Tot op zekere hoogte wel ja, 100% zekerheid bestaat niet. Maar je hebt gokken en je hebt gokken. Er is nogal een verschil tussen een aandeel kopen omdat de prijs 20% is gezakt, of een aandeel kopen nadat je het bedrijf en de sector hebt onderzocht, jaarverslagen hebt gelezen, de markt begrijpt en een hypothese hebt op waarom dit bedrijf zou kunnen gaan outperformen.
Brainstormen en andere vragen wat hun kijk daarop is, daar is een forum voor bedoeld.
Klopt. Maar nu vraag je alleen maar in 2 zinnen wat anderen ervan vinden zonder zelf iets in te brengen. Als je hier een verhaal had gedeeld over waarom je hebt geïnvesteerd in Air France/KLM, maar dat je gezien de koersdaling nu begint te twijfelen dan is dat een mooie start voor een discussie. Nu voelt het meer alsof je hier kant en klaar advies komt vragen omdat je zelf je huiswerk niet wilt doen. Dat staat je natuurlijk vrij maar besef je wel dat je dan dus vooral achter anderen aan aan het aanlopen bent.
Met dit aandeel vind ik gewoon erg lastig momenteel en weet ik niet zo goed wat ik hiermee aan moet, vandaar dat ik de vraag hier stel.
Vind het eigenlijk wel een beetje vreemd dat als ik een vraag stel, ik mij dan gelijk achter de oren moet gaan krabben maar goed.
Ik ben wel benieuwd wat voor soort antwoorden je dan had gehoopt te krijgen. Verwacht je dat iemand voor jou het hele weekend research gaat doen en een epistel schrijft over de luchtvaartsector en de positie van Air France/KLM daarin? En wat de factoren zijn waarop AF/KLM zich onderscheid, en wat de mogelijke redenen zouden kunnen zijn voor over of under performance? Of wil je van iemand anders horen "ik heb de boel verkocht, wordt niks meer" zodat jij daarna hetzelfde kan doen?
Vind het inderdaad wel lastig om de juiste aandelen te kiezen.
Vandaar dat ik vaak op foras lees, soms hebben ze gelijk maar soms helaas ook niet.
Mijn totale portfolio zit mooi in de plus, prima rendementen.
Dan is het juist slim om nu niet teveel te gaan kijken naar welke aandelen je wilt kopen, maar juist meer te gaan leren over stock picking. Welke strategieën er bestaan, hoe je die kan toepassen, en daar eens mee gaan experimenteren. Daar zijn veel blogs en podcasts over te vinden, bijvoorbeeld Jong Beleggen. Er zitten hier veel mensen met ervaring en expertise die ze graag delen. Dat is ook een stuk interessanter discussievoer dan de glazen bol vragen zoals "gaat de koers van AF/KLM nog lager of niet?".