Galactic schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:37:
[...]
PUT geschreven of gekocht?
Mij lijkt het bedrijf te hoog gewaardeerd (ook nu nog na afstraffing vorig jaar). In wezen is het een chip designer. Ook weet ik niet of er nog veel groei zal komen uit de core business. Desktop verkopen vallen terug (prijzen nog verhogen op producten lijkt zo goed als uitgesloten). Voor laptop verkopen, waar groeiverwachtig beter is, lijkt de trend een krachtigere igpu te worden. Daar zijn ze minder goed gepositioneerd.
Dan heb je nog de andere zaken waar ze zich mee bezig houden (waaronder het sterk gehyped AI), maar daarvan zit al wel heel veel verwachting in de koers. Vraag is of het allemaal zo gaat uitspelen. Ik denk slechts gedeeltelijk.
Puts gekocht en zo zie je waarom velen vlak voor de earnings de hedge erbij kopen, calls voor juist in case dat de koers de verkeerde kant opgaat. Zo spectaculair is het nog niet omhoog gespoten en 2 miljoen volume is niet veel. Vandaag zien dat de recente piek op 230 houdt en afgeprijsde puts bijkopen.
Het is een 8-K geworden.
Wat was dat voor een earnings call? Bij de meeste bedrijven is het de resultaten snel bespreken en een Q&A session.
Een uur zeveren over AI (vervangt alle andere onzin en buzzwords dat in hun voorgaande presentaties verteld werd), softwareplatform dat ze nog niet hebben, maar gaan ontwikkelen, markten die nog niet bestaan, enorm veel groei, 300 billion dollar potentieel,... dat eraan komt en ze hebben zelfs letterlijk gezegd "een miljoen maal groei". Uiteraard zeggen ze niks over hun oplopende voorraden, 25% meer kosten, hoe hard dat hun chipverkopen in elkaar gezakt zijn,...
Ze praten alsof dat ze een softwarebedrijf zijn ipv een bedrijf die chips ontwerpt en verkoopt.
Ik kan voorstellen dat iemand die niet aan hun gezever gewend is, zit te denken "Is this dotcom or 2008 all over again?" We are in a bubble!". Een oneindeloze stroom aan dromen, fantasieën,... dat ze vertellen bij in elkaar gezakte earnings.
Propaganda en klein beetje meer omzet dan verwacht werkt misschien op retailbeleggers, de analisten rekenen met cijfers. Het is niet omdat een aandeel in 5 jaren veel waard kan zijn, dat het in half jaar tot een jaar niet nog veel lager kan zakken.
SANTA CLARA, Calif., Feb. 22, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- NVIDIA (NASDAQ: NVDA) today reported revenue for the fourth quarter ended January 29, 2023, of $6.05 billion, down 21% from a year ago and up 2% from the previous quarter.
GAAP earnings per diluted share for the quarter were $0.57, down 52% from a year ago and up 111% from the previous quarter.
https://investor.nvidia.c...-Fiscal-2023/default.aspx
Omzet 21% gezakt tov vorig jaar en EPS 52% gezakt terwijl de koers ongeveer zo hoog is als een jaar geleden.
[
Voor 12% gewijzigd door
rapture op 23-02-2023 09:51
]