Natuurlijk is dat vervelend
Het is inderdaad verleidelijk om je hele PF te verkopen als deze verdubbeld is.
Maar zoals al vaker is gebleken kan het dus nog meer opleveren en daarbij is het echt niet nodig dagelijks tien keer wat te kopen of te verkopen.
De prijzen vandaag ervaar je misschien als je hoog maar dat gegeven is maar relatief.
Wat nu te duur is kan over een half jaar het koopje van de maand geweest zijn.
Ja, Maar je vergeet dat emoties wel degelijk een rol spelen. Ik ben trouwen niet echt een handelaar. Helemaal tijdens de afgelopen bearmarket heb ik de meeste coins zeker 6mnd+ aangehouden.
Maar als je 3 jaar weinig prijsactie hebt. Met eens in de 3 maand een pump, en een terugval. Dan gaat de markt omhoog, dan ga je winst pakken. Dan weet je onderhand dondersgoed dat het weer helemaal in elkaar kan zakken. En winst is gewoon winst. Ik wil niet weten hoeveel mensen hier uiteindelijk op hun bek gaan.
De markt vandaag is een dikke vette altseason tijdens een Bitcoin bullrun. "The sky is the limit". Het is momentum, gekte alom. Over de afgelopen 6 maanden zijn de meeste fundamentals gelijk gebleven, ook is er echt geen gigantische adoptie van blockchain projecten over de wereld. Toch is in vergelijking met een half jaar geleden alles ineens 10x zoveel waard? Nee. Het is retail fomo, een bubbel.
En ja. alles is relatief. De prijs kan nog wel x100 gaan. Maar de downside wordt ook steeds groter. Neem ADA of VET als grote favoriet van velen hier in Nederland. Die bestaan een paar jaar en hebben tijdens die periode een bepaalde waardering gekend. De prijs van vandaag is bizar hoog.
Wat nog wel het schadelijkste is van dit alles. Is dat overal deze coins tot de max geshilt worden. "all aboard the hypetrain". Je haalt mensen over geld te stoppen in een coin die ze helemaal niet kennen op een moment dat deze op een enorm hoge all-time-high staat. Het recept voor ellende.
Zit je er langer in. Dan doe je goede zaken. Heb je ze niet? Adviseer mensen dan vooral te wachten tot een goed inkoopmoment. Maar ik weet wel, zo werkt het niet. Het gaat nu omhoog dus stappen we nu massaal in
[
Voor 4% gewijzigd door
Gelukszoekr op 16-05-2021 15:43
]