• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:24
Geen matches
-nevermind-

[ Voor 94% gewijzigd door Bitaktus19 op 02-02-2026 15:58 ]

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:43
Geen matches
Patrick80 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:39:
[...]

Klopt, wat ik op een Duits forum las is het een westfalia trekhaak. De trekhaak vind ik ook niet zo spannend. Gaat mij om de aftermarkt kabelboom met module. Ik wil 100% weten dat hij alle functies inschakelt en dat je in het scherm de optie trailer mode hebt. Hier kan je dan ook de stabiliteit instellen voor als de aanhanger gaat slingeren. Dan corrigeert de auto vanzelf
ik heb ook wat zitten zoeken voordat ik mijn trekhaak liet plaatsen. Wat ik toen vond lijkt erop te wijzen dat de kabelboom helemaal geen module heeft. Het is puur verlengen van de stekker bij het achterlicht. Er hoeft volgens mij ook niks 'ingeleerd' te worden.
Ik heb een Oris trekhaak gekregen van de installateur. En ik heb de trailer mode gewoon besdhikbaar.

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Geen matches
fishman schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:28:
[...]

ik heb ook wat zitten zoeken voordat ik mijn trekhaak liet plaatsen. Wat ik toen vond lijkt erop te wijzen dat de kabelboom helemaal geen module heeft. Het is puur verlengen van de stekker bij het achterlicht. Er hoeft volgens mij ook niks 'ingeleerd' te worden.
Ik heb een Oris trekhaak gekregen van de installateur. En ik heb de trailer mode gewoon besdhikbaar.
Deze zit er bij mijn MY25 in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKkL8ZTvrLlh7P4GZw5c4CcbdEw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q3YgI17W3cfr7jCVkvGgWR4H.png?f=fotoalbum_large

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:45
Geen matches
fishman schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:28:
Wat doet die trailer mode anno 2026 bij Kia?
  • Trailer Stability Assist (aanhanger ESP) inschakelen?
  • Achterste mistlamp auto uitschakelen?
  • Achterste parkeersensoren uitschakelen?
  • Bewaking van de werking van de verlichting van de aanhanger?
  • Adaptive Cruise Control uitschakelen (wil je niet, maar schijnt soms toch te gebeuren)?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• blb4
  • Nu online
Geen matches
Andrehj schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:03:
[...]

Wat doet die trailer mode anno 2026 bij Kia?
  • Trailer Stability Assist (aanhanger ESP) inschakelen?
  • Achterste mistlamp auto uitschakelen?
  • Achterste parkeersensoren uitschakelen?
  • Bewaking van de werking van de verlichting van de aanhanger?
  • Adaptive Cruise Control uitschakelen (wil je niet, maar schijnt soms toch te gebeuren)?
ACC blijft werken, belangrijkste nadeel wat mij betreft is de uitschakeling van de dode hoek detectie. Ook LDW en LKA schakelen uit, ook bij alleen maar een fietsendrager.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:45
Geen matches
@blb4 Dank. En die andere functies (met een vraagteken). Werken die ook?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• blb4
  • Nu online
Geen matches
Andrehj schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:20:
@blb4 Dank. En die andere functies (met een vraagteken). Werken die ook?
Dat ik ze niet beantwoorde is dat ik 't niet zeker weet :). Wat ik nog wel weet: Je kan trailer instellen op 4 standen: Auto, groot, middel, klein. Maar dus niet uitzetten als er een stekker is aangesloten. Wat die allemaal precies inhouden weet ik niet.

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:23
Geen matches
Die foto zegt genoeg. Orgineel kia module, maar komt gewoon bij ecs-electronics vandaan

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:43
Geen matches
mijn ervaring is gebaseerd op een 2022 EV6.
Pagina: 1 ... 459 460 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic