Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14:45
DropjesLover schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:54:
Ik wil nu graag echt instappen in een breed wereldfonds EFT, simpel en het 8e wereldwonder (compound interest). Maar...
De VS wil ik vermijden. De VS heeft veel te veel zwaar overgewaardeerde Big Tech met een amorele bedrijfsvoering. Doet het op de beurs wel goed, maar toch... het knaagt en lijkt mij niet houdbaar.

En eigenlijk ook China, Japan en Zuid Korea. De EU weet ik zo net niet, het blijft toch zeer matige groei maar ook stagnatie. En vergrijzing gaat een rol spelen, net zoals waarom dat ik China, Korea en Japan niet op wil nemen. De Nikkei staat al een jaar redelijk stil, net zoals de AEX eigenlijk.

Grote groei kan zeker komen in Afrika en India.
Misschien is een Russische ETF iets voor je.
Zou het zelf niet doen.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yippeegeez
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 28-07 21:07
Heeft er iemand ervaring met de Estlandse start-up https://lightyear.com/nl-nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:34

DropjesLover

Dit dus ->

Hans Denhaag schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:24:
[...]

Misschien is een Russische ETF iets voor je.
Zou het zelf niet doen.
Kan dat nog lager worden dan? :+

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 15:47
DropjesLover schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:54:
Ik wil nu graag echt instappen in een breed wereldfonds EFT, simpel en het 8e wereldwonder (compound interest). Maar...
De VS wil ik vermijden. De VS heeft veel te veel zwaar overgewaardeerde Big Tech met een amorele bedrijfsvoering. Doet het op de beurs wel goed, maar toch... het knaagt en lijkt mij niet houdbaar.

En eigenlijk ook China, Japan en Zuid Korea. De EU weet ik zo net niet, het blijft toch zeer matige groei maar ook stagnatie. En vergrijzing gaat een rol spelen, net zoals waarom dat ik China, Korea en Japan niet op wil nemen. De Nikkei staat al een jaar redelijk stil, net zoals de AEX eigenlijk.

Grote groei kan zeker komen in Afrika en India.
Koop je toch gewoon een India ETF?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-08 16:45
yippeegeez schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:34:
Heeft er iemand ervaring met de Estlandse start-up https://lightyear.com/nl-nl?
Yep. Ik zit er al 2 jaar en wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:10

Secsytime

Automagisch

“Ja, alle Lightyear-klanten hebben hun activa gedekt tot een bedrag van 20.000 EUR door het Estonian Investor Protection Sectoral Fund. Lees hier meer over het fonds”

Dat is toch wel anders dan de 100k die via het depositogarantiestelsel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Secsytime schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:51:
“Ja, alle Lightyear-klanten hebben hun activa gedekt tot een bedrag van 20.000 EUR door het Estonian Investor Protection Sectoral Fund. Lees hier meer over het fonds”

Dat is toch wel anders dan de 100k die via het depositogarantiestelsel..
Aandelen vallen sowieso niet onder DGS, dus dat zal geen verschil maken? :P

Verder ook geen idee wat LightYear is, is dat een broker? bank?

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 29-07-2025 13:11 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

YakuzA schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:11:
[...]

DeGiro heeft ook DGS, maar is voor zover ik weet alleen voor de vrije ruimte, hetgeen wat 'op de rekening staat'.

https://www.degiro.nl/data/pdf/Informatieblad_deposanten.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik weet niet of mijn vraag hier thuishoort maar ik probeer het toch.
Jaren terug was ik veel bezig met short/long gaan, dat deed ik via Bux. Die doen het niet meer, dus account bij DeGiro genomen.

Als testje ben ik short gegaan, maar in hun UX snap ik echt niet waar in die order weer van de hand doe. Iemand tips? Screenshotje (is een testje, haal er dus niets uit ofzo…)
Ik wil dus deze optie kopen/verkopen (van de hand doen op den duur). Maar ik kan geen -1 verkopen en ga ik vervolgens long. Je kan niet tegelijkertijd een short en een long open hebben staan dus ik gok dat ik een aandeel moet kopen om de optie te verwijderen. Maar ik weet het niet, vandaar een kleine hulpvraag dus :). Heb even saldo enzo niet meenomen in de screenshots.

1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kr-0uHU58_d1zuWXRnaM0wiOFPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZj9vFkTsoFsSXu1egq5CgGG.jpg?f=fotoalbum_large

2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHksFKgH7vDCNNzGLfrlqak73Ws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYakQQqI8hRs7STNmRToec34.jpg?f=fotoalbum_large

3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1QpK7IVB74k5IxaVtUeAQE7YMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKvJYmGeiFvvPe43w45bbL4T.jpg?f=fotoalbum_large

4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jj09uRmwBOn9m0J7E23-kMVhLFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cs1d2pXe0er1HKWurXYfWVhi.jpg?f=fotoalbum_large

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karateb
  • Laatst online: 29-07 22:17
YakuzA schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:11:
[...]

Inderdaad, het maakt wat betreft aandelen geen verschil. Lightyear is een broker. De kostenstructuur is aardig, de app en de webomgeving idem qua UI. Ze hebben recentelijk $23mln opgehaald in een funding ronde en krijgen daardoor wat meer media aandacht. Volgens mij zijn ze in Nederland nog niet zo bekend.

Edit: ik vond dit nog:
Uninvested customer funds are stored separately from our business funds with regulated EU credit institutions and highest-rated qualifying money market funds. The primary institutions where we hold uninvested customer funds are ABN AMRO Bank in the Netherlands and in BlackRock qualifying money market funds rated AAA/mmf by Moody’s, S&P and Fitch. We also hold small amounts of customers' money in LHV Bank in Estonia
Geld op de rekening wordt dus o.a. bij de ABN gehuisvest.

[ Voor 31% gewijzigd door karateb op 29-07-2025 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:26
Novo Nordisk heeft een stevige tik gekregen vandaag: -21%. Voor zo ver ik kon vinden komt het door de jaarcijfers die nog steeds groei geven: 8-14% ipv 13-21%. Tegelijk is er ook een nieuwe CEO aangesteld, geen idee of dat ook mee speelt in de flinke correctie. Lijkt mij in ieder geval wel een koopmomentje vandaag :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

1 augustus is ook nog steed T-day voor een groot gedeelte van de wereld:
On August 1, hundreds of countries will come to learn their fate with the United States, when President Donald Trump’s pause on “reciprocal” tariffs ends.

Thousands of US businesses will also learn their fates. However, after months of whipsaw trade policy, planning with any sort of certainty has proven near impossible.
https://edition.cnn.com/2...ess-trump-tariff-deadline
To date, seven countries have reached a framework for a trade deal.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 29-07-2025 16:47 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:31

Qwerty-273

Meukposter

karateb schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:41:
Inderdaad, het maakt wat betreft aandelen geen verschil. Lightyear is een broker. De kostenstructuur is aardig, de app en de webomgeving idem qua UI. Ze hebben recentelijk $23mln opgehaald in een funding ronde en krijgen daardoor wat meer media aandacht. Volgens mij zijn ze in Nederland nog niet zo bekend.
Nu is het een "startup" die veel kosten maakt met hun app/platform en ook ongetwijfeld het juridische stuk voor elk land waar ze hun diensten willen aanbieden. Maar ze hebben zowel over 2022, 2023 als 2024 een verlies genoteerd. Zie ook de besluit verliesdekking documenten op https://lightyear.com/nl-nl/disclosures

Dat gezegd hebbende, ze hebben inderdaad $25m series A (2022) en $23m series B (2025) opgehaald en beheren iets van 1mld aan vermogen van klanten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karateb
  • Laatst online: 29-07 22:17
Qwerty-273 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:10:
[...]

Nu is het een "startup" die veel kosten maakt met hun app/platform en ook ongetwijfeld het juridische stuk voor elk land waar ze hun diensten willen aanbieden. Maar ze hebben zowel over 2022, 2023 als 2024 een verlies genoteerd. Zie ook de besluit verliesdekking documenten op https://lightyear.com/nl-nl/disclosures

Dat gezegd hebbende, ze hebben inderdaad $25m series A (2022) en $23m series B (2025) opgehaald en beheren iets van 1mld aan vermogen van klanten.
Die had ik nog niet gezien. De verliezen lijken voornamelijk afkomstig uit kosten voor de werknemers en 'overige' kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:58
@Kecin ik heb er 0 ervaring mee maar mijn autisme zegt dat je moet kopen, 1st , om je -1 naar 0 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:21:
@Kecin ik heb er 0 ervaring mee maar mijn autisme zegt dat je moet kopen, 1st , om je -1 naar 0 te krijgen.
Lijkt niet het goede resultaat te geven. Misschien kijk ik wel/niet te letterlijk :') :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:39
@Kecin je snapt er kennelijk niets van. Je zit short 1 aandeel, heeft niets met opties te maken. Dus om die positie op te heffen koop je één aandeel.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wietsee. schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:47:
@Kecin je snapt er kennelijk niets van. Je zit short 1 aandeel, heeft niets met opties te maken. Dus om die positie op te heffen koop je één aandeel.
Sorry voor de verkeerde benaming als dat is waarover je valt... Maar de UX van DEGIRO snap ik niet helemaal. Heb een market order gemaakt om een +1 te kopen. Blijft nog openstaan, wellicht even wachten tot morgen 08:30. Ik moet overigens zeggen dat ik de desktop variant een stuk prettiger vindt werken dan de mobiele variant. Net zoals RobinHood enzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eV-A4RDaQd5d1q6l80ar2PFK0Ps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hjtkqJLMF6Pgp7vS8mwQQjCf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:39
Euronext (EAM) orders worden alleen uitgevoerd tussen 09u en 17:35u. Bij IBKR had je bijv. gewoon nabeurs een aandeel op Tgate kunnen kopen om op 0 uit te komen.

[ Voor 47% gewijzigd door Wietsee. op 29-07-2025 22:34 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-07 22:49
Malantur schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:40:
Novo Nordisk heeft een stevige tik gekregen vandaag: -21%. Voor zo ver ik kon vinden komt het door de jaarcijfers die nog steeds groei geven: 8-14% ipv 13-21%. Tegelijk is er ook een nieuwe CEO aangesteld, geen idee of dat ook mee speelt in de flinke correctie. Lijkt mij in ieder geval wel een koopmomentje vandaag :)
Of "Never catch a falling knife" ... achteraf heb jij of ik gelijk (of geen van beide). Dus, even bierviltje erbij, 33% kans dat je gelijk hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door poehee op 29-07-2025 23:13 ]

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wietsee. schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:30:
Euronext (EAM) orders worden alleen uitgevoerd tussen 09u en 17:35u. Bij IBKR had je bijv. gewoon nabeurs een aandeel op Tgate kunnen kopen om op 0 uit te komen.
Duidelijk, ik heb nu +1 gekocht, die is vanmorgen gekocht, en nu heb ik geen short meer. Dat was dus de oplossing. Zou van mij wel een knop mogen zijn met “verkoop voor waarde” en dan een knop geavanceerd ofzo. Maar wellicht wen ik eraan omdat dit heel logisch is. Thx voor de hulp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

poehee schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 23:12:
[...]

Of "Never catch a falling knife" ... achteraf heb jij of ik gelijk (of geen van beide). Dus, even bierviltje erbij, 33% kans dat je gelijk hebt.
In de achtergrond speelt daar nog wel wat meer:
Shares in Novo Nordisk plunged after it cut its guidance, a result from the company losing its lead in the booming market for weight-loss drugs, opening the door to competitors such as makers of knockoff versions of Novo’s drugs and pharmaceutical giant Eli Lilly.

Company shares plunged as much as 30%, at one point wiping out almost $93 billion of Novo Nordisk’s market capitalization, after the Danish drugmaker said headwinds for its blockbuster drugs Ozempic and Wegovy would cut its sales growth for the year, the latest in a series of challenges facing the once-highflying company.
https://www.msn.com/en-us...ocid=finance-verthp-feeds
But challenges for Novo also emerged. The company stumbled soon after Wegovy hit the market because it wasn’t able to make enough to satisfy booming demand, and supply shortages dogged the drug’s rollout. Compounding pharmacies were then able to mass produce copycat versions of Wegovy because federal law permits that when a shortage is in effect.

The compounding competition grabbed market share, and many of these products have remained available even after Novo resolved the shortage. Novo has taken legal action against many pharmacies to try to stop production.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-07 22:49
YakuzA schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:29:
[...]

In de achtergrond speelt daar nog wel wat meer:

[...]

https://www.msn.com/en-us...ocid=finance-verthp-feeds

[...]
Dit is verklarende informatie waarvan we denken dat dit de koersen heeft doen bewegen. Sommigen zullen dit zien als een overreactie en wat (bij)kopen, anderen zien het als een richting de andere kant op en zullen verkopen/short gaan. Punt is, niemand weet het. Ongeveer 50% krijgt gelijk (en die zul je horen).

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Microsoft heeft goede cijfers gepresenteerd, veel beter dan verwacht. Nabeurs knallen ze inmiddels bijna 8% omhoog. Hopelijk voor morgen een goede aanjager voor de tech aandelen.

[ Voor 21% gewijzigd door TheBrut3 op 30-07-2025 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:56
poehee schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 23:12:
[...]

Novo nordisk is al circa 70% gedaald. Terug naar de top van ergens in 2021.
Kan het lager? Ja. Kan het hoger, Ja.
Er is nog steeds groei, echter veel minder dan verwacht. En dan wordt het hard afgestraft door beleggers.
En zoals we weten kunnen beleggers soms flink overdrijven.Zowel naar beneden als naar boven.

1 ding is zekers, farmaceutische bedrijven kunnen enorm in koers stijgen maar ook dalen.
Voor mij geen farmaceutisch aandeel meer. Heb te vaak mijn vingers hieraan gebrand.
Ik vind farmaceutisch meer gokken dan investeren. Dan heb ik liever bedrijven die een meer betrouwbare inkomen bron hebben.

https://www.debelegger.nl...eel-wat-is-er-aan-de-hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
TheBrut3 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:25:
Microsoft heeft goede cijfers gepresenteerd, veel beter dan verwacht. Nabeurs knallen ze inmiddels bijna 8% omhoog. Hopelijk voor morgen een goede aanjager voor de tech aandelen.
In 3 jaar tijd bijna verdubbeld in waarde. Niet slecht.
Microsoft groeit hard sinds azure/Entra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ook Meta heeft flinke cijfers bekendgemaakt en staat nabeurs op zo'n 9% in de plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-08 16:53

Jebus4life

BE User

Malantur schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:40:
phantom09 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:26:
[...]

Novo nordisk is al circa 70% gedaald. Terug naar de top van ergens in 2021.
Kan het lager? Ja. Kan het hoger, Ja.
Er is nog steeds groei, echter veel minder dan verwacht. En dan wordt het hard afgestraft door beleggers.
En zoals we weten kunnen beleggers soms flink overdrijven.Zowel naar beneden als naar boven.

1 ding is zekers, farmaceutische bedrijven kunnen enorm in koers stijgen maar ook dalen.
Voor mij geen farmaceutisch aandeel meer. Heb te vaak mijn vingers hieraan gebrand.
Ik vind farmaceutisch meer gokken dan investeren. Dan heb ik liever bedrijven die een meer betrouwbare inkomen bron hebben.

https://www.debelegger.nl...eel-wat-is-er-aan-de-hand
Novo Nordisk was gewoon 1 van die bedrijven die puur door hype van god los waren. Je ziet dat ook in de koersevolutie tot en met begin 21 die nadien he-le-maal nergens meer om ging, dat was enkel omdat het plots leek dat ze de holy grail voor gewichtsverlies hadden.

Nadien blijkt dan dat de hype er wel wat over is (de bijwerkingen zijn voor sommige mensen wel erg stevig heb ik al vernomen), bovendien hebben ze geen monopolie en inmiddels met Eli Lilli een concurrent die gewoon beter is.

Dit is gewoon een aandeel dat terug gaat naar zijn echte waardering nadat m'n plots dacht dat het "the best thing since sliced bread" was.

In reguliere farma is er zat value/quality te vinden (denk Novartis, Merck, Roche, Bristol-Myers Squibb, ...) - Ja, het heeft wel de aard van cyclisch te zijn (want patenten vervallen, die moeten opgevangen door nieuwe medicijnen), maar de farma-reuzen zijn daar meestal tegen gewapend (eenderzijds door nieuwe ontwikkelingen die ze zelf doen, of door overnames van die bio-techs die iets succesvols ontwikkeld hebben)

*Novo Nordisk is op zich ook gewoon reguliere farma, en geen high-risk biotech - maar zoals gezegd, het gaat om de waardering die de voorbije 3-4 jaar niet te verdedigen was- ik volg ze absoluut niet maar ik zie dat ze inmiddels terug onder de $250 miljard market cap zitten, dus dan begint het terug interessant te worden - mocht daar nog 20% afgaan wegens oversold zou ik me zeker inlezen en is de kans reeël dat ik instap.

**Als je gewoon quality zoekt in farma zou ik in eerste instantie naar een Novartis kijken (zelf in mijn portefeuille), alternatief een J&J ofzo. Eerder in de value kant is een Bristol-Myers Squibb (zelf in mijn portefeuille) of een Merck ook zeker het bekijken waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Jebus4life op 31-07-2025 10:20 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:44

Soullie

Planeshift

Vandaag Unilever Shell / Abbvie / BMY met cijfers voor mij.

Wordt allemaal wel goed ontvangen volgens mij.
Overall goed cijfer seizoen voor de dingen die ik heb.

Edit: BMY toch minder ontvangen dan ik dacht :S

[ Voor 13% gewijzigd door Soullie op 31-07-2025 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:07

XanderDrake

Build the future!

Men is niet blij met Trump's Tariffs-galore. Het heeft ook weerslag op mijn EU aandelen, terwijl die stabiel bleven of meer waard werden na de bekendmaking van de EU-USA deal.
Je kan ook nooit goed doen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
XanderDrake schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:48:
Men is niet blij met Trump's Tariffs-galore. Het heeft ook weerslag op mijn EU aandelen, terwijl die stabiel bleven of meer waard werden na de bekendmaking van de EU-USA deal.
Je kan ook nooit goed doen.
Terieven/belastingen zijn zorgen voor een vermindering van de economie. En dat zie je dan ook weer terug op de beurs. Mogelijk dat als Trump's termijn afloopt en de democraten winnen deze tarieven worden verlaagt of terug worden gedraait de economie weer een boost krijgt.
Beurskoersen volgen dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Tja, dat lag wel in de lijn der verwachting toch? Nuja, het is moeilijk te voorspellen wat Trump ging doen, maar ik had wel verwacht dat hij ergens weer iets zou gaan uithalen. Hij roept ook al een tijd om de rente te verlagen, wat ook stof tot nadenken geeft. Hij heeft natuurlijk een leger aan adviseurs en analisten om zich heen..... Niet dat hij altijd iets goeds doet daarmee doet (in tegendeel), maar de signalen zijn wel een teken aan de wand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44
Het gaat wel weer hard vandaag! Paar maanden winst weg in 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-08 20:19
FicoF schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:27:
Ik snap dat dit niet het passief beleggen topic is en portfolios dus af kunnen wijken, maar een gemiddelde wereldtracker staat vandaag nog hoger dan de koers (in euro's) van 22 juli, zo'n 1,5e week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 22:02

page404

Website says no

Loek92 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:39:
[...]

Ik snap dat dit niet het passief beleggen topic is en portfolios dus af kunnen wijken, maar een gemiddelde wereldtracker staat vandaag nog hoger dan de koers (in euro's) van 22 juli, zo'n 1,5e week geleden.
Klopt, alleen afgelopen 3 dagen waren bizar. Ik ging van ca 118k naar 122k in ongeveer een dag en daarna terug naar 117k. Dat zal een combi van etf koersen en dollarkoers zijn maar dan nog 7(8)7

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ik heb maar wat All-World ETF's bijgekocht, we zien wel weer waar het schip strandt.

Wel balen, gisteren dacht ik nog over het verkopen van ASML rond de 640. Had ik het maar gedaan, dan had ik ze vandaag weer teruggekocht voor 595.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
TheBrut3 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:12:
Wel balen, gisteren dacht ik nog over het verkopen van ASML rond de 640.
Dromen mag.... maar ze zijn gisteren niet boven de 635 geweest, en ook alleen nog bij opening :-).
Dus jezelf niet voor de gek houden....

[ Voor 12% gewijzigd door TweakGP op 01-08-2025 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TweakGP schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:16:
[...]

Dromen mag.... maar ze zijn gisteren niet boven de 635 geweest :-).
dat is binnen 1% van de 640, dus dat is nog steeds wel 'rond 640' vind ik zo ;)

Maargoed wereldwijd ca 3% er weer af, dan staan we weer ongeveer terug op 0% winst YTD gok ik zo in de komende week.

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 01-08-2025 17:37 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaver 4
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:06

Klaver 4

1140 + 1740 = 2880 Wp

Het was vandaag een prima dag om uranium aandelen aan te kopen. Daar verwacht ik de komende tijd wel wat winst te behalen.

6 x JYM190, 2 x StecaGrid 500 + 6 x JA Solar 290 Percium, Omnik 2k-TL2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:12:
Ik heb maar wat All-World ETF's bijgekocht, we zien wel weer waar het schip strandt.

Wel balen, gisteren dacht ik nog over het verkopen van ASML rond de 640. Had ik het maar gedaan, dan had ik ze vandaag weer teruggekocht voor 595.
En dan was ASML gezakt tot 610, jij wacht nog wat langer met kopen, en hij stijgt naar 680 door. Je hebt ook eerder zulk soort posts gemaakt, en als ze niet te serieus zijn, prima. Maar achteraf bedenken wat je had kunnen doen in theorie is altijd makkelijk. Dan is iedereen hier multimiljonair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-08 09:24
Klaver 4 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 23:29:
Het was vandaag een prima dag om uranium aandelen aan te kopen. Daar verwacht ik de komende tijd wel wat winst te behalen.
Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-08 09:24
Excuses dat is mijn schuld ik had vorige week gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaver 4
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:06

Klaver 4

1140 + 1740 = 2880 Wp

Omdat de vraag naar uranium toeneemt (o.a. door het beleid van Trump om vol in te zetten op kernenergie) en de beschikbaarheid van uranium afneemt. Dus ik verwacht de komende tijd stijgende koersen en dat was de laatste weken ook al duidelijk te zien.
Maar gisteren verloren ook die aandelen flink. Voor mij reden om een Amerikaans mijnbouwaandeel bij te kopen en een Canadees aandeel (na eerdere winstneming) weer op te pakken.

6 x JYM190, 2 x StecaGrid 500 + 6 x JA Solar 290 Percium, Omnik 2k-TL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat de vraag naar uranium toeneemt betekent niet dat het aanbod gelimiteerd is. Zoveel is er niet nodig om een kerncentrale te draaien. Het stijgen van een aandeel kan puur het effect zijn dat andere beleggers hetzelfde denken, dat zegt echter nog niets dat de achterliggende financials mee zal stijgen.

Verder overigens niet gehinderd door enige vorm van expertise op dit vlak, daarom beleg ik er ook niet in. Wat betreft de uitspraken van Trump hoor ik daar juist een inzet op gas door bijv. datacenters hun eigen energieopwekking ernaast te zetten. Bij voorkeur zelfs de datacenter en gascentrale bij de bron waar het gewonnen wordt. Dit maakt ze onafhankelijk van het verouderde stroomnet waardoor nu veel investeringen tegengehouden worden.

Ik verwacht echter dat commerciële partijen met kernenergie aan de gang laten gaan nog echt een brug te ver is. Gas, zonnepanelen en batterijen zullen de toekomst zijn. Dat wij in Nederland van het gas af stappen is puur vanwege onze lokale bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Komt denk ik door de werkeloosheids cijfers:

https://www.nu.nl/buitenl...s-gemanipuleerd-zijn.html

Nu gaat Trump natuurlijk een ander hoofd aanstellen die wel goed met Trump om kan gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door phantom09 op 03-08-2025 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
phantom09 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:48:
[...]

Komt denk ik door de werkeloosheids cijfers:

https://www.nu.nl/buitenl...s-gemanipuleerd-zijn.html

Trump zegt dat er mee gekoeid is. Dat denk ik ook, maar dan niet door de hoofd van statistiekenbureau, maar indirect door Trump zelf.
Trump wil graag dat de rente omlaag gaat en hij weet dat de FED deze mogelijk zal verlagen als de werkloosheid toeneemt.
Dit is toch meer een vorm van "kleutergedrag"? Als ik mijn zin niet krijg dan ga je de laan uit. Lijkt me geen gewenste situatie voor een economie. Die klap naar beneden kan mijn inziens niet uitblijven. Trump zal dit dan recht praten door Powell de schuld te geven. Hij heeft te lang gewacht met rente verlagen. Dit is de strategie van Trump. Somebody else to blame except himself.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Pagina: 1 ... 215 216 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij