Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taxcommunism
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-08 22:29
Zijn meer mensen ook hun geld aan het weghalen bij ING?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunedin
  • Laatst online: 21:59
Taxcommunism schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:39:
Nee, zie jij aanwijzingen dat ING gaat omvallen dan? (Ik bankier zelf niet bij ING)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05
Mn geld staat er nog en ik ben ook niet voornemens mn aandelen te verkopen.
Maar er lijkt ergens een blik paniekschoppers open getrokken te zijn. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:51
poehee schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:54:
[...]

En hoe observeer je dat de grote (of grootste) deposito's bij UBS staan en niet bij CS? Is dat publieke informatie?
Gedeeltelijk wel, gedeeltelijk niet. Als je kijkt naar de Zwitserse bevolking ansich, dan zie je dat ze meer en meer naar UBS zijn getrokken. UBS heeft ook veel meer inflow gehad qua deposito's ten opzichte van CS, dat is terug te zien in de jaarrekeningen. Je ziet ook dat UBS een meer conservatieve benadering heeft gehad d.w.z. dat ze in 2021 al conservatief begonnen te anticiperen op wat ging komen in 2022 (waar je bij CS veel meer onzekerheid proeft).

Het gedeelte dat niet publiek beschikbaar is gaat meer omtrent grote bedragen en waar tijdelijk te stallen - als je een paar honderd miljoen gestald ziet worden bij USB in plaats van CS (en dan hebben we het over eind zomer 2022) dan weet je wel waar het naar toe gaat. Vandaar dat ik ook vrij rustig geslapen heb afgelopen week, stel je voor dat het geld bij CS zou zijn beland :> .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:35

Qwerty-273

Meukposter

BlackRock/iShares heeft wel een update de deur uitgedaan over UBS en Credit Suisse en hoe dit invloed heeft op het huidige portfolio. In het zelfde document staat ook nog een stuk over het portfolio van BlackRock/iShares in Silicon Valley Bank Financial Group en Signature Bank.
https://www.ishares.com/u...ure-to-banking-sector.pdf

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revox862
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 13:43
Vanochtend juist ING gekocht om vervolgens een paar covered calls te kunnen schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Blijkbaar wil IB dat ik mijn risico ga afbouwen…
Charges to Accounts with Worst-Case Loss Exposure
Dear Client,

As part of its risk management policy, IBKR routinely stress tests client portfolios to evaluate their exposure to various market scenarios. These scenarios typically consider events such as price changes and option implied volatility shifts that are more extreme than those covered by regulatory margin requirements and may therefore project "worst-case" losses in excess of margin deposits.

These stress tests not only serve as a monitoring tool but also form the basis for assessing a daily "Exposure Fee" to those accounts reporting an average loss. This is intended to protect IBKR and its other customers from accounts maintaining portfolios which, while currently margin compliant, would not have sufficient equity to satisfy losses were the worst-case loss to occur. The "Exposure Fee" is calculated on an account by account basis. If a client maintains multiple accounts that are considered "related and/or liked-owned", IBKR may combine those portfolios for the purpose of determining the Exposure Fee to be applied for those account. IBKR will calculate the Exposure Fee for all calendar days and charged to accounts the following trading day. The Exposure Fee charged on Monday's activity statement will reflect the charges for Friday, Saturday and Sunday. Exposure Fee calculation periods which include a holiday will be determined in the same manner as that of a weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wat voor extreme leverage, short posities of non-equity posities heb je dan, dat je te maken krijgt met de exposure fee?

[ Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 21-03-2023 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 22:43
feelthepower schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:17:
Blijkbaar wil IB dat ik mijn risico ga afbouwen…

[...]
Wat zijn je ratio's dan. Ik heb meedere porefeuilles daar in beheer. Zelfs voor de meest risicovolle heb ik dit bericht (via mail of secure message?) niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Charly schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:09:
Inderdaad ja. Met een account dat nog geen maand oud is, en dan zo’n bericht hier droppen…

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:58
_the_crow_ schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:31:
[...]

In Azië zag ik al wat AT1 obligaties onderuit gaan. Hier wordt natuurlijk niet de waterval structuur gerespecteerd helaas. Daar ging SFr 16mrd aan obligaties in rook op. Voor referentie, de totale markt voor AT1 in Europa is iets van 250mrd meen ik. Dit is de tweede keer dat dit gebeurt, maar de eerste keer dat aandeelhouders wel nog wat krijgen.
Het is maar hoe je het bekijkt. Het lijkt inderdaad vreemd dat die coco’s nu niks meer waard zijn (en de aandelen wel) maar er wordt precies volgens de prospectus gehandeld. Beleggers die nu toeteren dat hun “senior” AT1 obligaties niets meer waard zijn hebben gewoon hun huiswerk niet goed gedaan. Er staat letterlijk in de prospectus dat dit kan gebeuren:
Furthermore, any Write-down will be irrevocable and, upon the occurrence of a Write-down, Holders will not (i) receive any shares or other participation rights in CSG or be entitled to any other participation in the upside potential of any equity or debt securities issued by CSG or any other member of the Group, or (ii) be entitled to any write-up or any other compensation in the event of a potential recovery of CSG or any other member of the Group or any subsequent change in the CET1 Ratio, Higher Trigger Capital Ratio or financial condition thereof. The Write-down may occur even if existing preference shares, participation certificates and ordinary shares of CSG remain outstanding.
Ik snap dat deze oplossing verkeerd aanvoelt en slecht is voor de coco-markt. Er komen ongetwijfeld nog rechtszaken over en wellicht worden er her en der wat dingen aangepast voor in de toekomst. Maar uiteindelijk, als puntje bij paaltje komt, moet je geen achtergestelde bankobligaties kopen op basis van je “gevoel”. Of in elk geval, dan heb je weinig recht tot klagen. Caveat emptor.

Wat extra leesvoer voor de liefhebber: https://johnhempton.subst...when-to-abandon-your-fund

[ Voor 4% gewijzigd door writser op 21-03-2023 09:33 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:58
Dit is trouwens een thema dat je vaker tegenkomt: volgens de kleine lettertjes is de situatie anders dan het grote publiek denkt. Denk bijvoorbeeld aan de 'veilige' Rabobank certificaten die kelderden in 2020 toen de markt ineens verrast was dat de uitkeringen zonder enige reden stopgezet konden worden voor een onbepaalde tijd.

En veel van de Amerikaanse banken die de afgelopen weken in het nieuws waren hebben preferente aandelen uitstaan. Je zou verwachten dat die aandelen (de naam zegt het :p ) preferent zijn. Maar ook daar staan in de kleine lettertjes dusdanig veel 'outs' dat ze in de praktijk kelderen terwijl het gewone aandelenkapitaal nog significante waarde heeft. Mogelijkheden om het dividend te stoppen, onzekerheid betreft wat er gebeurt bij een overname, faillissement, etc. De preferente aandelen van First Republic zijn bijv. ~66% gekelderd ( https://finance.yahoo.com/quote/FRC-PI ), Customers Bancorp ~30% (https://finance.yahoo.com/quote/CUBI-PF), etc.

En nog een mooier voorbeeld: vorig jaar werd een Amerikaans vastgoedfonds, Cedar Real Estate, overgenomen door een concurrent. Een ingewikkelde transactie, maar samengevat: aandeelhouders kregen de hoofdprijs. Alleen had de koper uitgevogeld dat hij de preferente aandelen van Cedar niet over hoefde te nemen volgens de kleine lettertjes. En de preferente aandelen hadden geen stemrecht dus konden de overname ook niet tegenhouden. Dus de gewone aandeelhouders zijn uitgecashed voor de hoofdprijs maar de 'preferente' aandelen bungelen nog steeds ergens in de markt ( https://finance.yahoo.com/quote/CDR-PC ) en zijn gekelderd als een baksteen omdat onduidelijk is wat de koper er ooit mee gaat doen. De preferente aandeelhouders zijn naar de rechter gestapt maar ook dat leverde niks op. Een hufterige transactie (zie hier honderden boze reacties van preferente aandeelhouders: https://seekingalpha.com/...g-the-wheelercedar-merger), maar tja, het mocht volgens de prospectus.

Altijd de kleine lettertjes doornemen voordat je iets 'veiligs' koopt.

[ Voor 32% gewijzigd door writser op 21-03-2023 10:16 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taxcommunism
Get!em schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:35:
[...]

Inderdaad ja. Met een account dat nog geen maand oud is, en dan zo’n bericht hier droppen…

[...]
Ik had boven de ton spaargeld daar.. ivm met de aankomenden bankencrisis toch maar wat geld weggehaald bij de ING. Ik was alleen benieuwd of meer mensen dat hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:42
Naar welke bank heb je het dan overgeboekt als ik vragen mag? JPM?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TobyD
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-06 08:09
Taxcommunism schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:09:
[...]

Ik had boven de ton spaargeld daar.. ivm met de aankomenden bankencrisis toch maar wat geld weggehaald bij de ING. Ik was alleen benieuwd of meer mensen dat hebben gedaan.
Mooi die overdreven aannames in 2 zinnen. Alsof het zeker is dat er een bankencrisis komt en alsof elk persoon hier tonnen aan spaargeld heeft. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
TobyD schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:30:
[...]

Mooi die overdreven aannames in 2 zinnen. Alsof het zeker is dat er een bankencrisis komt en alsof elk persoon hier tonnen aan spaargeld heeft. :o
De meeste hier zullen sowieso geen tonnen bij 1 bank hebben staan omdat die gewoon altijd al aan risicospreiding gedaan zullen hebben en dus bij het "behalen" van een ton minimaal op dat moment een bank erbij genomen hebben, als niet al eerder.

Nog los van dat sparen bij ING (of eender welke grootbank) als je een ton hebt nu niet de beste "investering" is.

Edit:
Oh uhhh. Ik dacht in het sparen topic te zitten. Maar wat heeft geld van ING afhalen in godsnaam te maken met beleggen? En als je meer dan een ton hebt en post in het beleggen topic dan uhm,... Kun je dat geld toch beter beleggen dan sparen.

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 21-03-2023 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taxcommunism

(knip)
Voegt niets toe

[ Voor 83% gewijzigd door t_captain op 22-03-2023 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:53

(knip)
Voegt niets toe

[ Voor 73% gewijzigd door t_captain op 22-03-2023 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
Zou je iets meer toelichting kunnen geven waarom jij twee reacties plaatst die in het luchtledige voor ons hangen.

Het enige wat ik kan verzinnen op basis van gebeurtenissen is dat koersen van ING en ABN vanochtend lager geopend zijn maar wellicht missen we de clue en kun je als nog een nuttige bijdrage leveren in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:16
Taxcommunism schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:09:
Hopelijk niet, anders komt die bankencrisis inderdaad vanzelf wel. Dit is precies waardoor een bank run ontstaat -- als iedereen gelooft dat de bank niet genoeg geld heeft en het geld weghaalt dan, verrassing, heeft de bank niet genoeg geld.

En zoals anderen al opgemerkt hebben, dat heeft niets met beleggen te maken. De banken aandelen doen het op dit moment een stuk minder, ja, maar dat wil weinig zeggen over of ze jouw centjes op kunnen hoesten in een crisis.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46

Soullie

Planeshift

Ik ben eigenlijk niet echt bang dat er een grootbank in Nederland omvalt.

Ook boven de 100k lijkt me dat de Nederlandse staat echt niet laat gebeuren dat mensen hun geld kwijt zijn.
Ik zie dat gewoon niet gebeuren bij ING / ANB / RABO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:51

Lordy79

Vastberaden

Charly schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:09:
Mn geld staat er nog en ik ben ook niet voornemens mn aandelen te verkopen.
ik had vrijdag wat ING gekocht op 10.91

vandaag weer weggedaan tegen 11.11

ben een amateur daytrader maar het wordt me toch wat te heet onder de voeten.

Voor de lange termijn zou ik ING absoluut houden of bijkopen. Prima bank, mooi dividend en toen de koers gisteren onder de 10 euro lag had ik gewoon geen lafbek moeten zijn en flink moeten bijkopen... maar ja... dus wel een lafbek :+

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Zr40 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:25:
Wat voor extreme leverage, short posities of non-equity posities heb je dan, dat je te maken krijgt met de exposure fee?
Als ik de tekst correct interpreteer ik het vooral dat deze fee komt voor accounts met een negatieve unrealized P&L.

Lijkt me alleen niet de beste maatstaf om zoiets op te baseren. De unrealized P&L is toch voor openstaande posities? Ik heb er veel cash tegenover staan, dus ik schrijf grotendeels gedekt.

Ik schrijf vooral puts voor inkomen. Meestal op VTI of VXUS. Dus 1x per maand is mijn realized P&L positief als die opties expireren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Unrealized P&L boeit niet want de aankoopprijs boeit niet. Je effecten hebben een actuele waarde en een risicoinschatting van toekomstige ontwikkelingen en dat is niet gebaseerd op dat je zelf op gerealiseerd of ongerealiseerd winst of verlies staat.

Voor margin requirements is de huidige waarde relevant plus (op basis van wat verplicht is voor de jurisdictie van de broker en accountkeuzes van de account holder) de rules-based of risk-based margin berekening die geldt voor de effecten in het portfolio.

Voor de exposure fee geldt een risicoberekening van IBKR zelf en ziet er op dat IBKR niet zelf jouw enorme verlies moet opeten wanneer jouw accountwaarde dusdanig negatief wordt dat er geen kans bestaat dat jij zelf het tekort zou kunnen aanzuiveren. Dat kijkt dus naar gevallen waarin naar de inschatting van IBKR de door regulators verplichte wijze van marginberekening onvoldoende is om het risico voor IBKR voldoende in te perken.

Het gaat dus niet om gevallen waarin het risico bestaat dat jouw accountwaarde naar 0 kan gaan en geliquideerd wordt, maar waarin jouw accountwaarde naar bijvoorbeeld -1.000.000 kan gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Zr40 op 22-03-2023 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:05

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Lordy79 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:33:

ik had vrijdag wat ING gekocht op 10.91

vandaag weer weggedaan tegen 11.11

ben een amateur daytrader maar het wordt me toch wat te heet onder de voeten.

Voor de lange termijn zou ik ING absoluut houden of bijkopen. Prima bank, mooi dividend en toen de koers gisteren onder de 10 euro lag had ik gewoon geen lafbek moeten zijn en flink moeten bijkopen... maar ja... dus wel een lafbek :+
@Lordy79 Als ik vragen mag: hoeveel heb je hiermee verdient :?
of was het meer een experiment of zoiets ? doe je dit vaker, daytraden ?
heb zelf ook wat ING, een maand voor de oorlog gekocht :( dus die staan voorlopig nog rood.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

JAN-B schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:23:
[...]
heb zelf ook wat ING, een maand voor de oorlog gekocht :( dus die staan voorlopig nog rood.
ongeveer 2%, bedrag is niet relevant.

Ik doe het vaker, gebruik maken van paniek. Dus soms doe ik maaaandenlang helemaal niks.

LET OP: Het is ZEER risicovol dus ik raad niemand aan het te doen. Veel mensen noemen het zelfs gokken en daar kan ik weinig argumenten tegenin brengen ;)

Edit: het feit dat ze rood staan (jouw INGs) is natuurlijk irrelevant. Je hebt ze óf voor de lange termijn gekocht óf je kijkt wat je verwachting is wat ze op korte termijn doen en als je verwacht dat ze gaan dalen verkoop je nu tegen verlies en koop je terug met winst. En als je verwacht dat ze stijgen doe je niks.

[ Voor 20% gewijzigd door Lordy79 op 22-03-2023 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07

rapture

Zelfs daar netwerken?

Wat een reactie in de nabeurs op GameStop's EPS is positief geworden.

Vrijdag had ik GME Apr 25C en May 25C bij koers onder 17 gekocht en gisterenavond was de koers boven 27 geweest.
EPS (USD)

Expected
-0,13

Reported
0,16

Surprise
220,00%
FOURTH QUARTER OVERVIEW
  • Net sales were $2.226 billion, compared to $2.254 billion in the prior year's fourth quarter.
  • Selling, general and administrative (“SG&A”) expenses were $453.4 million, or 20.4% of sales, compared to $538.9 million, or 23.9% of sales, in the prior year's fourth quarter.
  • Net income was $48.2 million, compared to a net loss of $147.5 million for the prior year’s fourth quarter.
  • Inventory was $682.9 million at the close of the period, compared to $915.0 million at the close of the prior year's fourth quarter, reflecting the Company’s ongoing focus on maintaining a healthy inventory position.
  • Cash, cash equivalents and marketable securities were $1.391 billion at the close of the quarter.
  • Long-term debt remains limited to a low-interest, unsecured term loan associated with the French government’s response to COVID-19.
Eerste keer dat ze kwartaalwinst maken in 2 jaren tijd.

Bij een dalende gamingmarkt voorraad kunnen afbouwen, winst maken, +337 miljoen dollar free cash flow, cashpositie groeit, geen noemenswaardige schulden (op de Franse covidsteun na),... is positief.

Het is wel het vierde kwartaal, veel verkopen tijdens de feestdagen, en ik verwacht lagere omzet en negatieve EPS in het eerste kwartaal.

De sluiting van een distributiecentrum in Shepherdsville, Kentucky gaat dit jaar nog meer besparen. Het ligt in het midden tussen een nieuwe distributiecentrum in York, Pennsylvania en distributiecentra bij de hoofdzetel in Texas. Ze kiezen voor goede locaties om West Coast en East Coast te kunnen bedienen en hebben de locatie in Kentucky overbodig gemaakt.

In de namiddag kijken hoe de stormloop op de weeklies gaat beginnen en IV voorbij 200% opblazen. Voor de vega (long volatiliteit) heb ik GME Jan 2024 100C.

Er zit nog muziek in het aandeel na de stock split. Hoe volatieler, hoe beter. We hebben last van steeds minder call open interest in de optiereeksen dat opwaartse druk kan geven. Nu eens een stevige run naar de 30 of 35 en er is meer animo. Hoe meer gekochte calls, hoe harder en hoger dat de koers omhoog kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:03

tuinïnen

Eventus stultorum magister

JAN-B schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:23:
[...]
Tja je weet wat ze zeggen, 95% van de daytraders maakt verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

tuinïnen schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:05:
[...]

Tja je weet wat ze zeggen, 95% van de daytraders maakt verlies.
Dat zou wel gek zijn want dan zou 95pct fout gokken...
En als dat zou kloppen zou het een uitstekende contra indicator zijn _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:03

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Lordy79 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:11:
[...]

Dat zou wel gek zijn want dan zou 95pct fout gokken...
En als dat zou kloppen zou het een uitstekende contra indicator zijn _/-\o_
Het is juist niet gek. Je moet denken aan meer factoren zoals kosten en emotie.

Zie het als een gokspel met spelers aan tafel. De bank/casino pakt steeds een percentage en de rest schuift het geld heen en weer. Uiteindelijk is er na heel veel potjes vooral 1 winnaar, en dat is met daytraden bij 95% van de gokkers/traders niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

tuinïnen schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:32:
[...]

Het is juist niet gek. Je moet denken aan meer factoren zoals kosten en emotie.

Zie het als een gokspel met spelers aan tafel. De bank/casino pakt steeds een percentage en de rest schuift het geld heen en weer. Uiteindelijk is er na heel veel potjes vooral 1 winnaar, en dat is met daytraden bij 95% van de gokkers/traders niet anders.
Je hebt helemaal gelijk, zo had ik t nog niet bekeken maar 1 persoon kan natuurlijk winnen ten koste van vele anderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

Over verliezen gesproken hoe gaat het eigenlijk met de nvidia puts van @rapture?
Sinds 22 feb is de boel nog 30% verder gestegen :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvV_Ying
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:00
Rente in VS verhoogd met 25 basispunten.

“The Federal Reserve on Wednesday enacted a quarter percentage point interest rate increase, expressing caution about the recent banking crisis and indicating that hikes are nearing an end.

Along with its ninth hike since March 2022, the rate-setting Federal Open Market Committee noted that future increases are not assured and will depend largely on incoming data.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 06:50
Lordy79 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:50:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, zo had ik t nog niet bekeken maar 1 persoon kan natuurlijk winnen ten koste van vele anderen. :)
Inderdaad, en die ene noemt men in de regel de 'broker' :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

En daarmee is ook meteen duidelijk waarom zelfs de eerste drempel voor volumekortingen zo hoog lijkt voor reguliere beleggers. 300k shares per maand, 10k optiecontracten, 1 miljard in forex...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Vergeet ook niet de market makers die voor liquiditeit op de markt zorgen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

DappereDodo schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:56:
[...]

Inderdaad, en die ene noemt men in de regel de 'broker' :Y)
Haha nee. Zo duur is de aan- of verkoop van een pakketje aandelen nou ook weer niet. Volgens mij 0.2pct als je de aan- en verkoop meetelt.

Maar iemand die zn hoofd koel houdt en het relatief beter doet dan iemand die in paniek verkoopt, of... Iemand die zijn hoofd koel houdt en op het juiste moment zijn verlies accepteert en niet nog veel verder laat oplopen, zal misschien wel van 10 paniekerige mensen winnen.

Ik heb het spelletje nu dus met ING gespeeld maar had mezelf ook voorgehouden dat ik de aandelen gewoon zou houden in de hoop dividend te vangen en de hoop dat het dan binnen een dag/week/jaar wel weer 2pct boven mijn aankoopkoers zou komen.

En ja, ING kan ook failliet gaan en dan ben ik mijn hele inleg kwijt. Daar ben ik me bewust van net zoals van een tientje dat ik inzet op rood...

Het heeft met beleggen niets te maken en hoort dus misschien ook niet thuis in dit topic.. maar goed, ik lees net iets over putopties van Nvidia en dat is misschien nog wel riskanter dan daytraden in aandelen. (Wel een leuk spelletje ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 16:35
Even een heads-up, mocht je, net als ik vanochtend, ineens niet meer in kunnen loggen bij DeGiro; er lijkt daar momenteel wel iets van een storing te zijn: https://allestoringen.nl/storing/de-giro/.

Nog niet eerder meegemaakt, wordt daar wel enigszins zenuwachtig van maar goed, hopelijk alleen iets met inlog sessies / tokens en verder geen ernstiger redenen... :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galactic
Douwe63 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:27:
Even een heads-up, mocht je, net als ik vanochtend, ineens niet meer in kunnen loggen bij DeGiro; er lijkt daar momenteel wel iets van een storing te zijn: https://allestoringen.nl/storing/de-giro/.

Nog niet eerder meegemaakt, wordt daar wel enigszins zenuwachtig van maar goed, hopelijk alleen iets met inlog sessies / tokens en verder geen ernstiger redenen... :X
Nog nooit geen storing meegemaakt bij degiro, hoe lang ben je klant dan, 2 weken? :o

Wacht maar tot er weer eens echte paniek is op de beurzen, dan ga je weer zien hoe betrouwbaar deze partij echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 12:58
Douwe63 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:27:

Hier kan ik via de app gewoon prima inloggen. Wellicht alweer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
@DutchManticore Wat is jouw verwachting m.b.t. ontwikkeling USD/EUR (en andere paren, oftewel DXY) de komende maanden? DXY is door een belangrijk steunniveau heengezakt. Ik snap de zwakte eerlijk gezegd niet echt, i.e. zowel de rente als de bereidheid om te hiken is in de VS groter dan in EU-zone. Daarnaast verwacht ik nog wel wat Euro- c.q. schuldpaniek in Europa later dit jaar als spreads gaan oplopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uO_4SfAh91CVSHwZjliJSThvVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wVrNm9HUVArgjVhRKsKHbJcW.png?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Jedi_Pimp schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:42:
@DutchManticore Wat is jouw verwachting m.b.t. ontwikkeling USD/EUR (en andere paren, oftewel DXY) de komende maanden? DXY is door een belangrijk steunniveau heengezakt. Ik snap de zwakte eerlijk gezegd niet echt, i.e. zowel de rente als de bereidheid om te hiken is in de VS groter dan in EU-zone. Daarnaast verwacht ik nog wel wat Euro- c.q. schuldpaniek in Europa later dit jaar als spreads gaan oplopen.
Als je het over EUR/USD hebt (en geen andere paren) dan is de verwachting van onze adviseurs dat de dollar flink kan verzwakken omdat de FED de rente eerder stopt te verhogen en zal laten dalen dan de EU en dat is natuurlijk slecht voor de USD.

Aan de andere kant is er enorme volatiliteit, een bankencrisis die misschien boven de markt hangt en veel geopolitieke verschuiving en als er veel algemene angst in de markt komt, vluchten veel mensen in de dollar.

China is haar positie in staatsleningen (USA) aan het terugdringen en als ze veel euro's kopen en usd's verkopen dan kan dat de dollar ook flink omlaag drukken en EUR/USD laten stijgen.

Er zijn dus heel veel factoren momenteel en ik verwacht dat EUR/USD - nu ie echt door de 1.08 is gebroken - wel eens naar het volgende weerstandspunt kan komen zo rond de 1.11 en daar een tijdje rond hangen (Dus range 1.09 - 1.13)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

mrc4nl schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:04:
Over verliezen gesproken hoe gaat het eigenlijk met de nvidia puts van @rapture?
Sinds 22 feb is de boel nog 30% verder gestegen :P
-60 tot -70 %

De koers kan (tijdelijk) de verkeerde kant opgaan en hoe ga je daarmee om?

Je kan bij de aankoop een stoploss op -20% verlies zetten.

Je kan korter lopende calls kopen om een straddle of strangle ervan te maken. Als overnight hedge of nog meer calls om van de stijging te profiteren.

Ik heb niet het kapitaal om vele lagen aan opties op elkaar te stapelen en mijn posities zijn gisteren naar beneden gemiddeld.

NVDA volgt de indexen goed en JPow heeft onzekerheid in de markten gepraat. Nu wordt het kijken naar steeds agressiever reacties op CPI, PPI,... en ander nieuws, volatiliteit en onzekerheid omhoog, geld stroomt vanuit de aandelenmarkt naar de obligatiemarkt,... en midden december vorig jaar kan herhaald worden.

De PE ratio was gisteren boven 150 en die van TSLA is een lage 50. De ChatGPT en AI hype wordt gebruikt door wie de aandelen zo hoog mogelijk willen lozen aan de nietsvermoedende particulieren. De koersdoelen omhoog gooien kan als een verkooppraatje gebruikt worden 265, 270,... als een koopje aan de man te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-07 16:41
rapture schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:27:
[...]

De koersdoelen omhoog gooien kan als een verkooppraatje gebruikt worden 265, 270,... als een koopje aan de man te brengen.
Kuch kuch... CNBC's Jim Cramer... kuch kuch :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

[...]
NVDA volgt de indexen goed en JPow heeft onzekerheid in de markten gepraat. Nu wordt het kijken naar steeds agressiever reacties op CPI, PPI,... en ander nieuws, volatiliteit en onzekerheid omhoog, geld stroomt vanuit de aandelenmarkt naar de obligatiemarkt,... en midden december vorig jaar kan herhaald worden.

De PE ratio was gisteren boven 150 en die van TSLA is een lage 50. De ChatGPT en AI hype wordt gebruikt door wie de aandelen zo hoog mogelijk willen lozen aan de nietsvermoedende particulieren. De koersdoelen omhoog gooien kan als een verkooppraatje gebruikt worden 265, 270,... als een koopje aan de man te brengen.
Bedankt dat de deze informatie wil delen. Ik doe zelf niet aan opties. Nvidia heeft veel last van de dalende PC en crypto markt, en daardoor is hun inkomen flink gezakt, en dus tja.. hoge PE. Forward schijnt nog wel mee te vallen.

Ik heb iemand de vergelijking zien maken met Cisco op het hoogtepunt van de dotcom bubble.Veel speculatie nog weinig concreets.AI is nu als de EV hype van 2021.

Moet wel gezegd worden dat AI software is en software is heel goed schaalbaar zonder grote investeringen.

En over die koersdoelen.... die zijn gewoon komisch. men kan een aandeel torenhoog prijzen terwijl later als de koers is geïmplodeerd ze gewoon een nieuw koersdoel afgeven op een "normalere" stand, beetje mosterd na de maaltijd. carvana bijvbeeld.
Dec-21-22 Downgrade Truist Buy → Hold $50 → $5
goede analyst hoor, vooral lekker op tijd :')

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Galactic schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:38:
[...]

Nog nooit geen storing meegemaakt bij degiro, hoe lang ben je klant dan, 2 weken? :o

Wacht maar tot er weer eens echte paniek is op de beurzen, dan ga je weer zien hoe betrouwbaar deze partij echt is.
Als er echte paniek is en je kan niet inloggen is dat voor de meesten onder ons een zegen. Het beste dat je kan overkomen is een paar weken niet kunnen inloggen.

Al zullen ze dat op dat moment niet zo ervaren :)

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 30-08 15:19

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb al redelijk lang wat Ordina aandelen en kom er net achter dat het bedrijf hoogstwaarschijnlijk overgenomen gaat worden en van de beurs verdwijnen zal.

https://fd.nl/bedrijfslev...ln-voor-it-bedrijf-ordina
Sopra Steria biedt €5,75 per aandeel voor het Nieuwegeinse bedrijf. Daarbovenop ontvangen aandeelhouders van Ordina ook het in februari beloofde dividend van €0,395. De koers van het in de Amsterdamse smallcapindex opgenomen bedrijf schoot dinsdag met bijna een kwart omhoog, naar €5,88.
Nu is de koers €5,94

Voor de aankondiging stond ik op een verlies, maar na de aankondiging ging de koers omhoog en sta ik op een kleine winst. Gaat allemaal nergens over, maar ik ben wel benieuwd hoe dit nu verlopen gaat.

Klopt het dat zolang de huidige koers onder 5,75+0,395=6.145 zit niet verkopen de beste strategie is? Of stijgt het overname bod mee met de koers? Lijkt me niet logisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DIJK
  • Laatst online: 00:35
Tim Schuhmacher schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:20:
Ik heb al redelijk lang wat Ordina aandelen en kom er net achter dat het bedrijf hoogstwaarschijnlijk overgenomen gaat worden en van de beurs verdwijnen zal.

https://fd.nl/bedrijfslev...ln-voor-it-bedrijf-ordina

[...]

Nu is de koers €5,94

Voor de aankondiging stond ik op een verlies, maar na de aankondiging ging de koers omhoog en sta ik op een kleine winst. Gaat allemaal nergens over, maar ik ben wel benieuwd hoe dit nu verlopen gaat.

Klopt het dat zolang de huidige koers onder 5,75+0,395=6.145 zit niet verkopen de beste strategie is? Of stijgt het overname bod mee met de koers? Lijkt me niet logisch.
Het bod stijgt niet automatisch mee.

Houden of nu verkopen is een afweging waarbij je rekening houdt met

de kans dat er nog een derde met hoger bod komt, de kans dat het bod niet doorgaat en wat je zelf in de tussentijd verwacht te kunnen doen met het vrijgekomen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

mrc4nl schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:16:
[...]

Bedankt dat de deze informatie wil delen. Ik doe zelf niet aan opties. Nvidia heeft veel last van de dalende PC en crypto markt, en daardoor is hun inkomen flink gezakt, en dus tja.. hoge PE. Forward schijnt nog wel mee te vallen.

Ik heb iemand de vergelijking zien maken met Cisco op het hoogtepunt van de dotcom bubble.Veel speculatie nog weinig concreets.AI is nu als de EV hype van 2021.

Moet wel gezegd worden dat AI software is en software is heel goed schaalbaar zonder grote investeringen.

En over die koersdoelen.... die zijn gewoon komisch. men kan een aandeel torenhoog prijzen terwijl later als de koers is geïmplodeerd ze gewoon een nieuw koersdoel afgeven op een "normalere" stand, beetje mosterd na de maaltijd. carvana bijvbeeld.

[...]

goede analyst hoor, vooral lekker op tijd :')
Als je wilt lachen, luister naar hun recentste earnings call.

Zo weinig mogelijk over de core business zeggen en ze praten zoals een startup over software dat ze nog niet hebben, markten die nog niet bestaan,...

300 billion dollar TAM
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/TAM-SAM-Market.jpg

Ontelbare keren het nieuwste buzz word (AI) zeggen en ze hebben letterlijk 1 miljoen keren groei gezegd. Je zou denken dat het een parodie of meme is.

Vanwaar moeten de AI innovaties komen? Startups die jarenlang VC cash burnen om marktaandeel te veroveren?

De Fed wilt prijsstabiliteit, inflatie naar 2% neerdrukken en meer werkloosheid.

De prijzen van goederen beginnen te dalen en de huizenprijzen, huren,... zullen met een vertraging volgen. Er is nog altijd geen beweging in de diensten en lonen. Om de inflatie te temmen moeten de diensten goedkoper worden, looninflatie moet stoppen en Amerikaanse werkloosheid merkbaar omhoog.

Het probleem met werkloosheidcijfers is het niet-liniear gedrag. Er gebeurt een lange tijd niks en niks en niks en plotseling gaat het exponentieel omhoog. Wanneer de Amerikaanse werkloosheid omhoog spuit, dan is een pivot van QT naar QE nodig.

Er kunnen geopolitieke bijbedoelingen zijn, maar dat zeggen ze niet. Inflatie naar 2% is het narratief.

Voor de herindustralisering gaan de Amerikanen veel grondstoffen, bouwmaterialen, machines,... importeren en een sterke dollar maakt de andere munten zwakker zodat de Amerikanen gemakkelijker kunnen herindustraliseren.

Meer koopkracht voor de Amerikanen en de rest van de wereld kan voor hun geld minder dollars kopen om op een vat olie te bieden. Zo kunnen de Amerikanen goedkoper tanken en eender welke economische activiteit heeft energie nodig.

De Russische economie staat of valt met de olieprijs. Bij een hoge olieprijs starten ze een oorlog en de centrale banken zien de hoge prijzen als een indicator voor inflatie en oververhitte economie aan. De rente wordt verhoogd om een recessie te maken om de economie af te remmen en de prijzen omlaag te krijgen.

Heropening van China kan teveel Chinese vraag op de wereldmarkt loslaten en de prijzen omhoog doen. Dus de rente blijven verhogen om een eventuele aankomende inflatie voor te zijn.

Geopolitieke events zoals inval in Oekraïne of Taiwan kunnen de supply chains breken en de prijzen omhoog laten spuiten. Zolang deze onzekerheid niet weggenomen wordt, moet de rente hoog blijven.

De koersdoelen dat gratis aan het grote publiek weggegeven worden zijn inderdaad zwaar gedateerd. Als zij buy roepen, dan is het tijd om te verkopen.

De echte koersdoelen kan je van een prime broker (die minstens 100k dollar per jaar aan transactiekosten aan een klant verdienen) krijgen en die krijg je voordat de koers naar het doel bewogen wordt. Hun onderzoeksrapporten zijn nuttig voor de methodologie en je kan leren hoe de institutionele beleggers de aandelen waarderen.

De informatie druppelt door het klantenbestand van een bank. Hoe kleiner de klant, hoe later dat er informatie aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
[...]

-60 tot -70 %

De koers kan (tijdelijk) de verkeerde kant opgaan en hoe ga je daarmee om?

Je kan bij de aankoop een stoploss op -20% verlies zetten.

Je kan korter lopende calls kopen om een straddle of strangle ervan te maken. Als overnight hedge of nog meer calls om van de stijging te profiteren.

Ik heb niet het kapitaal om vele lagen aan opties op elkaar te stapelen en mijn posities zijn gisteren naar beneden gemiddeld.

Je hebt helemaal gelijk hoor.
NVDA is echt gebakken lucht.

670 miljard market cap...

Hoe dan?
Ze doen 27 miljard omzet en maken 3 miljard winst meende ik?

PE ruim boven de honderd... Totaal achterlijk.

Maar voorlopig is de markt het volledig met elke vorm van logica oneens. Je hebt een behoorlijke catalyst nodig. Hoop dat je voldoende spreiding hebt om daarop te kunnen wachten

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Jedi_Pimp schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:42:

[Afbeelding]
Ik heb hier ook over zitten puzzelen maar ik kom eerlijk gezegd niet tot een antwoord waar ik blij mee ben. Ik neem dus geen posities in (ofja, eigenlijk wel aangezien ik cash in euros aanhoud maargoed haha).

Ik heb tot nu toe nog niet echt objectieve verklaringen kunnen vinden die het verlies van de dollar ten opzichte van andere grote valuta kunnen verklaren.

De recente golf problemen binnen de Amerikaanse banken, de verminderde vraag naar olie (en dus de petrodollar), het snel naderende schulden plafond, de geruchten dat de FED het bijltje erbij neer gooit in zijn gevecht tegen de inflatie.

Ik denk eerlijk gezegd dat het vooral sentiment gedreven is. Momenteel is er veel meer negatieve manifestatie van ontwikkelingen in de VS.

Kwestie van tijd denk ik? Zeker als de FED het komende kwartaal gewoon weer de rente verhoogt als blijkt dat de kern inflatie niet noemenswaardig gedaald is.

Op korte termijn heeft de FED met 0.25 verhoogd en de ECB met 0.50. Dat lijkt door de markt zwaar gewogen te worden, ookal loopt de FED ver voor op de ECB. Het inverse zag je ook gebeuren toen de FED begon te verhogen en de ECB inactief bleef

[ Voor 6% gewijzigd door DutchManticore op 24-03-2023 08:55 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 30-08 15:19

Tim Schuhmacher

abasios

DIJK schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:17:
[...]

Het bod stijgt niet automatisch mee.

Houden of nu verkopen is een afweging waarbij je rekening houdt met

de kans dat er nog een derde met hoger bod komt, de kans dat het bod niet doorgaat en wat je zelf in de tussentijd verwacht te kunnen doen met het vrijgekomen geld.
Check, dus eigenlijk de normale afwegingen die altijd gelden. Maar waartoe je nu min of meer gedwongen wordt omdat er een 'deadline' gekomen is. Mijn huidige strategie van niet naar omkijken geldt niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Deutsche Bank credit default swaps op 580. Een sprong van 109bps vandaag.

Koers ook 6,8% naar beneden

Wat speelt daar wat we nog niet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

DutchManticore schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 23:09:
[...]

Ik heb tot nu toe nog niet echt objectieve verklaringen kunnen vinden die het verlies van de dollar ten opzichte van andere grote valuta kunnen verklaren.
Men verwacht dat de VS de rente eerder stopt te verhogen en eerder zal verlagen dan de VS. Dat maakt het in de toekomst verwachte renteverschil kleiner en maakt het dus minder interessant om dollars aan te houden.
Op zeer korte termijn is er even een piek van eur usd boven de 1.09 geweest maar dat is even een schok reactie op de renteverhoging van 0.25 en het praatje van de FED dat ze minder stellig beweren de rente nog verder te verhogen.
De ECB heeft ook een slecht trackrecord... In 2008 toen de banken crisis al begonnen was besloot Trichet de rente nog even te verhogen. Daarna begon de ellende echt en begon het experiment van rentes op 0 of negatief. Ze waren echt veel te laat.
En de afgelopen jaren waren ze weer te laat: nee mensen, rustig doorlopen, die inflatie is tijdelijk dus de rente hoeft niet omhoog... Terwijl ze meteen hun tanden hadden moeten laten zien tegen de inflatie.
Nu is het inflatiespook uit de kast en zie het maar terug te krijgen. De ECB zal ook te laat zijn met het weer verlagen van de rente.

Van de 5 jaars rente in de VS is al bijna een procent af. Van de 5 jaars rente in Nederland nog maar 0.6 procent-punt.

Of de markten gelijk krijgen is natuurlijk een andere vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galactic
Ervaring leert me echter dat overwaardering meedere kwartalen, zelfs meerdere jaren kan aanhouden. En bovendien zeer extreem kan worden, als je dan (dure) put's koopt, heb je ook nog eens tijdswaarde tegen je. Dat bedrijf was zelfs nog hoog gewaardeerd in het dal van oktober 2022.

Maar het kan snel gaan in de AI wereld, het is zeker iets met potentiëel en ze zijn wel het bedrijf welke de experise en mensen hebben om dit door te ontwikkelen, dat weer wel. Ik zou me er niet aan verbranden en alle positieve zit al ruimschoots in de koers verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Lordy79 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 07:15:
[...]
En de afgelopen jaren waren ze weer te laat: nee mensen, rustig doorlopen, die inflatie is tijdelijk dus de rente hoeft niet omhoog... Terwijl ze meteen hun tanden hadden moeten laten zien tegen de inflatie.
Nu is het inflatiespook uit de kast en zie het maar terug te krijgen. De ECB zal ook te laat zijn met het weer verlagen van de rente.
Rente verhoging is dan ook niet het beste instrument tegen ‘aanbod’-inflatie.
Wat er gebeurt als je te snel de rente verhoogd zie je juist in de VS nu ontvouwen ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

YakuzA schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:02:
[...]

Rente verhoging is dan ook niet het beste instrument tegen ‘aanbod’-inflatie.
Heb je een beter instrument voor een centrale bank?
Ben het met je eens dat het verre van ideaal is maar er is geen alternatief.
En aanvullend: te laat rente verlagen is ook niet handig als je weet dat de banken de hoge rentes niet aankunnen. Wat ik niet begrijp is dat als je als centrale bank het plan hebt om de rente heel snel heel veel te verhogen, je niet eerst een steekproef doet bij je banken om te zien wat het effect is. Een stresstest, zeg maar... Hopelijk hebben ze dat wel gedaan en bewust en weloverwogen geconcludeerd dat het allemaal wel mee zal vallen... :X
Wat er gebeurt als je te snel de rente verhoogd zie je juist in de VS nu ontvouwen ;)
Als je doelt op de omgevallen banken heb je op zich gelijk alleen dat omvallen komt meer door wanbeleid van de bank en door slecht toezicht (bedankt meneer Trump!). Een havo4 scholier kan je uitleggen dat het opkopen van langlopende obligaties en dit financieren met kort geld niet heel erg slim is als de korte rente op een niveau staat waarbij 'ultralaag' nog een te zwakke term is...
Die banken hadden een liquiditeitsprobleem, geen solvabiliteitsprobleem zoals in 2008.

Maar het is heel interessant: alles draait nu om vertrouwen en banken weten dat het publiek nu nerveus is dus zullen de hand op de knip houden.
Oproepen tot een bankrun is in Nederland strafbaar, ik zal eens opzoeken hoe dat in andere landen is. Maar bij die Silicon Valley bank ging het gewoon mis omdat er een paar lui geen vertrouwen meer in hadden, hun geld weghaalde en hun vriendjes hetzelfde advies gaven en via sociale media werd het een sellfullfilling prophecy. Het laatste woord is daar nog niet over gezegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was ook alweer die website van een tweaker die de kernselectie sorteerbaar had gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:41:
Wat was ook alweer die website van een tweaker die de kernselectie sorteerbaar had gemaakt?
Deze: https://www.indexfondsenvergelijken.nl/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
DutchManticore schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 23:53:
Deutsche Bank credit default swaps op 580. Een sprong van 109bps vandaag.

Koers ook 6,8% naar beneden

Wat speelt daar wat we nog niet zien?
Dit kan niet als een verrassing komen, die naam zoemt al jaren rond. Teveel schandalen, net als bij CS. Maar de balans is een stuk gezonder, dus ben benieuwd wat er nog verder verborgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:41:
Geen idee of het een Tweaker was. Maar volgens deze post op Reddit zou dat https://kernselectie.nl/ zijn. (die het voor mij momenteel niet doet)
https://www.reddit.com/r/...abel_degiro_kernselectie/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:18
Onwaarschijnlijk dat nieuwe VRH in 2027 in gaat:

https://fd.nl/politiek/14...genstaks-voor-2027-ingaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
Ik ben benieuwd hoe men denkt dat dit gaat standhouden voor een rechter. Stel dat je negatief rendement heb in 2023, maar je moet gaan aftikken op 1.1.2024 voor een "fictief" rendement? Je voelt aan je water toch dat de rechter dat gaat afschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Sineplex schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:36:
[...]

Ik ben benieuwd hoe men denkt dat dit gaat standhouden voor een rechter. Stel dat je negatief rendement heb in 2023, maar je moet gaan aftikken op 1.1.2024 voor een "fictief" rendement? Je voelt aan je water toch dat de rechter dat gaat afschieten?
Het probleem begint al sneller want de meeste beleggers zullen in 2022 ook al niet positief gedraaid hebben. En aangezien iedereen inmiddels weet dat als je geen bezwaar maakt je niets meer in te brengen hebt, ook als Nederland het EVMR schendt, gaat iedereen (pro forma) bezwaar maken. De overbelaste belastingdienst krijgt dan net als vorige jaren weer dozen met bezwaren te verwerken en zullen niet veel anders kunnen dan een massaalbezwaarprocedure instellen en dan begint het weer van voren af aan alleen dan voor beleggers.
Idem vastgoedeigenaren en obligatiehouders.

En dat alles omdat 'computer says no' voor werkelijk rendement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Afas schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:13:
[...]

En dat alles omdat 'computer says no' voor werkelijk rendement
Beleidsmakers zeggen nee zul je bedoelen. Computers voeren de gegeven instructies uit, maar wie bepalen welke instructies er gegeven moeten worden?

Software is het makkelijkste deel van het werkelijk rendement verhaal. Wetgeving en beleid en de uitvoering daarvan door Nederlandse instellingen is het lastige. Maar geef vooral de IT de schuld, dat doet het politiek altijd goed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 24-03-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Zr40 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:35:
[...]

Beleidsmakers zeggen nee zul je bedoelen. Computers voeren de gegeven instructies uit.

Software is het makkelijkste deel van het werkelijk rendement verhaal. Wetgeving en beleid en de uitvoering daarvan door Nederlandse instellingen is het lastige. Maar geef vooral de IT de schuld, dat doet het politiek altijd goed ;)
Dus jij zegt dat de ICT problemen en verouderde systemen waar al jaren in de kamer over gesproken wordt als reden waardoor aanpassingen niet kunnen onzin zijn? Dat is nogal een bewering.

Terug naar de beurs: Het is weer een rode dag vandaag en de vraag is of we richting stabilisatie gaan of dat de vertrouwensproblemen te groot zijn. De kwartaalcijfers zijn nog even weg maar dat zal voor de iets langere termijn erg bepalend worden of de beurs een beetje stand kan houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MneoreJ
Afas schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:39:
Dus jij zegt dat de ICT problemen en verouderde systemen waar al jaren in de kamer over gesproken wordt als reden waardoor aanpassingen niet kunnen onzin zijn? Dat is nogal een bewering.
Het probleem zit hem vooral in "waar al jaren over gesproken wordt" en niet de systemen zelf. Die zijn uiteindelijk het probleem geworden, ja.

Natuurlijk is het upgraden/geleidelijk vervangen van die systemen een enorme klus, maar het zit toch echt bij de politiek dat die klus somehow maar niet geklaard kan worden. Jaar in jaar uit. Het wordt niet alleen niet beter, het wordt erger.

In die zin is het onvermogen van de belastingdienst om vooruit te komen wel een mooie graadmeter van de politiek van de afgelopen decennia: schuiven, praten, vingerwijzen, maar niet oplossen, en van de crisissen die daaruit rollen maken we politiek kapitaal. Het probleem is te groot om in één kabinet aan te kunnen pakken, dus kunnen we het helemaal niet en schuiven we maar met die ministers van Financiën. Die kunnen altijd weer sorry zeggen en door naar een andere functie, weg van de minste weerstand.

Maar inderdaad, dit is meer iets voor het NL politiek topic, of het dedicated VRH topic.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
Ik heb wel eens gehoord dat de Belastingdienst de 2e Kamer om 1 jaar stabiele wetgeving heeft gevraagd zodat ze zich kunnen focussen op het achterstallig onderhoud. Helaas kwam die stabiliteit nooit.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
https://www.nu.nl/economi...eer-onwaarschijnlijk.html

Oh gelukkig.

Dit is er weer een om te bewaren haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Daar heeft hij later geen actieve herinnering meer van :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ok, maar wat verwachten jullie dan dat hij zegt? Hij wordt hier naar gevraagd door een aantal journalisten. Enige twijfel over de soliditeit van de banken bij Rutte zou mogelijk tot paniek onder de bevolking kunnen leiden. Ergo, dit is het enige wat hij kan zeggen. Daarnaast heeft hij gewoon een punt als hij zegt dat banken beter gekapitaliseerd zijn dan ten tijde van de GFC.

[ Voor 17% gewijzigd door _the_crow_ op 24-03-2023 17:23 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
_the_crow_ schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:22:
Ok, maar wat verwachten jullie dan dat hij zegt? Hij wordt hier naar gevraagd door een aantal journalisten. Enige twijfel over de soliditeit van de banken bij Rutte zou mogelijk tot paniek onder de bevolking kunnen leiden. Ergo, dit is het enige wat hij kan zeggen. Daarnaast heeft hij gewoon een punt als hij zegt dat banken beter gekapitaliseerd zijn dan ten tijde van de GFC.
Zeker. Hij heeft ook geen keus. Bij elk ander antwoord riskeert hij een self-fullfilling prohecy.

Maar het blijft hilarisch. De nieuwswaarde is nul p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
Wie is er nu de dwaas? De man die een opleiding geschiedenis heeft gedaan, de journalist die die man vraagt naar de stabiliteit van het bankensysteem, de redacteur die dat op een website publiceert, Jan Publiek die zulke dingen verwacht te lezen, of de persoon die er in online forums naar wijst en lacht?

spoiler:
Allemaal, natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door MneoreJ op 24-03-2023 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

(Verkeerde venster)

[ Voor 198% gewijzigd door eamelink op 25-03-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 22:57
Jaaropgave voor de inkomstenbelasting, hoe gaat dat bij IBKR? Alles al automatisch ingevuld, krijg je een overzichtelijke jaaropgave, of...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:58
catchingfire schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:11:
Jaaropgave voor de inkomstenbelasting, hoe gaat dat bij IBKR? Alles al automatisch ingevuld, krijg je een overzichtelijke jaaropgave, of...?
Ik zit niet bij ibkr maar Lynx, maar dat is waarschijnlijk vergelijkbaar.

1) gegevens waren niet vooraf ingevuld

2) er wordt een jaaroverzicht gegeven, maar vond dit niet ideaal, vnl bij de dividend inkomsten worden deze niet per land weergegeven, terwijl de belastingdienst invoer wel per land is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Voor dividend per land is er een aparte rapportage die je kan opvragen: Account Management -> Reports -> Tax Documents -> Dividend Report. De sectie 'Dividend Summary by Country' is wat je zoekt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Die nucleaire bank meltdown begint aardig te manifesteren.

Ik ken wat mensen in de industrie, die zijn allemaal op kantoor dit weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

DutchManticore schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 22:47:
Die nucleaire bank meltdown begint aardig te manifesteren.

Ik ken wat mensen in de industrie, die zijn allemaal op kantoor dit weekend
Wat kunnen ze op kantoor dat ze thuis niet kunnen dan?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:58

franssie

Save the albatross

Sport_Life schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:05:
[...]

overleggen, taken verdelen, samenwerken heet dat geloof ik. Is bij enige druk op de ketel wel zo handig om dat on-site te doen.

Geen idee overigens of die bewering van dat doorwerken in het weekeinde klopt. Kan ook om het wederrom steeds falende betaalsysteem van ING gaan immers, idereen kent wel iemand bij een bank.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sineplex
Niet alleen bij banken maar ook bij andere financiele instellingen. Exposure in kaart brengen (direct en indirect) en assets verplaatsen. Het weekend waarin er onrust was omtrent SVB hebben bepaalde teams het hele weekend gewerkt. Afgelopen weekend zelfde verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

franssie schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:11:
[...]

overleggen, taken verdelen, samenwerken heet dat geloof ik. Is bij enige druk op de ketel wel zo handig om dat on-site te doen.

Geen idee overigens of die bewering van dat doorwerken in het weekeinde klopt. Kan ook om het wederrom steeds falende betaalsysteem van ING gaan immers, idereen kent wel iemand bij een bank.
Mag hopen dat er enige protocollen zijn voor dergelijke situaties (als het al code rood is). Kan me niet voorstellen dat er nou zoveel handmatig moet worden uitgezocht waarbij de computer ook veel kan betekenen, in een voor een bank niet onrealistisch scenario na 2008.
Het is 2023 , niet 1999 toen de Millennium eraan kwam ;) ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 25-03-2023 23:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:58

franssie

Save the albatross

Sineplex schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:12:
Niet alleen bij banken maar ook bij andere financiele instellingen. Exposure in kaart brengen (direct en indirect) en assets verplaatsen. Het weekend waarin er onrust was omtrent SVB hebben bepaalde teams het hele weekend gewerkt. Afgelopen weekend zelfde verhaal.
exposure kan je niet in kaart brengen, tenminste niet de indirecte exposure en daar zit het liquiditeitsrisico. Als jij mij EUR 100 schuldig bent, en jij geen risico bank bent kan ik niet zeggen dat ik geen exposure heb want ik weet niet waar jij dat geld weer hebt uitgezet. Dat was de grap van de hypotheken die gesecuriseerd waren. Een sinterklaascadeau met 300 wikkels en 400 gedichten.

EDIT: @Sport_Life er zijn zoveel transacties, een soort bloackchain zou kunnen helpen. Maar voor nu weet je niet waar je buurman jouw eigen boormachine weer aan heeft uitgeleend en of je die terugkrijgt.

Ik maak me nog weinig zorgen voor de NL sector en denk dat de DE bank CDS ook een marktspelletje kan zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 25-03-2023 23:20 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore
Sport_Life schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:16:
[...]

Mag hopen dat er enige protocollen zijn voor dergelijke situaties (als het al code rood is). Kan me niet voorstellen dat er nou zoveel handmatig moet worden uitgezocht waarbij de computer ook veel kan betekenen, in een voor een bank niet onrealistisch scenario na 2008.
Het is 2023 , niet 1999 toen de Millennium eraan kwam ;) ;).
Heb zelf lang bij een bank gewerkt, en dat is echt standaard hoor. Als de risk desk op vrijdag om half 9 belt ben je gewoon je weekend kwijt. Iedereen die ook maar iets met manager in de naam heeft staan mag opdraven. Bij mij al eens voorgekomen dat ik halverwege het derde biertje op een verjaardag gewoon de jas aan kon doen en naar kantoor kon komen.

Dan werd een hotel in de buurt gereserveerd, en snachts om half twee in de lobby kwam je personeel van alle banken met een kantoor in de buurt tegen.

Met log4j was dat bijvoorbeeld zo. Al wat dat technisch van aard, in plaats van financieel. Daar heeft de DNB veel stennis over gemaakt in de weekenden.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchManticore op 25-03-2023 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
Zr40 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:48:
Voor dividend per land is er een aparte rapportage die je kan opvragen: Account Management -> Reports -> Tax Documents -> Dividend Report. De sectie 'Dividend Summary by Country' is wat je zoekt :)
dank je

jammere is wel dat dit rapport een ander bedrag bij Dividend belasting geeft dan het jaaroverzicht (niet een paar centen, maar 10 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakaleek
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:31
helloitsme schreef op zondag 26 maart 2023 @ 08:59:
[...]

dank je

jammere is wel dat dit rapport een ander bedrag bij Dividend belasting geeft dan het jaaroverzicht (niet een paar centen, maar 10 euro)
Misschien kwamen die 10 euro uit Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
freakaleek schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Misschien kwamen die 10 euro uit Nederland?
nee, daar zit het verschil niet in.
heb ook niet zo'n zin om het op aandeel niveau te gaan uitzoeken eigenlijk. stuur wel een mail naar Lynx.

edit: ben er al achter: er lijkt een fout in de jaaropgave te staan. Er staan bij mij 2 dividenduitkeringen met een bruto waarde van 0 tussen, waarbij wel dividendbelasting staat (bij elkaar 10 euro)

edit 2: dat is toch niet de fout. Die 2 regels betreffen een soort terugstorting van dividendbelasting, het zijn namelijk positieve bedragen, geen negatieve.

geen idee wat Lynx / IB hier aan het doen is.

[ Voor 46% gewijzigd door helloitsme op 26-03-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

DutchManticore schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:47:
[...]

Heb zelf lang bij een bank gewerkt, en dat is echt standaard hoor. Als de risk desk op vrijdag om half 9 belt ben je gewoon je weekend kwijt. Iedereen die ook maar iets met manager in de naam heeft staan mag opdraven. Bij mij al eens voorgekomen dat ik halverwege het derde biertje op een verjaardag gewoon de jas aan kon doen en naar kantoor kon komen.

Dan werd een hotel in de buurt gereserveerd, en snachts om half twee in de lobby kwam je personeel van alle banken met een kantoor in de buurt tegen.

Met log4j was dat bijvoorbeeld zo. Al wat dat technisch van aard, in plaats van financieel. Daar heeft de DNB veel stennis over gemaakt in de weekenden.
Mja ik lees bij jou vaak door de regels door (te) veel negatief sentiment, het zal allemaal wel loslopen denk ik.

Dit is geen kritiek naar jou hoor, het geeft wel een leuke dimensie aan aan een topic wat anders een verkapt fondsen beleggen reeks is.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 26-03-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Er is gewoon veel onzekerheid in de bank en wat hierboven gezegd wordt is heel juist: als je veel geld van bank xyz tegoed hebt in de vorm van bijv. Spaargeld dan is die bank zo sterk of zwak als haar debiteuren alleen is dat voor die bank ook niet inzichtelijk.
Dus iedereen kijkt naar elkaar en banken zullen naar ik vermoed proberen assets liquide of kort te maken en minder langlopend spul te financieren/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lordy79 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:29:
Er is gewoon veel onzekerheid in de bank en wat hierboven gezegd wordt is heel juist: als je veel geld van bank xyz tegoed hebt in de vorm van bijv. Spaargeld dan is die bank zo sterk of zwak als haar debiteuren alleen is dat voor die bank ook niet inzichtelijk.
Dus iedereen kijkt naar elkaar en banken zullen naar ik vermoed proberen assets liquide of kort te maken en minder langlopend spul te financieren/kopen.
Waarom verhogen grootbanken de variabele spaarrente dan niet ? Die staat op hooguit 0,5% terwijl internet banken of buitenlandse banken boven de 1-2% zitten.
Dat trekt toch meer liquide aan? Ten koste van assets.
Of zeg ik nou iets stoms ? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Sport_Life schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:40:
[...]

Waarom verhogen grootbanken de variabele spaarrente dan niet ? Die staat op hooguit 0,5% terwijl internet banken of buitenlandse banken boven de 1-2% zitten.
Dat trekt toch meer liquide aan? Ten koste van assets.
Of zeg ik nou iets stoms ? ;)
Nee dat lijkt me een heel valide punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@helloitsme ik heb ook verschil, van 20 dollar in mijn geval, tussen het activity statement over het gehele jaar en het separate dividend report. Straks even puzelen. Zit het bij jou ook in de USD dividend uitkeringen?

//edit: 3 verschillende raporten komen bij mij in ieder geval onder de streep op exact hetzelfde bedrag in withholding taxes uit in euros.

[ Voor 24% gewijzigd door pdukers op 26-03-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
pdukers schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:03:
@helloitsme ik heb ook verschil, van 20 dollar in mijn geval, tussen het activity statement over het gehele jaar en het separate dividend report. Straks even puzelen. Zit het bij jou ook in de USD dividend uitkeringen?

//edit: 3 verschillende raporten komen bij mij in ieder geval onder de streep op exact hetzelfde bedrag in withholding taxes uit in euros.
dus dan klopt het jaaroverzicht waarschijnlijk niet?

verschil zit bij mij i.d.d. ook in US

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Sport_Life schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:05:
Nu ben ik niet thuis in de banking wereld. Maar in een aantal bedrijven met activiteiten in de VS was het fysiek bij elkaar komen eigenlijk puur om een digitale chat geschiedenis te ontwijken die bijvoorbeeld weer in rechtszaken opgevraagd kunnen worden (VS recht). (naast het oubollige loyaliteit op kantoor laten zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taxcommunism
Weet iemand of het volgende fonds een FBI status heeft? In de prospectus uit 2021 staat wel dat ze deze aan het aanvragen zijn. Maar ik kan niets vinden over de huidige status. https://www.abnamro.nl/nl...ie/beleggingsfondsen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@helloitsme Ik heb mijn delta gevonden. Ik heb een 4-tal "Payment in Lieu of Dividend - US Tax" entries op het activity statement staan die als een aparte sectie in het separate dividend report staan.

Logisch en daarom klopt het totaal ook.

[ Voor 13% gewijzigd door pdukers op 26-03-2023 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Sport_Life schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Mja ik lees bij jou vaak door de regels door (te) veel negatief sentiment, het zal allemaal wel loslopen denk ik.

Dit is geen kritiek naar jou hoor, het geeft wel een leuke dimensie aan aan een topic wat anders een verkapt fondsen beleggen reeks is.
Mwah ik denk dat we inmiddels best kunnen stellen dat mijn "nucleaire meltdown bij de banken" niet overstatet was.

En ik denk dat we nog niet alles gezien hebben...

Ik ben voor de korte en middellange termijn absoluut bearish. En dat reflecteert ook in mijn post sentiment en posities.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
DutchManticore schreef op zondag 26 maart 2023 @ 19:58:
[...]
Mwah ik denk dat we inmiddels best kunnen stellen dat mijn "nucleaire meltdown bij de banken" niet overstatet was.
[...]
Die term is kennelijk nogal subjectief. Jij zegt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GI8O0aEd2nEW42HXmQob7UUHOV8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hix5X7t2w2PRxBcHFOwRYYqL.jpg?f=user_large
ik zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b07OaRmWGVHwSB_L-pZfPrG6KK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j9WEKRxy8Dyi4MrGMWfkaBgK.webp?f=fotoalbum_large

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Pagina: 1 ... 150 ... 219 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij