Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Hallo! Ik heb het gevoel dat tile ineens populairder is beginnen worden. Waarschijnlijk door de sterke kortingen? Maar goed, ik ben van plan om ook een tile aan te schaffen. Ik heb informatie gezocht en ik heb de app getest vooralleer ik een tile koop. Nu zit ik toch wel met wat vragen...

Ik heb de app geopend op de smartphone (staat dus ook open in de background), bluetooth + gps + mobile internet ingeschakeld. Al deze functies werken. Ik was vooral benieuwd naar de community finder, hoe dit in werking zou gaan.

Ik ben toen 70 km gaan fietsen en er zijn dingen die mij onderweg opviel:

Als eerste: De map volgt niet waar ik heen ga.
Hij blijft gewoon staan op een locatie totdat ik de app heropen om dan de huidige locatie te krijgen. Dus hij volgt de route niet waar ik heen fiets. :| Nochtans werkt gps, want hij vind altijd de huidige locatie als ik app heropen.

Als tweede: Het vinden van bluetooth devices moet je blijkbaar ALTIJD handmatig doen?
De app weet namelijk geen bluetooth devices automatisch te vinden, dus ook geen verloren tiles. :?

Als derde: Als ik via de settings van de app mijn mobile device als tile toevoeg, dan krijg ik ineens geen locaties meer te zien, maar dan krijg ik als foutmelding "location unavailable".
Snap ik niet goed, misschien heb je hiervoor een originele tile voor nodig?

Dus ik ben beginnen nadenken: 8)7
Om de app echt helemaal te laten functioneren qua locaties, moet je een originele tile gekoppeld hebben aan de app zodat de de smartphone de route kan volgen van de tile. En, Alleen de tile weet automatisch andere tiles te koppelen en zend dit door naar de smartphone om verloren tiles terug te vinden via de "community finder".
Klopt dit of zou de app normaal gesproken ook moeten werken zonder dat je een originele tile hebt???

[ Voor 5% gewijzigd door mobie2 op 18-07-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
Omdat ik geen reacties krijg, ben ik een tile gaan kopen om het zelf uit te zoeken. Nu blijkt dat de tile app de functies met de locaties niet werkt op lineageOS zonders gapps. Ik heb het nog niet getest met gapps, maar ik denk dus wel dat het de orignele google services nodig heeft. Ik heb het ook al geprobeerd met microg met zijn extra apps voor locaties, maar dat maakte de locaties ook niet werkend in de tile app.

Ik vind dit absoluut niet erg, want de tile app vind gewoon altijd mijn tile terug met bluetooth en de community find, die waarschijnlijk wel de locaties gewoon kan doorgeven, is ook handig.

Enige minpunt is dat er te weinig mensen zijn in nl die tile gebruiken waardoor community find, die overigens helemaal gratis is, niet kan gebruikt worden.

[ Voor 5% gewijzigd door mobie2 op 27-07-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16
mobie2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:08:
Omdat ik geen reacties krijg, ben ik een tile gaan kopen om het zelf uit te zoeken. Nu blijkt dat de tile app de functies met de locaties niet werkt op lineageOS zonders gapps. Ik heb het nog niet getest met gapps, maar ik denk dus wel dat het de orignele google services nodig heeft. Ik heb het ook al geprobeerd met microg met zijn extra apps voor locaties, maar dat maakte de locaties ook niet werkend in de tile app.

Ik vind dit absoluut niet erg, want de tile app vind gewoon altijd mijn tile terug met bluetooth en de community find, die waarschijnlijk wel de locaties gewoon kan doorgeven, is ook handig.

Enige minpunt is dat er te weinig mensen zijn in nl die tile gebruiken waardoor community find, die overigens helemaal gratis is, niet kan gebruikt worden.
Vandaag een aanbieding op ibood waar de prijzen duidelijk lager liggen dan de aanbiedingen van de fabrikant zelf. Lijkt inderdaad een interessant product. Weet jij al meer over die community find, werkt dat inmiddels?

Ik zat zelf nog wel even te kijken naar de batterijduur etc, maar je hebt dus ook een re-tile programma, dan kun je ze voordelig omwisselen. Dat klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
wmeester schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:54:
[...]

Vandaag een aanbieding op ibood waar de prijzen duidelijk lager liggen dan de aanbiedingen van de fabrikant zelf. Lijkt inderdaad een interessant product. Weet jij al meer over die community find, werkt dat inmiddels?

Ik zat zelf nog wel even te kijken naar de batterijduur etc, maar je hebt dus ook een re-tile programma, dan kun je ze voordelig omwisselen. Dat klinkt goed.
Sorry voor late reactie, ik heb jouw bericht nu pas gelezen. Ik heb tile aan mijn fiets gehangen en heb in de tile app ingesteld dat ik de tile niet meer kan vinden afwachtend dat iemand in de tile community mijn tile zou terug vinden, sindsdien heb ik langer dan een maand niet meer naar de app gekeken, ik had de tile app zelfs verwijderd. Ik zal kijken of ik de tile app eens even opnieuw kan installeren wanneer ik wat tijd heb, ben ook wel benieuwd of mijn tile ondertussen al is terug gevonden door de tile community. Zo niet, dan raad ik tile niet aan, vanwege de hoge prijs en té kleine community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16
mobie2 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:19:
[...]

Sorry voor late reactie, ik heb jouw bericht nu pas gelezen. Ik heb tile aan mijn fiets gehangen en heb in de tile app ingesteld dat ik de tile niet meer kan vinden afwachtend dat iemand in de tile community mijn tile zou terug vinden, sindsdien heb ik langer dan een maand niet meer naar de app gekeken, ik had de tile app zelfs verwijderd. Ik zal kijken of ik de tile app eens even opnieuw kan installeren wanneer ik wat tijd heb, ben ook wel benieuwd of mijn tile ondertussen al is terug gevonden door de tile community. Zo niet, dan raad ik tile niet aan, vanwege de hoge prijs en té kleine community.
Beter laat dan nooit. :-) Ik heb een startpakket gekocht voor 3 tientjes. Mogelijk dat het me ooit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
wmeester schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:31:
[...]

Beter laat dan nooit. :-) Ik heb een startpakket gekocht voor 3 tientjes. Mogelijk dat het me ooit helpt.
Die aanbieding had ik ook nog gezien, maar heb hem laten voorbij gaan omdat ik er al had.
Ik heb mij vanmorgen opnieuw tile app geinstalleerd en ingelogd om kijkje te nemen, helaas heeft de tile community hem nog niet gevonden. Wat wel goed was dat is dat de batterij nog steeds werkt terwijl ik hem half juli heb geactiveerd. Netjes! Jammer genoeg is de re-tile programma alleen in us beschikbaar, ook al heb je de dure premium abonnement. Ik raad aan om pas de dure premium abonnement pas aan te schaffen of gewoon de trial versie pas te starten wanneer je je tile kwijt bent en zeker weet dat de batterij nog werkt.

Maar weet je, ik raad tile gewoon niet aan, omdat de bende achter tile geldwolven zijn en de community in benelux te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 21:57
https://www.trustpilot.com/review/thetileapp.com

De enige reviewsite die ik redelijk vertrouw (zelfs met Tweeakers heb ik soms vraagtekens) en geen marketing troep is (zoals bijvoorbeeld "trusted reviews").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:08
Vandaag ook een Tile besteld. Puur voor mijn sleutels. Denk wel dat dit een tijdelijk iets gaat worden: Het gerucht dat Apple met een zelfde constructie komt lijkt mij vele malen aantrekkelijker: iedere iPhone die in de buurt komt pakt het signaal op. Dat zullen er veel meer zijn dan een enkeling met de tile app. Helaas, want potentie heeft het zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
Ik kreeg gisteren een email dat mijn (niet echt verloren) tile gevonden is!!!! Hij geeft de exacte locatie weer naar google maps en uiteraard was ik op die plaats 1 keer langs geweest, maar dat was verdorie 2 weken geleden...

Dus nu is nog maar de vraag, heeft tile mij echt pas na 2 weken mij verwittigd waar mijn verloren tile naartoe is of heeft de persoon zijn/haar internet na 2 weken het internet op de mobile ingeschakeld en stond mijn (verloren) tile nog in het geheugen van tile app van zijn/haar toestel.

Het eerste lijkt mij het logische, maar dan verwittigd tile toch wel echt heel laat waar de tile naartoe is, ondertussen zou de tile misschien al in australie zijn terecht gekomen... 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobie2
Exxus schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:38:
Vandaag ook een Tile besteld. Puur voor mijn sleutels. Denk wel dat dit een tijdelijk iets gaat worden: Het gerucht dat Apple met een zelfde constructie komt lijkt mij vele malen aantrekkelijker: iedere iPhone die in de buurt komt pakt het signaal op. Dat zullen er veel meer zijn dan een enkeling met de tile app. Helaas, want potentie heeft het zeker wel.
Weet wel dat tile op dit moment amper grote concurrenten, zelfs de nut (die eigenlijk beter is) kan tile niet tegenop, tile kan de prijzen zo hoog mogelijk maken wat ze willen. Als apple met zijn grote concurrent product afkomt, dan zou tile het wel eens moeilijk kunnen krijgen om en zijn ze wel verplicht om prijzen te laten zakken en/of sommige premium functies gratis te geven. Bekijk het dus maar aan de positieve kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:08
Omdat Trackr de stekker eruit heeft getrokken, TrackR - Wallet/KeyFinder , heb ik maar een paar Tile's besteld.

Zit overigens wel wat schot in het Tile netwerk; samenwerking met HP en Bose.
https://www.techspot.com/...tile-tracking-system.html
https://www.bose.nl/nl_nl...ort_wireless/article.html

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 01-01-2022 22:51 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:09
Ik neig ook naar een Tile en dan een Pro en Slim maar ook al is de startpost bijna 2 jaar oud heb ik er niet veel vertrouwen in dat het nu verbeterd is, is er bijvoorbeeld al UWB?

Ook het premium abbo zit me een beetje tegen maar kan ik denk wel mee leven.

/edit:
Heb me toch laten verleiden Tile trackers aan te schaffen en m.b.v. een Tasker for Android profile soort van premium functies te kunnen gebruiken/hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 15-06-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

schumi2004 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:14:
Ik neig ook naar een Tile en dan een Pro en Slim maar ook al is de startpost bijna 2 jaar oud heb ik er niet veel vertrouwen in dat het nu verbeterd is, is er bijvoorbeeld al UWB?

Ook het premium abbo zit me een beetje tegen maar kan ik denk wel mee leven.

/edit:
Heb me toch laten verleiden Tile trackers aan te schaffen en m.b.v. een Tasker for Android profile soort van premium functies te kunnen gebruiken/hebben.
Hoe is je ervaring met tile nu je ze een maandje hebt? Ik zoek iets waardoor ik een medische scanner (soort klein toestel, kleiner dan telefoon) makkelijk terug kan vinden. Deze raak ik regelmatig kwijt in de woning en of in de auto, dat het helemaal zwart is helpt daar niet mee.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
rockhopper schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:43:
[...]

Hoe is je ervaring met tile nu je ze een maandje hebt? Ik zoek iets waardoor ik een medische scanner (soort klein toestel, kleiner dan telefoon) makkelijk terug kan vinden. Deze raak ik regelmatig kwijt in de woning en of in de auto, dat het helemaal zwart is helpt daar niet mee.
Opzich werkt het best okay. Alleen de Tile Slim welke hier in een Secrid wallet zit valt een beetje tegen, deze vind hij meer niet dan wel op afstand waardoor je snel in de Notify when found mode komt.
De Pro aan mijn sleutels doet het best aardig, je moet in beide gevallen wel geduld hebben voor ze connected zijn wanneer je de app start maar eenmaal connected dan vind hij mijn sleutels binnenshuis prima en is ook goed hoorbaar. Ik zit dan bijvoorbeeld achter in de tuin en mijn sleutels liggen dan op eerste verdieping in badkamer. Dat is bij de Slim wel anders (het hoorbaar zijn), de speaker is natuurlijk blocked door je wallet en klinkt ook wat zachter. Leuke gadget die Slim maar vind hem persoonlijk beetje nutteloos maar die is voor jouw niet van toepassing.
Grote afstanden heb ik nog niet geprobeerd, kan ik morgen wel eens proberen maar al met al ben ik er wel tevreden over en koop ik waarschijnlijk nog een pro voor onze reserve sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dat afstand gebeuren zie ik niet zo zitten... Mocht ik hem onderweg verliezen is het leuk als het werkt, maar mijn verwachtingen daarbij zijn laag. Het is meer iets voor terugvinden in huis.
Fijn om te horen dat het in principe werkt, maar wel jammer om te horen dat de platte dan weer matig werkt (qua geluid) die leek het beste te passen. De pro vind ik weer behoorlijk groot. Ik las ook dat accu verbruik nogal fors is van de app. Heb je hier ook een mening over?
Al met al denk ik er nog even over na. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rockhopper schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:24:
Dat afstand gebeuren zie ik niet zo zitten... Mocht ik hem onderweg verliezen is het leuk als het werkt, maar mijn verwachtingen daarbij zijn laag. Het is meer iets voor terugvinden in huis.
Fijn om te horen dat het in principe werkt, maar wel jammer om te horen dat de platte dan weer matig werkt (qua geluid) die leek het beste te passen. De pro vind ik weer behoorlijk groot. Ik las ook dat accu verbruik nogal fors is van de app. Heb je hier ook een mening over?
Al met al denk ik er nog even over na. Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Dat de Slim qua geluid (en bereik/connecten) wat minder is komt vooral omdat de speaker afgedekt is in mijn portemonnee en de Secrid een aluminiumhouder erin heeft zitten. Die blocked misschien meer dan gewenst is en kan ik niet helemaal voorkomen denk.

Accu verbruik van de app maak ik me niet zo druk om en heb geen idee of het extreem is of niet, ik heb wel meer apps op mijn telefoon die meer verbruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Ook hier Tile aan het overwegen. Airtag lijkt (veel) beter te zijn, maar geen iPhone hier. Voor mij is het vooral vanwege vakantie; Schiphol is nog steeds ellende en het spelletje 'vind uw koffer terug' kent ook steeds veel meer deelnemers. Ik hoop dan maar dat er mensen zijn die op een vliegveld (geen idee waar de koffer gaat uitkomen) Tile gebruiken... Had eigenlijk wel verwacht dat Google met een tegenhanger zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Grooveman11 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:31:
Ook hier Tile aan het overwegen. Airtag lijkt (veel) beter te zijn, maar geen iPhone hier. Voor mij is het vooral vanwege vakantie; Schiphol is nog steeds ellende en het spelletje 'vind uw koffer terug' kent ook steeds veel meer deelnemers. Ik hoop dan maar dat er mensen zijn die op een vliegveld (geen idee waar de koffer gaat uitkomen) Tile gebruiken... Had eigenlijk wel verwacht dat Google met een tegenhanger zou komen.
Ik lees even mee, ben namelijk al een aantal dagen aan het zoeken wat voor mij / ons de beste oplossing is. Gaan binnenkort naar Azië en wil weten waar mijn spullen zijn.

We gaan met vier koffers (+ dito handbagage) en wil tijdens de oversteek de Tiles of Airtags in de koffers doen, en vervolgens in de handbagage (laptop / mee naar het strand etc).

Qua elektronica zit het zo:
Vrouwlief - iPhone, iPad Air 2020
Ik - Pixel 6 Pro, Macbook

Vanwege het ontbreken van een iPhone bij mij twijfel ik om 4 Airtags te pakken en voor 4 tiles te gaan. Kosten zijn 110,- om 90,-. Verder hebben de kids wel een iPhone en daar gebruik ik een third-party appje voor op mijn Pixel om Find My te gebruiken.

Lang verhaal kort; geen idee welke het best voor ons werken 8)7

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Even een update m.b.t. mijn ervaring met Tile.

Hij functioneert nog steeds naar behoren, het enige minpuntje is de barcode sticker.
Deze sticker begon bij mij op de hoekjes los te laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16BuP2G1pYwsrWb2IoV-eBTjba0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVn2r82CYAwrgrb8cSuDxbjo.jpg?f=fotoalbum_large
(Heb de barcode gemaskeerd maar had eigenlijk niet gehoeven want kan toch niet gelezen worden)

Opzich geen ramp maar bij verlies kan deze niet gescand worden en zou hij dus niet aan mij gelinkt kunnen worden wanneer gevonden.

Dus ik dacht zojuist van laat ik eens op de chat vragen bij Tile of dit normaal is, geen verwachtingen verder. Nu 15min later sturen ze me een nieuwe op, iets wat ik niet verwacht had.

Ik ga bij de vervanging (wordt verwacht over een dag of 4) wel iets bedenken hoe ik deze sticker beter kan beschermen voor een volgende keer, een NFC tag in de Tile had wat mij betreft beter geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 22-11-2022 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01
Hallo,

Ik heb met kerst een Tile Pro 2022 gekregen en wou deze aan mijn hond hangen.

Weet iemand waar je een "hoesje" voor de Tile Pro 2022 kan vinden waar een riem met 2 punten aan kan bevestigd worden? Als je de tile namelijk aan 1 punt vasthangt, dan hangt hij rond te zwieren, is de hond niet op zijn gemak en is de tile ook veer kwetsbaarder omdat hij overal tegen botst.

Ik bedoel zoiets als hieronder, maar dan voor de Tile Pro 2022:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aPS12nYvXBEl-AH_ze97iblRtQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cRNki3LIO1dlA5zBD99GCfvH.png?f=user_large
https://www.amazon.com/Si...e-Schoolbag/dp/B09QHH14H3

Heb al hard gezocht op aliexpress en allerlei amazons, maar nog niets gevonden...

Alvast bedankt!
Pagina: 1