Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
Hoe ben je tot SK Hynix gekomen? Het is en chipper uit Korea, toch?
Met een dagomzet van gemiddeld 288 stukkies weet ik niet of dit nu zo'n goed idee is

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SwaggyEggs
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 11:39
Voor een persoonlijk hobbyproject heb ik een stock picking app gebouwd op basis van de Magic Formula-strategie zoals beschreven in “The Little Book That Beats the Market” van Joel Greenblatt.

Met deze beleggingsstrategie selecteer je bedrijven op twee metrics: Earnings Yield en Return on Tangible Capital Employed. Verondersteld wordt dat bedrijven die ondergewaardeerd zijn, maar tegelijkertijd kapitaalefficiënt winstgevend zijn beter zullen renderen dan de markt. De "Magic Score" geeft aan welke aandelen het best hierop scoren.

Voor wie geïnteresseerd is, kan hier een kijkje nemen: https://stock-tracker-mag...it.app/?mobile_view=False

Momenteel bevat de app aandelen van Euronext, London Stock Exchange en de Deutsche Börse. Voor deze value investing-strategie is het niet de bedoeling lukraak de best scorende aandelen te kopen, maar door middel van fundamentele analyse de aandelen er tussen uit te halen waarvan jij denkt dat ze het best zullen presteren.

Laat me weten wat je ervan denkt! Je kunt bijvoorbeeld checken hoe je huidige aandelenselectie volgens de app scoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:46

XanderDrake

Build the future!

SwaggyEggs schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:14:
Voor een persoonlijk hobbyproject heb ik een stock picking app gebouwd op basis van de Magic Formula-strategie zoals beschreven in “The Little Book That Beats the Market” van Joel Greenblatt.

Met deze beleggingsstrategie selecteer je bedrijven op twee metrics: Earnings Yield en Return on Tangible Capital Employed. Verondersteld wordt dat bedrijven die ondergewaardeerd zijn, maar tegelijkertijd kapitaalefficiënt winstgevend zijn beter zullen renderen dan de markt. De "Magic Score" geeft aan welke aandelen het best hierop scoren.

Voor wie geïnteresseerd is, kan hier een kijkje nemen: https://stock-tracker-mag...it.app/?mobile_view=False

Momenteel bevat de app aandelen van Euronext, London Stock Exchange en de Deutsche Börse. Voor deze value investing-strategie is het niet de bedoeling lukraak de best scorende aandelen te kopen, maar door middel van fundamentele analyse de aandelen er tussen uit te halen waarvan jij denkt dat ze het best zullen presteren.

Laat me weten wat je ervan denkt! Je kunt bijvoorbeeld checken hoe je huidige aandelenselectie volgens de app scoort. :)
Ik moedig elke data en metrics based methode aan (minus technische analyses, ik heb meer vertrouwen in horoscopen dan die...). Een punt wel, als de rente weer gaat zakken, dan is deze aanpak misschien niet meer zo nuttig?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwaggyEggs
Dat klopt deze methode werkt beter als kapitaal duur is, dus als de rente hoog is. Aan de andere kant de maakindustrie wordt weer naar het westen gehaald en daarvoor is nog altijd veel kapitaal nodig en deze picking strategie zou daarvoor wel weer goed kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:02
SwaggyEggs schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:14:

Gaaf, had dit boekje net met Kerst gelezen. Was er mee bezig geweest en zie er wel potentie in. Kreeg alleen alle data van al die afzonderlijke fondsen niet goed in een overzicht om die formule uit te rekenen. Kan de afzonderlijke balansen lezen, maar dat duurt veel te lang. Welke informatiebron gebruik je om die lijst op te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwaggyEggs
Met een google cloud functie en yfinance haal ik de fundamentals binnen die ik in google sheets zet een dag na de earnings date; de aandelenkoersen komen van google finance in google sheets. Dit is overigens wel de laatste keer dat ik google sheets als database gebruik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alicanto
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 23:29
Hi medetweakers,

Welke ETF's zal ik kopen en via welk platform?

Mijn situatie:
- Betaalrekening bij ING, beleggen via DeGiro en een rekening bij IBKR die ik op dit moment niet gebruik
- Momenteel 10K in VWRL via DeGiro en 7.5K cash
- Geen vermogen boven het heffingsvrij vermogen, dus geen mogelijkheid dividendbelasting te verrekenen met vermogensrendementsheffing
- Lage kosten (220K hypotheek tegen <1% rente) en prima salaris, daardoor hoge inleg.

Verder zit ik nu qua aandelen volledig in VWRL (afgezien van aandelen in bedrijf waarvoor ik werk en crypto). Het nadeel daarvan is dat ik de kleinere bedrijven mis.
De NT fondsen leken mij wel wat, maar gezien ik niet bij ABN Amro zit kan dat niet uit qua kosten.

Het plan:
- 5K eenmalige inleg VWRL
- 1.5K - 2K aan maandelijkse inleg VWRL (a 1 eur handelingskosten DeGiro)
- Evt. 1x per jaar VWRL verkopen en VEVE+VFEM kopen ivm ietsje lagere lopende kosten.
- Wanneer ik boven de vrijstelling voor vermogensrendementsheffing uit kom over op VTI/VXUS door opties te kopen via IBKR.

Is dit een goed plan? Wat zouden jullie anders doen?

Nog ideeën om de small caps er in mee te nemen? Ik zat te denken om 10% van mijn aandelen in een small cap ETF te zetten, bijv. iShares MSCI World Small Cap.

P.s. Bron: https://www.financieelonafhankelijkblog.nl/de-beste-etf/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alicanto schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:14:
Hi medetweakers,

- Geen vermogen boven het heffingsvrij vermogen, dus geen mogelijkheid dividendbelasting te verrekenen met vermogensrendementsheffing
Ehh, dat is niet helemaal hoe het werkt ;) Dat verreken je met je inkomstenbelasting.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:53

de Peer

under peer review

fsfikke schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:15:
[...]

Ehh, dat is niet helemaal hoe het werkt ;) Dat verreken je met je inkomstenbelasting.
Hij bedoelt denk ik buitenlandse (Bijvoorbeeld Amerikaanse) dividendbelasting.
En die verreken je inderdaad met je box 3 belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

de Peer schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:33:
[...]

Hij bedoelt denk ik buitenlandse (Bijvoorbeeld Amerikaanse) dividendbelasting.
En die verreken je inderdaad met je box 3 belasting.
Maar ook dat is geen probleem dan, want die kan je doorschuiven tot je wel een keer boven het heffingsvrije vermogen uitkomt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

fsfikke schreef op zondag 4 februari 2024 @ 23:19:
[...]

Maar ook dat is geen probleem dan, want die kan je doorschuiven tot je wel een keer boven het heffingsvrije vermogen uitkomt.
Ja inderdaad, al kan dat maar zo 10 jaar duren als je net begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 14:23
Crakie schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:11:
Moet ik als hobbybelegger die alleen nog maar in Amsterdam en op de Nasdaq heeft gehandeld nog ergens op letten/van op de hoogte zijn als ik een GDR wil kopen op de Börse Frankfurt? Ik heb mijn oog laten vallen op SK Hynix (HY9H), die ik via mijn huidige broker (Trade Republic) alleen in Frankfurt kan kopen. Ik weet dat het valutarisico gewoon van kracht is en dat de handelsvolumes lager zijn, dus het vinden van een koper langer kan duren.
Valutarisico is behalve op korte termijn niet anders aangezien de omzetten en de kosten van het bedrijf gelijk zijn aan een lokale notering en de meeste multinationals dat soort zaken vaak zelf afdekken als het de moeite/kosten waard is. Wat wel regelmatig met deze constructies het geval is dat als je dividend ontvangt deze niet omgezet wordt, maar ook in de originele valuta doorgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 15:57
Alicanto schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:14:
De NT fondsen leken mij wel wat, maar gezien ik niet bij ABN Amro zit kan dat niet uit qua kosten.
Ook bij de Rabobank en ING zijn deze fondsen goedkoper dan VWRL.
Maar dit is wellicht meer iets voor het passief beleggen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alicanto
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 23:29
fsfikke schreef op zondag 4 februari 2024 @ 23:19:
[...]

Ah goede tip. Ik ga even uitzoeken hoe dat doorschuiven werkt.
Loek92 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:10:
[...]

Ook bij de Rabobank en ING zijn deze fondsen goedkoper dan VWRL.
Maar dit is wellicht meer iets voor het passief beleggen topic.
Oh, ik wist niet dat er verschillende beleggingstopics waren. Je hebt helemaal gelijk; ik beleg passief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 07:36

Crakie

I want my board back, Lance

flyguy schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:26:
[...]

Valutarisico is behalve op korte termijn niet anders aangezien de omzetten en de kosten van het bedrijf gelijk zijn aan een lokale notering en de meeste multinationals dat soort zaken vaak zelf afdekken als het de moeite/kosten waard is. Wat wel regelmatig met deze constructies het geval is dat als je dividend ontvangt deze niet omgezet wordt, maar ook in de originele valuta doorgezet wordt.
Dank voor je reactie. Ik heb er vanaf gezien toen ik nog eens naar de gemiddelde volumes van het aandeel keek. Jammer, denk dat dit bedrijf kan profiteren van de AI-hype.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Crakie schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Dank voor je reactie. Ik heb er vanaf gezien toen ik nog eens naar de gemiddelde volumes van het aandeel keek. Jammer, denk dat dit bedrijf kan profiteren van de AI-hype.
Misschien is de concurrent iets? Micron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 22:58
Lotus is het op 4 na bekendste koekje ter wereld:

https://www.hln.be/binnen...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Gevolg: Koers van Lotus Bakeries steeg vandaag met meer dan € 1500,- (19%) naar € 9360,- euro per aandeel

https://www.marketwatch.c...code=be&mod=search_symbol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcnJ0j3ElJETDvCWtwWq-kZIEmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oXDuzNzprZSqlgtWuFb5FhEj.png?f=fotoalbum_large

En dan te bedenken dat ik Lotus ooit rond de 2300 euries heb gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
phantom09 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:00:

Gevolg: Koers van Lotus Bakeries steeg vandaag met meer dan € 1500,- (19%) naar € 9360,- euro per aandeel

[Afbeelding]

En dan te bedenken dat ik Lotus ooit rond de 2300 euries heb gekocht :)
het is niet eens een bijzonder koekje. 1 hap en hij is weg.

Ging maar eens een stroopwafelfabriek naar de beurs om wereldwijd een verkoopmarkt op te zetten, dan kocht ik dat aandeel meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:46

XanderDrake

Build the future!

phantom09 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:00:

[Afbeelding]
Ik durf het bijna niet te vragen... Maar... Waarom?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie

Crakie

aljooge schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:07:
[...]

Misschien is de concurrent iets? Micron
Micron ligt flink achter in high-bandwidth memory die in AI chips worden gebruikt. Daarom is het IMO momenteel overgewaardeerd.

Raar dat het zo moeilijk is als buitenlander om op de Koreaanse beurs te beleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJTimo
aljooge schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:32:
[...]

het is niet eens een bijzonder koekje. 1 hap en hij is weg.

Ging maar eens een stroopwafelfabriek naar de beurs om wereldwijd een verkoopmarkt op te zetten, dan kocht ik dat aandeel meteen.
die snap ik wel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QE-Dl_1yMxGOMVdfb-w_l_sNRIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQUz7fezUPwApcuHaa8PjYl7.jpg?f=fotoalbum_largeEn dan verkopen in Amsterdam aan toeristen.

Ja, je leest het goed. 13(!!) euro voor 1 stroopwafel

[ Voor 3% gewijzigd door DJTimo op 06-02-2024 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
XanderDrake schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:36:
[...]

Waarom? Het lotus koekje wordt denk ik vaak in restaurants geserveerd bij de koffie of thee.
Hierdoor is het marktaandeel flink groter geworden. En mensen willen thuis ook het koekje eten dus komt het ook in de supermarkt terecht.

[ Voor 20% gewijzigd door phantom09 op 06-02-2024 21:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:32

Qwerty-273

Meukposter

Lotus is stiekem heel veel meer dan het standaard Lotus koekje. Peijnenburg en Annas vallen ook onder Lotus.

Andere reus is Chocoladefabriken Lindt.

Als Van Delft Chocolates & Bakery ooit naar de beurs gaat, dan weet ik het wel (al is er natuurlijk ook kans dat ze opgekocht worden door een ander).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Fuelke

Forza Ferrari

Je krijgt ook zo'n speculaasje bij Delta & United airlines en ze hebben ook een gezond gamma zoals Nakd bars (https://be.eatnakd.com/)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Deveon schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:58:
Zelf vorige maand voor 637,8 ingestapt in Adyen. Uitstekende kwartaal resultaten en ook nog een de macro-wind mee. Al moet ik zeggen dat ik afgelopen 30 dagen ook forse verliezen heb gehad en inmiddels weer terug bij af ben.
Adyen schiet weer door, maar aan de andere kant keldert PYPL weer in elkaar. Misschien toch tijd dat ik wat passiever ga beleggen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Deveon schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:22:
[...]

Adyen schiet weer door, maar aan de andere kant keldert PYPL weer in elkaar. Misschien toch tijd dat ik wat passiever ga beleggen. |:(
Paypal was te verwachten natuurlijk na nieuws van een 10% workforce cut.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DJTimo
[...]

De truc is dat je alleen winnaars moet kiezen ;) Spreiden is onzin zolang je maar de winnaars picked

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:58
DJTimo schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:39:
[...]

De truc is dat je alleen winnaars moet kiezen ;) Spreiden is onzin zolang je maar de winnaars picked
Dit, zoveel mensen kopen aandelen die omlaag gaan. Helemaal niet handig als je geld wil verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 10:47
Wie kijkt er nog meer uit naar 21 februari? :+
[...]

Sja, zo gaat het tegenwoordig. 1 misser en gelijk tiental procent eraf maar aan de andere kant kan het ook tiental procent up gaan.

Ik hoop eigenlijk dat de earnings van Nvidia gaan tegenvallen maar ik verwacht dat ze weer flink beter zijn dan verwacht met een sterke outlook.

[ Voor 14% gewijzigd door Strider op 08-02-2024 13:57 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Snel Paypal verkopen en Adyen kopen zodat je Adyen kan verkopen zodra ze weer omlaag gaan? :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:33
phantom09 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:20:
[...]

Waarom? Het lotus koekje wordt denk ik vaak in restaurants geserveerd bij de koffie of thee.
Hierdoor is het marktaandeel flink groter geworden. En mensen willen thuis ook het koekje eten dus komt het ook in de supermarkt terecht.
Heeft die stijging ook niet te maken met het feit dat ze bekendgemaakt hebben dat x % van hun omzet nu ook uit de VS komt. Dat ze daar meer bekendheid en voet aan de grond krijgen (dus een potentieel grotere afzetmarkt ? ) .
(Dat is trouwens ook één van de redenen waarom ze de naam van de koekjes veranderd hebben naar Biscoff - dat zou internationaler klinken).

Anyway, ik vraag me af waarom een bedrijf niet beslist om hun aandelen te splitsen als je tegen dergelijke koersen noteert. Het lijkt mij dat een lagere prijs per aandeel een aandeel wel aantrekkelijker maakt om te verhandelen. (Als kleine belegger kan je makkelijker zeggen ik ga eens 20 aandelen a 100 euro / stuk kopen. Als je nu Lotus aandelen wil kopen, moet je al minimaal tegen de 10k investeren).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012

bert pit

asdasd

whoami schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:27:
[...]

Heeft die stijging ook niet te maken met het feit dat ze bekendgemaakt hebben dat x % van hun omzet nu ook uit de VS komt. Dat ze daar meer bekendheid en voet aan de grond krijgen (dus een potentieel grotere afzetmarkt ? ) .
(Dat is trouwens ook één van de redenen waarom ze de naam van de koekjes veranderd hebben naar Biscoff - dat zou internationaler klinken).

Anyway, ik vraag me af waarom een bedrijf niet beslist om hun aandelen te splitsen als je tegen dergelijke koersen noteert. Het lijkt mij dat een lagere prijs per aandeel een aandeel wel aantrekkelijker maakt om te verhandelen. (Als kleine belegger kan je makkelijker zeggen ik ga eens 20 aandelen a 100 euro / stuk kopen. Als je nu Lotus aandelen wil kopen, moet je al minimaal tegen de 10k investeren).
Ik weet niet waar die aandelen te koop zijn, maar sommige (buitenlandse) brokers bieden de mogelijkheid om een deel van een aandeel te kopen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:58
[...]

Sommige bedrijven vinden het wel prettig als hun bedrijf een weinig volatiele beurskoers heeft, daarnaast heeft een hoge aandeelprijs een soort "prestige".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Ik beleg al sinds laat ons zeggen 2001 en zie veel bubblegedrag. Vandaag ARM +50%... Het lijkt bijna 1999. Maar ik blijf belegd. Wel ben ik weigerachtig om tegen huidige koersen bij te kopen. Ook Amerikaanse Indexen vind ik eerder duur door oa. de AI mania. Wat nog erger zou zijn, is dat als de bubble niet knapt en hij traag leeg loopt (zie bv Tesla sinds 2021) we klaar zijn voor meerdere jaren zeer matig of geen rendement.

Ik overweg voor de eigen portefeuille meer in equal weight te gaan. Of specifieke sector ETF's aan te kopen om de exposure aan tech toch wat lichtjes te verminderen, nu de koersen een aangenaam uitstapmoment bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Qwerty-273 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:47:
Lotus is stiekem heel veel meer dan het standaard Lotus koekje. Peijnenburg en Annas vallen ook onder Lotus.

Andere reus is Chocoladefabriken Lindt.

Als Van Delft Chocolates & Bakery ooit naar de beurs gaat, dan weet ik het wel (al is er natuurlijk ook kans dat ze opgekocht worden door een ander).
Er zjin 2 soort aandelen van Lindt met de codes (CH is zwitserse frank):

LISP koers circa CH 11.400,-
LISN koers circa CH 113.000,-

Wie weet krijg je straks ook wel 2 soorten Lotus Bakeries aandelen, een goedkoper en een duurdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
[...]

Lotus zelf wil zijn aandelen niet splitsen, lees hier meer:

https://www.tijd.be/markt...s-en-sofina/10524330.html

Maar je kan op wallstreet ook lotus aandelen kopen in dollar voor iets odner de $ 100,- mocht je interesse hebben. Code is LOTBY

[ Voor 5% gewijzigd door phantom09 op 08-02-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
bert pit schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:20:
[...]

Ik weet niet waar die aandelen te koop zijn, maar sommige (buitenlandse) brokers bieden de mogelijkheid om een deel van een aandeel te kopen.
Dat kan o.a. bij Interactive Brokers:

https://www.interactivebr...actional-share-orders.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
Galactic schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:10:
Ik beleg al sinds laat ons zeggen 2001 en zie veel bubblegedrag. Vandaag ARM +50%... Het lijkt bijna 1999. Maar ik blijf belegd. Wel ben ik weigerachtig om tegen huidige koersen bij te kopen. Ook Amerikaanse Indexen vind ik eerder duur door oa. de AI mania. Wat nog erger zou zijn, is dat als de bubble niet knapt en hij traag leeg loopt (zie bv Tesla sinds 2021) we klaar zijn voor meerdere jaren zeer matig of geen rendement.

Ik overweg voor de eigen portefeuille meer in equal weight te gaan. Of specifieke sector ETF's aan te kopen om de exposure aan tech toch wat lichtjes te verminderen, nu de koersen een aangenaam uitstapmoment bieden.
50% stijging maar? Neem deze eens die steeg vandaag bijna 400% 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9s7VuckoAjb87C_gJ5eXoeADzlI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2v6hoT7fyvx3LpL35GaaGEyC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

phantom09 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:57:
Er zjin 2 soort aandelen van Lindt met de codes (CH is zwitserse frank):
LISP koers circa CH 11.400,-
LISN koers circa CH 113.000,-
Om het verschil nog verder te verduidelijken, de N staat voor “Namensaktien” en de P voor “Partizipationsscheine”.

Met de N heb je stemrecht en kan je aanschuiven bij de AGM (algemene vergadering van aandeelhouders), met de P heb je dat niet.

Buiten de koersstijgingen (of dalingen) en jaarlijks dividend in geld, is er ook nog een dividend in producten (volgens mij alleen in Zwitserland). Dan zie je aandeelhouders na de vergadering weglopen met een blauw koffertje.
YouTube: WAS IST EIGENTLICH IM BEGEHRTEN LINDT AKTIONÄRSKOFFER? 🧳🍫🇨🇭 (2021)
YouTube: LINDT AKTIONÄRSKOFFER 2022 🍫🇨🇭📈

[ Voor 5% gewijzigd door Qwerty-273 op 08-02-2024 20:27 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami

Ik stel me dezelfde vraag .... Is het niet tijd om te verkopen, en dan een wat afwachtende houding aan te nemen ? Of idd in bepaalde ETF's te beleggen.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
whoami schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:19:
[...]

Ik stel me dezelfde vraag .... Is het niet tijd om te verkopen, en dan een wat afwachtende houding aan te nemen ? Of idd in bepaalde ETF's te beleggen.
Dat werd in dit topic al in 2017 geroepen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Die bubble hoor ik al jaren lang, ik blijf stug door beleggen en vooral in tech.
AI tijdperk is nog maar net begonnen.

Wel doe ik veel meer in ETF en veel minder in losse aandelen.
Voelt toch wat veiliger aan en ik blijf het lastig vinden om de winnaars te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:26

rapture

Zelfs daar netwerken?

XanderDrake schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:36:
[...]

Omdat 5% van de Amerikanen het koekje kennen, nog 95% van de Amerikanen kunnen het koekje in het vliegtuig ontdekken.

Hun marketingstrategie is het koekje bij gelegenheden serveren zoals in het vliegtuig, in de horeca,... en de mensen willen het koekje ook thuis hebben.

Als de helft van de Amerikanen het koekje niet willen, dan is er nog factor 10 groei mogelijk. Ook in Azië moet de opmars nog beginnen.
Strider schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:54:
Ik hoop eigenlijk dat de earnings van Nvidia gaan tegenvallen maar ik verwacht dat ze weer flink beter zijn dan verwacht met een sterke outlook.
Nvidia speelt ook wel vals. Miljarden dollar aan AI-startups uitdelen zodat ze bij Nvidia AI chips kopen.

Pomp de verwachtingen/koers nog wat hoger zodat het bedrijf nog gemakkelijker goed kan ophalen. Met 10% aandelenemissie kunnen ze 100+ miljard dollar ophalen.

Als een muziekartiest geld uitdeelt zodat de mensen een liedje kopen om nummer 1 te worden en een gouden plaat te krijgen, dan is het een valsspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Lotus bakeries steeg met bijna 50% op 1 dag????

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2pC4SxEjqsCX46RnIQVZx0xWTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sRUg7JTG0p5QAKHIaHJDk2Td.png?f=fotoalbum_large

Gek dat op dezelfde dag (5 februari Lotus Bakeries op de Belgische beurs lang niet zo hard gestegen was.

[ Voor 54% gewijzigd door phantom09 op 09-02-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Er is altijd wel onderwaardering te vinden. Naast S&P 493 (zonder Magnificent 7) is heel anders gewaardeerd dan S&P 500.

Is al jaren bekend dat er een groot verschil in waardering tussen large cap en small/mid cap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnNymH_7mrsML1PMyfMPxP2QVUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoBfraFwffnywDXNkNM82IoX.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is niet meer gratis beschikbaar. Vandaar dat ik een oude screenshot bovenhaal.

Normaal gezien heeft een klein bedrijf met 5% marktaandeel nog veel ruimte om de verkoopcijfers/omzet te verdubbelen en een groot bedrijf met 80% marktaandeel heeft weinig ruimte om te groeien. Dus kleinere bedrijven zouden meer groei inprijzen dan de grote bedrijven die richting het gedrag van dividendaandelen gaan.

Sinds de Corona is het geïnverteerd, net zoals tijdens de dotcom. Rationeel zou je kunnen zeggen dat 1/3 van de S&P 500 eraf moet om terug onder mid/small cap te gaan. Maar de markt kan langer irrationaal blijven dan dat de beleggers solvent zijn.

Voor de handelaren maakt het niets uit. Je kan op alles handelen. Stijgingen, dalingen, zijwaarts gaan, long volatiliteit of short volatiliteit,... en je kan scalpen (Niks voorspellen, geen richting kiezen, gewoon meelopen met een beweging. Weinig kennis nodig, wel triggerhappy zoals in een first person shooter zijn. Koop iets en als het de verkeerde kant opgaat, direct verkopen om het verlies minimaal te houden. Gaat het de juiste richting, dan verkoop je het iets later met winst. Zoals je in een first person shooter een kill/death-ratio boven 1,0 wilt, is het doel hier meer verdienen dan verliezen.). Er is elke handelsdag wel iets te traden.

Mijn uitgevoerde orders vandaag:
  • SPX Feb 5000/5015 Bull Call met 270 dollar winst per debit spread (na transactiekosten) verkocht. De spreads waren gisteren op 670 dollar per debit spread gekocht.
  • Met VIX Apr 16/25 Bull Call long volatiliteit gegaan.
De quote van de dag:
De markt (SPX) trade vandaag zoals een shitcoin. Dan kan je beter Bitcoin traden, want dat is stabieler.
Het geeft een idee van de irrationaliteit, gekkigheid, instabiliteit,... op de beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
NicoHF schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:16:
Die bubble hoor ik al jaren lang, ik blijf stug door beleggen en vooral in tech.
AI tijdperk is nog maar net begonnen.

Wel doe ik veel meer in ETF en veel minder in losse aandelen.
Voelt toch wat veiliger aan en ik blijf het lastig vinden om de winnaars te vinden.
Welke Tech ETFs volg jij?
rapture schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:48:
[...]

Omdat 5% van de Amerikanen het koekje kennen, nog 95% van de Amerikanen kunnen het koekje in het vliegtuig ontdekken.

Hun marketingstrategie is het koekje bij gelegenheden serveren zoals in het vliegtuig, in de horeca,... en de mensen willen het koekje ook thuis hebben.

Als de helft van de Amerikanen het koekje niet willen, dan is er nog factor 10 groei mogelijk. Ook in Azië moet de opmars nog beginnen.

[...]

Nvidia speelt ook wel vals. Miljarden dollar aan AI-startups uitdelen zodat ze bij Nvidia AI chips kopen.

Pomp de verwachtingen/koers nog wat hoger zodat het bedrijf nog gemakkelijker goed kan ophalen. Met 10% aandelenemissie kunnen ze 100+ miljard dollar ophalen.

Als een muziekartiest geld uitdeelt zodat de mensen een liedje kopen om nummer 1 te worden en een gouden plaat te krijgen, dan is het een valsspeler.
Bron?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:41
rapture schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:48:
[...]

Grappig. Dit is hoe platenlabels decennia lang hebben gewerkt. Betalen om nummers op de radio te krijgen, albums/singles opkopen de eerste week om hoog binnen te komen. Dat was in de tijd dat iedereen naar al die top zoveels keek (Top 40 hier, Billboard in de VS etc).

Bij Youtube hadden ze een paar jaar geleden de views van music videos omlaag geknald omdat er heel veel fake views waren. Je had toen ook dat in plaats van een reclame je een muziekvideo kreeg, die telde dan mee voor de views.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
De nasdaq top 100

IE000QDFFK00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robby609
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 20:11
Kreeg bij IBKR Shell het volgende bericht:

SHELL@AEB announced a forward split, effective 20240215.

The terms of the split are 1 : 1.

ISIN: GB00BP6MXD84

Wat gaat er nou precies gebeuren? Het is volgens mij het aankomende dividend maar ik begrijp de werking niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Over de Lotus koekjes:
Het speculooskoekje van Lotus is het op vier na populairste ter wereld

Het speculooskoekje van het Belgische bedrijf Lotus Bakeries - wereldwijd in de markt gezet als Biscoff - is in de top vijf beland van populairste koekjes wereldwijd.

Het is voor het eerst dat Biscoff in de top 5 opduikt. Op nummer één staat het bekende Oreo-koekje, onderdeel van de Amerikaanse multinational Mondelez. Op nummer twee staat ook een koekje van Mondelez: het bij ons minder bekende Chips Ahoy!. De top van populairste koekjes wordt opgemaakt op basis van wereldwijde supermarktverkoopcijfers.

Het is de ambitie van CEO Jan Boone om met Biscoff op termijn in de top 3 te belanden. Daarvoor is wel enig geduld nodig, geeft hij toe. “Alleen al om naar plaats vier te springen, zullen we moeten verdubbelen.”
https://www.hln.be/binnen...rste-ter-wereld~ae29f033/
De meeste speculooskoekjes verkoopt Lotus in de VS. De Amerikaanse markt is goed voor 25 procent van de Biscoff-verkoop. Voor het eerst haalt Lotus er een marktpenetratie van 5 procent. 5 procent van de Amerikaanse huishoudens heeft er een speculooskoekje van Lotus in de kast liggen. “We liggen in de VS in de rekken van 80 procent van alle supermarkten”, zegt Boone.

Al die speculooskoekjes worden gebakken in Lembeke en in een fabriek in de VS. In 2026 moet ook een derde fabriek operationeel worden, in Thailand.
Een kwart van de verkoop gebeurt in de VS, waar het koekje bij 5% van de Amerikaanse huishoudens doorgedrongen is. Nu nog de rest van de Amerikaanse huishoudens overtuigen.

Nvidia investeert in 35 AI startups:
Silicon Valley-based Nvidia said on Monday it had invested in “more than two dozen” companies this year, from big new AI platforms valued in the billions of dollars to smaller start-ups applying AI to industries such as healthcare or energy.

According to estimates by Dealroom, which tracks venture capital investments, Nvidia participated in 35 deals in 2023, almost six times more than last year.

That made the chipmaker the most active large-scale investor in AI in a banner year for dealmaking in the sector, outstripping Silicon Valley’s largest venture firms such as Andreessen Horowitz and Sequoia, according to Dealroom, excluding small-scale accelerator funds such as Y Combinator that place many smaller bets.
https://www.ft.com/conten...98-4dd1-b7a9-035dcc130d6a
Bijna 6 keren meer deals in 2023 dan in 2022.
According to Nvidia’s latest quarterly filings, it made $872mn worth of investments in “non affiliates” — a line item the company confirmed included NVentures and corporate deals — in the nine months ending in October, more than 10 times as much as it invested in the same period last year.

“Broadly, for Nvidia, the number one criteria [for making start-up investments] is relevancy,” Mohamed Siddeek, head of its dedicated venture arm NVentures, told the Financial Times.

“Companies that use our technology, who depend on our technology, who build their businesses on our technology . . . I can’t think of a situation where we’ve invested in a company that did not use Nvidia products.”
872 miljoen dollar in de 9 maanden (van begin februari tot eind oktober 2023) geïnvesteerd en dat is meer dan 10x wat in dezelfde periode in 2022 geïnvesteerd is.

1 miljard dollar in een jaar tijd wordt vrij snel gehaald. Ik neem aan dat ze de investeringen nog altijd sterk laten groeien en dat hoeft niet nog een keer maal 10 te gaan, maar x5, x4, x3,... zijn ook miljarden dollar.

De eerste voorwaarde is een stevige Nvidia vendor lock-in. Ze sponsoren uiteraard niet de AI-bedrijven die AMD hardware/software gebruiken.

Waarom is het sponsoren van je klanten om nog meer van je hardware/software te laten kopen, nu zo cruciaal of marktverstorend?

De rente is verhoogd om geld duurder te maken zodat er minder investeringen gedaan kan worden en een rem op de economie, groei,... gezet wordt. Er zijn genoeg andere techaandelen die in elkaar gezakt zijn wegens het opdrogen van VC money.

Er wordt gezegd dat je bij een gold rush best het gereedschap aan de goudzoekers verkoopt. Nu wordt het probleem van blutte goudzoekers ook opgelost zodat je als leverancier zeker bent dat er genoeg goudzoekers jouw gereedschap kopen/huren. Als je aan elke arme sloeber in de VS geld geeft om goudzoeker te worden, dan gaat de vraag naar gereedschap naar oneindig.

Zo wordt monetair beleid en macro-economie genegeerd, risk-on, to the moon,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Crakie schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:57:
[...]

Micron ligt flink achter in high-bandwidth memory die in AI chips worden gebruikt. Daarom is het IMO momenteel overgewaardeerd.

Raar dat het zo moeilijk is als buitenlander om op de Koreaanse beurs te beleggen.
Toch maar besloten om in Micron te stappen. De koers/winstverhouding is nu laag. Ze zijn wereldleider in ram geheugen en voor AI toepassingen, ook in de nieuwste mobieltjes met AI mogelijkheden heeft dit veel potentie.

Hier nog een analyse van 2 dagen geleden https://www.youtube.com/watch?v=emmiB4JjQew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
aljooge schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:01:
[...]

Toch maar besloten om in Micron te stappen. De koers/winstverhouding is nu laag. Ze zijn wereldleider in ram geheugen en voor AI toepassingen, ook in de nieuwste mobieltjes met AI mogelijkheden heeft dit veel potentie.

Hier nog een analyse van 2 dagen geleden https://www.youtube.com/watch?v=emmiB4JjQew
Dat is deze toch?
US5951121038

Omdat er in de voorgaande quote geopperd wordt dat die lastig te koop is twijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
NicoHF schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:23:
[...]

Dat is deze toch?
US5951121038

Omdat er in de voorgaande quote geopperd wordt dat die lastig te koop is twijfel ik.
Waarom is die moeilijk koopbaar? Heb hem vandaag aan kunnen schaffen en staat aan de nasdaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
aljooge schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:30:
[...]

Waarom is die moeilijk koopbaar? Heb hem vandaag aan kunnen schaffen en staat aan de nasdaq.
Geen idee daarom dat ik het vroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crakie

Crakie

NicoHF schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:23:
[...]

Dat is deze toch?
US5951121038

aljooge schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:30:
[...]

Dat ging over SK Hynix, een Koreaanse concurrent van Micron. Je kunt niet zomaar op de Koreaanse beurs handelen en ik kan geen GDR vinden die in een beetje redelijk volume wordt verhandeld. Ik hou me aanbevolen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

DRAM is een commodity (dat verhandeld wordt, DRAMeXchange is geen beurs, maar levert wel prijs/markt-informatie) en zeer cyclisch van goede jaren tot de nieuwe fabs zo snel mogelijk sluiten.

Er zijn goede redenen om niet te investeren in industrieën die op scheepvaart en luchtvaart lijken. Cyclische lage marge business dat in slechte tijden geld ophaalt met aandelenemissies (verwateren van je aandelen).

Het eerste dat je checkt is of ze in de voorbije jaren de aandelen verwaterd hebben. Zowel bij Micron als SK Hynix zie ik weinig verandering in het aantal aandelen door de jaren.

Er is al veel van de herstel ingeprijsd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGqHPNrD9bgC_eGXqpWlJPvMCOw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cyQXvvpdWqL94uPZd9J886vM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1SYjCmLflKcKS1AuGizGyfk0iA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vcSmFR6W4x9pWovsr5ifGcxe.jpg?f=user_large
  • Micron van 50 naar 90 en dicht bij de all time high.
  • SK Hynix is vanaf de bodem verdubbeld en op de all time high.
De all time high was een andere tijd van teveel cash ging achter te weinig goederen aan. Toen je een paar jaren oude auto voor een hogere prijs dan de nieuwprijs kon verkopen.

Wie een jaar geleden gekocht heeft, wilt nu wel verkooppraatjes doen over hoeveel meer dat het nog kan stijgen zodat ze zo hoog mogelijk winst kunnen nemen.

Er kan op Windows 12 en de "AI PC" gespeculeerd worden. Maar gaan de mensen halsoverkop hardware kopen zoals 3 jaren geleden?

Destijds was de motivatie dat na vele jaren IT-infrastructuur verwaarlozen was het tijd om de achterstand in te halen en geschikt voor thuiswerken maken. Nu iedereen goed uitgerust is, kunnen we minstens 5 jaren sinds de eerste lockdowns verder.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 13-02-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
al iemand gedacht aan militaire industrie ? voor toekomstige investeringen ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Wolfp4ck schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:49:
al iemand gedacht aan militaire industrie ? voor toekomstige investeringen ?
Wat een origineel idee. Hoe kom je daar zo op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
Ja, die boot heb je inmiddels wel rijkelijk gemist vrees ik :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Charly schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:59:
Mwa. Je kan nog steeds meeliften.

Bedrijven als Rheinmetall en Thales etc zullen de komende tijd wel goed blijven presteren.

Ik had iig wat Raytheon, maar blijkbaar maken die dus ook dingen voor Boeing, dus die beurskoers ging niet de goede kant op :+
VanEck Defense ETF gaat gelukkig wat beter omhoog.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 13-02-2024 15:41 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
Charly schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:59:
lol had al zo een vermoeden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:34
Veel burgerlijke toepassingen komen voort uit militaire ontwikkelingen, vooral wegens onbeperkt budget.

Denk aan: internet, batterijen, robots, AI,...

Oorlog is een driver voor kapitalisme. Je merkt het ook aan de beurs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:42
Wozmro schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:34:
Veel burgerlijke toepassingen komen voort uit militaire ontwikkelingen, vooral wegens onbeperkt budget.

Denk aan: internet, batterijen, robots, AI,...

Oorlog is een driver voor kapitalisme. Je merkt het ook aan de beurs.
Klopt helemaal. Meer dan de helft van je smartphone bestaat uit technieken die door defensie en/of overheidsuitgaven zijn ontwikkeld. De overheid is praktisch gezien de aanjager van alle innovatie. Privat equity and (durf?)kapitalisten stappen vaak pas in wanneer de techniek is bewezen.

Electrische auto's, zonnepanelen en warmtepompen. Ze worden doorgaans alleen aangekocht wanneer er geld mee te verdienen valt. De overheid subsidieert die markt zo lang tot er volume ontstaat en het bedrijfsleven hier op instapt.

ASML en half Silicon Valley had niet bestaan door jarenlange overheidssubsidie. Die nieuwe fabriek van Intel/Tesla komt alleen in Europa te staan wanneer erbij gelapt wordt. Het bedrijfsleven innoveert namelijk alleen vanuit een financiële prikkel. Echte innovaties komen echter juist tot stand wanneer er niet alleen maar naar de financiën wordt gekeken maar naar andere belangen. Gelukkig neemt de overheid die taak door de gehele historie gezien vaak wel serieus.

[ Voor 12% gewijzigd door 49euro op 13-02-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie

Crakie

rapture schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:20:
DRAM is een commodity (dat op een beurs verhandeld wordt) en zeer cyclisch van goede jaren tot de nieuwe fabs zo snel mogelijk sluiten.

Er zijn goede redenen om niet te investeren in industrieën die op scheepvaart en luchtvaart lijken. Cyclische lage marge business dat in slechte tijden geld ophaalt met aandelenemissies (verwateren van je aandelen).

Het eerste dat je checkt is of ze in de voorbije jaren de aandelen verwaterd hebben. Zowel bij Micron als SK Hynix zie ik weinig verandering in het aantal aandelen door de jaren.

Er is al veel van de herstel ingeprijsd:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
  • Micron van 50 naar 90 en dicht bij de all time high.
  • SK Hynix is vanaf de bodem verdubbeld en op de all time high.
De all time high was een andere tijd van teveel cash ging achter te weinig goederen aan. Toen je een paar jaren oude auto voor een hogere prijs dan de nieuwprijs kon verkopen.

Wie een jaar geleden gekocht heeft, wilt nu wel verkooppraatjes doen over hoeveel meer dat het nog kan stijgen zodat ze zo hoog mogelijk winst kunnen nemen.

Er kan op Windows 12 en de "AI PC" gespeculeerd worden. Maar gaan de mensen halsoverkop hardware kopen zoals 3 jaren geleden?

Destijds was de motivatie dat na vele jaren IT-infrastructuur verwaarlozen was het tijd om de achterstand in te halen en geschikt voor thuiswerken maken. Nu iedereen goed uitgerust is, kunnen we minstens 5 jaren sinds de eerste lockdowns verder.
Consumer devices zijn inderdaad nauwelijks een growth driver, maar mijn interesse in geheugenfabrikanten komt vooral voort uit de AI-hype. Nvidia en AMD hebben high-bandwidth memory nodig om het meeste uit hun AI-chips voor data centra te halen, en veel ook: https://www.electronicswe...rall-dram-growth-2024-02/

Dan nog is er naar mijn idee al behoorlijk wat ingeprijsd en word ik een beetje nerveus van de AI-gekte. Als de daling van vandaag doorzet, kan er zich wel een mooie instapgelegenheid aandienen. Fingers crossed dat de cijfers Nvidia tegenvallen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

rapture schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:20:
DRAM is een commodity (dat op een beurs verhandeld wordt)
Kleine toevoeging: dit is geen beurs, maar een pricewatch / research service die de prijs van specifieke DRAM modules volgt, gegroepeerd op capaciteit en snelheid. Er vindt geen handel plaats via deze dienst, je kan hier geen DRAM kopen of verkopen. Het bedrijf achter deze website verkoopt enkel market intelligence.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 13-02-2024 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

49euro schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:28:
Die nieuwe fabriek van Intel/Tesla komt alleen in Europa te staan wanneer erbij gelapt wordt. Het bedrijfsleven innoveert namelijk alleen vanuit een financiële prikkel.
Dat is ook de kunst geworden van grote internationale ondernemingen die geen enkele binding meer hebben met een bepaald land of regio. Zo speelt men ook al snel India tegen China uit, om maar de voordeligste plek te krijgen voor de productie. En ja dan zit je ook met een stuk politiek of je in China of Taiwan gaat zitten. Ook daar is alleen het benoemen dat je wellicht denkt om de fabriek te vestigen in een ander land eerder reden om toch subsidies los te krijgen, belastingdeals te forceren, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Crakie schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:49:
[...]

Consumer devices zijn inderdaad nauwelijks een growth driver, maar mijn interesse in geheugenfabrikanten komt vooral voort uit de AI-hype. Nvidia en AMD hebben high-bandwidth memory nodig om het meeste uit hun AI-chips voor data centra te halen, en veel ook: https://www.electronicswe...rall-dram-growth-2024-02/

Dan nog is er naar mijn idee al behoorlijk wat ingeprijsd en word ik een beetje nerveus van de AI-gekte. Als de daling van vandaag doorzet, kan er zich wel een mooie instapgelegenheid aandienen. Fingers crossed dat de cijfers Nvidia tegenvallen >:)
Ik ben juist hoopvol dat de cijfers er goed uit zien :*)

Dit soort dalingen zijn trouwens normaal, je ziet het bijna altijd als de inflatie cijfers komen omdat ze bang zijn de FED de rentes gaan verhogen of langer op hetzelfde gaan houden.
Meestal is het paar dagen een beetje paniek waarna het weer begint te stijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door NicoHF op 13-02-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
Ik vind het wel een interessante bemerking om geheugenmodules als een commodity te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie

Crakie

NicoHF schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:22:
[...]

Ik ben juist hoopvol dat de cijfers er goed uit zien :*)
Wil je niet nog wat extra inslaan dan? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:50
Wozmro schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:45:
Ik vind het wel een interessante bemerking om geheugenmodules als een commodity te bekijken.
Het is een commodity. Geheugenchips zijn extreem onderhevig aan vraag en aanbod, waardoor prijzen flink op en neer gaan over de jaren. De geheugenfabrikanten zelf noemen het ook een commodity: https://www.crucial.com/s...mory/store-memory-pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Crakie schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:47:
[...]

Wil je niet nog wat extra inslaan dan? 8)
Nou de huidige positie is eigenlijk al veel te groot geworden ten opzichte van de rest😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Crakie schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:49:
[...]

HBM kennen we nog van Radeon RX Vega en de hogere bandbreedte was bij de miners populair. Een nieuw product is het niet en de grote vraag is ook niet nieuw.

Is meer vraag naar HBM genoeg om tegenvallende DDR, GDDR en NAND te compenseren?
Qwerty-273 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:14:
[...]

Dat is ook de kunst geworden van grote internationale ondernemingen die geen enkele binding meer hebben met een bepaald land of regio. Zo speelt men ook al snel India tegen China uit, om maar de voordeligste plek te krijgen voor de productie. En ja dan zit je ook met een stuk politiek of je in China of Taiwan gaat zitten. Ook daar is alleen het benoemen dat je wellicht denkt om de fabriek te vestigen in een ander land eerder reden om toch subsidies los te krijgen, belastingdeals te forceren, etc.
Tesla naar China halen heeft een voordeel voor de Chinese EV-industrie. De Amerikanen leggen de lat voor de toeleveranciers dermate hoog dat de Chinezen niet meer troep produceren, maar weten hoe Westerse kwaliteit moet aanleveren. De Chinese EV-merken hebben plotseling toegang tot onderdelen die doen wat er beloofd wordt.

De reden achter de Chinese EV-strategie is dat ze al heel vroeg wisten dat ze nooit een deftige benzinemotor kunnen bouwen en zullen ook nooit goed in de categorie van de verbrandingsmotoren met de rest kunnen concurreren.

Voor EV's is de consument wel bereid om voor vreemde merken te gaan. Uit landen waar je normaal gezien geen auto's vandaan haalt. De enigste Amerikaanse auto's die in aantallen in de EU geraken is Tesla. De Koreaanse, Chinese,... automerken kunnen dankzij de EV ook gemakkelijker in de EU geraken.
Top 10 geregistreerde modellen volledige batterij-elektrische voertuigen (t/m 30 november 2023)

Tesla Model 3
46.186

Kia Niro
24.009

Volkswagen ID.3
20.654

Tesla Model Y
17.923

Hyundai Kona
17.872

Skoda ENYAQ
17.064

Peugeot 208
14.573

Renault Zoe
14.171

Volkswagen ID.4
14.015
http://nederlandelektrisch.nl/actueel/verkoopcijfers
In Nederland 64k Tesla's, 41,9k Koreaanse EV's, 51,7k VAG EV's en 28,7k Franse EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
Metalman schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:50:
[...]

Het is een commodity. Geheugenchips zijn extreem onderhevig aan vraag en aanbod, waardoor prijzen flink op en neer gaan over de jaren. De geheugenfabrikanten zelf noemen het ook een commodity: https://www.crucial.com/s...mory/store-memory-pricing
Ja, ik geloof wel dat dat een commodity is.

Maar als ik commodity hoor dan denk ik in eerste instantie aan meer basic zaken zoals landbouwproducten, metalen,...

Zijn er naast geheugen nog andere zaken in de it-wereld die als commodity beschouwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Wozmro schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:00:
[...]

Ja, ik geloof wel dat dat een commodity is.

Maar als ik commodity hoor dan denk ik in eerste instantie aan meer basic zaken zoals landbouwproducten, metalen,...

Zijn er naast geheugen nog andere zaken in de it-wereld die als commodity beschouwd worden?
Landbouwproducten, olie,... hebben ook verschillende soorten/standaarden/specs die een andere prijs hebben.

Er is veel keuze aan Amerikaanse olie alsof je naar verschillende soorten DDR, GDDR, HBM, NAND,... chips zit te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzQdQIjCzONkkpB9IUVMUEHar18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdbgbPq3vfv4qFOb2B65JtIw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Bah, micron meteen -5% :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Hele beurs is vandaag rood. Inflatie geneuzel, vaak na paar dagen trekt het wel bij… meestal dan :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Volgt er iemand SMCI?

BlaBlaBla

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Soullie

Planeshift

Is altijd als je wat koopt, als je iets wilt gaan kopen is het net voor je op buy drukt +5% ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Soullie schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Is altijd als je wat koopt, als je iets wilt gaan kopen is het net voor je op buy drukt +5% ;)
Normaal geen probleem, maar als je overtuiging in een bedrijf komt van een Youtube-video dan kan de achtbaan wat ongemakkelijk aan gaan voelen.

• aljooge
tuinïnen schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:07:
[...]

Normaal geen probleem, maar als je overtuiging in een bedrijf komt van een Youtube-video dan kan de achtbaan wat ongemakkelijk aan gaan voelen.
ik had die youtube video niet gezien voor dit aandeel werd gekocht. Is puur vanuit de gedachte dat deze investering op lange termijn gaat lonen vanwege een toekomstige vraag naar hardware.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:10

Sport_Life

Solvitur ambulando

OMD schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:28:
[...]

Hele beurs is vandaag rood. Inflatie geneuzel, vaak na paar dagen trekt het wel bij… meestal dan :+
Ik krijg allerlei berichten in mijn Rabo beleggers app dat het nu een goed moment is om in te stappen.

Gelukkig had ik paar maanden geleden al gereorganiseerd (sparen -> beleggen) want als de meute komt dan is het doorgaans te laat.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• OMD
  • Nu online

OMD

Sport_Life schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:30:
[...]

Ik krijg allerlei berichten in mijn Rabo beleggers app dat het nu een goed moment is om in te stappen.

Gelukkig had ik paar maanden geleden al gereorganiseerd (sparen -> beleggen) want als de meute komt dan is het doorgaans te laat.
Dat was voor korte trades het moment dat ik het bericht postte. Nu niet meer :+

Ik heb veel in REITS zitten en die krijgen flinke klappen door inflatie die hoger uit is gevallen + de toch al hoge rente.

Maar hé, kunnen we weer kopen met korting en het gemiddelde lekker omlaag brengen. Ben toch dividend investeerder dus rendement ligt iets anders voor mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aljooge
[...]

Les 1 vaar niet blind op koopadviezen van banken.
Les 2: ook geen youtube filmpjes :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 16-09 21:18

tomic

Smexylittlebabe!

[...]

tjaa… die marketing afdeling snapt hoe je moet inspelen op een all time high.
Sinds dit jaar heeft mijn NT world 4,2% gedaan. Ik denk er sterk over om alles te verkopen en even in obligatiies of een spaarrekening / deposito van 4% te zetten. Praktisch 8% in 2024 met dan 0% risico.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phantom09
tomic schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:52:
[...]

Sinds dit jaar heeft mijn NT world 4,2% gedaan. Ik denk er sterk over om alles te verkopen en even in obligatiies of een spaarrekening / deposito van 4% te zetten. Praktisch 8% in 2024 met dan 0% risico.
En als blijkt dat eind 2024 je 20% koerswinst had kunnen behalen, dan baal je.

En waarom heb je dat in 2023 niet gedaan? Toen ging het in het begin van het jaar ook rap omhoog.

[ Voor 9% gewijzigd door phantom09 op 18-02-2024 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Er is een hiërarchie in de informatievoorziening door de banken.
  • Bovenaan is de prime brokage dat diensten aan hedgefondsen, pensioenfondsen,... leveren. De ene wilt aandelen lenen om ermee te shorten en de andere wilt aandelen uitlenen voor meer rendement. Vroeger was institutioneel onderzoek "gratis", maar sinds de EU op alles een prijskaartje wilt pakken. Dan is dat onderzoek gemakkelijk 100k dollar per jaar waard en er wordt ook half miljoen dollar per jaar verrekend. Dus ze verwachten het soort cliënteel dat meer dan 100k dollar per jaar aan transactie- en marginkosten oplevert. In deze tier krijg je analisten die eender wat kunnen bestuderen/uitrekenen op maat voor jou en je krijgt de informatie voordat de institutionele beleggers de koers bewegen. Het is uiteraard tijdkritische informatie dat korte houdbaarheid heeft. Je kan zwaar gedateerde onderzoeksrapporten vinden om naar de methodologie/onderbouwing van de institutionele beleggers te kijken en hoe goed dat in de praktijk uitgewerkt heeft. Als het grote geld van mening is dat de koers naar bepaald koersdoel moet, dan gooien ze miljarden er tegen aan om de koers te bewegen.
  • Minder kapitaalkrachtigen spenderen minder dan een huis of appartement per jaar aan transactie- en marginkosten en krijgen "oud brood" geserveerd.
  • Naarmate je lager in de hiërarchie gaat, hoe later en verouderde informatie wordt geserveerd.
  • Als ze gratis aan iedereen uitdelen, dan is het zodanig gedateerd dat je een koopadvies kan inverteren tot verkopen en verkoopadvies inverteren tot kopen.
Hoe meer beleggingsreclame dat je overal op Internet ziet, hoe harder dat ze naar de laatste kopers aan het zoeken zijn.

Met greater fool theory maak je geen bull case. Je koopt iets in de hoop dat je een grotere gek kan vinden die nog meer op iets wilt bieden. Als niemand nog veel meer op de tulpenbollenfutures (het was toen al derivatenhandel) wilt bieden, dan komt alles naar beneden.

Er is een beursspreuk over "Verkopen als je onverwachte personen over aandelen, beurs, beleggen,... hoort praten.".
Whether it’s the shoeshine boy of decades past, or the taxi driver of more recent times, an old investing adage suggests that when somebody you wouldn’t expect is talking stocks or giving you portfolio advice, it’s time to sell.

And these days, it’s hard to find someone who isn’t talking about Bitcoin.

From high school students discussing how to purchase fractions of the digital currency over lunch at McDonald’s to YouTube celebrities giving advice on how to make a quick buck, or thousand, the mania around the cryptocurrency has been mounting for weeks.
Van de schoenenpoetser vroeger via taxichauffeur naar de Uber-chauffeur, scholieren, YouTube, Twitch,... streamers gegaan. De piek van crypto speculatie was toen celebrities NFT's aan de tieners wilden aansmeren.

Als het echt een goede belegging is, dan vinden ze genoeg kapitaalkrachtige kopers en hoeven ze niet aan het grote publiek te adverteren.

De bubble-gehalte meet je aan de hand van hoeveel AI-kaas dat iedereen bij de koffie probeert te doen.
Adam Silver and Wemby unveil NB-AI at NBA All-Star Tech Summit in Indy - now you can use your voice to activate “movie mode” and make a live NBA game look like your favorite film.
[YouTube: Adam Silver and Wemby unveil NB-AI at NBA All-Star Tech Summit in Indy]
Waarom niet "movie mode" activeren om een basketbal wedstrijd op te smukken in de stijl van je favoriete (teken)film?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Ik laat het allemaal lekker zitten.
Heb trouwens ook obligaties/deposito/... dus genoeg spreiding;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ben al een hele tijd aan het zoeken, maar ik ben op zoek naar wat duiding bij dit soort berichten https://dailyinvestor.com...e-and-50-other-companies/. Van een betrouwbare bron.

Je ziet natuurlijk wel vaker dat miljadairs of of grote fondsen zaken van de hand doen. Iemand een tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:50
Ronwiel schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:26:
Ben al een hele tijd aan het zoeken, maar ik ben op zoek naar wat duiding bij dit soort berichten https://dailyinvestor.com...e-and-50-other-companies/. Van een betrouwbare bron.

Je ziet natuurlijk wel vaker dat miljadairs of of grote fondsen zaken van de hand doen. Iemand een tip?
Niet teveel waarde aan hechten... Transacties vertellen niet het volledige verhaal. Je hebt geen idee van de beleggingsstrategie die deze foundation hanteert, bepaalde hypothesen die ze hebben, of misschien gewoon wat moesten verkopen omdat er extra cash nodig was.

En zelfs als je de echte reden van verkopen zou weten: wat zou jij daar dan mee kunnen? Het gaat om transacties uit Q4 2023, dus in het slechtste geval al 5 maanden geleden. Als je deze trades zou gaan overnemen, of er zelf ook op handelen, loop je dus flink achter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ronwiel schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:26:

Wie meer dan 100 miljoen dollar aan assets beheert, moet form 13F indienen:
The Securities and Exchange Commission's (SEC) Form 13F is a quarterly report that is required to be filed by all institutional investment managers with at least $100 million in assets under management. It discloses their equity holdings and can provide insights into what the smart money is doing in the market.

Managers are required to file Form 13F within 45 days after the last day of the calendar quarter. Most funds wait until the end of this period in order to conceal their investment strategy from competitors and the public.
https://www.investopedia.com/terms/f/form-13f.asp
Het gaat over het verleden, in deze maand zijn er nog forms ingediend over wat er in Q4 vorig jaar gebeurd is.

Eerste probleem, hoe kan je weten dat de inhoud correct is? De SEC kan ook niet veel doen om de juistheid van de forms te garanderen.
13F has drawn criticism from many groups who claim it provides a loophole for hedge fund managers. In fact, in a 2010 statement, the SEC itself acknowledged the form had many problems and recommended a number of changes should be made in order to ensure "useful and reliable data is provided to the public and government regulators."3

The SEC's internal review also noted that although "the SEC would be expected to make extensive use of Section 13(f) information for regulatory and oversight purposes, no SEC division or office conducts any regular or systematic review of the data filed on Form 13F."4

Perhaps this explains how infamous fraudster Bernard Madoff dutifully filed 13F forms every quarter and still ran a successful Ponzi scheme.
Want de SEC heeft geen afdeling of kantoor dat de forms nakijkt.

Tweede probleem, alleen long posities (en buy-to-open, sell-to-close opties).
Another issue with 13F filings is that funds are only required to report long positions, in addition to their put and call options, American Depositary Receipts (ADRs), and convertible notes. This can give an incomplete and even misleading picture, because some funds generate most of their returns from their short-selling, only using long positions as hedges. There is no way to distinguish these hedges from genuine long positions on 13F forms.
Is een long positie de hoofdpositie of slechts de hedge voor als de trade de verkeerde kant opgaat.

Derde probleem, kuddegedrag dat voor propagandawaarde gebruikt kan worden.

Wat Berkshire Hathaway in hun form 13F zet, wordt massaal doorgespit en veel mensen proberen Warren Buffett na te doen.

Aangezien de mensen van de SEC toch niet naar de forms kijken, is er geen enkel reden waarom een fonds niet fake posities/trades in een form zet om de particulieren naar de verkeerde richting te sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:11
[...]

https://www.ad.nl/economi...aan-beleggingen~acd796cb/

Al meer die het gedaan hebben en bijna 5% mislopen dit jaar. Of is het massale peildatum arbitrage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:27
Iemand hier die bij ING belegt en het dividend van de NT fondsen al ontvangen heeft? Betaaldag was de 19e….

Ik zie alleen een aankondiging van het dividend van het NT Europe fund. NT World en NT SmallCaps staan er nog niet bij.

Is ING nou weer zo laat….of duurt het gewoon lang dit keer voordat het dividend beschikbaar gesteld wordt?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
  • Laatst online: 06:58
Nope hier ook nog niet, World en SmallCaps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hier Rabobank en wel al ontvangen. NT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

NVDA earnings countdown alsof we voor nieuwjaar aftellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbQIp9_u4_bxDj8N2tcL-yy-kv8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HKzR8svNPh6kLB8R8e133Ic0.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvV_Ying
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:40
rapture schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:56:
NVDA earnings countdown alsof we voor nieuwjaar aftellen.

[Afbeelding]
En weer uitstekende cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
For the quarter, Nvidia reported adjusted earnings per share (EPS) of $5.16 on revenue of $22.1 billion. Analysts were expecting EPS of $4.60 on revenue of $20.4 billion. That's a massive jump from the same period last quarter when Nvidia reported EPS of $0.88 on $6.1 billion a year ago. To put a finer point on Nvidia's performance, the company reported $27 billion in revenue for all of 2022.

• Panzer_V
Sport_Life schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:46:
Hier Rabobank en wel al ontvangen. NT.
Wanneer had jij het binnen?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

20 februari, zowel NT World als NT SC

• Panzer_V
Sport_Life schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:11:
[...]

20 februari, zowel NT World als NT SC
Dat is netjes, de dag erna!

Ik heb net ING via de chat benaderd. Het valt mij op dat ze iedere keer erg laat zijn met uitbetalen. Wat erg vervelend is wil je het herbeleggen.

Pagina: 1 ... 173 ... 219 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij