The best is yet to come
Is dat alleen geluid van de auto's?Rembock schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:26:
Voor degenen die geen Crofty/Brundle kunnen luchten, maar ook geen zin hebben in Nederlands commentaar; je kunt ook het FX geluidskanaal selecteren.
Gisteren (voor een groot deel) de laatste race nog een keer terug gekeken met dit geluidskanaal, moet zeggen dat dit best prettig kijkt
Er rijden nog meer Engelsen rond… vanaf volgend seizoen zelfs in die Mercedes met raketmotor.LZ86 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:20:
Wel dikke kans dat zodra HAM stopt ik F1 tv eens ga bekijken.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Met de connecties in de F1 zat het ook heel goed, 1 van de commentatoren kende Zak Brown heel goed van vroeger.
Ik ben nog niet overtuigd….
Beau was niet echt sterk in het interview en was duidelijk fan van Olav. Ik ben geen journalist, maar als ik te horen krijg dat ‘we het anders gaan doen’, stel dan de vraag waarom Tom Coronel en Giedo van der Garde er wel bij zijn…ruudonline schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:05:
Zojuist bij Beau was er een item over viaplay en de F1. Ze gaan het helemaal anders doen, maar waarom geen idee. Amber gaat in ieder geval niet op tafel staan als Max wint….ook werd nog even genoemd dat het nu misschien te veel om 1 rijder gaat….
Met de connecties in de F1 zat het ook heel goed, 1 van de commentatoren kende Zak Brown heel goed van vroeger.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
amber: ik volg ongeveer 9 jaar f1 nu en daarna kwam alles er uit om een manier van het is 1 zooi nu f1 en wij moeten echt vanaf 0 de mensen leren f1 te kijken. want die snappen er nu nog helemaal niets van.ruudonline schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:05:
Zojuist bij Beau was er een item over viaplay en de F1. Ze gaan het helemaal anders doen, maar waarom geen idee. Amber gaat in ieder geval niet op tafel staan als Max wint….ook werd nog even genoemd dat het nu misschien te veel om 1 rijder gaat….
en ja het moet allemaal wel serieus zijn bij ons zul je geen groot feest zien als max kampioen word want het moet wel serieus.
klonk mij een beetje als dat de kijker er nu dus nog helemaal niets van snapt. en ja het is leuk dat ze met een grotere groep op het circuit zijn maar als ik het een beetje begrijp gaat er maar 1 nederlander heen als pitreporter en de rest is engels. (ja als je dan live dingen wilt doen zal vertalen wel lastig worden voor de mensen die slecht in engels zijn)
Tsja… wat moet je antwoorden als Beau alleen maar wil horen dat ze toch vooral met Olav verder moeten gaan. Ik luister al een heel tijdje de F1 podcast met Amber (en Jan Lammers) en daar kan ik beter naar luisteren dan de ‘F1 aan Tafel’ podcast, waar Olav en Jack regelmatig aanschuiven.hjvg schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:10:
amber: ik volg ongeveer 9 jaar f1 nu en daarna kwam alles er uit om een manier van het is 1 zooi nu f1 en wij moeten echt vanaf 0 de mensen leren f1 te kijken. want die snappen er nu nog helemaal niets van.
Daar kun je wel eens gelijk in hebben.Capirex65 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:10:
Straks word het gebracht met het enthousiasme van een zak aardappels als ik het zo lees.
Bij mij ontstond vooral de indruk dat ze het ‘gewoon anders’ willen doen maar dat dit niet perse ‘klant’ gedreven is. Is dit waar de gemiddelde Nederlandse kijker op zit te wachten?
Mika Hakkinen en David coulthard zijn leuk, maar die zijn niet dedicated voor Nederland.
Het wordt gewoon echt afwachten. Zitten Henk & Ingrid te wachten op een diepe, Engelstalige analyse van Coulthard of Hakkinen? Waarschijnlijk niet. En voor een beetje dom interviews te doen, die toch in het Engels zullen plaatsvinden, vind ik hun ook nogal overkill (als zelfs Plooij het kan...) om twee oud coureurs, waarvan één ex-WDC dan, daarvoor in te zetten. En om ze echt live wat te laten doen lijkt mij ook weer lastig. Theoretisch kun je ze ook proppen in de rol van DiResta & Davidson, "Sky race control", beetje de boordradios etc in de gaten houden en "inbreken" in de uitzending, maar dan zit je weer met de taalbarrièrehjvg schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:10:
en ja het is leuk dat ze met een grotere groep op het circuit zijn maar als ik het een beetje begrijp gaat er maar 1 nederlander heen als pitreporter en de rest is engels. (ja als je dan live dingen wilt doen zal vertalen wel lastig worden voor de mensen die slecht in engels zijn)
ja de pitreporter is sowieso nederlands ook een vrouw naam zou ik moeten opzoekenRobertMe schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:21:
[...]
Het wordt gewoon echt afwachten. Zitten Henk & Ingrid te wachten op een diepe, Engelstalige analyse van Coulthard of Hakkinen? Waarschijnlijk niet. En voor een beetje dom interviews te doen, die toch in het Engels zullen plaatsvinden, vind ik hun ook nogal overkill (als zelfs Plooij het kan...) om twee oud coureurs, waarvan één ex-WDC dan, daarvoor in te zetten. En om ze echt live wat te laten doen lijkt mij ook weer lastig. Theoretisch kun je ze ook proppen in de rol van DiResta & Davidson, "Sky race control", beetje de boordradios etc in de gaten houden en "inbreken" in de uitzending, maar dan zit je weer met de taalbarrière
maar veder dan dat zei op locatie is (van het nederlandse team) heb ik op dit moment nog niet gehoord.
ja ik kan best engels geen probleem. en volg F1 al meer dan 20 jaar (en betaal nu ook gewoon 15 euro voor ziggo). voorbeschouwing kijk ik wisselend net als na beschouwing maar zit zelf ook niet om na een race 20 engelse mensen op een nederlandse streaming te horen. Maar goed hoe het word weten we pas na een paar racen maar ik denk dat ik in iedergeval begin met f1tv en als ze mischien een keer een race gratis streamen ik het wel een keer wil bekijken
Bij Beau was het wel erg veel "anders, beter, diverser". Marketingblabla, maar wát er dan echt anders of beter gaat worden? OK, minder focus op Max (waar 90% door kijkt), en meer techniek (ben benieuwd, want heel ingewikkelde techniek praat hoef je de kijker ook niet mee te vervelen denk ik, áls die Nederlanders die d'r zitten die kennis al hebben, hooguit voor de race, maar wat ga je tijdens de race nou compleet anders doen). Oud coureurs is leuk, maar die zijn er voor alle landen dus zullen standaard items voor heel EU doen lijkt me.
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 08-12-2021 23:42 ]
Haters everywhere but I don’t really care
En het kan ook zijn dat bijv Olaf, Jack en Doornbos een audiospoor gaan vullenBeQuietAndDrive schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:55:
[...]
Het kan zijn dat de complete NL commentaarstream van F1TV verdwijnt inderdaad, daar heb ik niet bij stil gestaan eigenlijk.
Stel je voor dat Max volgend jaar kampioen wordt en er zitten een stel zoutzakken de race suf te analyseren zonder enige emotie.
[ Voor 23% gewijzigd door M@cer op 08-12-2021 23:48 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Met Tom en Giedo als analisten zal dat pro Max echt niet gaan verdwijnen, maar iets minder focus op Max lijkt mij niet verkeerd. Christijan is dan nog even afwachten… ben ik niet zo kapot van, maar we zullen zien… En wie gaan ze als gasten uitnodigen? Want al die BN-ers bij Ziggo… op een paar uitzonderingen na (b.v. Niki Terpstra, maar dat is meer een topsporter en geen BN-er), was dat natuurlijk drama. Amber is ook nog een paar keer studio gast geweest bij Ziggo trouwens. Haar eerst ‘optreden’ daar…M@cer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:47:
Waarom zou je het anders doen als 90 procent van de huidige kijkers het helemaal niet erg vind dat het pro Max is. Max is de reden dat er nu 2 miljoen mensen kijken in plaats van een handje vol 10 jaar geleden.
Stel je voor dat Max volgend jaar kampioen wordt en er zitten een stel zoutzakken de race suf te analyseren zonder enige emotie.
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 09-12-2021 00:07 ]
Dat interesseert ze niets denk ik. Zo heb ik het afgelopen jaar ook gedaan, gewoon andere email gebruikt om nieuw abo met kortingscode af te kunnen sluiten. Direct na afsluiten van jaarabo meteen je abo ook weer cancellen zodat je dit niet per ongeluk vergeet over een jaar.grun93 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:37:
[...]
Valt het hun dan niet op dat je dezelfde naam en hetzelfde cc nummer invult? Alleen een ander email adres?
Waarom een ander e-mailadres? Ik heb zelfs een tijd 2 abonnementen tegelijk gehad op het zelfde account, één opgezegd en een nieuwe met korting aangevraagd. Kan prima.sverzijl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:12:
[...]
Dat interesseert ze niets denk ik. Zo heb ik het afgelopen jaar ook gedaan, gewoon andere email gebruikt om nieuw abo met kortingscode af te kunnen sluiten. Direct na afsluiten van jaarabo meteen je abo ook weer cancellen zodat je dit niet per ongeluk vergeet over een jaar.
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Te vergelijken met de streams van hesgoal of sebn?VantageR schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:48:
[...]
Ik verwacht weer dezelfde situatie als bij de GP Zandvoort. Toen was het niet mogelijk om gratis via internet te kijken. Uiteindelijk had ik toen via Ziggo pay per view gedaan, maar de kwaliteit daarvan is om te huilen.
Aangezien hij ook ook breed op de frontpage wordt gedeeld zie ik niet in waarom het hier dan niet zou mogen. Gisteren zelf ook gebruik gemaakt van deze code (F1GAME25)Bartjeee schreef op donderdag 9 december 2021 @ 06:24:
Mag ik hier een kortingscode delen voor 1 jaar officieel F1 TV Pro (€49)?
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Het is juist de insteek dat de interviews het niveautje 'dom' enigszins gaan ontstijgen.RobertMe schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:21:
[...]En voor een beetje dom interviews te doen, die toch in het Engels zullen plaatsvinden, vind ik hun ook nogal overkill (als zelfs Plooij het kan...) om twee oud coureurs, waarvan één ex-WDC dan, daarvoor in te zetten.
Wie enkel het commentaar en de interviews van Olav & Jack tot zich neemt krijgt het idee dat de hele wereld tegen Verstappen is en de Limburger zelf nooit iets verkeerd doet. Nu is het bij Sky het andere uiterste, maar een iets objectievere benadering door de Nederlandse tv van Verstappen dan nu het geval is is meer dan welkom.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Kijk hier zat ik op te wachten.Extigo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:29:
Net een mail ontvangen over de gratis F1TV Pro service bij Ziggo:
[...]
Vorige week heeft KPN hier glasvezel aangelegd en in maart 2022 loopt mijn jaarabbo bij Ziggo af.
Dus direct een jaar F1Pro gekocht met de actiecode
Nu kan ik zonder consequenties overstappen naar KPN of Ziggo Internet Only.
Daarnaast nog een abbo op NLZiet/Videoland of NPOplus voor een beetje TV en dan onderaan de streep goedkoper uit zijn
Bij mij ging dit toen niet, anders had ik het ook niet gedaan. Exacte reden weet ik niet meer. Jaar daarvoor heb ik dit wel kunnen doen (2 abo's op zelfde account).Nuevocasa schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:23:
[...]
Waarom een ander e-mailadres? Ik heb zelfs een tijd 2 abonnementen tegelijk gehad op het zelfde account, één opgezegd en een nieuwe met korting aangevraagd. Kan prima.
Ik meen me te herinneren dat de kortingscode anders niet geaccepteerd werd.
[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 09-12-2021 08:59 ]
Werkt als een alias en de meeste registratiesystemen slikken dat
Of gewoon een punt tussen je adresRembock schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:05:
@sverzijl Als je Gmail hebt kun je ook een nieuwe registratie proberen m.b.v. [jouwnaam]+1@gmail.com
wim@gmail
w.im@gmail
w.i.m@gmail
Komen allemaal aan.
Oh ik heb een paar eigen domeinen (prive en zakelijk), dus dat is geen probleem. Moet alleen onthouden welk email de actieve en welk de inactieve is:)Rembock schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:05:
@sverzijl Als je Gmail hebt kun je ook een nieuwe registratie proberen m.b.v. [jouwnaam]+1@gmail.com
Zie overigens dat de F1GAME25 code nu wel gewoon geaccepteerd wordt bij Upgrade op mijn huidige account.
[ Voor 10% gewijzigd door sverzijl op 09-12-2021 09:09 ]
Geen ervaring met die streams. Maar het was lage resolutie met schokkerig beeld/interlacing.Zappert schreef op donderdag 9 december 2021 @ 05:51:
[...]
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Te vergelijken met de streams van hesgoal of sebn?
Hoe kan ik nu verlengen met een kortingscode? Ik heb dus al een lopend abonnement tot 08/03/2022, op deze datum wordt de volgende betaling geïnitieerd, maar ik ga er vanuit dat dit zonder korting is.
Moet ik na zondag gewoon het abbo annuleren en dan de nieuwe afsluiten?
Niet.LoeWn schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:38:
Hoe kan ik nu verlengen met een kortingscode?
VZIW geldt de code alleen bij nieuwe abonnementen, dus je moet inderdaad de renewal van de ene stopzetten en dan een nieuwe abonnement afsluiten onder een ander emailadres, je kan wel dezelfde betaalmethode gebruiken.
Ik zelf had het gedaan door het abonnement eerst te laten verlopen en dan kan je wel een kortingscode gebruiken. Dus jij zou 9 maart eentje kunnen afsluiten met kortingscode. Of je maakt gewoon een nieuw accountLoeWn schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:38:
Vorig jaar heb ik maar een nieuw abonnement afgesloten omdat ik er niet uit kwam met de kortingscode. Nu loop ik eigenlijk weer tegen hetzelfde probleem aan, maar toch maar even hier vragen.
Hoe kan ik nu verlengen met een kortingscode? Ik heb dus al een lopend abonnement tot 08/03/2022, op deze datum wordt de volgende betaling geïnitieerd, maar ik ga er vanuit dat dit zonder korting is.
Moet je wel gokken dat er dan nog een korting is, en dat de prijs niet hoger is. Dat lijkt mij nogal een gok.MaxPelle12 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:43:
[...]
Ik zelf had het gedaan door het abonnement eerst te laten verlopen en dan kan je wel een kortingscode gebruiken. Dus jij zou 9 maart eentje kunnen afsluiten met kortingscode. Of je maakt gewoon een nieuw account
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Vorig jaar lukte het me ook niet met kortingscode op bestaand account, dus toen nieuw email/account aangemaakt.LoeWn schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:38:
Vorig jaar heb ik maar een nieuw abonnement afgesloten omdat ik er niet uit kwam met de kortingscode. Nu loop ik eigenlijk weer tegen hetzelfde probleem aan, maar toch maar even hier vragen.
Als ik het nu probeer lukt het me wel.
- Huidig abo cancellen (had ik al gedaan), abo is nog geldig voor mij tot 8-3-2022.
- Ga naar My subscriptions -> Upgrade (niet Renew)
- Kies TV Pro en selecteer de jaarprijs
- Voucher code werkt nu op volgende pagina
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Tot nu toe zijn is er altijd een kortingscode geweest rond de testdagen. Tevens is er een refer a friend program. Die ook korting geeft. Zou ook een beetje zonde zijn om nu al een nieuw abonnement af te sluiten als je nog drie maanden te gaan hebt.Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:44:
[...]
Moet je wel gokken dat er dan nog een korting is, en dat de prijs niet hoger is. Dat lijkt mij nogal een gok.
Maar je krijgt niks meer als je wacht tot maart 2022? Ja, paar maand langer kijken maar er is geen race. Plus, ik zie het eigenlijk niet gebeuren dat je dan nog voor 65 EUR een jaar abonnement kunt afsluiten.MaxPelle12 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:55:
[...]
Tot nu toe zijn is er altijd een kortingscode geweest rond de testdagen. Tevens is er een refer a friend program. Die ook korting geeft. Zou ook een beetje zonde zijn om nu al een nieuw abonnement af te sluiten als je nog drie maanden te gaan hebt.
Als je sowieso F1TV wilt maakt het weinig uit? Seizoen loopt tm november volgend jaar. Dat heb je dus als je nu afsluit ook.MaxPelle12 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:55:
[...]
Tot nu toe zijn is er altijd een kortingscode geweest rond de testdagen. Tevens is er een refer a friend program. Die ook korting geeft. Zou ook een beetje zonde zijn om nu al een nieuw abonnement af te sluiten als je nog drie maanden te gaan hebt.
Enige reden om te wachten zou zijn om te zien of Ziggo/KPN nog met een dealtje voor Viaplay komen.
Paard van Troje..PatrickC schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:04:
[...]
Met Tom en Giedo als analisten zal dat pro Max echt niet gaan verdwijnen, maar iets minder focus op Max lijkt mij niet verkeerd. Christijan is dan nog even afwachten… ben ik niet zo kapot van, maar we zullen zien… En wie gaan ze als gasten uitnodigen? Want al die BN-ers bij Ziggo… op een paar uitzonderingen na (b.v. Niki Terpstra, maar dat is meer een topsporter en geen BN-er), was dat natuurlijk drama. Amber is ook nog een paar keer studio gast geweest bij Ziggo trouwens. Haar eerst ‘optreden’ daar…
[YouTube: Amber Brantsen studiogast bij Ziggo Sport F1 GP Singapore 2017 NOS Journaal presentatrice]
Zwak optreden gister bij RTL
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Heeft iemand daar concreet iets van vernomen of is het iets van viaplay ligt te verspreiden om te zorgen dat mensen toch maar viaplay abonomenten gaan afsluiten?
Nou vroeger liep Olav altijd door de pitstraat en liet alle nieuwtjes bij de teams zien, voorvleugels, remmen etc. Dat vond ik altijd interessant, maar ziggo/olav heeft dat item eruit gegooid.matthijst schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:34:
Viaplay in NL topic is er ook, kwam 'm toevallig tegen
Bij Beau was het wel erg veel "anders, beter, diverser". Marketingblabla, maar wát er dan echt anders of beter gaat worden? OK, minder focus op Max (waar 90% door kijkt), en meer techniek (ben benieuwd, want heel ingewikkelde techniek praat hoef je de kijker ook niet mee te vervelen denk ik, áls die Nederlanders die d'r zitten die kennis al hebben, hooguit voor de race, maar wat ga je tijdens de race nou compleet anders doen). Oud coureurs is leuk, maar die zijn er voor alle landen dus zullen standaard items voor heel EU doen lijkt me.
Thanks, na het weekend maar even proberen. Vind ik nu te tricky. Er blijkt nog een belangrijke race te zijnsverzijl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:53:
[...]
Vorig jaar lukte het me ook niet met kortingscode op bestaand account, dus toen nieuw email/account aangemaakt.
- Huidig abo cancellen (had ik al gedaan), abo is nog geldig voor mij tot 8-3-2022.
Dat was zeker heel erg leuk! Veel interessanter ook dan de hele voorbeschouwing die ze nu bij Ziggo hebben. Ik weet alleen nog of het toegestaan is om de hele pitstraat af te lopen?alki schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:02:
[...]
Nou vroeger liep Olav altijd door de pitstraat en liet alle nieuwtjes bij de teams zien, voorvleugels, remmen etc. Dat vond ik altijd interessant, maar ziggo/olav heeft dat item eruit gegooid.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Deze race kan je sowieso gratis zien;)LoeWn schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:04:
[...]
Thanks, na het weekend maar even proberen. Vind ik nu te tricky. Er blijkt nog een belangrijke race te zijn
Cancellen doe ik altijd direct na het afsluiten van het F1TVPro abo, dan vergeet ik het ook niet. Maar na het weekend werkt de code vast ook nog wel:)
YouTube: Hoe gaat Formule 1 bij Viaplay eruit zien voor de Nederlandse F1-fan?
Ik zou nog even wachten met F1TV verlengen als je zeker wil zijn van NL commentaar
Stel dat dat zo zou zijn, dan gaat het refunds regenen. Ik heb nu al betaald voor een jaar (tot juni). Als ze tussentijds het product wijzigen (want dat is het) mag ik toch hopen dat wij (met de huidige algemene voorwaarden die toch niemand leest) recht hebben op een refund.eltweako schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:00:
Overal op twitter gaan nu geruchten rond dat de klantenservice van F1TV zou zeggen zat de live functie van de F1 App volgend jaar niet meer zou werken in de app i.v.m. viaplay.
Heeft iemand daar concreet iets van vernomen of is het iets van viaplay ligt te verspreiden om te zorgen dat mensen toch maar viaplay abonomenten gaan afsluiten?
Ik verwacht overigens niet dat ze de live functie uit gaan zetten. In andere landen waar Viaplay al actief is zou dat dacht ik gewoon nog werken. Wel is F1TV daar duurder dacht ik, maar dat had ook te maken dat het dure landen zijn om te leven (Noorwegen en Zweden toch?).
Ik geloof even niet dat het stopt voor bestaande abonnees. Het lijkt me echter ook sterk dat ze het blijven aanbieden voor EUR 65,- per jaar en dan ook nog met NL commentaar van Viaplay. Dat zou ik als ik Viaplay was nooit accepteren en 35m per jaar voor neer leggen. Dan gaat het wel erg lastig worden om het geld terug te verdienen.StefanVerkerk schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:08:
[...]
Stel dat dat zo zou zijn, dan gaat het refunds regenen. Ik heb nu al betaald voor een jaar (tot juni). Als ze tussentijds het product wijzigen (want dat is het) mag ik toch hopen dat wij (met de huidige algemene voorwaarden die toch niemand leest) recht hebben op een refund.
Ik verwacht overigens niet dat ze de live functie uit gaan zetten. In andere landen waar Viaplay al actief is zou dat dacht ik gewoon nog werken. Wel is F1TV daar duurder dacht ik, maar dat had ook te maken dat het dure landen zijn om te leven (Noorwegen en Zweden toch?).
Dat is dus ook iets waar ik niet (direct) op zit te wachten. Ik zou het fijn vinden als ViaPlay een kaal F1 abonnement zou hebben, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Ik ga een dezer dagen ook maar een F1 TV abonnement afsluiten. Beviel afgelopen jaar prima tijdens de keren dat ik het gebruikte.
Ziggo gaat hier ivm de komst van glasvezel sowieso de deur uit, dus ik moest sowieso naar een alternatief. De kosten van F1 TV zijn ook prima te doen.
Dat hebben ze er niet zelf uitgegooid, dat mocht/mag niet door covid-19.alki schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:02:
[...]
Nou vroeger liep Olav altijd door de pitstraat en liet alle nieuwtjes bij de teams zien, voorvleugels, remmen etc. Dat vond ik altijd interessant, maar ziggo/olav heeft dat item eruit gegooid.
Zelfde voor de pit walks dat normaal fans mogen op de donderdag. Een paar races terug hebben ze volgens mij voor het eerst sinds covid-19 weer iets meer toegelaten. Bij USA dacht ik.
Bedenk wel dat maar een klein percentage van de kijkers in NL het via F1Pro doet.Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:11:
[...]
Ik geloof even niet dat het stopt voor bestaande abonnees. Het lijkt me echter ook sterk dat ze het blijven aanbieden voor EUR 65,- per jaar en dan ook nog met NL commentaar van Viaplay. Dat zou ik als ik Viaplay was nooit accepteren en 35m per jaar voor neer leggen. Dan gaat het wel erg lastig worden om het geld terug te verdienen.
De meeste kijkers zullen zich er niet in verdiepen en gewoon makkelijk via Ziggo kijken of via KPN.
Verder is de opzet van F1 Pro globaal, want ze willen uiteindelijk dat wereldwijd mensen via hun platform naar F1 gaat kijken. Genoeg landen namelijk waar er geen grote zenders zijn die veel geld willen neerleggen voor uitzendrechten. Past ook prima in de trend van Netflix, Disney+ etc.
Zolang een hoop mensen die bij Ziggo zitten voor 13.99 p/m viaplay kopen verdienen ze hun 35M wel terug.
Dat zijn 208.333 abonnees. Ziggo heeft 4 miljoen klanten, dus je praat over 5% van de klanten.
En dan laat je nog buiten beschouwing de abonnees via KPN en de overige sporten die ze gaan aanbieden.
[ Voor 24% gewijzigd door chrisborst op 09-12-2021 10:26 ]
Stay safe
Wel goed informerenchrisborst schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:24:
[...]
Bedenk wel dat maar een klein percentage van de kijkers in NL het via F1Pro doet.
De meeste kijkers zullen zich er niet in verdiepen en gewoon makkelijk via Ziggo kijken of via KPN.
Verder is de opzet van F1 Pro globaal, want ze willen uiteindelijk dat wereldwijd mensen via hun platform naar F1 gaat kijken. Genoeg landen namelijk waar er geen grote zenders zijn die veel geld willen neerleggen voor uitzendrechten. Past ook prima in de trend van Netflix, Disney+ etc.
Zolang een hoop mensen die bij Ziggo zitten voor 13.99 p/m viaplay kopen verdienen ze hun 35M wel terug.
Dat zijn 208.333 abonnees. Ziggo heeft 4 miljoen klanten, dus je praat over 5% van de klanten.
En dan laat je nog buiten beschouwing de abonnees via KPN en de overige sporten die ze gaan aanbieden.
[...]
Dat is al bekend gemaakt, gaat 13.99 kosten p/m via Ziggo. Dat is kaal F1.
Bron : https://topgear.nl/formul...iggo-in-2022-met-viaplay/Gratis zal het helaas niet zijn. Wie F1 op Ziggo wil bekijken volgend jaar, moet een extra abonnement afsluiten. Door het Viaplay-abonnement aan te vinken bij Ziggo, krijg je toegang tot de races, maar ook de films en series van Viaplay. Ook andere sporten zoals de Bundesliga, Premier League en PDC Darts zijn te bekijken. Ook klanten van KPN kunnen het extra abonnementje aanvinken in hun pakket.
Anyway, er zijn ook een hoop mensen gek op darten en dat zit nu ook in Viaplay. Behalve die 35 miljoen die het kost om het te mogen uitzenden moeten ze uiteraard ook de programmering bekostigen. Dus alle vluchten, hotels, salarissen en productiekosten. Dus er moet nog een paar miljoen bovenop.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Want verder hebben ze geen productiekosten?chrisborst schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:24:
Dat vond ik vroeger ook altijd een heel leuk item, máár, dat waren wel andere tijden. Dat was (voor mij iig) het tijdperk voordat er online zo veel was te vinden. Nu zou Olav daar weinig nieuws meer kunnen vertellen, want ik heb dat dan al op Twitter, of bv hier gezien.alki schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:02:
[...]
Eerder een zwak interview van Olav fanboy Beau. Hoezo onafhankelijke verslaggeving?Mars18 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:59:
[...]
Paard van Troje..
Zwak optreden gister bij RTL
In het AD van vandaag staat een groot artikel over dit alles en daar wordt duidelijker uitgelegd waar ze naar toe willen bij ViaPlay. En wat ik lees vind ik alleen maar positief… of ik daarom een abonnement ga nemen weet ik nog niet, want ik heb al F1 TV Pro. Misschien eens een maandje aankijken en als het echt wat toevoegt dan aanhouden. F1 TV Pro blijft sowieso voor mij, want dat biedt nog veel meer (b.v. de pit channel of zelf kiezen welke onboard je wilt zien en veel ander interessant video/archief materiaal).
Dat was voor corona. Daarna ging de boel "op slot" en ik kan me heel goed voorstellen dat pit access daarmee niet meer mogelijk was.Tleilaxu schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:33:
[...]
Dat vond ik vroeger ook altijd een heel leuk item, máár, dat waren wel andere tijden. Dat was (voor mij iig) het tijdperk voordat er online zo veel was te vinden. Nu zou Olav daar weinig nieuws meer kunnen vertellen, want ik heb dat dan al op Twitter, of bv hier gezien.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Van de grote teams ja, maar bij de kleine teams zie je weinig online staan. Als Alfa Romeo een mooi nieuw Flapje had uitgevonden vond het wel wat hebben.Tleilaxu schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:33:
[...]
Dat vond ik vroeger ook altijd een heel leuk item, máár, dat waren wel andere tijden. Dat was (voor mij iig) het tijdperk voordat er online zo veel was te vinden. Nu zou Olav daar weinig nieuws meer kunnen vertellen, want ik heb dat dan al op Twitter, of bv hier gezien.
Regels zijn in intussen toch weer soepeler geworden. Dit deed hij meestal op de donderdag of de vrijdag,asing schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:48:
[...]
Dat was voor corona. Daarna ging de boel "op slot" en ik kan me heel goed voorstellen dat pit access daarmee niet meer mogelijk was.
Edit: Op de telefoon app werkt het wel goed.
[ Voor 6% gewijzigd door Major_ton op 09-12-2021 11:00 ]
Ik vind het vooral veel holle zwampraat.PatrickC schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:45:
In het AD van vandaag staat een groot artikel over dit alles en daar wordt duidelijker uitgelegd waar ze naar toe willen bij ViaPlay. En wat ik lees vind ik alleen maar positief…
"We moeten een goede mix maken tussen journalistiek en entertainment”, vertelt Zwaneveld. ,,We willen de kijker op de juiste manier informeren en de échte verhalen van de Formule 1 vertellen. Het moet meer gaan over bijvoorbeeld racestrategie of geld."
--> strategie doen ze bij elke F1 uitzending. En praten over geld, tsja, als je die budget cap 1x hebt uitgelegd dan ben je d'r wel. 't is niet dat je daar elke week over kunt praten.
"Net als tijdens de verkiezingen bij haar vorige werkgever zal ze data, statistieken of technische analyses laten zien op een groot scherm."
--> Aha, toch heel anders dan hoe Doornbos nu de pole lap vergelijkt

Dit klinkt wel OK, want Olav zit er elke week naast: "En daarvoor hebben we ook ‘race control’ bedacht. Iemand gaat vanuit Hilversum de commentatoren helpen met extra informatie. Diegene kan data in de gaten houden, momenten terugspoelen, strategieën doorrekenen en komt ook in de uitzending als derde stem."
Vind het een beetje vage strategie dat ze de voorganger wegzetten als prutsers. Terwijl er schijnbaar miljoenen kijkers op af stemmen.
[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 09-12-2021 10:59 ]
Dank voor de hint mbt Upgrade, het zag er voor mij uit als een koptekst voor Renew maar het is dus een link (niet geheel onexpres vermoed ik zo).sverzijl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:53:
[...]
Vorig jaar lukte het me ook niet met kortingscode op bestaand account, dus toen nieuw email/account aangemaakt.
Dat laatste klinkt goed, en ik zou het wel interessant vinden als ze voor zoiets JUIST een Europese 'Race Control' hebben met mensen als Coulthard en Hakkinen, naast puur een data-analist oid. Verder is dat idee natuurlijk 1:1 gejat van Sky Race Control, maar het is wel een toevoeging en geeft je ook voor de dode momentjes (rode vlag oid) wat extra handvatten om wat momenten terug te kijken en te analyseren en niet alleen afhankelijk te zijn van de world feed.matthijst schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:57:
[...]
Ik vind het vooral veel holle zwampraat.
"We moeten een goede mix maken tussen journalistiek en entertainment”, vertelt Zwaneveld. ,,We willen de kijker op de juiste manier informeren en de échte verhalen van de Formule 1 vertellen. Het moet meer gaan over bijvoorbeeld racestrategie of geld."
--> strategie doen ze bij elke F1 uitzending. En praten over geld, tsja, als je die budget cap 1x hebt uitgelegd dan ben je d'r wel. 't is niet dat je daar elke week over kunt praten.
"Net als tijdens de verkiezingen bij haar vorige werkgever zal ze data, statistieken of technische analyses laten zien op een groot scherm."
--> Aha, toch heel anders dan hoe Doornbos nu de pole lap vergelijkt![]()
Dit klinkt wel OK, want Olav zit er elke week naast: "En daarvoor hebben we ook ‘race control’ bedacht. Iemand gaat vanuit Hilversum de commentatoren helpen met extra informatie. Diegene kan data in de gaten houden, momenten terugspoelen, strategieën doorrekenen en komt ook in de uitzending als derde stem."
Vind het een beetje vage strategie dat ze de voorganger wegzetten als prutsers. Terwijl er schijnbaar miljoenen kijkers op af stemmen.
I intend to live forever. So far, so good.
Dan lijkt me bij deze de doodsteek gegeven voor het project van ViaPlay. 2x a 3x duurder dan F1tv, maar met zelfde kwaliteit en met veel minder opties (kanalen, camera's, data en commentaar)...IkWilbert schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:02:
Geen F1 in 4K helaas bij viaplay
https://www.totaaltv.nl/n...and-alleen-content-in-hd/
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Zeker voor de mensen die een MediaBox next hadden aangeschaft om formula 1 in 4k te kunnen kijkenIkWilbert schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:02:
Geen F1 in 4K helaas bij viaplay
https://www.totaaltv.nl/n...and-alleen-content-in-hd/
Af en toe hangt de stream wel eens voor paar seconden. Anders dan dat is het wel stabiel de afgelopen tijd.Major_ton schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:28:
Ik heb nu een half uurtje F1TV Pro en vind het nu al te gek. Als het stabiel werkt tijdens de races is het gewoon top voor die € 48,74 (na kortingscode) per jaar.
Jullie hebben beide gelijk.PatrickC schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:45:
[...]
Eerder een zwak interview van Olav fanboy Beau. Hoezo onafhankelijke verslaggeving?
Het was een tenenkrommend interview. Amber praatte alsof ze elk woord moest wegen en had best moeite om het nieuwe concept naar voren te laten komen. Die Viaplay man was de sollicitatieprocedure op nationale tv aan het uitdiepen. En Beau deed onprofessionele virtuele BFF met Olav.
Wat hierbij opvalt is dat het vooral defensief was en ze niets gewonnen lijken te hebben behalve het droppen van de naam Viaplay:
• Amber heeft niets gedaan om haar toekomstige kijker aan haar te binden. Geen charme, geen uitstekende hand, geen bewijs van haar expertise, niets.
• Viaplay heeft niets gedaan om hun aanbod aantrekkelijk over de buhne te brengen.
Een onprofessionele bende rond een tafel dat was het. Maar nog altijd iets professioneler dan Kamphuus en Coronel aan een tafel
Dat stukje met die tweet van Olaf & Jack was ook ongemakkelijk. Ze zei dat ze het waardeerde, maar je zag dr denken aan die middelvingerfoto'sRukapul schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:12:
• Amber heeft niets gedaan om haar toekomstige kijker aan haar te binden. Geen charme, geen uitstekende hand, niets.
Dan ken ik er een paar met het uitgebreide Ziggo Sport pakket, dat is weer te wisselen met Viaplay zonder dat het extra kost.
Dus hoe goed Amber en crew het doen weten we in maart.
Met de side loaded app op mijn Sony AndroidTV kan ik één keer switchen van stream/camera, maar daarna kan ik niet meer terug. Met de app op mijn telefoon werkt dat prima.
Streamen vanaf de telefoon naar de TV werkt ook goed (built-in Chromecast), maar dan is er überhaupt geen optie om te switchen van camera, of kijk ik verkeerd?
In de webbrowser op mijn laptop werkt alles top.
Zover ik weet moet je dan op je telefoon naar een ander beeld gaan en opnieuw casten.Major_ton schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:45:
Streamen vanaf de telefoon naar de TV werkt ook goed (built-in Chromecast), maar dan is er überhaupt geen optie om te switchen van camera, of kijk ik verkeerd?
Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:56:
[...]
Maar je krijgt niks meer als je wacht tot maart 2022? Ja, paar maand langer kijken maar er is geen race. Plus, ik zie het eigenlijk niet gebeuren dat je dan nog voor 65 EUR een jaar abonnement kunt afsluiten.
Nee je krijgt niet veel meer na de laatste race. Maar hij heeft al wel betaald voor de komende drie maand. Dus om nu weer een jaar abonnement af te sluiten lijkt mij zonde van het geld. Of de prijs van het abonnement stijgt weet niemand maar dat hebben ze de laatste jaren ook niet gedaan (zegt natuurlijk niks over komend jaar)matthijst schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:58:
[...]
Als je sowieso F1TV wilt maakt het weinig uit? Seizoen loopt tm november volgend jaar. Dat heb je dus als je nu afsluit ook.
Enige reden om te wachten zou zijn om te zien of Ziggo/KPN nog met een dealtje voor Viaplay komen.
Ja ok, ik ben oud en had het nog over de jaren 90/begin 2000. Als dat item er bij Ziggo wel in zat heb ik het iig nooit meer gezien.asing schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:48:
[...]
Dat was voor corona. Daarna ging de boel "op slot" en ik kan me heel goed voorstellen dat pit access daarmee niet meer mogelijk was.
Thanks, maar dat schiet dus ook niet op. Gelukkig heb ik voor mij de oplossing gevonden, maar dit zal niet voor iedereen zo zijn. Ik heb een laptop ('omgebouwd' als streamer voor muziek) in mijn TV-meubel liggen die non-stop aan mijn TV gekoppeld is. Daar kan ik natuurlijk gewoon F1TV op draaien in de webbrowser en via HDMI op de TV bekijken. Dat werkt dus top. Telefoon en tablet erbij voor de telemetrie en ik ben er helemaal klaar voor! Laat het weekend maar komen en dat het daarna maar weer snel maart mag zijnPlenkske schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:47:
[...]
Zover ik weet moet je dan op je telefoon naar een ander beeld gaan en opnieuw casten.

Dus jij zegt dat de livestream het wel doet op meerdere devices tegelijk? Ik lees het als dat je 1x de livestream van de race kunt bekijken en daarnaast de andere beelden die niet direct de race zijn?Bloodclot schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:25:
[...]
Ik deel F1 TV Pro met een vriend. 65euro (?) delen door 2. 32.50 per jaar p.p. Prima te streamen met laptop richting TV, of kijken op tablet/telefoon met de app. Max 6 devices. Ik gebruik drie devices max, maar ik zou zo naar twee kunnen (laptop/tablet) mocht je abbo met drie mensen willen delen.
Ik hoor het graag!
Werkt gewoon, deel al maanden F1tv pro account met familielid. Ook tijdens main racewann0wfhc schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:06:
[...]
Dus jij zegt dat de livestream het wel doet op meerdere devices tegelijk? Ik lees het als dat je 1x de livestream van de race kunt bekijken en daarnaast de andere beelden die niet direct de race zijn?
Ik hoor het graag!
Je hebt een Mastercard/Visa/AMEX nodig. Dat is niet per definitie een creditcard maar kan ook prima een debitcard zijnasing schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:38:
We gaan het vanzelf merken. Om je aan te melden bij F1TV Pro heb je een credit card nodig. Dat is voor een groot deel van de wereld een normaal betaalmiddel. In Nederland is een CC echter niet vanzelfsprekend. Daarnaast ken ik een aantal F1 fans die ook meteen dart fan zijn.
Dan ken ik er een paar met het uitgebreide Ziggo Sport pakket, dat is weer te wisselen met Viaplay zonder dat het extra kost.
Dus hoe goed Amber en crew het doen weten we in maart.
Als het Windows is dan zou ik deze gebruiken:Major_ton schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:04:
[...]
Thanks, maar dat schiet dus ook niet op. Gelukkig heb ik voor mij de oplossing gevonden, maar dit zal niet voor iedereen zo zijn. Ik heb een laptop ('omgebouwd' als streamer voor muziek) in mijn TV-meubel liggen die non-stop aan mijn TV gekoppeld is. Daar kan ik natuurlijk gewoon F1TV op draaien in de webbrowser en via HDMI op de TV bekijken. Dat werkt dus top. Telefoon en tablet erbij voor de telemetrie en ik ben er helemaal klaar voor! Laat het weekend maar komen en dat het daarna maar weer snel maart mag zijn
https://github.com/robvdpol/RaceControl
volgens mij worden debitcard geblokt bij f1tvjwtje schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:12:
[...]
Je hebt een Mastercard/Visa/AMEX nodig. Dat is niet per definitie een creditcard maar kan ook prima een debitcard zijn(aanbieders zoals N26/bunq/revolut)
volgens mij kun je zonder CC geen account afsluiten op de website
in de google/ios app store kan dit wel maar kun je geen kortingcode gebruiken.
in ieder geval dit is hoe ik het to nu toe heb uitgezocht.
een CC nemen voor alleen f1tv kost meer dan je korting krijgt dus dan kun je het net zo goed via de app aanschaffen. in ieder geval hier zit ik nu naar te neigen
Debit kaarten worden niet ondersteunt bij F1tv Pro evenals AMEXjwtje schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:12:
[...]
Je hebt een Mastercard/Visa/AMEX nodig. Dat is niet per definitie een creditcard maar kan ook prima een debitcard zijn(aanbieders zoals N26/bunq/revolut)
https://support.f1.tv/s/a...ndersteund?language=nl_NL
Overigens ga ik er vanuit dat F1tv Pro vanaf komend jaar óf niet meer is af te sluiten óf dermate in prijs omhoog gaat voor Nederland dat het tarief vergelijkbaar wordt met Viaplay
Nog een derde mogelijkheid is dat de huidige prijs blijft (zonder dan dus de actie korting), maar dat er minder van een GP weekend te zien zal zijn vanaf volgend seizoen. Immers liggen de uitzendrechten volledig bij NENT.ElementriX schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:21:
[...]
Overigens ga ik er vanuit dat F1tv Pro vanaf komend jaar óf niet meer is af te sluiten óf dermate in prijs omhoog gaat voor Nederland dat het tarief vergelijkbaar wordt met Viaplay
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
De rechten liggen nu volledig bij Ziggo. Dus wat maakt NENT anders? F1 is een verdienmodel. Ze gaan echt niet afspreken dat ze hun eigen inkomsten wegstrepen tegen de extra opbrangsten van NENT.KillerBee schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:24:
[...]
Nog een derde mogelijkheid is dat de huidige prijs blijft (zonder dan dus de actie korting), maar dat er minder van een GP weekend te zien zal zijn vanaf volgend seizoen. Immers liggen de uitzendrechten volledig bij NENT.
Voor de duidelijkheid, Ziggo was bereid 10 miljoen op tafel te leggen, NENT 35. Dus 25 miljoen extra voor FOM. Dat zijn omgerekend een kleine 370.000 betalende abonnees.
Wie is groot aandeelhouder van Ziggo en owner van F1TV Pro? Dat maakt het wel degelijk anders imho.asing schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:32:
[...]
De rechten liggen nu volledig bij Ziggo. Dus wat maakt NENT anders? F1 is een verdienmodel. Ze gaan echt niet afspreken dat ze hun eigen inkomsten wegstrepen tegen de extra opbrangsten van NENT.
Voor de duidelijkheid, Ziggo was bereid 10 miljoen op tafel te leggen, NENT 35. Dus 25 miljoen extra voor FOM. Dat zijn omgerekend een kleine 370.000 betalende abonnees.
Respectievelijk Liberty Global en Liberty Media (of andersom?). Officieel gewoon twee losse bedrijven, wel beiden opgericht door dezelfde persoon. Maar uiteindelijk zijn het twee zo'n mega grote bedrijven dat ik niet denk dat er ineens heel korte lijntjes zijn vanuit het VodafoneZiggo consortium (wat dus ook waar weer voor X% van Ziggo is) naar FOM. Ondanks dat er wellicht wel of niet een verbinding is tussen de eigenaren van beide.Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:41:
[...]
Wie is groot aandeelhouder van Ziggo en owner van F1TV Pro? Dat maakt het wel degelijk anders imho.
er is toch een app (welliswaar niet de officiele) die je gewoon uit de play store kan downloaden? Staat in de openingspost. Hij heet f1tv viewer for android tv https://play.google.com/s...leonardoxh.f1&hl=nl&gl=US Weet niet of je daar makkelijker mee kan switchenMajor_ton schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:45:
Aan hen die F1TV Pro al langer gebruiken;
Met de side loaded app op mijn Sony AndroidTV kan ik één keer switchen van stream/camera, maar daarna kan ik niet meer terug. Met de app op mijn telefoon werkt dat prima.
In de webbrowser op mijn laptop werkt alles top.
Dat eerste ben ik wel een beetje met je eens, maar wat moeten ze op dit moment anders zeggen? Ze hebben pas net de poppetjes op de plaatsen zitten… er is vast nog geen draaiboek van hoe het GP weekend er precies uit gaat zien.matthijst schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:57:
Ik vind het vooral veel holle zwampraat.
Het wegzetten van de voorganger als prutsers heb ik er niet uitgehaald. Dat is een eigen interpretatie volgens mij.
Ik ben al jaren F1 fan (dus niet pas sinds Max) en heb Olav nog meegemaakt bij RTL (met Allard) en SBS, maar de laatste paar jaren ben ik steeds minder via Ziggo gaan kijken (terwijl het ‘gratis’ is voor mij als Ziggo TV abo), omdat ik vond dat de kwaliteit van verslaggeving steeds slechter werd. Keek ik bijvoorbeeld ‘vroeger’ nog elke week F1 Café, dan kijk ik het nu bijna nooit meer. En dat terwijl we het spannendste seizoen in jaren hebben en een Nederlander de 1e wereldkampioen ooit kan worden…
Dus… ik ben wel bereid het een kans te geven… als het slecht is, dan neem ik aan dat de zuinige Nederlanders geen ViaPlay abo’s gaan afsluiten (en uitwijken naar b.v. F1 TV Pro) en dan is het verdienmodel van ViaPlay sowieso weg…
Dit! Doe ik nu ookPlenkske schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:14:
[...]
Als het Windows is dan zou ik deze gebruiken:
:strip_exif()/f/image/jjM4iRztkWCSHL9IL8quEaGA.jpg?f=fotoalbum_large)
Als er iemand is die deze layout wilt kan ik die delen
[ Voor 4% gewijzigd door Rembock op 09-12-2021 13:15 ]
Alles behalve de voorgangers afzeiken misschien (mijn interpretatie inderdaad)?PatrickC schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:09:
[...]
Dat eerste ben ik wel een beetje met je eens, maar wat moeten ze op dit moment anders zeggen?
"We gaan F1 van de grond opnieuw opbouwen".
[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 09-12-2021 13:14 ]
Dank je voor de tip! Daar ga ik mee aan de slag.Plenkske schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:14:
[...]
Als het Windows is dan zou ik deze gebruiken:
Ziet er goed uit, mag je mij best sturen hoor!Rembock schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:13:
[...]
Dit! Doe ik nu ook
[Afbeelding]
Ze hebben 35M betaald voor de licentie. Ze zullen dus vast ook wel hebben gepland hoe ze het weekend gaan invullen, op zo'n manier dat ze ook voldoende klanten werven dat ze dat geld terug verdienen. Je gaat niet 35M betalen voor de licentie zonder verder planPatrickC schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:09:
[...]
Dat eerste ben ik wel een beetje met je eens, maar wat moeten ze op dit moment anders zeggen? Ze hebben pas net de poppetjes op de plaatsen zitten… er is vast nog geen draaiboek van hoe het GP weekend er precies uit gaat zien.
Waren nog eens tijden jaalki schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:02:
[...]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Bij deze danjorritkramer schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:29:
[...]
Ziet er goed uit, mag je mij best sturen hoor!
Layout is aangepast op een 4K scherm, alleen geluid op de World Feed met Engels commentaar en always on top aan ("Topmost": true) voor elke stream zodat je niet je taakbalk hoeft te verbergen.
Plaats deze JSON in de map %userprofile%\AppData\Local\RaceControl (het makkelijkste is om kladblok te openen, onderstaande JSON code in kladblok te zetten en op te slaan in bovengenoemde map met een .json extensie).
Ten slotte in Race Control "Import Layout" kiezen, je nieuwe layout selecteren en de layout starten met de knop "Open internal".
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
| { "Instances": [ { "Top": 0.0, "Left": 0.0, "Width": 2560.0, "Height": 1440.0, "FullScreen": false, "ResizeMode": 0, "VideoQuality": 1, "Topmost": true, "IsMuted": false, "Volume": 100, "Zoom": 0, "AspectRatio": "Keep", "AudioDevice": "Primair geluidsstuurprogramma", "AudioTrack": "eng", "ChannelName": "WIF" }, { "Top": 1440.0, "Left": 0.0, "Width": 1280.0, "Height": 720.0, "FullScreen": false, "ResizeMode": 0, "VideoQuality": 1, "Topmost": true, "IsMuted": true, "Volume": 100, "Zoom": 0, "AspectRatio": "Keep", "AudioDevice": "Primair geluidsstuurprogramma", "AudioTrack": "eng", "ChannelName": "Max Verstappen" }, { "Top": 1440.0, "Left": 1280.0, "Width": 1280.0, "Height": 720.0, "FullScreen": false, "ResizeMode": 0, "VideoQuality": 1, "Topmost": true, "IsMuted": true, "Volume": 0, "Zoom": 0, "AspectRatio": "Keep", "AudioDevice": "Primair geluidsstuurprogramma", "AudioTrack": "eng", "ChannelName": "Lewis Hamilton" }, { "Top": 1440.0, "Left": 2560.0, "Width": 1280.0, "Height": 720.0, "FullScreen": false, "ResizeMode": 0, "VideoQuality": 1, "Topmost": true, "IsMuted": true, "Volume": 0, "Zoom": 0, "AspectRatio": "Keep", "AudioDevice": "Primair geluidsstuurprogramma", "AudioTrack": "eng", "ChannelName": "Valtteri Bottas" }, { "Top": 720.0, "Left": 2560.0, "Width": 1280.0, "Height": 720.0, "FullScreen": false, "ResizeMode": 0, "VideoQuality": 1, "Topmost": true, "IsMuted": true, "Volume": 100, "Zoom": 0, "AspectRatio": "Keep", "AudioDevice": "Primair geluidsstuurprogramma", "AudioTrack": "eng", "ChannelName": "DATA" }, { "Top": 0.0, "Left": 2560.0, "Width": 1280.0, "Height": 720.0, "FullScreen": false, "ResizeMode": 0, "VideoQuality": 1, "Topmost": true, "IsMuted": true, "Volume": 0, "Zoom": 0, "AspectRatio": "Keep", "AudioDevice": "Primair geluidsstuurprogramma", "AudioTrack": "eng", "ChannelName": "TRACKER" } ] } |
Verwijderd
I intend to live forever. So far, so good.
Heb je niet nu ook geluid op je DATA channel?Rembock schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:03:
[...]
Bij deze dan
Layout is aangepast op een 4K scherm, alleen geluid op de World Feed met Engels commentaar en always on top aan ("Topmost": true) voor elke stream zodat je niet je taakbalk hoeft te verbergen.
Plaats deze JSON in de map %userprofile%\AppData\Local\RaceControl (het makkelijkste is om kladblok te openen, onderstaande JSON code in kladblok te zetten en op te slaan in bovengenoemde map met een .json extensie).
Ten slotte in Race Control "Import Layout" kiezen, je nieuwe layout selecteren en de layout starten met de knop "Open internal".
JSON:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 { { "Top": 720.0, "Left": 2560.0, "Width": 1280.0, "Height": 720.0, "FullScreen": false, "ResizeMode": 0, "VideoQuality": 1, "Topmost": true, "IsMuted": true, [b]"Volume": 100,[/b] "Zoom": 0, "AspectRatio": "Keep", "AudioDevice": "Primair geluidsstuurprogramma", "AudioTrack": "eng", "ChannelName": "DATA" } }
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Nope, aangezien IsMuted op true staat.Melantrix schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:29:
[...]
Heb je niet nu ook geluid op je DATA channel?
Wow!Rembock schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:13:
[...]
Dit! Doe ik nu ook
[Afbeelding]
Ik kijk bijna nooit live, bijna altijd zaterdag/zondag avond kijk ik alles terug. Lukt prima, iedereen weet het dus houdt hier rekening mee

Nu is dat tot nu toe super makkelijk met Ziggo, klik en spelen maar.. Kan ik ook terug kijken op deze manier? Dus een race 's avonds starten? Als het met z'n layout kan, gaaf! Maar anders ook prima
Ja, dat kan.ProudElm schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:35:
[...]
Wow!![]()
Ik kijk bijna nooit live, bijna altijd zaterdag/zondag avond kijk ik alles terug. Lukt prima, iedereen weet het dus houdt hier rekening mee![]()
Nu is dat tot nu toe super makkelijk met Ziggo, klik en spelen maar.. Kan ik ook terug kijken op deze manier? Dus een race 's avonds starten? Als het met z'n layout kan, gaaf! Maar anders ook prima
Gisteren keek ik even en elke race vanaf seizoen 2018 kan je op deze manier terugkijken in F1TV Pro. 2017 en ouder heeft alleen de "main feed".
Dit topic is gesloten.
Het eindeloze gebash op Olav / Jack / Doornbos / Crofty of wie dan ook is hierbij weer eens klaar.
Als je er wat over kwijt wil dan onderbouwd en constructief.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.