Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Net alsof alles al gewend is aan de wekelijkse grillen.NicoHF schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:24:
Dit valt nog reuze mee, had veel meer verwacht
https://edition.cnn.com/markets?utm_source=hp
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is het deels ook. Maar je hebt niet gelijk als het een verkoopbeslissing is zonder goede investeringsanalyse. Mijn koersdoel stond beargumenteerd en wel voor ASML rond de 880-900. Dus toen ASML de 925 aantikte én ik tech in mijn portefeuille wilde trimmen, heb ik op de verkoopknop gedrukt en mijn positie met 60% verkleind.rube schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:15:
[...]
Ik vind dat altijd een beetje een kortzichtig gezegde. Het komt op mij vaak over als het rationaliseren van een verkoop beslissing zonder een goede investeringsanalyse.
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Laten we hopen dat het weer een TACO-tje wordt maar ben er dit keer niet zo gerust op. De consequenties zijn gigantisch als Trump dit door blijft drukken.YakuzA schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:48:
[...]
De beurs reactie komt ongeveer overeen met een TACO verwachting.
Alles in VS maar tussen de -1 en -2%
Groenland gaat die wel doorzetten hoor, wat ik op zich ook wel begrijp. Voor icbm moet je daar afweer hebben staan.
Ah dus daarom heeft de usa haar basis daar van tientallen naar slechts 1 afgebouwd. En er is een verdrag dat ze daar gewoon basis mogen bouwen. Dus die afweer kan er zo komen.Secsytime schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:40:
Groenland gaat die wel doorzetten hoor, wat ik op zich ook wel begrijp. Voor icbm moet je daar afweer hebben staan.
Wat dan wel weer heel vreemd is is dat je zegt dat je Groenland nodig hebt je je te beschermen tegen Rusland maar je hem dan een dag later wel uitnodigd voor je vredes committee.
Ik vraag mij wel af wat zijn motief is. Heel Amerika kapot maken omdat hij vroeger vaak belachelijk is gemaakt of geschiedenis te schrijven.
Begrijpen en goedkeuren zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Daarnaast denk ik niet dat mijn mening uitmaakt.nafofella schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:53:
[...]
Ah dus daarom heeft de usa haar basis daar van tientallen naar slechts 1 afgebouwd. En er is een verdrag dat ze daar gewoon basis mogen bouwen. Dus die afweer kan er zo komen.
Wat dan wel weer heel vreemd is is dat je zegt dat je Groenland nodig hebt je je te beschermen tegen Rusland maar je hem dan een dag later wel uitnodigd voor je vredes committee.
Ik vraag mij wel af wat zijn motief is. Heel Amerika kapot maken omdat hij vroeger vaak belachelijk is gemaakt of geschiedenis te schrijven.
We doen nu alsof het heel gek is wat er gebeurt, maar historisch gezien verschuiven grenzen en eigenaarschap van grondgebied.
De navo is niks zonder de usa en dat weet Trump, dus die speelt zijn hand.
Deels waar want hoe vaak gebeurd het dat een (voormalig) bondgenoot dreigt met militair ingrijpen om een ‘bevriend’ land over te nemenSecsytime schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:58:
[...]
We doen nu alsof het heel gek is wat er gebeurt, maar historisch gezien verschuiven grenzen en eigenaarschap van grondgebied.
Dus dat is nog nooit gebeurd?tjubbie schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:24:
[...]
Deels waar want hoe vaak gebeurd het dat een (voormalig) bondgenoot dreigt met militair ingrijpen om een ‘bevriend’ land over te nemen
Amerika krijgt aardige klappen deze avond. Nvidia -4% en de Nasdaq en S&P zelf op -2%. Dat zal morgen vast wat terugslag hebben op de Europese beurzen en misschien onze chippers.
Valt wel mee denk ik. Europa had maandag al een daling gehad terwijl de VS dicht was.TheBrut3 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:37:
Amerika krijgt aardige klappen deze avond. Nvidia -4% en de Nasdaq en S&P zelf op -2%. Dat zal morgen vast wat terugslag hebben op de Europese beurzen en misschien onze chippers.
Procentje of 3 ervan af bij de wereldfondsen in de laatste dagen? Dat valt nog mee inderdaad. We moeten nog een stuk verder inzakken om überhaupt op het niveau van december te komen zitten.aljooge schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 22:18:
[...]
Valt wel mee denk ik. Europa had maandag al een daling gehad terwijl de VS dicht was.
Let op:
Ook hier: geen referrals!
Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij
Ook hier: geen referrals!
Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij