Wat ik me even afvraag:
1. Je spot een mogelijke uitbraak bij een pair.
2. Waarschijnlijk gebeurt die uitbraak dan ook bij andere pairs (waar TA niet veel laat zien).
Is die uitbraak bij die andere pairs dan een gevolg van de pair waarin het begonnen is, of zijn patronen gewoon beter zichtbaar in sommige pairs?
Ik kan me voorstellen dat pairs met een groter volume geschikter zijn voor TA, en pairs met aan 1 kant minder volatiliteit...? Ook kan ik me vorstellen dat er meer getrade wordt in pairs met munten die het aan beide kanten goed doen...
Ik kan me ook voorstellen dat traders eerst beginnen te traden op een pair waar met TA iets hoopgevends te zien is, vervolgens zien andere op dat pair de koers stijgen en gaan ze op een ander pair wat voor hun geschikt is mee in de flow...? Is er in die zin dus altijd 1 leading (markt)pair?
Praktisch gezegd, stel jij voorspelt een uitbraak en iemand hier wil daarop inzetten, maar dan met een ander pair, dan gebeurt volgens mij gewoon precies hetzelfde, alleen iets vertraagd? Of komt het ook wel eens voor dat een (markt)pair helemaal niet volgt?
Ik heb het gevoel dat er vaak 1 leading pair is (daar waar de uitbraak begonnen is), en heb op die manier dit pair wel eens bewust vermeden zodat ik het het leading pair ernaast kon houden. Dit leading Jomanda pair kon me precies vertellen waar de prijs heen ging en wanneer ik moest verkopen/kopen. Dit werkte perfect. maar is dit nou echt een strategie die bewezen is? Weet iemand hier iets van?
[
Voor 4% gewijzigd door
enomiss op 18-04-2021 01:02
]