[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 254 Laatste
Acties:
  • 916.060 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wo Ve schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:12:
[...]

Hier ook, het ziet er niet best uit.

*Edit, klinkt te heftig, ik stap gewoon weer in op 52k.
LOL

ik zit hier al jaren met @Richh ik heb gedaytrade gehodled en alles er tussenin laatste 2 jaar niets verkocht dan is het gek genoeg best raar om te gaan verkopen.
exit strategie is al lang en breedt gehit, ik ben hoe dan ook blij, holo verkopen ging wel met pijn in het hart, soms ga je van zoon muntje houden O-)

@Richh ik heb besloten om 80% hoe dan ook te cashen. 20% staat klaar om in te stappen, ik weet alleen nog niet waarin en op welk nivo, boel gemist de afgelopen jaren, ik moet nog even acclimatiseren.

Ik had ook nog wat gruis op binance staan, ik schrok mij eerst dood van de "nieuwe" layout en kon de wallet niet vinden, ik dacht even dat alles weg was. daarna viel ik van mijn stoel wat het gruis waard was geworden :+

wel een stuk drukker geworden hier.. @Verwijderd in de bearmarket konden we een kanon afschieten hier, mooie tijd was dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ligt Binance er bij jullie ook uit? Kan geen orders meer verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57

knakworst

Get more sats!

Aslanboy1905 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:25:
Goeie projecten die met grote cijfers down zijn: Filecoin (-22%), Polkadot (-22%), Litecoin (-20%). Wellicht een leuk moment om bij te kopen.
Kijk eens naar de max grafieken van goeie coins als namecoin en peercoin. Dan heb je een idee wat filecoin, polka en litecoin in een bearmarket doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:29
Mooi hè, die cycles.

Bitcoin haalt ATH.
Veel mensen komen (weer) in deze space.
Shitcoins zijn veel interessanter dan Bitcoin vanwege de quick gains
Bitcoin verliest momentum door alle outflow
Bitcoin crashed en neemt alle shitcoins mee de afgrond in.

Is dit een correctie, morgen weer altseason? Het lijkt nog niet gedaan zo te zien. De Bitcoin dominantie kan nog wel een stukje later. Er zal een moment volgen dat er massaal gecashed gaat worden onder de alts

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 21:19
Imperium schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:41:
Jup bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 18:16
Een aantal gedachten die ik deze week had.
"Misschien een goed moment om die miskoop van een Litecoin van een paar jaar terug toch nog met winst te dumpen."
"Ah, de PC met die wallet is vanwege een verbouwing afgekoppeld. Vast een geluk bij een ongeluk, kan het nog even lekker door stijgen."
"... of toch niet ..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
twit schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:38:
[...]

Haha ja op zo’n dag zou je eigenlijk publieke portfolio’s willen he. Wie roept er hier hodl om een uur tijd te kopen en zn eigen verkopen er doorheen te jassen, wie roept er hodl in paniek naar de rode cijfers van zijn eigen pf kijkende en hopend op een bounce en wie zit er écht op zn gemakje in het zonnetje denkend “hodl is de strategie, wat maakt iedereen zich toch druk”.

Niet alle hodl!’s in dit topic vallen in de laatste categorie vermoed ik. Maar ik kan me uiteraard enorm vergissen😊
Voor een deel van m'n pf pas ik al 2 jaar dat laatste toe...
Voor dat andere deel was ik al begonnen een deel te verkopen...had een deel laten staan om deze ochtend te verkopen...helaas, maar stick the plan. Sold it all.
Eens kijken of ik weer ga instappen...(of ja het is eigenlijk: eens kijken wanneer ik weer ga instappen :))

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

streamnl schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:36:
Wat ben ik blij dat ik vooral langs de zijlijn mee kijk en niet meteen met veel geld heb gespeeld.
Maar ook met een paar tientjes zie je het verschil wat er nu aan de hand is.
Dit was niet de juiste week om te beginnen :+
Tja we zitten al een tijdje in een bull-run, met een groot aantal mensen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Erg risky allemaal natuurlijk.

Op SAFEMOON na natuurlijk. *O*

Ik ben zelf ook redelijk nieuw, eind vorig jaar begonnen, maar ik ben blij dat ik al wel wat kennis opgedaan heb over het handelen van aandelen e.d. dat heeft me een goede basis gegeven imo. Ben me nu ook meer en meer aan het inlezen over crypto en de achterliggende techniek van verschillende coins/tokens (alhoewel dat nu in de bull market weinig uitmaakt, zie DOGE), maar lijkt me een goede basis voor als de bull-run over is.

Ook aardig wat geleerd dankzij verschillende Tweakers hier, dus ben hier vaak wel aan het lurken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spito
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 17:26
Imperium schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:41:
Market orders werken bij mij ook niet, limit orders wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
Ali Baba 1001 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:43:
[...]

Voor een deel van m'n pf pas ik al 2 jaar dat laatste toe...
Voor dat andere deel was ik al begonnen een deel te verkopen...had een deel laten staan om deze ochtend te verkopen...helaas, maar stick the plan. Sold it all.
Eens kijken of ik weer ga instappen...(of ja het is eigenlijk: eens kijken wanneer ik weer ga instappen :))
Hodl broeder

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:17
twain4me schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:40:
[...]

LOL

ik zit hier al jaren met @Richh ik heb gedaytrade gehodled en alles er tussenin laatste 2 jaar niets verkocht dan is het gek genoeg best raar om te gaan verkopen.
exit strategie is al lang en breedt gehit, ik ben hoe dan ook blij, holo verkopen ging wel met pijn in het hart, soms ga je van zoon muntje houden O-)

@Richh ik heb besloten om 80% hoe dan ook te cashen. 20% staat klaar om in te stappen, ik weet alleen nog niet waarin en op welk nivo, boel gemist de afgelopen jaren, ik moet nog even acclimatiseren.

Ik had ook nog wat gruis op binance staan, ik schrok mij eerst dood van de "nieuwe" layout en kon de wallet niet vinden, ik dacht even dat alles weg was. daarna viel ik van mijn stoel wat het gruis waard was geworden :+

wel een stuk drukker geworden hier.. @Verwijderd in de bearmarket konden we een kanon afschieten hier, mooie tijd was dat ;)
Ik denk dat het hier ook zover is vandaag. En nee niet omdat dit nu de sickste drop in percentage is. Maar de idioterie, de dogecoin piek, de hele ‘mn buurman begint nog over crypto’ piek begint me te zorgelijk te worden. Uitcashen, bedenken hoeveel jaar werken dit eigenlijk kan schelen, de baas binnenkort vertellen dat hij een andere slaaf kan zoeken en dan je leven eens even mooi herevalueren. God het klinkt eigenlijk met de minuut mooier😊

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 23:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zojuist alles verkocht, mijn gevoel zegt dat dit de verkeerdere kant op gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

LOL

Hahaha ja was lekker rustig toen.

Ik vermoed dat wanneer safemoon en hungrybear leeg beginnen te lopen deze rust weder zal keren _O-

Ik heb nog wat shitcoins die ik lekker laat fermenteren naar de helpoorten en een pluk Bitcoin die ik sowieso over de top hodl, ook al gaat Bitcoin naar de 500k.

Dus een paar weken daling boeit me verder weinig.

De BTC node draait nog, zolang het netwerk niet crasht zal het mij aan m'n reet roesten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
knakworst schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:41:
Kijk eens naar de max grafieken van goeie coins als namecoin en peercoin. Dan heb je een idee wat filecoin, polka en litecoin in een bearmarket doen.
Jij hebt bij deze de beer afgekondigd? Dat is wel erg snel :/

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-09 22:40
Allie74 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:29:
[...]

Bijgekocht maar ze blijven zakken heb ik het idee.
Same here. Ik blijf holden nu.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TomTorquay
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:46:
Ik zojuist alles verkocht, mijn gevoel zegt dat dit de verkeerdere kant op gaat.
Je doet exact wat de grote jongens willen dat je doet: op je gevoel afgaan en hen lekker goedkope inkoopprijzen aanbieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 15:02
[...]

LOL

Netjes man!

Ongeveer hetzelfde hier trouwens, toevallig! Ik ben er voor 80% uitgegaan, 20% staat nog wel. Al was het sowieso het plan om dat tot de volgende halving/run te houden :P

Er staat nog wat gruis op Kraken, nog wat mining ETH te wachten, etc etc. Dat laat ik allemaal z'n gang maar gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 18-04-2021 11:56 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:57
Mijn pitbull coin doet even een 119%. Bizar. Ik heb het idee dat je beter je geld op al die kut projecten kan zetten.

[ Voor 45% gewijzigd door zwembroek op 18-04-2021 11:51 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:12
Gelukszoekr schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:41:
Mooi hè, die cycles.

Bitcoin haalt ATH.
Veel mensen komen (weer) in deze space.
Shitcoins zijn veel interessanter dan Bitcoin vanwege de quick gains
Bitcoin verliest momentum door alle outflow
Bitcoin crashed en neemt alle shitcoins mee de afgrond in.

Is dit een correctie, morgen weer altseason? Het lijkt nog niet gedaan zo te zien. De Bitcoin dominantie kan nog wel een stukje later. Er zal een moment volgen dat er massaal gecashed gaat worden onder de alts
mja mochten we richting de 21 weekly ema/ma gaan dan gaan de alts wel echt totaal naar de klote. Zou goed zijn imo. En dan even 2 a 3 maanden rustig herstel zodat we na de zomer echt verticaal kunnen

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Redman
TomTorquay schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:49:
[...]

Je doet exact wat de grote jongens willen dat je doet: op je gevoel afgaan en hen lekker goedkope inkoopprijzen aanbieden :)
Of jij doet wat de grote jongens willen dat je doet: met de bags blijven zitten :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Lekker weer vandaag deze vrije zondag. Kan iedereen tijdens de middagwandeling met de vrouw eens goed nadenken over een prachtige sell-low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
anti elppa schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:50:
[...]

mja mochten we richting de 21 weekly ema/ma gaan dan gaan de alts wel echt totaal naar de klote. Zou goed zijn imo. En dan even 2 a 3 maanden rustig herstel zodat we na de zomer echt verticaal kunnen
Het valt nog alleszins mee. Alts met momentum draaien nog prima

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mwah... goedkoop?

Deze is van een jaartje geleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjAvS-tY3HULcn_IFaXF1KGiaHQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7MLlXb5u7cHlQQNge71i2PZD.jpg?f=user_large

Er is nog een kleine marge naar beneden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ben blij dat ik niet in BTC zit maar BTC trekt alles kapot dat kreng

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
Gelukszoekr schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:51:
Lekker weer vandaag deze vrije zondag. Kan iedereen tijdens de middagwandeling met de vrouw eens goed nadenken over een prachtige sell-low
Lekker postief ben jij zeg vrolijkerd haha. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53
Onder de 50.000 = bijkopen!

Jongens, echt bizar toch. Vorig jaar stonden we op 3.000 en had (bijna) niemand 60.000 dollar verwacht voor een BTC. Nu zakken we in deze ultieme hoge marge zo'n 10.000 dollar, en mensen gaan verkopen.

Ik ben er blij mee. Doe maar nog -50% eraf! Go Go Go. Dit is nog peanuts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 10:56
Het is weer weekend dip grafstemming hier.
Het is ook Jantje lacht Jantje huilt.
Gewoon niet in paniek raken en rustig blijven zitten waar je zit.
Dit soort dips zijn al tientallen keren de laatste jaren voorbij gekomen.
Even schrikken?
Ja, misschien totdat je in de gaten hebt dat je er zelf niets aan kunt doen en je er ook niet de oorzaak van bent.
Na iedere dip volgt weer een piek, dat is zeker.
De koopjesjagers zullen ze zaak weer aanjagen gewoon omdat ze kansen zien.
(ben benieuwd of Nu.nl, de Telegraaf opeens de Bitcoin weer gaan verguizen...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
[...]
Dit. Emoties onder controle houden. Nu verkopen is dik verlies pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Iedereen weet wat de beste tokens zijn

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaStar
HoppyF schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:53:
(ben benieuwd of Nu.nl, de Telegraaf opeens de Bitcoin weer gaan verguizen...)
Ik hoop het! Dit hebben we nodig namelijk. Het is net 2018 af en toe.

Komop - Bitcoin moet even een flinke klap hebben om de weak-hands eraf te schudden.

Wordt dit topic ook eindelijk eens wat rustiger. Wat mij betreft gaan we terug naar 20-30 k
om vervolgens een rit te maken naar 100k , maar dat in alle stilte

[ Voor 4% gewijzigd door MaStar op 18-04-2021 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
fRiEtJeSaTe schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:53:
[...]

Dit. Emoties onder controle houden. Nu verkopen is dik verlies pakken.
Precies, en verlies pakken doen we niet.
Dat zou regel 2 moeten zijn.
Regel 1 is dat je nooit meer moet investeren dan je bereid bent te verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Louw Post schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:43:
[...]

Tja we zitten al een tijdje in een bull-run, met een groot aantal mensen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Erg risky allemaal natuurlijk.

Op SAFEMOON na natuurlijk. *O*

Ik ben zelf ook redelijk nieuw, eind vorig jaar begonnen, maar ik ben blij dat ik al wel wat kennis opgedaan heb over het handelen van aandelen e.d. dat heeft me een goede basis gegeven imo. Ben me nu ook meer en meer aan het inlezen over crypto en de achterliggende techniek van verschillende coins/tokens (alhoewel dat nu in de bull market weinig uitmaakt, zie DOGE), maar lijkt me een goede basis voor als de bull-run over is.

Ook aardig wat geleerd dankzij verschillende Tweakers hier, dus ben hier vaak wel aan het lurken. :9
Zo doe ik het nu ook. Er staat een paar tientjes in Binance op BTC en ETH om te ervaren hoe of wat. Ik doe hier nog niets mee behalve met de gedachten spelen dat ik ze inzet. HODL dus :+

En idd, je leert bizar veel als je elke post hier leest.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
zwembroek schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:53:
[...]

Lekker postief ben jij zeg vrolijkerd haha. :)
Dat is tenminste mijn ervaring. Over het algemeen gesproken werkt het vaak in je nadeel als je teveel tijd hebt na te denken over deze korte heftige bewegingen waardoor je dan laag verkoopt.

'Als je geschoren wordt, moet je stilzitten'
https://www.ing.nl/partic...%20mogelijk%20te%20houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
HoppyF schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:55:
[...]

Precies, en verlies pakken doen we niet.
Dat zou regel 2 moeten zijn.
Regel 1 is dat je nooit meer moet investeren dan je bereid bent te verliezen.
Klopt - HODL - meer niet. Nooit verkopen, geen verlies pakken, maar bijkopen bij een correctie. Prima moment, maar voor mij nog niet voldoende om even flink te investeren ;)

Dit kan nog veel en veel lager.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
MaStar schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:54:
[...]

Ik hoop het! Dit hebben we nodig namelijk. Het is net 2018 af en toe.

Komop - Bitcoin moet even een flinke klap hebben om de weak-hands eraf te schudden.

Wordt dit topic ook eindelijk eens wat rustiger. Wat mij betreft gaan we terug naar 20-30 k
om vervolgens een rit te maken naar 100k , maar dat in alle stilte
8)7 Prachtig hoe sommige mensen toch een ander ook wat gunnen....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:07

Chaes

#HODL

zwembroek schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:57:
[...]

8)7 Prachtig hoe sommige mensen toch een ander ook wat gunnen....
Ik geef hem gelijk hoor. Ik ben die FOMO'ende Henk & Ingrids liever kwijt dan rijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
zwembroek schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:50:
Mijn pitbull coin doet even een 119%. Bizar. Ik heb het idee dat je beter je geld op al die kut projecten kan zetten.
safemoon, shib en hungry bear. i love it. go gains volgende week 😏

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
wat een rare gewoonte, alles omgezet naar FIAT. Ga ik nog steeds in Binance lopen te verversen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
MaStar schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:56:
[...]

Klopt - HODL - meer niet. Nooit verkopen, geen verlies pakken, maar bijkopen bij een correctie. Prima moment, maar voor mij nog niet voldoende om even flink te investeren ;)

Als je wacht op lager, lager en lager kun je wel eens flink de boot missen.
Dat is een risico.
Het is en blijft een balans zoeken wanneer je wat koopt of verkoopt.
Daarom bestaat ook het advies je investeringen te spreiden over de tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lapa
  • Laatst online: 14-09 18:16
MaStar schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:56:
[...]

Volgens wordt er nu niet zoveel verlies gepakt, maar vooral heel veel winst. Alleen iets minder winst dan de absolute max. Er verkoopt altijd maar één iemand de ATH en er koopt altijd maar één iemand de bodem van een dip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
Chaes schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:58:
[...]

Ik geef hem gelijk hoor. Ik ben die FOMO'ende Henk & Ingrids liever kwijt dan rijk.
Ik moet er niet aan denken dat BTC nu terug valt naar 20k. Als ik in fiat zat dan is het een ander verhaal. Als dat nu zo gaan gebeuren ben ik behoorlijk REKT kan ik je vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Niet bedoeld als captain hindsight, maar ik ben gisteren uitgestapt. Behalve een paar "moonshot" holdings (LTO, OPCT, TRAC en POLS) in volgorde van grootte, waar ik de laatste sowieso deze market cycle wil verkopen. Ik post straks even een update in het koers topic.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:17
Lapa schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:00:
[...]

Volgens wordt er nu niet zoveel verlies gepakt, maar vooral heel veel winst. Alleen iets minder winst dan de absolute max. Er verkoopt altijd maar één iemand de ATH en er koopt altijd maar één iemand de bodem van een dip.
Idd. Ik zie hier nu gewoon 4000% op wat btc sell orders . Dat dat 5000% had kunnen zijn zul je altijd houden..

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themikes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 20:39
De mega dip van eind februari zijn we ook te boven gekomen. Nu zakken we weer een paar procent en iedereen verliest gelijk de hoop. Dit is juist een mooi koopmoment!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
vandaag is rood de kleur van jou lippen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

Zo. Goedemorgen. De flesjes gingen iets te gemakkelijk gisteravond.
Lekker uitgeslapen dus..

Hier lijkt het ondertussen wel een slagveld.
Ga zo even 2 pagina's teruglezen.. Maar wat ik nu al voorbij zie komen.. :9~

The HODL continues..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
zwembroek schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:02:
[...]

Ik moet er niet aan denken dat BTC nu terug valt naar 20k. Als ik in fiat zat dan is het een ander verhaal. Als dat nu zo gaan gebeuren ben ik behoorlijk REKT kan ik je vertellen.
Hoezo, als ik vragen mag?
20k is toch een ideaal moment om weer bij te kopen, of zie ik dat verkeerd :?

Als je het geloof hebt dat de BTC over 4-8 jaar boven de 100k staat is zelfs 60k op dit moment een goed inkoopmoment geweest.

Of zit je er met geld in wat je niet kan missen / volgende maand nodig hebt? Ik snap het niet zo goed.

[ Voor 11% gewijzigd door MaStar op 18-04-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Wat mij opvalt aan de dip afgelopen nacht is dat dit weinig doet met het 24 uurs volume.
Je ziet dus geen plotseling piek in het volume ontstaan.
De handel raakt dus niet in paniek en omgekeerd op de dip gaat het volume daarna niet opeens naar beneden.
https://coinmarketcap.com/charts/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Maar de FOMO'ende Henk & Ingrids die groene candles en hype coins achterna zitten zorgen ervoor dat wij iets makkelijker winst kunnen maken, toch, toch? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:34
MaStar schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:06:
[...]

Als je het geloof hebt dat de BTC over 4-8 jaar boven de 100k staat is zelfs 60k op dit moment een goed inkoopmoment geweest.

Of zit je er met geld in wat je niet kan missen / volgende maand nodig hebt? Ik snap het niet zo goed.
Blijkbaar zit hij all-in en heeft hij liever dat het omhoog gaat. Vrij duidelijk toch? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 22:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

Kan iemand Thierry Baudet ff taggen dat hij nu kan bijkopen voor de m00n? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

twit schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:03:
[...]

Idd. Ik zie hier nu gewoon 4000% op wat btc sell orders . Dat dat 5000% had kunnen zijn zul je altijd houden..
Dat is iets wat nieuwe instappers vergeten... Een groot deel van de crypto hodlers staat al gruwelijk op winst. Als dat balletje gaat rollen gaat het snel. Fuck TA, pure spychologie.

Ik hodl Bitcoin ook niet meer voor winst. Die heb ik er al uit.

Ik hodl Bitcoin omdat ik naast Euro's ook wat ander spul wil hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
MaStar schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:06:
[...]

Ik zit niet in BTC. :) Ik heb er 100% vertrouwen in dat het met BTC goed komt. En ik zit er met geld in dat ik liever niet zie verdampen nee. Al heb ik veel meer op de spaarrekening. Maar daar gaat het niet om. 1 BTC blijft 1 BTC. Maar die alts heb ik geen vertrouwen in als BTC nu naar de 20K zou zakken. Maar ik stap nu ook niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:25
Raak mijn posities vandaag niet aan, te groot risico dat ik dan ga handelen uit emotie. Heb een aantal geladderde koop orders uitstaan met wat fiat dat ik achter de hand heb voor dips. Morgen neem ik de schade in mijn PF wel op. Vanmiddag eerst genieten van de zon en de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Mijn pf zit nog maar 3% lager dan gisteren. Niks aan de hand dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

zwembroek schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:10:
[...]

Ik zit niet in BTC. :) Ik heb er 100% vertrouwen in dat het met BTC goed komt. En ik zit er met geld in dat ik liever niet zie verdampen nee. Al heb ik veel meer op de spaarrekening. Maar daar gaat het niet om. 1 BTC blijft 1 BTC. Maar die alts heb ik geen vertrouwen in als BTC nu naar de 20K zou zakken. Maar ik stap nu ook niet uit.
Niet in BTC? 8)7

Ik zit voor 99% in BTC.
Geen euro op de bank, ga naar de voedselbank maar die sats die blijven we stacken.
Minimaal 288k dan ga ik twijfelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Piet paniek en captain Chaos zijn weer op toer.
:9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
[...]

Exact dit dus. De illusie dat je op de top kan verkopen... Dat lukt toch niet :P
Ik verkoop liever na de piek dan ervoor, want als je ervoor verkoopt volgt mogelijk FOMO op de top :P
HoppyF schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:53:
Na iedere dip volgt weer een piek, dat is zeker.
Klopt, maar een dip kan verder dippen. En een volgende piek kan best een volgende halving verderop liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Aarebe1 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:12:
[...]

Niet in BTC? 8)7

Ik zit voor 99% in BTC.
Geen euro op de bank, ga naar de voedselbank maar die sats die blijven we stacken.
I know...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:08:
[...]

Dat is iets wat nieuwe instappers vergeten... Een groot deel van de crypto hodlers staat al gruwelijk op winst. Als dat balletje gaat rollen gaat het snel. Fuck TA, pure spychologie.

Ik hodl Bitcoin ook niet meer voor winst. Die heb ik er al uit.

Ik hodl Bitcoin omdat ik naast Euro's ook wat ander spul wil hebben. :)
De insteek van een long-time holder kan wel eens anders zijn dan die van een nieuwe investeerder. Holders zijn vaak al door verschillende cycles geweest en kunnen er makkelijker mee omgaan. Hebben wellicht al af en toe een winst gepakt en zitten op pure profit. Vaak geloven ze zelfs in crypto en zijn bereid om nog veel langer te holden.

Mensen die in de afgelopen maanden erbij zijn gekomen zijn meestal uit op de snelle winsten. Zien de prijzen als een gek stijgen en willen ook wat meepikken. Investeren geld zonder het verschil tussen pow of pos te weten, simpelweg om snel die procentjes te pakken.

Die laatste mensen raken we nu als eerste kwijt, die eerste groep minder snel hoor. Ben ik echt niet bezorgd om.

Disclaimer; ik bedoel in algemeenheid. Als je afgelopen maanden bent ingestapt kun je ook best een lange termijn visie en geloof in crypto hebben.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Aarebe1 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:12:
[...]

Niet in BTC? 8)7

Ik zit voor 99% in BTC.
0% BTC

Niet van plan om ooit in te stappen ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Matthias87 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:17:
[...]

0% BTC

Maar wel veel alts neem ik aan. Wat is de gedachte hierachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

Matthias87 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:17:
[...]

0% BTC

100% shitcoin of helemaal geen crypto?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JWPrutser
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09 01:50
Chaes schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:58:
[...]

Waarom eigenlijk die afkeer tegen 'Henk en Ingrid'?
Hoe meer mensen er mee doen, hoe groter de kans is dat het nog verder gaat stijgen toch?
Snap die opmerkingen over 'Henk en Ingrid' nooit zo goed. Het komt nogal arrogant over. Als in "crypto is alleen een speeltje voor de mensen die er al vroeg bij waren en niet voor de gewone, simpele Henk & Ingrid".

Was het idee van Bitcoin juist ook niet (o.a.) dat de rijkdom eerlijker verdeeld zou worden over de mensheid? En hoe kan crypto blijven groeien zonder dat er nieuwe 'gewone' mensen instappen? Alleen maar door de grote 'whales'? Dat wil je toch juist niet, omdat die groten der aarde dan juist veel teveel invloed hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

JWPrutser schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:20:
[...]

Hoe meer mensen er mee doen, hoe groter de kans is dat het nog verder gaat stijgen toch?
Snap die opmerkingen over 'Henk en Ingrid' nooit zo goed. Het komt nogal arrogant over. Als in "crypto is alleen een speeltje voor de mensen die er al vroeg bij waren en niet voor de gewone, simpele Henk & Ingrid".

Was het idee van Bitcoin juist ook niet (o.a.) dat de rijkdom eerlijker verdeeld zou worden over de mensheid? En hoe kan crypto blijven groeien zonder dat er nieuwe 'gewone' mensen instappen? Alleen maar door de grote 'whales'? Dat wil je toch juist niet, omdat die groten der aarde dan juist veel teveel invloed hebben?
Je hebt gelijk hoor.
Het draait puur om het vermaak wanneer er een Henk zich meldt in het topic.
Maar zonder Henks geen ath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:07

Chaes

#HODL

[...]

Daar ging het mij niet om :P
Waar het om gaat is dat zulke mensen vaak uit emotie handelen i.p.v. een enigszins doordachte strategie te hebben (bijv. long-term HODL, day trading, etc.). Zulke mensen worden er overigens niet rijker van, maar eerder armer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
enomiss schreef op zondag 18 april 2021 @ 03:41:
[...]

Oke, lessons learned.
- Dus de wicks niet negeren al zie ik jou dat ook wel eens doen, alleen valt die hoge wick er net buiten op dit screenshot... waarom negeer je die hoge wick dan wel op 28 maart bij HIVEBTC, is daar een rede voor? Kun je extreme uitschieters niet wegdenken?
- En je bedoelt dat er bij POLS geen historie is met een lowest low? Want dat is het enige verschil dat ik zie met HIVEBTC...daar is er een soort van voorgaande pump en dump geweest waar je de lowest low op baseert?
Het komt niet precies 1 op 1, zo gaan de koersen ook nooit.
Als de lijn net boven of onder of door de candlestick gaat is het niet zo erg, maar door alle candles en door de body's kan niet :)
Op Youtube zijn heel veel duidelijke video's te vinden hoe dat werkt en waar en op welke tijdframes je ze het beste kan plaatsen.
Extreme uitschieters horen er juist bij, die testen vaak een support en resistance niveau.
Een goed voorbeeld is nu bij Bitcoin/Euro te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ooLxQNI4Zeo6M2OkcuaHjGXhI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wERhtPHHt3aQncMabzKBcFnO.jpg?f=fotoalbum_large

Als je de support en resistance goed plaatst dan zie je vanzelf dat de koers daarop uit komt.
Toen vanochtend Bitcoin tot 48000 euro zakte wist ik dat die nog verder zou gaan omdat er pas op 46xxx een support ligt.
Zo kan je verschillende niveaus in de gaten houden en daartussen dus niet traden.
De lijnen raken de toppen en de 'bodems' van iedere swing, en daar plaats je dus de lijnen.
Zorg wel dat deze kloppen met het verleden.
Een support en resistance word namelijk gevormd door wat er in het verleden is gebeurd.
Dit kan je zelf ook testen.

Probeer eens op de dag grafiek wat lijnen te plaatsen op de toppen en bodems.
Zorg wel dat ze die raken en dus niet door de candlesticks heen gaan.
Heb je dat gedaan? scroll dan eens terug naar het verleden, dus bijvoorbeeld 2019, 2018 etc.
Als het goed is valt je dan op dat de lijnen die je in 2021 heb getrokken overeenkomen met de toppen en bodems die in het verleden waren.
Zoals ik eerder zijn komt het niet 1 op 1, daarom zijn er vaak 'zones' waarin de koers een support en resistance vind.
Vaak zijn mijn lijnen ook dik gedrukt om grotere support en resistance niveaus te verduidelijken.
Dunnere lijntjes gebruik ik op de lagere tijdframes zoals 4U, 1U.
Het is weer een hoop tekst, hopelijk heb je en mede forumleden hier iets aan :)
Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iamthefish
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-01 19:33
[...]

Eens. Daarbij: begint niet iedereen als een Henk of Ingrid? Onwetend, geinteresseerd in de gains (liefst quick uiteraard). Lang leve Henk en Ingrid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Ik gebruik ook wel eens de term "Henk & Ingrids". Ik doel hiermee op de een grote groep mensen die komt deelnemen aan crypto en het als casino behandeld. Het zorgt voor enorme gains, en straks grote dippen. Als de boel straks in elkaar donderd vertrekken alle "Henk & Ingrids" weer naar een volgende hobby om dan over 3 jaar terug te komen.

Het idee van Bitcoin is rijkdom eerlijker te verdelen. Dat is nu nog niet aan de orde vanwege de volatiliteit. We zitten volgens mij nog volop in ontwikkeling. Nu is er maar 1 rede om Bitcoin te kopen. Om meer fiat te vergaren. Het doel zal bereikt zijn wanneer je niet langer kijkt naar de waarde in fiat. Deze mindset kan natuurlijk pas komen wanneer Bitcoin echt bruikbaar wordt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• themikes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 20:39
HODL!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqvoKg7BjvWoadoZC2cm7zQmLAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbLgNRulqlYe2YdM3a8o5nqi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Hier ook zo goed als 0% BTC op het moment, heb het laatste beetje gebruikt om laag wat shitcoins te kopen, de rest zit hodl in shit. :)
Ik maak mij niet druk, heb wat limit sells/stop losses staan die ik verplaats of ophef mocht dat nodig lijken, verders zien ik wel waar het schip strandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38
themikes schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:06:
De mega dip van eind februari zijn we ook te boven gekomen. Nu zakken we weer een paar procent en iedereen verliest gelijk de hoop. Dit is juist een mooi koopmoment!
Dit kan net zo goed een 40% dip worden en dan nog hoeft het geen bearmarkt te zijn. Deze dip is nu net begonnen. Meestal
Flinke wick naar beneden, dan reliëf rally, dat was vanochtend, en daarna leeglopende ballon, steeds iets sneller.

Wat is de bodem, kan al zijn geweest, maar kan ook goed 47k of 43k zijn. Dan test hij eindelijk de 20ma, gebeurt iedere bull market wel een paar keer.

Maar hodlen vind ik ook moeilijk, ook al sta ik op 300% winst ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matthias87
Gelukszoekr schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:19:
[...]

Maar wel veel alts neem ik aan. Wat is de gedachte hierachter?
Aarebe1 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:20:
[...]

100% shitcoin of helemaal geen crypto?
Alleen alts inderdaad.

Ik ben in 2017 begonnen, destijds werd mn vrouw zwanger en hadden we een huis gekocht waarvoor we alle funds nodig hadden. Uitgestapt in 2018 daardoor. 28 December 2020 weer opnieuw ingestapt nu we er weer warmpjes bij zitten.

Ik heb het idee dat ik met altcoins meer rendement kan halen dan met bitcoin. Let op, ik trade dagelijks. Focus mij met name op swings of probeer her en der een trein te spotten om op in te stappen. Geen HODL'er dus.

Het bedrag waarmee ik in december weer ben ingestapt staat nu op +104%
Ik zie uiteraard de ironie dat als ik dat in december erin had gegooid ik nu ook hetzelfde aan profit had gehad met BTC HOLDing.

Maar ik haal plezier uit day/swing trading. Ik ben ook een aantal keer flink op mijn muil gegaan afgelopen maanden, maar daar heb ik lering uitgetrokken. Door corona, en thuiswerken, heb ik best wat ruimte om mij hier doordeweeks mee bezig te houden. Lezen, kijken, leren, trial & error. En ben ik erg content met die 104% winst op die manier.

Alles wat ik erin gestopt heb is per definitie al "weg". Maar het gaat nu best goed, en op dit tempo kunnen we in de loop van dit jaar er toch een leuke auto van kopen.. (ik moest mn lease inleveren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Matthias87 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:33:
[...]

[...]

Alleen alts inderdaad.

Ik ben in 2017 begonnen, destijds werd mn vrouw zwanger en hadden we een huis gekocht waarvoor we alle funds nodig hadden. Uitgestapt in 2018 daardoor. 28 December 2020 weer opnieuw ingestapt nu we er weer warmpjes bij zitten.

Ik heb het idee dat ik met altcoins meer rendement kan halen dan met bitcoin. Let op, ik trade dagelijks. Focus mij met name op swings of probeer her en der een trein te spotten om op in te stappen. Geen HODL'er dus.

Het bedrag waarmee ik in december weer ben ingestapt staat nu op +104%
Ik zie uiteraard de ironie dat als ik dat in december erin had gegooid ik nu ook hetzelfde aan profit had gehad met BTC HOLDing.

Maar ik haal plezier uit day/swing trading. Ik ben ook een aantal keer flink op mijn muil gegaan afgelopen maanden, maar daar heb ik lering uitgetrokken. Door corona, en thuiswerken, heb ik best wat ruimte om mij hier doordeweeks mee bezig te houden. Lezen, kijken, leren, trial & error. En ben ik erg content met die 104% winst op die manier.

Alles wat ik erin gestopt heb is per definitie al "weg". Maar het gaat nu best goed, en op dit tempo kunnen we in de loop van dit jaar er toch een leuke auto van kopen.. (ik moest mn lease inleveren)
d:)b

Goed verhaal! Doordacht in elk geval. Ik heb ook de conclusie getrokken dat na een hoop gedoe ik long-term net zoveel had gehad als ik vanaf het begin BTC had gehodled. Tegelijkertijd is het leuk om een beetje te kutten met verschillende platformen, staking, trading enz. Geniet van de profits :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Redman
[...]

De Henk en Ingrid die op Litebit crypto kopen omdat ze naar de maan gaan, maar verder niks weten over de technologie of het gebruik, gaan niks toevoegen aan dit ecosysteem. Misschien doet het zelfs afbreuk.
Was het idee van Bitcoin juist ook niet (o.a.) dat de rijkdom eerlijker verdeeld zou worden over de mensheid?
Waar vind je dat? http://bitcoin.org/bitcoin.pdf zegt er niks over.
En hoe kan crypto blijven groeien zonder dat er nieuwe 'gewone' mensen instappen?
Mensen die een plukje kopen omdat ze op RTL Boulevard hebben gehoord dat ze naar de maan te gaan, zullen echt niet bijdragen aan duurzame groei van het crypto-ecosysteem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TomTorquay
The Redman schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:51:
Of jij doet wat de grote jongens willen dat je doet: met de bags blijven zitten :+
Verkopen na -20% zonder fundamentele aanleiding of blow off top is rationeel gewoon onzinnig (voor BTC). De beer markt mag zelfs nog gestart zijn, een mooie bounce krijgen we nagenoeg zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door TomTorquay op 18-04-2021 12:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rokz
  • Laatst online: 14-09 21:04
Hier een beginnende Henk. Ja ingestapt als leek, maar hoe krijg je ergens verstand van? Meelezen, meedoen, vragen stellen, fouten maken, maar ook blij mogen zijn met een gelukje en balen van een tegenslag. En als je deze Henk en Ingrids er tussen hebt zitten zijn dit naar een tijdje ook geen Henk en Ingrids meer.

Maar de echte leken die alleen maar geld zien, ja deels draait t om een paar procentjes te pakken.

Maar als ik naar me zelf kijk. Ja leuk winst maken, maar de reis maakt t leuk. De informatie vergaren, de fout ingaan, domme vragen stellen. En er weer van leren. En onder aan de streep maakt t dan alleen maar mooier om met een paar centen extra er van door te gaan :)!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Matthias87
Gelukszoekr schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:37:
[...]

d:)b

Goed verhaal! Doordacht in elk geval. Ik heb ook de conclusie getrokken dat na een hoop gedoe ik long-term net zoveel had gehad als ik vanaf het begin BTC had gehodled. Tegelijkertijd is het leuk om een beetje te kutten met verschillende platformen, staking, trading enz. Geniet van de profits :)
Thanks!

Dit was een beetje mijn houvast bij het starten overigens. Leermomenten houd ik altijd bij in mijn OneNote.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0PUZxCJqOxtx82okLBp5y8-TRY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3Eil7NuEQSG0Rm1dPdAZunxo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Iamthefish schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:27:
[...]

Eens. Daarbij: begint niet iedereen als een Henk of Ingrid? Onwetend, geinteresseerd in de gains (liefst quick uiteraard). Lang leve Henk en Ingrid!
Lijkt me wel dat iedereen zo begint ja, maar dat lijken er een paar hier te vergeten.
Die wekken de indruk dat je (bij wijze van) hier alleen welkom bent als je er al een paar jaar inzit en op hun "niveau" kunt meepraten en denken, en dat is erg jammer mijn inziens.

Iets met leef en laat leven, en gun een ander ook zijn plezier/winst.
Je weet immers niet waarom iemand onlangs in Crypto is gestapt en niet jaren terug.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
[...]

Het is een jarenlange traditie, ook buiten crypto, dat wanneer iedereen erover begint te praten, dat de top nabij is.

Het is geen afkeer, het is simpelweg een indicatie.

Zo werkt het ook iedere stock market crash: Jan Modaal begint mee te doen en enkels maanden tot jaren later gaan de rijken geld nemen en Jan Modaal is de lul. Nu Bitcoin een speelbal is van institutioneel geld wat wel op tijd is ingestapt... Is het tijd om enigszins voorzichtig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhhh
  • Laatst online: 13-09 18:47
Deze dip zorgt ervoor dat ik een iets volwassener besluit heb genomen: vanaf nu max 10% vermogen in crypto. Voorheen was dit 40% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:09
Zo ik ben ook nieuw in dit forum (sinds eind januari in de 25k (euro) dip in BTC gestapt). Maar klopt het dat de koers bij Bitvavo veel hoger is dan elders? Bijna 49k in euro, en volgens mij is dat veel hoger dan de 55k in USD.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCrownNL schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:48:
[...]

Lijkt me wel dat iedereen zo begint ja, maar dat lijken er een paar hier te vergeten.
Die wekken de indruk dat je (bij wijze van) hier alleen welkom bent als je er al een paar jaar inzit en op hun "niveau" kunt meepraten en denken, en dat is erg jammer mijn inziens.

Iets met leef en laat leven, en gun een ander ook zijn plezier/winst.
Je weet immers niet waarom iemand onlangs in Crypto is gestapt en niet jaren terug.
Instappen als dikke Henkie midden in een fatsige bullrun is het mooiste wat er is.

4 dagen later 100% op je inkoop en een wereld aan termen die voor je open gaat.

Het mooiste is wanneer je door crypto ontdekt hoe het fiat systeem en monetair beleid van centrale banken in elkaar steekt en ineens diep in het konijnenhol zit.

Vroeg of laat ga je van rendement op fiat vanzelf wel naar Bitcoin.

Mensen die dat nog niet doen zijn gewoon nog niet helemaal wakker. :>

Gepikeerde reacties hieronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:28
Iemand een idee welke exchange momenteel nog NANO deposits doorlaat om te verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterhhh
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:55:
[...]

Instappen als dikke Henkie midden in een fatsige bullrun is het mooiste wat er is.

4 dagen later 100% op je inkoop en een wereld aan termen die voor je open gaat.

Het mooiste is wanneer je door crypto ontdekt hoe het fiat systeem en monetair beleid van centrale banken in elkaar steekt en ineens diep in het konijnenhol zit.

Vroeg of laat ga je van rendement op fiat vanzelf wel naar Bitcoin.

Mensen die dat nog niet doen zijn gewoon nog niet helemaal wakker. :>

Ik voel me extreem gepikeerd ineens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
[...]
Er zit nog wat ruimte tussen ATH en dip low.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:55:
[...]

Dit ja. Dankzij crypto zijn mijn ogen geopend.
Mijn zuurverdiende geld op de bank heeft veel anderen rijk gemaakt. Never again.

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
TomTorquay schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:40:
[...]

Verkopen na -20% zonder fundamentele aanleiding of blow off top is rationeel gewoon onzinnig (voor BTC). De beer markt mag zelfs nog gestart zijn, een mooie bounce krijgen we nagenoeg zeker.
Tja, ondertussen hebben we wel support levels gebroken die het 2 maanden volhouden, terwijl de toppen duidelijk afnemen.
Altcoins met een totaal onhoudbare tokenomic blijven plussen.
En dan laat ik die domme picycle indicators nog wel even achterwege.

De mooie bounce van 50k naar 55k (10%) hoeft echt niet door te zetten.

Zonder fundamentele aanleiding -20% doen terwijl we maanden sideways gaan maakt mij huiverig, volgens mij is daar rationeel weinig mee aan de hand.

Maar ik hoop dat je gelijk hebt, S2F(X) is nog niet ontkracht dus het kan nog alle kanten op.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 18-04-2021 13:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:58
Wat ik vooral heb geleerd (afgelopen augustus ingestapt) is dat je soms juist het tegenovergestelde van je gevoel moet doen. En ik ben alles boven mijn inleg als verloren geld gaan beschouwen, dat telde ik niet mee. Dus zolang ik nog boven mijn inleg zat/zit, is er niks aan de hand.

Nu is dat natuurlijk voor de recentere instappers niet echt haalbaar, je komt veel sneller onder je inleg. Maar neem er afstand van, zoveel mogelijk, zodat je je emotie beter kunt uitsluiten. En durf te kopen op het moment dat alles rood is, en denk niet als bitcoin in een dag +10% heeft gedaan "misschien stijgt hij nog wel verder door". Oftewel, dat ene bekende zinnetje van Warren Buffett.

Ik heb zelf veel Bitcoin verloren door tot december niet te hodlen, en eind december stapte ik uit bij 27k. Vervolgens wachtte ik op de correctie die maar niet kwam. Toch maar weer ingestapt en bam, correctie.

Maar uiteindelijk toch een mooi bedrag weten te verkrijgen. Had veel meer kunnen zijn, immers bitcoin is sinds augustus x5 of x6 gegaan, ik zit op x2 ongeveer. Maar ik vergelijk mijn winsten niet met wat het had kunnen zijn, maar wat het was geweest met als ik het op de bank had laten staan. Laatst een pc gekocht van de winst, voor de zomer als het weer kan wil ik een verre reis gaan maken.

Wees blij met wat je hebt, wees niet te hebzuchtig :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Wanneer zelfs stablecoins crashen weet je dat het tijd is om naar buiten te gaan :P
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qCZ0zFq/stable.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterhhh
Als je gemiddeld niet minimaal 20 euro per uur overhoudt aan crypto doe je toch iets verkeerd. Dan kun je beter gaan fietsen bij Uber volgens mij. Veel mensen lijken te denken dat als je winst hebt, je het goed doet. Nee, je moet genoeg winst maken om het goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
Ben hier de enige die aan het kopen is met fiat zo te zien :o
Zullen zien of dit solden waren of ik REKT ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Die hond lijkt nergens last van te hebben...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zwembroek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ellQDeG5fG0w05WGmJbjBdHZc8A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KwkwDYoj8p6UT2SOdUTTBP3P.jpg?f=user_large

En de Wales hebben veel lol vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
freshprince schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:04:
Ben hier de enige die aan het kopen is met fiat zo te zien :o
Zullen zien of dit solden waren of ik REKT ga
Ik ben ook aan het kopen geweest. Geen idee of dit de bodem was maar een daling van 20% bij een aantal coins (DOT, ENJ) was voor mij genoeg om in te stappen. Ik denk uiteindelijk dat je voor je zelf moet bepalen waar je genoegen mee neemt. De coins die ik heb gekocht kunnen straks net zo goed nog harder dalen maar die risico is er altijd.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ali Baba 1001 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:58:
[...]

Dit ja. Dankzij crypto zijn mijn ogen geopend.
Mijn zuurverdiende geld op de bank heeft veel anderen rijk gemaakt. Never again.
Cash is king.

Helaas is digitaal fiat alles behalve dat.

Anonieme hand tot hand privacy uitgaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:06
Iamthefish schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:27:
[...]

Zo ben ik begonnen, Elon Musk twitterde over Doge:

https://twitter.com/elonmusk/status/1358584801003884544

Dankzij deze tweet ben ik begonnen met crypto, eerste coin was Doge (allang verkocht, dus niet die grote gain van paar dagen terug), toen kwam ik op dit forum en toen begon ik te leren over crypto! en nu is crypto een hobby van me geworden :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51
DOG blijkt een betrouwbare coin in tijden van crisis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schiavoni
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-09 04:29
Ik zat de grafiek van REN te bekijken en kwam dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPkcNOLuiTjsc_KSAJiMNq_agPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SN7QN07NJadYl8zAjbo58CO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie wel vaker heel lage dips, maar zo laag heb ik ze nog niet gezien.
Pagina: 1 ... 22 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!