Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:51

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:38:
[...]

Bij de inauguratie verwacht ik dat Musk naast Trump staat te springen en er een nieuwe ath komt.
Wie zet 1k dollar op een TSLA ladder?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhlLBBSNZI3eMPJYhuKqMx-cCac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0aTE0ZrdYLIPCy7cXyL8QuT.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de open interest en volume zie ik dat er dermate hoge OTM strikes voor de gekochte calls gekozen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxT_dGb7BixyU8vGojiLpNArnSE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ih7bG7NDIVSFW2aTzPitQL5o.jpg?f=user_large
Drag0nizer schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:22:
[...]

Dit dus! Nergens op gebaseerd maar dat is niks met die man
Mikken op koersdoel ergens tussen 500 en 600 zoals wat een optiereeks suggereert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:34

Secsytime

Automagisch

[...]

Bij de inauguratie verwacht ik dat Musk naast Trump staat te springen en er een nieuwe ath komt.
Verwacht juist dat die dan keldert.. sell the news toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:11

aawe mwan

Wat ook leuk is:

rapture schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:46:
[...] This strategy requires significant volatility to be profitable. [...]
En hoe krijg je dat voor elkaar, dan?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:51
[...]

Als er wat met Trump of Musk mis gaat dan zakken de koersen als een baksteen... ;w

heb copilot even gevraagd om een lijst te maken van de top 10 autofabrikanten inclusife tesla wat ze de afgelopen 5 jaar aan auto's gemaakt hebben. Tesla zit helemaal onderaan. Dik overrated dus.
Echter waar autofabrikanten wel rekening mee moeten houden is dat ze niet zoals Nokia achter moeten blijven en treuzelen. Anders wacht hun hetzelfde lot als Nokia.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGwFU40kSSvDQGJGLDCAdC1glOc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BjebYttaoudoNZ5GUfvYBGKs.jpg?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door phantom09 op 22-12-2024 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 20:04
phantom09 schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:21:
[...]

Als er wat met Trump of Musk mis gaat dan zakken de koersen als een baksteen... ;w

heb copilot even gevraagd om een lijst te maken van de top 10 autofabrikanten inclusife tesla wat ze de afgelopen 5 jaar aan auto's gemaakt hebben. Tesla zit helemaal onderaan. Dik overrated dus.
Echter waar autofabrikanten wel rekening mee moeten houden is dat ze niet zoals Nokia achter moeten blijven en treuzelen. Anders wacht hun hetzelfde lot als Nokia.

[Afbeelding]
Vraag je copilot ook even naar de yoy groei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
arj1o1 schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:30:
[...]

Vraag je copilot ook even naar de yoy groei
Dit bedoel je:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvN1dTwIzkgklVin2SiajH0UpaQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPxlFkP7NpQI0Y3NrnRuY5ss.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door phantom09 op 22-12-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

CAGR bedoel je dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Terugblikje naar afgelopen jaar.
Vorig jaar een aantal verwachtingen uitgesproken. Een terugblik:
[b]HEA220 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:28:
Verwachtingen 2024

1.zitten aan het begin van een cyclus. Dus zal momentum het beter gaan doen dan low vol.
2. Denk dat volgend jaar de dividend aandelen de beste categorie worden.
3. Geert Wilders wordt geen minister-president ;)
Deze verwachtingen zijn als volgend uitgepakt:
1. momentum beter dan low vol d:)b
2. dividend aandelen beste categorie :N
3. wilders geen president d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Tgp5d4Z81dtj_W6hY6Jisa6iMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hiIoYgxBWMkx5ZbkpsDtE1lT.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn portefeuille is dit jaar achtergebleven op de brede markt. Dat komt doordat het dit jaar het niet perse ligt in welke factoren of sectoren je belegd bent maar voornamelijk in welke werelddeel. En ik heb een flinke onderweging in de VS.

mijn etf portefeuille bestaat uit:
1/3 kwaliteit XDEQ
1/3 dividend TDIV
1/9 AEX TDT
1/9 technologie WTCH
1/9 opkomende markten small cap SPYX

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXWcq36jtlsoTdCgIszki5jnV8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4XVsueqf6UYJqxMyug1fM2T.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn verwachtingen voor 2025:
  1. Dividend aandelen wordt de beste categorie. Van de belastingplannen van Trump heeft de oude economie het meeste voordeel.
  2. Europa gaat het beter doen dan amerika. Door enerzijds de lage waarderingen en anderzijds doordat er hier en stabielere politieke situatie heerst.
  3. Ebusco wordt gered van een faillissement.
Iedereen veel voorspoed toegewenst in 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 22:43
Leuk zou een Europa ETF zijn zonder Italië. Net zoals ik al meer dan 20 jaar Japan probeert te vermijden (of toch minder belegd in te zijn als het kan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 19:38
HEA220 schreef op zondag 22 december 2024 @ 23:19:

• Europa gaat het beter doen dan amerika. Door enerzijds de lage waarderingen en anderzijds doordat er hier en stabielere politieke situatie heerst.
Zou niet direct zeggen dat de politieke situatie in Europa stabieler is met de onrust in Frankrijk en nieuwe verkiezingen in Duitsland voor de deur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ascension schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:53:
[...]

Zou niet direct zeggen dat de politieke situatie in Europa stabieler is met de onrust in Frankrijk en nieuwe verkiezingen in Duitsland voor de deur.
Duitsland heeft ook ernstige economische problemen op dit moment met tienduizenden banen op de tocht in de automotive Industrie, Frankrijk die idd issues heeft, Qatar die met gas sancties dreigt, hier mogelijk ook een enorme dip in de economie door de ZZP wetgeving. En dan hebben we een conflict waarbij Europa of de kosten mag gaan dragen of zijn meerdere erkennen aan Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 17:33

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Drag0nizer schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:24:
Nu wil ik voor de fun wat geld in aandelen steken, waarschijnlijk Amerikaanse aandelen. Hiervoor heb ik 100 euro per maand beschikbaar.
Saxo: €1+0,08% per transactie, 0,01% service per transactie = 13,08 euro per jaar
@Drag0nizer
Toevallig ook enige tijd geleden mee begonnen, ik zit bij Saxo en reken 2 dollar voor transactiekosten, aan en verkoop dus;
hou er rekening mee dat het ook mis kan gaan, heb er nu 12 en er staan er 9 rood :(
Ja, heb ook 1 Tesla, dikke winst, maar twijfel een beetje wanneer ik moet verkopen :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik had de TSLA ladder niet gekocht. De TSLA slotkoers is vandaag 462 dollar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F119vZZX-jZ04TvSdSnNnryCgw0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JGzGWnX1OMcpJKg9itMo1Q8m.jpg?f=user_large

Op de grafiek zie ik de mid price rond 800 dollar voor een ladder gisteren en 1700 dollar vandaag.

Geen bid/ask, want de Amerikaanse beurs is al uren gesloten.

Ik had 4 dagen geleden over eventuele reddingsacties voor de geschreven SPX 6000P gepost. Deze puts zijn van meer dan 100 dollar diep ITM naar 40 dollar OTM gezet.

De analisten van een bank zeggen dat hun klanten aan buy, buy, buy,... doen.
Despite a week of market chaos sparked by the Federal Reserve's hawkish stance, Bank of America clients leaned into risk, driving massive inflows into equities and exchange traded funds.

Data released Tuesday shows that BofA clients poured nearly $10 billion into U.S. assets — the second-largest inflow on record since 2008 and the biggest since January 2017.

Jill Carey Hall, a Bank of America analyst, highlighted a streak of seven consecutive weeks of inflows and said that, as in the previous five weeks, clients favored both single stocks and ETFs, with larger inflows directed toward single stocks.

The four-week moving average of inflows rose to $6.36 billion, the highest on record.
https://finance.yahoo.com...4220545.html?guccounter=1
Het geeft een idee van welke narratief dat ze aan het uitzenden zijn. Als je de aandelen wilt kwijtgeraken zonder de koersen in elkaar te laten zakken, dan moet je de mensen overtuigen om teveel voor je aandelen te bieden.
Institutional clients, often considered market bellwethers, were net buyers for the third consecutive week, driving the largest rolling four-week inflows in nine months.

Bank of America analysts highlighted that this trend often follows October's tax-loss selling season for mutual funds. Retail investors also joined the buying spree, marking their second consecutive week of inflows.

In contrast, hedge funds remained sellers for a second straight week.

Private clients, traditionally heavy sellers in December due to tax-loss harvesting, were less aggressive this year, with their single-stock selling activity "slightly less so than in the average December," according to Hall.
Er is een verklaring voor de institutionele aankopen. Als iedereen aan de stijgende koersen verdient, dan ga jij toch niet het enigste fonds zijn die niet meedoet en aan je klanten het gemist rendement tegenover de rest uitleggen. Dus iedereen doet mee met de gekte.

Tenzij als je een hedgefonds runt en niet long of short positioneert. Wel net(to) long (grotere long posities dan short posities) of net(to) short (grotere short posities dan long posities). Als de hedgefondsen de aandelen verkopen, dan worden de long posities afgebouwd en de short posities worden overheersender. Wat weten zij dat wij niet weten? Of zijn ze gewoon realistisch?

Wat je ook kan doen is naar de saaiere markten (zoals de obligatiemarkt waar ze geen BS, narratieven,... aan de particulieren moeten verkopen) kijken.
aawe mwan schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:32:
[...]

En hoe krijg je dat voor elkaar, dan?
Zo'n grote koersverandering dat nodig is om deze strategie te laten werken?

In de optiereeksen kijken naar positionering. Heeft het grote geld een gamma ramp opgebouwd om de koers explosief naar boven te accelereren (door market makers voor kar te spannen en hen zoals een op hol geslagen paard naar een bepaalde richting te laten rennen)?

De optiereeksen doorrekenen om de gamma max te bepalen, dat is de strike price waarop de raketbrandstof opgeraakt en een raket zonder aandrijving gaat door het momentum (gekte, hoop,...) nog wat verder.

Eenmaal je de belangen gezien hebt, kan zien tot hoe hoog dat de koers geaccelereerd wordt, koersdoelen bepaald hebt, dan kan je positioneren om mee te liften en het is wachten totdat iemand de raket aansteekt.

Om een goed concreet antwoord te kunnen geven, zou je de optiereeksen in een database moeten stoppen en met bepaalde queries en berekeningen haal je de gamma curves eruit.

Een stap verder is als je de miljoenen dollars dat op het spel staat op een grafiek kan zetten. Dan weet je dat ze honderden miljoenen of zelfs miljarden aan het riskeren zijn en waarom de koers niet boven of onder een bepaalde strike price voor een bepaalde expiratiedatum mag gaan.

Je kan het ook uitdrukken in voor elke dollar dat de koers stijgt/daalt gaan zij x miljoenen verdienen/verliezen.

Ze zeggen "The tail wagging the dog.". Normaal gezien zouden de derivaten de koers van de onderliggende waarde volgen. Maar tegenwoordig is de staart (derivaten) meer dan krachtig genoeg om de hond (onderliggende waarde) naar alle kanten te zwaaien.

De kritiek tegen wetenschappelijk onderzoek over beleggen, is dat de wetenschappelijke publicaties heel gedateerd zijn. Zoals van voordat de ETF's popular werden. De wetenschap loopt 10+ jaren achter op de huidige game mechanics op de Amerikaanse beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 20:27

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

phantom09 schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:21:
[...]
heb copilot even gevraagd om een lijst te maken van de top 10 autofabrikanten inclusife tesla wat ze de afgelopen 5 jaar aan auto's gemaakt hebben. Tesla zit helemaal onderaan.
Maar is Tesla een autofabrikant? Die snelle stijging komt doordat beleggers vinden dat het een Tech company is.
Wat ook auto’s maakt.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ben ook benieuwd hoe relevant aantallen is, zonder te kijken naar marges, cogs en andere verdienmodellen (bij Tesla bijv Supercharging network, maar ook Tesla premium etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

rapture schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:30:

Maandag was een leuke avond:

[Afbeelding]

Ik laat zien wat er bestaat, maar dit betekent niet dat je zomaar andermans trades kan nadoen.
@rapture
Beweer je nu echt dat je op 1 avond / dag € 1385 bruto winst hebt behaald :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:15
JAN-B schreef op woensdag 25 december 2024 @ 18:01:
[...]
@rapture
Waarom zou dat niet kunnen? Het ligt er maar net aan de combinatie inleg, hefboom/type derivaat e.d. Als je het verkeerd hebt kun je natuurlijk ook makelijk hetzelfde verlies hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

JAN-B schreef op woensdag 25 december 2024 @ 18:01:
[...]
@rapture
Je ziet aan de timestamps dat ik 2 uren bezig was met het kopen en verkopen van opties.

Voor in de optiehandel is dit niet veel. Ik heb avonden gehad van op minder dan 100, 50,... dollar per contract kopen en winst nemen op 1000, 2000,... dollar per contract,...

De trades kunnen ook verkeerd gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TC0rrCcqTFb1FihJF7IvkI3pMCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGflvaZuMkofS9JB8pMW7gx5.jpg?f=fotoalbum_large

Maandag ging de koers hard genoeg de andere kant op dat een goedkope call dat ik als hedge gekocht heb, op dermate hoge prijs kon verkopen om de inleg met beetje winst van de tafel te halen.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:29

Soullie

Planeshift

Altijd knap als ik die optie constructies zie, echt niets voor mij ben bang dat ik er veel geld mee zou verliezen.
Wel fijn dat het voor jou schijnbaar goed werk, dan is Dividend / Index beleggen maar saai :)

Eens kijken wat aankomend jaar brengt, als ik in 2025 een zelfde jaar als 2024 mag hebben ben ik heel erg blij. Maar ik vermoed dat 2024 echt een uitzondering was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
Waarin gaan jullie beleggen in 2025? 😊

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
Joel22 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:23:
Worldindex. _/-\o_ Ik heb ongeveer 1/3 van mijn portefeuille in losse aandelen en 2/3 in AVIAW (NL0011309349) plus een plukje in Vanguard Global Smallcap Index Fund (IE00BFRTDD83).
Na ruim 3 jaar beleggen heb ik onder de kerstboom de finale conclusie getrokken. Ik doe het niet beter dan de index. O-)

Dus 2025 wordt het jaar van de indexfondsen. Lage kosten, veel spreiding.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:55

de Peer

under peer review

Uitsluitend VTI en VXUS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscar82
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:28

oscar82

De ondertitel

VTI heb ik al genoeg bijgekocht in okt. De tip van 2024 was wel om dividenden automatisch te herinvesteren. via IBKR gaat dat heel soepel. Helemaal omdat ik zelf geen gewone kooporders in mag voeren. In 2025 wordt het vooral minder transacties doen. Misschien 1x per kwartaal VXUS bijkopen via opties om weer in evenwicht te komen.
Ik streef zelf naar 30vti/20vxus en 30avuv/20avdv. Dan heb ik geografisch 60% VS en 40% de rest. En qua factoren 50% small cap value / 50% de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Stonks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
oscar82 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:25:
VTI heb ik al genoeg bijgekocht in okt. De tip van 2024 was wel om dividenden automatisch te herinvesteren. via IBKR gaat dat heel soepel. Helemaal omdat ik zelf geen gewone kooporders in mag voeren. In 2025 wordt het vooral minder transacties doen. Misschien 1x per kwartaal VXUS bijkopen via opties om weer in evenwicht te komen.
Ik streef zelf naar 30vti/20vxus en 30avuv/20avdv. Dan heb ik geografisch 60% VS en 40% de rest. En qua factoren 50% small cap value / 50% de markt.
Jouw post was voor mij de hint om even een snelle search te doen naar de instelling bij IBKR voor het automatisch herinvesteren van dividend.
Dank, scheelt me weer nadenken en twijfelen soms :)

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 02:05
NT North America & chill

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ferrari

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

tomic schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:52:
[...]

tjaa… die marketing afdeling snapt hoe je moet inspelen op een all time high.
Sinds dit jaar heeft mijn NT world 4,2% gedaan. Ik denk er sterk over om alles te verkopen en even in obligatiies of een spaarrekening / deposito van 4% te zetten. Praktisch 8% in 2024 met dan 0% risico.
Ben wel benieuwd. Alles ook echt verkocht in februari?
phantom09 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 15:14:
[...]

En als blijkt dat eind 2024 je 20% koerswinst had kunnen behalen, dan baal je.

En waarom heb je dat in 2023 niet gedaan? Toen ging het in het begin van het jaar ook rap omhoog.

[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 27-12-2024 20:10 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Een goede keuze. Heb zelf ook wat in race zitten.

Op welke beurs ga je het kopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vXixdl3mnBV46QeiMPDEN50QqE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nBCwJQGuXsufTBlsV7scmgF5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-EkCC3SRh0F4B0tSoFt-e4aPvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bdtUWGTI7TpqWKAIF50U0qsI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phantom09 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:19:
[...]

Een goede keuze. Heb zelf ook wat in race zitten.

Op welke beurs ga je het kopen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lang en Zwart, TR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:56
Een boterham :9

Serieus: het is misschien mogelijk dat ik wat eruit ga halen en in een ander huis ga stoppen.

[ Voor 22% gewijzigd door aljooge op 27-12-2024 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
aljooge schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:23:
[...]

Een boterham :9

Serieus: het is misschien mogelijk dat ik wat eruit ga halen en in een ander huis ga stoppen.
Als het mogeljik is zou ik eerder dit rgelen door je hypotheek te verhogen i.p.v. wat van je aandelen te verkopen. Huizen renderen op lange termijn minder goed als aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

phantom09 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:46:
[...]

Als het mogeljik is zou ik eerder dit rgelen door je hypotheek te verhogen i.p.v. wat van je aandelen te verkopen. Huizen renderen op lange termijn minder goed als aandelen.
Dat zit ik ook te overwegen als de rente nog wat zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Sport_Life schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:49:
[...]

Dat zit ik ook te overwegen als de rente nog wat zakt.
Vergeet ook niet dat je op een hypotheek een belasting aftrek krijg, dit helpt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
phantom09 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:46:
[...]

Je bent niet de enige die deze tip heeft gegeven, met de opmerking dat je ook weer niet alles in stenen wil hebben. Ik heb een paar ijzers op het vuur, alleen is het zo dat waar ik nu zit, de maandlasten zo lekker laag zijn, dus gewoon niets doen en doorbeleggen is ook nog een mogelijkheid. Eventjes goed nadenken en alle opties doorrekenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rube
phantom09 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:11:
[...]
Vergeet ook niet dat je op een hypotheek een belasting aftrek krijg, dit helpt ook.
Ehm, moet je wel aan de voorwaarden voldoen en ik schat zo in dat dat in lang niet alle gevallen dat zo is. Maar dat kan dan ook juist weer gunstig zijn voor box 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-08 18:29
Ik heb via een referral link een Interactive Brokers account geopend. Als ik nu de voorwaarden lees snap ik alleen niet helemaal goed wat ik nu precies moet doen:

1: Ik moet ''one securities trade'' maken. Is dat gewoon een aandeel of ETF kopen?

2: Betekend het volgende dat ik voor elke 1000 euro €10 aan IBKR shares krijg, of lees ik het verkeerd? ''Referred accounts will receive $1 in IBKR shares for every $100 of value (cash or other assets) added to their account for up to $1000 worth of IBKR shares. The average balance must be maintained for at least 1 year for the shares to vest and be accessible.''

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Drag0nizer schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:12:
Ik heb via een referral link een Interactive Brokers account geopend. Als ik nu de voorwaarden lees snap ik alleen niet helemaal goed wat ik nu precies moet doen:

1: Ik moet ''one securities trade'' maken. Is dat gewoon een aandeel of ETF kopen?

2: Betekend het volgende dat ik voor elke 1000 euro €10 aan IBKR shares krijg, of lees ik het verkeerd? ''Referred accounts will receive $1 in IBKR shares for every $100 of value (cash or other assets) added to their account for up to $1000 worth of IBKR shares. The average balance must be maintained for at least 1 year for the shares to vest and be accessible.''
Ja klopt. Dus als je minimaal 100.000 euro bij ze investeert, krijg je 1000 dollar. Toch leuk meegenomen :)

Ik kreeg ook 1000 dollar IBKR shares, en die zijn inmiddels 1800 dollar waard geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 29-12-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Drag0nizer schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:12:

1: Ik moet ''one securities trade'' maken.
@Drag0nizer Misschien toch beter naar Saxo gegaan :?
Heel duidelijk, alles in het Nederlands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Enkele aandelen in USA (oa. Tesla) en hier ASML en Adyen;
zodra ik een leuke winst heb > verkopen (puur voor de korte termijn dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empowerfreedom
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-09 12:44
JAN-B schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:37:
[...]

@Drag0nizer Misschien toch beter naar Saxo gegaan :?
Heel duidelijk, alles in het Nederlands ;)
Ach ik zie dat er ook mensen zijn die anderen betalen om hun referral link te gebruiken (de 200 bonus splitten door 2). Geen idee of @Drag0nizer die ook heeft gebruikt maar dan is het gewoon dubbel gratis verdienen. Zelf zit ik er ook naar te kijken iig

[ Voor 7% gewijzigd door empowerfreedom op 29-12-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
de Peer schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:33:
[...]

Ja klopt. Dus als je minimaal 100.000 euro bij ze investeert, krijg je 1000 dollar. Toch leuk meegenomen :)

Ik kreeg ook 1000 dollar IBKR shares, en die zijn inmiddels 1800 dollar waard geworden.
Ja maar een ton heb ik niet hoor :P
Maar goed om te weten dat het dus idd zo werkt. Ik was wel een beetje sceptisch want het was een linkje van reddit en ik ken heel die persoon niet, dus kwam ook een beetje scammy over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Drag0nizer schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:03:
[...]

Ja maar een ton heb ik niet hoor :P
Maar goed om te weten dat het dus idd zo werkt. Ik was wel een beetje sceptisch want het was een linkje van reddit en ik ken heel die persoon niet, dus kwam ook een beetje scammy over
Ik denk dat jij wel meer dan 1 ton thuis hebt:

-afval ton
-papieren ton
-plastic ton
-groen afval ton

:)

Maar effe serieus. Ik heb ooit ook een referral gegeven aan iemand. Heb er leuk 100 dollar voor gekregen als ik mij niet vergis. Referrals zijn wel beperkt voor een x aantal personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empowerfreedom
phantom09 schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:25:
[...]

Ik denk dat jij wel meer dan 1 ton thuis hebt:

-afval ton
-papieren ton
-plastic ton
-groen afval ton

:)

Maar effe serieus. Ik heb ooit ook een referral gegeven aan iemand. Heb er leuk 100 dollar voor gekregen als ik mij niet vergis. Referrals zijn wel beperkt voor een x aantal personen.
Een referral geven en daar geld voor krijgen? Het is juist andersom van wat ik heb begrepen haha. Degene die de referral geeft betaald degene die m gebruikt. Want heel het internet staat vol met gratis referrals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

empowerfreedom schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:04:
[...]

Een referral geven en daar geld voor krijgen? Het is juist andersom van wat ik heb begrepen haha. Degene die de referral geeft betaald degene die m gebruikt. Want heel het internet staat vol met gratis referrals
Nee zowel de huidige als de nieuwe klant krijgt een vergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• empowerfreedom
de Peer schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:07:
[...]

Nee zowel de huidige als de nieuwe klant krijgt een vergoeding.
Oh ja maar ik bedoel dat ik ook voorbij heb zien komen dat mensen die een referral geven (en daar 200 dollar voor krijgen) het ook ''verkopen'' door die opbrengst te splitten met elkaar, waardoor meer mensen hun referral gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Juist dat aanbod tot splitten is gevoelig voor scams, voor beide partijen. Als ik zeg dat ik jouw referral heb gebruikt, dan kan jij dat niet controleren. En andersom, als je over een jaar zegt dat je geen vergoeding hebt ontvangen (bijvoorbeeld omdat ik mijn account heb gesloten, of omdat jij al op de max zit) dan kan ik dat ook niet controleren. Of misschien zeg je wel dat je het deelt, maar doe je het niet.

Wat het in feite is, is iemand’s referral aantrekkelijker laten lijken dan ‘de competitie’ terwijl het dat niet is. Alle referrals zijn hetzelfde. Dat is het probleem met lucratieve promoties; iedereen wil meedoen en hoe langer het doorgaat des te meer mensen referrals kunnen/willen aanbieden. Dan krijg je dit soort fratsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 29-12-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-09 08:25
Daarom is het denk ik slim om direct contact op te nemen met actieve posters op de financiele fora waar je zelf ook meeleest, zoals /r/dutchfire. Dan is her gelijk een leuk extratje voor diegene waarvan jij denkt dat die de meeste waarde toevoegt ergens. Uiteraard niet tweakers, want hier geldt een stricte policy om referrals niet te delen.

[ Voor 3% gewijzigd door scoobs op 30-12-2024 02:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
SvV_Ying schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:45:
De voorspellingen voor 2024

RichieB - 5750
Sport_Life 5650
Miki - 5600
Lightning89 - 5555
Zenix - 5500
Darses - 5450
Lycaon - 5380
NicoHF - 5380
phantom09 - 5375
Magpie - 5342
r0bb - 5245
ColdStone - 5215
Erik1 - 5192
Maahes - 5170
hasseroderman - 5166
aljooge - 5085
revox862 - 5085
Afas - 5000
Xanderdrake - 4960
A4-tje - 4935
SvV_Ying - 4900
Lordy79 - 4781
Get!em - 4638
Zebby - 4500
_the_crow - 4200
rapture - 4200
rainier15 - 3865
toitboink - 2700

Wie doet er nog mee? Overmorgen eindigt de inschrijving.
Het jaar is bijna ten einde. Tijd om de balans op te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvV_Ying
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:20
Het is dit jaar vrij makkelijk. De beurs lijkt hoger te eindigen dan de hoogste schatting. Dus @RichieB gefeliciteerd!

Mooi om nu terug te zien dat er ook een schatting van maar liefst 2700 punten was. Hoe zou de wereld er uit zien met die stand nu?

[ Voor 35% gewijzigd door SvV_Ying op 31-12-2024 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:40

tuinïnen

Eventus stultorum magister

SvV_Ying schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:49:
Het is dit jaar vrij makkelijk. De beurs lijkt hoger te eindigen dan de hoogste schatting. Dus @RichieB gefeliciteerd!
De S&P heeft een bizar jaar gehad. Denk niet dat er veel losse 'stockpickers' hier overheen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 19:13
Zullen we dan ook maar direct de voorspellingen voor volgend jaar aftrappen....

Ik zal beginnen... 6459.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
6969 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:56

G83

7500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

7000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darses
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ik heb geen kristallen bol die mij verteld dat het allemaal instort volgend jaar, of dat we de huidige stijging nog een jaar gaan meemaken. Mijn inzet is S&P op 6475 eind 2025.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:39
Het feest kan niet eeuwig duren. Ik zet in op 4000 eind 2025.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 10:30
7375

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 08:40

tuinïnen

Eventus stultorum magister

2025: 5970

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lycaon
RichieB schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:57:
Het feest kan niet eeuwig duren. Ik zet in op 4000 eind 2025.
Jij mag niet meer meedoen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Laat het maar eens flink dalen, kunnen we jaartje goedkoop inkopen :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Mijn glazen bol zegt dat er nog een rally komt de eerste maanden dat Trump in het witte huis zit en dat daarna een realiteit indaalt dat de bomen niet tot aan de hemel groeien. Volgend jaar wordt daarmee een jaar van uiteindelijk een zijwaartse beweging.

Stand eind 2025: 5905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:24

RobertowNL

For your gear!

Ik verwacht ook een correctie, en zet hem op -18% van de huidige koers.
Eindstand 2025: 4857

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:18
Ik verwacht uiteindelijk een dalende inflatie, waardoor de rente ook meer omlaag kan. Dit leidt tot een S&P van 7.675.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
6340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-09 20:53
Ik zet hem in op 6700!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Laatst online: 08:31
5247

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens gek doen; 7958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revox862
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 16:28
Ik zet hem op 6325 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
Ik heb een ETF vraag. Bij de ABN bieden ze deze aan:
https://fondsen.abnamro.n...3WJKG14?filterGroup=funds

Die kost nu €32,85

De kosten staan als 0,15% en de abn rekent zelf ook nog 0,20% over je waarde. Aankoop en verkoopkosten lijken er niet te zijn. Heb ik het dan juist dat als de koers met maar 0,40% zou stijgen en ik het dan zou verkopen, ik geen verlies heb geleden en zelfs een cent winst maak? Of zie ik kosten over het hoofd?

Zo ga ik het niet doen maar is even een voorbeeld zodat ik het beter snap

[ Voor 11% gewijzigd door Drag0nizer op 31-12-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:11

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Drag0nizer schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:40:
[...] De kosten staan als 0,15% en de abn rekent zelf ook nog 0,20% over je waarde. Aankoop en verkoopkosten lijken er niet te zijn. [...]
Die 0,15% zijn een schatting (voorspelling) van de jaarlijkse kosten van dit specifieke fonds, deze kosten betaal je niet aan de bank maar het fonds verwerkt deze in de koers.

De 0,20% over de waarde van je beleggingen is een jaarlijkse vergoeding aan je bank, die betaal je ongeacht in welke ETF je het geld stopt.

Aan- en verkoop van een ETF op zich is „gratis”, maar er is nog wel een spread; wat wil zeggen dat je voor een aankoop iets meer betaalt, dan wat je zou ontvangen bij een verkoop op exact hetzelfde moment.

[ Voor 5% gewijzigd door aawe mwan op 31-12-2024 19:29 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 02:54
Is er ook ergens een topic rondom beleggen via Rabobank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

hoihoi66 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:49:
Is er ook ergens een topic rondom beleggen via Rabobank?
Geen apart topic per bank/broker nee. Wat wil Je weten?

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 31-12-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 02:54
de Peer schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:54:
[...]

Geen apart topic per bank/broker nee. Wat wil Je weten?
Jou nick komt mij bekend voor :). Ex Innova toch? 😎.

Waarom is sparen interessanter dan belleggen of andersom? Op lange termijn1-2 jaar heeft beleggen een hoger rendement als sparen. Rabobank heeft van de zo goed als geen risicovormige belegopties. Is dit geen optie toz van spaarrente van 2,5%?

[ Voor 34% gewijzigd door hoihoi66 op 31-12-2024 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt66
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-09 09:21
Bij sparen heb je zekerheid dat je geld er over een jaar nog is weliswaar weinig groei maar bij aandelen kan je geld ook zo maar 50% gedaald zijn lastig als je het dan nodig hebt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
mt66 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 20:10:
Bij sparen heb je zekerheid dat je geld er over een jaar nog is weliswaar weinig groei maar bij aandelen kan je geld ook zo maar 50% gedaald zijn lastig als je het dan nodig hebt :X
Bij sparen heb je de zekerheid dat de koopkracht afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lycaon schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:41:

Ik zal beginnen... 6459.
6969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Lycaon schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 20:34:
[...]

Bij sparen heb je de zekerheid dat de koopkracht afneemt.
En de zekerheid dat het aantal euro’s niet omlaag gaat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
mt66 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 20:10:
Ken je de term inflatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rube
Ehm....dat is te simplistisch natuurlijk. Inflatie KAN beter zijn dan hoge volatiliteit, afhankelijk van je persoonlijke situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:53
Inflatie an zich is voor sparen vs beleggen natuurlijk gelijk. Alleen zal beleggen gemiddeld over 10, 20 jaar een hoger rendement hebben dan sparen waardoor beleggen het beter "compenseert". Als in: als je 1000 euro doet sparen en 1000 doet beleggen dan is het effect van inflatie hetzelfde. Alleen is het rendement van beleggen mogelijk (/gemiddeld over een periode die lang genoeg is) hoger waardoor beleggen uiteindelijk als je het geld zo lang kunt "missen" (/mee kunt "gokken") minder koopkrachtverlies geeft. Ergo: beleggen heeft een hoger rendement dan sparen, en dat heeft verschillende voordelen, waaronder dus het beter "dekken" van inflatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:14
Zat te kijken om voor max 20k bij freedom
Te beleggen want beleggingen fonds is gedekt tot 20k.
Maar wat ze maar vermelden bij de kleine lettertjes is dat ze gratis geld erop kan zetten maar als je je geld terug wikt hebbrn je even 7 euro per keer mag betalen
En het opheffen vsn he account kan max 250 euro in rekening worden gebracht....
Lees ik dit nu goed ? Mensen met ervaring hierin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:46

Polycom

Poes van goud

896
AEX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zit je nu meerdere topics te spammen met dezelfde onzin?

[ Voor 53% gewijzigd door YakuzA op 01-01-2025 03:08 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:01

Grouchy

meep meep

Stand eind 2025: 5410

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 20:29
Freedom24 negeert toch de PRIIPs regelgeving door non-UCITS ETFs aan Europese retail beleggers te verkopen zonder het verplichte KID? Ik zou daar zelf geen geld aan toevertrouwen. Wie weet welke wetten ze nog meer negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Voorspelling S&P 6300

Afgelopen jaar 19,6% rendement, benieuwd wat 2025 brengt, lukt vast niet nog eens bijna 20% als dividend belegger :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 06:57
Soullie schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 16:30:
Voorspelling S&P 6300

Afgelopen jaar 19,6% rendement, benieuwd wat 2025 brengt, lukt vast niet nog eens bijna 20% als dividend belegger :P
Ik ga voor S&P 6666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Zijn er hier mensen die met hun BV met Interactive Brokers beleggen? Ik heb een simpele BV waar ik mee werk, en waar ik nu een rekening bij IB wil openen. Bij IB wil ik VTI en VXUS kopen, hopelijk lukt dat op deze manier. Ik doe dat zelf al jaren via opties in box 3.

Ik kom het aanmeldproces echter niet door. Ik loop vast op deze pagina:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCfzesSf7lzo2lV5F-yr-WZ_6Q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2wpoDIAvvIPSeShswaMuGhzW.png?f=fotoalbum_large

Ik heb geen idee wat ik hier in moet vullen, en vraag me ook af of dit uberhaupt nodig is. Misschien heb ik ergens de verkeerde gegevens opgegeven?
Er wordt bijvoorbeeld om een GIIN-nummer gevraagd. Geen idee hoe ik daaraan kom.

Mijn BV is van BTW vrijgesteld, maar als ik dit aangeef, dan wordt er ineens om het BTW-nummer gevraagd. Als ik hier "No" kies, dan wordt er juist geen BTW-nummer gevraagd. Volgens mij moet dat andersom zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKvsqe5zdmLIjMUhbdG_ArrNyUs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GsTYrKgBP4PsD1ERkImCRIcH.png?f=user_large

Ook wordt er gevraagd om een Legal Entity Identifier (LEI)-nummer. Dit kan ik voor bijna 80 euro aanvragen bij de KVK, maar is dit wel nodig?

Heb ik uberhaupt het juiste accounttype gekozen uit deze lijst? Volgens mij moet ik het small business account hebben.

Is er iemand die hier de stappen kent en mij kan helpen?

[ Voor 12% gewijzigd door manusjevanalles op 01-01-2025 19:25 ]

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

S&P 3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-09 19:32
manusjevanalles schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:37:

Ook wordt er gevraagd om een Legal Entity Identifier (LEI)-nummer. Dit kan ik voor bijna 80 euro aanvragen bij de KVK, maar is dit wel nodig?
Een Lei nummer heb je bij een bv altijd nodig als je zakelijk wilt beleggen, dit ivm anti witwas regelingen. In het begin volstond ook dat je hem eenmalig had, maar volgens heb je het nu permanent nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:17

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Lycaon schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:41:

Ik zal beginnen... 6459.
Ik denk dat het drama wordt, dus ga voor het omgekeerde.

7056 dan maar :)

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lycaon
Tussentijds overzicht:
3000 – Secsytime
4000 – RichieB
4857 – RobertowNL
5247 – MrFX
5410 – Grouchy
5970 – tuinïnen
5905 – Afas
6300 – Soullie
6325 – revox862
6340 – aljooge
6459 – Lycaon
6475 – Darses
6666 – Lightning89
6700 – Sineplex
6969 – Skyaero, Get!em
7000 – Sport_Life
7056 – ColdStone
7375 – Santee
7500 – G83
7675 – Magpie
7958 – Boerenlater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Oef :| dat is wel heel pessimistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:56

G83

kevlar01 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:58:
[...]

Oef :| dat is wel heel pessimistisch.
Nou en of...
Slechter dan 1931, het slechtste beursjaar ooit voor sp500 sinds 1927 https://www.macrotrends.n...historical-annual-returns

Maar wie weet wat Trump (a.k.a. 'de oranje mammoet in de porseleinkast') teweeg gaat brengen! Ik verwacht juist het tegenovergestelde, maar heb eigenlijk geen flauw idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

G83 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:46:
[...]

Nou en of...
Slechter dan 1931, het slechtste beursjaar ooit voor sp500 sinds 1927 https://www.macrotrends.n...historical-annual-returns

Maar wie weet wat Trump (a.k.a. 'de oranje mammoet in de porseleinkast') teweeg gaat brengen! Ik verwacht juist het tegenovergestelde, maar heb eigenlijk geen flauw idee
Ook wel grappig, van dezelfde site: https://www.macrotrends.n...sident-from-election-date

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 08-09 10:30
ColdStone schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 09:37:
[...]

Ik denk dat het drama wordt, dus ga voor het omgekeerde.

7056 dan maar :)
Precies dit, als ik denk dat het een correctiejaar wordt gaat het 20%. Dus nu maar 20% erbij gokken en dan wordt het vast een correctie :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Santee schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:02:
[...]

Precies dit, als ik denk dat het een correctiejaar wordt gaat het 20%. Dus nu maar 20% erbij gokken en dan wordt het vast een correctie :+
Ah to inverse the inversion :P

Ben ook echt benieuwd wat dit jaar gaat brengen, ik zou een stevige correctie in tech niet eens echt erg vinden, die " boot " heb ik gemist, maar ik vind bepaalde aandelen wel mooi om te hebben maar zo duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Ik heb recent mijn positie in DDOG verkocht en de helft van mijn positie in MSFT verkocht wat maakt dat 42% van mijn portefeuille nu uit cash bestaat.
Ben even aan het kijken wat ik er mee ga doen; voorlopig cash houden en wachten op een correctie, beleggen in een aantal ETF's of toch aparte aandelen.

Voor die laatste optie ben ik oa aan het kijken naar ASML, maar ik zie dat deze op 2 beurzen (Amsterdam & NASDAQ). Waarom zou je hier voor de ene of de andere beurs kiezen ? 82% van mijn cash-positie is in USD, dus wisselkoersen ofzo is voor mij geen reden om voor EUR of USD te kiezen in dit geval.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1 ... 195 ... 219 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij