XanderDrake schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:30:
[...]
OK, niveau 2 is ook bereikt sinds gister. Als Rusland los gaat met artillerie op Kiev (het is al daarmee begonnen in Charkov) verwacht ik een volgt escalatiemoment waar het Westen zwaardere maatregels oplegt (potentieel een 100% SWIFT ban).
Ik denk dat we op een gegeven moment lagere gasvolumes uit Rusland gaan zien komen, of misschien een pijpleiding die ontploft. Dan zullen we nog wel een beurs correctie krijgen.
[/glazenbol]
Ik mag toch echt hopen dat onze leiders hier inmiddels wel een noodplan voor hebben bedacht, die de impact voor zowel de huishoudens als de bedrijven zo ver mogelijk minimaliseert.
Eén voordeel is tenminste wel dat het inmiddels in heel Europa weer langzamerhand wat warmer wordt en het gasverbruik hierdoor al wat zal afnemen.
De grotere dreiging is wat mij betreft de kernwapens.
Hij zal het niet zomaar gebruiken ga ik vanuit, maar het gezegde luidt wel: een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Sowieso wil Putin uit dit conflict op één of andere manier als ' winnaar ' uitkomen.
Aan de andere kant kan het zover komen dat Putin en zijn
imperium zover wordt geïsoleerd, belemmert en afgebroken, dat hij zich genoodzaakt voelt ' de rode knop te drukken '
Iets als ' mijn plan is mislukt, dan gun ik jullie ook niets en blaas ik de boel op ', daar zie ik hem wel voor aan.
Ik denk eerlijk gezegd dat we dan geen beurscrash gaan zien, maar dat het beurshuis dan voor onbepaalde tijd gesloten blijft.