• TWJT78
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-04 19:51
Matched: zombie
Zojuist mn EV6 opgehaald bij de dealer. Ze hadden de auto eergister binnengekregen en ik kon hem vandaag al ophalen. Volgens de man die mij hielp, is de Zombie-mode opgelost met de nieuwe software die ze er gister in hebben geschoten. Ik ga het meemaken.
1e 100 km inmiddels achter de rug, en het rijdt heerlijk! Maar dat deed mn vorige e-niro overigens ook…

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:24

jefjef

learning by doing

TWJT78 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:55:
Zojuist mn EV6 opgehaald bij de dealer. Ze hadden de auto eergister binnengekregen en ik kon hem vandaag al ophalen. Volgens de man die mij hielp, is de Zombie-mode opgelost met de nieuwe software die ze er gister in hebben geschoten. Ik ga het meemaken.
1e 100 km inmiddels achter de rug, en het rijdt heerlijk! Maar dat deed mn vorige e-niro overigens ook…
O mooi welke software versie heb je nu dan?

• Robvef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 09:31
Nu net voor de eerste keer de zombie modus mogen ervaren. Eerst natuurlijk de bekende oplossingen geprobeerd:
- uitstappen, op slot doen en even weglopen en daarna weer terugkomen (ook tip van de KIA Assistance NL)
- Youtube filmpje met het 'resetten' van het systeem door de EV knop 10 seconden ingedrukt te houden

Beide methodes lukte niet en had dus ondertussen al LM gebeld, die verbonden me door naar KIA Assistance NL en die zouden iemand sturen.

Uiteindeljik nog even het forum afgespeurd en toen kwam ik een tip tegen van iemand over de Hyundai Ioniq 5. Daarin werd gezegd, uitstappen, op slot doen en via de KIA Connect software remote de Climate Control starten. Als deze dan aangaat, instappen en starten.

En dat was voor mij de juiste 'oplossing' Daarna nog een aantal keer gestopt en gestart en alles werkte weer als een zonnetje. Dit zal vanaf nu mijn eerste oplossing zijn. Hoop dat het anderen ook helpt, mocht dit ze overkomen

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[Voor 4% gewijzigd door Robvef op 01-01-2022 17:33]

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:32
Mijn ervaring na 3 dagen 58kw EV6 basis, in nov. geproduceerd.

Dealer:
* Auto 68% vol afgeleverd, ondanks 0beurt en afspraak 100% vol. Jammer.
* Daarnaast was klepje zekeringkast foetsie, bleek in dashboard kastje te zitten. Slordig.
* Verkoper is begaan, en enthousiast. Erg fijn.
* Alle medewerkers van de vestiging zijn relaxed, down to earth. Ze zullen je altijd helpen. Fijn!
* Ook ik mis de bestelde medi kit met hesjes enz enz. Ga ik mee terug.

Auto:
* Trillende banden, heb ik ook last van. Ga ik nog mee terug.
* Geen gekke dingen met klimaatbeheersing. Wel is de logica matig geprogrammeerd. Ik moet wat meer ‘sturen’, maar tot nu toe mee te leven. Ik wacht een update af.
* 1x zombie modus gehad. Sindsdien sleutel 10 bij mij.
Wat ook helpt is je eigen proces aanpassen. Na het indrukken van de startknop leer ik mijzelf aan om EERST de gordel om te doen. In de praktijk geeft dit voldoende tijd om niet stuk te gaan.
* Aflegruimte. Ik heb sommige attributen die kunststof snel beschadigen, zoals sleutels en secrid portemonnee. Ik moet op zoek naar een beschermde oplossing.
* Touchscreen heeft snel vette vingers. Ik weet nog niet goed hoe snel dit beschadigd (zacht kunststof? Het is geen glas denk ik), dus maak het nog niet schoon.
* Waar ik al bang voor was is ook uitgekomen. Ik mis de sfeerverlichting. De auto is één donker gat van binnen. Hier ga ik een oplossing voor verzinnen.
* Kofferbak: vastzetten inhoud. Gezien beugeltjes, nog niet naar kunnen kijken voor een goede oplossing.

Verder:
* Ik trek veel bekijks (interstellar grey). Mensen lopen om de auto, en Kia rijders kijken extra.
* De auto is écht fantastisch. Stil en mooi. Snel maar ook precies. Supervet gewoon!
* Laden doe ik op 100kw, met een sneeuwvlokje in accu. Van 36 tm 78% op deze snelheid. Hierna 50kw

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:41
king_dude schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:00:
Mijn ervaring na 3 dagen 58kw EV6 basis, in nov. geproduceerd.

* 1x zombie modus gehad. Sindsdien sleutel 10 bij mij.
Wat ook helpt is je eigen proces aanpassen. Na het indrukken van de startknop leer ik mijzelf aan om EERST de gordel om te doen. In de praktijk geeft dit voldoende tijd om niet stuk te gaan.
Dit is exact wat ik altijd doe, 0x zombie modus gehad. Ik neem gewoon ff de tijd voor ik hem in R of D plaats. Of het hieraan ligt weet ik niet maar ga ik ook niet uit proberen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-05 17:39
Anunnaki schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Dit is exact wat ik altijd doe, 0x zombie modus gehad. Ik neem gewoon ff de tijd voor ik hem in R of D plaats. Of het hieraan ligt weet ik niet maar ga ik ook niet uit proberen.
Dit doe ik ook inderdaad! Zitten, aanzetten, gordel om en je bent READY. Niet vergeten deze instructies door te geven als iemand anders erin gaat rijden :9

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 20:23
Gisteren ineens mijn profiel weg. Vanochtend na thuis tot 100% opgeladen te hebben melding lage 12v accu spanning en daarna zombie.
Medling ging weg, maar zombie niet. Alle routines uitgevoerd zonder resultaat. Accupool losgekoppeld, en weer terug gemonteerd, daarna alles dood. |:(

KIA pechservice gebelt. Waren er binnen een kwartier. Zelfde monteur als 3 weken geleden. Even spanning op de accu gezet en alles zo weer aan het lopen. :Y
Volgens de monteur zou de 12V accu zo weer moeten laden, maar hij adviseerde toch een kort ritje te maken voor zekerheid.
Tot over 3 weken zeiden we.... :w

En weer een puntje voor de dealer...

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:24
Nou sinds de update voor de zombie modus zo'n twee weken geleden toch nog een aantal keer de zombie modus gehad... De truc met 10 seconden de startknop indrukken werkt niet (meer) voor mij.

Wat wel werkt is uit de auto stappen, de auto vergrendelen en de airco via de mobiele app starten. Daarna kan ik gewoon normaal de auto starten. Nu wil natuurlijk het toeval dat ik gisteren in een parkeergarage stond waar de auto moeilijk tot geen verbinding kon maken met internet. Na een aantal pogingen gelukkig weer gelukt.

Ik merk nu ook vaker dat als ik na het laden wegrijd het laadsymbool in het batterij icoon blijft staan en ik regeneratie niet kan aanpassen.

Ik ga nog maar eens de dealer bellen, want met name het niet starten begint nu toch wel een dingetje te worden. Ik weet vaak wel wat te doen, maar mijn vrouw die niet zo technisch onderlegd is wil nog wel eens in de stress schieten als ze 's ochtends weg wil rijden en het apparaat start niet.

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:48
Ik ga nog maar eens de dealer bellen, want met name het niet starten begint nu toch wel een dingetje te worden. Ik weet vaak wel wat te doen, maar mijn vrouw die niet zo technisch onderlegd is wil nog wel eens in de stress schieten als ze 's ochtends weg wil rijden en het apparaat start niet.
Je zult een keer snel naar het ziekenhuis moeten.... En voor je denkt dat dit nooit nodig zal zijn, omdat we daarvoor ambulances hebben, stel ik voor dat je even kijkt naar wat er nu in Engeland aan de gang is, waar de NHS volledig overspoeld wordt met Omicron-gevallen en men wordt geadviseerd om zelf vervoer naar een ziekenhuis of hulppost te regelen. Het is niet ondenkbaar dat dit hier ook gaat gebeuren.

Ik ben van plan ook een EV6 aan te schaffen binnenkort, maar durf de knoop nog niet definitief door te hakken door de problemen met de verwarming, zombie-modus en verlichtingsperikelen van de GT-Line. De overige zaken deren me niet, elke auto heeft wel iets, maar dit zijn toch wel essentiële zaken.

Ik vraag me ook af hoe een auto die dit soort problemen heeft allerlei tests wint en tot blabla-auto van het jaar wordt verkozen. Er zijn hier bijvoorbeeld niet veel mensen die ültrasnel" kunnen laden, één van de USPs van deze auto (voor mij niet van belang, ik zal voornamelijk voor de deur laden), dus hoe kunnen al die testauto's dat wel?

[Voor 15% gewijzigd door AnotherFruitcake op 06-01-2022 09:46]

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:33
AnotherFruitcake schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Je zult een keer snel naar het ziekenhuis moeten.... En voor je denkt dat dit nooit nodig zal zijn, omdat we daarvoor ambulances hebben, stel ik voor dat je even kijkt naar wat er nu in Engeland aan de gang is, waar de NHS volledig overspoeld wordt met Omicron-gevallen en men wordt geadviseerd om zelf vervoer naar een ziekenhuis of hulppost te regelen. Het is niet ondenkbaar dat dit hier ook gaat gebeuren.

Ik ben van plan ook een EV6 aan te schaffen binnenkort, maar durf de knoop nog niet definitief door te hakken door de problemen met de verwarming, zombie-modus en verlichtingsperikelen van de GT-Line. De overige zaken deren me niet, elke auto heeft wel iets, maar dit zijn toch wel essentiële zaken.
Heb zelf nu bijna 4 weken een GT-Line.
Zelf nog nooit problemen gehad met de verwarming, nog nooit zombie mode gehad, verlichting is goed in orde.

Vanochtend mislukte helaas wel opnieuw het voorverwarmen via de app, achterruit verwarming ging wel aan maar de climate control niet.

Tevens weggereden met een geschat bereik van 255km op volgens mij 79%.
16 km verder en weer terug bij huis een geschat bereik van 284km bereik.
Ik heb het idee dat de auto het bereik berekend o.b.v. het verbruik sinds de laatste laadsessie.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:04
@AnotherFruitcake Zoals Loei123 aangeeft zijn er in dit topic ook diverse mensen die geen problemen hebben met de verwarming en.of zombie. Dus ik zou vooral niet te veel afgaan op de issues die hier gemeld worden. Niet dat ik die niet serieus neem en Kia ze moet oplossen, maar we weten toch allemaal (?) wel dat op fora vooral problemen besproken worden en dat er niet gemeld wordt dat je vanochtend in een lekker warme auto naar het werk gereden ben?

Over de laadsnelheid: diverse berichten die ik hier gelezen heb gaan over mensen die (al dan niet als test) op een koude dag na 15 minuten rijden bij de snellader staan met nog 60% SoC. In zo'n situatie haalt geen enkele EV een hoge laadsnelheid. Ik denk dat hier ook best wel wat onwetendheid zit bij mensen: de factoren die invloed hebben op de laadsnelheid zijn vaak niet echt bekend. Dit is ook gewoon heel anders dan brandstof tanken.
Neemt niet weg dat Kia naar verluid werkt aan een battery pre-heat functie die de laadsnelheid bij koude temperaturen hopelijk zal verbeteren.

Dat tijdens een test van de Autoweek etc de op dit forum besproken issues niet naar voren komen geeft mijn inziens ook moed: het komt simpelweg bij lang niet elke auto en rijgedrag voor.

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:35
Zombie wat? Nooit gehad. Verwarmingsissues? Welke dan? Op afstand verwarmen? Net voor mijn vrouw de auto ijsvrij gemaakt met een druk op de knop, voorheen bedacht ik me wel om aan te bieden het ijs eraf te halen. Je moet wel kijken bij hoeveel mensen het voorkomt. Wat je zegt, bij elke auto is wel iets. Mijn vader had ooit een Citroen die hij bij de rellen in Parijs wilde parkeren met een jerrycan benzine erbij. De buurman reed exact dezelfde auto total loss en bestelde direct weer eenzelfde.

• Anunnaki
AnotherFruitcake schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Ik vraag me ook af hoe een auto die dit soort problemen heeft allerlei tests wint en tot blabla-auto van het jaar wordt verkozen. Er zijn hier bijvoorbeeld niet veel mensen die ültrasnel" kunnen laden, één van de USPs van deze auto (voor mij niet van belang, ik zal voornamelijk voor de deur laden), dus hoe kunnen al die testauto's dat wel?
Bijna 1700 EV6 geleverd en een enkele die hier hun problemen melden wil niet zeggen dat dit een structureel probleem is. Begrijp dat het best wel lastig is om hier dan een keuze op te maken als dit je ongerust maakt, maar denk dat er meer EV6 rond rijden zonder deze issues dan met.

Mocht de EV6 door de mand vallen en dat het toch een kleun van auto is wordt dit wel duidelijk de komende maanden, dus zou je eerder de tijd moeten nemen en wachten met aankoop om dit echt te weten te komen.

Hier trouwens gelukkig nog geen enkele keer de zombie modus gehad.

• Hape4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-05 01:24
Hier ook nog geen één keer zombie mode gehad (waar is het stuk hout om af te kloppen…)
Geen verwarmingsissues
Geen problemen met verlichting

Wel nog het probleem met hele lichte trillingen bij 110km/h en ik krijg de auto niet automatisch ontdooid. Ik merk ook dat de instellingen in de app soms vanzelf veranderen. Vandaag stond ineens de oplaadlimiet voor zowel AC als DC op 50% en automatisch ontdooien weer op uit terwijl het zeker weten aan stond in de app.
Ook vanochtend zowel de deurhendel als het laadklepje vastgevroren.
Er zijn ergere dingen maar ‘t moet wel opgelost worden.
Binnenkort maar weer afspraak maken bij de dealer.

• Francos
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:23
Heb via de Facebook groep “KiA EV6 owners” begrepen dat er een nieuwe software update is die het einde zou moeten betekenen van de Zombie mode. Ik zit zelf nog te wachten op de AWD GT-line dus kan het helaas niet testen…

• EricEB
  • Laatst online: 24-05 10:21
Francos schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:23:
Heb via de Facebook groep “KiA EV6 owners” begrepen dat er een nieuwe software update is die het einde zou moeten betekenen van de Zombie mode. Ik zit zelf nog te wachten op de AWD GT-line dus kan het helaas niet testen…
Klopt, is bij mij al geïnstalleerd.

• mrbubble456
Zijn er nog meer mensen die deze melding gezien hebben bij de "zombie modus"? Het is niet de zombie modus zoals de meeste mensen hem lijken te hebben, maar dit treedt willekeurig op bij het starten van de auto, zonder de auto überhaupt te schakelen. Voor dit probleem ben ik al eens weggesleept geworden omdat de melding vier uur bleef staan. Dealer had destijds (eind december) gezegd dat er een update voor is uitgevoerd en het niet meer voor zou komen. Dat blijkt... Gisteren weer. De dealer zegt niet te weten waar het aan ligt en stuurt me dus eigenlijk naar huis met een auto die zomaar ineens niet meer start. Ik ga er morgen nog eens op hoge poten langs, want dit is natuurlijk grote onzin.

Desondanks ben ik benieuwd of anderen deze melding 'controleer schakelblokkeringssysteem' al eens gezien hebben en of iemand wellicht een workaround weet? In de handleiding wordt deze foutmelding niet benoemd, wel wat het schakelblokkeersysteem is en doet.

• MarcEv6
  • Laatst online: 28-05 13:57
mrbubble456 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:53:
Zijn er nog meer mensen die deze melding gezien hebben bij de "zombie modus"? Het is niet de zombie modus zoals de meeste mensen hem lijken te hebben, maar dit treedt willekeurig op bij het starten van de auto, zonder de auto überhaupt te schakelen. Voor dit probleem ben ik al eens weggesleept geworden omdat de melding vier uur bleef staan. Dealer had destijds (eind december) gezegd dat er een update voor is uitgevoerd en het niet meer voor zou komen. Dat blijkt... Gisteren weer. De dealer zegt niet te weten waar het aan ligt en stuurt me dus eigenlijk naar huis met een auto die zomaar ineens niet meer start. Ik ga er morgen nog eens op hoge poten langs, want dit is natuurlijk grote onzin.

Desondanks ben ik benieuwd of anderen deze melding 'controleer schakelblokkeringssysteem' al eens gezien hebben en of iemand wellicht een workaround weet? In de handleiding wordt deze foutmelding niet benoemd, wel wat het schakelblokkeersysteem is en doet.

[Afbeelding]
Nee deze melding ken ik niet. Wel 2 keer zombie modus gehad en de melding dat de sleutel niet aanwezig is.

• Robvef
mrbubble456 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:53:

[Afbeelding]
Bij de enige keer dat ik nu de zombiemodus heb gehad, kreeg ik deze melding ook. Ik heb het uiteindelijk toen weten op te lossen door uit te stappen, auto op slot te doen en via dan via de app de climate control starten.

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:33
Hoe krijgen de mensen hier zombie mode?

Starten jullie de auto, wachten op het ready signaal maar dit komt gewoon niet?

Ik heb het zelf in bijna 1000km nog niet meegemaakt namelijk.

• Robvef
Loei123 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:52:

Ik heb het zelf 1x meegemaakt, maar dat was bij mijn ouders en nadat ik aan het 'spelen' was geweest om te laten zien wat ie allemaal kon. Sindsdien niet meer meegemaakt. Wat ik altijd doe is: instappen, deur dicht, gordel om en daarna pas starten. En wachten tot Ready in beeld komt inderdaad

• mrbubble456

Precies dit
Robvef schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Ik heb het zelf 1x meegemaakt, maar dat was bij mijn ouders en nadat ik aan het 'spelen' was geweest om te laten zien wat ie allemaal kon. Sindsdien niet meer meegemaakt. Wat ik altijd doe is: instappen, deur dicht, gordel om en daarna pas starten. En wachten tot Ready in beeld komt inderdaad
Ja, die handelingen doe ik ook. Alleen lullig als ready dan niet in beeld komt :+

Na 1500km heb ik nu zo'n 10-15 keer een zombiemodus gehad (met of zonder controleer schakelblokkeringssysteem melding). Zelfs na de update bij de dealer die blijkbaar dat zou moeten voorkomen. Door diverse meldingen van andere bestuurders en de dealer ben ik eerst aan mijn eigen handelingen gaan twijfelen, maar vrijwel sinds het begin doe ik niets anders dan deur dicht, gordel om, rempedaal helemaal in en auto aan. Vervolgens wachten op ready, die dus soms niet komt...

Ik heb 26 januari een afspraak bij de dealer voor verwarmingsproblemen (ook nog na de update). Daar kaart ik dit opnieuw aan en ga ik wat bozer worden. Want dit is wel heel vervelend aan het worden.

• Robvef
mrbubble456 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Precies dit

[...]

Ja, die handelingen doe ik ook. Alleen lullig als ready dan niet in beeld komt :+

Na 1500km heb ik nu zo'n 10-15 keer een zombiemodus gehad (met of zonder controleer schakelblokkeringssysteem melding). Zelfs na de update bij de dealer die blijkbaar dat zou moeten voorkomen. Door diverse meldingen van andere bestuurders en de dealer ben ik eerst aan mijn eigen handelingen gaan twijfelen, maar vrijwel sinds het begin doe ik niets anders dan deur dicht, gordel om, rempedaal helemaal in en auto aan. Vervolgens wachten op ready, die dus soms niet komt...

Ik heb 26 januari een afspraak bij de dealer voor verwarmingsproblemen (ook nog na de update). Daar kaart ik dit opnieuw aan en ga ik wat bozer worden. Want dit is wel heel vervelend aan het worden.
Ik denk dat ik tot nu toe in mijn handjes mag knijpen met de problemen die ik hier lees. Op dus 1x zombie na geen problemen ook niet met de verwarming of trillen of wat dan ook. Voorverwarmen via de app lukt dan ook niet helemaal goed, maar gebruik ik sowieso niet vaak.

Enige wat mij dus niet lukt is mijn telefoon via een USB-kabel verbinden met de auto om zo gebruik te maken van Android Auto. Zelfs niet met mijn originele Oneplus USB-A -> USB-C kabel. Dus als iemand hier ook een Oneplus telefoon heeft en het welk werkend heeft gekregen, dan hoor ik dat graag :-)

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 16:55

Na ruim 3k kilometers heb ik het nog nooit gehad, mijn vrouw al 6x of zo.
Het heeft duidelijk iets te maken met geduld en de auto starten zonder rempedaal.

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 16:55
Robvef schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Ik denk dat ik tot nu toe in mijn handjes mag knijpen met de problemen die ik hier lees. Op dus 1x zombie na geen problemen ook niet met de verwarming of trillen of wat dan ook. Voorverwarmen via de app lukt dan ook niet helemaal goed, maar gebruik ik sowieso niet vaak.

Enige wat mij dus niet lukt is mijn telefoon via een USB-kabel verbinden met de auto om zo gebruik te maken van Android Auto. Zelfs niet met mijn originele Oneplus USB-A -> USB-C kabel. Dus als iemand hier ook een Oneplus telefoon heeft en het welk werkend heeft gekregen, dan hoor ik dat graag :-)
Ikke. OnePlus 7 Pro, OnePlus 8, OnePlus 9 Pro en 2 huawei's. Allemaal zonder problemen.

• EricEB
henrov schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Na ruim 3k kilometers heb ik het nog nooit gehad, mijn vrouw al 6x of zo.
Het heeft duidelijk iets te maken met geduld en de auto stappen zonder rempedaal.
Iedereen die hier thuis, 4 pers, met de auto rijdt is zich bewust van starten MET VOET OP REMPEDAAL.

Vorige week ook 'antie' zombie software gekregen.

Gister tijdens laden eea uitgeprobeerd.
voet niet op de rem en 1 x startknop, 'accesoire' stand gaat aan. prima
Voet niet op de rem en 2 x startknop, auto gaat 'aan', alles doet het behalve rijden/versnelling (oranje auto met sleutel brandt...was meestal teken dat Zombie optreedt..)
dan voet op de rem en nog een keer startknop...en ja hoor, groene Ready verschijnt.

Dus bewust geprobeerd Zombie te forceren maar kwam niet. alles werkte prima.

• Anunnaki

Hier bijna 4000km en gelukkig ook niet meegemaakt....

• Golfie5
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-05 09:54
Komende week staat de aflevering van de EV6 GT-line (demo van dealer) gepland. Ik rij momenteel een MB GLC 350e coupe (hybride). Erg benieuwd of auto ook 1 of meerdere kinderziektes (zombie mode - verwarming -) uit dit topic heeft. Daarnaast ook erg benieuwd of rij-ervaring wezenlijk anders gaat worden tov MB.

• mrbubble456
Na zo'n 15 keer startproblemen te hebben gehad heeft de auto weer twee dagen bij de dealer gelogeerd. Nu heb ik voor zowel de startproblemen als voor de verwarming beide een tweede update gekregen, waarbij Kia gezegd zou hebben dat deze update voor de startperikelen alle problemen met betrekking tot starten en zombie modus etc. definitief oplost. Ik ga de komende tijd weer levend proefkonijn zijn, ben zeer benieuwd.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:53
Zojuist de eerste keer in vier maand tijd de zombie modus mogen ervaren, ondanks software updates.

Geen ready in beeld.
Sleutel zou hij niet herkennen, ondanks bij de startknop houden.

Geen tijd om zelf nu te gaan knutselen (zo examen). Vervangend vervoer nu maar privé geregeld en vanavond controleren of het is opgelost. Anders mag Kia pechhulp ook maar aandrukken straks.

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50

Reacher

oldschool

ik werd eerder deze week door de dealer bericht dat ik langs moest komen voor een serie aan updates die nodig zijn.

Het ging om een aardig rijtje oa ABS, verwarming, zombie en noemde nog wat dingen die niet meer zijn blijven hangen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• Dartlink
Dartlink schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:19:
Zojuist de eerste keer in vier maand tijd de zombie modus mogen ervaren, ondanks software updates.

Geen ready in beeld.
Sleutel zou hij niet herkennen, ondanks bij de startknop houden.

Geen tijd om zelf nu te gaan knutselen (zo examen). Vervangend vervoer nu maar privé geregeld en vanavond controleren of het is opgelost. Anders mag Kia pechhulp ook maar aandrukken straks.
Nou afsleepdienst was er net, en natuurlijk deed de auto het nu wel... Kon/wou (begrijpelijk) er niets aan doen.

Zou het nog nut hebben om de dealer morgen te bellen?

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:39

PB-powell

Mr. Laziness

O-B-One schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Nee hoor er zijn heel, heel, heel veel mensen die geen problemen met de auto hebben. Maar die mensen hoor je niet *O*
Dan hier een die je wel hoort, welliswaar pas 600km op de teller maar geen noemenswaardige problemen tegengekomen. Vanmorgen ging het verwarmen van de auto wel goed, laatste keer laden verliep soepel, tijdens het rijden ook geen problemen met de verwarming oid en ook nog altijd geen zombie gezien :+
Ik moet mezelf nog even wat handigheidjes aanleren en vooral niet te veel op de range letten tijdens het rijden. Deze is behoorlijk accuraat gelukkig, maar doordat ie elke km aftelt blijft toch door m'n achterhoofd spoken 'als ik maar thuis kom' :X even leren vertrouwen dat als de range nog 40km zegt en ik nog 10km moet, ik ook daadwerkelijk thuis kom met nog 30km range.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-05 08:28
PB-powell schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Dan hier een die je wel hoort, welliswaar pas 600km op de teller maar geen noemenswaardige problemen tegengekomen. Vanmorgen ging het verwarmen van de auto wel goed, laatste keer laden verliep soepel, tijdens het rijden ook geen problemen met de verwarming oid en ook nog altijd geen zombie gezien :+
Ik moet mezelf nog even wat handigheidjes aanleren en vooral niet te veel op de range letten tijdens het rijden. Deze is behoorlijk accuraat gelukkig, maar doordat ie elke km aftelt blijft toch door m'n achterhoofd spoken 'als ik maar thuis kom' :X even leren vertrouwen dat als de range nog 40km zegt en ik nog 10km moet, ik ook daadwerkelijk thuis kom met nog 30km range.
Een elektrische auto is niet als een brandstof auto. Een elektrische auto wordt tegen de tijd dat hij op 0% langzaam trager maar kan vaak echt nog wel zeker 10-20km doorrrijden. Een brandstof auto valt gewoon ineens uit als de tank leeg is.

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 12:44
O-B-One schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Nee hoor er zijn heel, heel, heel veel mensen die geen problemen met de auto hebben. Maar die mensen hoor je niet *O*
Hier ook eentje. Ongeveer 3,5K km gereden, geen noemenswaardige problemen, geen zombie modus, geen verwarming issue (alleen in de eerste week).
Zelf heb ik de updates gedaan voor de infotainment (november, december versie).

Vanochtend zijn er drie software updates geïnstalleerd door KIA dealer/garage.

• Wiliyama
  • Laatst online: 00:48
marowi schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Sowieso niet met je afstandsbediening, aangezien de 12v er af is zal hij de sloten niet kunnen bedienen.

Dus met de fysieke sleutel. Als je van het alarm wil kun je kijken of je dat tijdelijk uit kan schakelen (vaak is er zo’n functie voor op een veerboot of auto trein). Maar dan staat je auto wel zonder alarm.

Vergeet ook niet dat je alarm een accu heeft welke gewend is aan de 12v te hangen continu. Hij is alleen voor wanneer een dief de 12v door knipt ofzo. Maar ik durf niet te gokken hoe goed het voor je alarm batterij is als de auto lange perioden zonder 12v staat.
Van de ene kant klinkt het logisch, maar eigenlijk toch niet. Er zijn diversen mensen op de side die een compleet lege accu hebben gehad (zombie) en die toch gewoon de auto konden openen. Als er 77 kWh ter beschikking hebt waarom is er dan nog een alarm accu nodigzoals jij schetst, die aan de 12 volt accu 'hangt'?
Ik had toch verwacht dat de auto bij een compleet lege of afgekoppelde 12V accu toch zo 'slim' zou zijn om stroom uit de hoofdaccu te betrekken..Een tijd geleden heeft iemand ook zo'n ontkoppelstuk gemonteerd op de -pool. Helaas kan ik dat niet meer vinden. Misschien is er iemand die echte feiten kent wat er gebeurt in de geschetste situatie. Ik kan van alles verwachten of bedenken maar dat zegt niet zo veel over wat er precies gebeurd en of de auto dan nog gesloten of geopend kan worden op de normale manier.

• Leezer14
  • Laatst online: 27-05 12:19
Volgende week gaat mijn GT-Line naar de dealer voor een check. De auto is half december geleverd en heeft nu een dikke 4k km op de teller staan. Ik ben benieuwd of onderstaande problemen herkenbaar zijn voor andere tweakers en wat eventuele oplossingen zijn geweest.

- Zombie modus komt soms voor, al is dit prima op te lossen door het starten van de auto volgens de gewenste procedure uit te voeren (voet op de rem, EV-Knop, wachten op Ready en dan pas wisselen naar een versnelling)

- Ratelende ventilator aan de rechter voorzijde. Dit lijkt op een kabeltje dat ergens tegenaan hangt of een ventilator die tegen de behuizing aanloopt. Er is verschil te horen bij optrekken en afremmen, wat mij doet denken aan een los hangend kabeltje dat bij het naar voren drukken van de auto, tegen een ventilator aan loopt.

- Zoomend geluid. Ik kan dit niet plaatsen, maar het lijkt op een pomp of verstelbaar deel dat blijft gaan. Het is na ongeveer 2k km ontstaan en is nu elke keer te horen. Wellicht iets met de verwarming? Is dit het vaker voorkomende inverter probleem?

- De auto is niet te ontdooien via de klimatisering via de Kia Connect app. Ook hier lees ik vaker iets over een inverter?

- Gepland opwarmen gaat niet wanneer de auto niet aangesloten is aan een laadpaal. Dit is volgens mij by design zo gemaakt, maar het is wel iets wat op mijn vragenlijstje staat.

[Voor 3% gewijzigd door Leezer14 op 21-01-2022 11:45. Reden: Video linkje]

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 13:24
Vandaag naar de dealer geweest en ja mijn EV6 plus RWD is geproduceerd. 9 december jl besteld. Op de boot wachten dan _/-\o_ .

De dealer was goed op de hoogte van:
- Het 12V accu probleem. Een slechte sensor, waardoor de auto denkt dat de accu vol is. Zou nu opgelost zijn.
- Verwarmingsprobleem. Kwam alleen voor in een bepaalde batch.
- Het zombie probleem. Naast een goede startvolgorde hanteren zou het nu ook opgelost zijn.
- Voorverwarmen accu voor het (sneller kunnen) opladen. Afhankelijk update navigatie? De dealer wist dat ook niet precies. Ze rijden zelf geen grote stukken met de auto.
- Trillen. Komt soms voor inderdaad. Vaak is herbalanceren de oplossing. Verder doen LM er soms "verkeerde" banden onder.

De dealer wist niets van een eventuele overgang naar TomTom.

[Voor 13% gewijzigd door JanAllElectric op 24-01-2022 20:05]

LG MHM091M.U43 + Atlantic v3 200L + 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE + 5280Wp + Domoticz/Grafana/InfluxDB + KIA EV6 77kW RWD

• Dartlink
Val1983 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:36:
Hallo allen, sinds kort in het bezit van een Kia EV6. Super tevreden.

Echter, hoe kom ik erachter dat er een update beschikbaar is voor de auto? Wordt dit per mail gedeeld vanuit Kia of op een andere manier?
Voorlopig officieel "niet". Het zijn technical service bulletins door Kia. Wat inhoudt dat er geen terugroepacties zijn. Dus de dealer hoeft daar niet actief voor te benaderen.

De betere dealers doen dit uiteraard wel :)

Voor zover ik weet zijn er drie updates:
- Rij verbeteringen (esp die anders aan gaat op snelheid)
- systeem verbetering oid (anti zombie mode)
- heating (spreekt voor zich als je hebt mee gelezen)

Als je je met één van deze klachten meld zal een dealer je sowieso de updates geven :)

Infotainment is sowieso nog niet geüpdatet bij mij. En ben ik ook blij van als ik alle ervaringen hier lees.

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-05 11:01
Ik heb vanmorgen ook de updates voor traction control en verwarming gehad bij de KIA dealer. Echter heb ik van beide nagenoeg geen problemen gehad. Wederom heb ik het idee dat ik meer van meer issues en problemen op de hoogte ben dan de dealer zelf. Dit ervaar ik nu al bij 2 verschillende dealers.

- Zij waren als voorbeeld onbekend met het kromtrekken van de deur grepen. (Iets wat mij ook begint op te vallen).
- Het "coldgate" probleem deed geen belletjes rinkelen.
- Zombie mode herkende ze ook niet.
- Problemen met voorwerwarmen herkende ze ook niet

Blijft toch gek dat ze dus niet bij elke dealer op de hoogte zijn van lopende issues met de EV6.

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:36
Vorige week maandag mijn is mijn EV6 (77kwh Rwd Plus) geleverd, beknopt mijn bevindingen:

- Rijdt heerlijk rustig, hierdoor rij ik ook relaxeter door het verkeer.
- Nog niet hier gelezen maar het beeldscherm (met gebruik van Google Maps) heeft een hoge resolutie en is veel scherper dan mijn vorige auto. (308)
- Ondanks dat ik geen testrit gedaan had in de EV6 rijdt hij prima, en (persoonlijk) fijner dan de Ioniq 5.
- Frunk is best groot, maar geen flauw idee wat ik hier in moet gaan stoppen. (omdat het teveel moeite kost om hem te openen).

Grootste "tegenvaller" is de verwarming;
- 2x gehad dat tijdens het rijden dat plotseling alleen koude lucht naar binnen werd geblazen ondanks dat de temperatuur hoog stond en "heat" aan stond.
- Ben veel bezig met de knopjes.... dan weer te heet, dan weer te koud, dan blaast ie weer te hard... etc. etc. Bij mijn voorgaande auto's zat ik hier zelden aan.

Helaas moet de laadpaal thuis nog geïnstalleerd worden, loop nu nog een beetje te rommelen met opladen (is ook mijn eerste EV)
Trekhaak staat nog in bestelling....

Daarnaast heb ik geen last van trillende banden, remote voorverwarmen werkt, geen zombie mode.

Kortom blij met de nieuwe auto :) Binnenkort kijken voor draadloze Android auto en het installeren van een d raadloze telefoonoplader.

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:50
Mister_XE schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:07:
[...]

De dealer gaf aan dat bij bestelling mijn GT eerst op mei 2022 stond en nu op augustus 2022 en hij verwachte dat de planning van de GT naar alle verwachtingen sowieso naar Q4 doorschuift. Het enige wat we kunnen doen is wachten en hopen dat zij inderdaad eerder komt. Ik hoop het zo O-) en dan misschien wel met TomTom :)
Ja met TomTom zou zeker mooi zijn, van de huidige navigatie ben ik niet zo gecharmeerd.
Dus langer wachten kan in ons voordeel werken ook m.b.t. de overige issues zoals o.a. verwarming, zombie modes en meer die dan hopelijk allemaal opgelost zijn.

• EricEB
Vandaag eindelijk weer eens naar kantoor, 180 km enkele reis...

maar wtf ! auto in zombie.....! weken geleden en software update gehad....heel vreemd, kreeg hem met geen mogelijkheid in groene Ready status. Alles geprobeerd...reservesleutel toevallig bij iemand anders in de jaszak en niet te proberen. Pas kwartier later nadat ik met sleutel ver van auto ben gewandeld ging het goed....

De gehele reis CC aan op 110km/h, aankomst met <10% accu en nog plm 35km reserve. Gemiddelde 18kwh verbruik, netjes.

Met collega ook zijn auto bekeken, Ionic 5. soort vergelijk doen.... wat hij vertelde en mij verrastte is dat hij bij voorprogrammeren bestemming in de App Bluelink en daarna instappen en starten zijn Navi direkt aangeeft waar hij moet laden om bestemming te halen ( incl tijdsduur van het laden !).

Ik trok dit in twijfel, dacht dat dit niet mogelijk is bij de Kia en Hyundai...maar hij verzekerde mij dat hij dit te zien kreeg....

• mrbubble456
EricEB schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:26:
Vandaag eindelijk weer eens naar kantoor, 180 km enkele reis...

maar wtf ! auto in zombie.....! weken geleden en software update gehad....heel vreemd, kreeg hem met geen mogelijkheid in groene Ready status. Alles geprobeerd...reservesleutel toevallig bij iemand anders in de jaszak en niet te proberen. Pas kwartier later nadat ik met sleutel ver van auto ben gewandeld ging het goed....

De gehele reis CC aan op 110km/h, aankomst met <10% accu en nog plm 35km reserve. Gemiddelde 18kwh verbruik, netjes.

Met collega ook zijn auto bekeken, Ionic 5. soort vergelijk doen.... wat hij vertelde en mij verrastte is dat hij bij voorprogrammeren bestemming in de App Bluelink en daarna instappen en starten zijn Navi direkt aangeeft waar hij moet laden om bestemming te halen ( incl tijdsduur van het laden !).

Ik trok dit in twijfel, dacht dat dit niet mogelijk is bij de Kia en Hyundai...maar hij verzekerde mij dat hij dit te zien kreeg....
Ik heb ook weer constant zombie modes... Na 2 maanden zombieloos te zijn geweest. Ben direct weer naar de dealer gegaan afgelopen maandag, die aangaf dat niemand meer last had gehad sinds de update in januari.

Auto staat nu (voor de vierde keer) bij de dealer. Ze kunnen geen oplossing aangeven, alleen maar "hopen dat ze het kunnen reproduceren". Heb aangegeven dat als het nu niet opgelost wordt ik het contract via de leasemaatschappij ga ontbinden. Kan het nog zo'n fijne auto zijn, als ie niet betrouwbaar is heb ik er niks aan.

• Freezhost
  • Laatst online: 22:36
annita schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:03:
[Afbeelding]

De auto ging niet meer uit, reageerde nergens op niet voor uit, achteruit en ook ging ook niet uit???
Dat is de bekende zombie modus, zoek maar even hier in het forum op zombie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 08:50
Zo de Kia EV6 is opgehaald. Wat rijd dat lekker zeg. Nu effe wennen aan alle instellingen etc. Vooral het switchen tussen de verwarming en radio. Voor je het weet is het plotseling erg warm in de auto terwijl je dacht dat je de muziek harder had gezet.
Wel al gelijk een soort van Zombie ervaring. Wilde mijn NAV updaten maar toen wilde de auto niet meer uit.
Toch handig zo'n forum, ik moest gewoon mijn voet van de rem halen.
Daarna was de update met zowat 2 uur klaar. Krijg je dan ook mooi een melding van in de kia App.

• De Ideale Man
  • Laatst online: 06:43
frank3523 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:59:
Zo de Kia EV6 is opgehaald. Wat rijd dat lekker zeg. Nu effe wennen aan alle instellingen etc. Vooral het switchen tussen de verwarming en radio. Voor je het weet is het plotseling erg warm in de auto terwijl je dacht dat je de muziek harder had gezet.
Wel al gelijk een soort van Zombie ervaring. Wilde mijn NAV updaten maar toen wilde de auto niet meer uit.
Daarna was de update met zowat 2 uur klaar. Krijg je dan ook mooi een melding van in de kia App.
Welke versie auto heb je?

Ik ben gewend om het geluid bij mijn auto te regelen via het stuur. Dat kan bij de ev6 ook en het zit op dezelfde plek als mijn huidige auto. Ik ben blij dat kia de bedieningen op het stuur heeft omgedraaid hoef ik daar minder aan te wenen.

[Voor 16% gewijzigd door De Ideale Man op 02-04-2022 11:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dartlink
frank3523 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:59:
Het is wennen, over het algemeen heb ik de temperatuur toch op een standaard temperatuur staan en de rest op automatisch. Heb dus ook voor gekozen om het time out scherm aan te passen zodat deze altijd terug gaat naar het media/knoppen scherm :)
Pagina: 1 2 3

Let op:
Er is nu ook een apart topic voor bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6: Het KIA EV6 leveringen topic

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee