allerlei redenen misschien niet het ideale product voor iedereen ivm hoe het exact werkt.
  • de nood van een iPhone met U-chip voor alle functionaliteit
  • Niet echt luid
  • accessoires nodig om ergens aan vast te maken
  • Duur. Zag net dat het in Europa niet 100 euro is, maar 120 euro voor een pakje van 4. Toch weer beduidend duurder (60%) dan de directe concurrentie.
En wat voor zin heeft het om een product in een vacuüm te bespreken. Het product bestaat in een markt van gelijkaardige concurrentie, waarmee het zeker mag vergeleken worden.

• laurens0619
Nou de ervaring van “algemen keyfinders” helpt wel te begrijpen wat de use cases zijn.

Ik heb key finders voor: te lui zijn om
Fietsleutel/autosleutel te zoeken (zit soms nog in jaszak/fiets/bank). 1 druk op knop, piepje en klaar

Maar vooral: de hell van je sleutelbos kwijt
Dit overkomt je misschien 1x per leven maar toch.
Mij is het al 2x overkomen en beide keren kostte mij 500 euro om de autosleutels te vervangen, met mij huidige auto zelfs richting de 1000, ook nachten lang slecht geslapen want wat gaat er gebeuren als ze 2 gloednieuwe autos jatten via de originele sleutels?

Dus voor mij is een keyfinder vooral een investering voor een zeldzaam voorkomend iets: het verliezen van je sleutelbos

Acties:
  • +2Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Amos_x schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:10:
[...]

En wat voor zin heeft het om een product in een vacuüm te bespreken. Het product bestaat in een markt van gelijkaardige concurrentie, waarmee het zeker mag vergeleken worden.
Ik ben van mening dat vergelijken zeker mag en ook absoluut prettig is, maar daar moet het ook bij blijven. In dit specifieke geval werd er benoemd dat er bij Amazon een product besteld kon worden en het wellicht een oude versie is. Dat deel hoort hier niet thuis en daar ben ik het zeker met @meesje over eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Vergelijken met andere trackers lijkt me inderdaad zinvol in dit topic, maar voor een in depth discussie kan dat beter in aparte topics. Dit topic is bedoeld voor discussie over en ervaringen met de Apple AirTags. Voor de Tile is er een discussietopic, en het staat ieder vrij om een topic te starten voor de Chipolo :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
Er zit bij de varianten op AliExpress ook nog wel wat verschil tussen. Deze twee zouden hetzelfde moeten zijn (heb er in één keer vier besteld):

Maar goed, het kost dan ook geen drol ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:46

TradeMarkNL

Videoproducer
Hmm, deze hangers op 29 april besteld maar nog steeds niks binnen. Duurt lang :O

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:55
TradeMarkNL schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:40:
Hmm, deze hangers op 29 april besteld maar nog steeds niks binnen. Duurt lang :O
Hier op 23/4, dacht zal ze eens vanuit CZ laten versturen. Staat nog steeds op “klaar om te verzenden” Heb er nu twee via Amazon besteld, komen morgen binnen. (Hoop ik)

Bing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
bing69 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:17:
[...]

Hier op 23/4, dacht zal ze eens vanuit CZ laten versturen. Staat nog steeds op “klaar om te verzenden” Heb er nu twee via Amazon besteld, komen morgen binnen. (Hoop ik)
Ja dat ga ik toch ook maar eens doen dan want dat ding ligt nu echt al te lang te niksen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Heb via Amac de Belkin’s besteld, vier stuks, ook nog niets van bekend.

Zit nu met die dingen van Ali Express en voor de time-being prima. Maar ze worden nu al na 2 weken erg lelijk en smerig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb voor een vriend een Airtag alvast in huis gehaald voor z'n verjaardag, en via Etsy een hanger:

https://www.etsy.com/list...her-apple-air-tag-keyring

Ben wel gegaan voor de optie met maar 1 kant 'open' (1 hole). Keuze uit meerdere kleuren leer en draad, en er is zelfs keuze in kleur voor de de drukknop (popper :P) Hij is al onderweg vanuit UK sinds gister, ben erg benieuwd eigenlijk, want heb nog een 2e vriend die mogelijk nog aan de Airtag gaat en ook wel van leer houdt :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Die Ali dingen zijn zo verkeerd niet. In ieder geval een stuk beter betaalbaar.

[Voor 35% gewijzigd door Aiii op 20-05-2021 17:25]

• AchtungYall
2Dutch schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:15:
Heb voor een vriend een Airtag alvast in huis gehaald voor z'n verjaardag, en via Etsy een hanger:

https://www.etsy.com/list...her-apple-air-tag-keyring

[Afbeelding]
Ben wel gegaan voor de optie met maar 1 kant 'open' (1 hole). Keuze uit meerdere kleuren leer en draad, en er is zelfs keuze in kleur voor de de drukknop (popper :P) Hij is al onderweg vanuit UK sinds gister, ben erg benieuwd eigenlijk, want heb nog een 2e vriend die mogelijk nog aan de Airtag gaat en ook wel van leer houdt :)
\

Die airtag op de foto heeft custom engraving? ;o

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

AchtungYall schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:44:
[...]
Die airtag op de foto heeft custom engraving?
Als je leer kunt bewerken ben je waarschijnlijk ook crea genoeg om dat te doen ja, chique _/-\o_

Ik steun graag mensen die dit soort skills hebben, sowieso hou ik van duurzaam spul dus kwalitatief goed leer is altijd een dikke plus.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Aiii schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:29:
[Afbeelding]

Nee idd, heb die ook ontvangen vandaag. Uiteraard net nu ook m'n bestelling van Bol binnenkomt omdat ik het te lang vond duren. Ah well, uiteraard ook een cheape hanger...

• bing69
  • Laatst online: 08:55
[Afbeelding]

Krijg ze net binnen (Ali), passen goed. Nu de leren van Amazon nog….

Bing

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-03 22:06

The Chosen One

Zie signature!

2 van de 4 die ik los gemaakt heb passen ook inderdaad prima. Prima 'snug'. Andere 2 lijken exact zelfde dus ook prima gok ik. Een hoesje wat even duur is als de airtag word em niet. ;p

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[Afbeelding]

offtopic:
Plaatsen van sleutels op internet is nooit een goed idee, heb ik begrepen. Tegenwoordig kan er een hoop nagemaakt worden vanaf een foto. Doe er je voordeel mee :+

per aspera ad astra

• THE_BASE
  • Niet online
Vandaag de Belkin sleutelhangers binnengekregen, mocht iemand interesse hebben in 4 stuks Ali Express-hangers laat gerust weten. Help er graag iemand mee.

Die van Belkin zijn erg prettig, alleen aan beide kanten open. Maar ach, krassen zullen ze toch wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:20

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Hmm de eerste keer iets verloren en proberen terug te vinden met de Airtag is een beetje geëindigd in een deceptie.

Ik had er een hangen aan de halsband van de hond gisteravond afgevallen met wandelen. Daar kwam ik in de ochtend achter. Ik kon m’n vinden via mijn iPhone en hij lag op de plek waar ik de hond gister losliet. Snel even langs gefietst Airtag was wel verbonden op die plek maar door verkeerde hoorde ik het geluidje niet en de U1 chip had er geen zin in qua een pijl laten zien. Omdat ik een afspraak had en de tag redelijk gecamoufleerd in een 3D case zat dacht ik dat komt vanmiddag wel weer. Wel de verloren modus geactiveerd.

Toen ik die middag weer die kant op wilde zag ik dat de tag een paar kilometer verder opeens voor het laatst was gezien. Met als laatste status toen 2 uur geleden. Helaas is die sinds vanmiddag niet meer online gekomen. Dus waarschijnlijk heeft iemand m’n bewust meegenomen en vrij gemakkelijk onklaar gemaakt.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• AchtungYall
robbinonline schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:45:
Hmm de eerste keer iets verloren en proberen terug te vinden met de Airtag is een beetje geëindigd in een deceptie.

Ik had er een hangen aan de halsband van de hond gisteravond afgevallen met wandelen. Daar kwam ik in de ochtend achter. Ik kon m’n vinden via mijn iPhone en hij lag op de plek waar ik de hond gister losliet. Snel even langs gefietst Airtag was wel verbonden op die plek maar door verkeerde hoorde ik het geluidje niet en de U1 chip had er geen zin in qua een pijl laten zien. Omdat ik een afspraak had en de tag redelijk gecamoufleerd in een 3D case zat dacht ik dat komt vanmiddag wel weer. Wel de verloren modus geactiveerd.

Toen ik die middag weer die kant op wilde zag ik dat de tag een paar kilometer verder opeens voor het laatst was gezien. Met als laatste status toen 2 uur geleden. Helaas is die sinds vanmiddag niet meer online gekomen. Dus waarschijnlijk heeft iemand m’n bewust meegenomen en vrij gemakkelijk onklaar gemaakt.

[Afbeelding]
Mooie test case dit :P De locatie wil wel eens verkeerd doorgegeven worden, even afwachten misschien komt hij weer online :)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:30
THE_BASE schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:47:
Heb via Amac de Belkin’s besteld, vier stuks, ook nog niets van bekend.

Zit nu met die dingen van Ali Express en voor de time-being prima. Maar ze worden nu al na 2 weken erg lelijk en smerig.
Mijn Belkin sleutelhangers komen na 4 weken eindelijk binnen (via de Apple store).

De strap versie heb ik via Amac besteld, was 5-8 dagen vorige week. Apple zat op Juli inmiddels.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-01 14:40
Heb mijn AirTag binnen en vind het op zich wel een mooi product, hoewel ik liever iets had gehad met een oog voor een sleutel eraan.

Zit te twijfelen of ik er nog meer ga bestellen, of dat ik op een nieuwere versie wacht. Wat me echt opvalt in vergelijking met zowel Tile als de SmartTag van Samsung, is dat het bereik van een AirTag zoveel kleiner is. Bij een vergelijking lees ik dat een praktijktest voor de AirTag zo'n 10m, SmartTag 40m (claim: 120m) en Tile 80m (claim 122m) oplevert.

Het nut van zo'n tag neemt gigantisch toe met een groter bereik en op basis van bovenstaande cijfers krijg ik de indruk dat deze AirTags technisch gezien misschien wat inferieur zijn (?). Of zou het meer een ruil zijn (i.v.m. batterijduur bijvoorbeeld).

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:30
Mijn Belkin keychains binnen. Natuurlijk idioot dat je 13.95 betaald voor een stukje plastic met een metalen ring en ze zijn heel moeilijk leverbaar.

Ik had verwacht dat ze er strakker om heen zouden zitten, je kunt ze nog steeds rond draaien als ze in de houder zitten. Snap alleen niet dat mensen problemen hadden met die dingen, voordal losmaken.

Heb nu mijn sleutels, badges van Airtags voorzien, nog maar paar extra bestellen voor koffers en rugtassen.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:20

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

[Afbeelding]
Ik heb een update en een verklaring denk ik. De Airtag kwam na 2 dagen weer online bij de …… “Afvalverwerking” ik denk dat iemand de Airtag heeft gevonden maar er zat een geprinte 3D case omheen dacht dat is afval en in de prullenbak heeft gegooid. Dat de prullenbak zijn opgehaald door een man met een karretje die alle vuilniszak uit openbare vuilniszakken haalt. Dat verklaart waarom die aan de andere kant van de stad terecht is gekomen. Vervolgen heeft die de zakken naar de afvalverwerking gebracht.

Kortom het waren 3 fantastische weken 😂

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +4Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
robbinonline schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:33:
[...]

Ik heb een update en een verklaring denk ik. De Airtag kwam na 2 dagen weer online bij de …… “Afvalverwerking” ik denk dat iemand de Airtag heeft gevonden maar er zat een geprinte 3D case omheen dacht dat is afval en in de prullenbak heeft gegooid. Dat de prullenbak zijn opgehaald door een man met een karretje die alle vuilniszak uit openbare vuilniszakken haalt. Dat verklaart waarom die aan de andere kant van de stad terecht is gekomen. Vervolgen heeft die de zakken naar de afvalverwerking gebracht.

Kortom het waren 3 fantastische weken 😂

[Afbeelding]
Marley zat niet meer aan de AirTag toch? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wel zonde, maar ze hebben dus wel hun nut bewezen, dat ze precies doen waar ze voor gemaakt zijn.

Dat toevallig iemand hem in een metalen kooi gooit en daarna in een stapel afval de oven in 🙃 kan die airtag niets aan doen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-03 22:59
Hetgeen je wil weten:

As first reported by CNET today, Apple is adjusting the period of time it takes for AirTags to play a sound alert after being separated from their owner. With this firmware update, an AirTag will now play a sound after it has been separated from its owner at a random time within an interval of eight hours and 24 hours. At launch, AirTag played a sound after being separated from its owner for longer than three days.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 22:23
Vandaag word er gemeld dat er een android app komt voor verloren airtags. Nu bezit ik geen ios devices, maar zou ik wel graag het uitgebreide netwerk van apple gebruiken. Moet ik dan een ipad/phone aanschaffen puur alleen voorde registratie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 21:40
Vandaag een Airtag binnengekomen om eens te testen/spelen.

Bij gebrek aan een gat voor sleutelhanger twee houders geprint:

Past prima:

Vooralsnog ligt ie thuis, maar bij na wat testen ga ik er meer bestellen.

Edit:
Oe, vies toetsenbord zie ik nu...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ondertussen heb ik een eigen AirTag, vind er nog weinig van (want spullen nog niet kwijt geraakt). Het is overigens wel heel klote dat je de locatie van de AirTag niet kunt delen met dan wel Family members of ieder willekeurige persoon.

Maar, we hebben ook één gekocht voor mijn demente schoonvader. We hadden gedacht dat die aan zijn sleutels praktisch zou zijn. Maar toen was het anti stalking gebeuren er "ineens". Als test heb ik nu een AirTag gekoppeld aan mijn zwagers iPhone. Hij ligt al bijna 2 dagen hier maar hij piept niet.
Ik heb wel al twee meldingen gehad dat er een AirTag bij me is.
Hoe werkt dit nu precies? Gaat de AirTag pas piepen als ik géén iPhone bij me heb die de melding kan laten zien (zoals mijn schoonvader zou hebben). Of piept ie pas als ik die AirTag ook continue bij me draag (en hij dus beweegt).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:58
.. Dus waarschijnlijk heeft iemand m’n bewust meegenomen en vrij gemakkelijk onklaar gemaakt.
Da's nogal een aanname..
Stel ik loop over straat en zie zo'n ding liggen? Hoe kom ik er dan achter wie de rechtmatige eigenaar is (als Android gebruiker in mijn geval, dus ik heb er niets aan om het ding voor mezelf te houden. )
Als ik hem dan opraap en meenemen.. ben ik dan meteen een dief? Of?
Sowieso ken ik genoeg mensen die niet eens weten wat het is en het ding mogelijk oprapen en veilig stellen voor de eigenaar.. of inleveren bij de politie..
Vind het nogal een lastige case.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Eindelijk wordt vandaag mijn gepersonaliseerde airtag verzonden.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Heel bijzonder. Partner en ik hebben beide een AirTag aan de sleutelbos hangen. We fietsen samen en hij heeft mijn sleutels in zijn broekzak.

Krijgt een melding dat er een AirTag meereist, terwijl ik er naast fiets. Is dit sinds de update dat het allemaal wat sneller en strenger gaat?

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:56
THE_BASE schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:28:
Heel bijzonder. Partner en ik hebben beide een AirTag aan de sleutelbos hangen. We fietsen samen en hij heeft mijn sleutels in zijn broekzak.

Krijgt een melding dat er een AirTag meereist, terwijl ik er naast fiets. Is dit sinds de update dat het allemaal wat sneller en strenger gaat?
Klopt, de tijd is verkort in die update.. ik begin de airtag inmiddels een beetje waardeloos te vinden. Echt een gadget met eigenlijk maar weinig toevoeging aan mijn situatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
pixels66 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:51:
[...]

Klopt, de tijd is verkort in die update.. ik begin de airtag inmiddels een beetje waardeloos te vinden. Echt een gadget met eigenlijk maar weinig toevoeging aan mijn situatie.
Same here.

Tot je in De Efteling loopt en je tas verdwenen is na een ritje in de achtbaan. :)

Het zijn van die zeer incidentele gevallen dat zo’n AirTag zijn nut bewijst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:30:
[...]

Same here.

Tot je in De Efteling loopt en je tas verdwenen is na een ritje in de achtbaan. :)

Het zijn van die zeer incidentele gevallen dat zo’n AirTag zijn nut bewijst.
Niet alleen je tas, ik heb een Airtag, als wij er zijn, ook verstopt in de kinderwagen :+ (ook al zit ie vast)

Het gebeurt daar echt vaak, vooral in het hoogseizoen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje

Klopt. Dit is nu variabel (tussen 8 en 24 uur?). In ieder geval geen drie dagen meer.

• AchtungYall
Hoe zien jullie AirTags er uit na al het sleutel geweld?

• posttoast

Dat vind ik wel vrij bizar... als je zelf meereist zou dit expliciet niet moeten gebeuren had ik altijd begrepen.

omniscale.nl

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mijn AirTags blijven stug op 1.0.225. Als mijn vrouw met de auto weg is (waar mijn AirTag aan hangt) gaat er geen alarm af. Ik kan wel netjes volgen waar de auto sleutel is.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• THE_BASE
  • Niet online
posttoast schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:29:
[...]

Dat vind ik wel vrij bizar... als je zelf meereist zou dit expliciet niet moeten gebeuren had ik altijd begrepen.
Het was een fractie van 3 minuten dat ik ver vooruit heb gefietst. Wellicht was dat voldoende trigger.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:56
Tomba schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:33:
Mijn AirTags blijven stug op 1.0.225. Als mijn vrouw met de auto weg is (waar mijn AirTag aan hangt) gaat er geen alarm af. Ik kan wel netjes volgen waar de auto sleutel is.
Hier dus ook, vrij irritant dat je de update niet kan pushen.

• Werkhoven
  • Laatst online: 13:16
Tomba schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:33:
Mijn AirTags blijven stug op 1.0.225.
De mijne ook allemaal. Is er eigenlijk iemand waar ze wel zijn geüpdate naar de laatste firmware?

• pixels66
Werkhoven schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:55:
[...]

De mijne ook allemaal. Is er eigenlijk iemand waar ze wel zijn geüpdate naar de laatste firmware?
Ja hierzo!

• Werkhoven
  • Laatst online: 13:16
Iets speciaals voor gedaan of gewoon gewacht?

• pixels66
Werkhoven schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:28:
[...]

Iets speciaals voor gedaan of gewoon gewacht?
Ik las het bericht over die update op onemorething of een van die andere Apple sites. Ik dacht, eens kijken en toen was hij al geüpdatet, zelf niets voor gedaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:13
Ik word wakker van een piepende puppy. Ze moet naar buiten. Verder is er niemand thuis. Mijn sleutels hangen alleen niet op het haakje. Waar zijn ze gebleven?

Ik laat m’n AirTag piepen, dus hij is niet ver weg. Maar ik hoor niks. Dus ik ga het object zoeken. Vijf meter bij me vandaan. Ik loop naar boven en de afstand neemt af. Verder de trap op neemt de afstand weer toe.

Ik loop terug voorbij de jassen in de hal. ‘Je object bevindt zich hier’. Blijkt moeders ze in haar jas te hebben gestopt. Moeders is ALTIJD haar sleutels kwijt.

Toch wel blij met die AirTag. Scheelt een hoop frustratie.

• pixels66
Dennisweb schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:08:
Ik word wakker van een piepende puppy. Ze moet naar buiten. Verder is er niemand thuis. Mijn sleutels hangen alleen niet op het haakje. Waar zijn ze gebleven?

Ik laat m’n AirTag piepen, dus hij is niet ver weg. Maar ik hoor niks. Dus ik ga het object zoeken. Vijf meter bij me vandaan. Ik loop naar boven en de afstand neemt af. Verder de trap op neemt de afstand weer toe.

Ik loop terug voorbij de jassen in de hal. ‘Je object bevindt zich hier’. Blijkt moeders ze in haar jas te hebben gestopt. Moeders is ALTIJD haar sleutels kwijt.

Toch wel blij met die AirTag. Scheelt een hoop frustratie.
Alleen nog even de plas van de hond wegdweilen.. 😂

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:13
pixels66 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:51:
[...]

Alleen nog even de plas van de hond wegdweilen.. 😂
Niet nodig. Dat heeft ze netjes buiten gedaan. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:14
rinkel schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:10:
Vandaag een Airtag binnengekomen om eens te testen/spelen.

Bij gebrek aan een gat voor sleutelhanger twee houders geprint:
Welke steutelhanger is dit. Deze ziet er wel goed uit.
De meeste die ik gevonden heb zijn minder, dus erg nieuwsgierig welke dit is.

Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 21:40
badnews.nl schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:25:
[...]

Welke steutelhanger is dit. Deze ziet er wel goed uit.
De meeste die ik gevonden heb zijn minder, dus erg nieuwsgierig welke dit is.

Bedankt!
Zelf geprint met een 3d printer. Gewoon een ontwerp van thingiverse gepakt. (Die worden ook op marktplaats te koop gezet)

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:12
Door een falende airtag sleutelhanger is het me gelukt om alleen de airtag te verliezen en niet de sleutel waar ie aan bevestigt zat 8)7

Anyway, de airtag is waarschijnlijk gevonden door iemand die hem een tijdje bij zich heeft gehouden ( in de auto oid) want ik kon hem 3 dagen lang goed volgen. Vermoedelijk is ie daarna gaan piepen, waarna men hem uit het raam heeft getost. Sindsdien ligt ie op dezelfde plek en geeft nog steeds braaf dagelijks updates van de locatie en dat is na dag 3 altijd op dezelfde plek.

Die locatie was aardig in de buurt en was aan de oever van een rivier, dus ik ben maar eens gaan kijken op die plek.

Die oever was begroeid met riet, dus de airtag was niet direct zichtbaar. Na veelvuldig in de buurt heen en weer lopen werd het signaal heeeel soms heel kort opgepakt en lukte het ook om een geluidssignaal te versturen. Dit was echter helaas niet hoorbaar en bij de minste of geringste beweging van de telefoon was het signaal weer weg. Het maakte daarbij niet elke welke kant ik op bewoog.

Het zoeken maar opgegeven en onverrichter zake weer huiswaarts gekeerd. Mogelijk lag de airtag in het water ?

Mijn conclusie:

Pro’s:

- Werkt prima op de lange afstand en het signaal word prima opgepakt en door gegeven door passerende iPhones.

- werkt ook goed op de korte afstand ( binnen Bluetooth bereik )

Con’s:

- Bluetooth bereik blijkt slechts een paar meter te zijn onder ideale omstandigheden en dat is gewoon ontoereikend.

- geluidssignaal is veel te zacht en bij omgevingsgeluid onhoorbaar.

Tot zover mijn ervaring ;)

Ik kijk uit naar de airtag 2.0 waarbij de con’s verholpen zijn.

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:50
Balen zeg.. wat voor sleutelhanger gebruikte je?
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [AirTags] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee