Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Het lijkt inderdaad weer een compleet slagveld te worden. 8)7

Ik hoop dat deze namiddag de S&P 500 ook dezelfde rode duik neemt.
Want Trump zijn economische schade gaat pas veel later optreden, als het al te laat is. Dan is er niets meer aan te doen.
De beurs reageert scherp en onmiddelijk en dit ondermijnt elke duik meer en meer Trump zijn economische politiek. Je merkt dat het intern al begint te morrelen. Musk die voor vrije handel pleit, en intern zelfs republikeinen die openlijk beginnen protesteren.

Ik ga nog altijd uit van een scenario dat er onderhandeld gaat worden en het meeste van deze heffingen zullen verdwijnen. Dat Trump zegt dat hij niets gaat veranderen is onzin. Hij heeft al zoveel teruggekomen op zijn woorden. Zolang als hij dat kan verkopen als "It's great, this is great, big win for Amerika" is alles goed.

Vooral kalm blijven tijdens de paniek.

-6.5K verlies vanmorgen, en het is amper 10 uur :o

[ Voor 3% gewijzigd door Predator op 07-04-2025 09:56 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
“ In a separate tweet, Ackman also took potshots at U.S. Commerce Secretary Howard Lutnick. “He profits when our economy implodes. It’s a bad idea to pick a Secretary of Commerce whose firm is levered long fixed income,” Ackman said, adding that it is an “irreconcilable conflict of interest.”

https://www.cnbc.com/2025...ers-bill-ackman-says.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 21:31
Zodra Amerika vanmiddag open is en de eerste wat meestal meteen de hardste klap binnen is, koop ik mijn wereldwijd gespreide ETF bij. Lijkt mij een mooi momentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Zit jaren in etf's. Aardige winst opgebouwd. Zojuist eruit gestapt om die winst te behouden en weer even op het geld te gaan zitten op de spaarrekening. Dan maar eventjes iets minder winst. Als de boel weer normaal doet ga ik in stappen terug.
Een aantal keren "order.error.226" gehad bij de verkopen; dat was wel een beetje raar. Maar het is gelukt.

Voor alle 'buy-the-dip" mensen. Ik hoop dat het goed uitpakt voor jullie. (we hebben nog 4 jaar Trump te gaan hé, dus lange adem)

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Om nog maar aan te duiden dat het paniek is:
- HanETF-Fut.of Defence ETF R -9.19%
- VanEck ETFs-VanEck Defense ETFR -9.29%
- WisdomTree Europe Defence UCITS ETF -9%

Een maand nog geleden de lucht in geprijsd, vandaag willen iedereen ze kwijt.

Volgende maand oorlog met Iran ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-08 13:35
Pijnlijke dagen... Had altijd een lange horizon, maar omdat de beurs zo goed stond wilde ik er juist gebruik van maken en mijn eerste koophuis realiseren (want met enkel een hypotheek is het lastig tegenwoordig). Zou ook een mooie diversificatie geweest zijn. Maar dat gaat nu toch wel weer even on hold.. anders worden de dure huizen nog duurder..

Heb wel ook nog 15% van mijn vermogen in cash, dus wil ook wel weer de dip kopen, maar misschien wel een minder USA-focused ETF. Hebbben jullie nog goede suggesties? Of toch gewoon bij een all-world blijven met een stevige USA focus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 21:59
dwaas schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:31:
Zit jaren in etf's. Aardige winst opgebouwd. Zojuist eruit gestapt om die winst te behouden en weer even op het geld te gaan zitten op de spaarrekening. Dan maar eventjes iets minder winst. Als de boel weer normaal doet ga ik in stappen terug.
Een aantal keren "order.error.226" gehad bij de verkopen; dat was wel een beetje raar. Maar het is gelukt.

Voor alle 'buy-the-dip" mensen. Ik hoop dat het goed uitpakt voor jullie. (we hebben nog 4 jaar Trump te gaan hé, dus lange adem)
Oprechte vraag (geen kritiek): waarom zou je nu eigenlijk willen cashen? Koersen hebben al een flinke klap gekregen dus ik ga er vanuit dat je nu al dik in de min zit t.o.v. 2-3 weken geleden. Nu meteen je verlies pakken, zonder rustig af te wachten wat er gaat gebeuren, lijkt me ook een risico.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Ik ben 45 jaar (binnenkort). Voor mij zijn mijn beleggingen lange termijn. Pensioen of langer.
Ik ben bereid 20 jaar erin te blijven. Trump is dan al lang dood. :P

Dit is georchestreerde chaos.
Nu ben ik zelf ook wel een voorzichtige belegger. Ik heb grotendeels een DCA strategie. Maar ik ga nu wellicht iets aggressiever zijn.

Ik vermoed dat ik ga starten met enkele sterke dividendaandelen bij te kopen.
Beleggers die angst hebben opgelopen, maar toch nog richting beurs gaan zullen wellicht eerder voor een veilige haven kiezen tot er wat meer stabiliteit is, en er FOMO toeslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:41

Je bent dan toch veel te laat uitgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12:16
Predator schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:52:
Het lijkt inderdaad weer een compleet slagveld te worden. 8)7

Ik hoop dat deze namiddag de S&P 500 ook dezelfde rode duik neemt.
Want Trump zijn economische schade gaat pas veel later optreden, als het al te laat is. Dan is er niets meer aan te doen.
De beurs reageert scherp en onmiddelijk en dit ondermijnt elke duik meer en meer Trump zijn economische politiek. Je merkt dat het intern al begint te morrelen. Musk die voor vrije handel pleit, en intern zelfs republikeinen die openlijk beginnen protesteren.

Ik ga nog altijd uit van een scenario dat er onderhandeld gaat worden en het meeste van deze heffingen zullen verdwijnen. Dat Trump zegt dat hij niets gaat veranderen is onzin. Hij heeft al zoveel teruggekomen op zijn woorden. Zolang als hij dat kan verkopen als "It's great, this is great, big win for Amerika" is alles goed.

Vooral kalm blijven tijdens de paniek.

-6.5K verlies vanmorgen, en het is amper 10 uur :o
Als je dit ziet weet ik niet of onderhandelen gaat lukken, waanzin. En ondertussen juigen Amerikanen dat de wereldeconomie instort zonder te realiseren dat ze daar deel van zijn. Trump heeft ze overtuigd dat Europa van ze steelt |:(
https://x.com/stillgray/status/1909040924774056063

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Bobmeister schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:44:
[...]

Dat kan alleen de toekomst zeggen. Het kan nog veel slechter worden, of dit kan DE dip geweest zijn, en dan was het een zeer slechte keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwaas
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Giel1 schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:43:
[...]

Oprechte vraag (geen kritiek): waarom zou je nu eigenlijk willen cashen? Koersen hebben al een flinke klap gekregen dus ik ga er vanuit dat je nu al dik in de min zit t.o.v. 2-3 weken geleden. Nu meteen je verlies pakken, zonder rustig af te wachten wat er gaat gebeuren, lijkt me ook een risico.
In een normaal sentiment blijf ik gerust zitten, maar dit is geen normaal sentiment. Grote bedrijven gaan nu ook de hand op de knip doen om het af te wachten.

Ik heb enige ervaring met bleeders (postnl 5€) en ik ga niet rustig wachten om -40% te gaan om vervolgens jaren te wachten in de hoop het oude niveau te halen.
Dan neem ik -5% verlies van de dag. Pak de winst van de afgelopen jaren en ga er even op zitten.

In mijn situatie, waarom zou je niet nu willen cashen?

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
dwaas schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:58:
[...]

Wat wil je met dat geld doen? Als je het niet nodig hebt, dan is het zonde om te cashen. Dan parkeren mensen het maar op een spaarrekening, en kan je aanschouwen hoe het waarde verliest door de inflatie.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
dwaas schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:58:
[...]

In een normaal sentiment blijf ik gerust zitten, maar dit is geen normaal sentiment. Grote bedrijven gaan nu ook de hand op de knip doen om het af te wachten.

Ik heb enige ervaring met bleeders (postnl 5€) en ik ga niet rustig wachten om -40% te gaan om vervolgens jaren te wachten in de hoop het oude niveau te halen.
Dan neem ik -5% verlies van de dag. Pak de winst van de afgelopen jaren en ga er even op zitten.

Ik koop sinds een jaar of 3 maandelijks ETF's met geld wat ik niet direct nodig heb, ook met het idee om dat voor een langere termijn (20-30 jaar) te doen. Het is een redelijke veilige aanname dat de beurs hiervan wel weer gaat herstellen en ik op lange termijn een redelijk rendement kan behalen. Dus ik kijk de situatie waarin we nu zitten vooral met een hoop ongeloof aan, maar het heeft voor mij niet echt direct gevolgen. Daarom ga ik ook niet cashen.

Als je aangeeft ook in ETF's te zitten dan is het risico op dergelijke 'bleeders' niet echt aanwezig, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Predator schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:45:
[...]

Dat kan alleen de toekomst zeggen. Het kan nog veel slechter worden, of dit kan DE dip geweest zijn, en dan was het een zeer slechte keuze.
In mijn beperkte ervaring pakt panic-selling tot nu toe slecht uit, achteraf blijk je dan toch vaak in een dip verkocht te hebben om dan later weer duur in te kopen. Starten/bijkopen in zo'n global panic (covid, maart 2020) daarentegen heeft me geen windeieren gelegd (al is een deel van die winst nu wel hard aan het verdampen).
Maar ja, eigenlijk is het alleen makkelijk praten als het echt geld is dat je de eerste 10-20 jaar niet nodig denkt te hebben. Er zitten waarschijnlijk ook wel een hoop mensen te beleggen met wat eigenlijk hun spaarbuffer zou moeten zijn, die dan ineens in paniek raken want die verbouwing of die andere grote aankoop kan ineens niet meer door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bobmeister schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:44:
[...]

Tja dat weet je pas over een paar maanden. Misschien is alles dan weer hersteld en heeft het hem vooral geld gekost, of misschien zijn we nog 40% lager, en heeft hij dus net na de top verkocht.
Rogers schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:45:
[...]

Als je dit ziet weet ik niet of onderhandelen gaat lukken, waanzin. En ondertussen juigen Amerikanen dat de wereldeconomie instort zonder te realiseren dat ze daar deel van zijn. Trump heeft ze overtuigd dat Europa van ze steelt |:(
https://x.com/stillgray/status/1909040924774056063
Van wat ik zie mis ik iig dat vanuit de EU niet wordt gehamerd dat als je diensten mee neemt, de handels balans tussen EU en de VS redelijk in evenwicht is. Dat het nogal creatief is om alleen producten mee te nemen en niet diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 13:13

Jebus4life

BE User

Predator schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:44:
[...]

Ik vermoed dat ik ga starten met enkele sterke dividendaandelen bij te kopen.
Beleggers die angst hebben opgelopen, maar toch nog richting beurs gaan zullen wellicht eerder voor een veilige haven kiezen tot er wat meer stabiliteit is, en er FOMO toeslaat.
Ja, dat lijkt me inderdaad geen slechte strategie, daar zijn (tegen de huidige valueringen, die dus moeten aangepast worden als de impact van de tariffs duidelijk worden) al serieuze koopjes te doen.

Ik gooi graag een paar balletjes op voor mijn mede-tweakers (maar lees je in, koop niet gewoon blind wat ik zeg natuurlijk...) , maar veel vastgoed heeft klappen gekregen (wat ik toch apart blijf vinden, hoezo gaat residentieel vastgoed onderuit - Als iemand dat kan kaderen hoor ik het graag) . Dan kijk ik naar het Belgische Xior (studentenkamers (studentenkoten zoals we in Vlaanderen zeggen) en Vonovia (grootste residentiele vastgoedverhuurder van Duitsland).

Bij de financials kan ik banken moeilijker inschatten, (her)verzekeraars daarintegen: Munich RE / Swiss RE zijn gemiddeld genomen gewoon eersteklas cash generators. Ook pharma zou minder geraakt moeten worden, maar gaat mee onderuit (Novartis, Roche, MSD)

OK, niemand zal immuun blijken, maar dat lijken me een paar van de meer veilige sectoren en die gaan gewoon mee onderuit (al valt het YTD best mee)

***EDIT***
Ook food retail (Ahold Delhaize, Carrefour, Tesco, ...) - People got to eat...

[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 07-04-2025 11:10 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:43
XWB schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:02:
[...]

Wat wil je met dat geld doen? Als je het niet nodig hebt, dan is het zonde om te cashen. Dan parkeren mensen het maar op een spaarrekening, en kan je aanschouwen hoe het waarde verliest door de inflatie.
Inflatie is pakweg 3% per jaar, wat de beurs nu doet is bloeden aan -5 tot -10% per dag. De EU moet nog komen met zijn vergeldingsmaatregelen. Er is echt nog wel voldoende potentieel om dieper te gaan.
Als je veiliger wil zitten kan je inzetten op obligaties die de inflatie ongeveer wel kunnen bijhouden.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:15
Zoals ik vaak zeg tegen anderen: Als het rood gaat, moet je (verstandig) kopen, want line must always go up! En op lange termijn gaat die altijd naar boven.

Want als ze niet meer naar boven gaat, dan hebben we grotere problemen dan verlies op aandelen en is iedereen de pineut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mancave54
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-09 19:17
In de USA hebben ze er zo te zien ook nog weinig vertrouwen in.

https://edition.cnn.com/markets/fear-and-greed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestseller
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:40
Zou een mooi moment zijn om publiekelijk te maken over welke aandelen Trump (en onze eigen overheid) beschikt. Zeker voor een president die er voor zichzelf zit ipv het land is een market crash de ideale manier om er zelf beter van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:14
Bestseller schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:36:
Zou een mooi moment zijn om publiekelijk te maken over welke aandelen Trump (en onze eigen overheid) beschikt. Zeker voor een president die er voor zichzelf zit ipv het land is een market crash de ideale manier om er zelf beter van te worden.
Flowtraders :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
Bestseller schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:36:
Trump heeft 2 weken geleden waarschijnlijk alles verkocht, die gaat vanavond even flink wat meer aandelen terugkopen :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jebus4life schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:45:
Ik begin het ook stilaan te voelen :o :+

Aan de andere kant, ik sta vandaag waar ik pakweg in augustus stond (ervan uitgaande dat ook de VS er nog een klets afdoet vandaag) - Dat is nog altijd 10 a 15% hoger dan pakweg een jaar geleden dus dan plaatst dan weer in perspectief dat er nog niet zoveel aan de hand is voor mezelf en helpt me wel het hoofd koel te houden.

Het kriebelt nu wel om te beginnen kopen. Maar timen is zó moeilijk...Het zou me niet verbazen mochten we ergens de komende dagen plots een dag van +5% / +10% zien op veel aandelen omdat plots iedereen denkt dat we de bodem gehaald hebben, om vervolgens terug naar beneden te gaan.

Ik probeer mijn impulsen dus in toom te houden... Ik kijk jaarrekeningen/kwartaalcijfers in en koop op basis daarvan. Maar de impact van de tarrifs op bedrijven vaak te moeilijk inschatten. Zelfs bedrijven die een relatief beperkte US exposure hebben zullen plots met concurrentie te maken krijgen van bedrijven die hun afzetmarkt in de US dreigen te verliezen wat een prijzenoorlog kan ontketenen.

Ik stel me de vraag of dat niet tot deflatie zou kunnen leiden in bepaalde werelddelen (ik denk in eerste instantie aan Europa)?
Ik ga deze en volgende week dagelijks bijkopen. Timen is lastig dus dan maar gespreid de koerswisselingen opvangen. Wellicht zakt het binnenkort nog harder, maar ik vind dat alles nu wel erg laag staat al. Mijn horizon is overigens 20+ jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

Jebus4life schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:45:
Ik begin het ook stilaan te voelen :o :+

Aan de andere kant, ik sta vandaag waar ik pakweg in augustus stond (ervan uitgaande dat ook de VS er nog een klets afdoet vandaag) - Dat is nog altijd 10 a 15% hoger dan pakweg een jaar geleden dus dan plaatst dan weer in perspectief dat er nog niet zoveel aan de hand is voor mezelf en helpt me wel het hoofd koel te houden.

Het kriebelt nu wel om te beginnen kopen. Maar timen is zó moeilijk...Het zou me niet verbazen mochten we ergens de komende dagen plots een dag van +5% / +10% zien op veel aandelen omdat plots iedereen denkt dat we de bodem gehaald hebben, om vervolgens terug naar beneden te gaan.

Ik probeer mijn impulsen dus in toom te houden... Ik kijk jaarrekeningen/kwartaalcijfers in en koop op basis daarvan. Maar de impact van de tarrifs op bedrijven vaak te moeilijk inschatten. Zelfs bedrijven die een relatief beperkte US exposure hebben zullen plots met concurrentie te maken krijgen van bedrijven die hun afzetmarkt in de US dreigen te verliezen wat een prijzenoorlog kan ontketenen.

Ik stel me de vraag of dat niet tot deflatie zou kunnen leiden in bepaalde werelddelen (ik denk in eerste instantie aan Europa)?
We zitten nu ongeveer op het niveau van medio 2024, dus de up vanwege Trump is er vanaf, maar meer ook niet.
Als de handelsoorlog daadwerkelijk impact op de cijfers gaat hebben dan gaat er pas echt veel vanaf.

Ik wacht nog even d:)b

@ mensen die nu bijkopen; waarom deed je dat medio 2024 dan niet toen de koersen ook op dit niveau stonden? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 07-04-2025 13:00 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Predator schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:52:
Je merkt dat het intern al begint te morrelen. Musk die voor vrije handel pleit, ...
Musk die voor vrije handel pleit kan ook z'n roots hebben in een poging om de EU meer dwang op te leggen. Minder regels tegen de techbedrijven, minder democratie, enz.

Gezien de afgelopen maanden en het gedrag richting o.a. Canada verwacht ik meer zoiets dan zomaar een redelijke "laten we voor vrije handel kiezen" net nadat de markt moedwillig in elkaar is gestort omdat de veroorzakers dit echt willen en niet omdat er een economische oorzaak voor is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:56
Sport_Life schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:50:
[...]

@ mensen die nu bijkopen; waarom deed je dat medio 2024 dan niet toen de koersen ook op dit niveau stonden? :+
Omdat je een antwoord uitlokt: toen had ik het geld niet. Het geld wat ik de afgelopen maanden wilde investeren, express even gelaten door de verwachtte instabiliteit. Zoveel mensen, zoveel redenen.

Overigens kom ik hier DeGiro niet meer in. Vermoed dat er aardig wat verkeer op af komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Jebus4life schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:09:
[...]
Ik gooi graag een paar balletjes op voor mijn mede-tweakers (maar lees je in, koop niet gewoon blind wat ik zeg natuurlijk...) , maar veel vastgoed heeft klappen gekregen (wat ik toch apart blijf vinden, hoezo gaat residentieel vastgoed onderuit - Als iemand dat kan kaderen hoor ik het graag) . Dan kijk ik naar het Belgische Xior (studentenkamers (studentenkoten zoals we in Vlaanderen zeggen) en Vonovia (grootste residentiele vastgoedverhuurder van Duitsland).

Bij de financials kan ik banken moeilijker inschatten, (her)verzekeraars daarintegen: Munich RE / Swiss RE zijn gemiddeld genomen gewoon eersteklas cash generators. Ook pharma zou minder geraakt moeten worden, maar gaat mee onderuit (Novartis, Roche, MSD)

OK, niemand zal immuun blijken, maar dat lijken me een paar van de meer veilige sectoren en die gaan gewoon mee onderuit (al valt het YTD best mee)

***EDIT***
Ook food retail (Ahold Delhaize, Carrefour, Tesco, ...) - People got to eat...
Xior heb ik een deeltje van. Maar ik weet niet of ik die zou bijkopen.
Ik zou graag Ageas bijkopen. Ooit mooi ingeslagen aan 36. Maar het is maar beperkt gezakt.
Het is wel zo'n aandeel dat op lange termijn gerust kan blijven liggen.

Pharma is een moeilijke aangezien de Trump regering vanaf het begin al niet zeer positief naar deze markt stond. Zitten wel wat dividend'ers bij. Zelf heb ik Pfizer. Al stond die vroeger al in het rood. Maar geen probleem om die lang te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:12
Docslik schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:06:
[...]

Omdat je een antwoord uitlokt: toen had ik het geld niet. Het geld wat ik de afgelopen maanden wilde investeren, express even gelaten door de verwachtte instabiliteit. Zoveel mensen, zoveel redenen.

Overigens kom ik hier DeGiro niet meer in. Vermoed dat er aardig wat verkeer op af komt.
Ik had in de ochtend al problemen met orders wijzigen.
Laat weer eens zien dat je degiro alleen voor DCAen moet gebruiken.
De spread was helemaal zoek vanochtend, de koersen kwamen er niet in, etc.
En nu idd onmogelijk in te loggen.

Zeer zonde dat ik vanaf december bij portofolio in absolute waard heb verdubbeld :X .
En sta nu lager dan in december :F .
Naja dan maar even langer wachten.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:14
alaintje schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:15:
[...]

Zeer zonde dat ik vanaf december bij portofolio in absolute waard heb verdubbeld :X .
Iets met: op de lange termijn kun je de markt niet verslaan :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 23:58

tuinïnen

Eventus stultorum magister

[...]

Ik had in de ochtend al problemen met orders wijzigen.
Laat weer eens zien dat je degiro alleen voor DCAen moet gebruiken.
De spread was helemaal zoek vanochtend, de koersen kwamen er niet in, etc.
En nu idd onmogelijk in te loggen.

Tja niet alleen Degiro. ABN besloot vorige week om de halve dag even de beleggingsdienst offline te gooien. Daar verwacht ik dan toch net wat meer van dan Degiro. (betaal ik in ieder geval meer aan :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogers
stin00 schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:35:
[...]

Ik ga deze en volgende week dagelijks bijkopen. Timen is lastig dus dan maar gespreid de koerswisselingen opvangen. Wellicht zakt het binnenkort nog harder, maar ik vind dat alles nu wel erg laag staat al. Mijn horizon is overigens 20+ jaar.
Maar wat is laag staan? Als je kijkt naar de PE ratio van bijv. de S&P500 staat die nogsteeds ver boven het gemiddelde.

Ik heb ook een paar keer bijgekocht en inmiddels is daar ook al meer dan 10% van af. Ik weet het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:02
Rogers schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:00:
[...]

Maar wat is laag staan? Als je kijkt naar de PE ratio van bijv. de S&P500 staat die nogsteeds ver boven het gemiddelde.

Ik heb ook een paar keer bijgekocht en inmiddels is daar ook al meer dan 10% van af. Ik weet het ook niet meer.
Niemand weet het op dit moment. Stel dat je niet terug gaat naar het historische gemiddelde met een P/E ratio van 15 maar 18/19 wat nog steeds een verhoogde P/E ratio impliceert (en bevestigt dat waarderingen hoger zijn in de huidige tijd). En je forecast 250 earnings voor de S&P 500, dan kom je onder aan de streep uit op 4500-4750. Gaat het echt fout, dan ga je richting of zelfs onder de 4000 zakken. Mij lijkt die range van 4500-4750 niet onredelijk maar ik kan het ook niet voorspellen :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Trump heeft nu al aangegeven dat er over de tarrifs gepraat kan worden. Hij haalt het voorbeeld van Tiktok en China aan. Hij lijkt aan te geven dat hij bereid is aanpassingen te doen als China Tiktok laat gaan, en lijkt dat als een grote overwinning te zien in dat geval.

Totale onzin dat, want jarenlange importtax tov 1 verkoop van Tiktok, dat staat niet in belans.
De deal met Tiktok was juist al bijna rond VOOR de importtax ... en is gestopt DOOR de importtax.
Dat als overwinning van de importtax aankondigen ... je moet het maar kunnen. De man heeft talenten.
Hij zou een auto verkocht krijgen aan een blinde.

Persoonlijk zie ik daarin dat er al druk komt op hem, en hij nu al zaken als "grote overwinning" zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Wat ik me weleens afvraag, soms lees je een artikel zoals 'Pietje meldt belang van 4,65% in bedrijf X'.

Hoe koop je belang van dergelijke omvang? Gaat dat ook via normale brokers, of zijn daar weer aparte kanelen voor? Ik kan me voorstellen dat het ook een prijsopdrijvend effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:54
[...]
Wacht, in deze periode, waarbij de wereldaandelen gemiddeld 15% zijn gestegen en gedaald, heb jij een +100 en -60% gedaan?

Dat is een flinke volatility in je portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 11:48
scoobs schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:39:
[...]

Wacht, in deze periode, waarbij de wereldaandelen gemiddeld 15% zijn gestegen en gedaald, heb jij een +100 en -60% gedaan?

Dat is een flinke volatility in je portfolio.
Ik denk dat hij met verhoogde (maandelijkse inleg) zijn portfoliowaarde heeft verdubbed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:27
brambello schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:35:
Wat ik me weleens afvraag, soms lees je een artikel zoals 'Pietje meldt belang van 4,65% in bedrijf X'.

Hoe koop je belang van dergelijke omvang? Gaat dat ook via normale brokers, of zijn daar weer aparte kanelen voor? Ik kan me voorstellen dat het ook een prijsopdrijvend effect heeft.
Gaat doorgaans via 'dark pools' en/of zakenbanken die een belang opbouwen voor een klant in een periode van weken of soms maanden om niet te veel de prijs te beinvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 13:13

Jebus4life

BE User

brambello schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:35:

wibblemoo schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:45:
[...]

Gaat doorgaans via 'dark pools' en/of zakenbanken die een belang opbouwen voor een klant in een periode van weken of soms maanden om niet te veel de prijs te beinvloeden.
Klopt. Lijkt me dat dit wel wat maatwerk is. Maar naar ik begrijp neem je dan een investeringsbank onder de arm (de Goldman Sachs's van deze wereld), afhankelijk van hoe snel jij dat belang wilt en hoeveel je wilt betalen. Dat dan in combinatie met het dagelijkse volume van de handel in dat aandeel.

Je kan een bepaald percentage van dat volume opkopen zonder "significante" wisselingen in de koers teweeg te brengen. De exacte details zullen variëren, maar daarvoor neem je dit soort banken dus onder de arm.

Hoe dat dan bij kleinere/illiquidere aandelen zit weet ik het eigenlijk niet. Misschien gaat het dan over contact opnemen met het bedrijf zodat er een soort emissie of (gedeeltelijk?) overnamebod komt ofzo waar men op kan intekenen? Want bij illiquide aandelen riskeer je natuurlijk de koers te exploderen zonder reden (kijk bv naar Materialise. Die kwamen plots in een grotere technologie tracker die begon te kopen en de koers compleet buiten proportie bracht, tot de lucht er terug uitliep).

[ Voor 17% gewijzigd door Jebus4life op 07-04-2025 15:20 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:17

Grouchy

meep meep

Met alle vette koppen over bloedrode beurzen en verdere media aandacht, het aantal berichten op de diverse fora & dat Degiro er weer uit lag is en een VIX die de 60 aantipte denk ik de (voorlopige) bodem wel nabij is.

Het waren in het verleden tenminste min of meer de indicatoren voor de bodembel :)
2/3 van de DEC2025 SP500 puts gaan vandaag in ieder geval de deur uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Grouchy op 07-04-2025 15:23 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 15:35
Is er al een Europees defensiefonds waar je op kan investeren, zodat je niet op individuele aandelen zoals Thales en Rheinmetall hoeft te focussen?

Vziw is defensie nog steeds 'vies' in ESG termen en hebben de grote fondsen dat (nog niet) in hun portfolio zitten, maar ik vind a) dat dit een heel legitiem doel is voor mijn geld in deze Europa-moet-op-zijn-eigen-defensie-benen-staan transitie, en b) zodra die fondsen het toch weer opnemen, er een enorme influx is qua financiering van deze europese bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:27
Jebus4life schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:17:
[...]

[...]

Klopt. Lijkt me dat dit wel wat maatwerk is. Maar naar ik begrijp neem je dan een investeringsbank onder de arm (de Goldman Sachs's van deze wereld), afhankelijk van hoe snel jij dat belang wilt en hoeveel je wilt betalen. Dat dan in combinatie met het dagelijkse volume van de handel in dat aandeel.
Voor een beetje build-up bel je (of je bank) grootaandeelhouders en onderhandel je om een x aantal aandelen te kopen. De daadwerkelijke trade gaat dan buiten de openbare beurs om. De diverse beurswaakhonden verplichten je vervolgens om bij >x% belang je te melden. Genoegzaam te verbergen door allerhande optie-structuren natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:43
AceAceAce schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:28:
Is er al een Europees defensiefonds waar je op kan investeren, zodat je niet op individuele aandelen zoals Thales en Rheinmetall hoeft te focussen?
WDEF bestaat al enkele maanden en HanETF en Amundi hebben er een in de pijplijn zitten. Zie https://www.etfstream.com...al-for-europe-defence-etf

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:17

Grouchy

meep meep

wibblemoo schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:28:
[...]

Voor een beetje build-up bel je (of je bank) grootaandeelhouders en onderhandel je om een x aantal aandelen te kopen. De daadwerkelijke trade gaat dan buiten de openbare beurs om. De diverse beurswaakhonden verplichten je vervolgens om bij >x% belang je te melden. Genoegzaam te verbergen door allerhande optie-structuren natuurlijk.
Of wat er bij Philips gebeurde;
2.99% via de beurs kopen, de overige laten aanleveren door Goldman Sachs dat die aandelen in een dag leende van andere aandeelhouders via een zogenoemde lending pool.... en wallaaah in een keer heb je een belang van 15 procent.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:25
Ik leg maandelijks een bedrag in en koop daar ETF`s mee. In maart zou ik een world ETF kopen maar toen maar niet gedaan vanwege de onrust. Zit nu te denken om het maar bij Europa te houden en nu in te stappen. Azië vind ik nog wat spannend met de belachelijk hoge tarieven.

Er zijn wel ETF`s gericht op de Europese industrie of small cap. Maar zijn er ook bredere ETF`s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:46
Ik ben nu wel blij dat ik een maand geleden even uit de ETF S&P500 ben gestapt, tegen de 'filosofie' van DCA in. Nu zorgen dat ik op het juiste moment weer instap, maar heb vergeleken met nu hoog verkocht, dus heb een goede buffer voor een 'langzame' reactie om alsnog winst te pakken door de actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:32

amphora

Websites & Fotografie

Zie ik daar nu een klein lichtpuntje in de indexen momenteel? Groene cijfertjes waaronder S&P. Of ben ik iets te optimistisch nu?
Edit: Aaaaand it's gone...

[ Voor 9% gewijzigd door amphora op 07-04-2025 16:28 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd001
AceAceAce schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:28:

Vziw is defensie nog steeds 'vies' in ESG termen en hebben de grote fondsen dat (nog niet) in hun portfolio zitten, maar ik vind a) dat dit een heel legitiem doel is voor mijn geld in deze Europa-moet-op-zijn-eigen-defensie-benen-staan transitie, en b) zodra die fondsen het toch weer opnemen, er een enorme influx is qua financiering van deze europese bedrijven.
Is al vaker besproken en je hebt de grootste stijging waarschijnlijk al gemist, maar wie weet. Bekende ETFs hiervoor zijn bv iShares STOXX Europe 600 (meer aanlevering) en WisdomTree Europe Defence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09 16:14
ASML schiet opeens 10% omhoog, ben benieuwd wat er nu weer aan de hand is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:03
jostefa schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:20:
Bericht dat de EU wil onderhandelen om handelsoorlog te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Na FOLO komt FOMO.

Er zijn lichte positive geluiden dat er over de tarrifs gepraat kan worden.
3 dagen diep rood, en dan gaat het het vaak weer even beter.

Ik ben ook lichtjes beginnen weer wat inkopen :+ maar geen ASML.

[ Voor 9% gewijzigd door Predator op 07-04-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Sjoerd001 schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:16:
Nu zorgen dat ik op het juiste moment weer instap
Dat was ongeveer een uur geleden.
maar heb vergeleken met nu hoog verkocht, dus heb een goede buffer voor een 'langzame' reactie om alsnog winst te pakken door de actie.
Oh, gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 14:16

Gast1981

room with a moose!

amphora schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:16:
Zie ik daar nu een klein lichtpuntje in de indexen momenteel? Groene cijfertjes waaronder S&P. Of ben ik iets te optimistisch nu?
Nou, zie hier ook wel iets minder rood dan vanochtend ja. Indices die rond de -4/5% lagen staan nog steeds in de min, maar tussen de -1 en -3%.
Er is bij Fox wel gemeld dat er onderhandeld wordt (gaat worden) met vele landen over de heffingen, misschien een licht positief effect daaruit. Heeft er wel schijn van..

edit: vanuit de EU (Šefcovic) vergelijkbare signalen lees ik, voor auto en industrie.. zal dus allicht met elkaar te maken hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Gast1981 op 07-04-2025 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
eamelink schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:22:
[...]

Dat was ongeveer een uur geleden.

[...]

Oh, gelukkig!
Haha, hij stond even op 83 ja, nu weer op 89. Ik weet niet of de malaise na vandaag al voorbij is. Ik heb eerder (volgens mij 2 weken) terug al even getwijfeld weer terug te kopen, maar daarna kelderde ie ineens weer.

EDIT: nu staat ie weer op 87 Euro, was even een piek in de grafiek 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoerd001 op 07-04-2025 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
Het zakt gewoon weer in hoor.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:02
Ik dacht dat je Bitcoin moest kopen om van volaliteit te genieten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Worsteneter
Sineplex schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:37:
Ik dacht dat je Bitcoin moest kopen om van volaliteit te genieten :P
Of aandelen in flitshandelaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Saxo is traag als stront, kost minuten om mijn portfolio te laden en mag geen bonds verkopen :/

Toevallig dat dit altijd gebeurt tijdens volatiliteit.

[ Voor 23% gewijzigd door Rogers op 07-04-2025 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Zat vanochtend nog te kijken dat ASML aantrekkelijk geprijsd begint te worden maar dat is dus alweer voorbij.

Mijn webn order van vandaag is helaas niet door gegaan door die rally ineens. Als dit de bodem was heb ik het royaal gemist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-09 08:07

bert pit

asdasd

Er staat een mooie 'dead cat bounce' in de grote indexen, inclusief bijbehorende extra daling. Ik kijk meestal naar de S&P500 om een idee te krijgen van de richting en waar een mogelijke bodem ligt. Vanaf eind februari ben ik 80% cash gegaan net na de top. Een deel had ik eind vorig jaar al weggedaan.
Dat is natuurlijk een gok, vorige keren met hetzelfde gevoel bleef ik in aandelen zitten en het kwam uiteindelijk altijd ook wel weer goed.

Mijn inschatting is dat Trump zijn maatregelen grotendeels terug zal trekken. Normale mensen worden dan geslacht, maar Trump komt daarmee weg. Trump komt met alles weg, al schiet hij bij klaar daglicht een willekeurige voorbijganger op Park Avenue dood.

Ik denk dat een deal moet worden gemaakt per land/regio, voor de aankoop van een paar vliegtuigen of raketten, weet ik veel. Waarna de tarieven worden opgeschort. Dat is het patroon in zijn handelen: maximale druk zetten, een deal maken en daarna de keutel terug trekken.

Wat een idioot.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rogers
Schijnbaar komt de bounce o.a. hierdoor? Vals nieuws dat de tarifs uitgesteld werden.
https://x.com/bennyjohnson/status/1909256686981824910

[ Voor 11% gewijzigd door Rogers op 07-04-2025 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

bert pit schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:13:
Er staat een mooie 'dead cat bounce' in de grote indexen, inclusief bijbehorende extra daling. Ik kijk meestal naar de S&P500 om een idee te krijgen van de richting en waar een mogelijke bodem ligt. Vanaf eind februari ben ik 80% cash gegaan net na de top. Een deel had ik eind vorig jaar al weggedaan.
Dat is natuurlijk een gok, vorige keren met hetzelfde gevoel bleef ik in aandelen zitten en het kwam uiteindelijk altijd ook wel weer goed.

Mijn inschatting is dat Trump zijn maatregelen grotendeels terug zal trekken. Normale mensen worden dan geslacht, maar Trump komt daarmee weg. Trump komt met alles weg, al schiet hij bij klaar daglicht een willekeurige voorbijganger op Park Avenue dood.

Ik denk dat een deal moet worden gemaakt per land/regio, voor de aankoop van een paar vliegtuigen of raketten, weet ik veel. Waarna de tarieven worden opgeschort. Dat is het patroon in zijn handelen: maximale druk zetten, een deal maken en daarna de keutel terug trekken.

Wat een idioot.
Grotendeels eens met wat je zegt. Behalve dat actief ernaar handelen niet zoveel zin heeft, denk ik. Want hoe bepaal je het moment om terug te kopen?

Ik verwacht deze rollercoaster nog wel een jaar of 3-4, ondertussen geregeld bij kopen zonder verkopen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:25
Ik ben ook wat terughoudend met bijkopen. Elke keer als je denkt dat het in rustiger vaarwater komt, gaat die ene man weer wat zeggen en gaat het spul weer omlaag. Het is zo lastig voorspellen op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

aljooge schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:24:
Ik ben ook wat terughoudend met bijkopen. Elke keer als je denkt dat het in rustiger vaarwater komt, gaat die ene man weer wat zeggen en gaat het spul weer omlaag. Het is zo lastig voorspellen op deze manier.
Je koopt vandaag sowieso aan een betere prijs dan een maand geleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:12
aljooge schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:24:
We hebben Ursula ook nog niet gehad, of ik moet iets gemist hebben.
Kan me niet voorstellen dat dit weer een milde tax op whiskey en Harley's wordt, maar dat alles het nu mag ontgelden.
Tenminste, lng/olie krijgt mogelijk een uitzondering en wat andere '' noodzakelijke '' goederen, wat dan in theorie weer gecompenseerd moet worden met nog hogere tarieven op de goederen die wel een importtax krijgen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-09 08:07

bert pit

asdasd

Sport_Life schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:13:
[...]

Grotendeels eens met wat je zegt. Behalve dat actief ernaar handelen niet zoveel zin heeft, denk ik. Want hoe bepaal je het moment om terug te kopen?

Ik verwacht deze rollercoaster nog wel een jaar of 3-4, ondertussen geregeld bij kopen zonder verkopen.
Klopt het moment is lastig, maar vaak zie je dat de neergang veel harder gaat dan de opgang. Dus mijn idee is om in drie keer in te stappen te beginnen deze week en dan nog twee momenten binnen een week of 6.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:12
Black-Death schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:42:
[...]

Ik denk dat hij met verhoogde (maandelijkse inleg) zijn portfoliowaarde heeft verdubbed.
Jup, alleen dat zorgt er natuurlijk voor dat het percentage wat het nu daalt hetzelfde is ;) .
Maar idd time in the market!

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Alleen al voor de beeldvorming, als ze nu wen economische top gingen organiseren, zonder de VS aan tafel… :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07 10:05
Welke aandelen adviseren een aantal van jullie nu in te kopen.. ik twijfel namelijk nog een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:28
Brekers schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:03:
Welke aandelen adviseren een aantal van jullie nu in te kopen.. ik twijfel namelijk nog een beetje...
ASML :X :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
Ik nijg nog steeds naar tech, omdat we dat altijd nodig zullen hebben, recessie of geen recessie. Alleen weet ik niet of dit wel het goede moment is om in te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09 22:35
Zr40 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 23:17:
[...]

Ik zoek geen extra short term zekerheid in de vorm van een spaarrekening of deposito. Ik blijf nog beleggen, zij het buiten de US want daar zie ik voorlopig nog niets goeds gebeuren. Maar de gevolgen buiten de US kan ik lastig inschatten. Daarom wil ik dat er op papier geen geleend geld tegenover risico staat. Wat er ook gebeurt, in ieder geval heb ik geen hypotheeklasten meer.
De beste lening is een hypotheek lening (afgezien van een DUO lening die nog veel beter is).
Deze heeft een relatief lage rente en je krijgt normaal gesproken hypotheekrente aftrek van de overheid.
Op lange termijn is het voordeliger om een hypotheek te hebben en daarnaast geld te beleggen, dan het geld wat je wil gaan beleggen gebruiken om je complete hypotheek af te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:36

de Peer

under peer review

phantom09 schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:30:
[...]

De beste lening is een hypotheek lening (afgezien van een DUO lening die nog veel beter is).
Deze heeft een relatief lage rente en je krijgt normaal gesproken hypotheekrente aftrek van de overheid.
Op lange termijn is het voordeliger om een hypotheek te hebben en daarnaast geld te beleggen, dan het geld wat je wil gaan beleggen gebruiken om je complete hypotheek af te lossen.
En jij denkt dat zr40 hier geen kaas van gegeten heeft? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
Qwerty-273 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:19:
Voor de mensen die ook margin gebruiken om te beleggen, hebben jullie aanpassingen gemaakt de afgelopen maanden? De margin afgebouwd op basis van de onvoorspelbaarheid in de VS, afgebouwd om meer ruimte te hebben op "de dip", niet aangepast? Voor een belegger die er puur alleen in zit met eigen geld is een daling ook pijnlijk maar minder pijnlijk als je daardoor een margin call voor je kiezen krijgt.

Ik zelf gebruik geen margin, het is een stuk extra risico dat niet past bij mijn strategie, maar hoor van enkele collega's dat ze nu wachten op "de dip" om met margin fors extra bij te kopen. Ik laat de discussie van timing achterwege.
Ben langzaam mijn margin aan het afbouwen. Ik kreeg vorige week nog een waarschuwing van IB:

Margin cushion: 15,58% remaining

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
de Peer schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:32:
[...]

En jij denkt dat zr40 hier geen kaas van gegeten heeft? 8)7
Dat is niet wat ik zeg, ik vindt het alleen vreemd dat hij nu pas zijn hypotheek compleet aflost.
Want of de beurs goed gaat of niet, een compleet afgelost huis geeft altijd rust.
Maar mogelijk wordt hij nerveus en wil hij extra zekerheid in deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Goede vraag. Ik zie wel dat BESI met ongeveer 50% vanaf het hoogte ( € 168) punt is gedaald. BESI is nu circa €85 euro.
Grootste daling van BESI was in het verleden circa:

57% in 2018
47% in 2022
56% in 2015
87% in 2000
71% in 2008

Hoe ver zal BESI dit keer gaan dalen? Zitten we bijna op het diepte punt of gaan we nog verder? :?

1 ding is zeker, 2000 en 2008 waren extreme beurscrashes.
Gaat Trump een beurscrash veroorzaken?

De laatste president die ook zulke hoge tarieven invoerde was Edgar J Hoover in 1930.
En je voelt het al aan, toen kregen we een depressie !! 8)7

Dus laten we hopen dat dat niet gaat gebeuren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
phantom09 schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:45:
[...]

Goede vraag. Ik zie wel dat BESI met ongeveer 50% vanaf het hoogte ( € 168) punt is gedaald. BESI is nu circa €85 euro.

57% in 2018
47% in 2022
56% in 2015
87% in 2000
71% in 2008

Hoe ver zal BESI dit keer gaan dalen? Zitten we bijna op het diepte punt of gaan we nog verder? :?

De laatste president die ook zulke hoge tarieven invoerde was Edgar J Hoover in 1930.

de P/E ratio van Besi is ruim 37. Tel daar een wereldwijde teruggang van de vraag bij op en het aandeel is veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
aljooge schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:52:
[...]

de P/E ratio van Besi is ruim 37. Tel daar een wereldwijde teruggang van de vraag bij op en het aandeel is veel te duur.
Stuk lager dan de PE ratio van:

Rhein Metal :73

HUBS: 5489

https://www.marketbeat.com/market-data/high-pe-stocks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:04
phantom09 schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:45:
[...]

57% in 2018
47% in 2022
56% in 2015
87% in 2000
71% in 2008

Dat was de FBI directeur. Herbert was president.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

phantom09 schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:34:
[...]

Ben langzaam mijn margin aan het afbouwen. Ik kreeg vorige week nog een waarschuwing van IB:

Margin cushion: 15,58% remaining
Dat is echt serieuze leverage die je daar hebt.

Ten tijde van de coronacrash was mijn margin cushion niet onder 32% gekomen en de leverage die ik in die tijd gebruikte was al best groot. Jij zit nog een stuk dieper in de leverage!

Bedenk dat wat begint met "een beetje leverage" vrij snel "heel veel leverage" wordt wanneer de koersen de verkeerde kant op gaan. Leverage in een daling zorgt voor sterkere leverage. Met een daling van een paar procent zit jij al op 0% cushion! De tijd voor langzaam afbouwen is voorbij, als je nog iets wilt redden dan moet je zsm ingrijpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 07-04-2025 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Zr40 schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:47:
[...]

Dat is echt serieuze leverage die je daar hebt.

Ten tijde van de coronacrash was mijn margin cushion niet onder 32% gekomen en de leverage die ik in die tijd gebruikte was al best groot. Jij zit nog een stuk dieper in de leverage!

Bedenk dat wat begint met "een beetje leverage" vrij snel "heel veel leverage" wordt wanneer de koersen de verkeerde kant op gaan. Leverage in een daling zorgt voor sterkere leverage. Met een daling van een paar procent zit jij al op 0% cushion! De tijd voor langzaam afbouwen is voorbij, als je nog iets wilt redden dan moet je zsm ingrijpen.
Hmm, mijn geleend bedrag is nog geen 3% van mijn portfolio en ik krijg een margin cushion?

Mijn leverage is volgens IB 1,03 . Dat is toch heel erg laag?

[ Voor 3% gewijzigd door phantom09 op 07-04-2025 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De volgende duikvlucht staat al klaar, China kan er nog 50% bovenop krijgen:
Donald Trump has threatened China with an extra tariff of 50% on goods imported into the US if it does not withdraw a countermeasure it announced on Friday.

In a post on his social media platform, Truth Social, the US president said he would introduce the extra tariff unless China withdrew its own 34% counter-tariff on American goods, which it announced on Friday.
If he does impose the additional 50%, US companies would pay a total rate of 104% on Chinese imports.
8)7

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

phantom09 schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:25:
[...]

Hmm, mijn geleend bedrag is nog geen 3% van mijn portfolio en ik krijg een margin cushion?

Ik weet niet wat je beleggingen precies zijn (en die hoef je natuurlijk ook niet te delen) maar een margin cushion van 15,58% houdt in dat je maintenance margin op dit moment op 84,42% van je accountwaarde zit.

Als je negatieve geldsaldo slechts -3% van je totale accountwaarde is dan moet dat hoge percentage ergens anders vandaan komen. Bij een portfolio met gewone aandelen of ETF's en een 3% negatief geldsaldo zou ik eerder een maintenance margin van 25% verwachten, oftewel een cushion van 75%.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Het enige wat positief is geweest afgelopen week is mijn short positie op Tesla.

Daarnaast, als de extra 50% nog boven op China gezet wordt, dan heeft Apple een serieus probleem. Zit dus nog te denken om een short positie op Apple te nemen.

Voor de rest, ik hou me vast voor de rit naar beneden. Ik wacht dan ook nog met bijkopen de eerste tijd. Er beginnen al scheuren te vormen in de gelederen, maar ik denk niet dat Trump toe zal geven.

Deze vent heeft ook geweigerd om Waltz te ontslaan, puur om niet toe te willen geven aan the Atlantic. Nooit toegeven dat je een fout hebt gemaakt is zijn motto...

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Rogers schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:31:
Schijnbaar komt de bounce o.a. hierdoor? Vals nieuws dat de tarifs uitgesteld werden.
https://x.com/bennyjohnson/status/1909256686981824910
Hilarisch hoe de technische analisten gelijk een patroon zagen terwijl het gewoon fake nieuws was die de aandelen omhoog joeg, ipv 1 of andere dynamiek die alleen mensen zien die veel geld betaald hebben voor training in aandelen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
XWB schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:39:
De volgende duikvlucht staat al klaar, China kan er nog 50% bovenop krijgen:

[...]

[...]

8)7
Als hij dat hard maakt, dan volgt er opnieuw een duik...

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 11:48
Bowen_HAFX schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 00:31:
[...]

Het enige wat positief is geweest afgelopen week is mijn short positie op Tesla.

Daarnaast, als de extra 50% nog boven op China gezet wordt, dan heeft Apple een serieus probleem. Zit dus nog te denken om een short positie op Apple te nemen.

Voor de rest, ik hou me vast voor de rit naar beneden. Ik wacht dan ook nog met bijkopen de eerste tijd. Er beginnen al scheuren te vormen in de gelederen, maar ik denk niet dat Trump toe zal geven.

Deze vent heeft ook geweigerd om Waltz te ontslaan, puur om niet toe te willen geven aan the Atlantic. Nooit toegeven dat je een fout hebt gemaakt is zijn motto...
Hij zal inderdaad nooit een fout toegeven, maar ik denk nog altijd (of is het hoop? :') ) dat dit een manier is van Trump om landen aan de onderhandelingstafel te gaan. Vervolgens komt er een deal en is Trump de held van de natie. In de EU gaan ook stemmen op om met USA te onderhandelen om tot een volledig nultarief te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 14:16

Gast1981

room with a moose!

Black-Death schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:22:
[...]

Hij zal inderdaad nooit een fout toegeven, maar ik denk nog altijd (of is het hoop? :') ) dat dit een manier is van Trump om landen aan de onderhandelingstafel te gaan. Vervolgens komt er een deal en is Trump de held van de natie. In de EU gaan ook stemmen op om met USA te onderhandelen om tot een volledig nultarief te komen.
Dat idee (of is het hoop) heb ik ook. Eerst zelf grote ellende veroorzaken en zichzelf daarna als redder in nood presenteren met zogenaamd winst aan Amerikaanse zijde. Echter nul garanties, want het kan helaas evenzo goed een ander plan behelzen waarbij hij dit echt gaat doordrukken en we in een serieuze shitstorm belanden..
De dagstart met licht herstel is nu even leuk, maar de dag is nog lang... :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Gast1981 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:35:
[...]

Dat idee (of is het hoop) heb ik ook. Eerst zelf grote ellende veroorzaken en zichzelf daarna als redder in nood presenteren met zogenaamd winst aan Amerikaanse zijde. Echter nul garanties, want het kan helaas evenzo goed een ander plan behelzen waarbij hij dit echt gaat doordrukken en we in een serieuze shitstorm belanden..
De dagstart met licht herstel is nu even leuk, maar de dag is nog lang... :X
Ik denk dat hij zodanig narcistisch is dat het hem puur om het "ze moeten naar mij komen en mijn ring kussen" gaat. Daarna vindt ie het ws prima om een soort halfzachte overeenkomst te maken die hij als "deal" kan presenteren. Hij is echt compleet gestoord en acteert als een Kanye West cq Romeinse geflipte keizer zoals Nero.

Tijd is ook zijn vijand, en onze vriend. Elke dag dat de beurzen verder het rood in knallen omdat er nog geen "deal" is, verliest hij meer interne steun, en ergens is er een omslagpunt, dat kan ineens heel snel gaan. Z'n fout zal hij nooit toegeven, dan moet iemand anders publiek vernederd worden, maar het kan wel het moment zijn dat hij die halfzachte deals pakt en naar weer een andere glimmende steen gaat kijken (Ukraine?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:25
[...]

EU komt er denk ik wel uit.
Dat gedoe met China gaat toch helemaal uit de hand lopen? Consumenten betalen straks de hoofdprijs voor spullen en de FED zal de rente laten stijgen want inflatie. Trump wil juist andersom toch. Ik begrijp er weinig van.

Heb toch besloten nog even niet in te stappen. Veel te onrustig allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogers
[...]

Probleem is wel dat Trump VAT/BTW als import tarief ziet terwijl het dat niet is. Als hij daar hard op blijft kunnen onderhandelingen moeilijk worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Rogers schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:41:
[...]

Probleem is wel dat Trump VAT/BTW als import tarief ziet terwijl het dat niet is. Als hij daar hard op blijft kunnen onderhandelingen moeilijk worden.
De Amerikaan gaat de hand op de knip houden vanwege de hogere kosten en de onzekerheid. Dus ik verwacht binnen een maand de eerste berichten te zien dat zijn politiek 'werkt' en dat de tekorten afnemen. Dan kan er wat meer geschoven worden. Per saldo gaat Amerika hier de verliezer van worden want de handel tussen Amerika en de rest van de wereld zal beide kanten op minder worden. En Amerika is veel te duur om allerlei goedkope spullen concurrerend te producten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bezulba schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:28:
[...]

Hilarisch hoe de technische analisten gelijk een patroon zagen terwijl het gewoon fake nieuws was die de aandelen omhoog joeg, ipv 1 of andere dynamiek die alleen mensen zien die veel geld betaald hebben voor training in aandelen.
Ik blijf toch altijd het gevoel hebben dat die analisten allemaal naar dezelfde cijfers kijken, met name algoritmes, waardoor het een soort self fulfilling prophecy wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:18

rapture

Zelfs daar netwerken?

FicoF schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:40:
[...]

EU komt er denk ik wel uit.
Dat gedoe met China gaat toch helemaal uit de hand lopen? Consumenten betalen straks de hoofdprijs voor spullen en de FED zal de rente laten stijgen want inflatie. Trump wil juist andersom toch. Ik begrijp er weinig van.

Heb toch besloten nog even niet in te stappen. Veel te onrustig allemaal.
De Britten praten al over British Commonwealth en Aziatische landen zoals Zuid-Korea, Japan, India,... aan de EU koppelen om een ruled based handelsblok te vormen dat bijna de helft van de wereldeconomie vertegenwoordigd en dan ga je tegenover China staan om te zien of ze aan onze spelregels wilt aanpassen. En hetzelfde doe je ook met de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 22:52

Zenix

BOE!

phantom09 schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:25:
[...]

Betaal je dan ook de margin rente bij IBKR of heb een andere constructie?
https://www.interactivebr.../trading/margin-rates.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Bowen_HAFX schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 00:31:
[...]

Stroom loopt langs de route met de minste weerstand. Kleine moeite om eventjes om te varen via de UK, een Brits labeltje aan te hangen en door te sturen naar de VS. 10% invoer op de inkoopskosten van een Iphone zie je dan niet zo terug in de uiteindelijke verkoopprijs.

Bovendien: ze kunnen niet zonder smartphone, welk merk moeten ze daar dan kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:18

rapture

Zelfs daar netwerken?

Rogers schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:41:
[...]

Dan gaat iemand aan hem in Amerikaanse begrippen moeten uitleggen dat VAT/BTW is sales tax dat op state level geheft wordt. Niet op EU of federal niveau.

Ik weet dat er een verschil is:
  • Sales tax is iets dat de consument aan het einde van de keten betaalt.
  • BTW betaal je bij elke aankoop en ontvangt je als je iets verkoopt. Normaal gezien ontvangt een bedrijf meer BTW dan wat ze betalen. Ontvangen BTW - betaalde BTW = af te dragen BTW. Als je iets koopt om tegen 10, 20, 30,... % hogere prijs te verkopen, dan betaal je de BTW over de meerwaarde. Als je iets importeert om door te verkopen dan kan je de betaalde BTW aan DHL, UPS,... aftrekken van wat je van de klant ontvangt. Als je voor een import geen BTW betaalt (intracommunautaire verrichtingen) dan kan je niets aftrekken van de BTW betaalt door de klant. Ontvangen BTW zonder aftrek moeten doorstorten is zoals hoe de sales tax werkt.
Afas schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:44:
[...]

De Amerikaan gaat de hand op de knip houden vanwege de hogere kosten en de onzekerheid. Dus ik verwacht binnen een maand de eerste berichten te zien dat zijn politiek 'werkt' en dat de tekorten afnemen. Dan kan er wat meer geschoven worden. Per saldo gaat Amerika hier de verliezer van worden want de handel tussen Amerika en de rest van de wereld zal beide kanten op minder worden. En Amerika is veel te duur om allerlei goedkope spullen concurrerend te producten.
Tot zo ver de theorie.

JPow (Fed) had ook gedacht dat renteverhogingen maakte het geleend geld duurder en de rationele consumenten gaan hun koopdriften matigen en de prijzen/inflatie gaan dalen wegens afkoelende vraag. Riiiiiiiiight?

In praktijk willen de Amerikanen niets inleveren en deden boodschappen op afbetaling tegen 21% kredietkaartrente.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McaTLTVwde7tnCfEnk0IPI4HLdA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DAcC87wPApiKv0IOsiqAm8Rr.png?f=user_large

De Amerikaanse reactie op inflatie en hogere rente is nog meer schulden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erP90RMsk_0J5rwokhMD0IkYKxA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7R2ee6JFAzZEIriYFmSVSu2W.png?f=user_large

In de VS maken ze een onderscheid tussen charge cards (maandelijks terug op nul zetten) en credit cards (gespreid afbetalen of alleen de rente betalen en de schulden jaren aanhouden).

Ik zie al een groeispurt in boodschappen op afbetaling doen dat met de inflatie en renteverhogingen mee gaat. Eieren op krediet tegen 21% rente kopen is daar normaal en het afbetalen is iets voor in de komende jaren.

De Amerikaanse consumentenuitgaven zijn belangrijk wegens 2/3 Amerikaanse GDP is personal consumption expenditures.
https://fred.stlouisfed.org/series/DPCERE1Q156NBEA

Dit is waarom junior Bush na 9/11 riep: Go shopping!

Stel je voor dat de consumenten niet meer boodschappen op krediet doen en wat levensstandaard/luxe inleveren? Dan daalt de GDP en de president gaat weer "Go shopping!" roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Rogers schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:48:
Saxo is traag als stront, kost minuten om mijn portfolio te laden en mag geen bonds verkopen :/

Toevallig dat dit altijd gebeurt tijdens volatiliteit.
Fijn dat ik gister niet mocht handelen, krijg vandaag al €600 minder voor mijn bonds :(

Snap overigens niet waar de harde daling vandaan komt, de "winst" van de afgelopen dagen was er gister al ruim af.

[ Voor 14% gewijzigd door Rogers op 08-04-2025 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Vraagje over de voorbeurs: > US.
Meta staat op 516, maar ik zie ook staan: 535 voorbeurs.
Wat betekent dit nu :?
dat de koers straks, als de beurs open gaat (15.30) gaat stijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JAN-B schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:49:
Vraagje over de voorbeurs: > US.
Meta staat op 516, maar ik zie ook staan: 535 voorbeurs.
Wat betekent dit nu :?
dat de koers straks, als de beurs open gaat (15.30) gaat stijgen ?
Altijd handig om aan te geven waar je iets ziet.

Maar dit lijkt me wel duidelijk toch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XWzFSLIKTTMugXy5-1vZN_dFgk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6rv0J4IXxUS53rERraihtmEu.png?f=user_large
https://www.marketwatch.c...ck/meta?mod=search_symbol

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 08-04-2025 14:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1 ... 205 ... 219 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij