Even een vraag over het gebruik van een buitenlands vaccinatiebewijs om bijvoorbeeld de horeca binnen te komen. Wij bezoeken volgende week Nederland en zijn volledig gevaccineerd + booster in de VS. Met mijn papieren CDC vaccinatiebewijs kan ik naar de GGD om een QR code te krijgen, maar dat is ook echt dramatisch geregeld. Ik kom er telefonisch al niet doorheen om een afspraak te maken (het wachtbandje is expres zo irritant mogelijk gemaakt) en dan zijn er ook slechts 3 locaties in Nederland waar je hiervoor terecht kunt (Rotterdam, Houten en Groningen). Handig als ik in ZO-Brabant verblijf.
Ik las dat men doorgaands geen problemen had om ergens binnen te komen zonder QR code maar met CDC bewijs + ID, maar zaken veranderen zo snel dat ik geen idee heb hoe accuraat dat is. Iemand ervaring mee?
Ik las dat men doorgaands geen problemen had om ergens binnen te komen zonder QR code maar met CDC bewijs + ID, maar zaken veranderen zo snel dat ik geen idee heb hoe accuraat dat is. Iemand ervaring mee?