In 2017 heb ik voor €9,60 stuk twee aandelen Revolut gekocht via
Seeders. Ik hoopte destijds dat ze een mooie groei konden doormaken en dat lijkt te lukken. Het was overigens een pure gok (vandaar maar 20 euro).
Destijds is 1,36% van de aandelen aangeboden voor £3.800.000. Ondertussen is er een aantal keren geld opgehaald, de laatste keer vorig jaar (500 miljoen). Deze laatste ronde is het bedrijf gewaardeerd op £4.25 miljard. (220 euro voor mijn twee aandeeltjes).
Tot vandaag, Softbank heeft met het Vison fund 2 bijna 800 miljoen dollar geïnvesteerd, dit geeft een waardering van 33 miljard (£24 miljard) post money voor 2,5%(?) van de aandelen.
Best aardig voor een bedrijf dat afgelopen boekjaar een verlies van 280 miljoen dollar rapporteerde. De waardering staat op 100x de omzet van 330 miljoen dollar in 2020. Maar dat is het nieuwe normaal in de (fin)tech startup markt blijkbaar.
Ik ben benieuwd of de groei vanuit nieuwe markten zoals India en de USA gaan zorgen voor verdere waardestijging. Want persoonlijk denk ik dat de waardering ondertussen wel erg hoog is.
Nu komt natuurlijk het irrationele, ik twijfel wanneer ik mijn exit ga pakken. Bij de Beursgang of toch nu op een niet liquide marktplaats van Seeders.
Een voorspelling van de koers en toekomstige waarde kan ik niet aan het aandeel hangen.
Al met al in ieder geval leuk om zo vroeg in een bedrijf ingestapt te zijn, na verwatering verwacht ik dat mijn positie bijna 900 euro zal bedragen.
[
Voor 4% gewijzigd door
RobertowNL op 15-07-2021 22:53
]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)