Is het al bekend hoe lang het duurt voordat de dief een bericht ontvangt?Kees_frl schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:16:
[...]
Netjes - puur om fiets terug te vinden?
Want qua diefstal (ja ik weet het, Apple geeft aan zijn ze niet voor bedoeld) is het hopen dat de dief geen iPhone heeft want dan krijgt ie een berichtje dat er een AirTag in de buurt is
14.5 is niet nodig om locatie van Airtags te kunnen doorgeven, enkel nodig om je eigen Airtag te kunnen koppelen. Het Find My network bestaat al wat langer.robbinonline schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:29:
[...]
Precies dit. Het gaat mij meer om het moment dat ik even de supermarkt in ben en bij terugkomst je fiets weg is. Tijd genoeg om hem dan terug te vinden voordat dat berichtje komt of ie geluid gaat maken.
Nu even al mn vrienden familie een berichtje sturen om te updaten naar 14.5.
Heb er eentje op Bol gekocht om eens te testen hoe (goed of slecht) het werkt. Ik zou het in het frame van mijn (dure) elektrische fiets willen bevestigen, en eentje in een hobby auto die 29 dagen per maand stil staat, tenzij het februari is natuurlijk ;p
Voor een fiets lijkt het me wel een ideale oplossing.
Voor een fiets lijkt het me wel een ideale oplossing.
Dan werkt het bar slecht. Nee vriend een Airtag meegegeven naar de supermarkt net. 10 min rijden heen, 15 min in de supermarkt en 10 min terug. Welgeteld 1x gaf die een locatie door.L23 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:35:
[...]
14.5 is niet nodig om locatie van Airtags te kunnen doorgeven, enkel nodig om je eigen Airtag te kunnen koppelen. Het Find My network bestaat al wat langer.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Het is geen live tracking he? Zoals met GPS dat ie constant de locatie bij houdt.robbinonline schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:38:
[...]
Dan werkt het bar slecht. Nee vriend een Airtag meegegeven naar de supermarkt net. 10 min rijden heen, 15 min in de supermarkt en 10 min terug. Welgeteld 1x gaf die een locatie door.
Batterij moet een jaar mee he. Maar The Verge had het vorige week al zitten testen, nog voordat 14.5 officieel uit was. En het werkte prima.robbinonline schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:38:
[...]
Dan werkt het bar slecht. Nee vriend een Airtag meegegeven naar de supermarkt net. 10 min rijden heen, 15 min in de supermarkt en 10 min terug. Welgeteld 1x gaf die een locatie door.
iemand enig idee waar deze nog op voorraad zijn? (zelfde kleur, zwart)L23 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:35:
Ook net binnen. De Belkin houder ziet er overigens prima uit. Ga het eerst gebruiken voor mijn sleutelbos, maar op vakantie bijvoorbeeld aan de rugzak. Daarom voor de Belkin houder met bandje gegaan, sleutelhangers heb ik genoeg van liggen. Nog maar kort zitten testen, maar Precision finding werkt hier prima.
[Afbeelding]
Net even getest: 2 airtags al een uur zonder locatie update want mijn iPhone is niet in de buurt geweest, met de iPhone van mijn vrouw er een paar keer langs gelopen maar niks? Mis ik iets
PSN: Cardwizard
Zijn ze verplaatst? Anders zou ik ook geen update verwachten. Mijn vrouw is net met de auto weg geweest en ik kreeg netjes te zien waar de sleutels waren.Cardwizard schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:29:
Net even getest: 2 airtags al een uur zonder locatie update want mijn iPhone is niet in de buurt geweest, met de iPhone van mijn vrouw er een paar keer langs gelopen maar niks? Mis ik iets
Ah werkt dat zo, als ze op de plek blijven dan krijg je geen update dus, dan moet ik eens kijken of het werkt als ze verplaatsen
En toch: als ik in de buurt kom met mijn iPhone dan krijg ik wel meteen een update
En toch: als ik in de buurt kom met mijn iPhone dan krijg ik wel meteen een update
[Voor 25% gewijzigd door Cardwizard op 30-04-2021 16:54]
is het niet zo dat wanneer de airtag z'n locatie door gegeven heeft aan het findmy netwerk via 'n ipad/iPhone/whatever en hij daarna niet meer beweegt, dus niet verplaatst dat ie bluetooth uitzet oid ter energie besparing?Cardwizard schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:41:
Ah werkt dat zo, als ze op de plek blijven dan krijg je geen update dus, dan moet ik eens kijken of het werkt als ze verplaatsen
Hier de airtags ook binnen. 1 hiervan bevestigd aan autosleutelbos die mijn vriendin nu mee heeft. Zij heeft een iPhone met iOS <14.5. Laatste locatie die ik kan zien is hier thuis en dat is 22 min geleden.
Airtag 13 min geleden in "Verloren-modus" gezet maar tot nu toe geen nieuwe locatie of melding ontvangen.
Hoop dat ik iets mis. Anders voldoet het niet helemaal aan mijn verwachtingen
Airtag 13 min geleden in "Verloren-modus" gezet maar tot nu toe geen nieuwe locatie of melding ontvangen.

PV: 10,4 kWp | WP: Daikin FVXM35A + FTXM25R | EV: Tesla M3 LR
In mijn zadel geen ruimte maar heb de koplamp misbruikt voor het plaatsen van de airtags. Werkt (plastic) ook primarobbinonline schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:18:
Zo de AirTag ingebouwd onder mijn zadel, niemand die m’n ziet of zomaar kan jatten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bing
Dat dusnMad schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:11:
Hier de airtags ook binnen. 1 hiervan bevestigd aan autosleutelbos die mijn vriendin nu mee heeft. Zij heeft een iPhone met iOS <14.5. Laatste locatie die ik kan zien is hier thuis en dat is 22 min geleden.
Ondertussen om 17:18 uur update van locatie gehad.
PV: 10,4 kWp | WP: Daikin FVXM35A + FTXM25R | EV: Tesla M3 LR
iOS 14.5 is nodig voor AirTag supportnMad schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:11:
@DennusB die staat nog niet bij mijn vrouw op de iPhone, zal eens kijken of dat wat doet
Om hem te koppelen enz wel. Om gevonden te worden hoeven de iOS devices geen 14.5 te hebben.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik vind mijn AirTag wel een geinig/handig ding voor aan de sleutelbos. Het geluid is hard genoeg (ik hoor hem vanaf een paar m afstand als hij in een lade of in de vriezer ligt (daar beland mijn sleutelbos wel eens). De locatiebepaling op de kaart is ook OK, maar die heb ik nog niet echt goed kunnen testen. Ik ben benieuwd of het tot nog mogelijk wordt de AirTag met anderen te delen.
https://www.macrumors.com...ng-listing-2019-and-2020/Packaging Reveals Apple Was Preparing to Ship AirTags as Early as 2019
In mijn ogen verklaart dat wel een beetje het verouderde design van de AirTag. Maar dat is geheel mijn mening.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80 MacBook Air M1 iPhone 14 Pro Apple Watch Series 6 Apple TV 4K AirPods Pro 2 AirTag’s AirPort Express
Echt, wat vind je er verouderd aan?THE_BASE schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:08:
[...]
https://www.macrumors.com...ng-listing-2019-and-2020/
In mijn ogen verklaart dat wel een beetje het verouderde design van de AirTag. Maar dat is geheel mijn mening.
Naast mijn tile vind ik de Airtag er juist heel modern uitzien.
Ik was al bang voor meningsverschillen, haha. En dat is oké.Donstil schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:11:
[...]
Echt, wat vind je er verouderd aan?
Naast mijn tile vind ik de Airtag er juist heel modern uitzien.
Ik had juist iets meer in de trend van Tile gehoopt, een soort Micro Apple TV formaat. Met een gat er in, zodat het niet aan zo'n onzinnige sleutelhanger hoeft. Maar de werking is belangrijker en die is prima.
LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80 MacBook Air M1 iPhone 14 Pro Apple Watch Series 6 Apple TV 4K AirPods Pro 2 AirTag’s AirPort Express
@THE_BASE dat gaatje gaan ze echt niet maken haha ze vragen nog meer voor een sleutelhanger dan de Airtag zelf, Apple en hun accessoires 

@THE_BASE Je kan er prima een gat in boren 

Ik vind die pil vorm juist wel origineel gevonden. Anders lijkt het net een bonuskaart aan je sleutelbos.THE_BASE schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:34:
[...]
Ik was al bang voor meningsverschillen, haha. En dat is oké.
Ik had juist iets meer in de trend van Tile gehoopt, een soort Micro Apple TV formaat. Met een gat er in, zodat het niet aan zo'n onzinnige sleutelhanger hoeft. Maar de werking is belangrijker en die is prima.
En vanzelfsprekend goed voor de commercie met de hoesjes.

Ik kan die "melding indien gevonden" niet inschakelen, waarschijnlijk omdat ik in de buurt ben van mijn Airtag. Maar ik denk "melding indien gevonden" er voor zorgt dat je een melding op je iPhone krijgt als je weer in de buurt bent van je Airtag, dus dat er een directe verbinding is met de Airtag. Bij verloren modus geef je de Airtag als vermist op, voeg je je telefoonnummer toe die andere gebruikers kunnen zien om te melden dat je verloren voorwerp is terug gevonden.Anoniem: 1179574 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:05:
Wat is nou concreet het verschil tussen Verloren modus en Melding indien gevonden?
Anoniem: 1179574
Ja ok maar wanneer gaat er dan een melding af als er anderen in de buurt komen? Dus gebruik maken van het Find My netwerk? Is dat bij Verloren Modus of die andere?L23 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:31:
[...]
Ik kan die "melding indien gevonden" niet inschakelen, waarschijnlijk omdat ik in de buurt ben van mijn Airtag. Maar ik denk "melding indien gevonden" er voor zorgt dat je een melding op je iPhone krijgt als je weer in de buurt bent van je Airtag, dus dat er een directe verbinding is met de Airbag. Bij verloren modus geef je de Airtag als vermist op, voeg je je telefoonnummer toe die andere gebruikers kunnen zien om te melden dat je verloren voorwerp is terug gevonden.
De melding die je krijgt als er een Airtag van iemand anders verstopt zit in bijvoorbeeld je tas, dus om te stalken, dat schijn je na 3 dagen te krijgen of als je thuis komt. Dat is me nog niet helemaal duidelijk hoe dat precies werkt. Maar dat heeft niks met bovenstaande melding te maken.Anoniem: 1179574 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:34:
[...]
Ja ok maar wanneer gaat er dan een melding af als er anderen in de buurt komen? Dus gebruik maken van het Find My netwerk? Is dat bij Verloren Modus of die andere?
Andere mensen krijgen zover ik weet geen melding als er ergens een Airtag ligt waarvan de verloren modus is ingeschakeld, ze moeten de Airtag scannen en kunnen zo de eigenaar van de Airtag bellen met het opgegeven nummer.
Ik vind dat juist wel leuk. Zo kan je ze toch persoonlijk maken en met de hangers van Apple of goedkope meuk van AliExpress is er nog voor ieder wat wils ook.Cardwizard schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:38:
@THE_BASE dat gaatje gaan ze echt niet maken haha ze vragen nog meer voor een sleutelhanger dan de Airtag zelf, Apple en hun accessoires
Misschien omdat ik de tiles al wat jaartjes heb hoor dat ze niet modern meer ogen maar vind dat geen goed gelukt design ofz.THE_BASE schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:34:
[...]
Ik was al bang voor meningsverschillen, haha. En dat is oké.
In feel zijn de airtags ook mijlen verder trouwens. Tiles voelen als goedkope BT trackers. Dat heb ik bij de Airtags niet (voor zover dat boeiend is).
Ik ook hoor maar een simpele standaard manier om ze aan een sleutelbos te kunnen bevestigen was niet verkeerd, maar dat zou heel veel extra verkopen schelen… slimme jongensDonstil schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:54:
[...]
Ik vind dat juist wel leuk. Zo kan je ze toch persoonlijk maken en met de hangers van Apple of goedkope meuk van AliExpress is er nog voor ieder wat wils ook.
[Voor 41% gewijzigd door Splinter Cell op 30-04-2021 23:29]
Of als er een andere apple in de buurt is waardoor de locatie weer nauwkeurig bepaald kan worden als het voorwerp verplaatst is zonder dat jouw apple in de buurt was.L23 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:31:
[...]
Ik kan die "melding indien gevonden" niet inschakelen, waarschijnlijk omdat ik in de buurt ben van mijn Airtag. Maar ik denk "melding indien gevonden" er voor zorgt dat je een melding op je iPhone krijgt als je weer in de buurt bent van je Airtag,
Bing
Net leuk zitten spelen met de kids. Airtag verstoppen en hun gaan hem zoeken met de telefoon hahaha.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Net eentje verstopt in mijn fiets, die staat in de kelder. Hij krijgt regelmatig een ping, dus ben benieuwd of er binnenkort iemand een notificatie op zijn iPhone krijgt dat hij gevolgd wordt.
Zal wel niet aangezien de tag stationair blijft, maar het idee is wel grappig, zou je helemaal paranoïde van worden.
Zal wel niet aangezien de tag stationair blijft, maar het idee is wel grappig, zou je helemaal paranoïde van worden.
Ik heb de mijne bij in het accupakket gemaakt, achterlamp is onderdeel van de accu. Die losgedraaid, daar was nog wat ruimte over.
Die van mij pastte sowieso net niet in de buis, dus zit die van mij in het batterijcompartiment van de voorlamp, onder dat plastic lijkt hij goed genoeg bereik te hebben in ieder geval.whoutman schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:37:
Net de Airtag in mijn Specialized Roubaix onder de zadelpen in buis vastgemaakt met wat tape. Werkt totaal niet helaas en carbon lijkt het signaal te blokkeren tenzij ik op 25 cm afstand sta ervan en dan is accuraatheid erg slecht. Nu maar wat anders verzinnen om em te plaatsen…..[Afbeelding]
Van die fiets vind ik nog steeds wel een dingetje, ik had ook het idee om het in de fiets te plaatsen. Ik vraag me echter één ding af.
Stel ik ben aan het winkelen, de fiets wordt gejat. Ik kom bij mijn fiets, maar die staat er niet meer. Dan ga ik kijken in Zoek Mijn. Daar zie ik de fiets op een bepaalde locatie staan. Maar dat is een huis. Gaat iemand echt aanbellen en vragen of ze even binnen mogen kijken of je fiets er staat?
Stel ik ben aan het winkelen, de fiets wordt gejat. Ik kom bij mijn fiets, maar die staat er niet meer. Dan ga ik kijken in Zoek Mijn. Daar zie ik de fiets op een bepaalde locatie staan. Maar dat is een huis. Gaat iemand echt aanbellen en vragen of ze even binnen mogen kijken of je fiets er staat?

@THE_BASE Dat hangt natuurlijk af wat je zelf van plan bent. Bij de iPhone/iPad is dat wel eens voorgekomen. En ook wel eens verkeerd afgelopen in America.
Maar de Airtag is meer bedoeld voor verloren voorwerpen en lieve mensen die het dan weer terug brengen
Maar de Airtag is meer bedoeld voor verloren voorwerpen en lieve mensen die het dan weer terug brengen

@THE_BASE knuppel mee en hoppa!! Wel een Airtag aan de knuppel mocht je die vergeten in alle hectiek
Nou ik zou op zeker even gaan kijken. In de voor/achtertuin, even door het raam. Dan zie ik dan wel wat er verder gaat gebeuren.THE_BASE schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:48:
Van die fiets vind ik nog steeds wel een dingetje, ik had ook het idee om het in de fiets te plaatsen. Ik vraag me echter één ding af.
Of ik pak hem terug als dat ding later ergens geparkeerd staat waar ik wel bij kan en dan wacht ik de berijder ook even op schat ik zo in.
Edit: Heb vroeger wel eens een burger arrest gedaan. Althans mijn vader eigenlijk. Mijn fiets was gejat (ik was 12 ofz), dag later zagen we in de polder er iemand op fietsen. Auto ervoor, pa die gast vastgehouden en ma de politie gebeld. Namen ze best wel serieus toen.
[Voor 14% gewijzigd door Donstil op 01-05-2021 14:03]
Is er al bekend hoe lang het duurt voordat iemand op z’n iPhone een bericht krijgt dat een Airtag mee reist?
Ik heb even zitten testen door van mijn eigen apparaten de bluetooth uit te schakelen. Mijn ervaring is dat als de Airtag stil ligt dat deze ongeveer elk kwartier verbinding maakt met het Find My Network. Ook een kort stukje gefietst en het lijkt er op dat het elke keer verbinding maakt nadat je stopt met bewegen, dus dan elke paar minuten.
Notify When Found, wat los staat van Lost Mode, geen idee hoe dat moet werken. Ik krijg in ieder geval geen notificaties.
Notify When Found, wat los staat van Lost Mode, geen idee hoe dat moet werken. Ik krijg in ieder geval geen notificaties.
Dat zou ik zelf niet durven....Donstil schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:01:
[...]
Nou ik zou op zeker even gaan kijken. In de voor/achtertuin, even door het raam. Dan zie ik dan wel wat er verder gaat gebeuren.
Of ik pak hem terug als dat ding later ergens geparkeerd staat waar ik wel bij kan en dan wacht ik de berijder ook even op schat ik zo in.
Edit: Heb vroeger wel eens een burger arrest gedaan. Althans mijn vader eigenlijk. Mijn fiets was gejat (ik was 12 ofz), dag later zagen we in de polder er iemand op fietsen. Auto ervoor, pa die gast vastgehouden en ma de politie gebeld. Namen ze best wel serieus toen.
Als je die persoon kwetst dan riskeer je meer miserie dan de waarde van je fiets.
Ik zou de fiets zoeken, en als die in een huis gelokaliseerd staat, dan blijf ik in de buurt en bel de politie.
Maar of die dan direct het huis binnen mogen is nog een vraag.
De laatste tijd wel eens bij een fietsenhandel geweest?Tommie12 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:47:
[...]
Als je die persoon kwetst dan riskeer je meer miserie dan de waarde van je fiets.
Het is in elk geval leuke stof om over te discussiëren.Tommie12 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:47:
[...]
Dat zou ik zelf niet durven....
Ik zou de fiets zoeken, en als die in een huis gelokaliseerd staat, dan blijf ik in de buurt en bel de politie.
Maar of die dan direct het huis binnen mogen is nog een vraag.
Ik heb de AirTag nu in een rugzak en wacht op sleutelhangers. Maar mijn partner zegt ook: nooit gemist, niet nodig, maar misschien wel handig.
Tja het is een "verzekering". Je kunt je blauw betalen aan rechtsbijstand/inboedel of weet ik wat en het nooit nodig hebben, maar als je het nodig hebt fijn dat je het hebt. Niet dat dat betekent dat het altijd 100% werkt maar het idee is daar.
[Voor 32% gewijzigd door The Chosen One op 01-05-2021 17:36]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Nou best een aardige test zojuist.
Mijn vrouw was weg met mijn auto (en de AirTag aan de sleutelbos) en er waren twee iPhones mee (eentje op 14.5 andere nog niet).
Tag heeft na ca 10 minuten voor het eerst een nieuwe lokatie gegeven, geen “stalker mode” melding maar daarvoor waren ze niet lang genoeg weg schat ik zo in.
De tag die thuis aan mijn huis sleutels zit wordt bijna continu bijgewerkt terwijl ik niet thuis ben maar dat zal via een van mijn andere iCloud devices gaan schat ik zo in.
Mijn vrouw was weg met mijn auto (en de AirTag aan de sleutelbos) en er waren twee iPhones mee (eentje op 14.5 andere nog niet).
Tag heeft na ca 10 minuten voor het eerst een nieuwe lokatie gegeven, geen “stalker mode” melding maar daarvoor waren ze niet lang genoeg weg schat ik zo in.
De tag die thuis aan mijn huis sleutels zit wordt bijna continu bijgewerkt terwijl ik niet thuis ben maar dat zal via een van mijn andere iCloud devices gaan schat ik zo in.
Ik begrijp nu het volgende van MacRumors, nog altijd over de fiets:
Wanneer de fiets gestolen wordt en de dief heeft een iPhone dan krijgt hij of zij veel sneller een melding dat er een AirTag in de buurt van de iPhone wordt gedetecteerd.
Het is dus niet zo dat het pas na 3 dagen is... nu kan ik me niet voorstellen dat een gemiddelde fietsendief een iPhone 11 of hoger heeft, maar het geeft wel aan dat het er niet echt voor bedoelt is. Ik vraag me nog altijd af wat ik met die dingen moet als ik nog nooit wat verloren ben.
Wanneer de fiets gestolen wordt en de dief heeft een iPhone dan krijgt hij of zij veel sneller een melding dat er een AirTag in de buurt van de iPhone wordt gedetecteerd.
Het is dus niet zo dat het pas na 3 dagen is... nu kan ik me niet voorstellen dat een gemiddelde fietsendief een iPhone 11 of hoger heeft, maar het geeft wel aan dat het er niet echt voor bedoelt is. Ik vraag me nog altijd af wat ik met die dingen moet als ik nog nooit wat verloren ben.

Die drempel van drie dagen is toch ook niet daar voor? Dat was de drempel waarin een tag geluid gaat maken in de “stalker mode”
[Voor 10% gewijzigd door Donstil op 01-05-2021 19:09]
De melding dat je gevolgd wordt door een onbekende AirTag krijg je pas als je op een vertrouwde locatie bent, thuis of op je werk bijvoorbeeld.
YouTube: Apple Air Tags vs. Thieves
Kan me voorstellen dat dat in geval van een gestolen fiets vrij snel is. Je gaat niet eerst gezellig testen of de fiets wat voor jou is natuurlijk.Aiii schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:11:
De melding dat je gevolgd wordt door een onbekende AirTag krijg je pas als je op een vertrouwde locatie bent, thuis of op je werk bijvoorbeeld.

Maar voor 35 euro snap ik best dat men het gewoon in de fiets propt. Ik probeer alleen voor mijzelf te bedenken of het werkbaar is.
Nou had ik mezelf er eindelijk van overtuigd dan onze autosleutel een AirTag nodig heeft, dus besteld. Maar nu lees ik dus dat ik deze niet kan delen met mijn partner. Dat is toch wel erg onhandig denk ik dan. Ik zag wel de optie waarmee de ander dan die stalk-melding kan pauzeren, dat voorkomt dan de melding maar het opsporen van de sleutelbos (wie weet, ooit) moet dan dus via mijn apparaat gebeuren.
Je partner in mijn gezin plaatsen van je Apple ID is voldoende om geen melding te krijgen, heb dit ook gedaan en geen melding ontvangenGeorgeMichael schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:37:
Nou had ik mezelf er eindelijk van overtuigd dan onze autosleutel een AirTag nodig heeft, dus besteld. Maar nu lees ik dus dat ik deze niet kan delen met mijn partner. Dat is toch wel erg onhandig denk ik dan. Ik zag wel de optie waarmee de ander dan die stalk-melding kan pauzeren, dat voorkomt dan de melding maar het opsporen van de sleutelbos (wie weet, ooit) moet dan dus via mijn apparaat gebeuren.
Zojuist maar 4 besteld voor de autosleutels en de huissleutels, krijg er maandag al 1 van een collega die een setje van 4 op launch had besteld.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Klopt, werkt inderdaad niet… ergens wel van de zotte; de locatie van mijn iPhone, iPad, AirPods, Watch allemaal zichtbaar voor mijn partner maar de AirTag die aan onze gezamenlijke autosleutels hangt is ineens alleen zichtbaar voor mij persoonlijkGeorgeMichael schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:37:

Goed filmpje! Het is dus geen perfecte oplossing/werking. Vanuit privacy (anti-stalking) vind ik het niet juist. Als je thuis bent, krijg je pas een bericht. Dan is je adres toch al bekend bij de stalker? Of zie ik dat nu verkeerd?Aiii schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:11:
We moeten toch wat te wensen houden voor volgende iOS releases?Tomba schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:51:
[...]
Klopt, werkt inderdaad niet… ergens wel van de zotte; de locatie van mijn iPhone, iPad, AirPods, Watch allemaal zichtbaar voor mijn partner maar de AirTag die aan onze gezamenlijke autosleutels hangt is ineens alleen zichtbaar voor mij persoonlijk

Voor als je ooit een AirTag onschadelijk wilt maken (of wilt weten of je je sleutels nog vind als je ze in de Maas laat vallen ofzo).
YouTube: How To Shutdown An Apple AirTag Without Destroying It?
Ok niet heel verrassend hoor dat dat alle signalen de nek om draait, de Alu hoedjes mensen zweren erbij hèAiii schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:54:
Voor als je ooit een AirTag onschadelijk wilt maken (of wilt weten of je je sleutels nog vind als je ze in de Maas laat vallen ofzo).

Wel grappig dat het onder water ook niet werkt qua tracking maar wel qua geluidsignaal
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Wss hebben ze de batterijduur moeten testenTHE_BASE schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:08:
[...]

Das wel redelijk logisch toch?SpoekGTi schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:14:
[...]
Wel grappig dat het onder water ook niet werkt qua tracking maar wel qua geluidsignaal
Geluid gaat “prima” door water, BT enz veel lastiger.
Het gaat zijn doel hier misschien een beetje voorbij maar Hermès leer is wel echt heel fraai.
Ik hoop erop dat de Apple watch dit jaar een design refresh krijgt want dan koop ik de Hermès editie, die bandjes zijn echt geweldig.
In basis wel maar de trigger dattie geluid moet gaan geven is niet geluid hè maar een BT of WiFi signaal.Donstil schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:06:
[...]
Das wel redelijk logisch toch?
Geluid gaat “prima” door water, BT enz veel lastiger.
Ooh zo, ja daar had hij dan net genoeg bereik voor idd. Das wel apart idd.SpoekGTi schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:33:
[...]
In basis wel maar de trigger dattie geluid moet gaan geven is niet geluid hè maar een BT of WiFi signaal.
Hoe had het anders moeten zijn dan? die batterij moeten ze toch kwijt en die is natuurlijk al relatief dik.THE_BASE schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:08:
[...]
De één vindt dit een typisch Apple design, de ander vindt van niet. Ik vind het des Apple. Maar niet de designtaal die ze nu voeren. Vandaar dat ik aangaf dat het ‘zo’ 2019 was. Niets ten nadele over de werking of het design.Slasher schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:26:
[...]
Hoe had het anders moeten zijn dan? die batterij moeten ze toch kwijt en die is natuurlijk al relatief dik.
Ik zou zelfs nog verder in de tijd gaan. Het design past wel bij het iMac G4 bolletje uit 2002.THE_BASE schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:29:
[...]
De één vindt dit een typisch Apple design, de ander vindt van niet. Ik vind het des Apple. Maar niet de designtaal die ze nu voeren. Vandaar dat ik aangaf dat het ‘zo’ 2019 was. Niets ten nadele over de werking of het design.

Even een, niet wetenschappelijke 😄, test gedaan met een dB meter op mijn iPhone om ‘ns te kijken wat het verschil in volume is tussen mijn Airtag en m’n Tile pro. Beide ‘tags’ lagen naast elkaar op tafel, gemeten op ongeveer 50 cm afstand.dglavimans schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:08:
[...]
Hm.. Kan je hem ergens harder doen? Ik vind hem niet ontzettend hard maar misschien hebben jaren harde muziek mijn oren verpest
Kan ik hem ook oproepen met me Apple Watch eigenlijk? Beetje zoals je je telefoon laat spreken met die short cut
Airtag maximaal 66 dB
Tile Pro maximaal 85 dB
Aah mooie test, ik had hiervoor ook de Pro’s en die zijn beduidend luider inderdaad. Moeten het dan ook wel alleen van geluid hebben natuurlijk maar dan nog.Celf11 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:55:
[...]
Even een, niet wetenschappelijke 😄, test gedaan met een dB meter op mijn iPhone om ‘ns te kijken wat het verschil in volume is tussen mijn Airtag en m’n Tile pro. Beide ‘tags’ lagen naast elkaar op tafel, gemeten op ongeveer 50 cm afstand.
Airtag maximaal 66 dB
Tile Pro maximaal 85 dB
Ooit eens gezien wat arbeidsongeschiktheid en een ziekenhuisrekening zonder tussenkomst van de verzekering kost?Cardwizard schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:30:
[...]
De laatste tijd wel eens bij een fietsenhandel geweest?
Boeien, niet fucken met mijn fietsTommie12 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:12:
[...]
Ooit eens gezien wat arbeidsongeschiktheid en een ziekenhuisrekening zonder tussenkomst van de verzekering kost?
Maar die 3 dagen stalker mode, wordt die ook geactiveerd als ik in die 3 dagen niet bij mijn fiets ben geweest? Gaat dan mijn fiets piepen?Donstil schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:09:
Die drempel van drie dagen is toch ook niet daar voor? Dat was de drempel waarin een tag geluid gaat maken in de “stalker mode”
Nee alleen als de AirTag met een onbekende iPhone mee reist.Cyleo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:53:
[...]
Maar die 3 dagen stalker mode, wordt die ook geactiveerd als ik in die 3 dagen niet bij mijn fiets ben geweest? Gaat dan mijn fiets piepen?
Mijn zoon had gisteren een half uur mijn fiets mee, hij zei dat hij een melding kreeg toen die weer thuis kwam, best snel al dan
[Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 03-05-2021 07:20]
Volgens mij is het punt dat hij thuis komt de trigger. Zodra je op een bekend punt komt (je werk, je huis) gaat het 'volg alarm' af...Cardwizard schreef op maandag 3 mei 2021 @ 06:11:
Mijn zoon had gisteren een half uur mijn fiets mee, hij zei dat hij een melding kreeg toen die weer thuis kwam, best snel al dan
Ik twijfel er sterk over ze terug te sturen, nu ik de Tags niet kan delen

Die kans is aanwezig. Denk dat Apple nogal wat werkuren kan opeisen. :-)Tomba schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:56:
[...]
Je krijgt het idee dat de ontwikkelaars allemaal single zijn ofzo
Wel denk ik dat zoiets in een update nog aangepast kan worden. Het moet toch een eigen keuze zijn zo’n tag binnen gezinsdeling te delen.
Ik zou het verwachten ja maar het blijft Apple….THE_BASE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:04:
[...]
Die kans is aanwezig. Denk dat Apple nogal wat werkuren kan opeisen. :-)
Wel denk ik dat zoiets in een update nog aangepast kan worden. Het moet toch een eigen keuze zijn zo’n tag binnen gezinsdeling te delen.
2022: ‘Now our new and improved AirTag 2.0 offers you family sharing, upgrade now!’
Iemand uit Apeldoorn heeft btw een geinig experiment gedaan;
YouTube: Sending an Apple Airtag by mail to myself in the Netherlands. How we...
Ik wilde hem idd. net hier plaatsen. Leuk gedaan inderdaad.Tomba schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:14:
[...]
Ik zou het verwachten ja maar het blijft Apple….
2022: ‘Now our new and improved AirTag 2.0 offers you family sharing, upgrade now!’
Iemand uit Apeldoorn heeft btw een geinig experiment gedaan;
YouTube: Sending an Apple Airtag by mail to myself in the Netherlands. How we...

Ik ben ook benieuwd naar de resultaten als je hier bijv. een Tile naast zou leggen.
[Voor 5% gewijzigd door robcoenen op 03-05-2021 08:41]
Je schijnt wel eenvoudig de luidspreker eruit te kunnen halen. Tenminste als ik YouTube mag geloven. Dan maakt de airtag zeker geen geluid meer.
De vraag is echter of je dit wel moet willen. (Als
tracker voor in de auto misschien)
De vraag is echter of je dit wel moet willen. (Als
tracker voor in de auto misschien)
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 14 Pro Zilver Apple Watch Series 6 Product Red Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePod Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Met Tile is de kans denk ik erg klein dat je iets ziet... Wie heeft er nou een Tile in Nederland? (In heel mijn regio zijn er 379 Tile members zie ik in de app....)robcoenen schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:39:
[...]
Ik wilde hem idd. net hier plaatsen. Leuk gedaan inderdaad.
Ik ben ook benieuwd naar de resultaten als je hier bijv. een Tile naast zou leggen.
[YouTube: Sending an Apple Airtag by mail to myself in the Netherlands. How well does the Airtag work outside?]
Begrijp ik het goed?robcoenen schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:39:
[...]
Ik wilde hem idd. net hier plaatsen. Leuk gedaan inderdaad.
[YouTube: Sending an Apple Airtag by mail to myself in the Netherlands. How well does the Airtag work outside?]
Als de postbode een iPhone heeft en op een bekende plaats is (bv postsorteercentrum) en hij heeft een iPhone dan krijgt hij daar een signaal op.
Als de postbode een Android toestel heeft gaat de tracker dan geluid maken?
Edit : dat laatste niet want alleen iPhones detecteren of een airtag mee reist.
[Voor 5% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-05-2021 09:57]
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen en de de meeste iphones niets laten horen en melden. Ook de air tags zullen niet zo snel geluid geven.Dancing_Animal schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:54:
[...]
Begrijp ik het goed?
Als de postbode een iPhone heeft en op een bekende plaats is (bv postsorteercentrum) en hij heeft een iPhone dan krijgt hij daar een signaal op.
Als de postbode een Android toestel heeft gaat de tracker dan geluid maken?
Edit : dat laatste niet want alleen iPhones detecteren of een airtag mee reist.
Anders voorzie ik dat die dingen in de ban worden gedaan en op de sorteercentras e.d. de medewerkers met gehoorbeschermers moeten rondlopen.
Die app vertrouw ik daarin ook voor geen meter. Hier (in een stad in de randstad) zouden 2500+/- tiles gebruikers zijn. Buiten dat ik dit een hoog aantal vind geloof ik het eigenlijk ook voor geen meter. Een gevoel wat ook versterkt werd door het verliezen van een tile, is nooit terug gevonden.Tomba schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:49:
[...]
Met Tile is de kans denk ik erg klein dat je iets ziet... Wie heeft er nou een Tile in Nederland? (In heel mijn regio zijn er 379 Tile members zie ik in de app....)
Hoe dat met Apple gaat als wat kwijt is moet nog blijven maar tile is bij mij in ieder geval keihard exit.
Ja het aantal Tile gebruikers is ook vrij statisch hier... Maar los van of het klopt; zelfs 2500 in Rotterdam is natuurlijk niks vergeleken met het aantal iPhones dat daar rondzwerft.Donstil schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:16:
[...]
Die app vertrouw ik daarin ook voor geen meter. Hier (in een stad in de randstad) zouden 2500+/- tiles gebruikers zijn. Buiten dat ik dit een hoog aantal vind geloof ik het eigenlijk ook voor geen meter. Een gevoel wat ook versterkt werd door het verliezen van een tile, is nooit terug gevonden.
Hoe dat met Apple gaat als wat kwijt is moet nog blijven maar tile is bij mij in ieder geval keihard exit.
Wat me overigens wel verbaasde; Precision Finding werkt alleen met iPhones! iPads noch de M1 MacBooks hebben de U1 chip. Had toch ergens wel verwacht dat dat er wel overal in zou zitten inmiddels.
De U1 zit ook in de AW6, wellicht dat het daar in de toekomst ook mee gaat werken?Tomba schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:22:
[...]
Ja het aantal Tile gebruikers is ook vrij statisch hier... Maar los van of het klopt; zelfs 2500 in Rotterdam is natuurlijk niks vergeleken met het aantal iPhones dat daar rondzwerft.
Wat me overigens wel verbaasde; Precision Finding werkt alleen met iPhones! iPads noch de M1 MacBooks hebben de U1 chip. Had toch ergens wel verwacht dat dat er wel overal in zou zitten inmiddels.
Verdomd je hebt gelijk! Ik heb een AW5 dus voor mij geen voordeel.Grin schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:30:
[...]
De U1 zit ook in de AW6, wellicht dat het daar in de toekomst ook mee gaat werken?
Neemt niet weg dat ik het ergens raar vind dat ze die chip weglaten uit MacBooks en iPads.
Ik zit er ook aan te denken. Mijne komt deze week binnen, maar het enige gebruik waarvoor ik 'm kon bedenken (geluidje afspelen als we de autosleutel niet kunnen vinden) is dan alleen voor mij mogelijk.Tomba schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:56:
[...]
Ik twijfel er sterk over ze terug te sturen, nu ik de Tags niet kan delenhebben ze een groot deel van hun waarde verloren... Tis gewoon een heel rare situatie dat mijn vrouw mij (of ja mijn iPhone) wel kan volgen maar onze gezamenlijke autosleutels niet. Je krijgt het idee dat de ontwikkelaars allemaal single zijn ofzo
Waarschijnlijk stuur ik 'm toch niet terug omdat ik dan weer even met een Apple-product kan spelen en hebben we voortaan een Apple-sleutelhanger.

Had 'm al in winkelwagentje zitten, maar hup - er weer uit. gezamelijke autosleutels en zo nu en dan huissleutels dus dat gaat niet werken en ik ga er echt geen twee aan een sleutelbos hangenGeorgeMichael schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:56:
[...]
Ik zit er ook aan te denken. Mijne komt deze week binnen, maar het enige gebruik waarvoor ik 'm kon bedenken (geluidje afspelen als we de autosleutel niet kunnen vinden) is dan alleen voor mij mogelijk.
Waarschijnlijk stuur ik 'm toch niet terug omdat ik dan weer even met een Apple-product kan spelen en hebben we voortaan een Apple-sleutelhanger.
helaas - gemiste kans
Zijn er echt alleen nog originele sleutelhangers beschikbaar? Het is toch een gemiste kans van diverse fabrikanten dat het nog niet breed beschikbaar is.
Jawel hoor.. Belkin, Nomad etc. En Ali staat er natuurlijk vol mee.THE_BASE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:51:
Zijn er echt alleen nog originele sleutelhangers beschikbaar? Het is toch een gemiste kans van diverse fabrikanten dat het nog niet breed beschikbaar is.
Zojuist aan het verdiepen en dit weerhoud mij ook van aanschaf. Zouden ze dit echt niet beschikbaar maken op termijn? Stel je leent iets uit of gebruikt hetgeen met airtag met meerdere personen.knakker2 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:43:
[...]
Had 'm al in winkelwagentje zitten, maar hup - er weer uit. gezamelijke autosleutels en zo nu en dan huissleutels dus dat gaat niet werken en ik ga er echt geen twee aan een sleutelbos hangen
helaas - gemiste kans
Ja inderdaad, als ik dat had geweten had ik nog een tijdje gewacht.... Tot op heden is nergens te vinden of het uberhaupt gaat komen dus heb wel een klein beetje buyers remorsePurejet schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:53:
[...]
Zojuist aan het verdiepen en dit weerhoud mij ook van aanschaf. Zouden ze dit echt niet beschikbaar maken op termijn? Stel je leent iets uit of gebruikt hetgeen met airtag met meerdere personen.

Stukkie software aanpassen en het zou mogelijk moeten zijn. Zo zijn die Airpods Pro ook updatable wat FW betreft... Daar even op wachten en tot die tijd zoals vanouds goed op alle sleutels e.d. letten (tenzij je natuurlijk niet aan delen doet, dan is het wel een leuke gadget)
Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [AirTags] Levertijden & Beschikbaarheid.
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [AirTags] Levertijden & Beschikbaarheid.