'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Er zijn ook calculaties die BK een PE van 20+ geven. Waarom zou je dan niet gaan voor steady EU-bedrijven? Engie (al is de koers daar aardig opgelopen), Deutsche Telekom, Heineken, Ahold.Malantur schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:29:
[...]
Wat is volgens jou duur? De gemiddelde forward PE voor de S&P500 is 22,90 en die van Berkshire 18,28. Ze zitten op een berg van 300 miljard dollar cash te wachten op de volgende beurscorrectie zodat ze alles in uitverkoop kunnen kopen. Lijken mij mooie vooruitzichten voor de komende jaren.
Sofina, als je een conglomeraat wilt, met een PE van 13. Of een kijkje bij HAL? Het is allemaal niet 1-op-1 vergelijkbaar, maar ik zie veel bedrijven die ik interessanter vind. Zeker nu Charlie er niet meer is en Warren afscheid neemt.
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 435Wp oost, 6x 435Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Het is zo "duur" dat BRK de koers te hoog vindt om eigen aandelen in te kopen....... en dat is best een relevante constatering.
Ubisoft ligt voorbeurs nogsteeds stil. Kan zo snel ook nog geen update vinden van de situatie daar.
Je kan dat terugvinden op Euronext bij https://live.euronext.com...quities/FR0000054470-XPAR onder regulated news:TheBrut3 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:25:
Ubisoft ligt voorbeurs nogsteeds stil. Kan zo snel ook nog geen update vinden van de situatie daar.
Dus zonder nieuws van Ubisoft dat als regulated news wordt gemeld op Euronext is het wachten.November 13, 2025 – Ubisoft announces the postponement of the release of its results for the first half of fiscal year 2025-26.
Ubisoft has requested Euronext to halt trading of its shares (FR0000054470) and its bonds (FR001400DV38, FR001400MA32, and FR0014000O87) from the market opening on November 14, 2025, until the publication of its first-half 2025-26 results in the coming days.
Ubisoft will inform the market of the date on which trading will restart.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Pe zegt bij Berkshire niks.Malantur schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:29:
[...]
Wat is volgens jou duur? De gemiddelde forward PE voor de S&P500 is 22,90 en die van Berkshire 18,28. Ze zitten op een berg van 300 miljard dollar cash te wachten op de volgende beurscorrectie zodat ze alles in uitverkoop kunnen kopen. Lijken mij mooie vooruitzichten voor de komende jaren.
Een oneliner zegt ook niks.
Als je de p&l bekijkt snap je waarschijnlijk wel waarom. Berkshire bestaat niet uit 1 bedrijf maar uit meerdere. De aard van deze bedrijven hebben invloed op de winst en verlies rekening en wat daarin wordt opgenomen.
Er zijn zat bedrijven waar pe niks zegt, dus een one-liner vind ik het niet
Prima uitleg die wat duiding had gegeven bij je onelinerSecsytime schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:22:
[...]
Als je de p&l bekijkt snap je waarschijnlijk wel waarom. Berkshire bestaat niet uit 1 bedrijf maar uit meerdere. De aard van deze bedrijven hebben invloed op de winst en verlies rekening en wat daarin wordt opgenomen.
Ik reageerde overigens ook maar op deze oneliner -> wie beslist wanneer een PE te hoog is? Het gemiddelde is eerder 15 a 20 voor de S&P500 en BRK.B zit historisch gezien ook vaak tussen de 10 en de 20. Tesla heeft een forward PE van 200+ waar de meeste andere autofabrikanten sub 10 zitten. De belofte van robotaxi's en humanoid robots zijn blijkbaar genoeg om investeerders te overtuigen dat er in de toekomst nog 10 keer meer verdient gaat worden dan vandaag de dag. Ik zei al bullshit op $350 maar de markt zegt dat ik fout ben want hij is nog tot $470 doorgestegen. "Markets can remain irrational longer than you can remain solvent".Pr088 schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:46:
[...]
Berkshire is wel behoorlijk duur als je naar de koers-winst kijkt.
Als ik in BRK.B zou investeren is het eerder om mee te liften op de 300 miljard cash reserve waarvan ik denk dat ze die in het komende jaar wel eens gaan kunnen gebruiken, maar BRK.B past in ieder geval niet direct in mijn investeringsstrategie.
Die update wist ik. Ik had dus dit weekend wat spoedoverleg verwacht bij Ubisoft en dan deze ochtend (US tijd) een update + de cijfers en dan vandaag gewoon weer handel.Qwerty-273 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:32:
Je kan dat terugvinden op Euronext bij https://live.euronext.com...quities/FR0000054470-XPAR onder regulated news:
Dus zonder nieuws van Ubisoft dat als regulated news wordt gemeld op Euronext is het wachten.
Als je naar de market cap kijkt zit een toekomstige toepassing van de cash daar al in verwerkt. De markt prijst alles in..Malantur schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:20:
[...]
Prima uitleg die wat duiding had gegeven bij je oneliner
[...]
Ik reageerde overigens ook maar op deze oneliner -> wie beslist wanneer een PE te hoog is? Het gemiddelde is eerder 15 a 20 voor de S&P500 en BRK.B zit historisch gezien ook vaak tussen de 10 en de 20. Tesla heeft een forward PE van 200+ waar de meeste andere autofabrikanten sub 10 zitten. De belofte van robotaxi's en humanoid robots zijn blijkbaar genoeg om investeerders te overtuigen dat er in de toekomst nog 10 keer meer verdient gaat worden dan vandaag de dag. Ik zei al bullshit op $350 maar de markt zegt dat ik fout ben want hij is nog tot $470 doorgestegen. "Markets can remain irrational longer than you can remain solvent".
Als ik in BRK.B zou investeren is het eerder om mee te liften op de 300 miljard cash reserve waarvan ik denk dat ze die in het komende jaar wel eens gaan kunnen gebruiken, maar BRK.B past in ieder geval niet direct in mijn investeringsstrategie.
Maar de markt prijst meerdere scenario's tegelijkertijd in. Ook het scenario dat de cash nog jaren ongebruikt om de balans blijft staan, of de kans dat het weggepist wordt in een domme acquisitie. Als jij denkt dat een specifiek scenario waarschijnlijk is, dan is het niet zo dat overeenkomt de huidige waardering.Secsytime schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:40:
[...]
Als je naar de market cap kijkt zit een toekomstige toepassing van de cash daar al in verwerkt. De markt prijst alles in..
Die moet je me even uitleggen, want volgens mij laat de market cap iets redelijk simpels zien.Hielko schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:56:
[...]
Maar de markt prijst meerdere scenario's tegelijkertijd in. Ook het scenario dat de cash nog jaren ongebruikt om de balans blijft staan, of de kans dat het weggepist wordt in een domme acquisitie. Als jij denkt dat een specifiek scenario waarschijnlijk is, dan is het niet zo dat overeenkomt de huidige waardering.
Berkshire kun je het beste kopen als ze niet in het nieuws zijn.
Let op:
Ook hier: geen referrals!
Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij
Ook hier: geen referrals!
Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij