Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is moeilijk te voorspellen. Hopelijk deze lente/zomer als iedereen goede geboosterd is en corona meer endemisch is geworden. Dat samen met een jaarlijkse booster zou voldoende moeten zijn om het net als de influenza te benaderen.Deezers schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:49:
(Wanneer) denken jullie dat de Coronacheck app en Qr-code ooit gaan verdwijnen? Wat moet daarvoor de definitie zijn? Als je moet leren leven met het virus en de ziekenhuisopnamen laag blijven voegt het niet veel meer toe.
Maar voor hetzelfde geld komt er volgende week een gevaarlijkere variant en zijn we terug bij af.
Of komt er een grieppandemie waarbij het ingezet kan worden.
Want vergeet niet, dit zal niet de laatste pandemie zijn. En het kan tachtig jaar duren, maar ook volgend jaar zijn (hopelijk niet).
De vogelgriep die nu rondgaat is al een keer op mens overgesprongen, bijv.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nou mooie conclusie toch? Werk aan de winkel om het allemaal wat duidelijker te maken, want dat stuit ze tegen de borst.Deezers schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:49:
(Wanneer) denken jullie dat de Coronacheck app en Qr-code ooit gaan verdwijnen? Wat moet daarvoor de definitie zijn? Als je moet leren leven met het virus en de ziekenhuisopnamen laag blijven voegt het niet veel meer toe.
CONCLUSIE
De Raad voor de rechtspraak onderkent het belang van de Wetsvoorstellen. De Wetsvoorstellen stuiten
in hun huidige vorm echter op een aantal bezwaren. De Raad vraagt u daarom om de Wetsvoorstellen
op de in dit advies genoemde onderdelen te verduidelijken en aan te passen.
Volgens de beslistermijn worden de termijnen:
:strip_exif()/f/image/GI07HMxu5N6mQMgBoSECJe6O.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus als je geen booster hebt gehaald en je 9 maanden naderen binnenkort dan ben je dus je vink kwijt.
[ Voor 6% gewijzigd door martwoutnl op 25-01-2022 12:04 ]
Exact expert nodig?
Als we dan toch bezig zijn, laten we dan ook gelijk het belastingstelsel gelijk trekken.
Whats next? 45 euro vragen voor een testenvoortoegang test?
Dat voedt de geruchten dat iedereen aan de QR app moet..Mfpower schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:21:
Maar waarom zou een papieren bewijs max 90 dagen geldig zijn?
Ik ben er niet blij mee in ieder geval: gisteren de booster gehaald en voor de derde keer een allergische reactie. Ik heb eigenlijk geen zin om die ellende elke 9 maanden te moeten doorstaan dus hopelijk zijn we na omikron van deze ellende af.
[ Voor 49% gewijzigd door Bart-Willem op 25-01-2022 14:10 ]
Staat in de toelichting zie https://www.tweedekamer.n...2022Z01102&did=2022D02350 en dan 1e bijlage. Daar staat:Mfpower schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:21:
Maar waarom zou een papieren bewijs max 90 dagen geldig zijn?
Ik denk dat ze hiermee fraude willen tegengaan is zo'n maar een gedachte.2.4 Elektronisch of papieren coronatoegangsbewijs
Het elektronisch én het papieren ctb bestaat uit een QR-code waarin een minimaal aantal
gegevens is opgenomen. Eén van deze gegevens betreft de geldigheidsduur van het ctb. Deze
geldigheidsduur van het ctb wordt in de eerste plaats bepaald door de geldigheidsduur van het
bewijs waarop het ctb is gebaseerd, maar wordt in de praktijk beperkt tot de zogeheten
‘technische’ geldigheidsduur.
Voor het elektronisch ctb geldt dat het bewijs dat de basis vormt voor de QR-code is opgedeeld in
delen die maximaal 24 uur geldig zijn, waarbij die delen voor maximaal 28 dagen tegelijk worden
uitgegeven. Wanneer er nog slechts enkele delen voorradig zijn zal de app opnieuw langs de
server gaan om nieuwe delen te verkrijgen. De gebruiker merkt hier zelf in principe niets van.
Voor het papieren ctb geldt nu dat de QR-code een technische geldigheidsduur heeft van een jaar.
Om uitvoeringstechnische redenen wordt deze termijn verkort naar maximaal 90 dagen. Er is
gekozen voor een termijn van 90 dagen om enerzijds voldoende flexibel te zijn bij een volgende
beleidswijziging en anderzijds de uitvoeringslast voor de burger en de uitvoeringsinstanties niet te
hoog op te laten lopen. Het papieren ctb is – anders dan het elektronisch ctb – statisch. De QRcode
op een papieren ctb kan daarom niet automatisch ververst worden. Dit betekent dat de
gebruiker van het papieren ctb zelf een nieuwe papieren versie van het ctb zal moeten printen of
opvragen, zodra de technische geldigheidsduur van de QR-code verstrijkt. Gelet hierop vermeldt
het papieren ctb ook altijd expliciet de geldigheidsduur. De geldigheidsduur van het ctb kan ook
korter zijn dan 90 dagen, wanneer de geldigheid van het bewijs waarop het ctb is gebaseerd
verloopt binnen die 90 dagen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij een papieren ctb gebaseerd op een
vaccinatiebewijs, dat wordt uitgeprint of wordt verstrekt op dag 200 na toediening van de
vaccinatie. Het ctb dat dan wordt afgegeven heeft een geldigheidsduur van 70 dagen en de
technische geldigheidsduur van de QR-code wordt hierbij dan aangesloten.
Volledigheidshalve wordt opgemerkt dat voor het DCC op papier geldt, dat daaraan onverminderd
een technische geldigheidsduur van 12 maanden blijft gelden. Er is geen reden om die
geldigheidsduur in te perken naar 90 dagen zoals voor het ctb, omdat, anders dan bij het ctb, de
QR-code van het DCC meer informatie bevat, zoals de datum waarop een vaccin is toegediend, het
volgnummer en het soort vaccin. Dit betekent dat op het moment van scannen het DCC tegen de
op dat moment geldende regels kan worden gevalideerd. Voor het ctb geldt, dat slechts een
beperkt aantal gegevens in de QR-code is opgenomen, conform de keuze om de verwerking van
persoonsgegevens tot een minimum te beperken. In artikel 6.28 van de Trm is beschreven welke
gegevens in de QR-code van het ctb zijn opgenomen.
Uit de coronabrief blijkt dat @ministerVWS het coronatoegangsbewijs nu al uitbreidt naar pretparken, dierentuinen, spellocaties, sauna’s, wellness en zonnestudio’s: pic.twitter.com/4MQItMbnAa
— Fleur Agema (@FleurAgemaPVV) 26 januari 2022
I.p.v afbouwen gaan we het eerst nog even uitbreiden.
Ik dacht dat een booster niet zou verlopen vooralsnog?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/poSA3cc4rhcWC4qQ0xjC8oIr.jpg?f=user_large)
En mocht je reeds al een papieren bewijs hebben geprint dan is deze dus geldig tot 1 april, iets langer dus dan digitaal waarschijnlijk.martwoutnl schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:59:
De wijziging van de duur van het groene vinkje is zojuist gepubliceerd: https://www.tweedekamer.n...2022Z01102&did=2022D02350 Zie ook https://www.rtlnieuws.nl/...voortaan-beperkt-houdbaar
Volgens de beslistermijn worden de termijnen:
[Afbeelding]
Dus als je geen booster hebt gehaald en je 9 maanden naderen binnenkort dan ben je dus je vink kwijt.
Maar goed, eerst moeten ze dit voorstel nog aannemen in de tweede kamer en dan moeten ze dus het 2G/3G onderzoek negeren.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Is dit op een iPhone? Op mijn Android zie ik geen einddatum, wel een ingangsdatum.ex87 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:25:
Mijn CoronaCheck app heeft ineens een verloop datum, de NL QR code. Wat volgens mij niet hoort, want ik ben in de VS 3x geprikt (dus inc booster) en zo is het ook geregistreerd bij de GGD.
Ik dacht dat een booster niet zou verlopen vooralsnog?
[Afbeelding]
Maar wanneer je hem nu print is hij toch gewoon een jaar geldig?Woy schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:31:
Lekker irritant dat de papieren versie elke 90 dagen gaat verlopen. Mensen die niet digitaal vaardig zijn hebben dus weer een extra drempel. Ze zullen vast geen service starten die deze automatisch om de 2 maanden opstuurt.
Nee hoor, papier 90 dagen, huidige versie tot 1 april, prik 270 dagen, genezen 180 en booster zal uiteindelijk ook wel 180/270 dagen krijgen naar gelang de controlebehoefte van de overheid.sbmuc schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:56:
[...]
Maar wanneer je hem nu print is hij toch gewoon een jaar geldig?
[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 26-01-2022 20:01 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
In de post van @martwoutnl staat duidelijk dat de versies die nu uitgeprint worden op 1-4 ongeldig worden, dus hoewel ze een langere geldigheid hebben vervallen ze toch. De reden is natuurlijk dat daar niet genoeg informatie over vaccinatiedatum in staat om de 270/180 dagen voor vaccinatie herstelbewijzen te controleren. Maar aangezien de minimale lengte 180 dagen is zouden ze wat mij betreft gewoon die geldigheid moeten hebben. Elke 90 dagen een bewijs printen als je geen internet, computer of printer hebt is wel weer een flinke drempel voor oudere mensen die het allemaal al niet snappen. Zeker als ze het nog breder in willen gaan zetten.sbmuc schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:56:
[...]
Maar wanneer je hem nu print is hij toch gewoon een jaar geldig?
[ Voor 39% gewijzigd door Woy op 26-01-2022 21:35 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat is precies de vraag die ik stel, volgens mij komt dat door een internationale vaccinatie en staat het dus niet als booster geregistreerd.zacht schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:57:
[...]
Is dit op een iPhone? Op mijn Android zie ik geen einddatum, wel een ingangsdatum.
Ingehaald door voortschrijdende kennis bedoel je?Deezers schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:18:
Is de stemming over de 9 maanden termijn al geweest in de tweede kamer? Anders moeten ze snel zijn voor 1 februari... Hoop stiekem op paar kritische vragen want we zijn eigenlijk flink op het verkeerde been gezet vorig jaar (vals voorgelicht) als ze de geldigheidstermijn nu gaan inkorten.
PSN
Dit heeft niks met voortschrijdend inzicht te maken. Maar met paniek voetbal.. ze weten het gewoon niet en gaan maar regels bedenken waardoor ze denken dat ze het kunnen beheersen. Zelfde voor mensen die Corona hebben gehad en niet ziek werden . Waarom een booster of houdbaarheid datum erop.. gewoon voor de zekerheid… niet omdat het zinvol is…YakuzA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:23:
[...]
Ingehaald door voortschrijdende kennis bedoel je?
You only live once, so enjoy the ride.
Nee, voortschrijdend inzicht.worldfastest schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:32:
[...]
Dit heeft niks met voortschrijdend inzicht te maken. Maar met paniek voetbal.. ze weten het gewoon niet en gaan maar regels bedenken waardoor ze denken dat ze het kunnen beheersen. Zelfde voor mensen die Corona hebben gehad en niet ziek werden . Waarom een booster of houdbaarheid datum erop.. gewoon voor de zekerheid… niet omdat het zinvol is…
Een jaar geleden was er weinig bekend over de hoeveelheden anti-stoffen die de vaccins of een infectie met covid gaven voor mensen, en hoe lang dat bescherming gaf tegen ziek worden en ziekenhuisopname bijvoorbeeld.
Alle aanpassingen die je nu ziet zijn het resultaat van voortschrijdend inzicht in dat gebied.
PSN
Voortschrijdend inzicht? Terwijl omicron duidelijk minder ziek maakt? En dan toch de boel aanscherpen?YakuzA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:39:
[...]
Nee, voortschrijdend inzicht.
Een jaar geleden was er weinig bekend over de hoeveelheden anti-stoffen die de vaccins of een infectie met covid gaven voor mensen, en hoe lang dat bescherming gaf tegen ziek worden en ziekenhuisopname bijvoorbeeld.
Alle aanpassingen die je nu ziet zijn het resultaat van voortschrijdend inzicht in dat gebied.
Dat komt op mij eerder over om toch nog extra te pushen naar het nemen van een booster/vaccinatie. (Dwang eerder, maar zo mogen we t niet noemen natuurlijk).
Wederom: heb je aandelen Pfizer ofzo? Dat "voortschrijdend inzicht" was er vorig jaar anders ook al, anders hadden al die trials geen zin en zouden we dus écht proefkonijn zijn. En dat zijn we volgens jou (en Pfizer) niet toch?YakuzA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:39:
[...]
Nee, voortschrijdend inzicht.
Er is ook meer dan alleen maar de eerste antistoffen die je aanmaakt: de zogenaamde T-cellen. Dat herhaaldelijk prikken kent ook een einde en daar is men in Israël al achtergekomen: een vierde prik haalt niet gek veel uit en zou dus alleen zinvol lijken bij de ouderen en andere kwetsbaren. Ook de EMA en de WHO staan kritisch tegenover het tot in den treure prikken: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220111_96601271
Met die opmerkingen van de EMA/WHO in het achterhoofd is het compleet bezopen dat Kuipers dat 3G/2G-systeem er doorheen zit te drammen. Nog los van het feit dat omikron dusdanig mild is dat het middel onderhand erger begint te worden dan de kwaal voor de meeste mensen.
[ Voor 10% gewijzigd door Bart-Willem op 28-01-2022 19:03 ]
Een jaar geleden hadden we in NL net de eerste prik gezet, hoe moesten ze toen weten wat het verloop van de antistoffen nivo’s zou zijn over een jaar heen?Bart-Willem schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:02:
[...]
Wederom: heb je aandelen Pfizer ofzo? Dat "voortschrijdend inzicht" was er vorig jaar anders ook al, anders hadden al die trials geen zin en zouden we dus écht proefkonijn zijn. En dat zijn we volgens jou (en Pfizer) niet toch?
Of wat de invloed was over tijd heen voor besmetting of ziekenhuis opname.
De initiële trials zijn voor de veiligheid en werking van een vaccinatie, en over tijd worden die mensen inderdaad nog gemonitord om langere termijn effecten inzichtelijk te krijgen.
De werking van het immuun systeem is inderdaad bij mij bekend.Er is ook meer dan alleen maar de eerste antistoffen die je aanmaakt: de zogenaamde T-cellen. Dat herhaaldelijk prikken kent ook een einde en daar is men in Israël al achtergekomen: een vierde prik haalt niet gek veel uit en zou dus alleen zinvol lijken bij de ouderen en andere kwetsbaren. Ook de EMA en de WHO staan kritisch tegenover het tot in den treure prikken: https://www.nieuwsblad.be/cnt/
Ik zie ook niet zoveel nut in de huidige situatie voor een binnenlands 3G/2G.Met die opmerkingen van de EMA/WHO in het achterhoofd is het compleet bezopen dat Kuipers dat 3G/2G-systeem er doorheen zit te drammen. Nog los van het feit dat omikron dusdanig mild is dat het middel onderhand erger begint te worden dan de kwaal voor de meeste mensen.
PSN
Wat dacht je van het buitenland? Nederland was behoorlijk laat met de vaccinatiecampagne, dus er was al genoeg data van andere landen beschikbaar, evenals de data van de trials van Pfizer zelf. En ook in de tussentijd (van normale vaccinatie naar de boosters toe) is er een hoop data bijgekomen.YakuzA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:38:
[...]
Een jaar geleden hadden we in NL net de eerste prik gezet, hoe moesten ze toen weten wat het verval van de antistoffen zou zijn over een jaar heen?
Of wat de invloed was over tijd heen voor besmetting of ziekenhuis opname.
De initiële trials zijn voor de veiligheid en werking van een vaccinatie, en over tijd worden die mensen inderdaad nog gemonitord om langere termijn effecten inzichtelijk te krijgen.
Zelfs internationaal gezien zou je er vraagtekens bij kunnen zetten, of op zijn minst binnen Europa.Ik zie ook niet zoveel nut in de huidige situatie voor een binnenlands 3G/2G.

Ik ben wel benieuwd in welk land ze een jaar of 9 maanden voor januari 2021 al vaccins hadden waardoor ze dit soort effecten hadden kunnen zien?Bart-Willem schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:44:
[...]
Wat dacht je van het buitenland? Nederland was behoorlijk laat met de vaccinatiecampagne, dus er was al genoeg data van andere landen beschikbaar, evenals de data van de trials van Pfizer zelf. En ook in de tussentijd (van normale vaccinatie naar de boosters toe) is er een hoop data bijgekomen.
In de loop van dit jaar is daar idd veel data en kennis bij gekomen, dat noem ik dus net voortschrijdend inzicht op dit vlak
Binnen Europa wordt er ook continu gegoocheld met termijnen van 90 tot 365 dagen voor verschillende geldigheidsduren.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 28-01-2022 19:52 ]
PSN
Wat dacht je van de trials van Pfizer zelf? Dat vaccin is niet bedacht en vervolgens direct in ieders arm ingespoten.YakuzA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:49:
[...]
Ik ben wel benieuwd in welk land ze een jaar of 9 maanden voor januari 2021 al vaccins hadden waardoor ze dit soort effecten hadden kunnen zien?![]()
In de loop van dit jaar is daar idd veel data en kennis bij gekomen, dat noem ik dus net voortschrijdend inzicht op dit vlak
Binnen Europa wordt er ook continu gegoocheld met termijnen van 90 tot 365 dagen voor verschillende geldigheidsduren.
Wat dat goochelen betreft: daarom nokken met die QR-kwats aangezien dat nu weinig toegevoegde waarde meer heeft. Omikron pakt alles en iedereen: gevaccineerd, ongevaccineerd, geboosterd en niet-geboosterd. Het zou me niets verbazen als eind maart 60-75% van Nederland omikron wel gehad heeft. En in andere landen zal dat niet heel veel anders zijn denk ik.
Huh? Het voortschrijdende inzicht is toch juist dat heel die Coronacheck-bewijs-QR dingen helemaal niet blijken te werken? In ieder geval niet zoals gewenst/gehoopt? Je zou dus verwachten: weg ermee. Maar nee, het wordt verder uitgebreidYakuzA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:23:
[...]
Ingehaald door voortschrijdende kennis bedoel je?

Wat ook niet echt goed uitgelegd wordt overigens en waar geen sterke argumenten voor zijn, anders dan “alle beetjes helpen” of ‘”het moet nu eenmaal als we andere dingen loslaten”.
Bovendien is dat ‘voortschrijdend inzicht’ argument heel goedkoop imho, dat argument kun je dan immers altijd gebruiken (nu dus júist niet aangezien het helemaal geen effect sorteert). Mensen voorliegen of een verkeerde voorstelling van zaken voorhouden om vervolgens (kort) daarna soms zelfs 180 graden te draaien is exact hetgeen waarmee je het vertrouwen niet wint en waar het ‘voortschrijdend inzicht’ argument geen sterk argument meer is.
[ Voor 10% gewijzigd door remzor op 28-01-2022 20:49 ]
In januari 2020 waren we nog hard aan het duimen dat het niet in NL zou op duiken. Toen moesten ze nog beginnen met over vaccins denken ongeveer?Bart-Willem schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:35:
[...]
Wat dacht je van de trials van Pfizer zelf? Dat vaccin is niet bedacht en vervolgens direct in ieders arm ingespoten.
Wat dat goochelen betreft: daarom nokken met die QR-kwats aangezien dat nu weinig toegevoegde waarde meer heeft. Omikron pakt alles en iedereen: gevaccineerd, ongevaccineerd, geboosterd en niet-geboosterd. Het zou me niets verbazen als eind maart 60-75% van Nederland omikron wel gehad heeft. En in andere landen zal dat niet heel veel anders zijn denk ik.
PSN
Toen jij je prikkie kreeg was er al meer dan een half jaar aan data beschikbaar bij Pfizer, daarin zou al duidelijk geweest moeten zijn hoe het zit met antistoffen en hoe lang die zouden blijven etc.YakuzA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:47:
[...]
In januari 2020 waren we nog hard aan het duimen dat het niet in NL zou op duiken. Toen moesten ze nog beginnen met over vaccins denken ongeveer?
Was het maar zo simpel.Bart-Willem schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:07:
[...]
Toen jij je prikkie kreeg was er al meer dan een half jaar aan data beschikbaar bij Pfizer, daarin zou al duidelijk geweest moeten zijn hoe het zit met antistoffen en hoe lang die zouden blijven etc.
Ik denk dat totdat Israël eind afgelopen zomer boosters begon te zetten dit niet duidelijk was.
PSN
'De aanpassing van de geldigheidsduur van het coronatoegangsbewijs (CTB) wordt uitgesteld. Minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) schrijft in een brief aan de Tweede Kamer dat de wijzigingen pas na 4 februari zullen ingaan, omdat er in de Kamer nog vragen leven over de maatregel.'
Zolang ik maar geen app nodig heb. Voor een papieren bewijs moet je dus elke 90 dagen even een ‘nieuwe’ downloaden als pdf. Handig voor opa en oma’s of digibeten.martwoutnl schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:15:
[...]
Staat in de toelichting zie https://www.tweedekamer.n...2022Z01102&did=2022D02350 en dan 1e bijlage. Daar staat:
[...]
Ik denk dat ze hiermee fraude willen tegengaan is zo'n maar een gedachte.
[ Voor 3% gewijzigd door meermarco op 30-01-2022 09:08 ]
Dat is eufemistisch uitgedrukt. O.a. Omtzigt had er een uitgebreide lijst vragen over waarom dit zonder wetenschappelijke onderbouwing opeens doorgedrukt wordt en zonder het in de TK te behandelen.Deezers schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:27:
Ah:
'De aanpassing van de geldigheidsduur van het coronatoegangsbewijs (CTB) wordt uitgesteld. Minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) schrijft in een brief aan de Tweede Kamer dat de wijzigingen pas na 4 februari zullen ingaan, omdat er in de Kamer nog vragen leven over de maatregel.'
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Het CTB:
* levert maar weinig winst op in termen van besmettingen;
* levert strcutureel steeds minder winst op in termen van besmettingen;
* is onhandig;
* levert privacyzorgen op;
* kost geld;
* is steeds ingewikkelder;
* haalt herhaaldelijk de aandacht van de tweede kamer weg bij andrere onderwerpen;
* is mogelijk discriminerend;
* draagt bij aan andere Europese landen om ook maar een CTB erop na te houden, met als gevolg een toenemend aantal weeffouten waardoor het vrije verkeer van mensen binnen de EU in gevaar komt.
Als we over 3 maanden nog steeds met CTB werken, zou ik dat onbegrijpelijk vinden.
Ik vind het eerlijk gezegd nu al onbegrijpelijk.t_captain schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:24:
Er er al eens een routekaart waar het einde van het CTBV wordt genoemd?
Het CTB:
* is onhandig;
* kost geld;
* haalt herhaaldelijk de aandacht van de tweede kamer weg bij andrere onderwerpen;
* draagt bij aan andere Europese landen om ook maar een CTB erop na te houden, met als gevolg een toenemend aantal weeffouten waardoor het vrije verkeer van mensen binnen de EU in gevaar komt.
Als we over 3 maanden nog steeds met CTB werken, zou ik dat onbegrijpelijk vinden.
Wetenschap heeft al aangetoond dat 2G/3G amper effect heeft
Het is een gedrocht van een middel wat ze per direct moeten afschaffen.
wijze woorden
En toch vrees ik daar wel een beetje voor. Waarom? Omdat we in Europa leven en landen als Oostenrijk en Italië (>50 jaar) een prikplicht hanteren de komende tijd (Italië geloof ik sowieso tot juni 2022, Oostenrijk weet ik niet tot wanneer maar gaat morgen in). Dat zal op één of andere manier aangetoond moeten worden en de beschikbare tool is het CTB (of hoe het ook mag heten in die landen).t_captain schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:24:
Er er al eens een routekaart waar het einde van het CTBV wordt genoemd?
Het CTB:
* is onhandig;
* kost geld;
Om in die landen wat te kunnen (als toerist) zul je dus een CTB moeten hebben. Waarom zou NL dat ding dan beëindigen op korte termijn?
[ Voor 5% gewijzigd door harmrh op 31-01-2022 13:05 ]
Ik vind dat we als vrijheidsminnend land ook wel eens het voortouw mogen nemen.
Nederland is binnen de EU niet een partij die tegen de stroming in zal zwemmen.t_captain schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:07:
Toch is het een krachtig signaal. Stel dat we morgen in de krant zouden lezen dat Zweden, Denemarken en Spanje besluiten om geen vervolg te geven aan CTB. Dat zou hier de maatschappeljke druk op de politieke leiders vergroten.
Ik vind dat we als vrijheidsminnend land ook wel eens het voortouw mogen nemen.
Duitsland en Frankrijk hebben het voor het zeggen en zijn voorstander van de CBT.
Voorheen kon NL samen met UK een vuist maken en nu niet meer.
Los van het feit dat ik een CBT een binnenlands beleid vind en niet op europees niveau thuis hoort.
wijze woorden
Als ze het CTB nu afschaffen gaat de de rest geen booster meer halen en ze hebben net een landelijke campagne opgestart voor de booster... Dus tenzij iedereen tegenstemt zitten we voorlopig nog vast aan het CTB ook al heeft het weinig effect. Langere geldigheidstermijn is nou eenmaal dé reden om je te laten vaccineren en laten ze dus niet zomaar vallen.t_captain schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:16:
Je hoeft niet met andere landen te onderhandelen of een vuist te maken. Schaf CTB af en zie de roep tot afschaffen van CTB in andere landen vanzelf toenemen.
Mensen voor wie de booster essentieel is (zeg maar waar de booster het verschil kan maken tussen wel of geen ziekenhuisopname), hebben in overgrote meerderheid die booster gepakt. De animo onder de oudere generatie was erg hoog. Voor de rest: let it be.Deezers schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:03:
[...]
Als ze het CTB nu afschaffen gaat de de rest geen booster meer halen en ze hebben net een landelijke campagne opgestart voor de booster... Dus tenzij iedereen tegenstemt zitten we voorlopig nog vast aan het CTB ook al heeft het weinig effect. Langere geldigheidstermijn is nou eenmaal dé reden om je te laten vaccineren en laten ze dus niet zomaar vallen.
En vervolgens kunnen Nederlanders niet meer reizen in de landen met deze plicht, dat zal ook niet worden geaccepteerd.t_captain schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:16:
Je hoeft niet met andere landen te onderhandelen of een vuist te maken. Schaf CTB af en zie de roep tot afschaffen van CTB in andere landen vanzelf toenemen.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Niet hoog genoeg..t_captain schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:23:
[...]
Mensen voor wie de booster essentieel is (zeg maar waar de booster het verschil kan maken tussen wel of geen ziekenhuisopname), hebben in overgrote meerderheid die booster gepakt. De animo onder de oudere generatie was erg hoog. Voor de rest: let it be.
uit cijfers over ziekenhuisopnames blijkt dat de boosters enorm goed werken om ziekenhuisopnames te voorkomen (net zoals vaccinatie zelf).. slechts 5% van de ziekenhuisopnames tussen 1 en 13 januari betrof mensen die gebooosterd waren. 35% waren gevaccineerd en 60% ongevaccineerd...
ofwel,de belasting van ziekenhuisopnames door ongevaccineerden is enorm hoog en juist daarom is het goed deze mensen duidelijk te beperken, voor hen geld er nog steeds een lockdown.
het is niet terecht te doen alsof de ongevacineerden 'gelijk' zijn aan mensen die wel al een bestaande immuniteit hebben (gevaccineerden en genezenen)... deze belasten het gezondheidssysteem gewoon substantieel zwaarder en zorgen voor een langere uitval van reguliere zorg.
Het punt is ook dat een behoorlijk gedeelte ook hun eigen risico enorm onderschat en juist daarom is een extra motivatie erg belangrijk...
des te meer mensen die zich laten vaccineren, des te sneller daalt de belasting van de zorg door corona en des te meer mensen kunnenw eer van reguliere zorg gebruik maken.
Als iemand met een familielid die nu in de wacht staat voor een mogelijk levensreddende kankerbestraling ben ik me erg bewust dat de grote aantal ongevaccineerden gewoon ook met levens van anderen spelen.
[ Voor 18% gewijzigd door RM-rf op 31-01-2022 16:36 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Die periode betreft in hoofdzaak delta-infecties. Rond infectiedatum 28-12 maakte delta nog de helft van de besmettingen uit. Met de tijdvertraging tussen infectie en opname en de andere opnamekans bij omicron kom ik op 62% delta opnames bij opnamedatum 8-1.RM-rf schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:34:
[...]
Niet hoog genoeg..
uit cijfers over ziekenhuisopnames blijkt dat de boosters enorm goed werken om ziekenhuisopnames te voorkomen (net zoals vaccinatie zelf).. slechts 5% van de ziekenhuisopnames tussen 1 en 13 januari betrof mensen die gebooosterd waren. 35% waren gevaccineerd en 60% ongevaccineerd...
ofwel,de belasting van ziekenhuisopnames door ongevaccineerden is enorm hoog en juist daarom is het goed deze mensen duidelijk te beperken, voor hen geld er nog steeds een lockdown.
Om beleid te maken voor de omicron periode moet dat getal dus wat worden geactualiseerd.
Dat is een belengrijke nuance. In een tijd van overbelaste ziekenuizen (covid + inhaalzorg wat indirect ook covid gerelateerd is) is een QR code wat mij betreft nog wel te verteren.het is niet terecht te doen alsof de ongevacineerden 'gelijk' zijn aan mensen die wel al een bestaande immuniteit hebben (gevaccineerden en genezenen)... deze belasten het gezondheidssysteem gewoon substantieel zwaarder en zorgen voor een langere uitval van reguliere zorg.
Het punt is ook dat een behoorlijk gedeelte ook hun eigen risico enorm onderschat en juist daarom is een extra motivatie erg belangrijk...
des te meer mensen die zich laten vaccineren, des te sneller daalt de belasting van de zorg door corona en des te meer mensen kunnenw eer van reguliere zorg gebruik maken.
Als iemand met een familielid die nu in de wacht staat voor een mogelijk levensreddende kankerbestraling ben ik me erg bewust dat de grote aantal ongevaccineerden gewoon ook met levens van anderen spelen.
Maar die periode is gelukkig eindig. Over een paar maanden zie ik geen reden meer om mensen tegen zichzelf te berschermen door ze uit te sluiten.
Wel zo netjes om dan ook je bron te vermelden:Deezers schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:50:
Volgens een ruwe schatting verliezen komende vrijdag 540.000 mensen hun coronatoegangsbewijs. Dat komt omdat ze (nog) geen boosterprik hebben genomen, nadat ze wel aan de eerste vaccinatieronde hadden deelgenomen. De geldingsduur van het zogenoemde coronatoegangsbewijs (ctb) is verkort en dat gaat vrijdag in.
https://www.rtlnieuws.nl/...roen-vinkje-herstelbewijs
Verder vind ik het een erg ruime schatting. Voor die 270 dagen zou je dus al in mei je 2e prik gehad moeten hebben. Dat kon eigenlijk alleen als je voorrang had omdat je in de zorg werkte, of als je 70+ was. En juist in die groep heeft 90% al een booster genomen.
Misschien dat een groot deel bestaat uit ongevaccineerden die nu hun herstelbewijs kwijtraken. Maar die komen sowieso niet in aanmerking voor een booster. Die moeten dan nu 2 prikken halen om weer een groen vinkje te krijgen.
[ Voor 30% gewijzigd door RocketKoen op 31-01-2022 21:57 ]
Ik heb mijn 2 vaccinaties gehaald… geen booster en die wil ik ook helemaal niet. Ik mag zometeen nergens meer heen….RM-rf schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:34:
[...]
Niet hoog genoeg..
het is niet terecht te doen alsof de ongevacineerden 'gelijk' zijn aan mensen die wel al een bestaande immuniteit hebben (gevaccineerden en genezenen)... deze belasten het gezondheidssysteem gewoon substantieel zwaarder en zorgen voor een langere uitval van reguliere zorg.
Ik val dan dus ook onder een ongevaccineerde? Dat was namelijk een half jaar geleden nog niet namelijk.
Ik ga er van uit dat ik je verkeerd begrijp hoor, ben niet echt scherp momenteel
Edit
Volgens mij praat je niet over het CTB? Maar gewoon algemeen vaccineren/boosteren?
Dan heb ik niets gezegd.
[ Voor 3% gewijzigd door OMD op 31-01-2022 22:10 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Vrees dat ze morgen gewoon instemmen.RocketKoen schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:53:
[...]
Wel zo netjes om dan ook je bron te vermelden:
https://www.rtlnieuws.nl/...roen-vinkje-herstelbewijs
Verder vind ik het een erg ruime schatting. Voor die 270 dagen zou je dus al in mei je 2e prik gehad moeten hebben. Dat kon eigenlijk alleen als je voorrang had omdat je in de zorg werkte, of als je 70+ was. En juist in die groep heeft 90% al een booster genomen.
Misschien dat een groot deel bestaat uit ongevaccineerden die nu hun herstelbewijs kwijtraken. Maar die komen sowieso niet in aanmerking voor een booster. Die moeten dan nu 2 prikken halen om weer een groen vinkje te krijgen.
Niet meer dan logisch dat ze nu de termijnen overnemen zoals het in verschillende EU landen hebben?
Dan is die lappendeken van verschillende geldigheid waar hier zoveel commentaar op was hopelijk weg gepoetst.
PSN
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Zolang het op je werkplek is en geen vrij toegankelijke horecaplek, mag dat helemaal niet...Motrax schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:45:
Crap, dan kan ik binnenkort niet meer lunchen in de kantine op kantoor, daar vragen ze om een QR code
Oostenrijk maakt alweer een flinke ommezwaai:harmrh schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:04:
[...]
Omdat we in Europa leven en landen als Oostenrijk en Italië (>50 jaar) een prikplicht hanteren de komende tijd (Italië geloof ik sowieso tot juni 2022, Oostenrijk weet ik niet tot wanneer maar gaat morgen in). Dat zal op één of andere manier aangetoond moeten worden en de beschikbare tool is het CTB (of hoe het ook mag heten in die landen).
"In Oostenrijk worden de coronamaatregelen de komende weken stapsgewijs versoepeld. De 2G-regel verandert in 3G voor de horeca en het toerisme, de sluitingstijd wordt aangepast en in winkels hoef je geen coronabewijs meer te laten zien"
https://skiinformatie.nl/...aatregelen-komende-weken/
[ Voor 16% gewijzigd door Arrien op 31-01-2022 22:51 ]
http://www.avfoto.nl
Ik heb het gelezen, maar volgens het Sozialministerium gaat de prikplicht vanaf deze week realiteit worden..Arrien schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:50:
[...]
Oostenrijk maakt alweer een flinke ommezwaai:
"In Oostenrijk worden de coronamaatregelen de komende weken stapsgewijs versoepeld. De 2G-regel verandert in 3G voor de horeca en het toerisme, de sluitingstijd wordt aangepast en in winkels hoef je geen coronabewijs meer te laten zien"
https://skiinformatie.nl/...aatregelen-komende-weken/
Lastig te rijmen die 2 berichten..
Bron: https://www.sozialministe...emeine-Informationen.html
Interne bedrijfskantine, QR code vragen mag waarschijnlijk inderdaad niet. Staat tegenover dat mijn werkgever zeer conservatief en pro-actief met corona is bezig geweest. Vroeg alle kantoren dicht, laat gedeeltelijk weer open. We hebben op kantoor geen grote uitbraken gehad en in de operatie ook nauwelijks. Alleen nu met omikron barst het los, maar he, dat is nu overal gaande. Ff een paar weken doorbijten, dan is deze golf ook weer voorbijDeezers schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:46:
[...]
Zolang het op je werkplek is en geen vrij toegankelijke horecaplek, mag dat helemaal niet...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Maar kan iemand met cijfers nou eens onderbouwen dat een dertiger die in de zomer is gevaccineerd en onlangs een besmetting heeft doorgemaakt ook écht die booster nodig heeft?RM-rf schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:34:
[...]
Niet hoog genoeg..
Het is al niet de leeftijd die doorgaans in het ziekenhuis beland.
Ik had meer last van mijn vaccinatie dan van mijn besmetting onlangs. Ik zit helemaal niet te wachten op een booster.
Dat 50+ hem direct neemt snap ik helemaal, maar 50- niet.
Nee, er valt onmogelijk te voorspellen wat voor jou persoonlijk de gevolgen van corona krijgen zullen zijn met of zonder booster...Tweak_ers schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:08:
[...]
Maar kan iemand met cijfers nou eens onderbouwen dat een dertiger die in de zomer is gevaccineerd en onlangs een besmetting heeft doorgemaakt ook écht die booster nodig heeft?
Maar, ik zie het als volgt:
- als ik corona krijg zonder booster en ik eindig in het ziekenhuis of met iets zoals long-covid dan zal ik voor de rest van mijn leven spijt hebben.
- als ik corona krijg met booster en ik eindig in het ziekenhuis, dan kan ik in ieder geval zeggen tegen mezelf en anderen dat ik de booster heb genomen en er dus alles aan heb gedaan
- krijg ik geen covid dan is het 'baat het niet, dan schaadt het niet'
Die Check interesseert mij verder niet, ik ga toch nooit na de horeca. Verloopt een covid besmetting mild dan is het in beide gevallen prima.
Overigens hier alleen één nacht onprettig geslapen na de booster omdat ik niet op mijn rechterarm kon liggen (ik ben linkshandig)
Een beetje harmoniseren is geen slecht idee. Maar een lappendeken is het toch wel.YakuzA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:43:
[...]
Niet meer dan logisch dat ze nu de termijnen overnemen zoals het in verschillende EU landen hebben?
Dan is die lappendeken van verschillende geldigheid waar hier zoveel commentaar op was hopelijk weg gepoetst.
Booster of niet, in Duitsland mag ik nergens meer naar binnen. Want: Janssen gekregen als eerste prik.
In D vragen ze drie prikken, in NL bieden ze geen 2e booster aan.
https://www.ed.nl/politie...-het-niet-halen~a0881199/
De politieke trend om van 2G af te keren wint aan kracht.
Je kon in NL wel een tweede volledige dosis nemen, zodat in die landen je vanaf nu als volledig gevaccineerd zonder booster wordt gezien toch?t_captain schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:35:
[...]
Een beetje harmoniseren is geen slecht idee. Maar een lappendeken is het toch wel.
Booster of niet, in Duitsland mag ik nergens meer naar binnen. Want: Janssen gekregen als eerste prik.
In D vragen ze drie prikken, in NL bieden ze geen 2e booster aan.
Vriend van mij werd dat aangeraden. Om een volledige dosering te nemen ipv booster dosering. Zou internationaal beter uitkomen.
Als we dan toch harmoniseren ben ik voor Deens model 🤣😅
Het gaat mij niet om persoonlijk, het gaat om met cijfers onderbouwen dat deze groep het nodig heeft om te boosteren.President schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:25:
[...]
Nee, er valt onmogelijk te voorspellen wat voor jou persoonlijk de gevolgen van corona krijgen zullen zijn met of zonder booster...
Maar, ik zie het als volgt:
- als ik corona krijg zonder booster en ik eindig in het ziekenhuis of met iets zoals long-covid dan zal ik voor de rest van mijn leven spijt hebben.
- als ik corona krijg met booster en ik eindig in het ziekenhuis, dan kan ik in ieder geval zeggen tegen mezelf en anderen dat ik de booster heb genomen en er dus alles aan heb gedaan
- krijg ik geen covid dan is het 'baat het niet, dan schaadt het niet'
Die Check interesseert mij verder niet, ik ga toch nooit na de horeca. Verloopt een covid besmetting mild dan is het in beide gevallen prima.
Overigens hier alleen één nacht onprettig geslapen na de booster omdat ik niet op mijn rechterarm kon liggen (ik ben linkshandig)
Persoonlijk heb ik een week rond gelopen met een zeer pijnlijke lymfeklier na vaccinatie deze zomer en van de besmetting twee weken geleden was ik 1-2 dagen moe en had ik een nacht koorts.
Kijk als het écht nodig blijkt te zijn, prima, maar voorlopig laat ik mij meer leiden door wat ik tegen de zomer nodig ga hebben.
Het heeft niets met vaccinatie voor Corona te maken, enkel, waar willen we in de zomer op vakantie en wat is daar nodig?
En bedoel je dan voor de gezondheid van de betreffende groep waar je in valt? Of bedoel je cijfers waaruit blijkt dat het boosteren van jouw groep ervoor zorgt dat er uiteindelijk over alle groepen heen minder ziekenhuisopnamen zijn?Tweak_ers schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:54:
[...]
Het gaat mij niet om persoonlijk, het gaat om met cijfers onderbouwen dat deze groep het nodig heeft om te boosteren.
Je lijkt wel iemand die met cijfers uitgelegd wil hebben waarom een APK met onderhoud belangrijk is voor de veiligheid op de weg, omdat 'de kans dat iemand met een auto van 5 jaar oud een ongeluk krijgt wel zeeeer klein is en jouw auto het afgelopen jaar ook niks heeft gehad'?
Voor Duitsland helaas onvoldoende. Drie prikken is drie prikken. En in NL krijg je geen 3e prik als je eerste prik met Janssen was.Tweak_ers schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:51:
[...]
Je kon in NL wel een tweede volledige dosis nemen, zodat in die landen je vanaf nu als volledig gevaccineerd zonder booster wordt gezien toch?
Persoonlijk vind ik dat een demotivator om de booster te halen: je krijgt een onvolledig CTB. Op de meeste plekken voldoende mar in ons grootste buurland heb je er niets aan. Een beetje alsof de roaming van je mobiele databundel wordt afgenomen.
Dat is natuurlijk waar we heen willen.Als we dan toch harmoniseren ben ik voor Deens model 🤣😅
Of het nu al kan, dat is een technische discussie over epidemologische risico's en capaciteit in ze zorgsector. Maar op termijn vind ik dat de enige logische en wenselijke oplossing,
Laten we nooit vergeten dat elke maatregel, van avondklok tot lockdown en van sluitingstijd tot QR code, diende om de overbelasting van de ziekenhuizen tegen te gaan. Zodra je voldoende zekerheid hebt dat dat risico voor de afzienbare tijd achter ons ligt, horen al die maatregelen en de onderliggende wetgeving te verdwijnen.
Dit gaat dus wel over het CTB.OMD schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:08:
Volgens mij praat je niet over het CTB? Maar gewoon algemeen vaccineren/boosteren?
Dan heb ik niets gezegd.
Hoe zit dat trouwens met dat herstelbewijs? Neem aan dat die gewoon geldig blijft, al is het beperkt? Je kan namelijk drie maanden geen booster krijgen als je corona hebt gehad. Dat zie ik nergens terug.
Ah gelukkig is de Tubantia duidelijker
Ook voor mensen die helemaal geen vaccinatie hebben gehaald maar nu een zogeheten herstelbewijs hebben, verandert er het nodige. Nu is dat herstelbewijs voor mensen die corona hebben gehad nog een jaar geldig, die periode wordt ingekort tot 180 dagen.
[ Voor 35% gewijzigd door RodeStabilo op 01-02-2022 08:32 ]
Precies de reden waarom voor nieuwe auto’s een langere termijn geldt voor APK, voor benzine auto’s geldt eerste 4 jaar geen APK en pas vanaf 8 jaar oud, ieder jaar.President schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:03:
[...]
En bedoel je dan voor de gezondheid van de betreffende groep waar je in valt? Of bedoel je cijfers waaruit blijkt dat het boosteren van jouw groep ervoor zorgt dat er uiteindelijk over alle groepen heen minder ziekenhuisopnamen zijn?![]()
Je lijkt wel iemand die met cijfers uitgelegd wil hebben waarom een APK met onderhoud belangrijk is voor de veiligheid op de weg, omdat 'de kans dat iemand met een auto van 5 jaar oud een ongeluk krijgt wel zeeeer klein is en jouw auto het afgelopen jaar ook niks heeft gehad'?
Ik geloof niet meer in anderen beschermen door vaccinatie en/of boosters. Ik weet dat de studies op papier andere dingen vertellen, maar het strookt totaal niet met de omgeving om ons heen. Dus dat punt negeer ik bewust.
En als het al een beetje helpt is dat een zeer tijdelijk effect.
[ Voor 6% gewijzigd door martwoutnl op 01-02-2022 10:57 ]
Rijksoverheid:
QR-code blijft geldig
Net als wanneer u geen booster krijgt.
EDIT:
Eerder was het ctb na vaccinatie nog onbeperkt geldig, maar die regels heeft Nederland veranderd. Nu is zo'n bewijs nog 270 dagen geldig na je tweede prik, na herstel van corona krijg je 180 dagen een groen vinkje bij het binnengaan van bijvoorbeeld horecazaken.
[ Voor 34% gewijzigd door mugenmarco op 01-02-2022 11:26 ]
Edit: Bij mijn moeder staat het wel goed, hoor ik net. Geldig vanaf december. Misschien moet ik een keer hem opnieuw ophalen.
Edit: En bij anderen hoor ik ook dat ze de datum zagen verspringen. Ik wacht zodoende wel even af en anders haal ik het tegen eind feb wel even opnieuw op als het dan nog niet is gewijzigd op mijn telefoon. Wellicht actualiseert het pas als de verbinding met internet wordt gezocht wat de app om de zoveel tijd nodig heeft.
[ Voor 62% gewijzigd door martwoutnl op 01-02-2022 11:46 ]
De hele registratie wordt momenteel een beetje een zooitje.RodeStabilo schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:31:
[...]
Dit gaat dus wel over het CTB.
Hoe zit dat trouwens met dat herstelbewijs? Neem aan dat die gewoon geldig blijft, al is het beperkt? Je kan namelijk drie maanden geen booster krijgen als je corona hebt gehad. Dat zie ik nergens terug.
Ah gelukkig is de Tubantia duidelijker
[...]
Veel zowel gevaccineerde als ongevaccineerde mensen kunnen of willen momenteel niet testen bij de ggd (te ver weg, helemaal geen plek, ziek en te lang buiten wachten, etc). en missen op die manier hun officiële registratie van besmetting / genezing.
Debat is net begonnen waar dit ter sprake komt. Omtzigt heeft net ervoor gevraagd het pas in te laten gaan als er over moties is gestemd.Deezers schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:30:
Als het goed is stemmen ze vandaag. De CU heeft als compensatie tegen 2G-beleid uitgesproken maar zal dan wel instemmen met het verkorten van de geldigheidsduur van het CBT?
Ik heb zelf de app voor elkaar. Als je je boostervaccinatie opnieuw toevoegt, wordt de datum wel naar datum booster gewijzigd. Het staat nu alsnog goed in de app hier.
Is dit herstelbewijs dan 365 dagen geldig of 180 dagen? Ik lees tegenstrijdige berichten, ook op de rijksoverheids pagina’s.
Volgens mij sowieso 180 dagen, want ook oude bewijzen worden minder lang geldig, dus de datum van de test haalt volgens mij niet uit. ( Er even van uitgaande dat dat voorstel gewoon aangenomen wordt )C00KW4US schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:26:
Asking for a friend: nu bekend is dat er niet vanaf 1 februari, maar vanaf 4 februari geteld gaat worden qua geldigheid van het CTB. Hoe zit dat met iemand die op 1 feb positief getest wordt?
Is dit herstelbewijs dan 365 dagen geldig of 180 dagen? Ik lees tegenstrijdige berichten, ook op de rijksoverheids pagina’s.
[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 01-02-2022 17:42 ]
Gewoon afblijven en je houdt een jaar lijkt me.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
De geldigheid zit in de scanner app. De qr code zegt alleen wanneer en welk vaccin je hebt gehad.hoevenpe schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:14:
Zolang je met Digid geen nieuwe informatie ophaalt kunnen ze de geldigheid toch niet veranderen?
Gewoon afblijven en je houdt een jaar lijkt me.
180 dagen. Ongeacht wanneer je getest bent. Ook herstelbewijzen die een jaar geldig waren worden retroactief 180 dagen geldig.C00KW4US schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:26:
Asking for a friend: nu bekend is dat er niet vanaf 1 februari, maar vanaf 4 februari geteld gaat worden qua geldigheid van het CTB. Hoe zit dat met iemand die op 1 feb positief getest wordt?
Dus Android verbieden de app bij te werken?RocketKoen schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:06:
De geldigheid zit in de scanner app. De qr code zegt alleen wanneer en welk vaccin je hebt gehad.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat moeten dan alle horecaorganisaties doen die de app gebruiken.. gaat niet lukken.hoevenpe schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:09:
[...]
Dus Android verbieden de app bij te werken?
Niet jouw app. De app van degene die je qr code controleert.hoevenpe schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:09:
[...]
Dus Android verbieden de app bij te werken?
Edit: Correctie. Er lijkt dus wel een kleine meerderheid te zijn maar echte stemming is pas morgen. Alleen over de moties is gestemd. Reden van morgen is omdat er een aantal amendementen zijn die tegelijk in stemming worden gebracht.
[ Voor 27% gewijzigd door martwoutnl op 02-02-2022 15:47 ]
En de app is inmiddels ook geupdate:martwoutnl schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:40:
Beperking duur na 2e vaccinatie is door de kamer zie https://www.ad.nl/politie...5wDDrKWKRlDgcM922rZXKGy-8 Alleen de coalitiepartijen en De Haan stemden voor.
Edit: Correctie. Er lijkt dus wel een kleine meerderheid te zijn maar echte stemming is pas morgen. Alleen over de moties is gestemd. Reden van morgen is omdat er een aantal amendementen zijn die tegelijk in stemming worden gebracht.
https://www.nu.nl/tech/61...inkje-bijna-verloopt.html
PSN
Als je positief test, hoe lang heb je dan een 'rood' vinkje op je QR code? Is dat 1 week? 2 weken? 3 weken?
Op welke QR code bedoel je precies?Chip. schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:43:
Vraag, weet iemand dit...
Als je positief test, hoe lang heb je dan een 'rood' vinkje op je QR code? Is dat 1 week? 2 weken? 3 weken?
Vaccinatie QR? Test QR? Nationaal of internationale QR?
PSN
Wat een gekloot met die toegangsbewijzen zeg. Iemand een idee of ik eventuele kosten ergens kan verhalen?
Ik heb maandag positief getest bij de GGD en daarna die testuitslag ook opgehaald in de check-app. Daar staat die nu in als Herstelbewijs, geldig vanaf 11 maart tot 27 augustus voor NL. Bij het internationale bewijs staat geen "geldig tot" datum, wel dat die automatisch geldig wordt, ook vanaf 11 maart.Chip. schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:43:
Dus bij mij 10 dagen na de testuitslag.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Dat was bij mij ook. Bij mijn vrouw ook. Ironisch genoeg lag ze op de dag dat het vinkje groen werd in het ziekenhuis aan een zuurstoffleshenkzelf schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:59:
[...]
Ik heb maandag positief getest bij de GGD en daarna die testuitslag ook opgehaald in de check-app. Daar staat die nu in als Herstelbewijs, geldig vanaf 11 maart tot 27 augustus voor NL. Bij het internationale bewijs staat geen "geldig tot" datum, wel dat die automatisch geldig wordt, ook vanaf 11 maart.
Dus bij mij 10 dagen na de testuitslag.

Exact expert nodig?
Je hoeft toch niet meer te testen voor een voorstelling. Alles binnen is nu zonder QR. De QR voor Nederland is zelfs in de app uitgezet.infidel011 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:40:
Zou vanavond met vrienden naar een voorstelling gaan. Had om 13:00 een afspraak bij een testen voor toegang locatie in de buurt gepland welke precies tussen alle calls/meetings van werk viel. Kom ik op de locatie aan, blijken de servers eruit te liggen en kunnen ze geen testen afnemen. Doei voorstelling.
Wat een gekloot met die toegangsbewijzen zeg. Iemand een idee of ik eventuele kosten ergens kan verhalen?
Voor evenementen met meer dan 500 bezoekers binnen is testen nu verplicht. Dat gaat ook gewoon via de corona check appmartwoutnl schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:12:
[...]
Je hoeft toch niet meer te testen voor een voorstelling. Alles binnen is nu zonder QR. De QR voor Nederland is zelfs in de app uitgezet.
Ah, dan zal @infidel011 wel een voorstelling zonder vaste zitplaats hebben gehad? Als je wel een vaste plek hebt, valt het niet eronder.Woy schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:00:
[...]
Voor evenementen met meer dan 500 bezoekers binnen is testen nu verplicht. Dat gaat ook gewoon via de corona check app
Edit: Even naar de juiste forummer verwezen.
[ Voor 11% gewijzigd door martwoutnl op 04-03-2022 12:21 ]
Zover ik weet is het nog steeds niet mogelijk om een groen vinkje rood te maken in de app.Chip. schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:43:
Inderdaad een voorstelling zonder vaste zitplaats.martwoutnl schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:20:
[...]
Ah, dan zal @infidel011 wel een voorstelling zonder vaste zitplaats hebben gehad? Als je wel een vaste plek hebt, valt het niet eronder.
Edit: Even naar de juiste forummer verwezen.
Het Europees Vaccinpaspoort is iets anders en wordt besproken in het volgende topic: Europees vaccinpaspoort