Hier denk nog wel eens aan, maar het wordt weer een veel te lange post dan...Maar goed, kan het maar kwijt zijn.
Ben hierdoor een vriend ermee in aanraking gekomen. Veel te laat. blijf mezelf maar voor m'n kop slaan hoe dat ik 'dit' gemist heb

. Maar goed is gebeurd. Heb mooi gezin, leuk huis, vakantiehuis etc alleen niet betaald met crypto. Dus meer t motto: ' we hebben geen geld maar wel spullen'
Hopelijk kan ik er nog wat van maken komende jaren. Beter iets dan niets.
Vriend van me vertelde begin dit jaar dus: 'doe dat nou!'
Toch maar uitgezocht. Bitvavootje gemaakt. etc. Supermakkelijk.
En eerlijk ook gewoon al leuke winsten gehaald. ik ben van geld moet rollen. Maar langzaam maar zeker komt er vaag een soort streven en strategie op (denk/hoop ik).
Vraag me nog niet welke strategie. Maar ik voel dat ik van onbewust onbekwaam naar nu al bewust onbekwaam ben, dus het gaat al beter
Ik wil dan ook gewoon van alles weten. hoe t werkt. wat zit er allemaal achter. TA (snap er nog niks van). ben er dus best wel mee bezig. En t is soms nog leuk ook
Maar die vrienden van ons hebben echt goed geboert hiermee. echt letterlijk van 10-20K inleg tonnen gemaakt afgelopen 2 jaar.
Hij weet best wel van de tech waar hij in investeert moet ik toegeven. Noem een top 50 munt en hij verteld wie er achter zitten en wat de kansen zijn.
Maar.....Hij richt zich voornamelijk op goedkope munten. 'Moet jij ook doen' zegt 'ie. 'BTT is nog spotgoedkoop die gaat nog X keer over de kop.'
Ik had vroeg hoe hij over Stop-Limits dacht en hoe hij ze inzet. Maar dan heeft hij gewoon geen idee waar ik het over heb. Hij koopt op gevoel. weet niet eens wat de afkorting TA betekend of wat ik met Technische Analyse bedoel (vroeg of hij tips had).
Hij belegt enkel op BV en BCM. Wil op mijn advies wel naar Binance maar de transactiekosten vindt ie te hoog vanwege zijn inmiddels grote PF (heb je er na 2 trades al wel uit met jouw geluk zeg ik dan).
Hij heeft namelijk wel paar keer munt geadviseerd en die gingen inderdaad in die week naar dan maan.
Durf het bijna niet te zeggen hier (maar ja, gaat niet over mij dus...

). hij heeft eind vorig jaar 2 BTC (!) verkocht en alles in ADA, BTT, HOT, XRP gestopt. heeft daar geen moment spijt van.
Ik ben zelf net begonnen. dus winst kan snel verdampt zijn. omdat ik denk dat we wel het topje van de bullmarkt naderen. Ik vraag of hij zich geen zorgen maakt over een crash. Maar dat gaat er niet in.
Als er een crypto kerk zou bestaan, is hij de dominee op de preekstoel. BTC gaat naar 1miljoen. ADA $20,- alles gaat nog zeker x10 of meer. Maar ik moet niet in BTC stappen, veel te duur. ' Kijk naar de goedkope munten' zegt ie dan.
Ik ben een te voorzichtige crypto belegger en zou wel meer winst willen durven op zoeken. maar ik heb het idee dat hij best grote risico's aan het nemen is.
Goh...ga ik hier een vraag van maken? Ja, ik heb er een:
Is dit bij sommigen van jullie ook gewoon zo gegroeid en accepteer je de risico's? Of is jullie PF met het groeien ervan toch ook veranderd in een wat veiliger PF?
Heb ik gelijk om hem ervoor te waarschuwen?