Dan Stark schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:56:
[...]
Wat is je doel dan? Gok je erop dat je heel rijk gaat worden met AMC? Heb je ook een plan voor wanneer het aandeel zou instorten? Een grens waar het aandeel niet onder mag komen en dat je anders alles verkoopt? En heb je een plan op welke levels je winst gaat pakken en wanneer je alles zou verkopen?
Ik zou het iets veiliger aanpakken en op dit punt in ieder geval de helft of liever 2/3 verkopen. Als de winst een groot % van je portfolio is het eerst van je broker account afhalen of in een ETF parkeren. Ik snap dat je dat niet gaat doen maar goed

. Mijn doel is dan ook om het swing traden onder de knie te krijgen en doe dat met kleine bedragen. Ik heb al wel geleerd dat je altijd een plan moet hebben. Dan weet je precies wat je moet doen als de prijs omhoog/omlaag gaat.
Snap dat veel mensen hier die in aandelen beleggen dat doen voor de lange termijn en op basis van fundamentals. AMC is op die basis overgewaardeerd en een stijging zou op basis van short squeeze zijn. Dat blijft een gok, dus je moet wel echt een plan hebben voor wanneer je geen gelijk krijgt.
Ik vind het moeilijk om een doel te stellen. In principe ga je aandelen kopen met het doel om winst te maken. Je bent altijd de afweging aan het maken wanneer je wilt verkopen, of je nu in de plus of de min staat, je moet altijd denken, wat is de kans dat het omhoog of omlaag gaat. Ik acht de kans nog steeds hoger dat die nog een stuk omhoog gaat, dan omlaag.
Ik heb geen grens waar de prijs niet onder mag komen. Normaliter beoordeel je aandelen op basis van de prijs, het onderliggende bedrijf, verwachtingen, winsten enz. Hier is dat allemaal niet zo. Mijn grens is verbonden aan de shorts, en ja de prijs kan omlaag, maar zolang de shorts er nog zijn, blijft de winst mogelijk.
In theorie kan het gebeuren dat mensen hun aandelen verkopen en dat de squeeze niet meer mogelijk is, maar dan krijg je dat een hoop mensen voor dit soort prijzen hun aandelen hebben gekocht, deze niet met verlies willen verkopen enz.
Niemand koopt dit aandelen omdat ze geloven dat AMC 50+ waard is, werkelijk niemand, dat betekent dat iedereen die het wel koopt (en ruim 80% is in handen van retail), gelooft in de squeeze, zolang dat blijft en de shorts hoog blijven, is dat voor mij de veilige grens.
Mijn wens is om rond de 99 dollar 10% te verkopen, 99 omdat 100 dollar een flinke grens zal worden, en 10% omdat ik dan mijn gehele portfolio terug heb, en ik dan alleen nog maar met winst handel.
Daarna is mijn plan 10% op 250, 10% op 500 enz. Maar dat is echt wanneer het allemaal de lijnen volgt die gehoopt wordt.
Echter denk ik er ook wel aan om al eerder wat te verkopen. Er is nu wel bullish nieuws door de FTD maatregel, dus zolang dat nog speelt (volgens mij nog een week) wacht ik nog even, maar zou dat op niets uitlopen, verkoop ik misschien wel 20%.
In de basis dus wel een plan, maar dat moet flexibel blijven. Kijk komt er volgende week een margin call, dan ga ik niet verkopen op 250 of 500.
CornermanNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:08:
@
Benjamin- Allereerst bedankt voor je uitgebreide posts, je hebt een mooie positie weten te bemachtigen die niet erg vaak voorkomt. Of het nu nog kort of lang duurt, je hebt een forse winst te pakken. Wat ik vooral mis is een doel. Bovendien is het makkelijker op een station uitstappen dan uit een rijdende trein springen. Jehoeft je positie niet in een keer te verkopen maar wellicht toch een aantal punten in gaan bouwen om uit te stappen.
Uiteindelijk is dit een positie die je 1 keer, wellicht 2 keer tegen gaat komen. Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden en de percentages zijn al indrukwekkend zat. Uiteraard just my 2 cents , maar het zou zonde zijn om de uitersten op te zoeken om een hypothese te testen in de praktijk.
Wat ik hierboven schreef heb ik diverse punten waarop ik gedeeltes wil verkopen. Wat is mijn doel? Geen idee. De potentie is gigantisch, een squeeze als dit is ongekend, zoals je zegt, zoiets als dit komt je misschien nooit meer tegen. Dit is ook een motivator van deze community, het geloof dat dit nooit meer voorkomt, dit is hun enige kans om ooit zoveel geld te kunnen krijgen. Die overtuiging maakt het dat het niet te voorspellen is hoe hoog dit kan gaan.
Ik heb dus ook geen doel, maar wel een plan, en dat is constant bekijken wanneer ik delen ga verkopen. Ik zal wat te laag verkopen, ik zal wat op een mooi punt verkopen, ik zal wat aan de top verkopen, en ik zal wat veel te laat verkopen.
Ik denk dat het grote verschil is tussen mensen die hier in geloven, en mensen die het van een afstand bekijken, is dat als je er in gelooft, dat 100 dollar makkelijk haalbaar is, en als je dat niet doet, dat je naar het fundamentele bekijkt en een bedrijf ziet die dit absoluut niet waard is, en dat er een bubbel is op basis van shorts, die gaat knappen voordat er een squeeze komt.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900