Net even de tijd genomen om mijn transacties, dividenden, ... van Q4 even in PP te steken en mijn eindafrekening te maken - ik ben geland op een stijging van 14,55%. Wederom zeer tevreden mee.
Huidige verdeling van mijn portefeuille
Top performers:
Palantir (+134% - Geleidelijk afgebouwd doorheen het jaar - waardering gaat nergens over momenteel, maar ik zit erin aan 15$ en heb al ruim 85% verkocht dus dit laatste plukje houd ik vast voor de fun en gaat pas de deur uit als we aan $500 zitten

)
Alphabet (+64% - Stevig bijgekocht dit voorjaar)
KBC Ancora (+44% - Dividendaandeel dus had dit niet verwacht)
British Americcan Tobacco (+40% zowat - Wel alles verkocht aan 41 pond in de zomer; dit had ik puur voor het dividend en ik vond het te duur geworden, op een goed moment ook want daarna vooral verticaal bewogen)
Ageas (+30%)
De teleurstellingen:
London Stock Exchange Group (-24% | Was wel heel stevig opgelopen in 2023 & 2024 en stond mij wat duur, maar ik doe kwaliteitsaandelen niet graag van de hand omdat ze wel eens durven doorstijgen. In deze was die inschatting fout en had ik beter verkocht).
Paypal (-16% - Opgepikt in de zomer nu hun koersval omdat ik ze goedkoop vond worden, blijkbaar kon het nog wat lager

)
Vonovia (-14% - Volgens het management zijn de moeilijke tijden in de Duitse residentiële vastgoedsector voorbij. Verwachtingen zijn verhoogd en waarderingen die weer stijgen, zelfs in een versneld tempo - De markt is voorlopig nog niet akkoord zo te zien)
7C solarparken (-7% - Van goedkoop, naar nog goedkoper en blijft in de hoek zitten waar de klappen vallen - Ik heb wel wat bijgekocht; een FCF van 50 cent op een koers van €1,66 blijf ik te smakelijk vinden)
Bristol-Myers Squibb (-6%)