Toon posts:

Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Jakkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:58
Punkrocker schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:47:
Heeft er iemand al eens wat besteld op MisterBricks?

Mijn vrouw wou de Ninja stadstuinen graag hebben en die was daar het goedkoopst. Ik heb hier in het topic gezocht maar kwam de shop niet tegen. Aan de hand van diverse reviews besloten om het daar te bestellen. (ik ben altijd voorzichtig met bestellingen bij webshops die ik nog niet ken.)
Doos kwam de volgende dag al binnen. Verpakt in een andere passende doos. Netjes verzorgt allemaal.
Wat ons betreft een aanrader deze winkel.
Ik heb er tot nu toe ook alleen nog maar goede ervaringen mee. Prima webshop!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 26-11 14:34

Punkrocker

Mostly harmless

redfoxert schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:53:
[...]

Prima webshop. Vorig jaar Assembly Square voor een goede prijs besteld. Staat nog op zolder in de omdoos want nog geen tijd gehad om te bouwen :D
Die heeft ze erna besteld. Erg mooie doos ook.
De Corona zorgbonus heeft ze goed besteed. 8)

"What do you get if you multiply six by nine..."

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
berto52 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 00:30:
Heb tot nu 10 Lego sets besteld bij Amazon (DE en NL). Alles onbeschadigd en in een Amazon doos. Alleen soms weinig of geen opvulmateriaal. Alleen maar Lego dozen gekocht, geen dingen die in een envelop passen.
Het zijn ook Lego dozen, die enveloppen die ze gebruiken zijn best groot. Toevallig heb ik er net 1tje binnen gekregen. Het gaat om de 71745. Dat is dus geen hele grote doos, maar ook weer niet de kleinste die er zijn.

Hier zit hij nog in de enveloppe:

En hier is hij er uit:

Zoals je kan zien heeft die enveloppe geen enkele stevigheid, die zakt gelijk in elkaar. Dus als er iets zwaars op valt of hij komt klem te zitten tussen andere zware dozen dan is de Lego doos zelf degene die de klappen op vangt.

Deze is dus prima aangekomen (en zo is het ook meestal), wat goed uitkomt want het is een cadeautje voor iemand anders.

Maar ik heb ook al een paar keer gehad dat de Lego doos ingedeukt was.

Ik heb trouwens een paar dozen tegelijk besteld en dat is dus ook geen garantie dat er 1 grote stevige omdoos wordt gebruikt. Die andere Lego dozen moeten nog komen.

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:02
Weet iemand of je meerdere VIP kortingsbonnen van hetzelfde bedrag kan gebruiken?

• TestDummie
  • Registratie: oktober 2018
  • Niet online
Sjurm schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:52:
Weet iemand of je meerdere VIP kortingsbonnen van hetzelfde bedrag kan gebruiken?
Je kan meerdere gebruiken, zoveel als je wilt zelfs :P

https://www.reddit.com/r/...go_vip_discount_codes_to/

• JeroenE
  • Niet online
berto52 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 00:30:
Heb tot nu 10 Lego sets besteld bij Amazon (DE en NL). Alles onbeschadigd en in een Amazon doos. Alleen soms weinig of geen opvulmateriaal. Alleen maar Lego dozen gekocht, geen dingen die in een envelop passen.
Hierbij nog een voorbeeld, nu wel met deuken. Deze envelop is trouwens nog groter dan die ik eerder kreeg, maar van dun papier in plaats van dik papier.

Dat is natuurlijk niet zo leuk als je deze doos kado wil geven.

• Roland_EM25
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:28

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik had via Lego.nl twee grote “tan” baseplates besteld van 32x32 studs.

Vandaag ontvangen in een bubbel enveloppe. En jullie raden het al, aardig verbogen.
Als ik de plates op tafel leg staan alle randen/hoeken omhoog :(

Contact gehad met Lego en ze sturen nieuwe op, met de vraag of ze ze deze keer wel in een doos versturen nog geen reactie vernomen…

Jammer, ik wilde eigenlijk vanavond aan m’n gebricklinkte brick bank beginnen.

Vind het wel bijzonder dat Lego zelf ze zo onbeschermd opstuurt!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• JeroenE
  • Niet online
@Roland_EM25 Zelfs als ze in een doos zitten dan zijn ze vaak een beetje gebogen. Meestal wordt het iets beter als je er een gebouw opzet, maar dan nog vind ik dat de randjes altijd een klein beetje blijven omhoog staan bij de modulars.

• berto52
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 24-11 22:34
Mijn derde bestelling bij Lego webshop. Zijkant en bovenkant niet goed verpakt.

• Sjurm
Ik kreeg gisteren trouwens een mailtje dat de bestellingen bij Lego langer dan normaal duren vanwege de vele bestellingen. Ik heb 16 september besteld en de status is nog steeds 'In magazijn'

• Vitruvius
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23:20
Roland_EM25 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:25:
Ik had via Lego.nl twee grote “tan” baseplates besteld van 32x32 studs.

Vandaag ontvangen in een bubbel enveloppe. En jullie raden het al, aardig verbogen.
Als ik de plates op tafel leg staan alle randen/hoeken omhoog :(

Contact gehad met Lego en ze sturen nieuwe op, met de vraag of ze ze deze keer wel in een doos versturen nog geen reactie vernomen…

Jammer, ik wilde eigenlijk vanavond aan m’n gebricklinkte brick bank beginnen.

Vind het wel bijzonder dat Lego zelf ze zo onbeschermd opstuurt!
Volgende keer een sleutelhanger mee bestellen, vaak pakken ze dan wel een doos omdat het gecombineerd is. Laatste keer een CMF + sleutelhanger besteld en dit zat zelfs in een doos... :)

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:45
Sjurm schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:14:
Ik kreeg gisteren trouwens een mailtje dat de bestellingen bij Lego langer dan normaal duren vanwege de vele bestellingen. Ik heb 16 september besteld en de status is nog steeds 'In magazijn'
Ik had de kerstset, everyone is awesome en een dino (en de gratis Charles D. set) besteld. Alles op de kerstset binnen 3 dagen binnen. Kerstset volgt ergens deze week.

• Roland_EM25
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:28

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik heb onderstaande foto's van de baseplate naar Lego gemaild:

Als het goed is binnen een dag of vijf de vervangende platen binnen. Ik ben benieuwd!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• Rowe1981
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22-09 14:02
Ik had ooit de Lego Technic Porsche (oranje) bij Amazon.de gekocht en had daarbij aangegeven om deze in te laten pakken :p Ik dacht: leuk, kan ik hem uitpakken.
De doos zat in een enorme groene nylon achtige zak, dichtgeknoppt met een lang lint. Dit zat dan weer in een nog grotere doos... Er zijn betere manieren om dit in te pakken, maar gelukkig was de doos niet beschadigd. Echter zou ik hier niet meer voor kiezen om dergelijke dozen zo in te laten pakken denk.
Over het algemeen zit er wel een doos omheen, tenzij het in een envelop past, zoals hierboven te zien.

Lego zelf qua verzending: het hangt ook af van betalingswijze uiteraard wanneer deze in het magazijn is klaargezet, maar vanaf dat moment wordt het hier vrijwel altijd binnen 1 a 2 werkdagen geleverd: behoorlijk rap. Heb er al vaker bij Lego besteld.

[Voor 24% gewijzigd door Rowe1981 op 22-09-2021 09:04]

• Rowe1981
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22-09 14:02
berto52 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:30:
Mijn derde bestelling bij Lego webshop. Zijkant en bovenkant niet goed verpakt.
Is voor het eerst dat ik zie dat ze papier gebruiken qua opvullen...wellicht in het kader van minder plastic dat de kussentjes eruit gaan..? Wel zonde dit!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 05:43
Rowe1981 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:59:
Ik had ooit de Lego Technic Porsche (oranje) bij Amazon.de gekocht en had daarbij aangegeven om deze in te laten pakken :p Ik dacht: leuk, kan ik hem uitpakken.
De doos zat in een enorme groene nylon achtige zak, dichtgeknoppt met een lang lint. Dit zat dan weer in een nog grotere doos... Er zijn betere manieren om dit in te pakken, maar gelukkig was de doos niet beschadigd. Echter zou ik hier niet meer voor kiezen om dergelijke dozen zo in te laten pakken denk.
Over het algemeen zit er wel een doos omheen, tenzij het in een envelop past, zoals hierboven te zien.
Had je toen de betaalde cadeauoptie gekozen (3,99)? Bij Amazon kun je veelal ook kiezen voor de gratis optie om een bericht toe te voegen aan de bestelling. Die optie verschijnt in de laatste bestelstap. Dan wordt er een klein briefje met je bericht op thermisch papier bijgevoegd.

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
Wally2002 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:00:
[...]

Had je toen de betaalde cadeauoptie gekozen (3,99)? Bij Amazon kun je veelal ook kiezen voor de gratis optie om een bericht toe te voegen aan de bestelling. Die optie verschijnt in de laatste bestelstap. Dan wordt er een klein briefje met je bericht op thermisch papier bijgevoegd.
De gratis optie kan ook zijn dat je de productdoos krijgt met daarop het verzendlabel én je persoonlijke bericht geplakt. Eenmaal gehad denkende dat ze hem dan wel zouden verpakken in een doos :)

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:33
Gisteren was spontaan Corner garage beschikbaar bij een Intertoys in de buurt voor €169.
Heb m nu tenminste binnen. Eens kijken wanneer ik tijd heb.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• johnb52
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22:56
GAIAjohan schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 23:29:
Gisteren was spontaan Corner garage beschikbaar bij een Intertoys in de buurt voor €169.
Heb m nu tenminste binnen. Eens kijken wanneer ik tijd heb.
Ik heb m ook gisteren besteld en nu staat ie te shinen naast me op de grond (msib!)

[Voor 35% gewijzigd door johnb52 op 27-09-2021 21:35]

• Jolly_Jumper
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23:13
Luuk89 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:58:
Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met het door Intertoys annuleren van in de aanbieding gekochte Lego sets? De reden was dat de desbetreffende set op was. De volgende dag kon ik hem weer bestellen in de webshop(voor de reguliere prijs welteverstaan). Ook ging het om een set die nog lang niet EOL is en dus sowieso wel weer op voorraad zou komen. Ik heb de dame van de klantenservice proberen uit te leggen dat je overeenkomsten niet eenzijdig op kan zeggen zonder gegronde reden en dat het voor Intertoys niet blijvend onmogelijk is het product te leveren, maar ze bleef er in hangen dat dit de procedures waren en dat de procedures van Intertoys blijkbaar voorrang hebben op de Nederlandse wet- en regelgeving. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Hier helaas een eerste en (soortgelijke) slechte ervaring. Afgelopen zaterdag naar aanleiding van deze post BBotman in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic" desbetreffende set gekocht en betaald via iDeal. Gekozen voor thuislevering en daarbij gekozen dat het vandaag verstuurd en morgen dus geleverd zou worden (neem dit soort dingen liever zelf aan thuis en daarom gekozen voor latere verzending). Set is t/m maandag nog beschikbaar geweest voor thuislevering vanaf de webshop. Vandaag begin van de avond het volgende bericht ontvangen:
Beste Jolly_Jumper,

We hebben vervelend nieuws voor je. We kunnen je Intertoys bestelling met bestelnummer xxxx helaas niet aan je leveren. Je krijgt zo snel mogelijk je geld van ons terug. Heb je betaald via iDEAL, creditcard of PayPal? Dan gaat terugbetaling vanzelf. Heb je gekozen voor Afterpay? Dan betaal je niets. Heb je betaald met een kadokaart? Je ontvangt zo snel mogelijk een nieuwe kadokaart van ons.

Artikelnaam Artikelnummer Aantal
LEGO Creator garage op de hoek 10264 1977572 1

Een welgemeend sorry, we hopen je snel weer terug te zien in een van onze winkels of op Intertoys.nl.
Al met al een erg vreemde gang van zaken, het lijkt wel alsof ze alle eerdere leveringen gewoon verstuurd hebben en ik door de latere gekozen levering achter het net heb gevist 8)7. Denk toch maar voor de standaardprijs bij Lego zelf halen zodra er een leuke GWP bij zit.

• livranca
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 26-11 16:20
Jolly_Jumper schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:05:
[...]

Hier helaas een eerste en (soortgelijke) slechte ervaring. Afgelopen zaterdag naar aanleiding van deze post BBotman in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic" desbetreffende set gekocht en betaald via iDeal. Gekozen voor thuislevering en daarbij gekozen dat het vandaag verstuurd en morgen dus geleverd zou worden (neem dit soort dingen liever zelf aan thuis en daarom gekozen voor latere verzending). Set is t/m maandag nog beschikbaar geweest voor thuislevering vanaf de webshop. Vandaag begin van de avond het volgende bericht ontvangen:

[...]

Al met al een erg vreemde gang van zaken, het lijkt wel alsof ze alle eerdere leveringen gewoon verstuurd hebben en ik door de latere gekozen levering achter het net heb gevist 8)7. Denk toch maar voor de standaardprijs bij Lego zelf halen zodra er een leuke GWP bij zit.
Hier ook helaas hetzelfde…..

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Dinsdag de Volvo 6x6 kieptrailer (42114) gekocht in de aanbieding bij Bol deze week. Helaas tot op heden enkel dat de bezorging vertraagd is. Dat ken ik eigenlijk niet van Bol. Aanbieding was nog online t/m gisteren, maar wel telkens de leverdatum een dag naar achteren. Nu staat ie op 'niet meer leverbaar'.

Volgens Bol chat is het nu niet (meer) leverbaar, hopelijk komt het toch nog wel. Kreeg medegedeeld dat het nog wel weer op voorraad kwam, maar dat ze niet weten wanneer. Geduld hebben dus.

[Voor 3% gewijzigd door Bastien op 02-10-2021 10:23]

You can't learn to tell the truth until you learn to lie

• Vitruvius
livranca schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:01:
[...]

Hier ook helaas hetzelfde…..
Lijkt de standaard procedure, via e-mail krijg je niks voor elkaar. Via Facebook heeft iemand via de chat wel het verschil in een tegoedbon terug gekregen die je binnen een maand uit moest geven. Wellicht proberen? :)

• TestDummie
  • Niet online
In het begin van september heb ik met wat geluk Barracuda Bay weten te bestellen, maar de status is na een maand nog steeds "in backorder". Dit is een set die nog steeds slecht verkrijgbaar is, maar nog niet officieel uitverkocht. Daarnaast zat er ook een VIP-promotie bij die nu voorbij is (de Charles Dickens tribute).

Heeft iemand ervaring met deze situatie? Ik heb al een mailtje gestuurd met de vraag hoe het zit en of het nog lukt met de bijbehorende GWP :)

• HBSVDK
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:29
TestDummie schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:23:
In het begin van september heb ik met wat geluk Barracuda Bay weten te bestellen, maar de status is na een maand nog steeds "in backorder". Dit is een set die nog steeds slecht verkrijgbaar is, maar nog niet officieel uitverkocht. Daarnaast zat er ook een VIP-promotie bij die nu voorbij is (de Charles Dickens tribute).

Heeft iemand ervaring met deze situatie? Ik heb al een mailtje gestuurd met de vraag hoe het zit en of het nog lukt met de bijbehorende GWP :)
Geen zorgen, je krijgt ze vanzelf een keer. De Gwp en piratenset versturen ze wanneer de laatstgenoemde weer op voorraad is. Ik heb vorig jaar ook 2.5 maand moeten wachten tot m'n American diner met dezelfde reden incl gwp's/dubbele punten werd verstuurd.

• TestDummie
  • Niet online
HBSVDK schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:05:
[...]

Geen zorgen, je krijgt ze vanzelf een keer. De Gwp en piratenset versturen ze wanneer de laatstgenoemde weer op voorraad is. Ik heb vorig jaar ook 2.5 maand moeten wachten tot m'n American diner met dezelfde reden incl gwp's/dubbele punten werd verstuurd.
Dank voor je antwoord! Kreeg je toen nog dezelfde GWP als bij de aankoop? Ik hoop stiekempjes dat ik misschien die FC Barcelona GWP krijg :P

• HBSVDK
TestDummie schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:55:
[...]

Dank voor je antwoord! Kreeg je toen nog dezelfde GWP als bij de aankoop? Ik hoop stiekempjes dat ik misschien die FC Barcelona GWP krijg :P
Nee helaas, je krijgt normaal gesproken wat je bij de bestelling besteld hebt met de Gwp van dat moment dus.

• Tc99m
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 00:25

Zojuist de 'kerstorder' binnengekregen.

Nu de logistiek rondom het bezorgen via DPD eindelijk onder controle lijkt te zijn (bij de laatste drie bestellingen geen enkel gedoe meer gehad met onduidelijke levertijden of onhandig proces rondom afleveren bij pick up points), lijkt dat probleem plaats te hebben gemaakt voor middelmatige verpakking. Het karton is dunner, en er zat te weinig papieren vulling in. Zelfde probleem als bij andere bestellingen hier.
De doos van Santa's Visit heeft een flinke deuk, bij de Arrenslee zit er zelfs een gat in de doos.

Met die deuk kan ik nog wel leven (hoewel ik het wel erg slordig vind), maar het gat in de doos vind ik wel erg jammer. Toch maar even contact opnemen met LEGO klantenservice om te kijken wat ze hier aan kunnen doen.

[Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 05-10-2021 12:07]

• gizmokat
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:05
heefd iemand ervaring met https://www.brick-store.eu, ze hebben voor een hoop sets hele leuke prijzen.

• Tc99m
gizmokat schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:14:
heefd iemand ervaring met https://www.brick-store.eu, ze hebben voor een hoop sets hele leuke prijzen.
Nog nooit van gehoord en ik kan ook geen online reviews vinden.

Bij aantal van die van/voor 'aanbiedingen' staan van-prijzen die hoger zijn dan de LEGO adviesprijs. Zo kan ik natuurlijk ook een 'leuke prijs' bieden. Ik weet niet hoe dat in België zit (het lijkt een Belgische webshop te zijn), maar in Nederland mag dat niet zomaar. Overigens zijn de aanbiedingen ook weer niet zó goed als je even op Brickwatch kijkt.

Daarnaast kun je sommige sets alleen maar 'vooruit bestellen' (wat er denk ik op wijst dat je wel nu alvast mag betalen, maar je maar moet wachten of ze ook iets kunnen leveren).

"If it looks too good to be true, it probably is"

• Bastien
  • Niet online
Domeinnaam is twee maanden geleden geregistreerd, dus erg nieuw nog. Zou het zelf niet doen.

• gizmokat
Omdat de planning is over een tijd en lego stad te maken, kon ik deze aanbieding van treinset en politie set niet laten gaan, treinset was €113 bij bol bij lego €189 en de politie set voor €18.70 bij amazon inclusief verzendkosten is bij lego €39.95.

En mocht het hele idee om een stad te maken om een of andere reden niet doorgaan dan heeft mij dochtertje leuke sets om mee te spelen.

• Jolly_Jumper
Tc99m schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:55:Het karton is dunner, en er zat te weinig papieren vulling in. Zelfde probleem als bij andere bestellingen hier.
Ik heb hier ook een kerstorder ontvangen (2x arrenslee en 2x kerstkrans). Hier gelukkig wel alle dozen in goede staat ontvangen. Waar ze voorheen altijd de dozen opvulden met sealed air:

lijken ze dat nu niet meer te doen (ook geen papier of iets dergelijks).

• Tc99m
Tc99m schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist de 'kerstorder' binnengekregen.

Nu de logistiek rondom het bezorgen via DPD eindelijk onder controle lijkt te zijn (bij de laatste drie bestellingen geen enkel gedoe meer gehad met onduidelijke levertijden of onhandig proces rondom afleveren bij pick up points), lijkt dat probleem plaats te hebben gemaakt voor middelmatige verpakking. Het karton is dunner, en er zat te weinig papieren vulling in. Zelfde probleem als bij andere bestellingen hier.
De doos van Santa's Visit heeft een flinke deuk, bij de Arrenslee zit er zelfs een gat in de doos.

Met die deuk kan ik nog wel leven (hoewel ik het wel erg slordig vind), maar het gat in de doos vind ik wel erg jammer. Toch maar even contact opnemen met LEGO klantenservice om te kijken wat ze hier aan kunnen doen.
Reactie van LEGO gehad, ik kan omruilen of ik krijg 3000 VIP punten (€ 20,- korting). Ga denk ik voor het laatste. Netjes opgelost!

• Tc99m
Jolly_Jumper schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:44:
[...]

Ik heb hier ook een kerstorder ontvangen (2x arrenslee en 2x kerstkrans). Hier gelukkig wel alle dozen in goede staat ontvangen. Waar ze voorheen altijd de dozen opvulden met sealed air:

[Afbeelding]

Ik heb ook wel eens gehad dat de doos alleen in een kartonnen omdoos zat zonder extra vulling, zo lang die redelijk aansluit en de omdoos verder stevig is, hoeft dat geen probleem. Alleen was dat bij mij dus niet het geval (had ook nog een paar kleinere sets besteld dus het schoof ook nogal, ondanks het aanwezige papier).

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:06

slaay

Natuurbeleven.com

gizmokat schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:14:
Kom net dit tegen op deze pagina: https://www.brick-store.eu/levertijd/
In verband met drukte in de werkplaats kan het voorkomen dat door ons gemonteerde fietsen een werkdag later geleverd worden.
Nog wat meer informatie:
https://trendstop.knack.b...45339/internet-shops.aspx
https://www.facebook.com/...841/?source=post_timeline
https://www.speelgoed-outlet.com/

Dich bis echt unne foëzen haas

• QuattroNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:34

QuattroNL

It is I.

Jolly_Jumper schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:44:
[...]

[Afbeelding]

Hier ook.
Niks geen vulling in de doos.
De omdoos was redelijk gedeukt maar de inhoud was zowaar in prima staat.
Ik zal wel mazzel gehad hebben...

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• gizmokat
Vandaag de ninjago gardens en vuurdraak binnen van de intertoys actie, komt kruidvat ook weer met een goeie actie🤔, daar ook maar van geprofiteerd die was te goed om te laten gaan, hoop dat er voorlopig geen acties zijn met lego die ik leuk vind begin een beetje bankroet te raken.

• Bastien
  • Niet online
Ik heb onlangs een bestelling gedaan bij Lego zelf. Vier artikelen waarvan er inmiddels drie in twee zendingen zijn geleverd. Nummer vier zal ooit wel komen. Lekker efficiënt. :+

Maar geen klachten over gekneusde dozen. Het zit alleen in een kartonnen doos, maar die is aardig stevig en wat er binnenin zit kan wel bewegen maar zou nooit gedeukt moeten worden en dat is het bij mij ook niet. Ook geen schade aan de buitenste doos. Misschien geluk met de coureurs? Of Lego verstuurt beschadigde verpakkingen, kan natuurlijk ook.

In ieder geval kan kerstmis beginnen... slee, krans en ballen zijn binnen. :P

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik zie hier nog geen input over CDiscount, die nu 21320 (Dino-fossielen) in de aanbieding hebben voor 49,99 ex. 2,99 verzenden. Dus ik bied mijzelf hierbij aan als proefkonijn, heb de set zojuist besteld. :)
Ik zal mijn ervaringen hier tzt posten.

Nomen nescio

• Gim
  • Niet online
gizmokat schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:18:
hoop dat er voorlopig geen acties zijn met lego die ik leuk vind begin een beetje bankroet te raken.
Gaan we nu niet juist een periode in waarin er net als voorgaand(e) ja(a)r(en) vele acties gaan volgen? De stunt/coupon prijzen bij Amazon e.d.? Bol en Amazon zullen het ook dit jaar neem ik aan weer tegen elkaar op willen nemen ;) Hier kun je blij van worden :+

Zie het zo, met LEGO zit je geld tenminste goed geïnvesteerd in bricks... met de energiecrisis ben je het geld kwijt als je overgeleverd bent aan de huidige prijzen :)

[Voor 7% gewijzigd door Gim op 15-10-2021 10:37]

• Mastergo
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21-11 21:27
Dreamland verzend niet naar nederland?

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 02:21
Mastergo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:19:
[...]

Dat klopt wel.. Sommige gebruikers hier komen of wonen in Belgie.

Fun.be verzendt wel naar NL.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Bra-Jo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:43:
Ik zie hier nog geen input over CDiscount, die nu 21320 (Dino-fossielen) in de aanbieding hebben voor 49,99 ex. 2,99 verzenden. Dus ik bied mijzelf hierbij aan als proefkonijn, heb de set zojuist besteld. :)
Ik zal mijn ervaringen hier tzt posten.
Update:
Donderdag de 14e besteld, vrijdag verzendbericht gehad, en netjes vandaag bezorgd vanuit Frankrijk. Prima verpakt, kartonnen doos met een klein beetje vulling, helemaal netjes. Dus wat mij betreft wel een aanrader. :)

Nomen nescio

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Mastergo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:19:
[...]

Je kan het wel laten verzenden naar een Colruyt of dreamland winkel en daar afhalen. Betalen doe je pas bij afhalen. Als je het niet komt afhalen na x tijd dan sturen ze het retour naar het magazijn.

• DCNY
Vraagje: Heeft er iemand ervaring met retourneren bij Lego? Had de kerstkrans gekocht als cadeau, maar die mag retour. Had voor €5,- aan vippunten ingeleverd. Krijg ik €35,- retour of €30,- en worden de vippunten weer bijgeschreven?

Ook kwam ik door de set in aanmerking voor gratis verzenden. Wordt daar nog iets mee gedaan (als in verrekend?)

Heb het uiteraard aan de telefoon gevraagd maar had niet t idee dat die persoon t helemaal wist. Vandaar de vraag naar n ervaringsdeskundige.

• zakkenjongen
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:44
Hele goede ervaring met lego.com bestelling. DPD had pakje 'afgeleverd', maar nooit aangebeld (videodeurbel), geen kaartje in brievenbus, geen mail met buren adres, dus was gewoon kwijt. In buurtapp gevraagd, maar niemand had iets ontvangen.
Melding gemaakt bij DPD, melding gemaakt bij Lego. De volgende dag werd ik alweer gebeld door een heel enthousiaste Lego medewerker die het allemaal wel even opnieuw zou versturen (mind you, 300 euro aan spullen!). Diezelfde avond was dat nog verzonden, en in goede orde aangekomen. Super!!

• Gim
  • Niet online
DCNY schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 05:58:
Vraagje: Heeft er iemand ervaring met retourneren bij Lego? Had de kerstkrans gekocht als cadeau, maar die mag retour. Had voor €5,- aan vippunten ingeleverd. Krijg ik €35,- retour of €30,- en worden de vippunten weer bijgeschreven?

Ook kwam ik door de set in aanmerking voor gratis verzenden. Wordt daar nog iets mee gedaan (als in verrekend?)

Heb het uiteraard aan de telefoon gevraagd maar had niet t idee dat die persoon t helemaal wist. Vandaar de vraag naar n ervaringsdeskundige.
Je hebt een €5 voucher gekocht met VIP punten en die hieraan besteed? Lijkt me het meest logisch dat je €30 teruggestort krijgt. Verder lijkt me dat die VIP punten teruggestort worden of je krijgt een nieuwe voucher (met bepaalde houdbaarheidsdatum, net als de voucher die je gekocht hebt). Ik weet alleen niet hoe het zit met verzendkosten. Als je totale bestelling slechts €30-35 was, dan had je verzendkosten. Ik weet niet hoe LEGO daar mee omspringt.

Ik heb zelf één keer een set retour gestuurd. De VIP punten die ik hieraan besteed had heb ik destijds teruggestort gekregen. Dit dateert echter van voor het nieuwere VIP punten systeem; de tijd dat je geen € vouchers kocht met VIP punten, maar gewoon VIP punten deed inzetten bij het afrekenen.

Je zult de €5 aan VIP punten echter niet als €5 terugkrijgen. Dat zou raar zijn. Dan zou het je gelukt zijn om niks te kopen bij LEGO en geld te krijgen van LEGO. Lijkt me voor een profit bedrijf niet handig :+ VIP punten zijn juist bedoeld om je aan te zetten tot nieuwe aankopen bij LEGO :)

Maar hoezo had je niet het idee dat die persoon het wist? Wat zei die persoon dan precies? En die persoon kon toch ook navraag doen als die het niet zeker wist te vertellen?

Wat je ook kunt overwegen: als de kerstkrans is uitverkocht bij LEGO, verkoop hem door :P

[Voor 18% gewijzigd door Gim op 21-10-2021 11:05]

• HBSVDK
Gim schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Je hebt een €5 voucher gekocht met VIP punten en die hieraan besteed? Lijkt me het meest logisch dat je €30 teruggestort krijgt. Verder lijkt me dat die VIP punten teruggestort worden of je krijgt een nieuwe voucher (met bepaalde houdbaarheidsdatum, net als de voucher die je gekocht hebt). Ik weet alleen niet hoe het zit met verzendkosten. Als je totale bestelling slechts €30-35 was, dan had je verzendkosten. Ik weet niet hoe LEGO daar mee omspringt.

Ik heb zelf één keer een set retour gestuurd. De VIP punten die ik hieraan besteed had heb ik destijds teruggestort gekregen. Dit dateert echter van voor het nieuwere VIP punten systeem; de tijd dat je geen € vouchers kocht met VIP punten, maar gewoon VIP punten deed inzetten bij het afrekenen.

Je zult de €5 aan VIP punten echter niet als €5 terugkrijgen. Dat zou raar zijn. Dan zou het je gelukt zijn om niks te kopen bij LEGO en geld te krijgen van LEGO. Lijkt me voor een profit bedrijf niet handig :+ VIP punten zijn juist bedoeld om je aan te zetten tot nieuwe aankopen bij LEGO :)

Maar hoezo had je niet het idee dat die persoon het wist? Wat zei die persoon dan precies? En die persoon kon toch ook navraag doen als die het niet zeker wist te vertellen?

Wat je ook kunt overwegen: als de kerstkrans is uitverkocht bij LEGO, verkoop hem door :P
ik ben wel eens gecrediteerd door lego; iets van 15 euro. Verzoek van klantenservice heeft wel 1-2 weken bij de financiele afdeling gelegen. Ze doen het dus blijkbaar niet met enige regelmaat.
Wat er gebeurd was: vorig jaar waren in Duitsland alle sets goedkoper door BTW van 16?%. Ik dus iets via de Duitse website besteld en met de lagere BTW op een duits adres gekregen.
paar minuten later via nederlandse webisite een boomhut besteld (200 euro) echter die werd helaas ook verzonden naar datzelfde adres in Duitsland. Na contact met klantenservice konden ze het bezorgadres na verzenden niet meer wijzigen. Op verzoek konden ze wel het BTW verschil crediteren.

• DCNY
Gim schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

HBSVDK schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:23:
[...]

ik ben wel eens gecrediteerd door lego; iets van 15 euro. Verzoek van klantenservice heeft wel 1-2 weken bij de financiele afdeling gelegen. Ze doen het dus blijkbaar niet met enige regelmaat.
Wat er gebeurd was: vorig jaar waren in Duitsland alle sets goedkoper door BTW van 16?%. Ik dus iets via de Duitse website besteld en met de lagere BTW op een duits adres gekregen.
paar minuten later via nederlandse webisite een boomhut besteld (200 euro) echter die werd helaas ook verzonden naar datzelfde adres in Duitsland. Na contact met klantenservice konden ze het bezorgadres na verzenden niet meer wijzigen. Op verzoek konden ze wel het BTW verschil crediteren.
Precies wat ik bedoel, ze zijn niet echt vooruitstrevend wat betreft online shoppen. Werd mij ook verteld dat t ongeveer 30 dagen zou duren voordat ik mijn geld terug had. De beste man zei letterlijk: “eh, volgens mij krijg je gewoon €34,99 terug”

Waarop ik vroeg of ie t zeker wist en hij zei “ja, denk het wel”.

Die €5,- aan vip punten inhouden zou ik snappen, maar als ze ook verzendkosten à €6,95 oid inhouden krijg ik nog geen €25,- terug. Hmm. Misschien toch maar afwachten tot ie uitverkocht is. Dan mag ie voor €35,- gewoon weg, ben geen scalper eej ;)

• milo526
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 22:33
Er was net heel kort een aanbieding bij Amazon op de Machtige dinosaurussen 31058, €17,99 normaal bij lego. Vaak rond de €10 te verkrijgen.
https://www.brickwatch.ne...058/Mighty-Dinosaurs.html

In de aanbieding zojuist heb ik hem weten te scoren voor €4,69, levering op een pakketpunt was gratis.
Dat soort dealtjes kan je toch niet laten liggen.

Ik ben benieuwd of ze hem voor deze prijs daadwerkelijk gaan leveren, maar daar schijnt Amazon wel goed mee om te gaan.

Gezien de aanbieding al verlopen is plaats ik hem hier ipv in het aanbiedingen topic

[Voor 4% gewijzigd door milo526 op 25-10-2021 21:04. Reden: Brickwatch link]

• TestDummie
  • Niet online
milo526 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:04:
Er was net heel kort een aanbieding bij Amazon op de Machtige dinosaurussen 31058, €17,99 normaal bij lego. Vaak rond de €10 te verkrijgen.

In de aanbieding zojuist heb ik hem weten te scoren voor €4,69, levering op een pakketpunt was gratis.

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd of ze hem voor deze prijs daadwerkelijk gaan leveren, maar daar schijnt Amazon wel goed mee om te gaan.

Gezien de aanbieding al verlopen is plaats ik hem hier ipv in het aanbiedingen topic
Die van mij zijn vandaag bezorgd! Een van de kleine voordelen van een gigantisch monopolistisch warenhuis, af en toe verkopen ze dingen voor ver onder de inkoopprijs. Ze komen er nooit achter (of het is beleid? :? ) en het geeft voor mij geen nare nasmaak aan het kopen bij Amazon :P

• Jolly_Jumper
milo526 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:04:

[Afbeelding]

Was afgelopen vrijdag ook (heel kort) voor deze prijs te koop, heb er toen 5 besteld en zaterdagavond netjes ontvangen :).

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik heb, zoals velen, bij Fun een bestelling van Lego gedaan tijdens de 20% actie. De doos is vandaag gekomen maar ik heb veel geluk dat er nog iets in het pakket zat. De Lego doos zat in een iets grotere omdoos van Fun zonder iets van bescherming en de tape van de doos was bijna helemaal los. De doos was enkel nog toe omdat er een klein stukje karton nog niet doorgescheurd was. Gelukkig is de Lego doos op een deukje na onbeschadigd.

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:33
Hier ook een bestelling van Fun, goed verpakt. Allemaal papier om de doos heen, jammer genoeg geen airbags meer.
Doos onbeschadigd hier

[Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 26-10-2021 12:43]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• Kapoen
  • Laatst online: 20:47
Sinds vandaag loopt er bij Dreamland (Belgische winkel) ook een 20% actie op speelgoed, met aankoopdrempel €50. Ze hebben de 10283 NASA Space Shuttle al geruime tijd op €149,00 staan, en aangezien deze op mijn verlanglijstje staat was het vandaag dus het moment om toe te happen. Gisterenavond had ik mijn virtueel mandje al gevuld om dan deze ochtend direct te kunnen bestellen...

*tromgeroffel*
http://www.quickmeme.com/img/53/5306a23cce7eae89d47cac416bfb44390ad54f9aeb16e583895f1eaca57316a0.jpg
Ze hebben blijkbaar wel nog enkele exemplaren liggen in de fysieke winkels, dus ik hoop dan maar via een click&collect alsnog aan deze set te geraken. Ook via die weg konden ze me geen levering garanderen, dus nu is het wachten op de bevestigingsmail/SMS |:(

[Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 29-10-2021 09:27]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• GermanPivo
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:13
Kapoen schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:24:
Sinds vandaag loopt er bij Dreamland (Belgische winkel) ook een 20% actie op speelgoed, met aankoopdrempel €50. Ze hebben de 10283 NASA Space Shuttle al geruime tijd op €149,00 staan, en aangezien deze op mijn verlanglijstje staat was het vandaag dus het moment om toe te happen. Gisterenavond had ik mijn virtueel mandje al gevuld om dan deze ochtend direct te kunnen bestellen...

*tromgeroffel*
[Afbeelding]
Ze hebben blijkbaar wel nog enkele exemplaren liggen in de fysieke winkels, dus ik hoop dan maar via een click&collect alsnog aan deze set te geraken. Ook via die weg konden ze me geen levering garanderen, dus nu is het wachten op de bevestigingsmail/SMS |:(
Beetje jammer wel dat ze niet naar NL verzenden :-(

PVOutput

• Kapoen
GermanPivo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:36:
[...]

Beetje jammer wel dat ze niet naar NL verzenden :-(
Ja dat is helaas een oud zeer van die winkel. Moest je in de grensstreek wonen kan je natuurlijk langs gaan in één van hun winkels, al weet ik niet of ze ook hun klantenkaart (nodig voor sommige extra kortingen zoals die 20%) aanbieden aan Nederlanders.

*edit* en zonet een bevestiging gekregen dat ik mijn bestelling mag gaan ophalen in een winkel hier in de buurt *oef* €119,20 voor die set is geen verkeerde prijs :P

*edit2* ik ben mijn bestelling gaan ophalen in de winkel, en blijkbaar was hun hele stock van de Space Shuttle al gereserveerd. Alles stond aan het afhaalpunt en niets meer in de winkel zelf 8)7

[Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 29-10-2021 19:13]

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 26-11 13:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kak! Wilde bij Dreamland de Sian bestellen, rond 20:00 was ie er nog, was toen even een andere set aan het parten voor de verkoop, en 1,5 uur later op -O- Was de laagste prijs ooit, dus ben benieuwd of dit met Black Friday nog eens langs komt ergens.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• gizmokat
Net het assembly square opgehaald bij de intertoys voor 200 euro😊, stond al op mijn lijstje goeie prijs nu.

Beschadinging op de doos heb ik zelf gedaan, ging toch minder makkelijk op de scooter dan ik dacht.

De doos boeit me verder ook niet ben toch niet van plan om hem te verkopen.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03:43
Vanmorgen een bestelling gedaan via de webshop van lego maar heb daar nog geen confirmatie van gehad. Hebben anderen hier ook last van?

Strava, Twitter

• Japieh
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:16
Ja ik heb tot op heden ook nog geen orderbevestiging gekregen, zal nog wel komen.

• Dieks77
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 26-11 11:39
Webgnome schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:01:
Vanmorgen een bestelling gedaan via de webshop van lego maar heb daar nog geen confirmatie van gehad. Hebben anderen hier ook last van?
Er zijn wel vaker vertragingen, tot meerdere uren, met de orderbevestigingen vooral als er juist nieuwe sets gelanceerd zijn of een unieke GWP waar iedereen bovenop springt.
Zo had ik ineens een dubbele bestelling van de 10295 Porsche 911 staan in maart omdat ik dacht zelf de order niet afgerond te hebben.

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
Ik heb na twee uur een bevestigingsmail van Lego gekregen toen ik om 9:00 de Titanic bestelde. Zal wel goed komen.

• Webgnome
Ik kreeg net een minuut nadat ik de post had gemaakt de mail inderdaad binnen. Moet leren niet zo ongeduldig te zijn ;)

Strava, Twitter

• cherrycoke
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-11 12:09
D. Ninjai schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:00:
Ik heb na twee uur een bevestigingsmail van Lego gekregen toen ik om 9:00 de Titanic bestelde. Zal wel goed komen.
Ik kreeg net een mailtje dat die van mij word nageleverd over 60 dagen.... dat word niet bouwen met kerst Lego kennende.

• jpiwf
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:57

jpiwf

licenced pepernootaddict

Besteld om 10:08, mailtje om 13:45. nog geen mailtje over nalevering. we zien het wel verschijnen.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• WaSteiL
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 26-11 14:34
Bastien schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:22:
Dinsdag de Volvo 6x6 kieptrailer (42114) gekocht in de aanbieding bij Bol deze week. Helaas tot op heden enkel dat de bezorging vertraagd is. Dat ken ik eigenlijk niet van Bol. Aanbieding was nog online t/m gisteren, maar wel telkens de leverdatum een dag naar achteren. Nu staat ie op 'niet meer leverbaar'.

Volgens Bol chat is het nu niet (meer) leverbaar, hopelijk komt het toch nog wel. Kreeg medegedeeld dat het nog wel weer op voorraad kwam, maar dat ze niet weten wanneer. Geduld hebben dus.
Idem hier gebeurd. Aantal keer met ze gebeld en super netjes geholpen. Bestelling gewoon open laten staan. Nu kwam hij weer op voorraad, maar nog geen verzendbevestiging. Dus maar weer gebeld en nu zeggen ze dat hij echt verstuurd gaat worden. Dus als je je bestelling gewoon open had gehouden en nog steeds staat op een status dat verzenden vertraagd is moet je gewoon even bellen.

• Bastien
  • Niet online
WaSteiL schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:10:
[...]

Idem hier gebeurd. Aantal keer met ze gebeld en super netjes geholpen. Bestelling gewoon open laten staan. Nu kwam hij weer op voorraad, maar nog geen verzendbevestiging. Dus maar weer gebeld en nu zeggen ze dat hij echt verstuurd gaat worden. Dus als je je bestelling gewoon open had gehouden en nog steeds staat op een status dat verzenden vertraagd is moet je gewoon even bellen.
Ik zag dat ook gisteravond laat en heb een reply gestuurd op de case die ervoor is aangemaakt. Nog geen reactie helaas.

Ben dit slordige gedrag niet echt gewend van bol, maar ooit zal ie wel komen. Anders bel ik vanavond even als ik eraan denk. In de case gaven ze 10 november aan als verzenddatum, maar dat moet dus wel eerder kunnen.

Edit : zag dat ie vandaag moet worden bezorgd. Eindelijk!
Edit2: en eindelijk binnen na ruim 5 weken. Nu tijd maken om 'm in elkaar te zetten. :P

[Voor 12% gewijzigd door Bastien op 03-11-2021 20:26]

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:06
Heb zonet volgende email ontvangen van Lego, ivm mijn recente order op 01/11 :

We’re sure you’re eager for your order to arrive and we’re working hard to get it to you as soon as possible. We wanted to let you know that we’re receiving a high volume of orders so it’s taking longer than normal to get them packed and shipped.

Here’s what we’re getting ready for you: 21330 Home Alone V29

Now that your order is being prepared, we won’t be able to cancel or make any changes to it.

We’ll be sure to send you another email once your order leaves our warehouse. You can also view your order status online here at any time.

Thanks again for your order and we’re sorry to keep you waiting. We hope you’ll have loads of fun building when everything arrives!

Hopelijk komt de set tegen 10/11 binnen, want deze zal door het gezin gemaakt worden met Sint-Maarten, geen Sinterklaas bij ons ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Maarten_(feest) ).

En nu hopen op dezelfde mail voor mijn andere bestelling (Lego 10294 - Titanic), want dan wordt het kiezen voor de kinderen welke set er gemaakt zal worden op 11/11.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Vitruvius
Ik kreeg een vergelijkbare mail vorige week op een bestelling (4 brickheadz/sleutelhanger), die werd die zelfde avond toen verzonden. Kan dus meerdere kanten op. ;)

[Voor 22% gewijzigd door Vitruvius op 04-11-2021 08:45]

• areyonga
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23-11 15:03
Eergister een bestelling afgehaald bij dreamland. Vrijdag besteld en binnen paar uur een sms dat alles klaar lag. Bij bestelling alles op voorraad (anders kreeg je ook de melding dat iets er niet was) en dus dinsdag (want maandag gesloten) binnen de de 3 werkdagen er naartoe...

Bij afhalen bleek echter dat 1 set er niet lag....en kreeg ik de mededeling dat men niet wist hoe, maar dat de voorraad nu op was en dat men niet kon bestellen.
Toen ik vroeg waarom het dan wel in de bevestiging stond en nota bene ook op de afhaalbon, meldden ze dat ze niet hadden kunnen bellen, want ik had geen belgisch nummer. Raar verhaal en gezegd dat ik het geen probleem vond om het later alsnog een keer op te halen (genoeg tijd nog tot kerst :)

Op de bestelbon en afhaalbon stond dus wel de bestelling compleet verder, dus zou bijna vermoeden dat ze de set wel hadden liggen, maar wellicht aan een ander hebben meegegeven...

Heeft iemand anders een soortgelijke ervaring? Ik ga alsnog een mailtje sturen naar de klantenservice iig, want het voelde alsof ze me met een kluitje het riet in wilden sturen.

• avdieren
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:26
areyonga schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:59:
Eergister een bestelling afgehaald bij dreamland. Vrijdag besteld en binnen paar uur een sms dat alles klaar lag. Bij bestelling alles op voorraad (anders kreeg je ook de melding dat iets er niet was) en dus dinsdag (want maandag gesloten) binnen de de 3 werkdagen er naartoe...

Bij afhalen bleek echter dat 1 set er niet lag....en kreeg ik de mededeling dat men niet wist hoe, maar dat de voorraad nu op was en dat men niet kon bestellen.
Toen ik vroeg waarom het dan wel in de bevestiging stond en nota bene ook op de afhaalbon, meldden ze dat ze niet hadden kunnen bellen, want ik had geen belgisch nummer. Raar verhaal en gezegd dat ik het geen probleem vond om het later alsnog een keer op te halen (genoeg tijd nog tot kerst :)

Op de bestelbon en afhaalbon stond dus wel de bestelling compleet verder, dus zou bijna vermoeden dat ze de set wel hadden liggen, maar wellicht aan een ander hebben meegegeven...

Heeft iemand anders een soortgelijke ervaring? Ik ga alsnog een mailtje sturen naar de klantenservice iig, want het voelde alsof ze me met een kluitje het riet in wilden sturen.
heb je bij dreamland zelf afgehaald?
De laatste keer dat ik bij dreamland wat besteld heb, heb ik het bij een pickuppoint afgehaald. Dat was ergens in een supermarkt in essen. De spullen lagen daar gewoon voor het grijpen voor iedereen in een stellingrek. Je betaalde natuurlijk pas bij de kassa. Maar in theorie heeft iedereen dus toegang tot dat stellingrek en kunnen er dus makkelijk dingen verdwijnen.
Als het wel in dreamland zelf was, ben je even in de winkel gaan kijken of die set er lag?

• areyonga
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23-11 15:03
Ja, was in het dreamland filiaal zelf in Turnhout, niet bij een pick-up point van de colruyt oid.
In de winkel lag de set ook niet op schap, ze pakten de bestellingen uit hun eigen "magazijn" naast de pick-up balie zeg maar...dus daar kan je niet zomaar als klant komen.

• Webgnome
Wat is dat toch met DPD. Altijd, maar dan ook echt altijd als wij een bestelling doen via Lego.com dan is de dag waarop dat het pakket zou worden afgeleverd niet de dag waarop het zou worden afgeleverd maar krijgen we aan het eind van de dag altijd een melding dat het niet is gelukt.. /zeurmodus uit

Strava, Twitter

• Timx2
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:40
Webgnome schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:41:
Wat is dat toch met DPD. Altijd, maar dan ook echt altijd als wij een bestelling doen via Lego.com dan is de dag waarop dat het pakket zou worden afgeleverd niet de dag waarop het zou worden afgeleverd maar krijgen we aan het eind van de dag altijd een melding dat het niet is gelukt.. /zeurmodus uit
Jij krijgt tenminste een melding… ik heb een of andere error… zie alleen dat mijn wegisweg op het depot in Maastricht ligt… al 2 volledige werkdagen! Hopelijk is die niet echt wegisweg dalijk 🙈
Zeuren mag hoor 😉 snap ook niet dat ze niet met een fatsoenlijk bedrijf samen werken…

[Voor 8% gewijzigd door Timx2 op 06-11-2021 17:51]

• D. Ninjai
Net een mail gekregen dat Titanic is verzonden! Had het pas maandag verwacht maar super dit.

@cherrycoke Wel balen voor jou zeg, gelukkig komt ie uiteindelijk wel.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03:01
D. Ninjai schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:13:
Net een mail gekregen dat Titanic is verzonden! Had het pas maandag verwacht maar super dit.

Hier ook! :)

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:06
Zowel mijn Titanic als de Home Alone set zijn onderweg. Mooi, de Home Alone gaat dan onder de 🌲 en de Titanic wordt donderdag gebracht door de Sint. Tenzij DPD iets anders van plan is?

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• cherrycoke
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-11 12:09
@D. Ninjai ik heb vrijdag gebeld met de lego, die van mij word 26 november verstuurd.

• Timx2
Timx2 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:49:
[...]

Jij krijgt tenminste een melding… ik heb een of andere error… zie alleen dat mijn wegisweg op het depot in Maastricht ligt… al 2 volledige werkdagen! Hopelijk is die niet echt wegisweg dalijk 🙈
Zeuren mag hoor 😉 snap ook niet dat ze niet met een fatsoenlijk bedrijf samen werken…
Vandaag contact gehad met DPD en Lego… mijn wegisweg is weg… eerste keer in al die jaren dat een bezorgbedrijf mijn pakket kwijtraakt… Beide bedrijven zijn in ieder geval behulpzaam, maar wat dat waard is gaat blijken… hoop dat ze het voor het weekend oplossen…

[Voor 6% gewijzigd door Timx2 op 08-11-2021 17:00]

• Timx2
Timx2 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:57:
[...]

Vandaag contact gehad met DPD en Lego… mijn wegisweg is weg… eerste keer in al die jaren dat een bezorgbedrijf mijn pakket kwijtraakt… Beide bedrijven zijn in ieder geval behulpzaam, maar wat dat waard is gaat blijken… hoop dat ze het voor het weekend oplossen…
Nou, vlak voor vijven gebeld en vlak daarna de bevestiging dat de set opnieuw met spoed (via DHL) wordt verzonden, de nieuwe GWP krijg ik erbij en 2000 vip-punten voor het ongemak. Dat maakt alles toch direct weer goed 🤗

• Loader
Hoe zat het vorig jaar ook al weer met de kerst GWP?

Volgens mij was het zo dat het tegelijk kwam met de nieuwe creator kerst expert set.
Nu is de 'Bezoek van de kerstman ' 10293 al paar weken op de markt.

Maar is het nu zo dat de GWP dit jaar later zijn dan vorig jaar of is de set 10293 veel vroeger op de markt gekomen dan normaal?

Ik dacht , als ik goed heb, dat het zo zat: de nieuwe set kwam uit en die kon je bestellen en tegelijkertijd een mooie gwp erbij.

• TestDummie
  • Niet online
Zijn er nog mensen die morgen voor de Bricklink sets morgen gaan? :D

Voor mijzelf zit er jammer genoeg niets interessants bij. Ik snap niet wat er zo gaaf is aan de Lego Modular Store. Ik ben een groot fan van modulars, maar de gehele gevel en kleurschema vind ik mislukt. Alleen de kalender vind ik een geslaagde build, alleen jammer dat deze te duur is en er weinig animo voor lijkt.

• Loader
TestDummie schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:49:
Zijn er nog mensen die morgen voor de Bricklink sets morgen gaan? :D

Voor mijzelf zit er jammer genoeg niets interessants bij. Ik snap niet wat er zo gaaf is aan de Lego Modular Store. Ik ben een groot fan van modulars, maar de gehele gevel en kleurschema vind ik mislukt. Alleen de kalender vind ik een geslaagde build, alleen jammer dat deze te duur is en er weinig animo voor lijkt.
Ik sla deze ronde over. Vind sommige te duur geprijsd maar vind ze ook niet echt leuk. De derde ronde daarentegen.... Ergens hoop ik dat de tweede ronde tegenvalt qua verkoop zodat de derde rond niet zo duur geprijsd is ;)

• Justinn1988
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 23:37
D. Ninjai schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:20:
Wat vervelend dat je nu een leuke koffiekar (40488) van Lego kan krijgen als je meer dan €65 besteedt. Waarom kon dat niet tegelijk met de pre order van de Titanic 7(8)7

Deze wil ik wel hebben als koffiegeek, twijfel of via Marktplaats of toch nog even verder shoppen.

[Afbeelding]
Leuk inderdaad. Maar als je nu besteld leveren ze pas na 8 december. :P

• Vissa66
D. Ninjai schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:13:

Bij jou al een update van DPD? Bij mij nog niks. :O

• Swennus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 26-11 09:51
Na de Garage modular, nu het Politiebureau besteld bij de Intertoys. Eigenlijk was het plan om eerst de boekenwinkel te kopen, maar nu het Politiebureau voor een leuk prijsje weten te scoren (personeelskorting via familie).

Wat mij opvalt is dat de boekenwinkel al een hele tijd niet te koop is via de intertoys, naar verwachting blijft deze toch nog wel minimaal een jaartje te koop toch? Ook zie je deze maar weinig in de aanbieding bij andere winkels.

• D. Ninjai
Vissa66 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:43:
[...]

Bij jou al een update van DPD? Bij mij nog niks. :O
Nee, er is vooralsnog enkel orderinformatie aan DPD verstrekt. En dat was op 6 november.

• Sjurm
Swennus schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:52:
Wat mij opvalt is dat de boekenwinkel al een hele tijd niet te koop is via de intertoys, naar verwachting blijft deze toch nog wel minimaal een jaartje te koop toch? Ook zie je deze maar weinig in de aanbieding bij andere winkels.
Valt mij ook op, dat is de enige modular die ik eigenlijk wil hebben (past precies in m'n boekenkast en past daar mooi bij). Er zijn maar weinig winkels die hem verkopen vergeleken met de andere modulars.

Volgens mij blijft deze nog wel even te koop. Hopelijk komt hij nog in de aanbieding bij Amazon en Bol rond bijvoorbeeld black friday

• Vissa66
D. Ninjai schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:20:
[...]

Nee, er is vooralsnog enkel orderinformatie aan DPD verstrekt. En dat was op 6 november.
Hier ook helaas!

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01:10

Toppe

Oké ✅

Mensen die de titanic al binnen hebben? :+

Nee is ook een antwoord

• SunnieNL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 26-11 12:57
Toppe schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:49:
Hij zou binnenkomen vandaag, maar kreeg gisteravond te horen dat ik vandaag op kantoor moest zijn. Dus ik heb hem een dagje verzet bij DPD. Wilde niet zo'n grote doos zelf een km door de stad slepen als hij zou worden afgeleverd bij het dpd depot :P

Signature here?

• Loader
Ik bedenk me net.. alle mensen die vanavond bestelling plaatsen voor de tweede ronde van bricklink, die komen dus ook in aanmerking voor koffiekar gwp.

Dat zal wel rap gaan zo.. Dus voor degenen die de gwp willen hebben...

• Vissa66
Toppe schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:49:
6e verstuurd, nog geen datum van DPD gehad helaas. :(

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 01:42
Loader schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:38:
Ik bedenk me net.. alle mensen die vanavond bestelling plaatsen voor de tweede ronde van bricklink, die komen dus ook in aanmerking voor koffiekar gwp.

Dat zal wel rap gaan zo.. Dus voor degenen die de gwp willen hebben...
Bij de vorige ronde kwam je niet in aanmerking voor een GWP. Denk ook niet dat het nu anders is, ze kunnen moeilijk die koffiekarren achterhouden tot de Bricklink orders klaar zijn.

• Loader
Ik heb paar minuten geleden VIP punten ingewisseld en code gekregen.

Als ik nu de code invoer, dan geeft hij aan : promotiecode niet geldig, probeer opnieuw.

Iemand een idee hoe dit komt?

• Kapoen
Loader schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:49:

Als ik nu de code invoer, dan geeft hij aan : promotiecode niet geldig, probeer opnieuw.

Heb je gekozen voor het juiste type van voucher? Er is een voucher voor de fysieke winkel, en eentje voor de webshop.

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:15

masauri

aka qwybyte

Vitruvius schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:59:
[...]
Vanavond maar klaar zitten, hopelijk verloopt het wat soepeler dan vorige keer. :)
Voor welke set(s) ga je?

Ik hou me gereed voor de klok.
De oneindige mogelijkheden en uitdagingen voor de kleine top invulling vind ik geweldig.
Zo kan je iedere keer voor een andere dag wel iets bedenken.
Gelijk een nieuwe doos lego met van allerlei onderdelen bestellen als ie verkocht gaat worden. :*)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• detulp050
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:24
Loader schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:49:

Je moet hem niet invullen bij promocode in je winkeltas (Promotiecode invoeren
Hebt u een VIP-kortingscode? Die vult u later in wanneer u afrekent!)
Maar bij het betaalproces -stap 3-
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee