Dit is niet waar. Alternatieven zijn wel duurder.
Deveon schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:00:
Het zal ook flink naar beneden moeten voordat ik ga inkopen. De potentie van FSD en Optimus zjin enorm en enkel een vraag van wanneer. Gelukkig heb ik alle geduld om dat af te wachten. Voor nu zal ik waarschijnlijk calls blijven verkopen tegen mijn hedge van leaps om wat cash op te bouwen nu alles rijk geprijsd lijkt.
FSD is niet "the only game in town", en daarbij scoort het niet echt zo best vergeleken met mensen en andere minder risico nemende alternatieven. Als Tesla FSD het zou combineren met bijv een werkende Semi, dan zou het interessant worden voor de shipping markt, maar dat hoor ik weinig over momenteel.
Qua Optimus weet ik het nog niet. Boston Dynamics heeft ook al een tijdje een werkende humanoid robot, maar daar loopt het niet storm. De
robot markt in China is vastgelopen, overproductie heeft de prijzen niet genoeg doen dalen om daar grote adoptie te vinden.
Morwen schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:40:
Het stelsel in de VS is zo weerbarstig voor kleinere partijen dat het zomaar kan zijn dat Trump dit totaal niet interesseert. Zolang de republicans uit zijn hand vreten en zijn familie zich de komende jaren kan blijven verrijken, gaat hij misschien juist helemaal geen energie meer in Elon-gekte steken. Wie gaat het zeggen? Ik laat de glazen bol nog maar even in de kast staan in ieder geval. WEBN all the way.
Kleine partijen kunnen net die paar zetels af pikken die nodig zijn voor zon wet als de BBB. Èn zouden de Democraten ineens een paar Staten hier en daar kunnen inpikken.
Daarnaast, een reden dat kleine partijen niet winnen is omdat ze niet kunnen standhouden: niet genoeg funding en donoren voor de lange termijn. Daar heeft Elon geen problemen. Tenminste zolang het Tesla aandeel hoog blijft staan
Maar Trump maakt zich momenteel nog niet echt druk, lees ik in eerste instantie. Dus valt de achtbaan momenteel nog wel mee.