• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:48
Geen matches
Ik heb de vraag aan de dealer gesteld (vorige week vrijdag). Aangezien als je het openklikt er vermeld staat dat dit maar voor 1 jaar geldt. Maar met de melding lifetime leek mij dat tegenstrijdig...

Die kon mij op dat moment niet antwoorden. Maar melde dat een andere klant dezelfde vraag ook had gesteld en men dit ging uitklaren met de overkoepelende dealership (in mijn geval KIA België).

Zal wachten zijn op het antwoord. Op de prefacelift maakt dat toch niet zoveel uit.

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:40
Geen matches
Daar liep een topic over waar het eerst leek dat het voor 1 jaar zou zijn maar uiteindelijk Kia terugkomt dat het om 7 jaar gaat (de fabrieksgarantie) details zie: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2331478

• Stufipower
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Geen matches
Gebruiken sommigen van jullie de standaard navigatie van kia? Of alleen voor preconditioning? Zelf gebruik ik alleen Acarplay.

De OTA updates kan je ook gewoon gratis met USB stick doen, toch?

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:35
Geen matches
@Stufipower, ik gebruik nooit de KIA nav, altijd AA. Geen precon.

Ja je kunt de KIA updates ook gratis installeren via een USB Stick.

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-04 20:47
Geen matches
Stufipower schreef op woensdag 1 april 2026 @ 00:36:
Gebruiken sommigen van jullie de standaard navigatie van kia? Of alleen voor preconditioning? Zelf gebruik ik alleen Acarplay.

Altijd gewoon Kia navigatie. Soms navigatie op iPhone er naast, zonder CarPlay.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+MT GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:55
Geen matches

Ik gebruik alleen de kia navigatie. Voor de facelift versie is het wel makkelijker om de android/iPhone navigatie te gebruiken omdat die draadloos kan.

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:09
Geen matches
Ik gebruik meerderheid van de tijd KIA nav, dat werkt eigenlijk uitstekend. Gister ook voor het eerst gezien dat het waarschuwingssysteem voor hulpvoertuigen werkt.

• oldchap
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Geen matches
Chakotay schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:40:
Het enige waar deze EV6 irritant voor piept als ik op de smalle 60kph weg welke ik hier dagelijks rij iets over de lijnen ga om te voorkomen dat ik een tegenligger schamp :+
Je kunt de lane follow assist knop op je stuur een paar seconden ingedrukt houden. Op je display worden dan de lijnen oranje. De lane keep assist staat dan uit en hij houdt zich stil, kun jij fijn buiten de lijntjes kleuren :+

Ah Harrie van Til schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:49: was me voor.

[ Voor 10% gewijzigd door oldchap op 01-04-2026 08:18 ]

• oldchap
  • Niet online
Geen matches

Ik gebruik altijd Google maps via Android Auto, omdat die altijd automatisch op het scherm komt en ik kan thuis alvast de bestemming in typen/link klikken. Als ik Kia zou willen gebruiken dan moet ik eerst terug naar de Kia UI.

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:29
Geen matches

90% van de tijd de Kia navigatie.

Werkt voor mij prima en gaat goed om met de door TomTom geleverde verkeersinformatie. Voor twee weken geleden op de terugweg vanuit wintersport ergens in Zwitserland de snelweg afgeleid en keurig een lange file ontweken. Uiteraard ook handig met de het pre-conditioneren.

Kortom, ik ben aardig tevreden over het Kia systeem.

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51
Geen matches

Ik gebruik vrijwel altijd Android Auto. Alleen als ik langs snelladers moet, bijvoorbeeld op vakantie, dan gebruik ik de Kia navigatie voor preconditioning.

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-04 14:23
Geen matches

Ik gebruik altijd AA. Ik neem elk jaar een abbo op Tom Tom GO (gewoonte ding) en gebruik dat. Vroeger met wireless dongle, in de nieuwe is dat niet nodig. En de instructies komen ook in de HUD, dus helemaal top.

• Alexhuber
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:28
Geen matches
petertenboer schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:18:
[...]

90% van de tijd de Kia navigatie.

Werkt voor mij prima en gaat goed om met de door TomTom geleverde verkeersinformatie. Voor twee weken geleden op de terugweg vanuit wintersport ergens in Zwitserland de snelweg afgeleid en keurig een lange file ontweken. Uiteraard ook handig met de het pre-conditioneren.

Kortom, ik ben aardig tevreden over het Kia systeem.
Gebruikt de kia navi TomTom gegevens? Dat wist ik niet. Is dit voor alle ev6 of alleen de facelift?

Ik gebruik overigens vrijwel altijd Waze of Google maps.

[ Voor 4% gewijzigd door Alexhuber op 01-04-2026 15:21 ]

• petertenboer
Geen matches
Alexhuber schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:20:
[...]

Gebruikt de kia navi TomTom gegevens? Dat wist ik niet. Is dit voor alle ev6 of alleen de facelift?

Ik gebruik overigens vrijwel altijd Waze of Google maps.
Klopt, de verkeersinformatie komt van TomTom.
De kaarten zijn, zover ik weet, van Here.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11
Geen matches
petertenboer schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:41:
[...]

Klopt, de verkeersinformatie komt van TomTom.
De kaarten zijn, zover ik weet, van Here.
Ik had de kia navigatie (2022 model) een maandje terug weer eens gebruikt, want ik moest onderweg even snelladen. Maar dat ging niet goed, want de kia wilde een ander stuk snelweg pakken dan ik voor de snellader en die kon geen opties meer vinden op de route die ik overhield.

En ik kwam natuurlijk gewoon een fastned tegen onderweg die ik dus maar moest gebruiken zonder pre-conditioneren :(

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:08
Geen matches
Iemand gelijke ervaring met defecte parkeersensoren voorkant, wat de kia dealer niet kan vinden? Ze hebben de computer vervangen, kabelboom en sensoren. Nog steeds melding in dashboard dat de ultrasone sensoren niet werken. De auto is eerst voor een voor onderzoek geweest. Nu staat hij bij de dealer 3 dagen en het lukt ze niet, het probleem te tackelen. Ze hebben nu contact met Kia Nederland hoe nu verder. Auto is van oktober 2024

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:34
Geen matches
Patrick80 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:36:
Iemand gelijke ervaring met defecte parkeersensoren voorkant, wat de kia dealer niet kan vinden? Ze hebben de computer vervangen, kabelboom en sensoren. Nog steeds melding in dashboard dat de ultrasone sensoren niet werken. De auto is eerst voor een voor onderzoek geweest. Nu staat hij bij de dealer 3 dagen en het lukt ze niet, het probleem te tackelen. Ze hebben nu contact met Kia Nederland hoe nu verder. Auto is van oktober 2024
23 april gaat ie weer naar de garage, bij mij is de ultrasone sensor achter die meer niet dan wel werkt. Ook hiervoor al een paar keer geweest.
Nu ook voor een defecte cell en nog maar 200km range op volle lading…

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42
Geen matches
Bogey555 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:32:
[...]

Ik gebruik altijd AA. Ik neem elk jaar een abbo op Tom Tom GO (gewoonte ding) en gebruik dat. Vroeger met wireless dongle, in de nieuwe is dat niet nodig. En de instructies komen ook in de HUD, dus helemaal top.
Instructies in de hud met AA? Wist niet eens dat dat kon.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Bartvandegroes
  • Registratie: November 2024
  • Nu online
Geen matches
Goedemiddag,

Ik ben van plan een EV6 PLUS aan te schaffen met een 77Kw accu.

Heb enkele EV6 PLUS- en op het oog met een kilometerstand rond de 80K en van het bouwjaar 2021. Deze modellen kosten tussen de 27K en 29K. SOH zit bij alle modellen tussen de 96 en 100%

Hebben jullie nog tips mbt de aanschaf en/of aandachtspunten? En het belangrijkst, raden jullie een EV6 aan van deze leeftijd met de betreffende kilometers etc.?

Hoe zit het bijvoorbeeld met de standaard KIA fabrieksgarantie die waarschijnlijk nog van toepassing is en hoe lang is deze precies geldig?

Alvast bedankt voor jullie reactie

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-04 22:31
Geen matches
Bartvandegroes schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:26:
Ik ben van plan een EV6 PLUS aan te schaffen met een 77Kw accu.

Heb enkele EV6 PLUS- en op het oog met een kilometerstand rond de 80K en van het bouwjaar 2021. Deze modellen kosten tussen de 27K en 29K. SOH zit bij alle modellen tussen de 96 en 100%
Koop er eentje in Duitsland - daar zie ik de EV6en voor veel betere prijzen. Ik kocht voor 30k in Duitsland: GT-Line (maar zonder schuifdak), 77kWh accu, 70dkm, 2023, in het rood (die kleur drukte de prijs wellicht).
Bartvandegroes schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:26:
Hebben jullie nog tips mbt de aanschaf en/of aandachtspunten? En het belangrijkst, raden jullie een EV6 aan van deze leeftijd met de betreffende kilometers etc.?

Hoe zit het bijvoorbeeld met de standaard KIA fabrieksgarantie die waarschijnlijk nog van toepassing is en hoe lang is deze precies geldig?
Hoeveel kilometer rij je per jaar en hoe snel zou je dus de 150.000km garantie uit rijden? Vanwege de ICCU problemen zou ik nooit een EV6 buiten de garantie willen rijden.

• Bartvandegroes
  • Registratie: November 2024
  • Nu online
Geen matches
Hallo Roel,

Ik heb wel gekeken in Duitsland maar qua prijs maakt dat volgens mij niet heel veel verschil omdat ik hem dan toch via een Nederlands bedrijf wil kopen (ivm garantie etc). Dan koop ik hem dus liever bij een Nederlandse garage.

We rijden ongeveer 25dkm per jaar.

Begrijp ik het goed en vervalt de KIA garantie vanaf de 150dkm? En na hoeveel jaar vervalt die garantie?

Hoe groot zijn die problemen met de ICCU nu werkelijk, want ik lees veel verschillende berichten online. En zouden de problemen met de ICCU niet definitief opgelost moeten zijn zodra deze vervangen is?

• HansAuutB
  • Laatst online: 11:36
Geen matches
Bartvandegroes schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:39:
Hallo Roel,

Ik heb wel gekeken in Duitsland maar qua prijs maakt dat volgens mij niet heel veel verschil omdat ik hem dan toch via een Nederlands bedrijf wil kopen (ivm garantie etc). Dan koop ik hem dus liever bij een Nederlandse garage.

Begrijp ik het goed en vervalt de KIA garantie vanaf de 150dkm? En na hoeveel jaar vervalt die garantie?

Hoe groot zijn die problemen met de ICCU nu werkelijk, want ik lees veel verschillende berichten online. En zouden de problemen met de ICCU niet definitief opgelost moeten zijn zodra deze vervangen is?
Garantie het 1e van 10 jr of 150dkm, mits voorgeschreven onderhoud (stipt) is gedaan.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:59
Geen matches
roel-online schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:50:
[...]

Koop er eentje in Duitsland - daar zie ik de EV6en voor veel betere prijzen. Ik kocht voor 30k in Duitsland: GT-Line (maar zonder schuifdak), 77kWh accu, 70dkm, 2023, in het rood (die kleur drukte de prijs wellicht).

[...]

Hoeveel kilometer rij je per jaar en hoe snel zou je dus de 150.000km garantie uit rijden? Vanwege de ICCU problemen zou ik nooit een EV6 buiten de garantie willen rijden.
Jij hebt 'm in DE gekocht? hoe heb je dat gedaan met garantie? want dan moet je 'm volgens mij laten inschrijven bij Kia Nederland toch.

• Bogey555
Geen matches
Phusebox schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:22:
[...]

Instructies in de hud met AA? Wist niet eens dat dat kon.
Ja in mijn nieuwe GT (modeljaar 26) werken alle routeplanners die werken op AA in de hud. (Google maps, Tom Tom, Sygic, etc)

Ik was ook heel aangenaam verbaasd :)

• roel-online
Geen matches
In Nederland kopen geeft je zeker meer gemak.
De geldigheid van de garantie is vooral afhankelijk van de vraag of onderhoud volgens voorschriften is gedaan (interval is elke 2 jaar of 30.000km, wat het eerste komt).

Het is de verwachting dat je ook zelf wat onderzoek doet. De garantietermijn en voorwaarden kun je het zelf nalezen op de website van Kia of even bij Kia Nederland opvragen.
Lees dit topic eens door zou ik zeggen ;-) Dan lees je oa dat ook een ICCU die vervangen is ook weer defect kan gaan. Niet ver terug deelde fishman nog een waardevolle link waar je je goed in kunt lezen in de ICCU problematiek:
fishman schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:00:
Aangezien de discussie weer over ICCU gaat, zal ik deze link nogmaals plaatsen:
https://egmpfiles.com/iccu-report.html

Lees dit en je weet zo'n beetje alles over de ICCU, wat de problemen veroorzaakt, etc.
Ik vond het zeer interessant om te lezen.
greg-a schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:54:
[...]

Jij hebt 'm in DE gekocht? hoe heb je dat gedaan met garantie? want dan moet je 'm volgens mij laten inschrijven bij Kia Nederland toch.
Ik woon in België en heb de auto hier niet bij een lokale Kia dealer 'geregistreerd'. Het is garantie die Europees geldig is, dus wat zou er nog aan geregistreerd moeten worden? Wellicht is dat anders voor de laatste 3 jaar van de 10-jarige garantie in Nederland, die 3 jaar langer is dan de fabrieksgarantie van 7 jaar.

• Bogey555
Geen matches
Even een vraagje aan de groep. Ik wil op de nieuwe GT een trekhaak laten plaatsen.
Ik had vorig jaar op de vorige ook een trekhaak laten plaatsen en dat was in de KIA garage toen 1323 euro. Nu voor het nieuw model is het 1539 euro.
Ze halen aan dat het een ander model is en duurder enzovoort maar ik vind dat toch serieus aan de prijs.
Waar hebben jullie een trekhaak laten plaatsen, indien je dat gedaan hebt :) en hoeveel was ongeveer de prijs?
Moet je echt de KIA trekhaak en wiring hebben om problemen te vermijden met de elektronica enzo?
Ik heb een offerte gekregen van een garage die vroeger een concessie had van KIA en die bedroeg 1150 Euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Bogey555 op 02-04-2026 17:55 ]

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:41
Geen matches
Bogey555 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:54:
Even een vraagje aan de groep. Ik wil op de nieuwe GT een trekhaak laten plaatsen.
Ik had vorig jaar op de vorige ook een trekhaak laten plaatsen en dat was in de KIA garage toen 1323 euro. Nu voor het nieuw model is het 1539 euro.
Ze halen aan dat het een ander model is en duurder enzovoort maar ik vind dat toch serieus aan de prijs.
Waar hebben jullie een trekhaak laten plaatsen, indien je dat gedaan hebt :) en hoeveel was ongeveer de prijs?
Moet je echt de KIA trekhaak en wiring hebben om problemen te vermijden met de elektronica enzo?
Ik heb een offerte gekregen van een garage die vroeger een concessie had van KIA en die bedroeg 1150 Euro.
Zoek even in dit forum, genoeg info te vinden.
Ik heb vorige jaar bij trekhaakcentrum.nl een trekhaak laten plaatsen voor 950 euro, afneembaar, en alle functies werken.

• Bogey555
Geen matches
fishman schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:49:
[...]

Zoek even in dit forum, genoeg info te vinden.
Ik heb vorige jaar bij trekhaakcentrum.nl een trekhaak laten plaatsen voor 950 euro, afneembaar, en alle functies werken.
Top thanks ga ik zeker doen :)

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:48
Geen matches
Verlies je uw garantie indien je die trekhaak laat plaatsen bij een niet officiële dealer ?

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:58
Geen matches
Mooi mailtje van Kia gekregen. Ik vraag me af hoe ze dat voor zich zien: de apk van mei dit jaar combineren met de onderhoudsbeurt van 2028 :) 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vD-6zzSG8O71g5BREnTZQyWs-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEft5b26v8nrFwgqve4362VV.jpg?f=fotoalbum_large

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:31
Geen matches
RenegadexRIPxx schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:40:
Verlies je uw garantie indien je die trekhaak laat plaatsen bij een niet officiële dealer ?
Ik heb dit bij een niet officiële dealer gedaan. Ik doe ook zelf mijn luchtfilters, heb een dashcam via de zekeringkast gevoed en heb zelf mijn 12V accu vervangen voor een AGM variant. Desondanks zijn mijn stuur en ICCU gewoon onder garantie vervangen.

Hulde aan Kia dealer van Leiderdorp trouwens; zaterdag ICCU stuk, donderdag gebracht en kon hem vanmiddag al ophalen! Heb het deze week met één acculading kunnen doen, dus eigenlijk weinig last gehad.
Hoewel mijn zappi nu wel kuren heeft...

[ Voor 6% gewijzigd door slim_fan op 04-04-2026 11:54 ]

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-04 20:47
Geen matches
slim_fan schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 22:22:
[...]

Ik heb dit bij een niet officiële dealer gedaan. Ik doe ook zelf mijn luchtfilters, heb een dashcam via de zekeringkast gevoed en heb zelf een 12V geplaatst. Mijn stuur en ICCU zijn gewoon onder garantie vervangen.

Hulde aan Kia dealer van Leiderdorp trouwens; zaterdag ICCU stuk, donderdag gebracht en kon hem vanmiddag al ophalen! Heb het deze week met één acculading kunnen doen, dus eigenlijk weinig last gehad.
Hoewel mijn zappi nu wel kuren heeft...
Heel goed, er zijn veel schrikbeelden over garantie. Fabrikanten/importeurs zijn b.v. verplicht om de specificaties voor onderhoud te delen en je kan dus ook gewoon (voor de garantie verplicht) onderhoud laten uitvoeren bij derden. Wel moet dat onderhoud op de juiste manier en met de juiste materialen worden uitgevoerd. En als je zelf je luchtfilters vervangt zal de dealer daar verder geen garantie op verlenen maar dat houdt niet in dat dan alle garantie in een x vervalt. Zoals altijd met garantie: fabrieksgarantie en wettelijke garantie zijn 2 verschillende zaken en recht hebben op is iets anders dan recht krijgen...

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+MT GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• Piet19882
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:10
Geen matches
slim_fan schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 22:22:
[...]

Ik heb dit bij een niet officiële dealer gedaan. Ik doe ook zelf mijn luchtfilters, heb een dashcam via de zekeringkast gevoed en heb zelf een 12V geplaatst. Mijn stuur en ICCU zijn gewoon onder garantie vervangen.
Doe je de rest van het onderhoud ook zelf dan? En het vervangen van de e-call batterij na 4 jaar bijvoorbeeld?

• slim_fan
Geen matches
Piet19882 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:29:
[...]

Doe je de rest van het onderhoud ook zelf dan? En het vervangen van de e-call batterij na 4 jaar bijvoorbeeld?
Is dit een retorische vraag of wat bedoel je precies?

• Piet19882
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:10
Geen matches
slim_fan schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:52:
[...]

Is dit een retorische vraag of wat bedoel je precies?
Nee niet retorisch bedoeld. Interieurfilter is natuurlijk mega simpel, maar i.t.t. wat veel mensen zeggen, heeft een EV wel onderhoud nodig. Van het smeren van scharnieren tot de remmerij (controleren). En na 4 jaar moet ook je e-call batterij worden vervangen. Dat laatste schijnt wel een aardige klus te zijn waar een dealer 200+ voor rekent.. vandaar de vraag: wat doe je zelf en wat doe je niet zelf?

• slim_fan
Geen matches
Piet19882 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:37:
[...]

Nee niet retorisch bedoeld. Interieurfilter is natuurlijk mega simpel, maar i.t.t. wat veel mensen zeggen, heeft een EV wel onderhoud nodig. Van het smeren van scharnieren tot de remmerij (controleren). En na 4 jaar moet ook je e-call batterij worden vervangen. Dat laatste schijnt wel een aardige klus te zijn waar een dealer 200+ voor rekent.. vandaar de vraag: wat doe je zelf en wat doe je niet zelf?
Dat een interieurfilter mega simpel is, is precies het punt. Die zelf vervangen doet niets met je garantie, waar sommigen hier wel angstig voor zijn.

Ik claim of suggereer nergens dat een EV niet onderhouden hoeft te worden, dus ik snap je eerdere belerende reactie niet. Onderhoud doe ik natuurlijk niet zelf en heb onze auto behalve de genoemde zaken netjes dealer onderhouden.

• slim_fan
Geen matches
xxander968 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:02:
Voor iedereen waar de ICCU kapot is gegaan tijdens AC laden met een Zappi, daar gaat ook de Zappi van stuk. Dat kan wel weer gemaakt worden maar dat merk je pas als je de eerstvolgende laadsessie start. Dan gaat Zappi een paar testen doen en daar faalt er 1 van. De melding 'relaisfout' komt dan op de display en dan mag je Zappi bellen en krijg je een nieuw relais opgestuurd. Doe er je voordeel mee, ik heb een werkende auto maar na twee weken nog steeds geen werkende laadpaal.
Waardevolle informatie, dank! Wel lekker dat my energy nu voor dit probleem van Kia opdraait.

