Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:15
oscar82 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:05:
[...]

US westaatsobligaties dankzij onze oranje makker oOo oOo Nevermind. In euro’s.
Daar heb ik al mijn vingers aan verbrand :'(

Je hebt ze ook hedged in euro maar die lijkt maar ±3% te halen, dan is alleen de belastingdienst blij.

[ Voor 17% gewijzigd door Rogers op 19-06-2025 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:36
Rogers schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:50:
Heeft iemand nog tips voor een high yield bonds etf in euro die minimaal 5% rendement haalt exl de TER?
Denk dat dat op dit moment onrealistisch is zonder al teveel risico, kun je beter gaan sparen via deposito's eventueel.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-06 10:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_JwZ_84k7cyNMF32X7gaS96f8E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WfNkECQvQePcsoo5NwtFXW3b.jpg?f=user_large

Chaos is a ladder.

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:07
Rogers schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:50:
Heeft iemand nog tips voor een high yield bonds etf in euro die minimaal 5% rendement haalt exl de TER?
Mijn kristallen bol is kapot maar in het laatste jaar hadden dit goede opties geweest:
Invesco Euro Corporate Hybrid Bond UCITS ETF Acc
Amundi Italy BTP Government Bond 10Y UCITS ETF Acc
iShares EUR High Yield Corporate Bond ESG SRI UCITS ETF EUR
iShares EUR High Yield Corporate Bond UCITS ETF EUR (Acc)
Xtrackers EUR High Yield Corporate Bond UCITS ETF 1C

Duidelijk dat je het in de corporate bonds moet zoeken :)
De Italiaanse overheid ziet er volatieler uit.
Een dip van 10% of iets dergelijks is ook nog altijd mogelijk dus als je gegarandeerde (lagere) winst wil moet je naar CSH2 of XEON kijken. Op Justetf.com kan je ETFs gemakkelijk opzoeken en filteren, en die laatste 2 komen bijvoorbeeld goed uit in de rendement/volatiliteit verhouding.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:15
Had toch die olie futures moeten kopen als dit waar is.

"Iranian parliament just voted to CLOSE the STRAIT OF HORMUZ, where nearly a quarter of global oil flows through - Press TV"
https://x.com/EricLDaugh/status/1936773775334515051

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-06 21:31
Rogers schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:40:

"Iranian parliament just voted to CLOSE the STRAIT OF HORMUZ, where nearly a quarter of global oil flows through - Press TV"
Daarom is het ook van belang voor elk land om niet meer afhankelijk te zijn van andere landen m.b.t. energievoorziening. Het kan de wereld economie verstoren wat je niet wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-06 23:16
Black-Death schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:32:
[...]

Haha inderdaad, ik moest wel lachen daar.
“Sjiepotluh” :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceowl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-06 03:06
Weet iemand waarom met broker platforms zoals ING beleggen en Plus500 de BBAI "BigBear AI" EFT niet beschikbaar is? Of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26

Duinkonijn

Huh?

spaceowl schreef op maandag 23 juni 2025 @ 02:56:
Weet iemand waarom met broker platforms zoals ING beleggen en Plus500 de BBAI "BigBear AI" EFT niet beschikbaar is? Of mis ik hier iets?
Omdat ze ws die vraag niet verwachten.

Het beste kan je ze bellen met het verzoek dat je die EFT wilt aanschaffen.

Standaard wordt niet alles aangeboden.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:21
spaceowl schreef op maandag 23 juni 2025 @ 02:56:
Of omdat BBAI geen ETF maar een Amerikaans aandeel is?
Waarschijnlijk wel, want het lijkt er op dat je geen idee hebt van wat je probeert te kopen. :X Dus lees je alsjeblieft even verder in de eigenschappen, kosten en risico's van verschillende producten.

[ Voor 31% gewijzigd door Charly op 23-06-2025 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:07
Charly schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:09:
[...]

Of omdat BBAI geen ETF maar een Amerikaans aandeel is?
Ik wou net hetzelfde antwoorden :) Je kan best zoeken op de ISIN US08975B1098.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:08
Rogers schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:40:

Het gaat toch niet zo hard. Ik begrijp eigenlijk niet waarom niet. 2 weken geleden leek er minder op het toneel te gebeuren en veranderde de prijs.
Zijn we/ze nu gewend aan deze actie en doen alleen nieuwe scenario's er toe?
Wij kijken waarschijnlijk naar een andere nieuwszender ofzo :) .

Zat nog te denken om nu in amerikaanse oliebedrijven te stappen voor komend jaar, maar meh.
en directie futures in olie zijn mij als particulier natuurlijk te duur.
Ik houd Shell nog wel een maandje of 4 aan inc. alle onderliggende opties.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@alaintje Vooralsnog is de Straat van Hormuz niet afgesloten, dus er is nog geen reden voor paniek.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:08
XWB schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:42:
@alaintje Vooralsnog is de Straat van Hormuz niet afgesloten, dus er is nog geen reden voor paniek.
Dat betekent dus dat 'de beurs' ook denkt dat die niet gesloten gaat worden.
Mooie wending.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alaintje schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:45:
[...]

Dat betekent dus dat 'de beurs' ook denkt dat die niet gesloten gaat worden.
Mooie wending.
Of dat dit risico van sluiting al ingeprijsd is in de huidige prijs.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Verwarrend dit... Iran begint met raketten te schieten op Amerika en de beurzen schieten omhoog en de olieprijs knalt omlaag. Ik had eigenlijk het tegenovergestelde verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:56

Predator

Suffers from split brain

TheBrut3 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:51:
Verwarrend dit... Iran begint met raketten te schieten op Amerika en de beurzen schieten omhoog en de olieprijs knalt omlaag. Ik had eigenlijk het tegenovergestelde verwacht.
Kan ook een soort van opluchting zijn dat ze eerder deze weg kiezen ipv de straat van Hormuz af te sluiten.

Iran heeft nog in het verleden "vergeldingsaanvallen" gedaan die eigenlijk weinig voorstelden en vooral dienden om intern te kunnen verkopen dat ze teruggeslagen hebben.

Ik lees ergens dat het een zeer beperkte aanval was, maar ik vind nog geen duidelijk bron.

Olie aandelen kunnen ook zakken adv Trump zijn 'dreigement' dat de prijs laag moet blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Predator op 23-06-2025 20:00 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

TheBrut3 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:51:
Het draait niet om dat het gebeurt, maar om hoe de actie is ingericht.

Het is 100% logisch dat er hoe dan ook een reactie zou volgen. Er is geen enkel land ter wereld, zelfs het pacifistische Nederland niet, dat een bombardement door een buitenlandse mogendheid zou negeren.

Als je dan op een spectrum kijkt, dan heb je aan de ene kant het sluiten van de Straat van Hormuz, massale aanvallen op Amerikaanse doelen zonder waarschuwing, enzovoort. Aan de andere kant heb je wat er nu gebeurt: precies evenveel wapens als dat de Amerikanen hebben gebruikt - in dit geval zelfs ‘saaie’ en ‘niet geavanceerde’ kruisraketten - met waarschuwingstijd vooraf, de Amerikanen hebben de tijd gekregen om te evacueren, de Qatari eveneens, etc.

Hoe tegenstrijdig het ook klinkt: de manier waarop deze Iraanse aanval plaatsvindt is zowat het meest de-escalerende waar wie dan ook op kon hopen.

De enige wildcard is nu nog wel Trump. Maar dat is-ie niet alleen voor z’n vijanden… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:12
Precies, iedereen zet toch met een beetje stress hoe Iran zou reageren, nu het alleen symbolisch blijkt te zijn is iedereen weer even opgelucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:23
Uniciteit schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:01:
[...]
Er is geen enkel land ter wereld, zelfs het pacifistische Nederland niet, dat een bombardement door een buitenlandse mogendheid zou negeren.
[...]
*kuch* MH17 *kuch*

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik wil hier niet teveel op in, want het argument blijft gewoon overeind, maar aantal zaken die daarbij relevant zijn:

1) het was niet een aanval op Nederlands grondgebied
2) militaire inzet door Nederland was destijds echt zéér dichtbij, maar ijzersterke diplomatie heeft dat voorkomen
3) aandelenmarkten wereldwijd daalden toen weldegelijk (met ongeveer 1% direct aansluitend nadat het nieuws bekend werd)
4) het valt te beargumenteren dat Nederland tot op de dag van vandaag veel feller is richting Rusland (diplomatiek, sancties, militaire trainingen, financiële steun Oekraïne, militaire leveringen Oekraïne, defensie investeringen - allemaal facetten waar Nederland het echt bovengemiddeld doet… vergelijk het maar eens met België en Duitsland, terwijl die cultureel dicht bij ons liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:33
Philips doet het leuk vanwege deal met NVDIA. Gun ik Philips toch wel, maarja om nu op 1 deal in te stappen. Maar wie weet :).
Pagina: 1 ... 212 213 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij