Acties:
  • +2Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:10
Metalfreak schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:52:
[...]

Nee, niemand klaagt erover omdat het nergens nodig is. Tenminste, ik ken de plaatsen niet. En als je ziek bent, blijf je thuis, maar dat vond ik pre-corona ook altijd al. Die mensen die denken dat ze onmisbaar zijn en vervolgens het halve bedrijf aansteken met welk virus dan ook, mochten van mij altijd al fijn thuis blijven.
Werk je voor TV of film dan ben je waarschijnlijk al 100x getest voor/tijdens/na het werk. Ben je werkzaam als bouwvakker bij de Amsterdamse noord/zuid lijn (is die al eens af? :P)dan is er al een jaar 'geen' corona meer. In beide gevallen heb je mannen met hamers en cirkelzagen die de hele dag door elkaar en op elkaars lip werken. Voor vliegpersoneel geldt hetzelfde terwijl de buschauffeur welgeteld twee weken een mondkapje half op heeft gehad.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• raugustinus
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:50
RocketKoen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:38:
[...]

Ja...
Al gaat die pcr test voor niet gevaccineerden niet meer gratis zijn zodra iedereen ruim de mogelijkheid heeft gehad om het vaccin te krijgen. Misschien muv mensen die om medische redenen niet kunnen.

Dan wordt het heel simpel. Tot de vaccinatiegraad hoog genoeg is doen de weigeraars niet meer mee met de samenleving.

Vrijheid heeft nu eenmaal een grens dat jouw vrijheid anderen geen kwaad mag doen. Om dezelfde reden mag je bijna nergens meer roken, mag je niet dronken achter het stuur zitten en mag je op de meeste plaatsen niet in je blote kont rondlopen.
Machtige trol aan het werk hier.

Rob Augustinus

Acties:
  • +8Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:42
raugustinus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:55:
[...]

Machtige trol aan het werk hier.
Inderdaad. De vacinatiebereidheid wordt alleen maar hoger omdat je anders teveel moeite moet doen, om bijv op vakantie te kunnen. Nu zal ik mijn poot stijf houden, maar het is toch te bizar dat men om mij heen het maar raar vindt dat ik niet gewoon dat spuitje haal "ben je er toch vanaf?" 8)7

Ik heb nu maar de gedachte, laat de rest zich inenten is de kans voor mij minder dat ik het oploop, want daarvoor willen we toch die spuit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• codex
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21-09 15:21
Helixes schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Hugo de Jonge is een rasoptimist....

Ik denk dat we nog te weinig beseffen dat de R-waarde van de delta-variant zonder verdere maatregelen zomaar eens 6 tot 8 zou kunnen zijn. Dat betekent dat je voor een R=1 waarde bij de delta-variant een vaccinatiegraad nodig bent van zo'n 85%. Dat is ongeveer gelijk aan de vaccinatiebereidheid. Uiteraard zul je dan nog wat moeten plussen en minnen in de mensen die zelf al besmet zijn geraakt, en de mensen bij wie het vaccin niet, of niet voldoende aanslaat. Daarnaast zit je nog met effecten van partiële bescherming na de eerste vaccinatie.

Hoewel je daar met beperkte maatregelen toch wel omheen kan werken, is het naief te zeggen dat we "na 1 juli" weer terug kunnen naar 100% normaal. Helaas....
Ik vraag mij af hoe hier mee omgesprongen wordt in de toekomst. Als blijkt dat 30 procent zich niet laat vaccineren en dus ook ernstige symptomen krijgt, gaan we hier rekening mee houden.

Persoonlijk vind ik, eigen schuld dikke bult. Ik ga daar echt geen rekening mee houden, ze roepen het op zichzelf af en ik heb er ook geen medelijden mee. Uitgezonderd diegene die vanwege een immuunstoornis niet gevaccineerd kunnen worden.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• raugustinus
  • Registratie: december 2005
mgizmo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:35:
[...]

Inderdaad. De vacinatiebereidheid wordt alleen maar hoger omdat je anders teveel moeite moet doen, om bijv op vakantie te kunnen. Nu zal ik mijn poot stijf houden, maar het is toch te bizar dat men om mij heen het maar raar vindt dat ik niet gewoon dat spuitje haal "ben je er toch vanaf?" 8)7

Ik heb nu maar de gedachte, laat de rest zich inenten is de kans voor mij minder dat ik het oploop, want daarvoor willen we toch die spuit?
Ik ben er helemaal voor dat een ieder moet doen wat hij het beste acht. Ik heb voor mezelf besloten de vaccinatie te nemen maar heb er geen enkele moeite mee dat anderen dat niet willen. Van die dwingelanders heb ik wel moeite mee :+

Rob Augustinus

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:36
raugustinus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:02:
Ik ben er helemaal voor dat een ieder moet doen wat hij het beste acht. Ik heb voor mezelf besloten de vaccinatie te nemen maar heb er geen enkele moeite mee dat anderen dat niet willen. Van die dwingelanders heb ik wel moeite mee :+
De grondwet ziet er wel op toe dat we niemand gaan verplichten te vaccineren, denk ik.

Maar goed, tegelijk heb ik nog niemand een rationeel argument horen noemen waarom zij niet gevaccineerd hoeven te worden. Ik bedoel, buiten die zaken die blijken uit de vragenlijst die je moet invullen voordat je geprikt wordt.

Ik moet concluderen dat we in Nederland ontzettend veel respect hebben voor religie, geloof en individualisme. En ach, daar valt dan ook wel weer wat voor te zeggen. Oók als dat gaat om het oplossen van een probleem dat ons al anderhalf jaar in de greep houdt. En dat respect gaat zo ver dat we eigenlijk niet eens willen discrimineren op basis van die individuele keuze.

Ben ik het met @codex eens dat we die individuele vrijheid moeten belonen met de ziekte en dood waar ze zelf voor gekozen hebben? Ik vind het ethisch een zeer lastige vraag. Misschien moeten we covid wel gaan zien als een luxeziekte, wanneer die volgt uit de keuzevrijheid van de individu. Antivaxx-ideologie lijkt me immers in grote meerderheid een thrird world problem.

Maar daarmee ben je natuurlijk nog niet af van die mensen waarbij de vaccinatie niet aanslaat, of die mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten vaccineren. Als er al iemand een antwoord heeft op die vraag, dan is het wel "Coronapas", niet waar :Y)

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:30
Helixes schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:54:
[...]
Ben ik het met @codex eens dat we die individuele vrijheid moeten belonen met de ziekte en dood waar ze zelf voor gekozen hebben? Ik vind het ethisch een zeer lastige vraag. Misschien moeten we covid wel gaan zien als een luxeziekte, wanneer die volgt uit de keuzevrijheid van de individu. Antivaxx-ideologie lijkt me immers in grote meerderheid een thrird world problem.
Het probleem van COVID, en dat is momenteel zeer pertinent, is de besmettelijkheid. De vaccinatie is dus niet enkel voor je persoonlijke gezondheid, die van anderen hangt er ook in aggregaat vanaf. Dat is niet genoeg om hem te verplichten, maar misschien wel om mensen die niet meewerken aan het remmen van de verspreiding ervan op andere manieren daaraan te laten bijdragen, bijv. door tests te verplichten alvorens ze bepaalde acties ondernemen die een bijzonder verspreidingsrisico met zich meebrengen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-09 20:40
De coronapas heeft al lang niets meer met corona te maken. Zoals hierboven aangegeven wordt moet je in Denemarken voor elk wissewasje inchecken met je gekoppelde ID.

Er wonen alleen al 30,000 ongedocumenteerden in Amsterdam, die nooit een digid kunnen krijgen en zodoende nog verder uitgesloten worden van evenementen of andere gelegenheden. Dit is alleen al Amsterdam laat staan de miljoenen in heel Europa. Deze worden nog meer derderangs burgers.

Al die informatie hoe een burger zich beweegt is natuurlijk erg interessant om op EU niveau op te slaan. Inzichtelijk voor opsporingsdiensten.
Criminelen hebben al helemaal geen schijn van kans meer, vliegen voor criminelen zit er niet meer bij binnen EU.

Je kan er ook natuurlijk op gaan gokken dat zelfs met de digitale coronapas gefraudeerd gaat worden, want wie gelooft het nou zelf dat deze niet "zwart" over de toonbank gaan in sommige landen.

Waar een jaar geleden werd gezegd dat er nooit met inchecken en coronapaspoorten e.d gewerkt zal worden is dit nu toch al realiteit, wat kunnen wij op termijn verwachten met deze app?

Heet hij volgend jaar "Europe's digital register app" en zitten er in eens 20 extra dingen in die totaal niets meer met corona hebben te maken? Ik kan nu al zeggen dat er plannen liggen om deze app uit te breiden tot een of andere EU app die alle burgers verplicht moeten hebben en overal mee moeten inchecken.

Verplicht de app koppelen aan je socialmedia info? zodat je geen haat op het internet mag zetten? of geen troll accounts kan aanmaken?

Het social rating system is in de maak voor Europeaanse burgers, hoewel dit niet de insteek zal zijn gaan we zeker die kant op met de fundering die op dit moment gelegd wordt. Ik hoop dat deze post niet verwijderd wordt zodat ik hem over enkele jaren kan terugvinden _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Minaaj schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:20:
De coronapas heeft al lang niets meer met corona te maken. Zoals hierboven aangegeven wordt moet je in Denemarken voor elk wissewasje inchecken met je gekoppelde ID.
Nouja, inchecken: Je moet even een papiertje laten zien of er is een vluchtige blik als je je telefoon laat zien. Het word ook niet geregistreerd.

• Brent
  • Laatst online: 18:30
Het is verdraaid bijna net zoals al die andere reisvaccins ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-09 20:40
PWM schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:25:
[...]

Nouja, inchecken: Je moet even een papiertje laten zien of er is een vluchtige blik als je je telefoon laat zien. Het word ook niet geregistreerd.
Als jij je QR code scant wordt dat wel ergens op een server gelogd hoor, je gaat mij niet kunnen vertellen dat ze dit niet in een database vastleggen en dit maar een 1time authenticatie is ter controle van vaccinatie/test en daarna de query weer gewist wordt.
Al is het plain tekst wat de server opslaat qua inchecken, er zal altijd een locatie/tijdstip en jouw gekoppelde ID zijn.

Voor diegene die de apps beheren kan je er gewoon van uitgaan dat dit allemaal netjes wordt opgeslagen voor eventuele bugfixing of backups.

Deze app is veel te mooi om niet verder voor andere doeleinden te gebruiken, als iemand daar niet mee eens is vind ik dat gewoon naïef. Denk aan de mogelijkheden die ze hebben, heb jij tegengeluid? Ben jij een "gele hesje"? Als jij gebruik wil maken van social media moet je eerst de EU app installeren, zo kan de EU jouw berichten ten alle tijd inzien en controleren/eventueel censureren dan wel flaggen en jou verbieden gebruik te maken van social media. Ala social credit system.

• PWM
  • Niet online
Minaaj schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:35:
[...]
Als jij je QR code scant wordt dat wel ergens op een server gelogd hoor, je gaat mij niet kunnen vertellen dat ze dit niet in een database vastleggen en dit maar een 1time authenticatie is ter controle van vaccinatie/test en daarna de query weer gewist wordt.
Maar in DK scanned niemand op dit moment ;) Je hoeft alleen maar iets te laten zien.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:44
PWM schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:44:
[...]

Ik was van de week in Kopenhagen. Alle kroegen en restaurants zijn open. Pretparken, winkels idem. Er mogen meer mensen naar binnen en ze zijn al een stuk langer open dan wij. Daar moet je als je ergens naar binnen gaat een Corona pass laten zien. Dat komt neer op:
  • Volledige vaccinatie
  • Aantoonbaar besmetting afgelopen maanden
  • Een PCR test, geldt 72 uur
Werkt als een zonnetje. Niemand loopt te klagen, iedereen zit lekker te eten en drinken. Als je binnenkomt vraagt men er om en iedereen laat hem dan zien.

Nederland:

[...]

Je kan voor of tegen zo'n pas zijn, om veel redenen. En misschien is het onnodig en stom. Maar van dit soort artikelen gaan mijn haren wel recht overeind staan. Wat maken we het onszelf toch moeilijk.
Of iets "werkt als een zonnetje" is niet het enige criterium voor een effectief en maatschappelijk ondersteund beleid. Ik wil niets voor je invullen, maar als ik je post zo lees, hecht jij waarde aan een systeem dat soepel en geolied werkt: op basis van één van de drie voorwaarden die jij noemt, mag je in Denemarken naar een terras, een film gaan kijken of andere leuke dingen doen. Geen discussie, geen gedoe. Prima, ik snap dat je dat waardeert en dat je je misschien wel kan ergeren aan mensen die zich niet conformeren en hier naar jouw mening "moeilijk" over doen.

Ik kan me op mijn beurt weer drukmaken om dit soort beleid en de massale aanvaarding van "het collectief" als het aankomt op het vergaren van rechten waarvan we 16 maanden geleden niet voor mogelijk hadden kunnen houden om deze (langdurig) voorwaardelijk te stellen in een niet-acute crisissituatie. Los van dit aspect zijn er talloze virologen, artsen en andere medici en zelfs zorgverzekeraars die aangeven dat een testsamenleving simpelweg niet werkt, los van alle morele en ethische bezwaren. Ergo, wat mij betreft kan de rebellie tegen deze waanzin niet hevig en lang genoeg duren. Overigens staan we als Nederlanders bekend om het verenigen van onverenigbare principes. Bill Clinton heeft ons er zelfs voor gecomplimenteerd. We hebben weleens voor hetere vuren gestaan, me dunkt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mgizmo
Minaaj schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:20:

Er wonen alleen al 30,000 ongedocumenteerden in Amsterdam, die nooit een digid kunnen krijgen en zodoende nog verder uitgesloten worden van evenementen of andere gelegenheden. Dit is alleen al Amsterdam laat staan de miljoenen in heel Europa. Deze worden nog meer derderangs burgers.

Al die informatie hoe een burger zich beweegt is natuurlijk erg interessant om op EU niveau op te slaan. Inzichtelijk voor opsporingsdiensten.
Criminelen hebben al helemaal geen schijn van kans meer, vliegen voor criminelen zit er niet meer bij binnen EU.

Je kan er ook natuurlijk op gaan gokken dat zelfs met de digitale coronapas gefraudeerd gaat worden, want wie gelooft het nou zelf dat deze niet "zwart" over de toonbank gaan in sommige landen.

Waar een jaar geleden werd gezegd dat er nooit met inchecken en coronapaspoorten e.d gewerkt zal worden is dit nu toch al realiteit, wat kunnen wij op termijn verwachten met deze app?

Heet hij volgend jaar "Europe's digital register app" en zitten er in eens 20 extra dingen in die totaal niets meer met corona hebben te maken? Ik kan nu al zeggen dat er plannen liggen om deze app uit te breiden tot een of andere EU app die alle burgers verplicht moeten hebben en overal mee moeten inchecken.

Verplicht de app koppelen aan je socialmedia info? zodat je geen haat op het internet mag zetten? of geen troll accounts kan aanmaken?

Het social rating system is in de maak voor Europeaanse burgers, hoewel dit niet de insteek zal zijn gaan we zeker die kant op met de fundering die op dit moment gelegd wordt. Ik hoop dat deze post niet verwijderd wordt zodat ik hem over enkele jaren kan terugvinden _/-\o_
Ik volg je hoor, want ik ga ook de garantie niet krijgen, maar als het zover komt, dan heb ik geen smartphone meer ;) En vast ook geen leven meer helaas. Ik vind het al vervelend dat mijn vingerafdruk digitaal in mijn paspoort staat. Alles wat mij lichamelijk kan identificeren krijg ik jeuk van dat het uiteindelijk in mijn nadeel gaat zijn. Ik kan het in ieder geval niet meer ongedaan maken als het de digitale weg heeft gevonden.

• mgizmo
PWM schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:44:
[...]
  • Volledige vaccinatie
  • Aantoonbaar besmetting afgelopen maanden
  • Een PCR test, geldt 72 uur
Begrijp ik het goed dat a) als je niet gevaccineerd wilt worden en b) je bent wel zo zorgvuldig en voorzichtig dat je geen besmetting hebt opgelopen, dat als je gebruik wilt maken van de (commerciële) horeca en je doet dit normaliter paar keer in de week (zijn er genoeg die liever buiten de deur eten dan thuis, of zoals jij als buitenlander op vakantie/zakentrip), dan moet je iedere drie dagen zeg maar een commerciële test doen? Heeft Denemarken ook aangeven wanneer men de maatregelen wilt afbouwen (bij welke feiten e.d.)?

• PWM
  • Niet online
mgizmo schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:04:

Begrijp ik het goed dat a) als je niet gevaccineerd wilt worden en b) je bent wel zo zorgvuldig en voorzichtig dat je geen besmetting hebt opgelopen, dat als je gebruik wilt maken van de (commerciële) horeca en je doet dit normaliter paar keer in de week (zijn er genoeg die liever buiten de deur eten dan thuis, of zoals jij als buitenlander op vakantie/zakentrip), dan moet je iedere drie dagen zeg maar een commerciële test doen? Heeft Denemarken ook aangeven wanneer men de maatregelen wilt afbouwen (bij welke feiten e.d.)?
Weet niet wanneer ze gaan afbouwen. Maar testen in Denemarken is al maanden gratis en gebeurt veelvuldig. Mijn collega's worden allemaal elke week minimaal 1x getest. Zij doen 1 miljoen tests per week op een populatie van 5 miljoen. Dat is bijna 30x zoveel per week als wij doen.

Mijn collega's gaan elke week, maandag of vrijdag voor het werk.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17:19
volgens de premier van Nederland heeft het geen zin om te testen als je geen klachten hebt, en dat lijkt mij een prima uitgangspunt om per direct hoeksteen van het beleid te maken. Bij klachten testen of thuisblijven, zonder klachten lekker op pad, zonder test.

• mgizmo
PWM schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:11:
[...]

Weet niet wanneer ze gaan afbouwen. Maar testen in Denemarken is al maanden gratis en gebeurt veelvuldig. Mijn collega's worden allemaal elke week minimaal 1x getest. Zij doen 1 miljoen tests per week op een populatie van 5 miljoen. Dat is bijna 30x zoveel per week als wij doen.

Ah duidelijk, dus je kan gewoon testen blijven doen en dat is dan ook snel duidelijk met deze hoeveelheid denk ik dan. Hoe was dit voor jou dan? Ik neem aan dat je test hebt moeten doen of viel je al onder je eerste of tweede bullet?

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Ongebruikte capaciteit ‘testen voor toegang’ kost belastingbetaler bijna half miljoen per dag
Nog geen 3 procent van de testcapaciteit voor ‘testen voor toegang’ wordt benut. De lege testcentra kosten de Nederlandse belastingbetaler een half miljoen euro per dag aan operationele kosten. Niettemin heeft VWS honderden miljoenen extra gereserveerd voor verdere uitbreiding. ‘Deze uitgaven zijn op geen enkele manier te verantwoorden.’
De testsamenleving is een feit, ondanks expliciete waarschuwingen van niet alleen IC-artsen, ziekenhuisdirecteuren, gezonheidseconomen en andere (medisch) experts, maar ook van zorgverzekeraars. Een nieuw dieptepunt in de strijd tegen covid-19.

We gebruiken nog géén 3% van de testcapaciteit en zijn bijna een half miljoen per dag kwijt. Dit is niet alleen vanuit financieel perspectief zeer onwenselijk, het massaal asymptomatisch testen bij een lage prevalentie werkt simpelweg niet. Dit is, zoals hierboven vermeld, door verschillende artsen en experts al meerdere keren toegelicht.
Valspositieven krijgen de overhand

Los van de kosten is er een fundamenteel argument tegen ‘testen voor toegang’: bij een lage besmettingsgraad onder de bevolking – waarvan nu sprake is – neemt de voorspellende waarde ervan sterk af. Armand Girbes, IC-hoofd van de locatie VUmc van het Amsterdam UMC, zei eind mei tegen FTM: ‘De medische noodzaak voor massaal testen wordt onvoldoende onderbouwd. De samenleving kan ook veilig van het slot zonder verplichte tests.’ Nu het vaccinatietempo er lekker in zit en de zon schijnt, neemt niet alleen het aantal patiënten op de IC flink af, maar ook het aantal mensen dat besmettelijk is, plus het aantal mensen dat besmet kan worden en ernstig ziek wordt.
Frappant genoeg hebben het RIVM en het OMT niets te maken met de invoering:
Het RIVM en het OMT, die tijdens de coronacrisis voor alle belangrijke beleidsbeslissingen om advies zijn gevraagd, werden niet betrokken bij de opzet van testen voor toegang. Het RIVM zei eerder tegen FTM: ‘Het is een politieke, beleidsmatige beslissing. Wij hebben niet gerekend aan de testsamenleving.’
Het is me echt een compleet raadsel hoe ook dit voorstel weer door de Tweede Kamer (11 mei) en door de Eerste Kamer (25 mei) is geloodst. Voor mij is dit symbolisch voor de schijnbare impasse van onze volksvertegenwoordiging c.q. de oppositie gedurende de afgelopen 16 maanden. Zelfs nu, in een evidente niet-crisissituatie hebben ze om de een of andere reden het vermogen verloren om de ideeënstrijd aan te gaan en hier tenminste mondige, scherpe debatten over te voeren.
Er zit notabene een D66 senator in de Eerste Kamer die tevens IC-baas is en uitgesproken tegen de testsamenleving. Uit armoede c.q. onmacht heeft hij een motie ingediend om toegangsbewijzen alleen verplicht te stellen bij een bepaalde ondergrens aan covid-19 prevalentie:

VWS geeft echter aan dat deze ondergrens nog niet is bepaald en laat ook niet blijken dat dit op korte termijn zal gebeuren.
FTM vroeg VWS of die ondergrens inmiddels is bepaald. Het ministerie antwoordde daarop: ‘Het aandeel fout-positieven is beperkt en de voordelen van het sneller openen van de samenleving wegen daar ruimschoots tegenop. Er is geen ondergrens bepaald waarbij coronatoegangsbewijzen niet meer nodig zijn.’ VWS negeert hiermee de motie van de Eerste Kamer en ontkent de praktische realiteit van testen: ze zijn niet 100 procent betrouwbaar, zoals de fabrikanten zelf ook in hun gebruiksaanwijzing schrijven.
Hoe kan het toch dat het kabinet c.q. VWS zo persistent en koppig is omtrent het implementeren van de testsamenleving? Wat zit hier achter? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit deels wordt gedreven door het lijden van gezichtsverlies als er nu vanaf wordt gestapt. Naast reeds getekende overeenkomsten met (commerciële) testpartijen, zijn ze anders gezegd wellicht bang om door een te evidente draai het risico te lopen het beleid van de afgelopen maanden te ondermijnen.
Echt een verwerpelijke situatie die véél meer aandacht verdient.

Overigens merk ik zelf nog weinig van de vermeende anti-beweging bij musea, restaurants, toneelzalen en andere gelegenheden. De buitenfeestjes c.q. festivals waar ik kaarten voor heb, beginnen nu al op Facebook te verkondigen dat negatieve tests c.q. vaccinatiebewijzen aan de deur getoond moeten worden. Of ik nu wel of niet gevaccineerd ben, dat wordt dus een flinke bijdrage aan de TicketSwap commissie-opbrengsten van mijn kant :)

[Voor 4% gewijzigd door Jedi_Pimp op 16-06-2021 07:51]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:00

Dennahz

Life feels like hell should.

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:14:
Ongebruikte capaciteit ‘testen voor toegang’ kost belastingbetaler bijna half miljoen per dag

[...]

De testsamenleving is een feit, ondanks expliciete waarschuwingen van niet alleen IC-artsen, ziekenhuisdirecteuren, gezonheidseconomen en andere (medisch) experts, maar ook van zorgverzekeraars. Een nieuw dieptepunt in de strijd tegen covid-19.
Hugo de Jonge doet waar hij zelf zin in heeft en geeft meer om de financiële belangen van de commerciële testers (en zichzelf? Maar dat is een aanname) dan om common sense gebruiken.

Wat ik me telkens afvraag is waarom de rest van de tweede en eerste kamer meegaat in zijn waanzin? Waarom stopt niemand die man? Er moet sowieso meer achter zitten.

Ik ken geen bedrijf die vraag om een negatieve test. Geen restaurant, geen bioscoop, geen pretpark, nergens moet je zo'n bewijs laten zien. Wat wil die man nou eigenlijk?

Twitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 00:05
Misschien is hij aan het lobbyen voor een mooi baantje na zijn ministerschap :P

/ongefundeerde speculatie 8)

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dennahz schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:32:
Waarom stopt niemand die man? Er moet sowieso meer achter zitten.
Zolang we in het formatieproces zitten zal dat ook meewegen voor het meestemmen van bepaalde partijen. Je wil natuurlijk niet bepaalde partijen dwarszitten.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:00

Dennahz

Life feels like hell should.

Vrijdag schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:47:
Misschien is hij aan het lobbyen voor een mooi baantje na zijn ministerschap :P

/ongefundeerde speculatie 8)
Nou, ik denk niet dat iemand nog iets te maken wil hebben met de Jonge na alles wat hij afgelopen jaar geflikt heeft. Het is een ongeleid projectiel.
Gunner schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:48:
[...]

Zolang we in het formatieproces zitten zal dat ook meewegen voor het meestemmen van bepaalde partijen. Je wil natuurlijk niet bepaalde partijen dwarszitten.
Angst dus. Jammer.

Twitter

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ondertussen ook weer problemen met de registratie van de vaccinaties voor het coronapaspoort:

https://www.ad.nl/binnenl...-coronapaspoort~a53b7268/
Toch hoeven mensen zich geen zorgen te maken om hun coronapaspoort, bezweren betrokken partijen.
Volgens mij staat het coronapaspoort toch op het punt om live te gaan? Dan mogen ze wel opschieten met het oplossen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Woy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:08:
Ondertussen ook weer problemen met de registratie van de vaccinaties voor het coronapaspoort:

https://www.ad.nl/binnenl...-coronapaspoort~a53b7268/

[...]

Volgens mij staat het coronapaspoort toch op het punt om live te gaan? Dan mogen ze wel opschieten met het oplossen.
Valt allemaal wel mee. ze halen voor die coronacheck app ook gegevens vanuit de GGD op. Dus als je geen toestemming hebt gegeven om te delen met het RIVM en/of huisarts heeft dat geen effect op de CoronaCheck -app.

bron

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RodeStabilo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:12:
[...]

Valt allemaal wel mee. ze halen voor die coronacheck app ook gegevens vanuit de GGD op. Dus als je geen toestemming hebt gegeven om te delen met het RIVM en/of huisarts heeft dat geen effect op de CoronaCheck -app.

bron
Dit gaat ook gewoon over de mensen die wel toestemming gegeven hebben. Tevens is de GGD niet de enige die gegevens registreert ( al zal dat wel het gros van de mensen zijn )
Mede door de storing bij de GGD is het COVID-vaccinatie Informatie- en Monitoringsysteem (CIMS​) van het RIVM nog altijd verre van compleet.
Van de GGD-prikken is 82 procent in CIMS geregistreerd, bij de huisartsen (61 procent) en zorginstellingen (66 procent) zijn de administratieve problemen nog wat groter.
Als het niet lukt om die gegevens geautomatiseerd naar het RIVM te sturen, dan vraag ik mij ook af of het wel zo soepel loopt om die met het coronapas te koppelen. Dat de overheid zegt dat ze het wel regelen geeft mij niet meteen vertrouwen dat het ook soepel verloopt, zeker niet bij dergelijk grote IT operaties ;)

Van de huisartsen snap ik nog wel redelijk dat die administratie wat langzamer gaat, want daar zal bij veel praktijken nog een hoop handwerk bij zitten.

Op dit moment is het nog niet zo'n probleem, maar als ze met de coronapas beginnen moeten ze wel zorgen dat het op orde is, anders gaat dat een hoop onrust en ongenoegen opleveren.

[Voor 8% gewijzigd door Woy op 17-06-2021 10:18]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Woy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:16:
[...]

Dit gaat ook gewoon over de mensen die wel toestemming gegeven hebben. Tevens is de GGD niet de enige die gegevens registreert ( al zal dat wel het gros van de mensen zijn )
Weet ik. Ik zeg alleen dat die achterstanden voor de uitrol van die app het niet veel uit zal maken omdat ze die gegevens dan toch wel gewoon vanuit de GGD ophalen, de antwoord op je vraag :)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RodeStabilo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:20:
[...]

Weet ik. Ik zeg alleen dat die achterstanden voor de uitrol van die app het niet veel uit zal maken omdat ze die gegevens dan toch wel gewoon vanuit de GGD ophalen, de antwoord op je vraag :)
Daar ben ik dus niet 100% zeker van, want als de GGD al een storing heeft bij het communiceren met het RIVM zou ik er niet volledig vanuit gaan dat de communicatie direct met de backend van de app wel automatisch goed werkt.

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:32

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Graag ontopic blijven! Dit gaat over de testsamenleving etc in Nederland, niet over vaccineren an sich en alles wat daarbij hoort. Die posts zijn dan (dus) ook weg.

[Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 17-06-2021 13:14]

Acties:
  • +13Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18:50
Dus stap 1 naar een chinees model is gezet. Iedereen verplicht aan een app die straks heel makkelijk uitgebreid kan worden. Koppeling met je BSN is er al.

Ik denk ook dat ze bewust dit "demissionair" kabinet laten zitten, die zijn al weggestuurd en kan helemaal niet meer gebeuren. Nederland is verworden tot een volledige bananenrepubliek waar enige kritiek uit de oppositie, 1e kamer en rechters verdwenen is. Alles gedragen op het vehikel van de vaccinaties.

Echt dit had je 2 jaar geleden moeten verkondigen, dat je eerst even mag aantonen dat je ziekte xxx niet hebt door middel van een app. Tweakers was ontploft.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Ondertussen in New York is Broadway langzamerhand de deuren weer aan het heropenen. Goed nieuws, zou je denken. Echter niet voor Canadezen (of Europeanen) die een AZ vaccinatie hebben gekregen. Je mag namelijk alleen naar binnen met een vaccinatiebewijs (volledig, dus twee prikken) van een FDA approved middel, i.e. Pfizer, Moderna of Janssen (J&J).

Oh, en als je een kind van onder de 16 bent, moet je een negatief testbewijs kunnen overhandigen. Dit gaat toch echt hélemaal nergens meer over? 7(8)7

En in Berlijn zijn vandaag de "clubbing" regels versoepeld. Je mag nu met tot 250 man buiten dansen met een FFP2 masker op (indien niet zittend) en alleen op overhandiging van een negatieve test.
From June 18th, outdoor dance events of up to 250 people will be allowed, so long as partygoers are able to present a recent negative Covid-19 test and wear FFP2-masks when not seated. Contact restrictions, however, will still remain. This means up to ten people from five different households will be able to attend an event together.
Fijn om te lezen dat men in de stad waar het nachtleven zo'n beetje is uitgevonden nu buiten met een FFP2 masker op mag dansen. Na het overhandigen van een negatieve test. Als iemand die weleens in Berlijn heeft gedanst, kan ik bevestigen dat covid-19 de minste van de gezondheidszorgen zal zijn voor frequente bezoekers van Berghain, Griessmuehle etc. :*)

[Voor 46% gewijzigd door Jedi_Pimp op 18-06-2021 21:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
ik zag vandaag iemands PCR reiscertificaat verkregen via coronatestalmere.nl
Wat mij opviel: het document bevat geen uniek test-ID waarmee validiteit van het document geverifieerd zou kunnen worden. PDF bevat ook geen big-registratienr van de betrokken arts.
KvK check toont als ondernemingscategorie: "ARBA Trading Detailhandel via internet in een algemeen assortiment non-food Ontwikkelen, produceren en uitgeven van software Overige ..."
Kennelijk een web-design bedrijf dat PCR Testen is gaan verzorgen. Nu kan het best een betrouwbare test zijn (hoewel niet valt na te gaan in welk lab en onder welke omstandigheden het sample verwerkt wordt), maar hoe kan je dat controleren? Ik kan geen lijst vinden op de site van het RIVM met goed gekeurde testbedrijven.
Het is toch gek dat een medische handeling mogelijk niet door medisch opgeleid personeel wordt uitgevoerd.

[Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 23-06-2021 00:40]

~

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16:11
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:45:
Ondertussen in New York is Broadway langzamerhand de deuren weer aan het heropenen. Goed nieuws, zou je denken. Echter niet voor Canadezen (of Europeanen) die een AZ vaccinatie hebben gekregen. Je mag namelijk alleen naar binnen met een vaccinatiebewijs (volledig, dus twee prikken) van een FDA approved middel, i.e. Pfizer, Moderna of Janssen (J&J).

Oh, en als je een kind van onder de 16 bent, moet je een negatief testbewijs kunnen overhandigen. Dit gaat toch echt hélemaal nergens meer over? 7(8)7

En in Berlijn zijn vandaag de "clubbing" regels versoepeld. Je mag nu met tot 250 man buiten dansen met een FFP2 masker op (indien niet zittend) en alleen op overhandiging van een negatieve test.

[...]
Vooral voor mensen voor wie de overheid altijd heeft gewerkt is het twijfelen aan de maatregelen niet in frage.
Dat gaat in het westen om heel veel mensen.

R-L48 | Frīsijōz

• HansPatat050
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16:33
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:45:
Kleine nuance, deze vaccins zijn (nog) niet 'approved' door de FDA maar hebben een 'emergency use authorization' status gekregen. Dit is niet toegewezen aan het AstraZeneca vaccin.

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 19:25
Krijg je voor de Nederlandse QR code voor evenementen in CoronaCheck nou 7 dagen al het groene vinkje? Op de site van het RIVM staat dat Pfizer na 7 dagen bescherming bied. Ik lees dat je voor de Europese DGC 14 dagen moet wachten, maar gaat daar dus een verschil in zitten of wordt de binnenlandse QR code ook pas na 14 dagen gegeven?

[Voor 11% gewijzigd door menzo op 23-06-2021 14:06]

• Soccer98
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 20:08
Ik las dit artikel even door en de volgende passage viel me op:
Gebruikers kunnen vanaf donderdag inloggen met hun DigiD om hun vaccinatiegegevens op te halen. Het is wel belangrijk dat niet iedereen dat tegelijk doet: de app ondersteunt maximaal 25 logins per seconde. Dat zijn 90.000 logins per uur.

Als mensen dus massaal inloggen aan de poort van festivals, kan dat tot problemen leiden. Een grote festivalorganisator laat weten dat er alleen al bij die organisatie op piekmomenten 11 tickets per seconde worden gescand. Als er een aantal festivals tegelijk worden gehouden, zouden die 25 logins per seconde overschreden kunnen worden.

Mensen kunnen het toegangsbewijs thuis echter al maken en opslaan in de app. Vervolgens blijft dat bewijs zichtbaar in de app, ook als een gebruiker bij het betreden van een evenement geen mobiel internet heeft.
Dat rest me twee vragen. Dit aantal logins per seconde is toch veel te weinig als de boel weer open gaat (tegelijk)? Of is wat in de laatste gequote alinea wordt vermeld juist een oplossing hiervoor?

• Harm
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Soccer98 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:04:
Ik las dit artikel even door en de volgende passage viel me op:

[...]

Dat rest me twee vragen. Dit aantal logins per seconde is toch veel te weinig als de boel weer open gaat (tegelijk)? Of is wat in de laatste gequote alinea wordt vermeld juist een oplossing hiervoor?
Ja en ja. Je hoeft die QR-code niet pas te maken op het moment dat je voor de deur staat na je PCR-test. Zeker als je gevaccineerd bent niet trouwens, dan haal je hem één keer op en ben je vervolgens klaar.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Scherpe column van van Christiaan Weijts in het NRC over CoronaCheck en testsamenleving.
Ooit deden we aan flatten the curve, weet u nog? Dat was om doden en overvolle IC’s te voorkomen. Die cijfers zijn nu hoegenaamd nul. Toch hebben we dat noodmiddel. Sluipenderwijs is het vizier verlegd naar het voorkomen van ziekte, en zelfs naar het voorkomen van infecties.

En wat doen we als landen om ons heen dat QR-paspoort straks blijven gebruiken? Gewoon voor de zekerheid. Het is er nu eenmaal, dus houden we het, uit voorzorg. Tegen de Pi-variant.

Het echte gevaar van die Check-app is niet de privacy, maar dat hij zo goed werkt bij het terugdringen van besmettingen dat we smetteloosheid gaan zien als norm en doel. Dan is de noodtoestand permanent.

Werkelijk ziek is pas de samenleving waarin niemand meer ziek mag zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:27
PWM schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:11:
Kijk anders deze video even van Armand Girbes, hoofd IC van het Amsterdam UMC. Hier legt hij uit hoe betrouwbaar PCR-testen zijn en wat dit zegt over het testen als je geen klachten hebt.

YouTube: De testsamenleving en COVID-19

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:57
Hoe werkt de gratis test nu voor vakanties? Er is weinig te boeken nog.

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-09 22:20

Metalfreak

Hoije woh!

menzo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:03:
Krijg je voor de Nederlandse QR code voor evenementen in CoronaCheck nou 7 dagen al het groene vinkje? Op de site van het RIVM staat dat Pfizer na 7 dagen bescherming bied. Ik lees dat je voor de Europese DGC 14 dagen moet wachten, maar gaat daar dus een verschil in zitten of wordt de binnenlandse QR code ook pas na 14 dagen gegeven?
Voor de binnenlandse QR code houdt Nederland geen wachttijd aan. Dat staat ergens op de site van de overheid. Dus je krijgt je binnenlandse QR code eigenlijk vrijwel meteen na je 2e vaccinatie.

De buitenlandse krijg je ook meteen, maar daar staat ook de datum in en landen kunnen hun eigen beleid bepalen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:30

3DDude

I void warranty's

https://twitter.com/Simon.../1409841907954552832?s=20

Voormalig Britse 🇬🇧 PM Theresa May

We krijgen COVID niet weg, er blijven nieuwe varianten komen, iedereen gevaccineerd zou vrijheid moeten betekenen.
Maarja de bottomline is natuurlijk wel dat iedereen gevaccineerd moet zijn van dr ;).

Interessante documentaire uit 2015 van het programma Zembla (35 minuten) YouTube: Zembla De Farma Methode

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15-07 11:50
menzo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:03:
Nederland is een beetje gezwicht voor EU beleid:

https://www.rivm.nl/covid...gen-achtergronden/werking

“ Na de vaccinatie maakt je lichaam antistoffen aan. Eén tot twee weken na de eerste vaccinatie met Pfizer of Moderna is 90% van de mensen beschermd tegen corona.”

Nederland wilde ook dat één prik zou gelden om weer te kunnen reizen. Ze wilden heel dit gratis testen niet.

Je kunt dus beter 1 prik Pfizer krijgen, dan 2 prikken AZ 🤣

Acties:
  • +4Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18:50
3DDude schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 00:17:

We krijgen COVID niet weg, er blijven nieuwe varianten komen, iedereen gevaccineerd zou vrijheid moeten betekenen.
Maarja de bottomline is natuurlijk wel dat iedereen gevaccineerd moet zijn van dr ;).
Gaat niet gebeuren, ook niet na vaccinatie van iedereen. Daar is allang op voorgesorteerd. Nu word er weer hel en verdoeminis gepreekt over de Delta variant. Niet voor niets zijn die wetten zo gecontrueerd dat ze zo weer van de plank gehaald kunnen worden. En ik moet nog maar zien of de huidige uberhaubt op de plank gelegd word.

Den Haag vind het prima zo dat een stelletje weggestuurde bestuurders nog steeds de boel bestierd. Hoeft de rest zich de vingers er niet aan te branden. In Duitsland word al openlijk gesproken door polici om segegratie in te voeren. Dit keer niet gebaseerd op huidskleur en/of geloof maar of je wel een prikje heb gehad. Te walgelijk voor woorden.

https://www.nu.nl/coronav...ockdown-in-duitsland.html

[Voor 27% gewijzigd door arbraxas op 05-07-2021 11:52]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:16
3DDude schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 00:17:

Dat zegt ze helemaal niet. Ze zegt je gaat nooit op 0 besmettingen komen, nieuwe varianten zullen blijven komen en dat er altijd mensen zullen overlijden aan Covid. En dat ze als meest gevaccineerde land al niet durven te reizen je nooit meer zult kunnen reizen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:08
arbraxas schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:47:
[...]

Gaat niet gebeuren, ook niet na vaccinatie van iedereen. Daar is allang op voorgesorteerd. Nu word er weer hel en verdoeminis gepreekt over de Delta variant. Niet voor niets zijn die wetten zo gecontrueerd dat ze zo weer van de plank gehaald kunnen worden. En ik moet nog maar zien of de huidige uberhaubt op de plank gelegd word.

Den Haag vind het prima zo dat een stelletje weggestuurde bestuurders nog steeds de boel bestierd. Hoeft de rest zich de vingers er niet aan te branden. In Duitsland word al openlijk gesproken door polici om segegratie in te voeren. Dit keer niet gebaseerd op huidskleur en/of geloof maar of je wel een prikje heb gehad. Te walgelijk voor woorden.

https://www.nu.nl/coronav...ockdown-in-duitsland.html
Dat gaat inderdaad wel heel erg ver, beangstigend gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:21

Nox

Noxiuz

Metro2002 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Dat gaat inderdaad wel heel erg ver, beangstigend gewoon.
We maken die segregatie nu toch ook? Als je gevaccineerd ben mag je de kroeg in. Indien niet moet je je laten testen. Zo heel vreemd is het toch niet? Er is een alternatief voor vaccineren, een epidemie houdt zich nou eenmaal niet aan de wetgeving, cultuur en normen en waarden van een samenleving.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:08
Nox schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:49:
[...]

We maken die segregatie nu toch ook? Als je gevaccineerd ben mag je de kroeg in. Indien niet moet je je laten testen. Zo heel vreemd is het toch niet? Er is een alternatief voor vaccineren, een epidemie houdt zich nou eenmaal niet aan de wetgeving, cultuur en normen en waarden van een samenleving.
Er zit nogal een verschil tussen de kroeg niet in mogen of verplicht in een lockdown ondanks dat je niet ziek bent.

De epidemie is volgens mij ook al aardig voorbij intussen dus waarom zulke draconische maatregelen? Als er zoveel vertrouwen in de vaccins is dan is het merendeel van de mensen toch prima beschermd zou je zeggen. Dat zie je nu al, de jongeren tussen 20 en 30 zijn intussen massaal besmet en de impact op de ziekenhuizen en IC's? bijna nul omdat de ouderen en zwakkeren intussen zijn ingeent.

Ik vind dit soort uitspraken en gedachtengoed maar doodeng. Nog véél enger dan dat hele virus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Metro2002 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:09:
[...]

Er zit nogal een verschil tussen de kroeg niet in mogen of verplicht in een lockdown ondanks dat je niet ziek bent.

De epidemie is volgens mij ook al aardig voorbij intussen dus waarom zulke draconische maatregelen? Als er zoveel vertrouwen in de vaccins is dan is het merendeel van de mensen toch prima beschermd zou je zeggen. Dat zie je nu al, de jongeren tussen 20 en 30 zijn intussen massaal besmet en de impact op de ziekenhuizen en IC's? bijna nul omdat de ouderen en zwakkeren intussen zijn ingeent.

Ik vind dit soort uitspraken en gedachtengoed maar doodeng. Nog véél enger dan dat hele virus.
- de epidemie is niet voorbij, hij is nu hier in Nederland aan het afbouwen maar zo'n epidemie moet je globaal bekijken, niet regionaal.
- de jongeren tussen 20 en 30 zijn niet 'massaal besmet', dat is vorig weekend gebeurd. In de UK beginnen de ziekenhuizen langzaamaan ook weer voller te lopen. Ook jongeren komen in het ziekenhuis met klachten en niet alle ouderen of zwakkeren willen vaccin (goed, daar is mijn standpunt ook 'eigen keus, dit is het alternatief, je hebt je kans gehad, dan ga je maar ziek worden'), uitgezonderd de medisch-niet-gevaccineerden uiteraard

We kunnen ondertussen op kleine schaal weer meer mits we voorzorgsmaatregelen nemen. Schijnbaar doen we het niet en gaan we dat combineren met een vrij besmettelijke variant icm een groep ongevaccineerden die actief en gezond is dus makkelijker verspreid. Well done :+

Of je gaat serieus TvT uitvoeren zonder maatregelen, of je neemt andere maatregelen zoals horeca sluiten, anderhalve meter etc. etc.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:18
Mijn (leken) conclusie is eigenlijk wel helder. We moeten stoppen met dat Testen voor Toegang. Los van de morele onwenselijkheid van dit systeem blijkt het in de praktijk ook gewoon niet te werken.
Voor de opening van de (avond)Horeca is het gewoon nog te vroeg. Laat eerst de vaccinatiegraad, zeker onder jongeren, maar op orde zijn. (en niet dag een na een Janssen prik als beschermd tellen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Nox schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:23:
[...]

- de epidemie is niet voorbij, hij is nu hier in Nederland aan het afbouwen maar zo'n epidemie moet je globaal bekijken, niet regionaal.
- de jongeren tussen 20 en 30 zijn niet 'massaal besmet', dat is vorig weekend gebeurd. In de UK beginnen de ziekenhuizen langzaamaan ook weer voller te lopen. Ook jongeren komen in het ziekenhuis met klachten en niet alle ouderen of zwakkeren willen vaccin (goed, daar is mijn standpunt ook 'eigen keus, dit is het alternatief, je hebt je kans gehad, dan ga je maar ziek worden'), uitgezonderd de medisch-niet-gevaccineerden uiteraard
Een behoorlijk aandeel van de jongeren heeft reeds antistoffen, zij het door natuurlijke besmetting of anderzijds. Daar is in het andere topic een week of 2 geleden een flinke discussie over geweest. Pin me niet vast op de exacte aantallen, die kan je daar terugvinden.

Over het tweede dikgedrukte: "ziekenhuizen vollopen" is een behoorlijk betrekkelijke uitspraak. Ik heb even zitten kijken in de UK data tot en met 27 juni. Inderdaad stijgt het kengetal opnames per 100,000 voor de cohort 12-24 naar boven de 2. Dit getal moet je echter in de context plaatsen van de toegenomen aantal besmettingen (in absolute zin) voor deze specifieke cohort. Bovendien is dit getal in de verste verte niet te vergelijken met de opnamecijfers voor andere cohorten tijdens de pieken van de eerste en tweede golf. Ik raad je aan om zelf even in die data rond te neuzen.

Enfin, is het de moeite waard om opnames bij jongeren in de gaten te houden? Uiteraard. Is de huidige stijging een reden om in de paniekmodus te raken, versoepelingen terug te draaien en afwachten wat B.1.67.2 gaat doen? Absoluut niet, althans - als je het mij vraagt. Vaccinatiegraad, het seizoen, het ziektebeeld van jongeren na infectie, zo'n beetje alles pleit voor een gematigd effect op ziekenhuisopnames.

En dan nog, het ongemakkelijke in deze is dat we 16 maanden lang verzuimd hebben om die éne discussie die er echt toe doet, eens een keer goed te voeren met z'n allen, ondanks pogingen van IC-artsen deze op te starten.

We kunnen ondertussen op kleine schaal weer meer mits we voorzorgsmaatregelen nemen. Schijnbaar doen we het niet en gaan we dat combineren met een vrij besmettelijke variant icm een groep ongevaccineerden die actief en gezond is dus makkelijker verspreid. Well done :+

Of je gaat serieus TvT uitvoeren zonder maatregelen, of je neemt andere maatregelen zoals horeca sluiten, anderhalve meter etc. etc.
Nee dus. Zie hierboven. Daar hoort op z'n minst een gedegen gesprek over gevoerd te worden op de plekken waar deze gevoerd dient te worden. Het sec redeneren vanuit een latente angst voor welke toekomstige variant dan ook moet niet de overhand gaan krijgen in beleidskwesties.

[Voor 1% gewijzigd door Jedi_Pimp op 05-07-2021 17:16. Reden: Formulering aangepast]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Jedi_Pimp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Een behoorlijk aandeel van de jongeren heeft reeds antistoffen, zij het door natuurlijke besmetting of anderzijds. Daar is in het andere topic een week of 2 geleden een flinke discussie over geweest. Pin me niet vast op de exacte aantallen, die kan je daar terugvinden.
Dan heb je het over doorgemaakte besmettingen, niet actieve besmettingen. Ja, dat zal fors zijn, maar we hebben nu net 2 weken de discotheken open met controles vooraf die schijnbaar niet zo serieus genomen worden. Dat levert meerdere kleine superspread-events op.
Over het tweede dikgedrukte: "ziekenhuizen vollopen" is een behoorlijk betrekkelijke uitspraak. Ik heb even zitten kijken in de UK data tot en met 27 juni. Inderdaad stijgt het kengetal opnames per 100,000 voor de cohort 12-24 naar boven de 2. Dit getal moet je echter in de context plaatsen van de toegenomen aantal besmettingen (in absolute zin) voor deze specifieke cohort. Bovendien is dit getal in de verste verte niet te vergelijken met de opnamecijfers voor andere cohorten tijdens de pieken van de eerste en tweede golf. Ik raad je aan om zelf even in die data rond te neuzen.
https://ourworldindata.or...s?time=2021-05-19..latest

Ik vind deze data wat overzichtelijker. Er is een verdrievoudiging aan opnames te zien. 300 opnames per dag nu, als we die data moeten extrapoleren adhv besmettingen dan gaan er nog veel meer bijkomen. Naar Nederlandse cijfers omgerekend is dat 75 opnames per dag. Niets waar we in Nederland zorgen om maken mits het stabiel/aflopend is, maar dat is het verre van. Nu zijn de cijfers tijdens de pieken ook zeer hoog geweest, 3000+ opnames, da's 750 voor Nederlandse maatstaven en dat hebben wij nog nooit gehaald, maar dan nog. Je kan niet ontkennen dat de ziekenhuiscijfers stabiel zijn, of wel?
Enfin, is het de moeite waard om opnames bij jongeren in de gaten te houden? Uiteraard. Is de huidige stijging een reden om in de paniekmodus te raken, versoepelingen terug te draaien en afwachten wat B.1.67.2 gaat doen? Absoluut niet, althans - als je het mij vraagt. Vaccinatiegraad, het seizoen, het ziektebeeld van jongeren na infectie, zo'n beetje alles pleit voor een gematigd effect op ziekenhuisopnames.

En dan nog, het ongemakkelijke in deze is dat we 16 maanden lang verzuimd hebben om die éne discussie die er echt toe doet, eens een keer goed te voeren met z'n allen, ondanks pogingen van IC-artsen deze op te starten.

[Twitter]

[...]

Nee dus. Zie hierboven. Daar hoort op z'n minst een gedegen gesprek over gevoerd te worden op de plekken waar deze gevoerd dient te worden. Het sec redeneren vanuit een latente angst voor welke toekomstige variant dan ook moet niet de overhand gaan krijgen in beleidskwesties.
Continu sturen op stefgevallen is kansloos. Reken even de overige ellende mee die je vergeet zoals langdurig verzuim en klachten en mogelijk een nieuwe variant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Nox schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:35:

https://ourworldindata.or...s?time=2021-05-19..latest

Ik vind deze data wat overzichtelijker. Er is een verdrievoudiging aan opnames te zien. 300 opnames per dag nu, als we die data moeten extrapoleren adhv besmettingen dan gaan er nog veel meer bijkomen. Naar Nederlandse cijfers omgerekend is dat 75 opnames per dag. Niets waar we in Nederland zorgen om maken mits het stabiel/aflopend is, maar dat is het verre van. Nu zijn de cijfers tijdens de pieken ook zeer hoog geweest, 3000+ opnames, da's 750 voor Nederlandse maatstaven en dat hebben wij nog nooit gehaald, maar dan nog. Je kan niet ontkennen dat de ziekenhuiscijfers stabiel zijn, of wel?
Ik ontken niet dat ziekenhuiscijfers instabiel zijn, sterker nog, dat geef ik ruiterlijk toe in mijn post. Mijn punt is dat we nu in een compleet andere situatie zitten dan in bijvoorbeeld de tweede golf, waarin verschillende factoren mij doen denken dat de stijging in opnames minder materieel is dan voorheen: vaccinatiegraad, seizoenseffect, intrinsieke lagere mortaliteit, etcetera. Met andere woorden: ik (en vele anderen waaronder Gommers) denk niet dat de huidige stijging in een hoedanigheid zal doorzetten dat hij een wezenlijk gevaar zal betekenen voor deze leeftijdscohort noch voor ons zorgsysteem.
Continu sturen op stefgevallen is kansloos. Reken even de overige ellende mee die je vergeet zoals langdurig verzuim en klachten en mogelijk een nieuwe variant.
Juist, dus van flatten de curve naar zero-covid. Nee dank je, totaal niet realistisch en ook nog eens grote mate van tunnelvisie c.q. selectieve verontwaardiging. Hoeveel verzuim zou er ontstaan door slechte basisgezondheid, obesitas en overmatig alcoholgebruik? De tunnelvisie rondom covid verdringt op deze wijze elke ander aandachtsgebied in de zorg dat een gevaar betekent of kan betekenen voor de maatschappij. Wat van der Voort in zijn tweet oppert is een uiting van endemisch omgaan met "het virus", maar daar zijn we in dit land blijkbaar nog lang niet klaar voor :/

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Vriend van mij is voor z'n werk in Oostenrijk. Veel medewerkers van hotels en berghutten die zowaar actief vragen om een (negatief) testbewijs. In Saalbach werd de "3G" (genesen, geimpft oder getestet) tactiek gehanteerd, maar niet gecontroleerd. Net kwam hij echter een hotel niet in omdat hij geen bewijs van een test had. Moest hij buiten een sneltest doen (in de auto), een app downloaden en de QR code die in de app zat, werd door de medewerker aan de receptie gescand. En passant vertelde een (Oostenrijkse) dame dat op haar werk alle niet-gevaccineerden met mondkapje op moesten werken en zich één keer per week moesten laten testen. "Ja, wel een beetje raar, maar ja, het is voor de veiligheid".

En dan de besmettingen in de provincie Salzburg (Land Salzburg):
05.07.2021, 10.30 Uhr
Das Rote Kreuz Salzburg meldet, dass in der Woche von 28. Juni. bis 04. Juli insgesamt 36.595 Corona-Antigen-Schnelltests in den Teststationen beaufsichtigt durchgeführt wurden, davon waren 19 positiv.
Wat een surrealistische taferelen. Te bizar voor woorden. En dan ten tijde van de plannen van Herstel-NL prediken dat de plannen slecht zijn omdat we geen "tweedeling in de maatschappij" willen. We zijn nu al aan het werken aan een tweedelng in de maatschappij en als we niet oppassen, gaan we hier ook Oostenrijkse taferelen krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Jedi_Pimp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:58:
[...]

Ik ontken niet dat ziekenhuiscijfers instabiel zijn, sterker nog, dat geef ik ruiterlijk toe in mijn post. Mijn punt is dat we nu in een compleet andere situatie zitten dan in bijvoorbeeld de tweede golf, waarin verschillende factoren mij doen denken dat de stijging in opnames minder materieel is dan voorheen: vaccinatiegraad, seizoenseffect, intrinsieke lagere mortaliteit, etcetera. Met andere woorden: ik (en vele anderen waaronder Gommers) denk niet dat de huidige stijging in een hoedanigheid zal doorzetten dat hij een wezenlijk gevaar zal betekenen voor deze leeftijdscohort noch voor ons zorgsysteem.
Ik verwacht ook niet veel problemen, niet in de hoedanigheid van de eerste of tweede of derde of whatever golf, hoewel ook jonge mensen ziek kunnen worden en naar het ziekenhuis moeten en daar dus capaciteit in beslag nemen die we nu hard nodig hebben om de achterstand weg te werken. Zelf geef je aan dat je geen gevaar te verwachten, maar toch komen deze mensen in het ziekenhuis. We hebben het niet over besmettingen maar ziekenhuisopnames, dan ben je toch echt goed ziek.

De besmettingen daarentegen lopen hard op en vergroot het risico voor de 10-30% ongevaccineerden uit de risicogroep om ziek te worden. Juist de lage besmettingsaantallen voorkomen dat zij ziek worden. Tevens zijn er ook jongeren die naar het ziekenhuis moeten en ook daar zal het een impact hebben. De cijfers die nu bekend zijn over het ziekenhuis lopen 10 dagen achter op de besmettingsaantallen. Toen hadden we 15k besmettingen per dag, nu zijn het er 25-30k per dag. Een ruwe schatting levert dan zo'n 550-600 opnames per dag op, dat zijn er 200 hier naar Nederlandse aantallen.

En daarom TvT, mits goed uitgevoerd. Dus gevaccineerd, getest of genezen en dan serieus uitvoeren. Wat mij betreft tegen eigen kosten als je cohort voor vaccinatie al geweest is.
[...]

Juist, dus van flatten de curve naar zero-covid. Nee dank je, totaal niet realistisch en ook nog eens grote mate van tunnelvisie c.q. selectieve verontwaardiging. Hoeveel verzuim zou er ontstaan door slechte basisgezondheid, obesitas en overmatig alcoholgebruik? De tunnelvisie rondom covid verdringt op deze wijze elke ander aandachtsgebied in de zorg dat een gevaar betekent of kan betekenen voor de maatschappij. Wat van der Voort in zijn tweet oppert is een uiting van endemisch omgaan met "het virus", maar daar zijn we in dit land blijkbaar nog lang niet klaar voor :/
Zero covid is niet haalbaar en ben ik zeker geen voorstander van, zolang je onder de thresholds blijft van de groene kleur zit je er denk ik prima. Een handvol ziekenhuisopnames per dag en een paar honderd besmettingen is heel acceptabel en daar zitten/zaten we nu in.
Jedi_Pimp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:43:
Vriend van mij is voor z'n werk in Oostenrijk. Veel medewerkers van hotels en berghutten die zowaar actief vragen om een (negatief) testbewijs. In Saalbach werd de "3G" (genesen, geimpft oder getestet) tactiek gehanteerd, maar niet gecontroleerd. Net kwam hij echter een hotel niet in omdat hij geen bewijs van een test had. Moest hij buiten een sneltest doen (in de auto), een app downloaden en de QR code die in de app zat, werd door de medewerker aan de receptie gescand. En passant vertelde een (Oostenrijkse) dame dat op haar werk alle niet-gevaccineerden met mondkapje op moesten werken en zich één keer per week moesten laten testen. "Ja, wel een beetje raar, maar ja, het is voor de veiligheid".

En dan de besmettingen in de provincie Salzburg (Land Salzburg):

[...]

Wat een surrealistische taferelen. Te bizar voor woorden. En dan ten tijde van de plannen van Herstel-NL prediken dat de plannen slecht zijn omdat we geen "tweedeling in de maatschappij" willen. We zijn nu al aan het werken aan een tweedelng in de maatschappij en als we niet oppassen, gaan we hier ook Oostenrijkse taferelen krijgen.
Tweedelingen zijn te verwachten, daar zorgt de pandemie wel voor. Zo heel vreemd vind ik het niet dat die nu ontstaat. Vervelend ja, maar iedereen heeft de keus om risico op besmetting in te dammen. Vaccineren, testen, thuis blijven. Of corona ondergaan als je zo enorm vertrouwt op je immuunsysteem. Dat de maatregelen voor ongevaccineerden blijven kan ik me wat bij indenken, je moet dit als gemeenschap oppakken en niet als individu. Doe je niet mee met de gemeenschap dan tja, dan niet. :+

[Voor 26% gewijzigd door Nox op 06-07-2021 09:48]

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Nox schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:42:

Tweedelingen zijn te verwachten, daar zorgt de pandemie wel voor. Zo heel vreemd vind ik het niet dat die nu ontstaat. Vervelend ja, maar iedereen heeft de keus om risico op besmetting in te dammen. Vaccineren, testen, thuis blijven. Of corona ondergaan als je zo enorm vertrouwt op je immuunsysteem. Dat de maatregelen voor ongevaccineerden blijven kan ik me wat bij indenken, je moet dit als gemeenschap oppakken en niet als individu. Doe je niet mee met de gemeenschap dan tja, dan niet. :+
Jammer man, zo werken de rechtstaat en de EU niet. EU landen hebben zich te conformeren aan allerlei overkoepelende en bindende verdragen, waaronder het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Zo hebben werkgevers nooit het recht om te vragen naar je vaccinatiestatus. Dat er op sommige, Oostenrijkse werkvloeren wordt gedaan aan segregatie heeft niets met jouw perceptie van "de gemeenschap" te maken maar alles met het schenden van rechten :w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:55:
[...]

Jammer man, zo werken de rechtstaat en de EU niet. EU landen hebben zich te conformeren aan allerlei overkoepelende en bindende verdragen, waaronder het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Zo hebben werkgevers nooit het recht om te vragen naar je vaccinatiestatus. Dat er op sommige, Oostenrijkse werkvloeren wordt gedaan aan segregatie heeft niets met jouw perceptie van "de gemeenschap" te maken maar alles met het schenden van rechten :w
Jammer man, zo werken pandemieën niet. Wetgeving is niet voorbereid op een pandemie, daar is bij het maken weinig rekening gehouden. Er zijn wat simpele dingen in wetten gegoten m.b.t. infectieziekten maar dat is allemaal op relatief kleine schaal van ziektes die hier bijna niet voorkomen. Ik zeg ook niet dat het conform wetgeving is, maar even gezien uit een rationeel oogpunt om de ellende zo snel mogelijk te bestrijden en met eigenwijs volk te maken hebben, dan is het niet vreemd dat er wat mensen zeggen dat het eigenwijze volk dan maar op een andere manier risico moet beperken. Die wetgeving is er voor gemaakt dat je geen beperking moet voelen om je ziek te kunnen melden, wat voor soa of aandoening je ook hebt opgelopen, dat gaat de werkgever niks aan. Met pech valt een vaccinatiestatus daar ook onder. Als je een land in wil reizen vragen ze er opeens wel naar en mag het? Het is niet dat het een taboe is om gevaccineerd te zijn of niet gevaccineerd te zijn, we hebben met grotere machten te maken dan wat wetgeving nu.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Mfpower

In dubio

@Nox ik vind dat je in je verhaal wel heel erg over het rechtenaspect wat @Jedi_Pimp aangeeft heenwandelt. Ja we leven in een pandemie en de situatie vereist drastische maatregelen. Maar wat mij betreft is juist de hele ethische discussie hierover ondergesneeuwd en schiet iedereen (net als jij imho) in het pragmatische. Rechten zijn er juist om te bewaren in tijden van crisis; juist niet om ze te laten gaan als het even moeilijk wordt.

Dat dit een dunne en moeilijke lijn is beaam ik, maar de segregatie ben ik echt niet voor. Dat er natuurlijke consequenties zitten aan niet-vaccineren lijkt me helder, maar de meeste zijn kunstmatig (als in door mensen ingesteld) waardoor je als je geeft om lichamelijke integriteit (zoals ik) de keuzes wel heel beperkt worden. Dit virus blijft, er komt gewoon een dag dat we dit maar moeten accepteren met z'n allen (en ja ik neem het uiterst serieus als long-covid lijder).

Mijn protest is dat ik me heb laten vaccineren maar ik zal niet meedoen aan de QR code maatschappij. Het is een vrijwillig besluit van mij en ik wil geen speciale rechten voor gevaccineerden, ook niet voor mezelf. Het is een prinicipekwestie, en juist op dat niveau wordt er (behalve hier) gewoon amper gesproken en dat staat me tegen.. Het is een kwestie van doorzetten met elkaar en als iedereen volledig gevaccineerd kan zijn is het gewoon tijd om de boel los te laten, met respect voor ieders levensvisie, recht op privacy en lichamelijke integriteit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Mfpower schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:39:
@Nox ik vind dat je in je verhaal wel heel erg over het rechtenaspect wat @Jedi_Pimp aangeeft heenwandelt. Ja we leven in een pandemie en de situatie vereist drastische maatregelen. Maar wat mij betreft is juist de hele ethische discussie hierover ondergesneeuwd en schiet iedereen (net als jij imho) in het pragmatische. Rechten zijn er juist om te bewaren in tijden van crisis; juist niet om ze te laten gaan als het even moeilijk wordt.

Dat dit een dunne en moeilijke lijn is beaam ik, maar de segregatie ben ik echt niet voor. Dat er natuurlijke consequenties zitten aan niet-vaccineren lijkt me helder, maar de meeste zijn kunstmatig (als in door mensen ingesteld) waardoor je als je geeft om lichamelijke integriteit (zoals ik) de keuzes wel heel beperkt worden. Dit virus blijft, er komt gewoon een dag dat we dit maar moeten accepteren met z'n allen (en ja ik neem het uiterst serieus als long-covid lijder).

Mijn protest is dat ik me heb laten vaccineren maar ik zal niet meedoen aan de QR code maatschappij. Het is een vrijwillig besluit van mij en ik wil geen speciale rechten voor gevaccineerden, ook niet voor mezelf. Het is een prinicipekwestie, en juist op dat niveau wordt er (behalve hier) gewoon amper gesproken en dat staat me tegen.. Het is een kwestie van doorzetten met elkaar en als iedereen volledig gevaccineerd kan zijn is het gewoon tijd om de boel los te laten, met respect voor ieders levensvisie, recht op privacy en lichamelijke integriteit.
Mijn levensvisie is dat we in een maatschappij leven en samen een crisis oplossen. Hoe dacht jij dat er straks tegen ongevaccineerden opgekeken wordt? Je kan moeilijk feiten buiten beschouwing laten omdat je er niet mee wil dealen, ongevaccineerden blijven een groter risico voor de zwakkere mensen waar het vaccin niet aan slaat, die niet gevaccineerd kunnen worden etc. Ik hoop van harte dat er genoeg mensen zijn die wél hun steentje bij willen dragen, zonder hun lukt het niet. Maar als we hier maar tot de 60% komen en het blijkt niet genoeg te zijn dan ben ik van mening dat er best segregatie mag komen tussen de groepen. Ik vind het heel normaal dat iemand die een kleine moeite doet om verder te kunnen uiteindelijk de middelvinger opsteekt naar degenen die het niet willen.

Je kan mensen die niet in de samenleving mee willen draaien niet wel de lusten, niet de 'lasten' geven, dat accepteert de andere groep ook niet. Zou wat zijn als ik morgen zeg dat ik geen zin meer heb in belasting betalen voor dit jaar. Er zijn genoeg anderen die dat doen, ik wordt transtaxer :P Misschien een gekke vergelijking, maar het is een voorbeeld van een van de dingen die we als maatschappij oplossen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Nox schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:04:
[...]
Mijn levensvisie is dat we in een maatschappij leven en samen een crisis oplossen. Hoe dacht jij dat er straks tegen ongevaccineerden opgekeken wordt? Je kan moeilijk feiten buiten beschouwing laten omdat je er niet mee wil dealen, ongevaccineerden blijven een groter risico voor de zwakkere mensen waar het vaccin niet aan slaat, die niet gevaccineerd kunnen worden etc. Ik hoop van harte dat er genoeg mensen zijn die wél hun steentje bij willen dragen, zonder hun lukt het niet. Maar als we hier maar tot de 60% komen en het blijkt niet genoeg te zijn dan ben ik van mening dat er best segregatie mag komen tussen de groepen. Ik vind het heel normaal dat iemand die een kleine moeite doet om verder te kunnen uiteindelijk de middelvinger opsteekt naar degenen die het niet willen.

Je kan mensen die niet in de samenleving mee willen draaien niet wel de lusten, niet de 'lasten' geven, dat accepteert de andere groep ook niet. Zou wat zijn als ik morgen zeg dat ik geen zin meer heb in belasting betalen voor dit jaar. Er zijn genoeg anderen die dat doen, ik wordt transtaxer :P Misschien een gekke vergelijking, maar het is een voorbeeld van een van de dingen die we als maatschappij oplossen.
Los van het feit dat het eerste stukje getuigt van een enorme mate van selectieve verontwaardiging (kijk eens naar de collateral damage veroorzaakt door alcohol of roken), als je écht vindt dat er sprake mag zijn van segregatie - dan begin je toch een politieke partij?

Wensen die wetsverandering vereisen zullen toch echt eerst door de wetgevende macht behandeld moeten worden. Ik vind het eerlijk gezegd vrij schokkend dat je discriminatie door een werkgever rechtvaardigt. Nu praat je eng en selectief gedrag recht door het te staven met een omgeslagen maatschappelijk sentiment door een pandemie. Projecteer dit eens op maatschappelijk onderliggende sentimenten over bijvoorbeeld de oververtegenwoordiging van mensen met een migratieachtergrond in de criminaliteit. Nu is het een pandemie, wat is de volgende stap?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:16:
[...]

Los van het feit dat het eerste stukje getuigt van een enorme mate van selectieve verontwaardiging (kijk eens naar de collateral damage veroorzaakt door alcohol of roken), als je écht vindt dat er sprake mag zijn van segregatie - dan begin je toch een politieke partij?

Wensen die wetsverandering vereisen zullen toch echt eerst door de wetgevende macht behandeld moeten worden. Ik vind het eerlijk gezegd vrij schokkend dat je discriminatie door een werkgever rechtvaardigt. Nu praat je eng en selectief gedrag recht door het te staven met een omgeslagen maatschappelijk sentiment door een pandemie. Projecteer dit eens op maatschappelijk onderliggende sentimenten over bijvoorbeeld de oververtegenwoordiging van mensen met een migratieachtergrond in de criminaliteit. Nu is het een pandemie, wat is de volgende stap?
Drinkers en rokers betalen gewoon voor hun zorgkosten middels de accijns op de goederen? :+ Heck, rokers brengen zelfs geld op! :P

Die wetgevende macht is het er overigens gewoon mee eens, kijk maar in Duitsland. Hier ook, ivm reizen naar landen waar je vaccinatieplichtig bent wordt er gewoon rond gevraagd of iemand de reis kan maken en/of al gevaccineerd is. Is gewoon stukje praktisch plannen. We gaan geen mondkapjes verpichten voor hen omdat de noodzaak er niet is, maar als die noodzaak er wel is dan ben ik daar niet verontwaardigd over. Je leest overigens niet goed, ik ben geen voorstander van de segregatie en hoop dat het niet nodig is, maar kan het van de andere kant ook heel goed begrijpen.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-09 14:58
Nox schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:38:
[...]

Drinkers en rokers betalen gewoon voor hun zorgkosten middels de accijns op de goederen? :+ Heck, rokers brengen zelfs geld op! :P

Die wetgevende macht is het er overigens gewoon mee eens, kijk maar in Duitsland. Hier ook, ivm reizen naar landen waar je vaccinatieplichtig bent wordt er gewoon rond gevraagd of iemand de reis kan maken en/of al gevaccineerd is. Is gewoon stukje praktisch plannen. We gaan geen mondkapjes verpichten voor hen omdat de noodzaak er niet is, maar als die noodzaak er wel is dan ben ik daar niet verontwaardigd over. Je leest overigens niet goed, ik ben geen voorstander van de segregatie en hoop dat het niet nodig is, maar kan het van de andere kant ook heel goed begrijpen.
Die laatste zin vindt ik wel een beetje eng. Ik denk dat we segregatie nooit moeten accepteren, in welke vorm dan ook. In principe heeft iedereen in onze samenleving de kans om een vaccin te halen. Als je dit niet doet neem je bewust een risico. Prima, dat is je eigen keuze. Maar het uitsluiten van mensen omdat ze niet getest/gevaccineerd zijn is nooit goed te praten. Mensen worden ziek, dat gebeurt als je leeft. We slaan echt compleet door met deze betutteling. De samenleving kan prima terug naar het oude normaal. Ja de besmettingen zullen stijgen, maar ik geloof niet dat de ic's weer helemaal vol zullen lopen. Wat is anders het nut van deze mega vaccinatiecampagne?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 23:12
Toch wachttijd van twee weken na vaccinatie, pas daarna geldige QR-code

Beetje mosterd na de maaltijd

[Voor 8% gewijzigd door handoff op 06-07-2021 14:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 00:05
Nou, de horeca kan maar beter alvast advocaat, slagroom en Bokma jenever gaan inslaan :P Een behoorlijk deel van de kroeg gaande bevolking moet nog een tweede prik. Straks is de zomervakantie/festivalseizoen weer voorbij en dan is het al te laat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Redax schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:49:
[...]

Die laatste zin vindt ik wel een beetje eng. Ik denk dat we segregatie nooit moeten accepteren, in welke vorm dan ook. In principe heeft iedereen in onze samenleving de kans om een vaccin te halen. Als je dit niet doet neem je bewust een risico. Prima, dat is je eigen keuze. Maar het uitsluiten van mensen omdat ze niet getest/gevaccineerd zijn is nooit goed te praten. Mensen worden ziek, dat gebeurt als je leeft. We slaan echt compleet door met deze betutteling. De samenleving kan prima terug naar het oude normaal. Ja de besmettingen zullen stijgen, maar ik geloof niet dat de ic's weer helemaal vol zullen lopen. Wat is anders het nut van deze mega vaccinatiecampagne?
Als je niet gevaccineerd bent moet je even testen, thuisblijven of coronabesmetting doorgaan. Ik vind het prima, als een ander kwetsbaar figuur maar met een goed gevoel zijn leven weer kan oppakken. Zorg er gewoon voor dat je het risico beperkt, hóe je dat doet maakt mij geen bal uit.

In een ander perspectief:
"Als je met je auto gaat rijden moet hij remmen, hoe je dat doet maakt mij niet uit, of je schijfremmen, trommelremmen, magneetremmen gebruikt of for all I care een anker uit de kofferbak gooit boeit me niet"
Was wel een goed plan, Janssen en dan dansen :P Nu moet je 2 weken wachten, nog steeds een vrij korte route, 1 prik, 2 weken wachten en dan weer de kroeg in.

[Voor 15% gewijzigd door Nox op 06-07-2021 15:44]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Mfpower

In dubio

Nox schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:04:
[...]

Jij hebt het de hele tijd over steentje bijdragen terwijl er gewoon duidelijke grondrechten zijn. Als je een vaccin wilt: top! Als je geen vaccin wilt: ook top! De hele oplossing van de crisis is gebouwd op maakbaarheidsdenken. Als je het mij vraagt komen de versoepelingen voor iedereen te vroeg. Allemaal in dit schuitje, allemaal de lasten. Maar op een gegeven moment is het wel klaar. We hebben het geluk dat er een vaccin is maar dat had er ook zomaar niet kunnen zijn. Of straks werkt ie niet meer. Hoe lang wil je de shit voor iedereen in de lucht houden? Als straks iedereen die dat wil gevaccineerd is dan kan gewoon alles open. Het risico is dan voor ongevaccineerden. En ja de zwakkeren zullen dan altijd meer risico lopen maar waarom dat ineens voor Corona een probleem is en voor alle andere zaken waar iets dergelijks voor geldt in het leven niet is me een raadsel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12-09 17:30
Toch opmerkelijk dat je nu 14 dagen na je tweede prik moet wachten op een vinkje terwijl rijksoverheid.nl zegt dat je met Pfizer na 7 dagen volledig gevaccineerd bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:41
Voor de afgelopen week wel. Maar voor veel nieuwe maaltijden komt die mosterd toch op tijd. :Y)

Het is beter om nu direct in te grijpen nu de hoeveelheid besmettingen onder de niet-gevaccineerden zeer snel stijgt, dan afwachten tot een groot deel is gevaccineerd en die besmettingen enorm op te laten lopen. (We weten immers dat niet-gevaccineerden veel grotere kans hebben om in het ziekenhuis te belanden dan wel gevaccineerden.)

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 18:05
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:16:
Ik vind het eerlijk gezegd vrij schokkend dat je discriminatie door een werkgever rechtvaardigt. Nu praat je eng en selectief gedrag recht door het te staven met een omgeslagen maatschappelijk sentiment door een pandemie.
ik denk dat je een stap terug moet doen in het interpreteren van dergelijke wetten over moet laten aan de partijen die daar over gaan. Discriminatie is de normaalste zaak van de wereld op vele vlakken, de clou zit hem in het 'in gelijke gevallen'. In veel gevallen is gaat het niet om gelijke gevallen, en zijn vormen van discriminatie gewoon toegestaan. In de context van Corona is dat helemaal niet zo'n uitgemaakte zaak als jij lijkt te veronderstellen, ook al past dat netjes in je eigen straatje. Daar zullen op meerdere niveau rechters en andere relevante rechtswetenschappers zich nog over moeten buigen.

[Voor 6% gewijzigd door ijdod op 06-07-2021 21:51]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:34
Denk dat het verstandig is als de overheid besluit de gehele horeca de komende 2 weken te sluiten.

Als ik mijn kinderen hoor hoe het er nu toegaat... Jongeren die in de rij voor de kassa op zitten te scheppen dat anderen met corona gewoon binnen zijn gekomen... Het delen van QR codes, doorgeven van telefoons (met correcte QR code) door mensen die al binnen zijn aan mensen die nog buiten staan... De lijst is eindeloos.

Ze hebben zelf al besloten de komende weken niet meer uit te gaan omdat ze op vakantie willen en zien het bijna als een zekerheidje dat ze het krijgen mochten ze toch uitgaan.

iRacing Profiel

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

alexbl69 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:53:
Denk dat het verstandig is als de overheid besluit de gehele horeca de komende 2 weken te sluiten.
Waarom de hele horeca? omdat een paar gedeeltes daarvan (natte horeca, nachtclubs die pas onlangs weer open zijn) er een zootje van maken moet de rest er ook maar de dupe van zijn?
Ze hebben zelf al besloten de komende weken niet meer uit te gaan omdat ze op vakantie willen en zien het bijna als een zekerheidje dat ze het krijgen mochten ze toch uitgaan.
Horeca vind je een probleem maar de vakanties vind je wel goed? Dat gaat echt een veel groter probleem worden. De eerste berichten zijn er al van besmette clusters jongeren in Europa (niet perse nederlandse jongeren).

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19:01
nieuws: Coronatestbedrijf met onbeveiligde database lekt gegevens 60.000 klanten

Wow, dat is pijnlijk om te lezen gewoon.

Vooral het feit dat de vooraf genoemde (potentiële) nadelen nu aan het uitkomen zijn, en dat de toegevoegde waarde juist minder dan vooraf beloofd lijkt te zijn.

Volgens mij is de eerste regel van dataveiligheid dat het altijd fout gaat:
Zorg dus dat er zo min mogelijk data wordt opgeslagen, en dat alleen wat echt nodig is opgeslagen wordt.

(Waarom waren er bijvoorbeeld adressen van mensen opgeslagen, dat is toch niet nodig voor de testen?)

Verder zijn er dus geen testen gedaan bij de bedrijven, ze mochten zelf de benodigde stukken aanleveren, en er werd verder dan blind van uitgegaan dat dat allemaal goed was.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik sowieso al niet voor de testsamenleving was, maar hoe kijken mensen die dat wel waren hiernaar? Moeten we eerlijk erkennen dat het mislukt is en het stopzetten of voegt het toch wel degelijk nog iets toe?

[Voor 28% gewijzigd door IThom op 18-07-2021 14:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jadjong
Ik vul niets in behalve het emailadres voor de afspraak, als de test positief is krijgen ze de rest.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jedi_Pimp
OMT: vraag ook van gevaccineerden soms negatieve test
De deskundigen van het Outbreak Management Team vragen het kabinet te overwegen om bij grote evenementen en drukke clubs straks ook van volledig gevaccineerde mensen een negatieve coronatest te vragen. Een 'groene' QR-code waarmee iemand toegang krijgt tot een evenement of het vliegtuig, wordt nu niet ingetrokken als iemand die volledig gevaccineerd is, maar wel positief is getest
Moet je voorstellen dat er dus iemand aan het rekenen is geslagen en tot de conclusie gekomen dat dit een goed idee is. En dan nog pretenderen dat er binnen het OMT vanuit meerdere disciplines wordt geredeneerd en dat niet louter het epidemiologisch perspectief wordt benadrukt. Wat een dystopie.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:34

Crazy D

I think we should take a look.

Misschien naïef maar m'n mond valt hier een beetje open van. "Eens gevaccineerd, altijd veilig" dus? Ondanks dat je wellicht wel positief test, volop besmettelijk bent, etc ? |:(

Exact expert nodig? itwize.nl

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Logisch toch.... zo'n groep mensen die verpest het waardoor je hele systeem onderuit gehaald wordt en je dus extra controle middelen moet inzetten. Diezelfde mensen die het verpest gaan daarna weer schoppen tegen de volgende controlemiddelen. Heerlijk zulk selffulfilling prophecy gedrag.
GGD Utrecht gaat letten op mensen die zonder prik weglopen
De GGD Utrecht gaat extra letten op mensen die een vaccinatielocatie verlaten met een prikbewijs zonder daadwerkelijk geprikt te zijn. "We kregen signalen dat er, onder andere op sociale media en in appgroepen, een verhaal rondging dat je vóór je een prik krijgt uit de rij kan stappen", aldus een woordvoerder tegen het AD.

Het probleem lijkt vooralsnog niet al te vaak voor te komen, maar desondanks heeft de GGD de beveiliging van de vaccinatielocaties aangescherpt door beveiligers en medewerkers te instrueren. "Als iemand uit de rij probeert te stappen, moet hij of zij het registratiebewijs inleveren en maken wij de registratie van de vaccinatie direct ongedaan."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 23:15
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 07:47:
Moet je voorstellen dat er dus iemand aan het rekenen is geslagen...
Verplicht testen tot in de spreekwoordelijke eeuwigheid, inderdaad een gouden businessmodel.

OMT lid Voss heeft ook belangen bij fieldlabs, rekenen kan hij zeker...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Jedi_Pimp
KRGT schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 07:54:
Logisch toch.... zo'n groep mensen die verpest het waardoor je hele systeem onderuit gehaald wordt en je dus extra controle middelen moet inzetten. Diezelfde mensen die het verpest gaan daarna weer schoppen tegen de volgende controlemiddelen. Heerlijk zulk selffulfilling prophecy gedrag.

[...]
Je bent je frustratie op de verkeerde manier en op de verkeerde plek aan het botvieren. Dit is een topic over het testen voor toegang oftewel de zogenaamde testsamenleving. De discussie rondom (de wenselijkheid van) massaal testen heeft niet alleen vrij weinig met QR fraudeurs te maken, aangenomen dat je daarop doelt, dit nieuwsbericht heeft daar al helemaal niets mee te maken.
hoevenpe schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 07:57:
[...]

Verplicht testen tot in de spreekwoordelijke eeuwigheid, inderdaad een gouden businessmodel.

OMT lid Voss heeft ook belangen bij fieldlabs, rekenen kan hij zeker...
Zelfde geldt voor Kluijtmans. Maar als je dat in het andere topic benoemt, is er geen urgente reden tot nader onderzoek want crisis :)

[Voor 27% gewijzigd door Jedi_Pimp op 20-07-2021 08:03]

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Je bent je frustratie op de verkeerde manier en op de verkeerde plek aan het botvieren. Dit is een topic over het testen voor toegang oftewel de zogenaamde testsamenleving. De discussie rondom (de wenselijkheid van) massaal testen heeft niet alleen vrij weinig met QR fraudeurs te maken, aangenomen dat je daarop doelt, dit nieuwsbericht heeft daar al helemaal niets mee te maken.

[...]

Zelfde geldt voor Kluijtmans. Maar als je dat in het andere topic benoemt, is er geen urgente reden tot nader onderzoek want crisis :)
Dit onderwerp is net zo relevant voor de Coronapas / paspoort, want diezelfde mensen krijgen groen-licht / een QR code met de app, terwijl zij dus niet gevaccineerd zijn. Dit is ondermijnend gedrag van die personen welke dus de fundering van deze, tot nu toe tijdelijke, paspoorten en testen voor toegang, juist verzwakt en er grote kans bestaat dat het allemaal nog strenger gecontroleerd moet worden.

Dus voordat jij denkt dat het een "frustratie" is, misschien zelf de relevantie bekijken, het gaat hier volgens het onderwerp niet alleen over de testsamenleving, dan moet een mod maar de topictitel aanpassen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:01:
[...]

De mate van fraude en misbruik is absoluut relevant. Na twee weekenden echt toepassen blijkt dat we +1000% besmettingen hebben. Dus kom je uit bij de volgende mogelijkheden:

-Alles dicht: +0% besmettingen bij deze evenementen binnen
-TvT zoals het nu in de praktijk gaat: +1000%
-TvT zoals het had moeten gaan zonder misbruik: onbekend, lager dan 1000 maar hoger dan 0
-Alles open zonder TvT: onbekend, hoger dan 1000

Dan is alles dicht de logische keuze. Veel van de kritiek op TvT was dat het overbodig zou zijn want de pandemie was voorbij of er nul animo voor was, dat mensen een test zo vreselijk zouden vinden dat ze dan liever thuis bleven. En ook is de situatie sinds de trials voor TvT zo veel veranderd dat we nu feitelijk blind in het diepe zijn gedoken en met een flinke bult op het voorhoofd huilend naar huis zijn gegaan. De prevalentie van het virus is nu veel hoger en ook nog eens van een besmettelijkere variant.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 23:15
IJzerlijm schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:17:
Dan is alles dicht de logische keuze.
Er komt geen TvT variant die waterdicht is, het ging zelfs mis in de eerste weken toen vrijwel alle uitbaters er extra alert op waren. Je hebt blijkbaar weinig besmettelijken nodig om in een slecht geventileerde binnenruimte massale besmettingen te veroorzaken.

Op dit moment is sluiten nog noodzakelijk, maar is dat het nog steeds als na de zomer iedereen die dat wil gevaccineerd is en onze zomervakanties niet in gevaar komen? Iedereen heeft tzt kans gehad zich te laten vaccineren, anderhalf jaar om het BMI omlaag te brengen en een gezonde levensstijl aan te leren. Als we dan het testen niet vaarwel kunnen zeggen wanneer dan wel?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jedi_Pimp
IJzerlijm schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:17:
[...]

De mate van fraude en misbruik is absoluut relevant. Na twee weekenden echt toepassen blijkt dat we +1000% besmettingen hebben. Dus kom je uit bij de volgende mogelijkheden:

-Alles dicht: +0% besmettingen bij deze evenementen binnen
-TvT zoals het nu in de praktijk gaat: +1000%
-TvT zoals het had moeten gaan zonder misbruik: onbekend, lager dan 1000 maar hoger dan 0
-Alles open zonder TvT: onbekend, hoger dan 1000

Dan is alles dicht de logische keuze. Veel van de kritiek op TvT was dat het overbodig zou zijn want de pandemie was voorbij of er nul animo voor was, dat mensen een test zo vreselijk zouden vinden dat ze dan liever thuis bleven. En ook is de situatie sinds de trials voor TvT zo veel veranderd dat we nu feitelijk blind in het diepe zijn gedoken en met een flinke bult op het voorhoofd huilend naar huis zijn gegaan. De prevalentie van het virus is nu veel hoger en ook nog eens van een besmettelijkere variant.
Volgens mij snap je me niet helemaal of heb je een ander gedeelte van het artikel op je netvlies. Ik post hier een artikel over een vermeend OMT advies jegens het kabinet dat pleit voor het overleggen van een negatief testbewijs van gevaccineerden. Voorheen was het of, niet én. Dit heeft niet met QR frauderen van TvT toegangsbewijzen te maken, dit gaat om het inbouwen van een fail safe c.q. "dubbele" veiligheid. Waanzinnig als je het mij vraagt, een double down op een beleidsmaatregel waar men reeds massaal voor gewaarschuwd heeft en hiermee ironischerwijze bijdragend aan een soort dubbele schijnveiligheid. Toont de immense mate van tunnelvisie aan en hoe we nog lang niet dit virus als endemisch kunnen zien.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De aanname was dat je volledig gevaccineerd niet meer besmettelijk zou zijn, gebaseerd op wat we eind 2020 wisten. Nu zie je dat gevaccineerden toch een besmettelijke periode doorgaan als ze voor het eerst de delta variant krijgen en dan moet je beslissen wat te doen. Als je 1000 mensen toelaat, 500 volledig gevaccineerden zonder test en 500 negatief geteste ongevaccineerden, kan je op basis van de prevalentie in de bevolking, ook gevaccineerd, een aantal besmettingen gaan krijgen. Nog even los van de kans dat een aantal van die 500 negatieve tests vals is.

Ook hier heb je een aantal keuzes, in toenemend risico:
-Alles dicht
-Alleen gevaccineerden toelaten
-Iedereen negatief laten testen, ongeacht vaccinatie
-Gevaccineerden ongetest toelaten en het risico accepteren
-Geen maatregelen

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Jedi_Pimp
IJzerlijm schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:08:
De aanname was dat je volledig gevaccineerd niet meer besmettelijk zou zijn, gebaseerd op wat we eind 2020 wisten. Nu zie je dat gevaccineerden toch een besmettelijke periode doorgaan als ze voor het eerst de delta variant krijgen en dan moet je beslissen wat te doen. Als je 1000 mensen toelaat, 500 volledig gevaccineerden zonder test en 500 negatief geteste ongevaccineerden, kan je op basis van de prevalentie in de bevolking, ook gevaccineerd, een aantal besmettingen gaan krijgen. Nog even los van de kans dat een aantal van die 500 negatieve tests vals is.

Ook hier heb je een aantal keuzes, in toenemend risico:
-Alles dicht
-Alleen gevaccineerden toelaten
-Iedereen negatief laten testen, ongeacht vaccinatie
-Gevaccineerden ongetest toelaten en het risico accepteren
-Geen maatregelen
Nu zitten we op het zelfde begripsniveau van de stelling :)

Allereerst, het 'probleem' (als je al kan spreken van een probleem) van antigeen testen is de matige positive predictive value (PPV) bij een lage prevalentie covid-19 in de bevolking. Het aantal vals negatieven is in de praktijk echter verwaarloosbaar, uit mijn hoofd iets van 0.5%, dit zeg ik op basis van enkele empirische onderzoeken die ik heb gelezen. In jouw rekenvoorbeeld 2 personen, afgerond naar beneden.

Goed, nu weer terug naar de gevaccineerden, de andere 500, daar ging mijn post immers over. We weten inderdaad dat transmissie nog steeds mogelijk is. We weten echter ook dat: transmissie bij asymptomatische gevallen erg laag is en het ziekteverloop na besmetting voor een gevaccineerde ontegenzeggelijk veel minder ingrijpend is dan voor een ongevaccineerde, mits deze überhaupt daadwerkelijk ziek wordt. Met andere woorden, een positieve sneltest bij een gevaccineerd persoon is vanuit meerdere invalshoeken significant minder zorgelijk.

Als je dit dan ook nog eens combineert met het gegeven dat de gemiddelde festivalbezoeker een jaar of 28 is, én het feit dat hun ouders bijna allemaal minstens een prik hebben gehad of in elk geval in de gelegenheid zijn geweest om een prik te halen, waar hebben we het dan over?

Het wordt hoog tijd dat we die vraag met z'n allen aan elkaar durven te gaan stellen, voordat we vervallen in een dystopische maatschappij waarin we elk risico om ziek te worden willen elimineren. Laat alsjeblieft festivalgangers zelf kiezen welke risico's ze willen lopen ten aanzien van het mogelijk oplopen van een covid-19 besmetting. In tijden van de vaccinatiegraad zoals we die nu kennen in Nederland is het terugvallen op drogredenen als "Maar ze kunnen hun ouders nog besmetten!" inmiddels ook invalide en moeten we dit soort zaken benaderen zoals we het altijd al gedaan hebben: deelnemen aan het verkeer, skiën, roken op straat, drinken, etcetera.

• RocketKoen
  • Laatst online: 23:39
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:42:
[...]
Het wordt hoog tijd dat we die vraag met z'n allen aan elkaar durven te gaan stellen, voordat we vervallen in een dystopische maatschappij waarin we elk risico om ziek te worden willen elimineren. Laat alsjeblieft festivalgangers zelf kiezen welke risico's ze willen lopen ten aanzien van het mogelijk oplopen van een covid-19 besmetting. In tijden van de vaccinatiegraad zoals we die nu kennen in Nederland is het terugvallen op drogredenen als "Maar ze kunnen hun ouders nog besmetten!" inmiddels ook invalide en moeten we dit soort zaken benaderen zoals we het altijd al gedaan hebben: deelnemen aan het verkeer, skiën, roken op straat, drinken, etcetera.
Deelname aan het verkeer: Eerst een bewijs op naam van de overheid waarop staat dat je veilig genoeg bent dus?
Roken: Op straat mag en thuis mag het. Maar niet meer op het werk of in de horeca.
Drinken: Je mag niet meer op straat komen als jij door je drinken andere mensen in gevaar kan brengen. En een hele zware accijns op mensen die willen roken/drinken om de extra kosten voor de zorg te betalen.

Ik ben het helemaal met je eens.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +5Henk 'm!

• jadjong
Wat rijbewijs betreft kan je die 40 jaar hebben zonder enige controle. Je moet het ding hebben, zo goed als iedereen is het er over eens dat je een rijbewijs moet hebben, maar je wordt er niet 4x per dag op gecontroleerd als je het parkeerterrein van de Aldi op rijdt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jedi_Pimp
RocketKoen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:55:
[...]

Deelname aan het verkeer: Eerst een bewijs op naam van de overheid waarop staat dat je veilig genoeg bent dus?
Roken: Op straat mag en thuis mag het. Maar niet meer op het werk of in de horeca.
Drinken: Je mag niet meer op straat komen als jij door je drinken andere mensen in gevaar kan brengen. En een hele zware accijns op mensen die willen roken/drinken om de extra kosten voor de zorg te betalen.

Ik ben het helemaal met je eens.
Alsjeblieft, zoek even op hoeveel collateral damage alcohol met zich meebrengt en zet dit af tegen het testen van (gevaccineerde) jongeren op een festival. Er is sprake van de grootste tunnel sinds begin jaren 2000.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21-09 10:36

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:26:
Wat rijbewijs betreft kan je die 40 jaar hebben zonder enige controle. Je moet het ding hebben, zo goed als iedereen is het er over eens dat je een rijbewijs moet hebben, maar je wordt er niet 4x per dag op gecontroleerd als je het parkeerterrein van de Aldi op rijdt.
"Testen voor toegang" is meer vergelijkbaar met een rijexamen doen voordat je de Aldi op rijdt. Dat rijbewijs is niets anders dan het groene vinkje wat aantoont dat je je rijexamen geslaagd hebt afgelegd.

Het hele concept is gebaseerd op één ding: Wantrouwen. Schuldig tenzij je zelf het tegendeel kan bewijzen, dan mag je (bij Gods gratie) eventjes mee doen, maar niet te lang, want je moet natuurlijk wel morgen opnieuw testen.

"Alleen gevaccineerden toelaten" zou ik dan een veel betere oplossing vinden om de tussenperiode te overbruggen dan dat hele systeem van de testsamenleving, wat aan alle kanten gammel is. "Ik ben gevaccineerd ja/nee" is een éénduidige vraag die waterdicht is, moedwillige fraude even daar gelaten.

[Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 21-07-2021 20:34]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
Mijn rijbewijs vergelijking ging over vaccineren en de drang om dat overal aan te moeten tonen.

Testen voor toegang an sich is niet gebaseerd op gebrek aan vertrouwen maar een overschot aan ongevaccineerden die in de juiste setting er een epidemische puinhoop van kunnen maken. Zie de feestjes van de afgelopen weken. :P Zodra daadwerkelijk 80-90% van de volwassen bevolking die prikjes heeft gehaald mag je beginnen over gebrek aan vertrouwen.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:38:
Mijn rijbewijs vergelijking ging over vaccineren en de drang om dat overal aan te moeten tonen.

Testen voor toegang an sich is niet gebaseerd op gebrek aan vertrouwen maar een overschot aan ongevaccineerden die in de juiste setting er een epidemische puinhoop van kunnen maken. Zie de feestjes van de afgelopen weken. :P Zodra daadwerkelijk 80-90% van de volwassen bevolking die prikjes heeft gehaald mag je beginnen over gebrek aan vertrouwen.
Waarom moet je daarvoor testen? Gewoon alleen gevaccineerden toe laten bij feesten, dan sla je twee vliegen in één klap, namelijk veilige feestjes en een positieve prikkel voor mensen om zich te laten vaccineren. Zie 'dansen met Janssen', dat hád goed kunnen gaan als het goed was uitgevoerd.

• jadjong
Feestjes voor gevaccineerde, zes maanden geleden was no best wat weerstand tegen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:12:
Feestjes voor gevaccineerde, zes maanden geleden was no best wat weerstand tegen.
Zes maanden geleden was het Hugo de Jonge zelf nog die hoog van de toren blies over het niet willen van een tweedeling in de maatschappij.

• jadjong
Als iedereen zich moet laten testen houdt die belofte zowaar stand.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:31:
Als iedereen zich moet laten testen houdt die belofte zowaar stand.
Ja, dan heeft ie technisch misschien wel gelijk, maar voor een gelijk-op-papier koop je uiteindelijk weinig. De hele vermaak-sector zit ook niet te wachten op een "iedereen testen" beleid, want dat betekent dat je hoeveelheid publiek uiteindelijk gaat halveren. En omdat de marges in die sector al vrij laag liggen, betekent dat dat vooral de kleine tenten hun deuren dicht houden omdat ze de kosten van een avond open er dan niet uit krijgen.

Geen permanente tweedeling in de maatschappij willen maar daarvoor de prijs betalen van een permanente testsamenleving, is natuurlijk niet de ruil die we willen. En er zal niemand moeite hebben met een tijdelijke tweedeling voor specifieke gelegenheden.

Het wordt pas een "tweedeling" als je zonder je groene vaccin-vinkje de supermarkt niet meer in komt.

[Voor 22% gewijzigd door Stoney3K op 21-07-2021 21:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Het coronapas wetsvoorstel is nu ook de Franse senaat door. 15 en een sinas bestellen op een terras? Eerst je pas laten zien. Bizar.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 17:54
Bizar, de vrijheden worden in een rap tempo afgepakt.
Je word min of meer gedwongen om bepaalde maatregelen te maken.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 23:39
Jedi_Pimp schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:21:
Het coronapas wetsvoorstel is nu ook de Franse senaat door. 15 en een sinas bestellen op een terras? Eerst je pas laten zien. Bizar.

[Embed]
Maar Rutte heeft vandaag beloofd dat zoiets hier nooit zal gebeuren.

Dus over 2 weken komt hetzelfde wetsvoorstel hier waarschijnlijk ook in de kamer.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20:20
Jedi_Pimp schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:21:

[Embed]
bi-zar!
De senaat dwong twee versoepelingen af. Een daarvan is dat zorgmedewerkers niet kunnen worden ontslagen als ze geen vaccin nemen.
lees je even verder
Medewerkers die weigeren, kunnen sancties krijgen of er kan salaris ingehouden worden, maar ze worden niet ontslagen. Die sancties kunnen bijvoorbeeld betekenen dat iemand geschorst wordt, of even niet op zijn werk mag komen, of dat hij of zij ander werk krijgt aangeboden, zegt Renout.
8)7 helemaal van de wereld dit! Gaat echt veel en veel te ver!

zelfs voor minderjarigen gaat deze wet gelden las ik.... Dus vader en moeder ingeënt gaan met 14 jarige niet gevaccineerde zoon iets drinken, jammer dan. Wie verzint dit soort onzin :?

Hoi :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 17:54
Dictatuur, dingen ontnemen, vrijheden ontnemen.
Echt walgelijk.

• martwoutnl
  • Registratie: maart 2005
Over waarom testen niet waterdicht is als je het niet goed aanpakt: https://www.nu.nl/muziek/...t-regio-had-virus-al.html
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee