[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 254 Laatste
Acties:
  • 916.238 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:29
Richh schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:10:
[...]

Zoals in de TS staat :P gelieve geen harde bedragen te delen in dit topic.

Hiervoor zijn crypto's te makkelijk te 'stelen'; https://nos.nl/artikel/22...n-drenthe-met-boormachine en zijn jouw en andere persoonlijke informatie op een forum als deze te makkelijk te achterhalen ;)

Ookal lijkt het nu weinig. Als Doge naar een dollar gaat en mensen weten je inleg, kan het om veel geld gaan.
Ik denk niet dat ze langskomen voor 3k in crypto.
Daarnaast is het adres van een tweaker nog niet zomaar te achterhalen.
Ik denk dat het makkelijker is om een villawijk in te gaan en bij een willekeurig huis met een boormachine langs te gaan. Geld is er vaak toch wel, of dat nou in crypto zit of op de bankrekening staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Deninho85 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:11:
Goedemiddag, ik had een vraagje over nexo. Heb me sinds kort aangesloten op dit platform. Maar ben nog een beetje in dubio hoe ik de rente uitbetaald wil hebben. Kiezen jullie ervoor om dit in nexo coin te doen ivm betere rente of maken jullie hier een andere keuze in? En wat zijn jullie beweegredenen? Mijn andere vraag is of jullie er dan ook voor kiezen om 10% van de pf in nexo coin te zetten?
Ik doe dat in Nexo en heb er 10% van in m'n pf. (Daarvoor heb ik wat Nexo bijgekocht, maar wel op het moment dat hij 30 cent of zo was.) Ik neem die rente in Nexo omdat je dan meer rente krijgt, en Nexo harder stijgt dan BTC de laatste tijd - en daarbij kun je die Nexo makkelijk omzetten naar BTC of ETH e.d. met de exchange in de app als j er weer vanaf wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Smit schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:03:
** Doe maar niet, zie de topicstart **
Tja, er zitten hier jongens die in 2010 al Bitcoins aan het minen waren, mensen die in 2013 jaarsalarissen in Bitcoin pompte en het grootste deel nog steeds hodlen, moonboys uit 2017 die zijn blijven hangen, mensen die al sinds jaar en dag crypto traden en hun baan daardoor konden opzeggen en mensen die in 2021 met 50 euro zijn begonen.

De verschillen zijn groot, net als op andere vlakken in het leven.

Maar harde euro's, lekker belangrijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 30-04-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
BootjeVaren schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:16:
[...]

Waren jullie niet gek van Heineken? :+
Nee doe maar Brand dan. Of Hertog Jan. Zelfs Efes in Turkije smaakt beter.

Is er na de cake en de hamburger al een bierswapcoin?

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ali Baba 1001 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:23:
[...]

En dan een triple of een quadrupel :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-10 22:17
De ETH/BTC valuation zat ook wel tegen de bovenkant van z'n golf. Geen advies maar ik denk dat omzetten nog steeds slim is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNIgiyajyGraaQExqoJ2DSqBvsY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dHqED7eXRjurrhB9h0H2avYX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

TomTorquay schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:13:
[...]
Als je met twee spaarzame individuen een huisje wilt kopen, dan is dat nog steeds perfect mogelijk.
In België misschien. In NL kan je dat, als je bijvoorbeeld 2 salarissen hebt die samen 1,5 keer modaal zijn, gewoon vergeten. Het feit dat vaste contracten hier eigenlijk niet meer bestaan, behalve in de hoofden van hypotheekverstrekkers, verergert dit nog.

Maar dan nog wordt dat probleem niet hoofdzakelijk veroorzaakt door mensen die huizen verhuren, maar door het feit dat er steeds meer mensen in NL komen wonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 19:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Juist @Verwijderd harde euros lekker boeiend. Het gaat om de procenten die je pakt. Of je dat nu met 25 euro doet of een miljoen. Het winst percentage is gelijk.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:22:
[...]

Tja, er zitten hier jongens die in 2010 al Bitcoins aan het minen waren, mensen die in 2013 jaarsalarissen in Bitcoin pompte en het grootste deel nog steeds hodlen, moonboys uit 2017 die zijn blijven hangen, mensen die al sinds jaar en dag crypto traden en hun baan daardoor konden opzeggen en mensen die in 2021 met 50 euro zijn begonen.

De verschillen zijn groot, net als op andere vlakken in het leven.

Maar harde euro's, lekker belangrijk.
Het zijn wel altijd boys hè. Waar blijven de cryptobabes? Of hebben die allemaal zware tassen?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
KcRp schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:46:
Daarbij speel je als vastgoedinvesteerder die hoge huren vraagt een dubieuze rol in de samenleving. Je bent starters in feite aan het wegconcurreren en draagt hiermee bij aan de steigende huizenprijzen. Wil je wel bijdragen aan hogere prijzen van een eerste levensbehoefte?

Er zijn andere vormen van stabiele investeringen met een mooi rendement waar je je crypto winsten in kunt steken. Zoals aandelen die d.m.v. dividend leuke percentages per jaar aan passief inkomen opbrengen.
Die dubieuze rol speel je altijd als je in een bevoorrechte positie zit in dit kapitalistisch systeem. Als je toevallig excellent kan voetballen, als je toevallig goed op je handen kan zitten en grote cryptoHODLer bent, als je je een weg richting een topfunctie het management lult, dan geef je je overdreven hoge loon ook veel gemakkelijker uit aan allerlei producten of diensten waardoor hun prijs stijgt en je zo dus de jeugdige kleine man indirect verplicht om meer te gaan betalen voor quasi elke dienst of product. Maar als je toevallig goed kan sparen, dan mag je je geld niet investeren in vastgoed, want dan heb je opeens een dubieuze rol in de samenleving?

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 19:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Verwijderd leeft @A87 trouwens nog? Zit hij nog altijd in die trollenbox van de Bitmexjes?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Aangezien ik toch elke keer probeer te traden (waar ik dus echt niet goed in ben...), heb ik ADA en DOT maar in de "Locked Staking" gegooid voor 90 dagen. Nu kan ik er in ieder geval niet meer bij.
Met de reden wat hier gezegd is over BTC. 1 BTC blijft 1 BTC
Hopelijk was dit wijs. We gaan het over 90 dagen meemaken...

Lijkt wel een snoeppot, zo lang ik geen snoep in huis heb, kan ik er goed van af blijven :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:45
Gelukszoekr schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:27:
[...]

Het zijn wel altijd boys hè. Waar blijven de cryptobabes? Of hebben die allemaal zware tassen?
Ik ken zelf maar 1 crypto babe en die doet het 10x beter dan mij. (of is het dan ik.)

[ Voor 3% gewijzigd door zwembroek op 30-04-2021 17:30 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Laatst online: 02-10 14:40
Ali Baba 1001 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:23:
[...]

Ik denk wel dat ik in nagenoeg elk land dat ik geweest ben beter bier heb gedronken dan Heineken :p

Bierswap? Waar is die whitelist voor hun ICO?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Hebben jullie al BTC gezien wat naar boven gaat?

Kan ik eindelijk binnenkort weer op de top bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Qunix Ja, maar vooralsnog is het wel maar wat. Wen supply squeeze BTC $288k en Lambo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Tripps__
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04 22:02
Qunix schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:29:
Hebben jullie al BTC gezien wat naar boven gaat?

Kan ik eindelijk binnenkort weer op de top bijkopen.
Als jij nou bijkoopt op de top en 't hier meldt, kan ik 't kwijt.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:26:
In België misschien. In NL kan je dat, als je bijvoorbeeld 2 salarissen hebt die samen 1,5 keer modaal zijn, gewoon vergeten. Het feit dat vaste contracten hier eigenlijk niet meer bestaan, behalve in de hoofden van hypotheekverstrekkers, verergert dit nog.
Ik ben onvoldoende op de hoogte van de exacte prijzen in Nederland, maar ik kan nauwelijks geloven dat dat niet meer zou kunnen. Je moet ook geen luxe loft in hartje Amsterdam kopen uiteraard. Maar goed, als Belg heb ik dat misschien inderdaad verkeerd ingeschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
__Tripps__ schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:31:
[...]

Als jij nou bijkoopt op de top en 't hier meldt, kan ik 't kwijt.

;)
Moet je nog even wachten tot we weer dichtbij de ATH zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:26:
[...]

Maar dan nog wordt dat probleem niet hoofdzakelijk veroorzaakt door mensen die huizen verhuren, maar door het feit dat er steeds meer mensen in NL komen wonen.
Ligt er echt aan waar hoor. Bij ons heb je nog steeds een mooie twee onder een kapwoning voor nog geen 300.000 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukszoekr schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:27:
[...]

De babes houden de netwerken op scherp door on-chain te spenden. _O-

Nee flauw grapje. Er zullen ongetwijfeld vrouwen tussen zitten. Misschien is de crypto voor hen slechts handige financiële bijzaak. In plaats van voor ons, de met testosteron doordrenkte halftamme bavianen die het nodig vinden om er ook nog eens de hele dag over te converseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:28:
@Verwijderd leeft @A87 trouwens nog? Zit hij nog altijd in die trollenbox van de Bitmexjes?
A87 leeft zeker nog, maar die is wel een behoorlijke smak duiten verloren along the way helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:15

RvV

Sluw schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:25:
De ETH/BTC valuation zat ook wel tegen de bovenkant van z'n golf. Geen advies maar ik denk dat omzetten nog steeds slim is.

[Afbeelding]
Nah, ik ga niet 2x die fout maken.Zet ik het om in ETH, dan gaat BTC er vandoor. Stop ik het in BTC, gaat ETH moonen.... Dan maar 50/50 BTC en ETH. :+

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
57K weer aangetikt MOON

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Gaat het lukken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jrNQBrj83bbW8CzAwbug3AXu1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ppeCQ7vRuirltyslfyGdb4wt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QB-wgoRJbaGPMG1YfbWZPS1VWwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OYviGc3DYhOvC8vx1iKhXqwF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Taro op 30-04-2021 17:48 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

TomTorquay schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:32:
[...]

Ik ben onvoldoende op de hoogte van de exacte prijzen in Nederland, maar ik kan nauwelijks geloven dat dat niet meer zou kunnen. Je moet ook geen luxe loft in hartje Amsterdam kopen uiteraard. Maar goed, als Belg heb ik dat misschien inderdaad verkeerd ingeschat.
Nee, niet hartje Amsterdam natuurlijk. Maar met bijvoorbeeld 1,6 keer modaal kan je ongeveer 240k hypotheek krijgen hier. Daarmee kun je in goedkope wijken van goedkope steden nog wel een appartementje vinden, maar dan moet je denken aan maximaal 75m2 in het Nederlands equivalent van Molenbeek of Borgerhout. En geluk hebben, want er wordt grif overboden. Dus ja, het kan, maar dan moet je in de randstad, Brabant, west-Gelderland en Flevoland helemaal geen eisen hebben.
En ja, in Den Helder, Zuid-Limburg of Drenthe kun je voor dat geld nog wel een rijtjeshuis met een tuin vinden, maar goed, in België zal de gemiddelde Gentenaar ook niet opveren bij het idee dat hij in Charleroi wel een deftig huis kan kopen.

Het zit m trouwens niet dat mensen die hypotheek niet zouden kunnen betalen, in veel gevallen betalen ze een huur die hoger ligt dan hun maandlast bij koop. Maar de banken lenen het gewoon niet uit.

@feye1 Alleen krijg je niet zo makkelijk een hypotheek van 3 ton.

Als je in NL nu nog geen koophuis hebt, moet je rijke ouders of crypto hebben. Of meer dan 80k per jaar verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-10 22:17
RvV schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:44:
[...]

Nah, ik ga niet 2x die fout maken.Zet ik het om in ETH, dan gaat BTC er vandoor. Stop ik het in BTC, gaat ETH moonen.... Dan maar 50/50 BTC en ETH. :+
Dat is ook een prima strategie hoor, zeker als je er niet mee gaat handelen. Alleen de cijfers wijzen er op dat BTC nu weer een beetje uit gaat lopen en ETH wat minder gaat performen. Over 1 a 2 maanden is ETH weer aan de beurt. Maar, ik weet het ook niet zeker natuurlijk, het zijn golvende bewegingen over de langere termijn van de markt, de screenshot die ik plaatste was van de weekly candles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:48

tomtom901

Moderator General Chat
Zo te zien wel, 57k toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Na aanleiding in het vorige deel van dit forum van iemand die XCH (Chia) liet zien. Ben ik er met een kleine investering ingesprongen en heb toch wel geluk gehad denk ik (Als ik de Chia Reddit lees)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wSCFfag.png
Toch met mijn bescheiden 16TB aan storage 6 XCH gefarmed.

Netwerk is binnen een maand van 120PIB naar 1,2EiB gegaan en zorgt inmiddels voor shortages van high capacity HDD's en SSD's met hoge TBW's wereldwijd
Ook op Nederlandse sites lijken de externe drives en de interne schijven met hoge opslag steeds lastiger te verkrijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jelmer93 op 30-04-2021 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
Hij moet er wel door. En liefst stevig. Dus we zijn er nog niet. De laatste candle op 4h ziet er momenteel natuurlijk wel goed uit. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:48

tomtom901

Moderator General Chat
TomTorquay schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:56:
[...]

Hij moet er wel door. En liefst stevig. Dus we zijn er nog niet. De laatste candle op 4h ziet er momenteel natuurlijk wel goed uit. Of bedoel je wat anders?
Nu toch op 57.223? Of is dat niet stevig genoeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:27

Darrell

Fiat moonboy

Ja wordt gewoon een groene monthly.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV2HyEGSG8wYAf6LODzkP990I4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MF240gzivbq7rIkrdwx0hAAy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
tomtom901 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:57:
[...]

Nu toch op 57.223? Of is dat niet stevig genoeg :)
Nee, dat kan een wick worden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 21:11
streamnl schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:29:
Aangezien ik toch elke keer probeer te traden (waar ik dus echt niet goed in ben...), heb ik ADA en DOT maar in de "Locked Staking" gegooid voor 90 dagen. Nu kan ik er in ieder geval niet meer bij.
Met de reden wat hier gezegd is over BTC. 1 BTC blijft 1 BTC
Hopelijk was dit wijs. We gaan het over 90 dagen meemaken...
Waar stake jij je ADA en DOT?
Niet op Binance lijkt me, want daar is de DOT 60 of 90 dagen staking altijd "uitverkocht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 23:51
En dat is goed/slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Nu online
Jelmer93 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:54:
Na aanleiding in het vorige deel van dit forum van iemand die XCH (Chia) liet zien. Ben ik er met een kleine investering ingesprongen en heb toch wel geluk gehad denk ik (Als ik de Chia Reddit lees)
[Afbeelding]

Netwerk is binnen een maand van 120PIB naar 1,2EiB gegaan en zorgt inmiddels voor shortages van high capacity HDD's en SSD's met hoge TBW's wereldwijd
Ook op Nederlandse sites lijken de externe drives en de interne schijven met hoge opslag steeds lastiger te verkrijgen.
In welke periode heb je coins gemined. Toen het netwerk nog klein was? Of pas sinds een paar dagen.?

Ik heb nu 76 plots en draai nu een weekje of 3 maar heb nog geen geluk gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 23:43
[Afbeelding]

Netwerk is binnen een maand van 120PIB naar 1,2EiB gegaan en zorgt inmiddels voor Shortages wereld wijd
Ook op nederlandse sites lijken de externe drives en de interne schijven met hoge opslag steeds lastiger te verkrijgen.
zo snel 6XCH met 16TB is wel echt enorm geluk. Ik was er mee begonnen maar heb besloten niet verder te plotten. Network space is echt belachelijk snel belachelijk hoog geworden. Je gaat nooit kunnen volgen, zal vooral in een pool meedoen zijn.

En dan was een van de grote argumenten nog dat het een oplossing was voor de gpu schaarste voor pow miners :+ In een paar maanden tijd HDD's rond die capaciteit prijs omhoog en amper verkrijgbaar 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Skalders op 30-04-2021 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelmer93
BurnerT schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:58:
[...]

In welke periode heb je coins gemined. Toen het netwerk nog klein was? Of pas sinds een paar dagen.?

Ik heb nu 76 plots en draai nu een weekje of 3 maar heb nog geen geluk gehad.
Ongeveer sinds 5 april, Maar heb 3 blocks gewonnen in de afgelopen 2 weken.
Het is nu beetje een loterij nog op het mainnet,
Ik geloof dat er in mei supported Pools komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Skalders schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:59:
[...]

zo snel 6XCH met 16TB is wel echt enorm geluk. Ik was er mee begonnen maar heb besloten niet verder te plotten. Network space is echt belachelijk snel belachelijk hoog geworden. Je gaat nooit kunnen volgen, zal vooral in een pool meedoen zijn.

En dan was een van de grote argumenten nog dat het een oplossing was voor de gpu schaarste voor pow miners :+ In een paar maanden tijd HDD's rond die capaciteit prijs omhoog en amper verkrijgbaar 8)7
Kijk maar naar de externe schijven:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xQJzjcb.png

Omdat ze vaak WD Red of in het geval van Seagate IronWolf of Exos bevatten is het een relatieve goedkope deal om een externe schijf te kopen en te shucken.

Los zijn die krengen veeel duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
  • Laatst online: 11-07 23:27
Jelmer93 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:08:
[...]

Ongeveer sinds 5 april, Maar heb 3 blocks gewonnen in de afgelopen 2 weken.
Het is nu beetje een loterij nog op het mainnet,
Ik geloof dat er in mei supported Pools komen.
moet je wel al je plots opnieuw maken, en laat dit net lastig zijn aan dit tempo van 8 plots per dag duurt het nog even voor ik de 48TB vol heb :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:46:
[...]

Nee, niet hartje Amsterdam natuurlijk. Maar met bijvoorbeeld 1,6 keer modaal kan je ongeveer 240k hypotheek krijgen hier. Daarmee kun je in goedkope wijken van goedkope steden nog wel een appartementje vinden, maar dan moet je denken aan maximaal 75m2 in het Nederlands equivalent van Molenbeek of Borgerhout. En geluk hebben, want er wordt grif overboden. Dus ja, het kan, maar dan moet je in de randstad, Brabant, west-Gelderland en Flevoland helemaal geen eisen hebben.
En ja, in Den Helder, Zuid-Limburg of Drenthe kun je voor dat geld nog wel een rijtjeshuis met een tuin vinden, maar goed, in België zal de gemiddelde Gentenaar ook niet opveren bij het idee dat hij in Charleroi wel een deftig huis kan kopen.

Het zit m trouwens niet dat mensen die hypotheek niet zouden kunnen betalen, in veel gevallen betalen ze een huur die hoger ligt dan hun maandlast bij koop. Maar de banken lenen het gewoon niet uit.

@feye1 Alleen krijg je niet zo makkelijk een hypotheek van 3 ton.

Als je in NL nu nog geen koophuis hebt, moet je rijke ouders of crypto hebben. Of meer dan 80k per jaar verdienen.
Zuid-Limburg met Charleroi vergelijken? @WhySoSerious zeg er eens wat van!
Wij zijn toch echt wel gewoon het Florida van NL!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
TomGear schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:11:
[...]

moet je wel al je plots opnieuw maken, en laat dit net lastig zijn aan dit tempo van 8 plots per dag duurt het nog even voor ik de 48TB vol heb :/
Ik las ergens van Gene Hoffman dat ze toch bezig zijn om dit te voorkomen. Dit omdat er een unsupported pool (in china natuurlijk) nu al 20-30 procent van het netwerk heeft.

Als iedereen zijn plots uit het netwerk zou halen dan groeit hun aandeel uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 13:03
Skalders schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:59:
[...]

Hier 11tb en 4 XCH. Doe al wel mee vanaf dag 1.

My iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 11:25
TomTorquay schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:27:
[...]

Die dubieuze rol speel je altijd als je in een bevoorrechte positie zit in dit kapitalistisch systeem. Als je toevallig excellent kan voetballen, als je toevallig goed op je handen kan zitten en grote cryptoHODLer bent, als je je een weg richting een topfunctie het management lult, dan geef je je overdreven hoge loon ook veel gemakkelijker uit aan allerlei producten of diensten waardoor hun prijs stijgt en je zo dus de jeugdige kleine man indirect verplicht om meer te gaan betalen voor quasi elke dienst of product. Maar als je toevallig goed kan sparen, dan mag je je geld niet investeren in vastgoed, want dan heb je opeens een dubieuze rol in de samenleving?
Waar het om gaat is dat het tegenwoordig veel duurder is om een huis te kopen en te verhuren dan vroeger, hierdoor stijgen de woonlasten van dat huis voor een ander. Mensen moeten zich dit wat mij betreft beseffen voordat ze de "investeren in vastgoed" dromen gaan najagen. Investeer vooral in je eigen huis, dat wel.

[ Voor 30% gewijzigd door KcRp op 30-04-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Nu online
@zmeding en @Jelmer93 Heb je dan ook ooit meer dan 1 of 2 plots passed ? Ben echt benieuwd of ik nog net optijd was met instappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25

WhySoSerious

Be the change.

Ali Baba 1001 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:12:
[...]

Laat ze dat hier in ons gezicht zegguh.

Ik heb 100 kogels en geweren en kom uit Geleen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25

WhySoSerious

Be the change.

YouTube: Geleen Reprezent

Pareltje. Zal niet veel voor geboden worden though :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:53
[...]

Zeker helemaal vol met bejaarden en golfbanen (of karretjes) 😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
WhySoSerious schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:20:
[...]

Laat ze dat hier in ons gezicht zegguh.

Ik heb 100 kogels en geweren en kom uit Geleen.
Ik haal regelmatig weed in Geleen :)

Laatst met een vriend gebrainstormd over legalisering van cannabis en blockchain.
Simpel gezegd:
Kweken = Minen
Coffeeshop = Exchange
Roken = Burnen

Ik vond het niet eens slecht bedacht voor twee onnozelen bij elkaar :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 17:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onNuC7FIuSlt27xvL_FgubZ7ZEU=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/g4cHfpaBx5scX9Qgsuxz9hJ9.webp?f=fotoalbum_large

De crypto markt lijkt wel een REGENBOOG.!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyumia
Ali Baba 1001 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:26:
[...]

Ik haal regelmatig weed in Geleen :)

Laatst met een vriend gebrainstormd over legalisering van cannabis en blockchain.
Simpel gezegd:
Kweken = Minen
Coffeeshop = Exchange
Roken = Burnen

Ik vond het niet eens slecht bedacht voor twee onnozelen bij elkaar :)
Dan kun je ook nog wel wat leuke dingen verzinnen met Farmen en Havesten en Staken :9 SOLID PROJECT 5/7 WOULD INVEST.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
CornermanNL schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:26:
[...]

Zeker helemaal vol met bejaarden en golfbanen (of karretjes) 😉
Yup, mijn rovers hoeven niet al te veel moeite te doen om mijn schatkamers te vullen...geen boormachine voor nodig, een vlotte babbel doet genoeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 13:03
BurnerT schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:19:
@zmeding en @Jelmer93 Heb je dan ook ooit meer dan 1 of 2 plots passed ? Ben echt benieuwd of ik nog net optijd was met instappen.
Geen idee eigenlijk. Ik gebruik gewoon de gui, als ik af en toe kijk zie nooit meer dan 2 plots passed filter. Totale grootte van het netwerk groeit de laatste week wel extreem snel. Dus ben zelf blij dat ik helemaal in het begin ben ingestapt. De kans dat ik nog meer XCH krijg zijn erg geslonken. Verwacht er niet zoveel meer van eigenlijk.

My iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Je lijkt niet echt bekend met de reputatie van Florida als staat vol waanzinnigen.
Kijk, in België is alles natuurlijk wat extremer natuurlijk, maar Heerlerhei bijvoorbeeld durf ik best met Charelroi te vergelijken tot op zeker niveau. Nu is er in Charleroi een soort permanente zombie-apocalyps en in Heerlen duidelijk niet, verschil moet er zijn, maar toch.

Eigenlijk ging het me vooral om de afstand. Zelf vind ik Zuid-Limburg leuk, maar het zou toch onhandig zijn om ineens 200 kilometer van m'n vrienden en werk te wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:32
Is het 's nachts, als we slapen, het beste moment om in crypto te handelen of lijkt het alleen maar zo?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ricardovv
  • Laatst online: 26-09 21:00
Was er wel een beetje klaar mee gisteravond.. 2 domme trades gedaan die weer het nodige geld hadden gekost.

Om 22:00 nog een keer all in BTC gegaan.. gewoon met het doel waarom ik in de eerste instantie in BTC was gestapt.. hodl.. daarna alle apps en nieuws sites van de telefoon gegooid.. (wel een stop loss ingesteld op 37k euro..) ik wil er gewoon niet meer naar omkijken.. onder de streep is het te veel stress.. ik lijk wel gek om de hele dag naar rode en groene streepjes te kijken (is puur voor mijzelf)..

De hele dag niet naar BTC omgekeken.. manman wat een rust in het hoofd..

Stuurt net een maatje een appje met de huidige BTC koers.. mooi. Morgen weer 41k euro 😂😂. Maak niet uit enige wat boeit is wat die in 2025 waard is.. en dat is gewoon wachten.. “trekt snel de deur van tweakers weer dicht” fijn weekend iedereen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
BurnerT schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:19:
Ja hoor regelmatig ook wel eens 3, of 5 (die laatste heeel af en toe)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:32
Ricardovv schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:33:
Was er wel een beetje klaar mee gisteravond.. 2 domme trades gedaan die weer het nodige geld hadden gekost.

Om 22:00 nog een keer all in BTC gegaan.. gewoon met het doel waarom ik in de eerste instantie in BTC was gestapt.. hodl.. daarna alle apps en nieuws sites van de telefoon gegooid.. (wel een stop loss ingesteld op 37k euro..) ik wil er gewoon niet meer naar omkijken.. onder de streep is het te veel stress.. ik lijk wel gek om de hele dag naar rode en groene streepjes te kijken (is puur voor mijzelf)..

Stuurt net een maatje een appje met de huidige BTC koers.. mooi. Morgen weer 41k euro 😂😂. Maak niet uit enige wat boeit is wat die in 2025 waard is.. en dat is gewoon wachten.. “trekt snel de deur van tweakers weer dicht” fijn weekend iedereen 👍
Ja het blijft lastig. Ik heb net een coin op de verkeerde dip gekocht. Voorlopig bagholder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 21:28
Ricardovv schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:33:

Ach, ik hodl al een jaar of 3, zit er totaal jaar of 5 in. Het went. Niet teveel willen kijken is 'tgeen waar je naartoe moet gaan. Enkel als de boel lekker omhoog gaat, zoals afgelopen half jaar, ben ik weer actiever. Werkt prima, maar zet jezelf er gewoon naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:33:
[...]

Je lijkt niet echt bekend met de reputatie van Florida als staat vol waanzinnigen.
Kijk, in België is alles natuurlijk wat extremer natuurlijk, maar Heerlerhei bijvoorbeeld durf ik best met Charelroi te vergelijken tot op zeker niveau. Nu is er in Charleroi een soort permanente zombie-apocalyps en in Heerlen duidelijk niet, verschil moet er zijn, maar toch.

Eigenlijk ging het me vooral om de afstand. Zelf vind ik Zuid-Limburg leuk, maar het zou toch onhandig zijn om ineens 200 kilometer van m'n vrienden en werk te wonen.
Oh nee Florida ken ik inderdaad niet, was uiteraard meer bullshit dan wat anders. Heerlerheide...pff, laten we daar maar niet over beginnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

** Weer ontopic aub **

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 30-04-2021 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:53
Zo eens even kijken of mijn buy order van 48k al gehit is........huh wait what???!? Dit hadden we niet afgesproken BTC 😶

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomTorquay
Kol Nedra schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:47:
Zo eens even kijken of mijn buy order van 48k al gehit is........huh wait what???!? Dit hadden we niet afgesproken BTC 😶
Zitten jullie nog altijd met z'n allen te wachten in die boot?
Buy order op 48k vond ik sowieso wel een beetje ambitieus. Maar goed, hind sight = 20/20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
** Weer ontopic aub **

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 30-04-2021 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

resusaapje

h less

Kol Nedra schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:47:
Ik had hetzelfde. Ik heb uit arren moede maar DOT en KSM gekocht. Ook leuk...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:03
TomTorquay schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:50:
[...]

Buy order op 48k vond ik sowieso wel een beetje ambitieus. Maar goed, hind sight = 20/20.
Kocht ze een week geleden nog voor minder :+. Maar zijn inmiddels weer van de hand. Heel rijk word je er niet van, maar toch weer zo'n 13% gepakt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joo4El2bGHfcaGiFPgkOOLm08lM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRwemn9BXjxcTLgz4BA1UKIp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:57
Zo nieuwe mijlpaal bereikt, inleg verdubbeld in 3 maanden tijd.
Nu inleg er uit halen of niet.. that's the question
En welke munten dan uitcashen, btc en eth sowieso niet.. misschien vechain of dot of Ada pfff :X

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:14
Ja idd top weekje. Die -5% was voor de fiat staarders bedoeld

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39
Dan ben je goed gek 21 btc voor een appartement.. over 7 jaar heb je er 1 voor 1 btc of 3 huizen.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Khaelos schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:05:
En welke munten dan uitcashen, btc en eth sowieso niet.. misschien vechain of dot of Ada pfff :X
Hold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39
Beetje afhankelijk van je inleg denk ik.

Zero.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kyumia
Ligt het aan mij of is dit zeer overpriced? 1 miljoen voor een zolderkamer? Doe normaal zeg... 8)7

Heeft iemand meer foto's/een link van hoe het er van binnen uitziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niedel
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-11-2024
Kyumia schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:22:
[...]

Ligt het aan mij of is dit zeer overpriced? 1 miljoen voor een zolderkamer? Doe normaal zeg... 8)7

als je op de link naar omroepbrabant klikt staat er een filmpje van de makelaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyumia
Niedel schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:23:
[...]

als je op de link naar omroepbrabant klikt staat er een filmpje van de makelaar
Thanks! Ziet er verder opzich wel oke uit van binnen, maar zelfs al was ie de helft van de prijs dan had ik nog geen interesse gehad (niet dat ik dat kan betalen :+ maartoch). 1 miljoen ... wtf :X

[ Voor 5% gewijzigd door Kyumia op 30-04-2021 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
TomTorquay schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:50:
[...]

Deze gast zat er bij het vorige dipje goed op... als ie deze keer weer gelijk heeft gaan we nog wat dieper: https://twitter.com/hvandrie/status/1388139392552800259

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

resusaapje

h less

[Afbeelding]

Wow, res-pek. Met mijn 34 plots sinds 4 april heb ik nog niks binnengeharkt. Halverwege april zou 1 XCH nog 1 week duren, inmiddels is dat opgelopen naar 2 maanden ;(

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Kyumia schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:22:
[...]

Het is zeker wat duur, ook qua vierkantemeterprijs. 800k lijkt me meer dan genoeg. Verder vind ik het een donker hol, wat niet zo gek is op een zolder met een schuin dak.
Wel opvallend dat die vraagprijs in BTC gewoon in de advertentie stond ook.

https://www.funda.nl/koop...ment-87730448-markt-17-a/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pletter
@all we hebben ook een huizen topic hier😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik maak die keuze als volgt:
- Ik bepaal de ratio waar ik mij fijn mee voel: A% crypto, B% fiat op de ouderwetse spaarrekening.
- Maandelijks gaat mijn spaardeel van mijn loon volgens dezelfde ratio naar crypto, respectievelijk mijn ouderwetse spaarrekening.
- Eens in de zoveel tijd breng ik de boel in balans om de gewenste ratio in stand te houden. Afromen op crypto betekent succes, afromen op fiat betekent oppassen.
- Als ik echt een kans zie in crypto wil ik nog wel eens een extra injectie geven aan crypto om vervolgens de ratio weer snel te herstellen door af te romen op crypto.

Simpel voorbeeld:
- Je hebt 20.000
- Je zegt ratio 1:1 / 50/50
- 10.000 in crypto, 10.000 in fiat
- Crypto wordt 15.000, fiat blijft 10.000 (fuck de bank)
- Crypto afromen op 12.500, fiat wordt 12.500
- En zo verder

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
pletter schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:33:
@all we hebben ook een huizen topic hier😎
Maar die worden niet voor 21 BTC verkocht. Alhoewel, denk dat als je het bod doet weinig mensen nee zullen zeggen.

Of het het geld waard is kun je je afvragen. Ik zou niet eens weten waar Veghel ligt, laat staan dat ik er wil wonen (al mag je als starter niet heel kieskeurig meer zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
🤙🤙🤙🤙 @Ypuh

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkH0zQQ0VLfkfczfliBY_1AIY2U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JFgzZxZLOXJYDbUu3Hbfl2dM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRZqUt3tzgd1G-vUCaoTptMzKBI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D0LgzWlk3k57TBZi6p5oc6vl.jpg?f=user_large

Muhahhahahahaaha

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2021 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Laatst online: 01-10 10:58
resusaapje schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:31:
[...]

Wow, res-pek. Met mijn 34 plots sinds 4 april heb ik nog niks binnengeharkt. Halverwege april zou 1 XCH nog 1 week duren, inmiddels is dat opgelopen naar 2 maanden ;(
Ik ben 18 april begonnen. Inmiddels op 140 plots, maar niks noppes nada ook.

23 dagen geeft ie bij mij aan.

[ Voor 4% gewijzigd door ActualFantasy op 30-04-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
ActualFantasy schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:48:
[...]

Ik ben 18 april begonnen. Inmiddels op 140 plots, maar niks noppes nada ook.

23 dagen geeft ie bij mij aan.
Het is ook wel beetje een lottery lijkt wel. Als ik kijk naar reddit waar mensen soms wel een handjevol plots al een block kregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Dat Chia minen is m.i. waanzin. Heb er even naar gekeken maar het sloopt je SSD, drijft de prijzen van hardware gigantisch op en dan lijkt het ook nog pure mazzel te zijn of je uberhaupt resultaat haalt of niet. Nog meer negatieve publiciteit voor crypto en dan ook nog pretenderen "groen" te zijn.

edit: berichten hierboven bevestigen mijn beeld dat het willekeur lijkt te zijn of je resultaat behaalt of niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Bananeman op 30-04-2021 19:55 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
catchingfire schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:30:
[...]

Deze gast zat er bij het vorige dipje goed op... als ie deze keer weer gelijk heeft gaan we nog wat dieper: https://twitter.com/hvandrie/status/1388139392552800259
Hoe moet ik dit interpreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Bananeman schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:54:
Dat Chia minen is m.i. waanzin. Heb er even naar gekeken maar het sloopt je SSD, drijft de prijzen van hardware gigantisch op en dan lijkt het ook nog pure mazzel te zijn of je uberhaupt resultaat haalt of niet. Nog meer negatieve publiciteit voor crypto en dan ook nog pretenderen "groen" te zijn.

edit: berichten hierboven bevestigen mijn beeld dat het willekeur lijkt te zijn of je resultaat behaalt of niet.
Dat pure mazzel ben ik wel met je eens.

Maar verder kun je ook op een gewone HD je plotjes zetten, mijn pc stond toch al aan, en een schijf extra erbij maakt kwa stroom weinig uit. Je moet er ook niks nieuws voor gaan kopen.

Mijn idee was als ik er vroeg bij ben, dan wie weet. Maar dat viel ff tegen, want ze groeien zo hard momenteel dat de kans steeds kleiner wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:15
freshprince schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:57:
[...]

Hoe moet ik dit interpreteren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYVpSMuTj31i6tk10mZuwFaW7q0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PJs8qt5nODNv5CGWVXyORPCu.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
ActualFantasy schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:58:
[...]

Dat pure mazzel ben ik wel met je eens.

Maar verder kun je ook op een gewone HD je plotjes zetten, mijn pc stond toch al aan, en een schijf extra erbij maakt kwa stroom weinig uit. Je moet er ook niks nieuws voor gaan kopen.

Mijn idee was als ik er vroeg bij ben, dan wie weet. Maar dat viel ff tegen, want ze groeien zo hard momenteel dat de kans steeds kleiner wordt.
Ik heb een NAS draaien met voldoende vrije ruimte, heb alleen geen "normale" HD in mijn PC zitten om die plots te maken. En via de NAS (netwerk dus) wordt het wel erg langzaam.

Bovendien wat je zegt: het groeit zo hard dat de kans met de dag kleiner wordt. Tegen complete Chinese Chia-farms valt niet op te boksen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Bananeman schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:54:
Missed out en te laat ingesprongen zeker?

Als je het vergelijkt met traditionele POW concepten is het zeker wel groener.
Jij roept dat het je SSD sloopt. Dat klopt ook wel. Maar goed je moet dan ook niet plotten met een consumer grade SSD.

Ik heb een enterprise grade Samsung SSD op de kop getikt voor vrij weinig geld die maar 1000 uur gedraaid had met enkele TB's geschreven. Totale levensduur? 6,3Petabyte aan schrijfacties.

Alle andere coins die je niet mined via pools (Deze zijn nog in ontwikkeling voor Chia) zijn op op basis dat jij een block gemined hebt. Zodra de pools er zijn is het farmen daarvan niet anders als ETH of BTC.

Ik denk dat Chia niet voor meer negatieve publiciteit zorgt dat BTC en ETH. Immers HDD's en SSD's zijn volgens mij met onderdelen gemaakt die wel wat beter verkrijgbaar of makkelijker te maken zijn dan GPU's

Lees je even iets verder in :)

Oh en voor een netwerk die al meer nodes heeft dan BTC en een netwerk grootte van 1,3 EiB heeft vind ik onderstaand verbruik (geschat) van het hele netwerk niet heel erg extreem.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W2gpLEf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Jelmer93 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:01:
[...]

Missed out en te laat ingesprongen zeker?
Kansloos.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Bananeman schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:00:
[...]

Ik heb een NAS draaien met voldoende vrije ruimte, heb alleen geen "normale" HD in mijn PC zitten om die plots te maken. En via de NAS (netwerk dus) wordt het wel erg langzaam.

Bovendien wat je zegt: het groeit zo hard dat de kans met de dag kleiner wordt. Tegen complete Chinese Chia-farms valt niet op te boksen.
Ja, er is ook denk ik een inschattingsfout gemaakt bij de mensen achter Chia.

Er is nu blijkbaar zonder dat er pool opties zijn, toch een pool gemaakt. En die pakt nu wel erg veel weg.
Punt is wel dat je dan je private keys moet opgeven aan hun, en dan als er op 3 mei gehandeld kan worden, hopen dat je krijgt waar je voor gefarmed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
ActualFantasy schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:02:
[...]

Er is nu blijkbaar zonder dat er pool opties zijn, toch een pool gemaakt. En die pakt nu wel erg veel weg.
Punt is wel dat je dan je private keys moet opgeven aan hun, en dan als er op 3 mei gehandeld kan worden, hopen dat je krijgt waar je voor gefarmed hebt.
Not your keys not your coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
ActualFantasy schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:02:
[...]

Moet haast wel, want zo lang is mainnet niet live dacht ik. En minen kan pas sinds dat moment voor zover ik weet.
En de prijs is nog niet bekend, of inmiddels wel?

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Jelmer93 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:03:
[...]

Not your keys not your coins.
Ik hoop gewoon op een paar Chia straks, en dan zien we wel of ie op de koers begint waar ie momenteel op staat.

Zal wel niet, maar is gokje waard.

Verschillende prijzen, varierend van 1000 dollar tot 8000 dollar zelfs. Maar ook bedragen van 20 tot 50 dollar gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door ActualFantasy op 30-04-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 18:07
Ik heb zelf 2 Chia tot nu weten te farmen met 10TB. Was een zeer kleine investering om dit te bereiken, dus met een klein beetje geluk draai ik ieder geval quite. Alles daarboven is mooi meegenomen als winst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
ActualFantasy schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:04:
[...]

Ik hoop gewoon op een paar Chia straks, en dan zien we wel of ie op de koers begint waar ie momenteel op staat.

Zal wel niet, maar is gokje waard.

Verschillende prijzen, varierend van 1000 dollar tot 8000 dollar zelfs. Maar ook bedragen van 20 tot 50 dollar gezien.
Zo sta ik er ook in, inleg was minimaal. En ik ben ook pas 5 april gestart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ActualFantasy
Jelmer93 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:06:
[...]

Zo sta ik er ook in, inleg was minimaal. En ik ben ook pas 5 april gestart
En mijn pc stond toch al aan voor ETH mining, en dit bijt elkaar niet.
Pagina: 1 ... 124 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!