Ik heb een losse verklaring bijgeleverd. Dat ging de vorige keer ook prima. Bij vier heb ik geloof ik iets aangevinkt, vermoed dat ze daar bedoelen of het adres in sectie I gebruikt moet worden? Weet ik ook niet precies. Denk niet dat de boel daar op stuk loopt.remcoboy1479 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:37:
[...]
Heb je de tweede pagina van het reclaim formulier (https://www.skatteverket....2103ed36869780003844.html) door de Nederlandse belastingdienst laten tekenen? Het lijkt erop dat ze die namelijk getekend willen hebben i.p.v. een losse woonplaatsverklaring.
En heb je onder 4) Till Adressat/To Adressee aangevinkt?
DeGiro heeft blijkbaar een andere waarde aangehouden bij de papieren omwisseling (174 SEK) dan de dividendbelasting (kennelijk 185,68 SEK), dus nu kom ik feitelijk op 32% uit (er is 55,704 SEK/aandeel ingehouden). Dat lijkt mij ook teveel?
Ik kan toch niet anders dan een dividendverklaring vragen, ben benieuwd...
En betreft het bedrag: ik weet niet precies waar die 185.68 vandaan komt en dat maakt me ook niet zo veel uit: in Zweden houden ze 30% in op basis van 185.68, dus ik claim 15% op basis van 185.68, oftewel gewoon de helft. Als ik tegen problemen oploop dan zal ik het hier delen.
Heb sowieso wat achterlijks gedaan: ik heb vandaag ook een Noorse reclaim opgestuurd. Ik dacht dat die woonplaatsverklaringen generiek waren en heb er in beide enveloppen dus random eentje gestopt maar ik zie net pas dat op de ene in kleine lettertjes staat 'treaty for Sweden' en in de andere 'treaty for Norway'. Dus 50% kans dat ik de verkeerde verklaring in de envelop heb gestopt

Onvoorstelbaar!