Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:15

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Gister was het weer zo ver, vrouwlief heeft voor de zoveelste keer haar portemonnee laten liggen bij het tankstation. Dit was inmiddels de 5e keer dit jaar.
Tot nu toe hebben we elke keer enorm mazzel gehad en heeft een brave burger gebeld en hebben we hem kunnen ophalen.

Nu was ik druk opzoek naar een oplossing voor dit probleem.
Ik kwam onderstaande oplossingen tegen:

TrackR
TrackR is a small, coin-sized device that easily attaches to your valuable items. With the TrackR app, locate any lost or misplaced item in seconds by ringing your missing keys, using TrackR’s Distance Indicator or via Crowd GPS. Watch the video below to learn more!

TrackR Wallet
Eigenlijk het zelfde soort apparaatje, maar dan eentje die makkelijk in je portemonnee past.
Creditcard formaat.

Nu heb ik van de coinvariant een webshop gevonden.
De wallet versie lijkt nog niet te koop te zijn in nederland.
Daarnaast vind ik overal en nergens opmerkingen dat het gaat om een crowfunding project, en dat ze nog niet aan het uitleveren zijn. Maar op hun site is dit niet erg duidelijk.

Nu ben ik benieuwd of iemand op Tweakers ervaring heeft met soortgelijke oplossingen.
En dan in het bijzonder varianten die te koop en/of leverbaar in nederland.
Ik heb er al een flinke speurtocht op zitten, maar de coin is eigenlijk de enige die ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe is dat een oplossing voor het probleem? Behalve dan misschien de functie om een alarm af te laten gaan als je telefoon en portemonnee te ver van elkaar verwijderd zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:53:
Hoe is dat een oplossing voor het probleem? Behalve dan misschien de functie om een alarm af te laten gaan als je telefoon en portemonnee te ver van elkaar verwijderd zijn.
Precies dat. Je krijgt een alarm als je te ver bij je portemonnee weg bent.
Daarnaast houd de app ook bij, waar de tag als laatste locatie is gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Right, je kan inderdaad ook zien waar je hem bent kwijtgeraakt (waar het ding op dit moment is wordt een stuk lastiger, aangezien je daarvoor afhankelijk bent van andere Trackr users die toevallig in de buurt zijn gekomen van jouw tag).

Heeft ze het specifiek bij het tanken, of ook elders? Want als het echt specifiek een probleem is in haar routine bij het tanken, dan zou je ook eens kunnen kijken of je die routine niet gewoon kunt veranderen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

De oorzaak aanpakken ipv het gevolg lijkt me handiger. Indien je dit nog niet geprobeerd hebt natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Trust me, al geprobeerd.
Het blijft haar gewoon steeds overkomen.
Ik kan het mezelf ook absoluut niet voorstellen, ik pak zelf ook altijd alleen maar mijn pinpas. Ik laat mijn portemonnee in de auto. Maar haar overkomt dit dus regelmatig. Wel voornamelijk bij tanken.

Vandaar dat ik opzoek ben naar een hulpmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:57
Wát een onzinnig device! Je bent afhankelijk van een (in EU ws erg dun) netwerk van gebruikers waarvan er toevallig een in de buurt moet komen van jouw tracker. De enige zinnige toepassing is een perimeter alarm, te ver van je tracker en PING, Alarm.

Maar je portemonnee vergeten is wel een pittige....en ik zou de oplossing ook zoeken door een andere manier van betalen. Er zal toch wel al iets zijn dat je de benzine per app kunt betalen, of via NFC van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Armageddon_2k schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:06:
Trust me, al geprobeerd.
Het blijft haar gewoon steeds overkomen.
Ik kan het mezelf ook absoluut niet voorstellen, ik pak zelf ook altijd alleen maar mijn pinpas. Ik laat mijn portemonnee in de auto. Maar haar overkomt dit dus regelmatig. Wel voornamelijk bij tanken.

Vandaar dat ik opzoek ben naar een hulpmiddel.
Kun je niet een tankpas gebruiken of haar gewoon volledig te verbieden om te tanken. (Lijkt radicaal, maar voor haar eigen bescherming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
hyptonize schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:15:
[...]

Kun je niet een tankpas gebruiken of haar gewoon volledig te verbieden om te tanken. (Lijkt radicaal, maar voor haar eigen bescherming)
Ze heeft een eigen auto, en ik ben niet van plan om die elke keer voor haar te gaan tanken. Lijkt me niet echt een goeie oplossing :P
Een tankpas is misschien nog een idee, ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor particulieren. Maargoed, dan moet ze die natuurlijk niet bewaren in haar portemonnee 8)7
Ramon 73 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:09:
Wát een onzinnig device! Je bent afhankelijk van een (in EU ws erg dun) netwerk van gebruikers waarvan er toevallig een in de buurt moet komen van jouw tracker. De enige zinnige toepassing is een perimeter alarm, te ver van je tracker en PING, Alarm.

Maar je portemonnee vergeten is wel een pittige....en ik zou de oplossing ook zoeken door een andere manier van betalen. Er zal toch wel al iets zijn dat je de benzine per app kunt betalen, of via NFC van je telefoon.
Ja, ik heb ook liever een device waarvan je de echte locatie kan opsporen, maar ik heb nog niet een oplossing gevonden die in je portemonnee past.
Je komt dan al bijna in die ChildTrackers.

Maargoed, als ze met haar telefoon betaalt, is de kans dat ze die vergeet.

Overigens vind ik dat proximity alarm wel handig. Dan krijgt ze direct een alarm wanneer ze hem laat liggen. ipv hem terug moeten vinden wanneer je er pas achterkomt dat je hem kwijt bent.

[ Voor 47% gewijzigd door Armageddon_2k op 31-07-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Even voor mijn beeldvorming, ze maakt dan zeker gebruik van de betaalterminal aan de pomp, legt daarna haar portemonnee ergens neer om vervolgens de tankslang in de auto te steken?

Want het lijkt me niet dat je je portemonnee bij de kassa vergeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Ja klopt, ze legt haar portemonnee op de terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:01
Heb de Trackr Pixel een jaar of 2-3 gebruikt om mijn portemonnee, autosleutel en laptop tas te volgen maar helaas;
We regret to inform you that TrackR will no longer be supported on Apple or Android devices after August 15, 2021. We want to thank you for your trust and support throughout the years. We hope TrackR was the perfect resolution for finding your lost items.
Topic was al ruim 6 jaar oud. Kicken is dan niet echt wenselijk meer.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 02-01-2022 09:38 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.