Bij mij staat er contactor fault; is dat hetzelfde onderdeel die defect is? Is een nieuw onderdeel plaatsen de enige remedie of is er iets te resetten of repareren? Ik heb My energy in ieder geval een bericht gestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door slim_fan op 05-04-2026 23:27 ]

• Card Nox
Geen matches
Ik heb op de Zappi ook contactor fault gehad icm laden van een Renault Zoe. Nieuwe contactor opgestuurd gekregen maar probleem helaas niet verholpen. Sinds ik de Zappi niet via de MyEnergi maar via HomeAssistant aanstuur nog maar zeer sporadisch last van dit probleem. Ik had de contactor toen vrij snel in huis.

• babobo1977
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Geen matches
Vandaag kreeg ik de melding (rode auto met uitroepteken) de auto geeft aan “fout in het batterijmanagementsysteem”
Ook de odb2 fout code uitgelezen aangezien ik sings de eerdere accu koelingsproblemen de dongle standaard in de auto heb zitten. Deze geeft aan “hybrid battery voltage system - isolation fault”
Ik vermoed dat er een probleem is met de accu of wederom de iccu of een combinatie met de nu net weer ratelende airco.
Zijn er meer gebruikers met ervaring met deze foutmelding?

• Bogey555
Geen matches
babobo1977 schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:45:
Vandaag kreeg ik de melding (rode auto met uitroepteken) de auto geeft aan “fout in het batterijmanagementsysteem”
Ook de odb2 fout code uitgelezen aangezien ik sings de eerdere accu koelingsproblemen de dongle standaard in de auto heb zitten. Deze geeft aan “hybrid battery voltage system - isolation fault”
Ik vermoed dat er een probleem is met de accu of wederom de iccu of een combinatie met de nu net weer ratelende airco.
Zijn er meer gebruikers met ervaring met deze foutmelding?
Ik had die enkele weken geleden op de nieuwe auto. In de garage konden ze niet direct iets vinden en hebben ze de foutcode gereset. Zolang die er stond kon ik niet laden. Sindsdien alles ok.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
Geen matches
Hoi,

Ik rij nu een dik halfjaar in een EV6 uit 2022 (Air uitvoering). Opzich "redelijk" tevreden over de auto, hier en daar wat kwaaltjes die de dealer hopelijk gaat oplossen. Ik ben niet de 1e bestuurder en krijg het idee dat de vorige bestuurder het niet boeide. Het is dat ik de auto lease; dus de dealer gaat dit maar uitvechten bij de LM.

- Bodemplaat ratelt (bekende kwaal)
- Vastlopende startscherm bij inschakelen auto (ik kom dus niet verder dan die waarschuwing "let op de weg" op het startscherm). Drukken op de knop bevestigen doet niks. herstart van de auto lost het meestal op/
- Sensoren/radar voor en achter werken meer niet dan wel (vooral bij parkeren foutmeldingen).
- Bonken bij sturen over drempels.

Waar ik de laatste tijd wel wat meer moeite mee heb is dat de auto ineens van 11KW ineens op half vermogen gaat laden (5,7KW). Dan stop ik de laadsessie (kabel eruit) en start ik de sessie opnieuw, en gaat de auto weer verder op 11KW. Krijg niet het idee dat de laadpaal mij afknijpt (netcongestie), want opnieuw inpluggen lost het op en ik laad meestal overdag (rond 13:00) of diep in de nacht. Ervan uitgaande dat de auto binnen drie uurtjes weer op 80% zou zitten is het dan wel een teleurstelling als er in 4 uur tijd maar 22kwh bijgeladen is.

Iemand ervaring dat het AC-laden soms niet lekker gaat? of is dit een signaal dat er meer mis is? :+

• Stufipower
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Geen matches
@krakendmodem Geen ervaring mee, maar het zou wellicht een goed idee zijn om alle systemen in de auto te updaten. Dus infotainment + alles wat via obd gaat door de dealer. Er zijn updates geweest die impact hebben op het laadgedrag, althans, zover ik weet op het beschermen vd iccu.

Infotainment kan je zelf doen en lost hopelijk je startscherm op.

De snelheid van het laden wordt door de auto gecontroleerd, de laadpaal (afhankelijk van je laadpaal) kan wel tegen de auto zeggen dat ie langzamer moet laden. De auto kan dat dan vervolgens wel of niet doen. In de laadkabel zit ook nog een weerstandje, die aangeeft hoeveel er geladen kan worden, maar het lijkt me niet dat dat tijdens de laadsessie verandert. Het klinkt als een soort thermal throttling. In de VS laden kia’s langzamer na een bepaalde update (tot ergernis van sommige eigenaren) om de laadpoort te beschermen. Is het een import auto?

Je zou als test eens kunnen kijken of de auto sneller gaat laden als je een fan richt op de laadpoort. Voor de Europese kia zou echter niet deze software zo moeten werken. Heeft te maken met aantal amperes en voltages die anders liggen in europa.

[ Voor 70% gewijzigd door Stufipower op 08-04-2026 13:48 ]

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen matches
krakendmodem schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:27:
Waar ik de laatste tijd wel wat meer moeite mee heb is dat de auto ineens van 11KW ineens op half vermogen gaat laden (5,7KW). Dan stop ik de laadsessie (kabel eruit) en start ik de sessie opnieuw, en gaat de auto weer verder op 11KW.
De instelling AC-laadstroom staat in beide gevallen op 100%? Zie http://webmanual.kia.com/.../EU/Dutch/evsettings.html

• krakendmodem
Geen matches
Stufipower schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:40:
@krakendmodem Geen ervaring mee, maar het zou wellicht een goed idee zijn om alle systemen in de auto te updaten. Dus infotainment + alles wat via obd gaat door de dealer. Er zijn updates geweest die impact hebben op het laadgedrag, althans, zover ik weet op het beschermen vd iccu.

Infotainment kan je zelf doen en lost hopelijk je startscherm op.

De snelheid van het laden wordt door de auto gecontroleerd, de laadpaal (afhankelijk van je laadpaal) kan wel tegen de auto zeggen dat ie langzamer moet laden. De auto kan dat dan vervolgens wel of niet doen. In de laadkabel zit ook nog een weerstandje, die aangeeft hoeveel er geladen kan worden, maar het lijkt me niet dat dat tijdens de laadsessie verandert. Het klinkt als een soort thermal throttling. In de VS laden kia’s langzamer na een bepaalde update (tot ergernis van sommige eigenaren) om de laadpoort te beschermen. Is het een import auto?

Je zou als test eens kunnen kijken of de auto sneller gaat laden als je een fan richt op de laadpoort. Voor de Europese kia zou echter niet deze software zo moeten werken. Heeft te maken met aantal amperes en voltages die anders liggen in europa.
Betreft NL auto.

Auto start op 11KW maar zakt soms dan na enkele minuten weer terug naar 5,5KW. (AC). DC laden verschilt natuurlijk van de temperatuur buiten en de temp van de accu.

Ik zal eens een andere laadkabel lenen van een collega en kijken of dat verschil maakt.

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:08
Geen matches
Al andere laadpalen geprobeerd? Met mijn werkbus van Opel heb ik dit ook bij Total Energie laadpalen. Andere laadpalen niet. Total al heel vaak gebeld, doen ze niks mee. Regelmatig van 16:00 tot volgende ochtend laden. En dan 45% erbij. De ev6 laad ik thuis

• krakendmodem
Geen matches
Patrick80 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:58:
Al andere laadpalen geprobeerd? Met mijn werkbus van Opel heb ik dit ook bij Total Energie laadpalen. Andere laadpalen niet. Total al heel vaak gebeld, doen ze niks mee. Regelmatig van 16:00 tot volgende ochtend laden. En dan 45% erbij. De ev6 laad ik thuis
Ik sta regelmatig bij een laadpaal van Total Energies (goedkoopste palen qua tarief) maar op een openbare Alfen laadpaal (Allego of Vattenfall) heb ik dit dus ook. De auto start wel op 11KW maar zakt dan vervolgens ineens terug naar de helft, en dan sta ik als enige bij die paal.

Ik kijk morgen wel hoe vol de de auto is, mocht die toch eerder klaar zijn dan krijg ik vanzelf die pushmelding en kan ik de gemiddelde snelheid wel uitrekenen.

En op dit moment dus ook weer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gFoNymhuYV46Af7IGEXb_Xji5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQwYrBYa861GWolbS9PX2yie.jpg?f=fotoalbum_large
r0el schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:03:
[...]

De instelling AC-laadstroom staat in beide gevallen op 100%? Zie http://webmanual.kia.com/.../EU/Dutch/evsettings.html
Heb de auto nu op 90% staan, maar meestal standaard 80%. Ook bij 80% instelling zelfde gedrag.

• Card Nox
Geen matches
Ik overweeg onze EV6 van de hand te doen (heb private lease bij Kia, lease contract overschrijven kost €350) en een Model Y met huurkoop te gaan kopen. Mensen hier met ervaring van prive lease contracten over laten nemen? Is hier een markt voor of moet ik daar mijn zinnen niet opzetten?

Ik kan het ook ontbinden, maar de boete is dermate hoog dat het zonde geld is.

Verder eigenlijk ook nog helemaal happy met de EV6, niets te klagen, maar heb ook altijd al een Tesla MY gewild en met huurkoop is het financieel gezien best interessant (al is het nog altijd duurder dan de EV6 in private lease).

@TKR, even verduidelijkt, ik bedoelde overschrijvingskosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 09-04-2026 21:50 ]

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:04

TKR

Geen matches
Een EV6 private lease voor 350 euro? Is dat geen verschrijving?

• oldchap
  • Niet online
Geen matches
[b]krakendmodem schreef op woensdag 8 april 2026 @ 23:42:[/
Heb de auto nu op 90% staan, maar meestal standaard 80%. Ook bij 80% instelling zelfde gedrag.
Zo te lezen heb je het over de max batterij instelling, er is ook een instelling voor max snelheid. Uit mijn hoofd kun je die niet per 10% stappen instellen, dat is beperkt tot 100%, 60%,... of zoiets. Dit is voornamelijk ter bescherming van je installatie.
Maar dan nog, dan start hij ook gelijk op dat percentage en niet eerst op 100% en dan later terugvallen.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:03
Geen matches
krakendmodem schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:27:

Waar ik de laatste tijd wel wat meer moeite mee heb is dat de auto ineens van 11KW ineens op half vermogen gaat laden (5,7KW). Dan stop ik de laadsessie (kabel eruit) en start ik de sessie opnieuw, en gaat de auto weer verder op 11KW. Krijg niet het idee dat de laadpaal mij afknijpt (netcongestie), want opnieuw inpluggen lost het op en ik laad meestal overdag (rond 13:00) of diep in de nacht. Ervan uitgaande dat de auto binnen drie uurtjes weer op 80% zou zitten is het dan wel een teleurstelling als er in 4 uur tijd maar 22kwh bijgeladen is.

Iemand ervaring dat het AC-laden soms niet lekker gaat? of is dit een signaal dat er meer mis is? :+
Heb je de mogelijkheid om een andere laadkabel te lenen? Ik zou dat eens proberen.

• krakendmodem
Geen matches
oldchap schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:02:
[...]

Zo te lezen heb je het over de max batterij instelling, er is ook een instelling voor max snelheid. Uit mijn hoofd kun je die niet per 10% stappen instellen, dat is beperkt tot 100%, 60%,... of zoiets. Dit is voornamelijk ter bescherming van je installatie.
Maar dan nog, dan start hij ook gelijk op dat percentage en niet eerst op 100% en dan later terugvallen.
Ah die. Die staat op 100%.
wortelsoft schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:05:
[...]

Heb je de mogelijkheid om een andere laadkabel te lenen? Ik zou dat eens proberen.
Die optie had ik ook al in gedachten, zal eens een collega vragen.

• PeterMi
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14-04 17:52

PeterMi

Zubadan econdan PUHZ 80YY

Geen matches
Dag allemaal. Ik probeer mijn ev6 (77Kwh 2021) te laden thuis maar hij valt in storing. Na een paar seconden aan de lader beginnen alle 4 de laadlampjes bij de laadpoort te knipperen. Hij geeft ook een melding dat de auto zich nog bevind in ready status terwijl hij uit staat met de portieren gesloten. Wat kan t zijn?

• PeterMi

PeterMi

Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tmap2404CpUq1KqLHMw2n5jozDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUENJEo3HueSj10auAbS6CWx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie t probleem denk ik al. T contact rechtsboven is terug geschoven in de laadpoort... Kan ik die met een tang weer terug trekken zonder stroom te krijgen? Aan de pool diameter te zien lijkt deze voor de communicatie.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:47

The Wizard

Moderator Mobile
Geen matches
PeterMi schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:20:
[Afbeelding]

Ik zie t probleem denk ik al. T contact rechtsboven is terug geschoven in de laadpoort... Kan ik die met een tang weer terug trekken zonder stroom te krijgen? Aan de pool diameter te zien lijkt deze voor de communicatie.
Zou altijd naar de dealer gaan, tis garantie. Als ze zien dat je zelf hebt lopen rotzooien kunnen ze moeilijk gaan doen. Die pennen gaan niet vanzelf loszitten, dus mogelijk dat de poort vervangen moet worden.

Maar het is idd 1 v/d communicatie poorten.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• PeterMi

PeterMi

Geen matches
Ik zie net op andere foto's van laadpoorten vd ev6 dat die pin daar ook verdiept zit. T lijkt dus wel goed te zitten. Misschien kan iemand dit even bevestigen? Dan weet ik t zeker.

Ik heb t iedee dat de dealer me niet echt wil helpen. Ze zeggen pas over 2 maanden tijd te hebben hiervoor. Zit bij een lokale niet Kia garage hier in t dorp omdat de merk dealer best ver rijden is.

• petertenboer
Geen matches
The Wizard schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:39:
[...]

Zou altijd naar de dealer gaan, tis garantie. Als ze zien dat je zelf hebt lopen rotzooien kunnen ze moeilijk gaan doen. Die pennen gaan niet vanzelf loszitten, dus mogelijk dat de poort vervangen moet worden.

Maar het is idd 1 v/d communicatie poorten.
Naar de dealer inderdaad. Heb ik in het verleden met mijn Kia Niro gehad en er is toen bij mij een compleet nieuwe laadpoort met achterliggende bekabeling vervangen.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:22
Geen matches
[Afbeelding]

PP pin. Hoort zo.

Heb je geen laadschema ingesteld? Dat lijkt mij het meest waarschijnlijke

• PeterMi

PeterMi

Geen matches
Even gecontroleerd. Laadschema is niet ingesteld

In de auto zie ik net onderstaande melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fW8oOsLdDnH77h-rR0Rx4sQoKqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTE9Z5NkJycdKXi79mvDDlSk.jpg?f=fotoalbum_large

• REMNET
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:37
Geen matches
[Afbeelding]

dat hoort zo heeft te maken met communicatie tussen lader en auto, als je de stekker eruit trekt terwijl er nog geladen wordt dan wordt als eerste de communicatie verbroken en stopt het laden direct en krijg je geen 11kw vonken. :)

• REMNET
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:37
Geen matches
PeterMi schreef op donderdag 9 april 2026 @ 18:19:

[Afbeelding]
bofkont een kapotte ICCU direct of op zeer korte termijn. :-(

• fishman
Geen matches

[Afbeelding]
yep...waarschijnlijk je ICCU defect.

• PeterMi

PeterMi

Geen matches
Ai, dat klinkt niet al te best. Garantie gevalletjes kun je zeker alleen bij een dealer laten regelen?

Kun je met deffecten iccu nog wel fast charge?

• fishman
Geen matches
PeterMi schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:14:
Ai, dat klinkt niet al te best. Garantie gevalletjes kun je zeker alleen bij een dealer laten regelen?

Kun je met deffecten iccu nog wel fast charge?
Ik zou inderdaad de lokale dealer even bellen.
Soms werkt DC / snelladen nog wel, maar vaak genoeg ook niet.
Ga er niet meer mee rijden, want je trekt je 12volt accu leeg waardoor die kan overlijden.

• PeterMi

PeterMi

Geen matches
Net even de 12v accuspanning gecontroleerd. Auto uit 12.1V. Auto aan 14.5V. Hij lijkt dus wel te laden met de auto aan. Kan t nog wat anders zijn?

Opladen doet ie na een nacht nog steeds niet aan de thuislader. Kun je de boel misschien resetten?

• greg-a
Geen matches
PeterMi schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:06:
Net even de 12v accuspanning gecontroleerd. Auto uit 12.1V. Auto aan 14.5V. Hij lijkt dus wel te laden met de auto aan. Kan t nog wat anders zijn?

Opladen doet ie na een nacht nog steeds niet aan de thuislader. Kun je de boel misschien resetten?
Klinkt toch echt als een defecte ICCU. Dat je 12v accu nog gewoon werkt is mooi. Kijk of je ook DC kan laden, dan kan je iig je auto blijven gebruiken totdat de dealer plaats heeft en een ICCU beschikbaar heeft.

• petertenboer
Geen matches

Haal ik toch deze pagina weer even aan.
Jouw probleem zou ook punt 2, bullet 2 kunnen zijn.

Maar de dealer moet het probleem zeker kunnen traceren, ook als het wat anders blijkt te zijn.

https://egmpfiles.com/iccu-report.html

[ Voor 11% gewijzigd door petertenboer op 10-04-2026 08:00 ]

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:34
Geen matches

Het zou nog een defecte cel kunnen zijn. Ik heb de melding ook namelijk. Hou even je range in de gaten bij volle accu en het laadgedrag. Mijn Kia schiet van 60% binnen een paar minuten naar de 100% maar de range is 200km.
Met een obd2 scanner zou je dat zelf kunnen uitlezen en resetten overigens. Maar alsnog een dealer bezoek nodig!

• PeterMi

PeterMi

Geen matches
Net gebeld met een andere dealer. Ellende kwa afspraak maken. Ze adviseerde me een snellader te testen. Dat werkt. Hij laadt wel zeer traag. Ik sta aan een 150kwh lader en t gaat niet sneller als 40kwh..

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Geen matches
PeterMi schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:24:
Net gebeld met een andere dealer. Ellende kwa afspraak maken. Ze adviseerde me een snellader te testen. Dat werkt. Hij laadt wel zeer traag. Ik sta aan een 150kwh lader en t gaat niet sneller als 40kwh..
Dat zal vast temp gerelateerd zijn. Naar een 300/400 kW lader navigeren met de onboard (minimaal 30 min rijden) en dan nog een keer proberen.

• roel-online
Geen matches
BelgNL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:24:
Over de kosten voor een onderhoudsbeurt in België: in september betaalde ik voor de 30k-beurt €140,90 excl BTW, hiervan ging, volgens de factuur, €62 naar de werkuren, €44,4 naar de luchtfilter en €34,5 voor 'diagnose electronica'. Ik betaalde €170,49 incl BTW.
Waar in België betaalde je dat? Ik krijg van Kia Turnhout een prijsopgave van 'ongeveer 420 euro' voor de 90k beurt en het enige verschil met de 30k beurt zal het vervangen van de remvloeistof zijn?

Ik vind 420 euro best wel fors voor een simpele inspectie, interieurfilter en remvloeistof. De vervangende auto zou er nog bij moeten komen.

• babobo1977
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Geen matches

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde melding en bij mij is de airco pomp defect. Al meer problemen gehad met koelen tijdens het snelladen (dat wordt dan vanzelf langzaam laden) nu eindelijk echt goed defect dus.
Ik hoorde een ratelend geluid bij de airco pomp en kreeg deze melding.
Toen mijn ICCU defect was had ik een schildpad melding in beeld (niet de auto met uitroepteken).

• slim_fan
Geen matches
babobo1977 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:57:
[...]

Ik heb dezelfde melding en bij mij is de airco pomp defect. Al meer problemen gehad met koelen tijdens het snelladen (dat wordt dan vanzelf langzaam laden) nu eindelijk echt goed defect dus.
Ik hoorde een ratelend geluid bij de airco pomp en kreeg deze melding.
Toen mijn ICCU defect was had ik een schildpad melding in beeld (niet de auto met uitroepteken).
Ik had deze melding niet, maar verder exact dezelfde klachten. Bij mij bleek het de ICCU, en ik heb de nieuwe variant gekregen. Zie mijn berichten van 1-2weken geleden.
Zappi laadpaal bleek ook stuk en na vervangen relais weer werkzaam.

• Alexhuber
Geen matches
Alexhuber schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:29:
Ik ben ook de ICCU sjaak (denk ik) . Vanmiddag klapte mijn laadpaal eruit en een van de drie hoofdzekeringen.

Ik rij nog wel maar kan alleen nog maar DC laden, niet meer AC.
Omdat ik nog kan rijden en snelladen ben ik pas in april aan de beurt bij de dealer
Vandaag bij de dealer geweest. Inderdaad de ICCU (goh wat een verrassing😉).
Volgens de dealer zit het nieuwe type ICCU er in.

Kreeg ook te horen dat er teveel roest op de remschijven zit en dat deze de volgende keer vervangen moeten worden. Typisch ev probleem, ze slijten niet maar roesten weg, aldus de dealer. Vervanging kost meer dan €800 😱
Andere hier bekend mee?

• Elhovo
  • Laatst online: 21:05
Geen matches
Alexhuber schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 17:34:
[...]

Kreeg ook te horen dat er teveel roest op de remschijven zit en dat deze de volgende keer vervangen moeten worden. Typisch ev probleem, ze slijten niet maar roesten weg, aldus de dealer. Vervanging kost meer dan €800 😱
Andere hier bekend mee?
Dat van die roest lijkt me sterk. Als ik zou was zou ik een paar keer regen op 0 zetten waarmee de eerste tien vertragingen alleen de remmen worden aangesproken.

De EV6 zal bij normaal gebruik (niet remmen via de flippers) altijd de remmen gebruiken voor het laatste stukje. Ik kan me niet voorstellen dat de roest zo diep zit dat de schijven moeten worden vervangen.

• PeterMi

PeterMi

Geen matches
Wat zou t percentage iccu issues zijn onder de ev6 rijders?

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

Harrie van Til

Doe maar blauw

Geen matches
PeterMi schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 18:40:
Wat zou t percentage iccu issues zijn onder de ev6 rijders?
*O* Gaan we weer...

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

• greg-a
Geen matches
[...]

Andere hier bekend mee?
Remmen lijkt me bs. Ik heb ook wel eens roestvorming, zeker bij nat weer. Gewoon even met de flippers Regen remmen op standje 0 zetten een even een aantal keer goed remmen met de rempedaal. Gaat de roest vanzelf weer weg hoor - dus hoop dat je nog kan rijden.

En zoek wellicht een nieuwe dealer of iig een monteur die EVs wel snapt... Succes

• PeterMi

PeterMi

Geen matches
😅 niet de eerste keer zo te zien.

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-04 08:13
Geen matches
roel-online schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:10:
[...]

Waar in België betaalde je dat? Ik krijg van Kia Turnhout een prijsopgave van 'ongeveer 420 euro' voor de 90k beurt en het enige verschil met de 30k beurt zal het vervangen van de remvloeistof zijn?

Ik vind 420 euro best wel fors voor een simpele inspectie, interieurfilter en remvloeistof. De vervangende auto zou er nog bij moeten komen.
Nederland (IJsselstein) € 400 voor 98K beurt + APK + zomerbanden wisselen (op velg) + half jaar bandenopslag + pechhulp buitenland. Geen vervangende auto, maar wel een leenfiets _/-\o_

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

• oldchap
  • Niet online
Geen matches
Vanmiddag viel me een gat op in de voorspoiler links onder (2025 facelift GT-line). Het lijkt een ontbrekend afdekklepje, lijkt niet alsof iets afgebroken is. Erachter zie ik een connector zitten.
Heeft dat gat er altijd al gezeten en is het me nooit opgevallen of is er inderdaad een plaatje weg?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldJ6ni_yu0wvT5H3xD1xcaH0X18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGf9XpN4kbE324sVIbE9cGXS.jpg?f=fotoalbum_large
(Ja ik weet het, hij mag weer gepoetst worden grmbl pollen).

• legalr
  • Laatst online: 20:32
Geen matches
oldchap schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 17:54:
Vanmiddag viel me een gat op in de voorspoiler links onder (2025 facelift GT-line). Het lijkt een ontbrekend afdekklepje, lijkt niet alsof iets afgebroken is. Erachter zie ik een connector zitten.
Heeft dat gat er altijd al gezeten en is het me nooit opgevallen of is er inderdaad een plaatje weg?
[Afbeelding]
(Ja ik weet het, hij mag weer gepoetst worden grmbl pollen).
Bij mij precies hetzelfde, dus ook geen afdekkapje

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55
Geen matches
greg-a schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:03:
[...]

Remmen lijkt me bs. Ik heb ook wel eens roestvorming, zeker bij nat weer. Gewoon even met de flippers Regen remmen op standje 0 zetten een even een aantal keer goed remmen met de rempedaal. Gaat de roest vanzelf weer weg hoor - dus hoop dat je nog kan rijden.

En zoek wellicht een nieuwe dealer of iig een monteur die EVs wel snapt... Succes
Remschijven lijkt mij ook idd bs. Zou ik nog kunnen geloven met een oude auto of die veel in zeewind staat. 🤔 Heb ook even de vraag gesteld aan Perplexity ai: https://www.perplexity.ai...er-haWR70NJRWK.fNvEiHFcbQ
Daar staan ook een link in naar een site waar elektrisch rijden ook beschreven wordt.

Ik zou een second option vragen bij een onafhankelijke garage. Een monteur heeft dat zo gezien.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:22
Geen matches
Voor het eerst sinds 2022 weer eens zombie mode meegemaakt net. Dit terwijl de auto aan de lader zat en twee keer voorverwarmt

Onderbuik gevoel zegt nog steeds dat dit te maken heeft met het vochtige weer na een droge periode.

Accu even los gehaald en ik kon gelukkig vertrekken

• Elhovo
  • Laatst online: 21:05
Geen matches
Dartlink schreef op zondag 12 april 2026 @ 08:39:
Voor het eerst sinds 2022 weer eens zombie mode meegemaakt net. Dit terwijl de auto aan de lader zat en twee keer voorverwarmt

Onderbuik gevoel zegt nog steeds dat dit te maken heeft met het vochtige weer na een droge periode.

Accu even los gehaald en ik kon gelukkig vertrekken
Ik heb het nu één keer meegemaakt. Inderdaad met de auto nog aan de lader en voorverwarmen nog actief terwijl ik de auto opende.

• Phusebox
Geen matches
Dat is één van de weinige dingen die ik nog nooit heb meegemaakt met mijn EV6, afkloppen hoor. Anderzijds heb ik genoeg dingen die anderen nooit hebben meegemaakt 😂

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:21

Chakotay

Lick here to continue

Geen matches
Net voor het eerst eens file gereden met EV6 (normaal pak ik altijd de motor als ik in de spits onderweg ben), best prettig dat het met HDA helemaal automatisch gaat incl afremmen tot stilstand en weer verder rijden :)

Er zit vast niet ergens een verstopte instelling om de positie binnen de rijstrook te kunnen tweaken? Zeker op de linker rijbaan mag hij van mij best 30-40 cm verder naar links om de filterende motoren niet in de weg te zitten.

Ik gebruik bijna altijd de ingebouwde navi, de usb-poort van mijn telefoon is niet helemaal lekker waardoor de verbinding wel eens wegvalt. Irritant als Waze dan opeens uit beeld verdwijnt en ik het ding opnieuw moet aan sluiten.

Net kwam ik er pas achter dat de ingebouwde navigatie ook flitser-meldingen ondersteunt. Gebruikt dat ook dezelfde informatiebronnen als TomTom, en is het een beetje betrouwbaar met (semi-)mobiele flitsers?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51
Geen matches
Chakotay schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:34:

Er zit vast niet ergens een verstopte instelling om de positie binnen de rijstrook te kunnen tweaken? Zeker op de linker rijbaan mag hij van mij best 30-40 cm verder naar links om de filterende motoren niet in de weg te zitten.

Ik gebruik bijna altijd de ingebouwde navi, de usb-poort van mijn telefoon is niet helemaal lekker waardoor de verbinding wel eens wegvalt. Irritant als Waze dan opeens uit beeld verdwijnt en ik het ding opnieuw moet aan sluiten.
Volgens mij zit er geen instelling om de lane assist verder naar links in te stellen.
Wat betreft de USB-poort van je telefoon, zit daar misschien stof en vuil in? Dat heb ik ook af en toe door stof wat van de zakken van mijn spijkerbroeken afkomt. Even met een dunne speld voorzichtig in de USB-C poort het stof en vuil weghalen en de verbinding werkt weer prima met de USB-kabel in de auto.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Geen matches
Sonicfreak schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:38:
[...]

Volgens mij zit er geen instelling om de lane assist verder naar links in te stellen.
Wat betreft de USB-poort van je telefoon, zit daar misschien stof en vuil in? Dat heb ik ook af en toe door stof wat van de zakken van mijn spijkerbroeken afkomt. Even met een dunne speld voorzichtig in de USB-C poort het stof en vuil weghalen en de verbinding werkt weer prima met de USB-kabel in de auto.
Al meerdere malen gedaan inderdaad, ook uitgespoten met een busje perslucht. Ding is simpelweg aan vervanging toe :)

Stichting eth0

• petertenboer
Geen matches
Chakotay schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:34:.

[...]

Net kwam ik er pas achter dat de ingebouwde navigatie ook flitser-meldingen ondersteunt. Gebruikt dat ook dezelfde informatiebronnen als TomTom, en is het een beetje betrouwbaar met (semi-)mobiele flitsers?
Hulp bij USB poort: https://youtu.be/326U3NhwMnM?is=JtiFoE5n_XGppDXs

Weet niet welke database TomTom gebruikt, maar gebruikers kunnen zelf ook melding maken via de ingebouwde navigatie. Op de plek waar de flitser staat in je navigatie drukken en vasthouden. Dan krijg je de optie “melding maken” waaronder ook flitsers.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Geen matches
[...]

Andere hier bekend mee?
Hoeveel kilometer heb je gereden? Moet zeggen dat de remschijven hier er nog erg goed uit zien (132.000 km/3 jaar). Sowieso rem je altijd het laatste stukje met je remmen (behalve als je i-pedal gebruikt), dus de remmen worden dan wel (licht) gebruikt.

• Alexhuber
Geen matches
The Wizard schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:40:
[...]

Hoeveel kilometer heb je gereden? Moet zeggen dat de remschijven hier er nog erg goed uit zien (132.000 km/3 jaar). Sowieso rem je altijd het laatste stukje met je remmen (behalve als je i-pedal gebruikt), dus de remmen worden dan wel (licht) gebruikt.
Er staat 104/k op de teller, auto is uit 2022.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Geen matches
petertenboer schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:17:
[...]

Hulp bij USB poort: https://youtu.be/326U3NhwMnM?is=JtiFoE5n_XGppDXs

Weet niet welke database TomTom gebruikt, maar gebruikers kunnen zelf ook melding maken via de ingebouwde navigatie. Op de plek waar de flitser staat in je navigatie drukken en vasthouden. Dan krijg je de optie “melding maken” waaronder ook flitsers.
Ha handig. Een semi-mobiele flitser hier gaf nog een melding op de locatie waar hij tot een week of 2 geleden stond, de volgende keer dat ik er langs kom even bijwerken dan :)

Stichting eth0

• petertenboer
Geen matches
Voor wie nog op zoek is naar eenvoudige draadloze CarPlay of Android auto: https://youtu.be/RfACSFE4yBI?is=alZZSAmjWYFTObr1

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:44
Geen matches
Hallo vrienden,

Ik heb een vraagje over dit forum, sinds een week of 4 a 5 is het niet meer dat ik bovenaan een geel eentje zie als er nieuwe berichten zijn en dat je automatisch naar het laatste bericht werd gebracht wat je gisteren gelezen had. ( Ik kijk dagelijks op het forum) maar nu moet ik zelf kijken waar ik gebleven ben? Weet iemand hoe dat komt? Ik vond het wel makkelijk dat ik altijd naar het laatste bericht werd gebracht maar dat is niet meer? Is er iets gewijzigd?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW. Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• Phusebox
Geen matches
marc4547 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 06:44:
Hallo vrienden,

Ik heb een vraagje over dit forum, sinds een week of 4 a 5 is het niet meer dat ik bovenaan een geel eentje zie als er nieuwe berichten zijn en dat je automatisch naar het laatste bericht werd gebracht wat je gisteren gelezen had. ( Ik kijk dagelijks op het forum) maar nu moet ik zelf kijken waar ik gebleven ben? Weet iemand hoe dat komt? Ik vond het wel makkelijk dat ik altijd naar het laatste bericht werd gebracht maar dat is niet meer? Is er iets gewijzigd?
Deze uitgezet toevallig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYl32d0yrofqcoy1OIrqwJgfcMw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PXmJSHc7BS6S4i5Oddy7dqSl.png?f=user_large

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:08

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen matches
@marc4547 Ik weet niet wat je precies bedoelt met "geel eentje", maar als je op het icoontje van een topic klikt, dan ga je naar de eerstvolgende reactie die geplaatst was na je laatste sessie op het forum.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BbaQPiLW730iqUfOei-UJxeEYc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VPAB6tnUIAAkd3v1dP6MkNHo.png?f=user_large

De suggestie van @Phusebox zorgt voor notificaties van reacties.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 17-04-2026 10:18 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:39
Geen matches
.oisyn schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 10:17:
@marc4547 Ik weet niet wat je precies bedoelt met "geel eentje", maar als je op het icoontje van een topic klikt, dan ga je naar de eerstvolgende reactie die geplaatst was na je laatste sessie op het forum.
[Afbeelding]

De suggestie van @Phusebox zorgt voor notificaties van reacties.
Ik denk het gele notificatiebericht bij het belletje bovenin de rode balk?

• Kroes50
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:37
Geen matches
Goedenavond, wij hebben sinds kort een ev6 het gt line van eind 2021 met ruim 200.000km
Nu heb ik pas met carscanner de soh uitgelezen en dezeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlluWpX4DjAtqCui7AQuuHVlJhk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cscqVRaVYUHT4Te6JRqQB9k2.png?f=fotoalbum_large nog 100% aan hoe is dat mogelijk?

• Phusebox
Geen matches
Kroes50 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:37:
Goedenavond, wij hebben sinds kort een ev6 het gt line van eind 2021 met ruim 200.000km
Nu heb ik pas met carscanner de soh uitgelezen en deze[Afbeelding] nog 100% aan hoe is dat mogelijk?
Niet, die waarde is onzin. :)

Je kunt het alleen achterhalen met een test en niet zomaar uitlezen. Die van mij gaf al na 1 jaar ongeveer 94% aan.

• Kroes50
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:37
Geen matches
Phusebox schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:42:
[...]

Niet, die waarde is onzin. :)

Je kunt het alleen achterhalen met een test en niet zomaar uitlezen. Die van mij gaf al na 1 jaar ongeveer 94% aan.
Welke test heb jij gebruikt dat hij 94% aangaf?
Pagina: 1 ... 465 466 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic