[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 254 Laatste
Acties:
  • 916.218 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:42
MicroWhale schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:55:
[...]

Voor mij is >50% absurd. Ik ben zzp en dit is onderdeel van mijn pensioensparen/FIRE. Alles in crypto (ook al zou het alleen BTC en ETH zijn) zou voor mij veel te veel risico zijn. Het is geld dat ik nu kan missen, maar straks moet hebben. Er moet dus wel een bepaalde groei zijn over tijd, want anders moet ik over een aantal jaar serieus gaan sparen om nog enigszins te kunnen leven.

Voor iedereen zit die afweging anders in elkaar, dus kan me voorstellen dat het voor sommigen geen enkel probleem is om >50%, >75% of 100% in crypto te hebben.
Ja en dat is echt totaal logisch en ik zou hetzelfde doen als jij als ik in jou schoenen zou staan. Maar ik heb geen kids, zeer goede baan, jong, lage hypotheek. Als nu mijn hele crypto pf 0 euro zou zijn gaat morgen gewoon de wekker weer en alles gaat gewoon door alsof er niets is gebeurt. Dit is mijn 3e bull run en het enige waar ik mee bezig ben is sats verzamelen. En doel is keer een idioot huis kopen met maar 1/3 hypotheek en dan genoeg over houden om weer mooi DCA te doen aankomende 2 jaar bear.........

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:31

YES

Moderator General Chat
Pelox schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:56:
Bij mij zit het meeste in stenen, verder is de verdeling 60% crypto, 40% fiat.
In stenen als in, je eigen woning? Of nog iets daarnaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10

WhySoSerious

Be the change.

MicroWhale schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:57:
[...]

O, dat heb ik niet eens meegerekend. Ben ik nu af?
Nee, een stapel stenen wordt niet veel meer waard hoor. Anders ga ik straks even de waterput afbreken en op marktplaats zetten.

Nah, ik ging uit van liquide middelen. Vastgoed waar je zelf in woont is dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Skalders schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:55:
[...]

Idem hoor, jaarlijks gewoon de balans terug in orde brengen.

[...]

Ik geloof wel in crypto. Maar, vanuit een gezond investeringsperspectief, is alles in crypto t.o.v. een ETF zoals een shitcoin tegen de BTC is (beetje hyperbool). Je speelt hier met je toekomst, jaren van je leven. Met een goede investeringsgeest kan je praktisch garanderen dat je jaren eerder financieel onafhankelijk bent en indien gewenst op pensioen kan gaan. Zoek eens wat op over FIRE, ook NL heeft best een grote community hierin. Ook op Reddit trouwens.

Zelf ben ik fan van een bogleheads approach.
Mijn salaris is dermate hoog, dat dit weinig invloed heeft op mijn leven/ toekomst en dus ook nergens mee "speel". Zoals al eerder gemeld ik vind ETF's en aandelen maar boring en ben er mee gestopt. Leverde vrij weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:09
Hier is het maar 5% Crypto en 95% fiat.
Ik had het liever 60% Crypto gezien en 40% fiat.... Maar mijn vrouw wordt al soepeler en vertrouwd nu Crypto wel iets meer aangezien ik liet zien hoeveel winst ik gehaald heb in de afgelopen 2 maanden (toen ik begon met Crypto)

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:58
YES schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:00:
[...]

Eigen woning ja :+ dus telt niet mee eigenlijk..

Maar wel de afgelopen maanden 2x afgelost met een deel crypto. En een deel ligt dus ook op mijn dak sinds deze week.. mag je dat ook meerekenen als investering?

Was een tijdje geleden ook aan het kijken naar een stacaravan of klein huisje in Zeeland als investering. Best leuk maar een hoop gedoe ook uiteindelijk.. maar als crypto echt nog een keertje flipt is zoiets wel een idee.

[ Voor 25% gewijzigd door Pelox op 29-04-2021 15:04 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:00:
[...]

Als ik de prijzen moet bekijken was je met een investering in hout dit jaar een stuk beter af geweest :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:10
Gelukszoekr schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:57:
99% BTC. Je kan ook goed zien wanneer ik alles heb omgezet in BTC. Zo'n 2 maand geleden waarna deze gestopt is met groeien
HODL, je geduld gaat beloond worden ;)

PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 01:06
anti elppa schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:01:
[...]

Mijn salaris is dermate hoog, dat dit weinig invloed heeft op mijn leven/ toekomst en dus ook nergens mee "speel". Zoals al eerder gemeld ik vind ETF's en aandelen maar boring en ben er mee gestopt. Leverde vrij weinig op.
Gezond investeren hoort boring te zijn. Het levert jaren van je leven op. Als je ooit begonnen bent met ETF dan heb je vast toch ook uitgerekend wat je doelen zijn en op welke termijn je die kan verwezenlijken?

Ik zeg niet dat crypto geen plaats heeft zoals de oude garde nu soms nog steeds zegt, integendeel, ik ben van mening dat een moderne PF, vooral bij jongere mensen die wat risico aankunnen, er zeker 10% van mag in hun PF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondThunder schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:54:
100% Crypto hier, waarom?

1 - Ik krijg steeds minder geloof in fiat en klassieke beleggingen zoals aandelen
2 - Traden kan veel goedkoper zijn en kan meestal 24/7
3 - De crypto techniek is gaaf
4 - Winsten kunnen gigantisch zijn (verliezen ook)
5 - Ik denk dat de crypto wereld enkel zal groeien op de lange termijn en ons fiat systeem zal krimpen
6 - Deels gedecentraliseerd , vind ik gaaf. Vooral DeFi Projecten als Sovryn en Agave vind ik super gaaf om te volgen
7 - Ik haal er veel meer plezier uit dan beleggen in aandelen bijvoorbeeld.
8 - De community is ontzettend had aan het groeien momenteel, ik zit in veel leuke Whatsapp/Telegram groepen
Ik ben het hier ten dele mee eens omdat ik niet zoveel verstand heb van crypto kan ik niet overal over meepraten, maar ik heb ook minder geloof in FIAT, ik vind de techniek vet, ik geloof dat crypto ook zal gaan groeien, ik vind de decentralicatie onwijs goed.

Ik hoop het ooit mee te kunnen maken dat mijn salaris in crypto wordt gestort en dat ik alles kan betalen met crypto. Dat het de euro en het normale oude geld zal gaan vervangen. Dus als ik iemand geld verschuldigd ben dat ik hem terug kan betalen zonder tussenpersoon.

Nu zie ik het nog als beleggen, maar ik hoop in de toekomst dat het een echt betaalmiddel gaat worden. Weet alleen niet of dat gaat gebeuren maar dat zou ik echt vet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Skalders schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:04:
[...]

Gezond investeren hoort boring te zijn. Het levert jaren van je leven op. Als je ooit begonnen bent met ETF dan heb je vast toch ook uitgerekend wat je doelen zijn en op welke termijn je die kan verwezenlijken?

Ik zeg niet dat crypto geen plaats heeft zoals de oude garde nu soms nog steeds zegt, integendeel, ik ben van mening dat een moderne PF, vooral bij jongeren mensen die wat risico aankunnen, er zeker 10% van mag in hun PF.
Hier ben ik het mee eens. Daarom wordt er hier nu ook maandelijks ingelegd in een indexfonds waar "niet naar wordt omgegeken" (stiekem kijk ik iedere dag even hoor :+). In de crypto-bearmarkt, en wanneer %crypto tov totale PF onder een bepaalde grens gezakt is zal er misschien wat maandelijkse investering plaats gaan vinden voor de volgende bull-markt. Maar niet met deze verhoudingen.

Snel rijk worden bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

REKT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Skalders schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:04:
[...]

Ik zeg niet dat crypto geen plaats heeft zoals de oude garde nu soms nog steeds zegt, integendeel, ik ben van mening dat een moderne PF, vooral bij jongeren mensen die wat risico aankunnen, er zeker 10% van mag in hun PF.
nee nooit uitgerekend. Wij leven vrij goedkoop. Weet nu al niet wat ik met mijn fiat moet. uit pure verveling stort ik het in BTC. Al kom ik nu 2 jaar zonder werk te zitten boeit dat helemaal geen drol op het totaal (ja zou me kapot vervelen). Ik weet uiteraard dat dit een enorme luxe positie is, en lang niet voor iedereen geld. Maar ik hoop dat je snapt waarom ik zoveel in crypto zit. Voor mij is het meer, alles of niets. En dat niets, is prima vertoeven, waarbij alles, idioot is. Werkt tot nog toe na 8 jaar crypto helemaal top.
En moet ook zeggen dat als ik 50+ had geweest ik er wel anders ingezeten zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
Ik ben 1 van de armere hier denk ik.
Slechts 10% in crypto. 20% in fiat en de overige 70% in aandelen en etfs.
Doel is wel nu enkel DCA in dipjes in crypto bij te steken.
Het gedeelte fiat en aandelen is voor mij groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:07:
[...]

Hier ben ik het mee eens. Daarom wordt er hier nu ook maandelijks ingelegd in een indexfonds waar "niet naar wordt omgegeken" (stiekem kijk ik iedere dag even hoor :+). In de crypto-bearmarkt, en wanneer %crypto tov totale PF onder een bepaalde grens gezakt is zal er misschien wat maandelijkse investering plaats gaan vinden voor de volgende bull-markt. Maar niet met deze verhoudingen.

GME.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

MicroWhale

The problem is choice

WhySoSerious schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:00:
[...]

Nee, een stapel stenen wordt niet veel meer waard hoor. Anders ga ik straks even de waterput afbreken en op marktplaats zetten.

Nah, ik ging uit van liquide middelen. Vastgoed waar je zelf in woont is dat niet.
Ik ook.

De overwaarde van de stenen waar ik me dagelijks onder/tussen verschuil schijnen de afgelopen 6 jaar toch een 3x te hebben gedaan (lees goed: Dit zegt niet dat de waarde van mijn huis 3x is gegaan!)... je merkt er alleen niks van en kunt er niet bij, daarom reken ik het niet mee.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-07 15:03
100% Crypto. Reden is simpel: Gains gaan wat sneller dan de aandelenmarkt waar ik eerst op handelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Pelox schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:02:
[...]

Eigen woning ja :+ dus telt niet mee eigenlijk..

Maar wel de afgelopen maanden 2x afgelost met een deel crypto. En een deel ligt dus ook op mijn dak sinds deze week.. mag je dat ook meerekenen als investering?

Was een tijdje geleden ook aan het kijken naar een stacaravan of klein huisje in Zeeland als investering. Best leuk maar een hoop gedoe ook uiteindelijk.. maar als crypto echt nog een keertje flipt is zoiets wel een idee.
Ja oké. Dan heb ik ook wel een andere investering inderdaad.

Mijn idee van crypto is ook om zulke dingen er mee te bekostigen, aflossen, dingen op mijn dak leggen, je kent het wel. En misschien dan ook eens kijken om een deel van de crypto-winst juist weer door te sluizen naar andere meer 'betrouwbare' investeringen.

Een vakantiehuisje is leuk maar als het echt flink op afstand ligt ook wel gedoe inderdaad. Het dorp waar ik woon heeft best veel toerisme en vakantiehuisjes genoeg in de omgeving, dus dat zou ooit een optie kunnen zijn, al denk ik dat het hier niet makkelijk is om zo'n huisje te bemachtigen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:02
kernie schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:02:
[...]

HODL, je geduld gaat beloond worden ;)
Ik stel jullie geduld maximaal op de proef. Zelf ben ik er wel aan gewend dat wat ik koop stil blijft staan :p

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

WhySoSerious schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:07:
[...]

Wat is jouw definitie van snel eigenlijk wat dit betreft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skalders
anti elppa schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:09:
[...]

nee nooit uitgerekend. Wij leven vrij goedkoop. Weet nu al niet wat ik met mijn fiat moet. uit pure verveling stort ik het in BTC. Al kom ik nu 2 jaar zonder werk te zitten boeit dat helemaal geen drol op het totaal (ja zou me kapot vervelen). Ik weet uiteraard dat dit een enorme luxe positie is, en lang niet voor iedereen geld. Maar ik hoop dat je snapt waarom ik zoveel in crypto zit. Voor mij is het meer, alles of niets. En dat niets, is prima vertoeven, waarbij alles, idioot is. Werkt tot nog toe na 8 jaar crypto helemaal top.
En moet ook zeggen dat als ik 50+ had geweest ik er wel anders ingezeten zou hebben.
Hoeveel je verdient hoeft er niets mee te maken. Als je nu € 1500 per maand verdient of € 10000. Wat als je ooit een carrière switch wilt? Wat als je volledig andere waardes en doelen gaat krijgen? Financiële onafhankelijkheid is de echte luxe positie. Maar goed, het is jouw keuze natuurlijk en ik wil hier niemand de les spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Glenn Hoddle schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:13:
[...]

Wat is jouw definitie van snel eigenlijk wat dit betreft?
Nou ja, eigenlijk doel ik hier op een duurzame manier. Een crypto-moonshot, een GME dat is vaak geluk hebben door er tijdig bij te zijn. Structureel door dit soort ontwikkelingen vermogen blijven vergaren zit er niet in. Een enkeling heeft dat geluk wellicht, maar daartegenover staan 10.000en gevallen die dat niet lukt (en dat ook niet zullen vermelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:59
Skalders schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:28:
Even off topic, door de redelijk technische praat ging ik er altijd vanuit dat de meeste crypto investeerders hier ook in eerste instantie verstand hebben van investeren op zich. In het feedback topic had ik me wel verschrokken van iemand zijn reactie.

dus ik ben benieuwd:
  • Hoe is jullie verhouding PF crypto t.o.v. klassiek investeren?
  • En hoeveel aandeel heeft bv. vastgoed en index investeren daarin?
  • Indien dat aanzienlijk kleiner t.o.v. crypto is, of zelfs onbestaand, is dat uit onwetendheid of een weloverwogen beslissing met sterke argumenten?
  • Zoja, welke argumenten?
Verhuur mijn appartement in amsterdam.
Alle winst uit huur gaat elke maand naar crypto(btc en eth)
Mijn inkomsten als freelancer is 50/50, na alle lasten en belastingen 50% wat ik overhoudt in fiat op rekening, ander helft in crypto.

Uiteindelijk doel van mijn crypto is weer naar vastgoed voor verhuur ivm passief inkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

RickvN schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:56:
[...]

Ik denk dat de leeftijd ook samenhangt met het risico dat je wil nemen (inclusief je levenssituatie).
En ZZP'er vergt idd ook wel van je dat je wellicht sommige risico's ook moet beheersen.
Ja klopt. Het is anders denken. Je verdient wel meer maar moet ook meer betalen. Daarnaast heb je meer controle over je geld/vermogen, dus daar hangt ook de verantwoordelijkheid aan vast om daar goed mee om te gaan. Best een goede leerschool, want ik kon daarvoor eigenlijk niet met geld omgaan.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
MicroWhale schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:12:
[...]

Ik ook.

De overwaarde van de stenen waar ik me dagelijks onder/tussen verschuil schijnen de afgelopen 6 jaar toch een 3x te hebben gedaan (lees goed: Dit zegt niet dat de waarde van mijn huis 3x is gegaan!)... je merkt er alleen niks van en kunt er niet bij, daarom reken ik het niet mee.
Mijn huis schijnt ongeveer 33% meer waard geworden te zijn sinds ik het gekocht heb/erin woon. Maar helaas geld dat niet alleen voor mijn woning. m.a.w. woorden, als ik mijn woning verkoop en er een vergelijkbare woning voor weer wil kopen schiet ik er niets mee op. Dan zou ik moeten speculeren op dat de huizenprijzen gaan dalen en tijdelijk gaan huren. Dat zie ik sowieso niet zitten. Dus ik zie mijn huis ook zeker niet als een investering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:04
Bananeman schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:37:

Ik moet binnenkort nog wat DOT overzetten naar Kraken, wat is het voordeel van deze route/methode? Lagere fee?
Xlm transfer fee is 0.00001xlm, het is ontwikkeld als een betaalplatform, met razendsnelle transactiesnelheden.
Zit je wel met tradefees xlm-> ... , en dit kan ook oplopen bij grote bedragen.

(Meestal kijk ik ook voor wat Profit met de volatility😋)

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:59
INJ bootje vertrokken....dan maar positie DOT flink vergroot. :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:21

knakworst

Get more sats!

Hier 60 procent crypto 20 Procent aandelen en 20 procent cash (triodos groenfonds vanwege box 3 voordeel maar het is nagenoeg zo stabiel als cash).

De 60 procent crypto zit 50 procent in btc, 20 procent bnb 10 procent eth en 20 procent in liquiditypools in pancakeswap. Die opbrengsten zet ik momenteel in BNB en BUSD om voor de Binance creditcard en financiert zichzelf momenteel ruimschoots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Voor mij speelt de FO - of FMO zeker wel een rol. Laatste jaren al bezig geweest uitgaven te verminderen, leningen te herfinancieren (familiebank etc etc). Tariefklasse hypotheek verlagen, goedkopere levensverzekering met zelfde dekking voor hypotheek etc.

Vanaf december 2020 weer actief geworden met crypto. 2 weken terug zelfs een deel van mijn aandelen verkocht om ook in crypto te steken (wat inmiddels vrijwel verdubbeld is)...

Verhouding crypto/aandelen nu 80/20 maar ga binnenkort wat winsten gebruiken om te herbalanceren.

Door deze bullrun heb ik ineens een "kickstart" qua vrij vermogen/investeringsruimte om het FMO plan te versnellen. Ik wil nog steeds werken maar ik wil niet "alle jaren tot mijn pensioen" móeten werken, dat is voor mij FMO.

Vrouw accepteert het inmiddels ook dat ik bijv. in Pannenkoeken handel en ze wil het niet eens meteen uitgeven ;)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Spannend, nog even de 50k aantikken of niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCunVpW3PJiLWMD1HhEVwqj_QzE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AJg2pBISi9KGrnxJr0GmD2Zo.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
zwembroek schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:19:
INJ bootje vertrokken....dan maar positie DOT flink vergroot. :)
Wat doe jij nou, ga je het over crypto hebben?

Graag eerst even je investeringsratio en doelen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Vorige week per ongeluk mijn bitcoin sv uit het oog verloren en zoon +-100 Euro verlies gemaakt, niet dat dit een ramp is maar iemand een idee of deze nog terug gaat stijgen ? heb nu het verlies beperkt naar 80 Euro, laten staan of alles er uit halen en ETH kopen om zo het verlief terug goed te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

WhySoSerious schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:15:
[...]

Nou ja, eigenlijk doel ik hier op een duurzame manier. Een crypto-moonshot, een GME dat is vaak geluk hebben door er tijdig bij te zijn. Structureel door dit soort ontwikkelingen vermogen blijven vergaren zit er niet in. Een enkeling heeft dat geluk wellicht, maar daartegenover staan 10.000en gevallen die dat niet lukt (en dat ook niet zullen vermelden).
Ja, dat is dan niet herhaalbaar omdat je erg geen invloed op hebt en geluk moet hebben. Maar dat is met aandelen toch net zo, maar dan met lagere gains?
ETH en BTC staan ook meer dan 10x hoger dan hun laagste punt vorig jaar, dus het hoeven niet eens gekke moonshots te zijn ook, of beschouw je de 'conservatiefste' cryptomunten ook als niet-duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@SteffanS BSV is de slechtste keuze die je kunt maken... Maar het is aan jezelf om te bepalen hoe je dat terugverdient, daar kan niemand wat zinnigs over zeggen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Skalders schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:14:
[...]

Hoeveel je verdient hoeft er niets mee te maken. Als je nu € 1500 per maand verdient of € 10000. Wat als je ooit een carrière switch wilt? Wat als je volledig andere waardes en doelen gaat krijgen? Financiële onafhankelijkheid is de echte luxe positie. Maar goed, het is jouw keuze natuurlijk en ik wil hier niemand de les spellen.
ja en dat is nu juist de grap. Als btc morgen ineens 50% minder waard is, kan ik wat jij hierboven schetst prima doen, minder werken, werk waar ik nog maar 30% verdien tov wat ik nu krijg, allemaal geen centje pijn.
Ik snap dus ook dat als je daar nog niet bent, je wat ouder bent, kinderen hebt, net met crypto begonnen bent, een mega hypotheek hebt etc etc je het anders zou doen dan dat ik nu doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
YES schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:22:
[...]

Wat doe jij nou, ga je het over crypto hebben?

Graag eerst even je investeringsratio en doelen delen.
Tsja wat een gelul man...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Glenn Hoddle schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:23:
[...]

Ja, dat is dan niet herhaalbaar omdat je erg geen invloed op hebt en geluk moet hebben. Maar dat is met aandelen toch net zo, maar dan met lagere gains?
ETH en BTC staan ook meer dan 10x hoger dan hun laagste punt vorig jaar, dus het hoeven niet eens gekke moonshots te zijn ook, of beschouw je de 'conservatiefste' cryptomunten ook als niet-duurzaam?
Beurs stijgt de laatste 100 jaar met 7,5% YoY. Dat is een uitgangspunt waar je redelijk op kunt bouwen.
Of crypto jaar in jaar uit 50% rendement gaat leveren durf ik niet te beweren, daarmee ga ik het aandeel dan (in de toekomst) ook beperkt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Tsja, klopt. Is ook wel een beetje inherent aan dit topic. (Ik bedoelde het wel als geintje trouwens ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Taro schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:24:
@SteffanS BSV is de slechtste keuze die je kunt maken... Maar het is aan jezelf om te bepalen hoe je dat terugverdient, daar kan niemand wat zinnigs over zeggen.
Heb ik idd gemerkt, beginners fout... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

YES schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:18:
[...]

Mijn huis schijnt ongeveer 33% meer waard geworden te zijn sinds ik het gekocht heb/erin woon. Maar helaas geld dat niet alleen voor mijn woning. m.a.w. woorden, als ik mijn woning verkoop en er een vergelijkbare woning voor weer wil kopen schiet ik er niets mee op. Dan zou ik moeten speculeren op dat de huizenprijzen gaan dalen en tijdelijk gaan huren. Dat zie ik sowieso niet zitten. Dus ik zie mijn huis ook zeker niet als een investering.
Klopt ja. Het is op papier wel veel geld, maar wat je er voor kunt kopen is hetzelfde. Vandaar mijn opmerking dat je er niks van merkt.
Je hebt er alleen voordeel van als je geen instapwoning hebt en kleiner wilt gaan wonen. Op dat moment kun je namelijk van je overwaarde een klein huis of appartement zonder hypotheek kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
MicroWhale schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:27:
[...]

Klopt ja. Het is op papier wel veel geld, maar wat je er voor kunt kopen is hetzelfde. Vandaar mijn opmerking dat je er niks van merkt.
Je hebt er alleen voordeel van als je geen instapwoning hebt en kleiner wilt gaan wonen. Op dat moment kun je namelijk van je overwaarde een klein huis of appartement zonder hypotheek kopen.
Je kan het ook altijd op de huurmarkt zetten en de cashflow positie als waarborg voor de bank gebruiken naar je volgende pand toe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
YES schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:26:
[...]

Tsja, klopt. Is ook wel een beetje inherent aan dit topic. (Ik bedoelde het wel als geintje trouwens ;) )
Wist ik ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
SteffanS schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:26:
[...]

Heb ik idd gemerkt, beginners fout... |:(
Dat is dan je winst, een geleerde les :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Hoe is jullie verdeling met BTC en ETH in je portfolio?

Ik merk dat ETH bij mij bijna op 50% is inmiddels en weet niet of dat op langere termijn wel wenselijk is.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Remko.me schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:28:

Ik merk dat ETH bij mij bijna op 50% is inmiddels en weet niet of dat op langere termijn wel wenselijk is.
0% / 0% ik doe alleen aan altcoins traden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Remko.me schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:28:

Als je verwachting voorlopig is dat ETH net zo hard of harder stijgt is dat toch prima? Vind het geen gekke verdeling. BTC mag groter zijn maar sentiment rondom ETH is (hier althans) behoorlijk positief.

Mijn BTC aandeel in mijn crypto PF is 51% en ETH 13% trouwens. Wil ETH nog wel uitbreiden maar momenteel is dat denk ik nog niet zo slim met het momentum.

[ Voor 14% gewijzigd door YES op 29-04-2021 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Skalders schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:27:
[...]

Je kan het ook altijd op de huurmarkt zetten en de cashflow positie als waarborg voor de bank gebruiken naar je volgende pand toe :)
Ja, dat is mijn huis-op-Ibiza versie 2. De omgeving waar ik woon kan ik verhuren aan expats, vaak met langere contractduur en opzegbaar van mijn kant.

Versie 1 is dat ik met BTC genoeg geld heb om daar een 2e huis te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
MicroWhale schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:31:
[...]

Ja, dat is mijn huis-op-Ibiza versie 2. De omgeving waar ik woon kan ik verhuren aan expats, vaak met langere contractduur en opzegbaar van mijn kant.

Versie 3 is je huis verkopen en er BTC van kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

YES schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:34:
[...]

Versie 3 is je huis verkopen en er BTC van kopen?
Nee, dit huis geef ik het liefst door aan mijn kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
MicroWhale schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:36:
[...]

Nee, dit huis geef ik het liefst door aan mijn kinderen.
Cool, mooi streven :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshprince
Waarom neemt BTC altijd ADA mee in zijn downwaardse trends... Stop daarmee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Best prijzig, dat Ibiza. Naar Spaanse maatstaven dan. Momenteel heb je wel 3 tot 4 BTC nodig voor een beetje een redelijk aardig flatje daar. BTC moet maar weer eens z'n best gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Skalders schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:55:
[...]

Idem hoor, jaarlijks gewoon de balans terug in orde brengen.

[...]

Ik geloof wel in crypto. Maar, vanuit een gezond investeringsperspectief, is alles in crypto t.o.v. een ETF zoals een shitcoin tegen de BTC is (beetje hyperbool). Je speelt hier met je toekomst, jaren van je leven. Met een goede investeringsgeest kan je praktisch garanderen dat je jaren eerder financieel onafhankelijk bent en indien gewenst op pensioen kan gaan. Zoek eens wat op over FIRE, ook NL heeft best een grote community hierin. Ook op Reddit trouwens.

Zelf ben ik fan van een bogleheads approach.
Het nu beginnen met investeren in aandelen lijkt mij een flink risico aangezien alles enorm hoog staat. Uiteraard zal het over een periode van 50 jaar renderen, maar wat nu als we weer eens een flinke crash krijgen?

Dan zou ik eerder fysiek goud/zilver aanraden wat al jaren wordt gemanipuleerd, maar toch over de afgelopen 10/20 jaar aardig rendeert. Inmiddels mag je koper daar ook aan toevoegen.

De top cryptos dienen ook als een hedge tegen fiat en met alle ellende waar we nu zitten plus de records van de beurzen... tja

Misschien gek maar je kan bij wijze van je aandelen pf laten we zeggen dat deze 10k is een jaar in defi stablecoins staking zetten tegen 70% APY dit staat gelijk een 10 jaar een gemiddeld eenvoudige index?

[ Voor 14% gewijzigd door green-tea op 29-04-2021 15:48 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Glenn Hoddle schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:41:
[...]

Best prijzig, dat Ibiza. Naar Spaanse maatstaven dan. Momenteel heb je wel 3 tot 4 BTC nodig voor een beetje een redelijk aardig flatje daar. BTC moet maar weer eens z'n best gaan doen.
Inderdaad. Ik streef naar <1BTC voor een leuk huisje met 3 slaapkamers en 2 badkamers.
Enige oplossing is dat BTC (veel) harder groeit dan de huizenprijzen op Ibiza, want die gaan ook hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
YES schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:30:
[...]

Als je verwachting voorlopig is dat ETH net zo hard of harder stijgt is dat toch prima? Vind het geen gekke verdeling. BTC mag groter zijn maar sentiment rondom ETH is (hier althans) behoorlijk positief.

Mijn BTC aandeel in mijn crypto PF is 51% en ETH 13% trouwens. Wil ETH nog wel uitbreiden maar momenteel is dat denk ik nog niet zo slim met het momentum.
het is vooral gekomen door zijn snelle groei afgelopen week met shorts die ik hold omdat het blijft stijgen.. :P ik twijfel of dat wel wenselijk is maar tot nu toe zijn daardoor tientjes extra binnen gekomen.
Weet alleen niet of ik dat op langere termijn moet gaan houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Glenn Hoddle schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:41:
[...]

Mooie nieuwe koers/handelspaar om te gebruiken: IBA/BTC (IBA = IBiza Apartment). Momenteel is de koers ongeveer 0.29 maar we hopen voor het einde van het jaar de 1.0 aan te tikken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

green-tea schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:43:
[...]

Het nu beginnen met investeren in aandelen lijkt mij een flink risico aangezien alles enorm hoog staat. Uiteraard zal het over een periode van 50 jaar renderen, maar wat nu als we weer eens een flinke crash krijgen?

Dan zou ik eerder fysiek goud/zilver aanraden wat al jaren wordt gemanipuleerd, maar toch over de afgelopen 10/20 jaar aardig rendeert. Inmiddels mag je koper daar ook aan toevoegen.

De top cryptos dienen ook als een hedge tegen fiat en met alle ellende waar we nu zitten plus de records van de beurzen... tja
Time in the market beats time to the market.

Zelfde kunnen we immers van Crypto zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
green-tea schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:43:
[...]

De top cryptos zullen ook als een hedge tegen fiat dienen en met alle ellende waar we nu zitten plus de records van de beurzen... tja
Slim investeren is investeren in de hele markt wereldwijd, niet in specifieke aandelen (hoewel dat ook een deel van de PF kan zijn). Is wel zo dat er een crash kan zijn, maar je hebt heus geen 50 jaar nodig om je vermogen exponentieel te laten groeien om uiteindelijk enkel daarvan te kunnen leven (indien gewenst). En inderdaad, zoals gezegd, time in the market > timing the market

Goud en zilver is een goede hedge tegen de markt ja, maar dat zie ik als een store of value die bedoeld is om je vermogen veilig te stellen en niet direct om je vermogen te groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Remko.me schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:45:
[...]

het is vooral gekomen door zijn snelle groei afgelopen week met shorts die ik hold omdat het blijft stijgen.. :P ik twijfel of dat wel wenselijk is maar tot nu toe zijn daardoor tientjes extra binnen gekomen.
Weet alleen niet of ik dat op langere termijn moet gaan houden.
Mij zeggen shorts eigenlijk niets dus daar kan ik echt niets over zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 12:00
Vandaag al een erg leuke winst gepakt op UBX en trias dus alles verkocht.. Trias is nog wel flink gegaan daarna.

Hoe ga je om met het emotionele gedeelte ? heb nu een dusdanige winst gemaakt en echt in tether staat dat ik even niet goed weet wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Laatst online: 01-10 08:20
Wo Ve schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:17:
Weten jullie nog goede twitter accounts, van traders in deze tijdzone? Ik volg best aardig wat amerikanen, maar het is nu een beetje stil op mijn feed :)
Welke volg je zoal? Ik volg vooral https://twitter.com/timep...mp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor maar is volgens mij ook van de andere kant van de Atlantische plas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Skalders schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:48:
[...]

Slim investeren is investeren in de hele markt wereldwijd, niet in specifieke aandelen (hoewel dat ook een deel van de PF kan zijn). Is wel zo dat er een crash kan zijn, maar je hebt heus geen 50 jaar nodig om je vermogen exponentieel te laten groeien om uiteindelijk enkel daarvan te kunnen leven (indien gewenst).

Goud en zilver is een goede hedge tegen de markt ja, maar dat zie ik als een store of value die bedoeld is om je vermogen veilig te stellen en niet direct om je vermogen te groeien.
Uiteraard is het verdelen van je pf de belangrijkste hedge tegen risico. Maar begrijp niet waarom sommige het absurt vinden dat een crypto pf meer waarde heeft als de standaard aandelen. Beide zijn op dit moment high risk in de zin van de kans dat je aandelen -20/40% gaan niet iets onwaarschijnlijk is.

Toch groeit je vermogen in edelmetalen gemiddeld met 10% als we kijken over de afgelopen 10 jaar, voor mij is het dus zowel een store-of-value als vermogens groei aandeel.

Mijn pf bestaat inmiddels uit geen aandeel in aandelen, dit heb ik verschoven naar edelmetalen. Grootste deel in crypto/stables en een deel in fiat.

Het stoppen met jaarlijks kopen van een nieuwe autos en dit juist te investeren is de beste investering ooit maar blijft wel enorm lastig.

[ Voor 10% gewijzigd door green-tea op 29-04-2021 15:58 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
corneedebruin schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:50:
Vandaag al een erg leuke winst gepakt op UBX en trias dus alles verkocht.. Trias is nog wel flink gegaan daarna.

Hoe ga je om met het emotionele gedeelte ? heb nu een dusdanige winst gemaakt en echt in tether staat dat ik even niet goed weet wat te doen.
Niet meer naar die koers kijken is wat voor mij vaak werkt :P

En je hebt winst gemaakt. Prima. Kijken wat je er mee wilt, heb je nog een andere munt waarin je, je positie wilt uitbreiden voor de lange termijn, dan kan je dat met die winst doen. Eventueel nog even kijken naar wat je verwachting op korte termijn is en of er nog een dip komt, dan zou je even kunnen afwachten.

Ik denk ook dat het een soort mindset is, dat je niet denkt aan wat je allemaal had kunnen hebben, maar tevreden bent dat je er met winst uitgestapt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MicroWhale schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:44:
[...]

Inderdaad. Ik streef naar <1BTC voor een leuk huisje met 3 slaapkamers en 2 badkamers.
Enige oplossing is dat BTC (veel) harder groeit dan de huizenprijzen op Ibiza, want die gaan ook hard.
Opvallend wel, de huizenmarkt van de toeristische Costa's e.d. krijg juist best wat klappen door corona en brexit. Vast ander publiek.

3 slaapkamer en 2 badkamers is een goed begin. Moet het ook nog een tuin hebben en vrijstaand zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
freshprince schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:40:
Waarom neemt BTC altijd ADA mee in zijn downwaardse trends... Stop daarmee! :D
ADA moet dit weekend weer even terug naar de < 1 om daarna weer naar 1,15 te gaan. Easy money :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
.GoO schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:55:
[...]

ADA moet dit weekend weer even terug naar de < 1 om daarna weer naar 1,15 te gaan. Easy money :P
voor easy money had je gister in BAKE en PROM moeten stappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:38
nemesis2212 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:57:
[...]

Gisteren is oud nieuws, als je nou kunt vertellen waar we vandaag in moeten stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Nopheros schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:58:
[...]

Gisteren is oud nieuws, als je nou kunt vertellen waar we vandaag in moeten stappen ;)
ik zou zeggen hetzelfde, maar de bodem bij beide lijkt nog niet bereikt zo te zien. dus die wacht ik af om weer in te stappen. maar met zulke gains is zo'n correctie niet gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Nopheros schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:58:
[...]

Denk dat ik er eerder even uit ga stappen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Glenn Hoddle schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:53:
[...]

Opvallend wel, de huizenmarkt van de toeristische Costa's e.d. krijg juist best wat klappen door corona en brexit. Vast ander publiek.

3 slaapkamer en 2 badkamers is een goed begin. Moet het ook nog een tuin hebben en vrijstaand zijn?
Vrijstaand en tuin zou mooi zijn, maar een townhouse kan ook een mooie optie zijn. Dit is iets voor over 5-10 jaar en dan kan er zoveel veranderd zijn! Misschien wordt t wel een huisje op Mallorca of bij Valencia... of geen huisje en ga ik lekker de wereld rondtrekken.... We zullen zien. No hurries, no worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-09 11:35
Pff, ik woon nog gewoon in de kelder bij m'n ma :+

Kan niet eens een woning vinden voor een normale prijs (ben alleenstaand).. Laat die BTC maar snel naar 1 mil gaan. Al ben ik bang dat tegen die tijd de huizen nog 1.5x zo duur zijn geworden. Maar goed, dit is voer voor een ander topic.

[ Voor 69% gewijzigd door Raaafie op 29-04-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Laatst online: 01-10 08:20
[...]

Met de halving in 2024 ga ik op prospectie/huizenjacht in Ibiza. Zondagmorgen afterparty at my place 8)

Nee effe serieus, ik heb eigenlijk weinig echte 'doelen' als het op vlak van crypto aankomt. Ik doe het vooral omdat ik naar de toekomst toe meer gemoedsrust wil en financieel onafhankelijk wil worden (ja wie wil dat niet he). Maar moest er zich een extreme opportuniteit voordoen dan steek ik mijn geld liever in wat stenen op Ibiza dan dat ik naar de lambo dealer ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MicroWhale schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:01:
[...]
We zullen zien. No hurries, no worries.
Amen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
wanneer kopen jullie nog wat bitcoins bij? welke drempel?

Ik heb een buy order op 41000 euro maar dat is misschien niet reëel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshprince
Remko.me schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:06:

Ik hoop het niet hé.
Anders gaat alles weer door het putje...
50k zou mogen van mij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
freshprince schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:07:
[...]

Ik hoop het niet hé.
Anders gaat alles weer door het putje...
50k zou mogen van mij O-)
Ik hoop het ook niet heb aardig wat in BTC zitten 8)7
maar het jeukt om wat ETH om te zetten in BTC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Remko.me schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:06:

Je steelt wel veel specifieke vragen (over koersverwachtingen en dergelijke), ik heb dat ook wel eens gedaan en kreeg eigenlijk nooit zulke concrete antwoorden omdat niemand het precies weet.

Het is heel stom maar je moet voor jezelf een doel/strategie bepalen en daar dan domweg aan vast houden. Wel gebaseerd op wat eigen onderzoek natuurlijk. Gedegen analyses en daarmee wellicht wat informatie waar je wat mee kan vind je eerder in het [NK]-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
nemesis2212 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:57:
[...]

Daar zit ook een veel groter risico aan vast. Bij de dips van ADA heb je 90% zekerheid dat je minimaal 10% winst (en met wat geluk 20-30%) pakt.

Ik hou meer van de voorspelbare stable coins :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
YES schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:09:
[...]

Je steelt wel veel specifieke vragen (over koersverwachtingen en dergelijke), ik heb dat ook wel eens gedaan en kreeg eigenlijk nooit zulke concrete antwoorden omdat niemand het precies weet.

Het is heel stom maar je moet voor jezelf een doel/strategie bepalen en daar dan domweg aan vast houden. Wel gebaseerd op wat eigen onderzoek natuurlijk. Gedegen analyses en daarmee wellicht wat informatie waar je wat mee kan vind je eerder in het [NK]-topic.
Daar heb je gelijk in inderdaad, misschien ook omdat ik crypto nog maar aantal weken doe, wel ervaring met beleggen maar vooral op kort.
Ik vind crypto wel van een hele andere markt waardoor ik er veel minder grip op lijk te hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:29

The Chosen One

Zie signature!

Huisjes, Ibiza... *heeft net 200 euro in crypto zitten (vandaag))*

Misschien extra snoepje volgende week? :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
The Chosen One schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:14:
Huisjes, Ibiza... *heeft net 200 euro in crypto zitten (vandaag))*

Misschien extra snoepje volgende week? :+
Je denkt te klein voor dit topic. Volgende week zou je een huisje op de maan moeten willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Animal
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-11-2022
-Splash- schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:15:
[...]

Je denkt te klein voor dit topic. Volgende week zou je de maan moeten willen.
Fixed

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb weer een nieuwe gevonden die aan het einde van de driehoek zit.
Het gaat om ATOM/BTC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhCpHD39hdMq2_TklGdE5T1VLU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dk0N0MDfNYuyICW2DgWzbDSQ.jpg?f=fotoalbum_large
Welke kant die uitbreekt is nog niet duidelijk omdst de RSI rond de 50 zit.
Dat is nog even afwachten en afwachten op bevestiging van de uitbraak :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Remko.me schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:10:
[...]

Daar heb je gelijk in inderdaad, misschien ook omdat ik crypto nog maar aantal weken doe, wel ervaring met beleggen maar vooral op kort.
Ik vind crypto wel van een hele andere markt waardoor ik er veel minder grip op lijk te hebben :X
Logisch, ik ben er vanaf begin februari actief mee bezig, had daarvoor nog wat smeulende resten vanuit 2017/2018 maar daar keek ik helemaal niet naar om. Wat ik je kan zeggen is dat je niet snel een concrete voorspelling qua prijs gaat krijgen, en degenen die dat wel heel specifiek zeggen te kunnen zijn charlatans.

Ik doe drie dingen:
- als ik op zoek ben naar iets nieuwd: als ik (hier of ergens anders) een coin voorbij zie komen (die niet op PCS geswapt moet worden met het handmatig invoeren van een adres, dat is echt puur gokwerk en ga ik mijn tijd niet aan verspillen) die wellicht potentie heeft ga ik de use case zoeken. Als die use case ergens te vinden is en mij aanstaat lees ik verder, of het voor de rest ook een beetje solide lijkt check ik dit en het NK topic nog even of het hier ook wel eens voorbij komt. Vervolgens koop ik wat, of niet. Vaak genoeg beslis ik dan alsnog niets te doen omdat ik geen andere coin in mijn PF heb die ik wil opgeven. En daarbij blijft het dan nog een gok. Het kan maar zo een mooi verhaal zijn waar voor mij meer mensen ingetrapt zijn waardoor ook de koers ergens op lijkt en dan is het alsnog niets.

- daarnaast probeer ik tegenwoordig een beetje trends te vinden in koersen, en dan niet op basis van een timeframe van 1 tot 15m maar op een uur of 4 uur. Als ik een vermoeden heb dat ik weet wat een koers gaat doen of wanneer een koer het einde van een triangle nadert ga ik hier zoeken of er meer mensen zijn die dit zien en of ik het ergens anders op internet ook tegen kom. En dan nog weet je het niet zeker, dus ik handel dan alsnog niet altijd.

- en uiteraard heb ik als doel 60%-70% van mijn PF uit BTC en ETH te laten bestaan.

Geen idee of mijn manier van doen goed is, maar zo doe ik het. Ging vanaf februari prima, afgelopen twee, drie weken ietsje minder hard gestegen maar nog altijd best tevreden over mijn PF. Hopelijk heb ik er enkele juweeltjes in zitten die deze bullrun nog een keer helemaal los gaan, of beter nog straks na de volgende bear market wanneer alles een stuk lager staat tot de hardste moonshots gaan behoren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
0108daniel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:21:
Het gaat om ATOM/BTC
[Afbeelding]
Oh en @Remko.me , deze posts houdt ik ook altijd in de gaten :)
Niet blind volgen maar @0108daniel zit er niet vaak naast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
Super bedankt voor je lange reactie, dit geeft wel inzicht hoe jij het aanpakt, dank daarvoor! _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Veel mensen hier met een fiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hier denk nog wel eens aan, maar het wordt weer een veel te lange post dan...Maar goed, kan het maar kwijt zijn.

Ben hierdoor een vriend ermee in aanraking gekomen. Veel te laat. blijf mezelf maar voor m'n kop slaan hoe dat ik 'dit' gemist heb 8)7 . Maar goed is gebeurd. Heb mooi gezin, leuk huis, vakantiehuis etc alleen niet betaald met crypto. Dus meer t motto: ' we hebben geen geld maar wel spullen' :+

Hopelijk kan ik er nog wat van maken komende jaren. Beter iets dan niets.

Vriend van me vertelde begin dit jaar dus: 'doe dat nou!'
Toch maar uitgezocht. Bitvavootje gemaakt. etc. Supermakkelijk.
En eerlijk ook gewoon al leuke winsten gehaald. ik ben van geld moet rollen. Maar langzaam maar zeker komt er vaag een soort streven en strategie op (denk/hoop ik).
Vraag me nog niet welke strategie. Maar ik voel dat ik van onbewust onbekwaam naar nu al bewust onbekwaam ben, dus het gaat al beter :D

Ik wil dan ook gewoon van alles weten. hoe t werkt. wat zit er allemaal achter. TA (snap er nog niks van). ben er dus best wel mee bezig. En t is soms nog leuk ook :+

Maar die vrienden van ons hebben echt goed geboert hiermee. echt letterlijk van 10-20K inleg tonnen gemaakt afgelopen 2 jaar. :7
Hij weet best wel van de tech waar hij in investeert moet ik toegeven. Noem een top 50 munt en hij verteld wie er achter zitten en wat de kansen zijn.
Maar.....Hij richt zich voornamelijk op goedkope munten. 'Moet jij ook doen' zegt 'ie. 'BTT is nog spotgoedkoop die gaat nog X keer over de kop.'

Ik had vroeg hoe hij over Stop-Limits dacht en hoe hij ze inzet. Maar dan heeft hij gewoon geen idee waar ik het over heb. Hij koopt op gevoel. weet niet eens wat de afkorting TA betekend of wat ik met Technische Analyse bedoel (vroeg of hij tips had).

Hij belegt enkel op BV en BCM. Wil op mijn advies wel naar Binance maar de transactiekosten vindt ie te hoog vanwege zijn inmiddels grote PF (heb je er na 2 trades al wel uit met jouw geluk zeg ik dan).

Hij heeft namelijk wel paar keer munt geadviseerd en die gingen inderdaad in die week naar dan maan.
Durf het bijna niet te zeggen hier (maar ja, gaat niet over mij dus... :Y) ). hij heeft eind vorig jaar 2 BTC (!) verkocht en alles in ADA, BTT, HOT, XRP gestopt. heeft daar geen moment spijt van.

Ik ben zelf net begonnen. dus winst kan snel verdampt zijn. omdat ik denk dat we wel het topje van de bullmarkt naderen. Ik vraag of hij zich geen zorgen maakt over een crash. Maar dat gaat er niet in.
Als er een crypto kerk zou bestaan, is hij de dominee op de preekstoel. BTC gaat naar 1miljoen. ADA $20,- alles gaat nog zeker x10 of meer. Maar ik moet niet in BTC stappen, veel te duur. ' Kijk naar de goedkope munten' zegt ie dan.

Ik ben een te voorzichtige crypto belegger en zou wel meer winst willen durven op zoeken. maar ik heb het idee dat hij best grote risico's aan het nemen is.
Goh...ga ik hier een vraag van maken? Ja, ik heb er een:

Is dit bij sommigen van jullie ook gewoon zo gegroeid en accepteer je de risico's? Of is jullie PF met het groeien ervan toch ook veranderd in een wat veiliger PF?
Heb ik gelijk om hem ervoor te waarschuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardovv
  • Laatst online: 26-09 21:00
Ricardovv schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:46:
Besloten om BTC voor 50% te swappen voor ETH. Heeft me iets aan BTC gekost. Toen ik kocht zat de verhouding op 50.14 BTC / 49.86 ETH. Beide in Hodl pot.

Nu op:

[Afbeelding]
Hmmm gaat wel “rap” 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vldjD9z2P-A9iRq1ZQUo83i0xVg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3cA2qQdwzBfPr62UJZh0lzZy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
toch wel spannend of de 53,5 support het gaat houden had wel weer een iets overtuigendere bounce verwacht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

readytoflow schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:29:
Hier denk nog wel eens aan, maar het wordt weer een veel te lange post dan...Maar goed, kan het maar kwijt zijn.

Ben hierdoor een vriend ermee in aanraking gekomen. Veel te laat. blijf mezelf maar voor m'n kop slaan hoe dat ik 'dit' gemist heb 8)7 . Maar goed is gebeurd. Heb mooi gezin, leuk huis, vakantiehuis etc alleen niet betaald met crypto. Dus meer t motto: ' we hebben geen geld maar wel spullen' :+

En eerlijk ook gewoon al leuke winsten gehaald. ik ben van geld moet rollen. Maar langzaam maar zeker komt er vaag een soort streven en strategie op (denk/hoop ik).
Vraag me nog niet welke strategie. Maar ik voel dat ik van onbewust onbekwaam naar nu al bewust onbekwaam ben, dus het gaat al beter :D

Ik wil dan ook gewoon van alles weten. hoe t werkt. wat zit er allemaal achter. TA (snap er nog niks van). ben er dus best wel mee bezig. En t is soms nog leuk ook :+

Maar die vrienden van ons hebben echt goed geboert hiermee. echt letterlijk van 10-20K inleg tonnen gemaakt afgelopen 2 jaar. :7
Hij weet best wel van de tech waar hij in investeert moet ik toegeven. Noem een top 50 munt en hij verteld wie er achter zitten en wat de kansen zijn.
Maar.....Hij richt zich voornamelijk op goedkope munten. 'Moet jij ook doen' zegt 'ie. 'BTT is nog spotgoedkoop die gaat nog X keer over de kop.'

Ik had vroeg hoe hij over Stop-Limits dacht en hoe hij ze inzet. Maar dan heeft hij gewoon geen idee waar ik het over heb. Hij koopt op gevoel. weet niet eens wat de afkorting TA betekend of wat ik met Technische Analyse bedoel (vroeg of hij tips had).

Hij belegt enkel op BV en BCM. Wil op mijn advies wel naar Binance maar de transactiekosten vindt ie te hoog vanwege zijn inmiddels grote PF (heb je er na 2 trades al wel uit met jouw geluk zeg ik dan).

Hij heeft namelijk wel paar keer munt geadviseerd en die gingen inderdaad in die week naar dan maan.
Durf het bijna niet te zeggen hier (maar ja, gaat niet over mij dus... :Y) ). hij heeft eind vorig jaar 2 BTC (!) verkocht en alles in ADA, BTT, HOT, XRP gestopt. heeft daar geen moment spijt van.

Ik ben zelf net begonnen. dus winst kan snel verdampt zijn. omdat ik denk dat we wel het topje van de bullmarkt naderen. Ik vraag of hij zich geen zorgen maakt over een crash. Maar dat gaat er niet in.
Als er een crypto kerk zou bestaan, is hij de dominee op de preekstoel. BTC gaat naar 1miljoen. ADA $20,- alles gaat nog zeker x10 of meer. Maar ik moet niet in BTC stappen, veel te duur. ' Kijk naar de goedkope munten' zegt ie dan.

Ik ben een te voorzichtige crypto belegger en zou wel meer winst willen durven op zoeken. maar ik heb het idee dat hij best grote risico's aan het nemen is.

Is dit bij sommigen van jullie ook gewoon zo gegroeid en accepteer je de risico's? Of is jullie PF met het groeien ervan toch ook veranderd in een wat veiliger PF?
Uiteindelijk zal hij zichzelf tegen komen. Winst nemen en herbalanceren moet je altijd doen, altijd.

Volgende bearmarket staat BTC weer op 6 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisapple
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-07-2021

Risico hoort erbij, Veel tekst voor een simpele vraag. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
WhySoSerious schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:36:
[...]

Volgende bearmarket staat BTC weer op 6 cent.
If only :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Ik dacht dat TA voor trend analyse stond. Geen idee wat het nou is 8)7
Dan is ie wel een dominee die het bestaan van god (BTC) ontkent. Of is BTC voor hem de oerknal? Mooi dat het bestaat maar slechts het begin van alles?

Denk dat je gelijk hebt ja! BTC is gewoon de meest dominante cryptocoin en je ziet andere munten vroeg of laat altijd reageren op BTC. Dus als BTC het mooi vind geweest met de bullrun dan gaat de rest ook onderuit.
Tip: zoek ff de halving cycle op. Zolang BTC dominantie aanhoudt en er geen gekke dingen gebeuren waardoor heel crypto of BTC in zijn geheel ineens verdwijnen, is die cycle heel goed bruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Remko.me schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:28:
[...]

Super bedankt voor je lange reactie, dit geeft wel inzicht hoe jij het aanpakt, dank daarvoor! _/-\o_
De grap is dus dat ik ook nog een rookie ben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaes
  • Laatst online: 21:47

Chaes

#HODL

Multipla is where it's at.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Mijn BNB verkooporder is aangetikt op 504 Euro. Het is sinds een lange tijd dat ik BNB verkocht heb en ook nog gelijk op de EURO pair. Het geld is nodig voor de IPAD PRO 12.9", cadeau voor mijn vrouw.

Morgen is het te koop en toevallig maakt BNB een move naar boven. :+

Edit: met screenshot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDzQSp_wd5WF1IeSxTsLj2h3iYk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xjizWETKz1zixDzrmpseGdaB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Zhou op 29-04-2021 17:04 ]

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Chaes schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:39:
[...]

Multipla is where it's at.
Niet om het één of het ander, maar Multipla is een 8-letter-woord.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Injective protocol naar de maan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
0108daniel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:21:
Het gaat om ATOM/BTC
[Afbeelding]
Zou handig zijn moest er zoiets als een automatische driehoekvinder bestaan op bvb Tradingview. Zou ook voor jou wel wat werk schelen, me dunkt :)

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Pagina: 1 ... 116 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!