“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Behalve bij Apple heb ik nergens in NL de Belkin dingen kunnen vinden.Purejet schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:52:
[...]
Jawel hoor.. Belkin, Nomad etc. En Ali staat er natuurlijk vol mee.
En de levertijd van die Belkin dingen zitten al in Juni
Nomad heb ik ook nergens kunnen vinden.
Dus nee de verkrijgbaarheid van accessoires vind ik echt bar slecht.
[ Voor 24% gewijzigd door Slasher op 03-05-2021 15:30 ]
Elect a clown, expect a circus.
Nomad is nog pre-order dus dat kan kloppenSlasher schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:25:
[...]
Behalve bij Apple heb ik nergens in NL de Belkin dingen kunnen vinden.
Haha toe maar. Dan koop ik liever nog een bulk aan tags om los te laten in de wijde wereld 😋
Je hebt inderdaad gelijk nu ik er verder naar kijk.Slasher schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:25:
[...]
Wellicht een reden, bv dat apple die licentie veel later vrij geeft voor produceren third party producten om voor nu als een soort timed exclusive enkel eigen hangers te verkopen…
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Heb je een screenshot voor de stervelingen zonder Insta login?
Ooh het is een filmpje maar wist niet dat je zonder login niet kunt kijken.Tomba schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:35:
[...]
Heb je een screenshot voor de stervelingen zonder Insta login?
Wat hij dus doet is een Airtag over de achterkant van een iPhone laten rollen. Door de magneten van MagSafe.
Kompleet nutteloos maar wel grappig
Klopt. Ik had de AirTag ook besteld met de gedachte later wel een hoesje te kunnen kopen welke niet duurder was dan de tag, om tot de conclusie te komen dat dat nog niet mogelijk was. Nu dus toch maar het Apple hoesje, zo pakken ze je.Slasher schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:25:
[...]
Zucht...
Heb maar Belkin besteld bij Apple, wachten tot 25 juni. Niet te doen.Cyleo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:31:
[...]
Klopt. Ik had de AirTag ook besteld met de gedachte later wel een hoesje te kunnen kopen welke niet duurder was dan de tag, om tot de conclusie te komen dat dat nog niet mogelijk was. Nu dus toch maar het Apple hoesje, zo pakken ze je.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Nee natuurlijk wil ik dat niet. Heb ook geen hond. Ik vroeg het me alleen af...The Chosen One schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:41:
??? Wil je de 1e zijn of zo? Losse voorwerpen moeten nooit binnen hapbereik van een hond zijn. Niks anders aan met een airtag.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Kennen wij dezelfde kat?Aiii schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:35:
Ik ken wel een kat die er meteen mee is gaan spelen omdat er een handig lipje aan het plastic beschermfolie zat, maar dat vroeg je niet.
Juist wel handig toch, batterij gaat toch een jaar mee.noslen schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:53:
[...]
Nee natuurlijk wil ik dat niet. Heb ook geen hond. Ik vroeg het me alleen af...
knakker2 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:43:
[...]
Had 'm al in winkelwagentje zitten, maar hup - er weer uit. gezamelijke autosleutels en zo nu en dan huissleutels dus dat gaat niet werken en ik ga er echt geen twee aan een sleutelbos hangen
helaas - gemiste kans
https://www.macrumors.com...appointed-family-sharing/AirTag Owners Bemoan Inability to Let Others Track Their Items Via Family Sharing
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Dus apple vindt 3 dagen daarvoor ok? Dus als je hem in iemands auto ofzo stopt kun je die 3 dagen precies volgen en dan pas komt er een geluidsmelding?Donstil schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:09:
Die drempel van drie dagen is toch ook niet daar voor? Dat was de drempel waarin een tag geluid gaat maken in de “stalker mode”
Wow...

Verstoppertje spelen met de AirTag kan ik iedereen aanraden!
Ik zou er ook nog wel een aan m'n fiets willen bevestigen. Klinkt als een 3D-print achtig projectje.
Hier hebben we zo’n melding al gekregen na 30 minuten42erik schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:12:
[...]
Dus apple vindt 3 dagen daarvoor ok? Dus als je hem in iemands auto ofzo stopt kun je die 3 dagen precies volgen en dan pas komt er een geluidsmelding?
Wow...
Maar als ik goed las was die melding op een iPhone toch? Wat dan als je die tag in de auto van iemand zonder iphone ligt?Cardwizard schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:21:
[...]
Hier hebben we zo’n melding al gekregen na 30 minuten
Klopt ook, andere situatie42erik schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:37:
[...]
Maar als ik goed las was die melding op een iPhone toch? Wat dan als je die tag in de auto van iemand zonder iphone ligt?
Niet kunnen delen van een AirTag locatie is echt wel een onpraktische situatieThe Chosen One schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:24:
Mensen proberen hier allemaal situaties te vinden die onpraktisch zijn..
Delen ervan zie ik wel gebeuren als genoeg mensen zeuren.
Mee eens. In mijn ogen voornamelijk bedoeld voor in en om het huis/in de buurt. Verder is het denk ik veel spielerij.The Chosen One schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:24:
Mensen proberen hier allemaal situaties te vinden die onpraktisch zijn..
Beetje bizar dat apple dit een goed idee vindt.... Zet zo'n 3 dagen een op heel veel minder zou ik zeggen
Nou “precies volgen” is er sowieso niet bij. Het is geen GPS device oid.42erik schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:12:
[...]
Dus apple vindt 3 dagen daarvoor ok? Dus als je hem in iemands auto ofzo stopt kun je die 3 dagen precies volgen en dan pas komt er een geluidsmelding?
Wow...
Die 3 dagen is voor als de tag met een niet iOS apparaat mee reist. iPhones krijgen al eerder een melding.
Zo lang de iPhone wel thuis of op bekende plekken arriveert.Donstil schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:11:
[...]
Nou “precies volgen” is er sowieso niet bij. Het is geen GPS device oid.
Die 3 dagen is voor als de tag met een niet iOS apparaat mee reist. iPhones krijgen al eerder een melding.
Maar ja, tracking devices zijn er genoeg en ook betere als je echt iemand persoonlijk wilt tracken. Om daar een airtag voor te gebruiken...
[ Voor 14% gewijzigd door The Chosen One op 04-05-2021 19:31 ]
Ja als je een Airtag in de tas van je vrouw doet kan ze 2 nachten ergens anders slapen voor ze het door heeftmeesje schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:27:
[...]
Zo lang de iPhone wel thuis of op bekende plekken arriveert.
Ja is weer gelul in de ruimte, tracken kan inderdaad op veel efficiëntere manieren.The Chosen One schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:30:
Android phones krijgen helemaal geen melding toch? Alleen via audio van de airtag zelf. Ze kunnen wel de airtag scannen via NFC.
Maar ja, tracking devices zijn er genoeg en ook betere als je echt iemand persoonlijk wilt tracken. Om daar een airtag voor te gebruiken...
Met een tile bijvoorbeeld. Want die geeft helemaal geen geluid of melding als hij langer met onbekende mee reist
Het ligt het er aan of het een bekende plek is.Donstil schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:30:
[...]
Ja als je een Airtag in de tas van je vrouw doet kan ze 2 nachten ergens anders slapen voor ze het door heeft
Ik vind dat overigens wel een mooie oplossing. Want zo kan er dus toch gereden worden met bijvoorbeeld mijn auto en de Airtag aan de sleutel. Zonder dat je daarvoor door vreemde hoepels hoeft te springen.
[ Voor 95% gewijzigd door The Chosen One op 04-05-2021 19:48 ]
en jij vind 3 dagen niet belachelijk? Ze maken zelf die stalker-modus, maar zetten hem dan op 3 dagenDonstil schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:11:
[...]
Nou “precies volgen” is er sowieso niet bij. Het is geen GPS device oid.

die tile die je zelf kwijt was en geen enkel signaal van leven meer gaf?Donstil schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:32:
[...]
Ja is weer gelul in de ruimte, tracken kan inderdaad op veel efficiëntere manieren.
Met een tile bijvoorbeeld. Want die geeft helemaal geen geluid of melding als hij langer met onbekende mee reist
Die drie dagen is dus het maximum en voornamelijk voor Android gebruikers, dat is de duur waarop de tile geluid gaat maken. Jij bent daar nu heel erg op aan het inzoomen om een of andere reden maar of dat voor de praktijk ook relevant is durf ik te betwijfelen.42erik schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:54:
[...]
en jij vind 3 dagen niet belachelijk? Ze maken zelf die stalker-modus, maar zetten hem dan op 3 dagen
[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 05-05-2021 00:09 ]
Haha ja precies, matig product. Tile is voor mij dood.42erik schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:56:
[...]
die tile die je zelf kwijt was en geen enkel signaal van leven meer gaf?
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 05-05-2021 00:10 ]
Het feit dat er nu een makkelijk voorhanden device is, wat door het grote netwerk van findmyiohone ook daadwerkelijk werkt een privacy probleem kan geven, lijkt me wel een ding, is het niet? Zeker als Apple het zelf erkent, maar dan een matige oplossing geeftDonstil schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 00:07:
[...]
Die drie dagen is dus het maximum en voornamelijk voor Android gebruikers, dat is de duur waarop de tile geluid gaat maken. Jij bent daar nu heel erg op aan het inzoomen om een of andere reden maar of dat voor de praktijk ook relevant is durf ik te betwijfelen.
Nee ik denk dat niet maar we gaan het zien. De praktijk zal het uitwijzen.42erik schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 01:12:
[...]
Het feit dat er nu een makkelijk voorhanden device is, wat door het grote netwerk van findmyiohone ook daadwerkelijk werkt een privacy probleem kan geven, lijkt me wel een ding, is het niet? Zeker als Apple het zelf erkent, maar dan een matige oplossing geeft
Ik had het hier al eerder geplaatst, maar privacy is inderdaad een dingetje. Pas als je thuis bent geeft je iPhone een signaal dat er een onbekende airtag bij je in de buurt is. Dan heeft de stalker al genoeg info. Het is natuurlijk wel de vraag hoe vaak dit op deze wijze gebruikt gaat worden. De keerzijde is dat als ze het anders implementeren je gek kunt worden van meldingen op je iPhone dat er onbekende airtags in de buurt zijn.42erik schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 01:12:
[...]
Het feit dat er nu een makkelijk voorhanden device is, wat door het grote netwerk van findmyiohone ook daadwerkelijk werkt een privacy probleem kan geven, lijkt me wel een ding, is het niet? Zeker als Apple het zelf erkent, maar dan een matige oplossing geeft
Denk ook dat er veel mensen tegen de lamp gaan lopen die niet genoeg onderzoek doen en deze bij de partner in de tas stoppen.
Voor iets meer geld heb je een echte GPS tracker (je hebt ze ook veel duurder) die wellicht iets groter is maar die exact continue je locatie door pingt. Die hang je onder iemand zijn auto of stop je onder in iemand zijn tas. Die bestaan al jaren en als je gevolgd wordt krijg je helemaal geen melding.42erik schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 01:12:
[...]
Met een AirTag krijg je in ieder geval nog een melding zodra je op een bekende locatie komt. En als diegene een Android phone heeft is nog maar de vraag of de locatie goed doorkomt.
Zucht...
Het echte issue lijkt mij in het volgen van partners uit jaloersheid of om andere redenen. En daarvoor lijken de huidige maatregelen mij gewoon prima.
Tot nu valt het me dus tegen, ook omdat mijn partner een iPhone bij zich heeft. Er is ook geen stalk-melding binnengekomen trouwens.
Ik heb er toch gemengde gevoelens bij.SgtElPotato schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:01:
[...]
Voor iets meer geld heb je een echte GPS tracker (je hebt ze ook veel duurder) die wellicht iets groter is maar die exact continue je locatie door pingt. Die hang je onder iemand zijn auto of stop je onder in iemand zijn tas. Die bestaan al jaren en als je gevolgd wordt krijg je helemaal geen melding.
Met een AirTag krijg je in ieder geval nog een melding zodra je op een bekende locatie komt. En als diegene een Android phone heeft is nog maar de vraag of de locatie goed doorkomt.
Het mag duidelijk zijn dat iemand een GPS tracker in zijn zak steken of aan de auto hangen een misdrijf is.
Het feit dat Apple het net iets beter doet betekent natuurlijk niet dat het daarom in orde is.
En ja... Apple loopt dan meer in de kijker, zeker gezien het product zo makkelijk te kopen en gebruiken is.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > systeem > Belangrijke locaties.
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 05-05-2021 09:39 ]
Maar dat is toch precies waarom Apple dit als feature toevoegt? Als Apple dit niet had gedaan, dan had Apple de schuld gekregen van misbruik van hun apparaten door hun klanten.Tommie12 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:29:
[...]
Ik heb er toch gemengde gevoelens bij.
Het mag duidelijk zijn dat iemand een GPS tracker in zijn zak steken of aan de auto hangen een misdrijf is.
Het feit dat Apple het net iets beter doet betekent natuurlijk niet dat het daarom in orde is.
En ja... Apple loopt dan meer in de kijker, zeker gezien het product zo makkelijk te kopen en gebruiken is.
Waarschijnlijk heeft het daarom ook langer geduurd voordat de AirTags uit zijn gekomen, omdat er eerst een goed doordachte oplossing moest komen voor potentieel misbruik.
En weer on-topic:
Geweldig dingetje, op een zorgafdeling gaan ze eens kijken of ze hier met dementie cliënten wat kunnen, niet voor de mensen, maar voor de dagelijkse spullen die ze nogal eens kwijt raken. Gezien je deze erg/zeer nauwkeurig kan tracken en vinden is het meer geschikt dan een piepende sleutelhanger.
Als je een korte wandeling maakt en de AirTag niet lang met je meereist, krijg je geen melding, ook niet bij thuiskomst. Ben je wat langer van huis (een paar uur) en ben je bijvoorbeeld naar een andere stad gereisd, dan krijg je de melding wel.
Kortom: bij kortdurend contact krijg je niet meteen een melding. Het is vooral belangrijk om te weten dat de AirTag ongeschikt om iemand stiekem te volgen, en gelukkig maar. Bovendien is het accessoire niet bedoeld als antidiefstaltracker, maar om je eigen persoonlijke voorwerpen terug te vinden. Een dief kan immers zo de batterij eruit halen en de AirTag onklaar maken.
[ Voor 33% gewijzigd door meesje op 05-05-2021 12:19 ]
Gezien de timestamps van de berichten vermoed ik dat het een airtag van de buren betreft, en nee, die hebben hun aritag echt niet in ons huis gelegd.
Maar veel vals positives dus, en meldingen zonder dat je de betreffende airtag kunt zien, en bovendien geen meldingen op de AppleWatch maken het een bijzonder gebruikersonvriendelijke ervaring.
Hmm dat is gek, je zou zeggen dat ze dat afvangen aangezien de airtag van de buren "thuis" is.schekker schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:20:
Moet zeggen dat het gebruik ervan mij toch behoorlijk tegenvalt. Krijg dagelijks een hele rits meldingen over een vreemde airtag op mijn iPhone, maar omdat ze alleen daarop verschijnen, maar niet op mijn AppleWatch zie ik die altijd te laat.
Gezien de timestamps van de berichten vermoed ik dat het een airtag van de buren betreft, en nee, die hebben hun aritag echt niet in ons huis gelegd.
Maar veel vals positives dus, en meldingen zonder dat je de betreffende airtag kunt zien, en bovendien geen meldingen op de AppleWatch maken het een bijzonder gebruikersonvriendelijke ervaring.
Kan je de AirTag geluid laten maken?
Ben je zeker dat er geen Airtag in je jas zit of zo?schekker schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:20:
Moet zeggen dat het gebruik ervan mij toch behoorlijk tegenvalt. Krijg dagelijks een hele rits meldingen over een vreemde airtag op mijn iPhone, maar omdat ze alleen daarop verschijnen, maar niet op mijn AppleWatch zie ik die altijd te laat.
Kan je niet instellen welke meldingen je op je watch krijgt?
Ik heb geen watch, maar ze zijn meldingen die ik wel instel voor de iPhone en niet voor de iPad....
Sony A7 iv en wat recycled glas
:strip_exif()/f/image/8b9cQ4LxAxAk9M9JrXiSPnOJ.jpg?f=fotoalbum_large)
M'n eerste vrachtje China airtag hoesjes binnen. Lijkt prima.
[ Voor 20% gewijzigd door BoerFrits op 05-05-2021 14:12 ]
Hier ook, alleen even wachten tot de vakantie over is. Hoe is de kwaliteit?BoerFrits schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:11:
[Afbeelding]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Dat is snel, wanneer besteld?BoerFrits schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:11:
[Afbeelding]
Toevallig vandaag ook getest, klopt precies wat je zegt. Had de airtag van de vrouw mee genomen, weet alleen niet of dat ik demelding kreeg omdat ik thuis was of dat de airtag de iphone van mijn vrouw weer zag.meesje schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:45:
[...]
Ik had het hier al eerder geplaatst, maar privacy is inderdaad een dingetje. Pas als je thuis bent geeft je iPhone een signaal dat er een onbekende airtag bij je in de buurt is. Dan heeft de stalker al genoeg info. Het is natuurlijk wel de vraag hoe vaak dit op deze wijze gebruikt gaat worden. De keerzijde is dat als ze het anders implementeren je gek kunt worden van meldingen op je iPhone dat er onbekende airtags in de buurt zijn.
Wat wel leuk is dat ik nu ook de route kon zien die ik afgelegd had met haar airtag.
:strip_exif()/f/image/NIGHBLSToTXznDX7AfpX6FC1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QGghhjWrw0l4cpqc3QBbKnUk.jpg?f=fotoalbum_large)
Bing
Lijkt normaal, tag past er prima in. Gaat er dus ook niet gauw uitvallen. Verder is dit een siliconen versie, die worden massaal aangeboden op Ali. Voor de 2 euro die die gekost heeft is de kwaliteit prijs verhouding prima.THE_BASE schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:53:
[...]
Hier ook, alleen even wachten tot de vakantie over is. Hoe is de kwaliteit?
Thanks! Uiteindelijk voor 1,59 euro per stuk kunnen krijgen. Nu die van Belkin besteld voor 11,45 euro. Die lijkt me voor de langere termijn beter.BoerFrits schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:41:
[...]
Lijkt normaal, tag past er prima in. Gaat er dus ook niet gauw uitvallen. Verder is dit een siliconen versie, die worden massaal aangeboden op Ali. Voor de 2 euro die die gekost heeft is de kwaliteit prijs verhouding prima.
Waar, als ik vragen mag?THE_BASE schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:58:
[...]
Nu die van Belkin besteld voor 11,45 euro. Die lijkt me voor de langere termijn beter.

Personeelskorting bij een vriend die bij een Apple Reseller werkt. Soms wel handig iemand dichtbij het vuur te hebben.
Ik heb een tag aan de hond gehangen die ging met mijn vriendin mee naar huis in de auto en ik met de fiets. Na een ritje van nog geen 20 minuten toen ze weer thuis was kreeg ze de melding al.
Er zit er ook 1 in mijn fiets met een beetje pech heeft die dief de melding al ontvangen voordat ik ontdekt heb dat mijn fiets weg is.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Als dat zo is dan weet je al waar hij woont dus dat scheelt weer.robbinonline schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:58:
Ik verbaas me er over hoe snel je een melding krijgt dat er een onbekende Airtag mee je mee reist.
Ik heb een tag aan de hond gehangen die ging met mijn vriendin mee naar huis in de auto en ik met de fiets. Na een ritje van nog geen 20 minuten toen ze weer thuis was kreeg ze de melding al.
Er zit er ook 1 in mijn fiets met een beetje pech heeft die dief de melding al ontvangen voordat ik ontdekt heb dat mijn fiets weg is.
Trefwoord in je verhaal was namelijk niet 20 minuten, maar thuis.
Ik ben best benieuwd wat iculture onder kort verstaat. Wellicht is niet alleen de tijd van belang maar ook de afstand?Aiii schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:12:
[...]
Als dat zo is dan weet je al waar hij woont dus dat scheelt weer.
Trefwoord in je verhaal was namelijk niet 20 minuten, maar thuis.
meesje schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:16:
Hier nog een gebruikservaring wat betreft stalking mode.
Als je een korte wandeling maakt en de AirTag niet lang met je meereist, krijg je geen melding, ook niet bij thuiskomst. Ben je wat langer van huis (een paar uur) en ben je bijvoorbeeld naar een andere stad gereisd, dan krijg je de melding wel.
Kortom: bij kortdurend contact krijg je niet meteen een melding. Het is vooral belangrijk om te weten dat de AirTag ongeschikt om iemand stiekem te volgen, en gelukkig maar. Bovendien is het accessoire niet bedoeld als antidiefstaltracker, maar om je eigen persoonlijke voorwerpen terug te vinden. Een dief kan immers zo de batterij eruit halen en de AirTag onklaar maken.
/f/image/uFvJEHf0PsS2NgmgntBad5xA.png?f=fotoalbum_large)
Een soort test mode? Kan van alles aan en uit zetten (eco mode, aantal dots)
[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 06-05-2021 07:40 ]
5x op de naam tikken activeert deze modus: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmfTomba schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:37:
Bijzonder, toen ik een paar keer op de naam tikte van 1 van mijn AirTags kreeg ik dit scherm;
[Afbeelding]
Hahaha ik ben dus niet de enigeSinus_rhythm schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:18:
[...]
5x op de naam tikken activeert deze modus: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Hier ook gelukt! Denk dat ze de debug mode zijn vergeten uit te schakelen xDTomba schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:37:
Bijzonder, toen ik een paar keer op de naam tikte van 1 van mijn AirTags kreeg ik dit scherm;
[Afbeelding]
/f/image/PxLzF8vZz6c9u2RdSdL9QcmK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vl87SL4MrR17DVSznRDc7jZJ.png?f=fotoalbum_large)
Hier eveneens. Onderste slider zet de groene kleur als die dichtbij is in ieder geval uit. Mag de rest de andere sliders proberen. 😈
[ Voor 43% gewijzigd door TheKerremenke op 06-05-2021 10:06 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Nee, ik heb gekeken en voor zover ik kan zien zijn er geen opties om de meldingen op mijn AppleWatch te krijgen. Maar ik ben inmiddels iets meer te weten gekomen:Tommie12 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:48:
[...]
Ben je zeker dat er geen Airtag in je jas zit of zo?
Kan je niet instellen welke meldingen je op je watch krijgt?
Ik heb geen watch, maar ze zijn meldingen die ik wel instel voor de iPhone en niet voor de iPad....
De serial number die ik te zien krijg, blijkt van mijn eigen AirTag. Ik heb er vier en eentje zit er bij zo'n swipekey voor mijn werk die aan mijn broekriem hangt, vlakbij mijn iPhone in mijn broekzak. Het lijkt erop dat hij af en toe probeert die AirTag uit te lezen als ware het een vreemde. De melding bevat een link naar found.apple.com en op die pagina krijg ik de serial number te zien, een beknopte uitleg over AirTags en de melding dat 'Het serienummer is geregistreerd op naam van de eigenaar van deze AirTag'. Ook staan er instructies hoe je de AirTag uitschakelt als je die niet herkent.
Kortom, het lijkt erop dat mijn iPhone af en toe even kwijt is dat de betreffende AirTag een van de AirTags is die hijzelf als object aan het volgen is en omdat die AirTag zo dicht bij mijn iPhone is, wordt deze dan uitgelezen alsof het een vreemde was. En aangezien ik mijn AirTag niet als verloren heb opgegeven, krijg ik daarbij dus alleen het serienummer te zien.
Waarom mijn iPhone dit zo af en toe doet blijft voor mij een raadsel. Het gebeurt vooral als ik thuis de boel op slot doe of weer van het slot, oftewel als ik op plekken ben met slechte ontvangst en met bukken voor het onderste slot. Het zou ook verklaren waarom ik geen meldingen op mijn AppleWatch krijgt, de iPhone denkt dat je een AirTag wil identificeren, oftewel een interactive handeling (terwijl die in mijn broekzak zit

Afijn, ik draag de betreffende AirTag nu maar iets verder van mijn iPhone aan mijn riem, hopelijk lost dat het probleem op.
Je kunt elke AirTag met je iPhone via RFC uitlezen. Het maarkt niet uit of ze van jou zijn of niet.
Als je iPhone uit zin slaapstand is en je houd er een AirTag bij dan komt er een melding dat via found.apple.com. Je moet er dus voor zorgen dat de AirTag niet te dicht bij de iPhone komt.
Gelukkig is het dus niet zo alle AirTags in de buurt op je iPhone komen. Dat zou veel ruis opleveren.
Jij hebt dat opgelost door je swipekey (met AirTag) verder van de iPhone te houden.
Handige tip voor anderen die ik met dit probleem te maken krijgen.
/f/image/odefK57CM0IROOL7QAozPzHM.png?f=fotoalbum_large)
(Als je goed kijkt zie je mijn Red AirTag sleutelhanger)
Ik heb dit met beide AirTags die ik al in gebruik heb genomen. Toen ik ze net had werkten ze perfect, net alsof er door iOS 14.5.1 iets stuk is gegaan?
Zou het aan de Debug-instellingen kunnen liggen?Tomba schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:51:
Ik moet zeggen dat het zoeken naar de AirTags me stiekem toch tegenvalt. Zelfs als k m er recht boven houdt krijg ik signaal is zwak:
[Afbeelding]
(Als je goed kijkt zie je mijn Red AirTag sleutelhanger)
Ik heb dit met beide AirTags die ik al in gebruik heb genomen. Toen ik ze net had werkten ze perfect, net alsof er door iOS 14.5.1 iets stuk is gegaan?
Daar kwam ik pas in toen ik gefrustreerd op het scherm ging tikken omdat het niet werkteHatman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:05:
[...]
Zou het aan de Debug-instellingen kunnen liggen?
Heb daar ook niets aangepast verder.
Ik had dit gisteren ook in een vakantiehuisje met erg slechte WiFi. Thuis werkt het prima.Tomba schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:31:
[...]
Daar kwam ik pas in toen ik gefrustreerd op het scherm ging tikken omdat het niet werkte
Heb daar ook niets aangepast verder.
Elke keer als ik een lunchwandeling maak van een kwartiertje met mijn vrouw krijg ik bij thuiskomst een melding dat haar AirTag met mij mee is gereisd. Terwijl zij haar iPhone ook gewoon meeneemt voor de wandeling én onze Apple ID’s samen in hetzelfde gezin zitten.meesje schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:16:
Hier nog een gebruikservaring wat betreft stalking mode.
ingen vill veta var du köpt din tröja
Ook met alleen 4G lukt t me niet, zal mijn telefoon eens herstarten….THE_BASE schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:24:
[...]
Ik had dit gisteren ook in een vakantiehuisje met erg slechte WiFi. Thuis werkt het prima.
Waarschijnlijk omdat die iPhone diezelfde AirTag al de hele dag ziet, denk ik dan. Zodra ze beweegt gaat de AirTag mee, dus een flag omdat ze gevolgd wordt door de tag.gday schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:28:
[...]
Elke keer als ik een lunchwandeling maak van een kwartiertje met mijn vrouw krijg ik bij thuiskomst een melding dat haar AirTag met mij mee is gereist. Terwijl zij haar iPhone ook gewoon meeneemt voor de wandeling én onze Apple ID’s samen in hetzelfde gezin zitten.
Maar goed, dat is een aanname van mijn kant.
Reboot bleek afdoendeTomba schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:06:
[...]
Ook met alleen 4G lukt t me niet, zal mijn telefoon eens herstarten….
/f/image/vWZO5pRLYEsGrgu8aT6479ge.png?f=fotoalbum_large)
https://www.amazon.nl/Bes...ie&qid=1620412058&sr=8-15
Stuk transparante dozenplakband, en dan even netjes snijden?THE_BASE schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:32:
Iemand al dit soort folies gevonden voor de AirTags? Op AliExpress voor 62 cent, via Amazon.nl 3,50 euro en als enige leverbaar via Amazon.de voor 8,99 euro. Andere hacks zijn welkom.
https://www.amazon.nl/Bes...ie&qid=1620412058&sr=8-15
Die ga ik morgen inderdaad even proberen.B-lex schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:04:
[...]
Stuk transparante dozenplakband, en dan even netjes snijden?
YouTube: De gevaren van de Apple AirTag? Jullie vragen beantwoord!
Waar zien jullie ze zo goedkoop? Is dat ex verzendkosten? Kom hier op 2,33 EUR ex 1,75 EUR verzendkosten voor de siliconen versie en 3,23 EUR voor de leren ex 2,32 EUR verzend kostenBoerFrits schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:41:
[...]
Lijkt normaal, tag past er prima in. Gaat er dus ook niet gauw uitvallen. Verder is dit een siliconen versie, die worden massaal aangeboden op Ali. Voor de 2 euro die die gekost heeft is de kwaliteit prijs verhouding prima.
:strip_exif()/f/image/mh9VJ7uJKVMZ0tUihn3foRWL.jpg?f=fotoalbum_large)
De silicone hanger (á €1,56 +0,87 shipping) heeft wat dat betreft wel een goede fit en voelt kwalitatief prima aan.
:strip_exif()/f/image/2WLLaKbRhTgg1DyIBMOlJRmR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NTG4p6s9Jb2BDLEQ0NfTPPOa.jpg?f=fotoalbum_large)
Die onderste blauwe heb ik in het zwart. Maar daar gaat de tag toch redelijk snel uit door dat het gat te groot is. Gelukkig kon ik de tag toen dat gebeurt wel was wel eenvoudig weer vindenAlexknl schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:54:
Vandaag een paar silicone cases binnen van Ali. De sticker versie (á €1,21) is duidelijk wat verkeerd ingeschat wat betreft afmetingen, deze staat een beetje gebogen omdat hij gewoonweg iets te klein is.
[Afbeelding]
De silicone hanger (á €1,56 +0,87 shipping) heeft wat dat betreft wel een goede fit en voelt kwalitatief prima aan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[ Voor 4% gewijzigd door BoerFrits op 08-05-2021 12:09 ]
Heb je daar een link van?BoerFrits schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:08:
[...]
heb ook een versie waarbij het silicone een stukje over het glanzende deel van te tag valt en dat gaat wel goed
Deze heb ik ook maar ik heb niet het gevoel dat dit te groot is. Ik heb dan wel de witte kant zichtbaar zoals op de productfoto’s. Dan past die echt goed.BoerFrits schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:08:
[...]
Die onderste blauwe heb ik in het zwart. Maar daar gaat de tag toch redelijk snel uit door dat het gat te groot is. Gelukkig kon ik de tag toen dat gebeurt wel was wel eenvoudig weer vindenheb ook een versie waarbij het silicone een stukje over het glanzende deel van te tag valt en dat gaat wel goed
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [AirTags] Levertijden & Beschikbaarheid.