• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
Matched: Chipolo
Heeft iemand de Chipolo ONE Spot als optie voor het Find My netwerk al in the picture?
Lijkt mij een AirTag zonder U1 chip voor €25, met een gaatje voor een sleutelring.
Chipolo ONE Spot, informatie van de fabrikant.

Over 2 weken te pre-orderen en nog wachten tot juni, dat is wel een nadeel. Maar ben erg benieuwd naar de prestatie t.o.v. AirTags, relatief toch een groot prijsverschil per stuk dus zeker als je van alles wil gaan taggen wel de moeite waard.

SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 2x 80L - CV: Panasonic Aquarea 9kW Monoblock

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Emacee schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:58:
Heeft iemand de Chipolo ONE Spot als optie voor het Find My netwerk al in the picture?
Lijkt mij een AirTag zonder U1 chip voor €25, met een gaatje voor een sleutelring.
Chipolo ONE Spot, informatie van de fabrikant.

Over 2 weken te pre-orderen en nog wachten tot juni, dat is wel een nadeel. Maar ben erg benieuwd naar de prestatie t.o.v. AirTags, relatief toch een groot prijsverschil per stuk dus zeker als je van alles wil gaan taggen wel de moeite waard.
Op zich geinig maar dit zou een reden zijn om ze niet te nemen (voor mij):
Because it integrates with the ‌Find My‌ app, the ONE Spot works just like the AirTag and can be located alongside other Apple devices right in the ‌Find My‌ app. It does, however, lack a U1 chip for the Precision Finding feature that the ‌AirTags‌ offer. Chipolo has yet to announce pricing for the ONE Spot.
Bron

BTW iemand hier ook al eerdere bezorging?
AirTags Arriving Early to Some Customers
(Ik helaas niet ;) )

[Voor 7% gewijzigd door Tomba op 29-04-2021 09:24]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40
@Amos_x
Overweeg ook eens de chipolo ipv de tile. Ik heb erg veel drama gelezen over de tile

Ik heb nu 4x chipolo in gebruik en die werken echt altijd, als ik kwijt ben ff oppiepen klaar. Ideaal :)

Nu als test de airtag gekocht, ben benieuwd :) haal ik miss chipolo met find my network support of meer airtags

CISSP! Drop your encryption keys!

• laurens0619
  • Laatst online: 22:40
Amos_x schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:58:
@laurens0619 Misschien, snel even opgezocht, ziet er goed uit. Maar geen verwisselbare batterij vind ik wel een minpunt tov Tile en AirTag. Persoonlijke mening, maar een verwisselbare batterij voor dit soort gadgets voelt gewoon iets 'correcter'/sluit beter aan bij mijn visie op tech.
Ik heb de chipolo one en daar kan je de batterij afaik verwisselen :)

https://support.chipolo.n...w-to-replace-the-battery-

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:12
laurens0619 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:32:
[...]

Ik heb de chipolo one en daar kan je de batterij afaik verwisselen :)

https://support.chipolo.n...w-to-replace-the-battery-
Je hebt gelijk denk ik. Ik was meteen naar amazon gegaan ipv de officiële website. En daar stond bij een ONE 4 pack: battery is not replaceable.

Bij Amazon wordt het ook soms moeilijker om echt te weten wat je aan het kopen bent. En terugsturen doe ik niet aan, daar heb ik het geduld niet voor.

Dus misschien is het een typefout, en krijg je niet de ONE maar basis chipolo (of vorig model). Ofwel is de beschrijving niet goed.

Ik bekijk het nog even. Ze staan beiden (tile en chipolo) wel op dezelfde prijs voor een 4 pack, ongeveer 75 euro

• Amos_x
meesje schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:44:
Nu wel weer klaar denk ik. Weer over naar de airtag.
?

Ben jij de mod van dit topic? Nu voeg je zelf ook niets toe aan het topic ivm AirTags. In de laatste 24 posts gaat het in 20 posts over AirTags. Lijkt mij dat de ratio wel goed ligt.

Net even gecheckt, het Tile Topic is weer een typisch dood GoT topic. 9 reacties en laatste reactie in dec 2020. Geen chipolo topic. Het is niet vreemd om het ook over de competitie te hebben in dit topic.

En bovendien is de AirTag om allerlei redenen misschien niet het ideale product voor iedereen ivm hoe het exact werkt.
  • de nood van een iPhone met U-chip voor alle functionaliteit
  • Niet echt luid
  • accessoires nodig om ergens aan vast te maken
  • Duur. Zag net dat het in Europa niet 100 euro is, maar 120 euro voor een pakje van 4. Toch weer beduidend duurder (60%) dan de directe concurrentie.
En wat voor zin heeft het om een product in een vacuüm te bespreken. Het product bestaat in een markt van gelijkaardige concurrentie, waarmee het zeker mag vergeleken worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Vergelijken met andere trackers lijkt me inderdaad zinvol in dit topic, maar voor een in depth discussie kan dat beter in aparte topics. Dit topic is bedoeld voor discussie over en ervaringen met de Apple AirTags. Voor de Tile is er een discussietopic, en het staat ieder vrij om een topic te starten voor de Chipolo :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-03 10:00
De Chipolo One Spot is vanaf nu ook te bestellen: https://chipolo.net/en/products/chipolo-one-spot

Is even duur als een Airtag, maar dan wel inclusief een gaatje om hem te bevestigen aan een sleutelhanger.

Ik hoor wel dat er geen contactdetails worden gegeven als iemand hem vindt, dus dat is nog iets om over na te denken of dat belangrijk is voor je.

[Voor 57% gewijzigd door Nero22 op 24-08-2021 17:45]

It's funny. But not ha-ha funny.

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-03 23:27
Deze week pre-order geplaatst voor de Chipolo CARD Spot: https://chipolo.net/en/products/chipolo-card-spot

Heel blij mee dat er een pas-formaat op de markt komt, gebruik zelf een Secrid Wallet dus dit is de ideale oplossing.
nee

[Voor 21% gewijzigd door Intergalactic op 19-01-2022 08:49]

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-03 15:48
Skybox_ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:38:
Deze week pre-order geplaatst voor de Chipolo CARD Spot: https://chipolo.net/en/products/chipolo-card-spot

Heel blij mee dat er een pas-formaat op de markt komt, gebruik zelf een Secrid Wallet dus dit is de ideale oplossing.

Geen idee of het mag, maar met deze code krijg je 20% korting: *snip*
Nice! Ik ben benieuwd tot in hoeverre je de AirTag functionaliteiten kan gebruiken. Zal dit net zo uitgebreid zijn als een echte AirTag of net zoals met een wallet de light variant (die enkel de laatste locatie doorgeeft zodra deze disconnected wordt vanaf je iPhone)? Deze kan je verder - voor zover ik weet - niet traceren zonder dat je deze als vermist opgeeft. Ik heb er zelf geen dus als ik het helemaal mis heb dan hoor ik het ook graag.

PS schermt een Secrid Wallet ook signalen af tegen scimming etc? En zo ja, zit dit het signaal niet in de weg straks?

[Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 14-02-2022 17:22]

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-03 19:14
Een andere plat alternatief

https://aircard.rollingsquare.com/

Zelf heb ik de originele chipolos zonder find my network, en ben er erg tevreden over. Ik twijfel om ook de Chipolo spot te nemen, maar daarvoor de m1 chip te moeten opgeven.

De left behind notificatie van de chipolo original werkt erg goed, zeg bij 60m buiten bereik. Werkt die van Apple ook goed? Ik was niet onder de indruk met de functie op mijn iPad-iPhone. Daarnaast vind ik het notificatie melding geluid niet prominent genoeg. Bij chipolo is het een niet te missen harde bel

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:08

Ik wilde hem bijna bestellen, maar het feit dat je de batterij niet kan vervangen vind ik echt wel minpunt, los van het feit dat je na 2 jaar 50% korting krijgt. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.

[Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 14-02-2022 17:22]

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 03:22
thunder68 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:30:
[...]

Als ik dit lees https://www.imore.com/air...-works-apples-find-my-app zijn de drie batterijtjes wél te vervangen. Waar vond je dat ze dat niet zouden zijn?
Bestellen is nog niet mogelijk; je kunt vooralsnog alleen aangeven dat je een bericht wilt krijgen zodra ze leverbaar zijn.
Dit is een heel ander product. Op de site van Chipolo staat duidelijk dat de kaart twee jaar meegaat en dan vervangen moet worden (met 50% korting).

Zou voor mij ook een no go zijn.

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:42
La1974 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:30:
[...]
Dit is een heel ander product. Op de site van Chipolo staat duidelijk dat de kaart twee jaar meegaat en dan vervangen moet worden (met 50% korting).

Zou voor mij ook een no go zijn.
Terechte opmerking, ik zie dat ik op het verkeerde bericht reageer :S ; wilde natuurlijk reageren op het berichtje over de aircard.. Ik wacht even af wat die gaat kosten; de chipolo is voor mij ook een nogo ivm de niet te vervangen batterij.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 10:14

Ik ben heel benieuwd of dat gaat werken. Ik zou hem in ieder geval niet in het aluminium gedeelte stoppen, dan heb je sowieso geen bereik denk ik en je halve Secrid zit vol :). En die andere vakjes moeten behoorlijk oprekken, of niet?

[Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 14-02-2022 17:23]

• screamhouse

Misschien even vermelden dat het een referral is :)

[Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 14-02-2022 17:23. Reden: referral]

• Skybox_
m_a_rnix schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Ik ben heel benieuwd of dat gaat werken. Ik zou hem in ieder geval niet in het aluminium gedeelte stoppen, dan heb je sowieso geen bereik denk ik en je halve Secrid zit vol :). En die andere vakjes moeten behoorlijk oprekken, of niet?
Is inderdaad niet het plan om hem in aluminium gedeelte te stoppen. Heb in de case eromheen wel 2 pasjes die eruit kunnen dus de Chipolo zou daar als vervanging in kunnen komen. Nieuwe Secrid's zijn best strak, maar na een tijd worden ze wel wat losser en krijg je wel iets meer pasjes erin.

• screamhouse
Ik vind de Airtag mooier dan de Chipolo, maar voor mijn sleutelbossen lijkt me de Chipolo de betere constructie. Ik heb er zojuist 4 besteld (was de goedkoopste optie). Zijn er meer dan ik nodig heb voorlopig, dus mocht er ook iemand willen testen, stuur maar een DM.

• Amos_x
Wil graag wat experimenteren met het nut van dit soort tags, en twijfel natuurlijk tussen de 3 namen in dit domein: Airtags, Chipolo en Tile. Ik ben me bewust dat Tile niet dezelfde Find My functionaliteit heeft als de AirTag en de Chipolo ONE Spot

Ik weet ongeveer wat ik er wel en niet van verwacht, dus komt het in feite neer op smaak en 'gevoel' bij het product. Bvb
  • Ik hoef niet per se de U1 chip functionaliteit. (dus precieze locatie bepaling met richting) Het zal het vaakst gebruikt worden om dingen te vinden in huis, dus een goede pieptoon is voldoende.
  • Een goed hoorbare toon lijkt me belangrijk. Uit de reviews maak ik op dat het dan voornamelijk Chipolo en Tile zijn die daar het best op scoren. Hoe is het piepje bij de AirTag? Hoorbaar?
  • Batterij moet vervangbaar zijn (wijk ik niet van af)
  • Vinden over lange afstanden lijkt me voor mezelf nutteloos. Het overkomt me nooit (of ik herinner me het alvast niet) dat ik dit nodig heb. Als in, ligt een item nog op het werk als ik thuis ben of omgekeerd? Ik ben van nature vrij gestructureerd ingesteld, dus dat is geen issue. En voor domme dingen als handschoenen, muts, sjaal en dergelijke wat ik dan eventueel wel kan vergeten, werkt een AirTag toch niet.
Een belangrijk punt is wel 'separation alerts'. 's Morgens kan het wel gebeuren dat ik niet oplet, en dat ik dus dingen in huis laat liggen terwijl ik aan het vertrekken ben. Dat bespaart gewoon wat tijd.

En daar vind ik Tile dan weer minder in. Die functionaliteit vereist een +-4 euro per maand abonnement 8)7 8)7 Ze weten vast ook wel dat dit een van de meest gewilde features is. Maar dit is nu precies een feature waar je eigenlijk geen cloud voor nodig hebt. Je zou kunnen stellen dat indien een apparaat buiten bluetooth range valt (een goeie 50 a 100m) je een notificatie krijgt. Volledig 'offline', verder niets voor nodig.

Omwille van dat punt valt Tile eigenlijk af. En als Tile dit soort vage monetization toepast, doet me dat twijfelen over de kwaliteit van hun app, en wat die allemaal logt om daar extra te monetizen. Beetje vaag bedrijf als ik eerlijk ben.

Blijft over Chipolo en AirTag, met een lichte voorkeur voor Chipolo aangezien je die wel normaal en zonder extra accessoires ergens aan kan hangen 8)7 Apple |:(

Iemand die beide heeft met een duidelijke voorkeur voor de een of de ander?

• screamhouse
Ik krijg mijn Chipolo's deze week hopelijk binnen en ga dan wat use cases testen.

- Kan ik mijn sleutels in huis vinden, maar ook bv buiten.
- Werkt de tag als ik hem in de auto leg
- Kan ik bij benadering zien waar mijn dochter is

Ik laat mijn bevindingen weten

• Amos_x
screamhouse schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:57:
Ik krijg mijn Chipolo's deze week hopelijk binnen en ga dan wat use cases testen.

Alvast bedankt. Betreft het de Chipolo SPOT (compatibel met "Find My") of de standaard Chipolos?

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 03:22
screamhouse schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:57:

Het is geen gps tracker. Je bent voor de locatiebepaling afhankelijk van andere iPhones. Hou daar wel rekening mee.

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-03 19:14
screamhouse schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:39:
Weet ik, maar het gaat ook om per benadering en ik denk dat in mijn omgeving er genoeg iPhones rondlopen :)

Update:

Ze zijn binnen. Het connecten in FindMy in mijn iPhone ging echt heel simpel en snel. Geluid is goed te horen. Ik vind hem wel groter dan ik verwacht had. Misschien omdat ik een boodschappenwagenmuntje in gedachten had :)

Er ligt er nu 1 in mijn auto, buiten het bereik van mijn iPhone en ik krijg regelmatig updates met de locatie.
Deze is nauwkeurig dan ik verwacht had.

Ook nu mijn vriendin met de auto weg is, kan ik eigenlijk precies zien welke route ze rijdt. Ik vind dat ze echt boven verwachting hun werk doen
Kun je in iets meer detail je ervaring met de left behind functie delen? Ik heb de originele Chipolo spot zonder Apple’s find my, en die notificatie is erg luid en vrij snel op je telefoon wanneer je hem achterlaat. Al na zo’n paar tiental meter.

Een tweede vraag die ik heb. Kun je ook je iPhone pingen met de Chipolo? Vice versa dus

[Voor 12% gewijzigd door Guids op 25-01-2022 22:36]

• screamhouse
Ik zit in quarantaine, dus de left behind kan ik even niet testen. Je kan niet met de Chipolo je iphone vinden

@Guids Vandaag de Chipolo in de auto laten liggen en nadat ik buiten liep en mijn telefoon de BT connectie verloor kreeg ik meteen een melding op mijn telefoon. Je kan locaties aanzetten, bv thuis, waar je dit niet wilt.

[Voor 50% gewijzigd door screamhouse op 27-01-2022 15:19]

• Skybox_
Heb mijn Chipolo Card Spot inmiddels binnen, komt veel geluid uit en past mooi in mijn Secrid wallet. Verder aankijken met de batterij, dat ze niet vervangbaar zijn is inderdaad een nadeel. Maar ben benieuwd wat er over ~2 jaar allemaal op de markt te verkrijgen is.

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 17:40
Skybox_ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:27:
Heb mijn Chipolo Card Spot inmiddels binnen, komt veel geluid uit en past mooi in mijn Secrid wallet. Verder aankijken met de batterij, dat ze niet vervangbaar zijn is inderdaad een nadeel. Maar ben benieuwd wat er over ~2 jaar allemaal op de markt te verkrijgen is.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mss leuk om te vermelden hier dat ik recent met secrid heb gemaild met de vraag of ze met een ‘airtagmodel’ bezig zijn. Daarop kreeg ik antwoord dat ze ‘ermee bezig zijn’ :P

• Skybox_
austin_77 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:39:
[...]

Mss leuk om te vermelden hier dat ik recent met secrid heb gemaild met de vraag of ze met een ‘airtagmodel’ bezig zijn. Daarop kreeg ik antwoord dat ze ‘ermee bezig zijn’ :P
Oh interessant! Als mijn Chipolo dan over ~2 jaar leeg is kan ik gewoon een nieuwe Secrid nemen _/-\o_

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 17:40
Skybox_ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Oh interessant! Als mijn Chipolo dan over ~2 jaar leeg is kan ik gewoon een nieuwe Secrid nemen _/-\o_

• screamhouse
De Chipolo One Spots zijn nu in de aanbieding: 4 voor 85 EUR

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:42
austin_77 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:46:
[...]

Dat was mijn eerste gedachte ook. Inmiddels hoor ik niks van secrid op dit vlak. Zou toch koud kunstje moeten zijn om de lederen flap te voorzien van een airtag holte? Lijkt me niet dat dat voor een enorme meerprijs moet gaan zorgen…
Iemand deze al gezien of al ervaring mee? Een airtag-like card die je zo in je portemonnee schuift.. https://chipolo.net/en-us...Nw-LhIgMVBbqwyd_4ZkV0es3Q

Nadeel is dat de batterij niet te vervangen zou zijn en je dus na ca 2jr voor de helft van de prijs een nieuwe kunt kopen. De oude kan gratis retour en wordt gerecycled.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

thunder68 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:27:
[...]

Iemand deze al gezien of al ervaring mee? Een airtag-like card die je zo in je portemonnee schuift.. https://chipolo.net/en-us...Nw-LhIgMVBbqwyd_4ZkV0es3Q

Nadeel is dat de batterij niet te vervangen zou zijn en je dus na ca 2jr voor de helft van de prijs een nieuwe kunt kopen. De oude kan gratis retour en wordt gerecycled.
Kuch

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:13
Wat zijn jullie ervaringen met de Chipolo One Spot?
Ik heb er 1 besteld voor in de koffer maar in afwachting van de vakantie heb ik hem nu aan de halsband van de kat gehangen.
Zolang die rond huis loopt (binnen bereik van mijn iPhone) werkt dat prima, maar als ze langer van huis is duurt het soms uren voordat ik een nieuwe locatie zie. In 'Zoek Mijn' zie ik dan "Voor het laatst gezien 2 uur geleden" of zoiets.
Je zou verwachten dat er midden in een woonwijk voldoende iPhones voorbij komen?

[Voor 4% gewijzigd door remmuz op 26-07-2022 08:26]

• SD5k
  • Laatst online: 17:38

SD5k

>4&X

thunder68 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:27:
[...]

Ik heb er sinds kort een, lijkt goed te werken, maar ben m'n portemonnee nog niet echt kwijt geweest, hoogstens een paar keer thuis laten liggen.

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:23
remmuz schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:25:
Wat zijn jullie ervaringen met de Chipolo One Spot?
Ik heb er 1 besteld voor in de koffer maar in afwachting van de vakantie heb ik hem nu aan de halsband van de kat gehangen.
Zolang die rond huis loopt (binnen bereik van mijn iPhone) werkt dat prima, maar als ze langer van huis is duurt het soms uren voordat ik een nieuwe locatie zie. In 'Zoek Mijn' zie ik dan "Voor het laatst gezien 2 uur geleden" of zoiets.
Je zou verwachten dat er midden in een woonwijk voldoende iPhones voorbij komen?
Als je kat heel erg schuw is of voornamelijk in de natuur verblijft en dus mogelijk ver uit de buurt van mensen blijft, is het mogelijk dat het heel lang duurt voordat je updates krijgt.

• remmuz
Jokuh schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Als je kat heel erg schuw is of voornamelijk in de natuur verblijft en dus mogelijk ver uit de buurt van mensen blijft, is het mogelijk dat het heel lang duurt voordat je updates krijgt.
Ga de Chipolo terug sturen.
Ik kan zien dat de kat om 5:00 de deur uit ging, Toen kreeg ik de laatse update van de locatie.
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat er in 4 uur tijd niemand met een iPhone in de buurt is, midden in een woonwijk.
Toch maar een echte Airtag bestellen.

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 00:09
remmuz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Ik kan zien dat de kat om 5:00 de deur uit ging, Toen kreeg ik de laatse update van de locatie.
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat er in 4 uur tijd niemand met een iPhone in de buurt is, midden in een woonwijk.
Ook een AirTag is afhankelijk van iPhones in de buurt, dus dat maakt echt geen verschil. Misschien dat je buurtgenoten sliepen en er daarom geen iPhones in de buurt van je kat zijn gekomen?

• SD5k
  • Laatst online: 17:38

SD5k

>4&X

[...]

Ik heb na wat research wel door dat het niet echt geschikt is om je huisdier nauwkeurig te tracken, daar heb je andere (duurdere) oplossingen voor.

Als tracker van je bagage op een vliegveld lijkt het me veel geschikter, daar komen dagelijks honderden zo niet duizenden iPhones in de omgeving van je Airtag.

[Voor 12% gewijzigd door SD5k op 28-07-2022 09:04]

• remmuz
SD5k schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:03:
[...]

Ik heb na wat research wel door dat het niet echt geschikt is om je huisdier nauwkeurig te tracken, daar heb je andere (duurdere) oplossingen voor.

Als tracker van je bagage op een vliegveld lijkt het me veel geschikter, daar komen dagelijks honderden zo niet duizenden iPhones in de omgeving van je Airtag.
Hij is ook gekocht voor de bagage. Ik heb hem als test aan de kat gehangen.
Maar ben dus wat teleurgesteld in de updates die ik krijg. Misschien maakt de Chipolo toch minder makelijk contact. Ik heb een Airtag besteld om te kunnen vergelijken.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:56
remmuz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Hij is ook gekocht voor de bagage. Ik heb hem als test aan de kat gehangen.
Maar ben dus wat teleurgesteld in de updates die ik krijg. Misschien maakt de Chipolo toch minder makelijk contact. Ik heb een Airtag besteld om te kunnen vergelijken.
Helaas verwacht ik dat je daarmee dezelfde resultaten gaat behalen. Genoeg verhalen op internet te lezen hoe beperkt de AirTag werkt voor het tracken van huisdieren. Als vervanging voor de metalen sleutelhanger met het beestje zijn naam en je telefoonnummer of adres is die wel geschikt voor.

Wel een punt van aandacht, als die AirTag geen verbinding heeft gemaakt/gezien met de gekoppelde iPhone (na een dag of twee).

Begint de AirTag te ringelen. Kan me voorstellen dat zo’n kat/poes daar niet heel relaxed van wordt… iets om mee te nemen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:38
[...]

Ik heb zowel airtags als chipolo’s. Ik merk echt geen verschil.

Probleem is dat zo’n tracker heel even contact moet maken met een iphone, en dat duurt meer dan een paar seconden. Een kat loopt continue rondjes.

Ik heb wel eens een airtag meegegeven aan een van mijn kinderen toen ze buiten gingen spelen, dat werkte ook niet (goed).

Voor een koffer werkt het wel goed. Zo’n ding blijft veel langer op 1 plek liggen. En als ze verplaatst worden is er best een kans dat er iemand met een iphone aanwezig is.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik weet op welke luchthaven een koffer ligt. Dan heb je ook best al een idee of en waar je moet zoeken (en die loopt niet we). Bij een kat is een veel nauwkeuriger en sneller actuele locatie nodig.

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

austin_77 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:46:
[...]

Inmiddels hoor ik niks van secrid op dit vlak.
De Airtag is volgens Secrid veels te dik voor hun wallets. Snap ik wel als je de wallets zo klein/dun mogelijk probeert te houden. Ze raden de Chipolo CARD Spot aan.

[Voor 8% gewijzigd door Huigie op 28-07-2022 13:11]

Specs

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-03 15:48
[...]

Ik heb een aantal originele Airtags en een aantal Chipolo Card Spot's en ik merk qua connectiviteit en betrouwbaarheid echt geen verschil.

Het enige verschil is dat ik bij de Chipolo niet de exacte locatie en richting vanaf mn iPhone kan pinpointen (met behulp van de ultrawide band technologie). Daarintegen is de speaker van de Chipolo vele malen luider dan die van de orginele Airtags.

Het is maar net wat je fijn vind dus, maar ik vermoed dat jouw wissel geen verschil gaat maken. En als het wel zo is dan horen we dat uiteraard ook graag :)

• musicfreak
  • Laatst online: 20:41
Skybox_ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:27:
Heb mijn Chipolo Card Spot inmiddels binnen, komt veel geluid uit en past mooi in mijn Secrid wallet.
Dank voor deze foto's, zo wist ik dat hij ook bij mij in mijn portemonnee zal passen.
Heb bij Tink voor 50 euro een setje van ONE en CARD spot besteld, nog goedkoper dan bijv. de back friday aanbiedingen bij Altijdalleskwijt. Ben benieuwd! Een airtag heeft in mijn geval niet zoveel meerwaarde, heb een iPhone en Watch SE en die hebben beiden geen U1 chip. En een wat luider geluid vind ik ook wel prettig.
Pagina: 1

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [AirTags] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee