• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-09 10:36

Stoney3K

Flatsehats!

martwoutnl schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:31:
Over waarom testen niet waterdicht is als je het niet goed aanpakt: https://www.nu.nl/muziek/...t-regio-had-virus-al.html
Ook als je het wél goed aanpakt is het niet waterdicht, omdat een test niet direct na besmetting positief uitslaat. Je zit met de incubatietijd, en in die periode kun je negatief testen maar kort na die test wel besmettelijk worden.

Vooral als je mensen zonder symptomen of gevaccineerden gaat testen is die kans vrij groot, het vliegtuig waar TeamNL is besmet is daar een goed voorbeeld van. Want er is weinig wat waterdichter is qua uitvoering dan de luchtvaart.

Het vervelende is dat je nog altijd conclusies over de (nabije) toekomst loopt te trekken aan de hand van een momentopname, en dat is iets waar je heel moeilijk wat aan kan veranderen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20-09 19:27
Mark31 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:39:
Dictatuur, dingen ontnemen, vrijheden ontnemen.
Echt walgelijk.
Wat ook walgelijk is dat je als ongevaccineerde en besmettelijker bent en het eerder oploopt. Is het nog steeds zo walgelijk als je meerdere mensen besmet waarvan er mensen worden opgenomen in het ziekenhuis of zelfs komen te overlijden. Alleen maar omdat jij "je principes" hebt en je vind dat jij maar gewoon alles moet kunnen blijven doen want "Jou vrijheid". Prima maar die stopt zodra jij een gevaar gaat vormen voor andere. En nee je zal het nooit 100% kunnen afdekken en dat is ook zeker niet de insteek. Maar als je die kans met 80-90% kan verminderen over de gehele linie ben je al een stuk verder.
Elke keer weer die verontwaardiging. Dat vind ik dus echt walgelijk :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Mark31
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 17:54
thewizard2006 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:38:
[...]

Wat ook walgelijk is dat je als ongevaccineerde en besmettelijker bent en het eerder oploopt. Is het nog steeds zo walgelijk als je meerdere mensen besmet waarvan er mensen worden opgenomen in het ziekenhuis of zelfs komen te overlijden. Alleen maar omdat jij "je principes" hebt en je vind dat jij maar gewoon alles moet kunnen blijven doen want "Jou vrijheid". Prima maar die stopt zodra jij een gevaar gaat vormen voor andere. En nee je zal het nooit 100% kunnen afdekken en dat is ook zeker niet de insteek. Maar als je die kans met 80-90% kan verminderen over de gehele linie ben je al een stuk verder.
*knip* met dit soort whataboutism wordt de discussie echt niet beter, dus laten we dat ook niet doen

[Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 30-07-2021 08:03]

• martwoutnl
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:50
Testen voor toegang krijgt betaald voor capaciteit niet voor daadwerkelijk getest. Zie verder artikel volkskrant: https://www.volkskrant.nl...ussen-miljoenen~b0c96884/

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:08
Stoney3K schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:11:
[...]

Ook als je het wél goed aanpakt is het niet waterdicht, omdat een test niet direct na besmetting positief uitslaat. Je zit met de incubatietijd, en in die periode kun je negatief testen maar kort na die test wel besmettelijk worden.
Dat was wel duidelijk in Aspen Valley waar 1 (!) persoon uiteindelijk de oorzaak bleek te zijn van 200 andere besmettingen. En die persoon had een geldig testbewijs.

Er wordt alleen niet vermeld of dat testbewijs een positief of negatieve uitslag aangaf :+
[...]

Geldt dat niet voor alles wat we doen?

Een recente studie laat zien dat 3 amerikanen genoeg CO2 emissies genereren dat dit het leven van 1
persoon kost. Letterlijk álles wat je in het leven doet kan potentieel gevaar opleveren voor anderen.

Ik begrijp je opmerking wel maar we zijn wel heel selectief in het voor de veiligheid voor anderen zorgen geworden. Alles wat we al deden is blijkbaar normaal maar als je je prikkie niet hebt ben je een gevaar geworden voor de samenleving?

Ook de rommel die uit de uitlaat van jouw auto zorgt voor zieken en doden. Willens en wetens te hard rijden brengt anderen ook potentieel in gevaar en ook jouw vliegvakantie helpt mee aan klimaatverandering die duizenden mensen het leven kost, evenals jouw kiloknaller of bigmac. Zelfs het perse op 20 graden of hoger willen stoken in de winter zorgt voor misere elders.

Is dat omdat we daar niet direct de gevolgen van zien dat het minder erg lijkt?

[Voor 54% gewijzigd door Metro2002 op 30-07-2021 13:45]

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:08
.

[Voor 99% gewijzigd door Metro2002 op 30-07-2021 14:52]

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:53
Heeft een van jullie ervaring met het exacte tijdstip dat je een groen vinkje krijgt na vaccinatie? Ik ben op donderdag om 19:00 gevaccineerd en in wil naar een testen voor toegang evenement dat precies 2 weken later op donderdag om 19:00 begint. Krijg je dat vinkje pas echt na de volledige 2 weken (14*24 uur), of gaat die bijvoorbeeld in de nacht van woensdag op donderdag al om omdat het dan de 15e dag is?

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:39
MrAngry schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:52:
Heeft een van jullie ervaring met het exacte tijdstip dat je een groen vinkje krijgt na vaccinatie? Ik ben op donderdag om 19:00 gevaccineerd en in wil naar een testen voor toegang evenement dat precies 2 weken later op donderdag om 19:00 begint. Krijg je dat vinkje pas echt na de volledige 2 weken (14*24 uur), of gaat die bijvoorbeeld in de nacht van woensdag op donderdag al om omdat het dan de 15e dag is?
Hij kijkt alleen op datum, niet op tijd.
Dus vaccinatiedatum + 14 is de dag dat je een groen vinkje krijgt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thewizard2006
Metro2002 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:33:
Geldt dat niet voor alles wat we doen?

Een recente studie laat zien dat 3 amerikanen genoeg CO2 emissies genereren dat dit het leven van 1
persoon kost. Letterlijk álles wat je in het leven doet kan potentieel gevaar opleveren voor anderen.

Ik begrijp je opmerking wel maar we zijn wel heel selectief in het voor de veiligheid voor anderen zorgen geworden. Alles wat we al deden is blijkbaar normaal maar als je je prikkie niet hebt ben je een gevaar geworden voor de samenleving?

Ook de rommel die uit de uitlaat van jouw auto zorgt voor zieken en doden. Willens en wetens te hard rijden brengt anderen ook potentieel in gevaar en ook jouw vliegvakantie helpt mee aan klimaatverandering die duizenden mensen het leven kost, evenals jouw kiloknaller of bigmac. Zelfs het perse op 20 graden of hoger willen stoken in de winter zorgt voor misere elders.

Is dat omdat we daar niet direct de gevolgen van zien dat het minder erg lijkt?
Ook dit is een Whataboutisme. Dat ergens anders ook iets slechts is betekend niet dat de rest maar een vrijbrief krijgt. Voor bijv uitstoot van uitlaten zijn al heel veel regels. Ook zijn er programma's overal om die uitstoot te beperken. Dus we zien hoe slecht het is. Vervuilende diesel auto's worden bijv al uit veel steden geweerd en je bent idd een Aso als je met je F150 iedereen lekker loopt te vergassen. Nu hoeft natuurlijk niet iedereen gelijk op de fiets (en dan krijg je vast mensen die gaan klagen dat fietsen ook gemaakt moeten worden en dat vervuilend is etc). En voor te hard rijden staan er ook bijv boetes op. Kan jij wel lekker harder gaan rijden en schijt hebben aan de rest maarja als je dan iemand plat rijdt.... Met die redenatie zou dat dus ook prima kunnen met Corona (als je bijv iemand aansteekt 100 euro, komt die persoon in het ziekenhuis 500 euro en als die overlijd 2000 euro :)). En onverzekerd rijden mag ook niet dus prima vergelijkbaar dan met niet ingeënt zijn ;)

Grote verschil natuurlijk met Corona is dat de impact gelijk zichtbaar is die een veel grotere schade kan aanrichten in korte tijd. En het heeft momentum overal uiteraard en er zullen vast nog wel andere factoren spelen. De een wat meer en sterker aanwezig dan de ander.

Ik zeg ook trouwens niet dat ik vind dat je iedereen moet verplichten. Maar begrijp wel dat dit consequenties kan hebben voor jou. En die hoeven niet leuk te zijn. En dat lijkt ook een beetje de hele insteek. Er wordt gedaan of alles maar zo eerlijk en gelijk moet zijn. Dat alles leuk en goed moet zijn. En we vooral nergens last van moeten hebben. Grote probleem is.... daar heeft een virus lak aan. Die is niet eerlijk (naja in die zin dat hij geen onderscheid maakt op bepaalde vlakken dan wellicht wel ;) ) of leuk of gezellig of lineair. Tegenwoordig is iedereen per definitie beledigd en verontwaardigd en eist men dit. Mijn vrijheid, Mijn grondrecht, Mijn keuze. Maar jou vrijheid en jou grondrecht en jou keuze houden op zodra dit andere in gevaar brengt. En dat doe je dus door je niet te laten vaccineren (en door te hard te rijden). Dus ja, het is niet meer dan normaal wat mij betreft dat daar bepaalde consequenties aan kunnen zitten. En nee, die zijn dus niet leuk en lekker makkelijk.
Er is gewoon geen enkele (goede) reden om je niet te laten vaccineren anders dan "je principes, wat dan ook mogen zijn, je geloof (dus totaal niet relevant want geloven in een sky daddy is zo 1900...) of politiek gedreven (en daar doet een virus niet aan). Rationeel gezien geen poot om op te staan even kort door de bocht. En moet de rest daar dan de gevolgen van ondervinden? Van deze kleine minderheid die denkt het wel ff beter te weten dan alle wetenschappers over de hele wereld die het met elkaar eens zijn en hun info halen van facebook en sensatieblogs etc.
En wellicht is het niet altijd nodig hoor, zo'n pas of testsamenleving maar wellicht nu nog ff wel omdat een kleine groep continue zorgt dat het virus weer kan opleven en muteren. Tenminste in de rijke landen dan. In de arme landen kunnen ze zich helaas nog niet eens laten vaccineren dus daar gaat het nog wel ff duren (en daar plukken wij ook de vruchten van voorlopig.....)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Mfpower

In dubio

thewizard2006 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:39:
[...]

Ook dit is een Whataboutisme. Dat ergens anders ook iets slechts is betekend niet dat de rest maar een vrijbrief krijgt. Voor bijv uitstoot van uitlaten zijn al heel veel regels. Ook zijn er programma's overal om die uitstoot te beperken. Dus we zien hoe slecht het is. Vervuilende diesel auto's worden bijv al uit veel steden geweerd en je bent idd een Aso als je met je F150 iedereen lekker loopt te vergassen. Nu hoeft natuurlijk niet iedereen gelijk op de fiets (en dan krijg je vast mensen die gaan klagen dat fietsen ook gemaakt moeten worden en dat vervuilend is etc). En voor te hard rijden staan er ook bijv boetes op. Kan jij wel lekker harder gaan rijden en schijt hebben aan de rest maarja als je dan iemand plat rijdt.... Met die redenatie zou dat dus ook prima kunnen met Corona (als je bijv iemand aansteekt 100 euro, komt die persoon in het ziekenhuis 500 euro en als die overlijd 2000 euro :)). En onverzekerd rijden mag ook niet dus prima vergelijkbaar dan met niet ingeënt zijn ;)

Grote verschil natuurlijk met Corona is dat de impact gelijk zichtbaar is die een veel grotere schade kan aanrichten in korte tijd. En het heeft momentum overal uiteraard en er zullen vast nog wel andere factoren spelen. De een wat meer en sterker aanwezig dan de ander.

Ik zeg ook trouwens niet dat ik vind dat je iedereen moet verplichten. Maar begrijp wel dat dit consequenties kan hebben voor jou. En die hoeven niet leuk te zijn. En dat lijkt ook een beetje de hele insteek. Er wordt gedaan of alles maar zo eerlijk en gelijk moet zijn. Dat alles leuk en goed moet zijn. En we vooral nergens last van moeten hebben. Grote probleem is.... daar heeft een virus lak aan. Die is niet eerlijk (naja in die zin dat hij geen onderscheid maakt op bepaalde vlakken dan wellicht wel ;) ) of leuk of gezellig of lineair. Tegenwoordig is iedereen per definitie beledigd en verontwaardigd en eist men dit. Mijn vrijheid, Mijn grondrecht, Mijn keuze. Maar jou vrijheid en jou grondrecht en jou keuze houden op zodra dit andere in gevaar brengt. En dat doe je dus door je niet te laten vaccineren (en door te hard te rijden). Dus ja, het is niet meer dan normaal wat mij betreft dat daar bepaalde consequenties aan kunnen zitten. En nee, die zijn dus niet leuk en lekker makkelijk.
Er is gewoon geen enkele (goede) reden om je niet te laten vaccineren anders dan "je principes, wat dan ook mogen zijn, je geloof (dus totaal niet relevant want geloven in een sky daddy is zo 1900...) of politiek gedreven (en daar doet een virus niet aan). Rationeel gezien geen poot om op te staan even kort door de bocht. En moet de rest daar dan de gevolgen van ondervinden? Van deze kleine minderheid die denkt het wel ff beter te weten dan alle wetenschappers over de hele wereld die het met elkaar eens zijn en hun info halen van facebook en sensatieblogs etc.
En wellicht is het niet altijd nodig hoor, zo'n pas of testsamenleving maar wellicht nu nog ff wel omdat een kleine groep continue zorgt dat het virus weer kan opleven en muteren. Tenminste in de rijke landen dan. In de arme landen kunnen ze zich helaas nog niet eens laten vaccineren dus daar gaat het nog wel ff duren (en daar plukken wij ook de vruchten van voorlopig.....)
Het grote probleem is dat er geen filosofisch/ethisch debat vooraf gegaan is aan de nieuwe gesegregeerde samenleving. Dat je consequenties hebt van keuzes is logisch, maar zij zijn nu veelal kunstmatig en door mensen opgeworpen (qr codes voor toegang bijvoorbeeld). Met het idee dat alles maar maakbaar moet zijn. De pragmatiek van de beslissingen is stuitend. En voor het vaccin mocht iedereen maar ziek worden want alleen de druk op de zorg was eigenlijk belangrijk. Dat mensen long COVID krijgen heeft de regering lang onder de tafel gehouden.

Ja ik ben gevaccineerd. Voor mezelf. Maar ik ben volledig tegen de maatregelen wanneer iedereen zijn kans heeft gehad volledig gevaccineerd te zijn. Van Corona komen we nooit meer af. Dat is erg. Maar als we in een wereld terecht komen waarbij je je voor alles moet gaan bewijzen: dat vind ik nog veel erger.

Edit: en als je dan toch pragmatisch wilt zijn: het cape cod incident in de vs laat duidelijk zien dat gevaccineerd zijn ook amper helpt tegen het verspreiden van het virus. Dus die superieure status van gevaccineerden is ook niet eens nodig dankzij de delta variant.

[Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 30-07-2021 21:01]

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:10
martwoutnl schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:12:
Testen voor toegang krijgt betaald voor capaciteit niet voor daadwerkelijk getest. Zie verder artikel volkskrant: https://www.volkskrant.nl...ussen-miljoenen~b0c96884/
Dat is toch logisch? Ik ga niet voor Jan Lul 2200 man standby zetten en zelf de rekening betalen. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thewizard2006
Mfpower schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:49:
Het grote probleem is dat er geen filosofisch/ethisch debat vooraf gegaan is aan de nieuwe gesegregeerde samenleving. Dat je consequenties hebt van keuzes is logisch, maar zij zijn nu veelal kunstmatig en door mensen opgeworpen (qr codes voor toegang bijvoorbeeld). Met het idee dat alles maar maakbaar moet zijn. De pragmatiek van de beslissingen is stuitend. En voor het vaccin mocht iedereen maar ziek worden want alleen de druk op de zorg was eigenlijk belangrijk. Dat mensen long COVID krijgen heeft de regering lang onder de tafel gehouden.
Dat is eigenlijk wat ik zeg. Er is een bepaalde groep die denkt dat alles maar eerlijk moet zijn. En gelijk verdeeld. En geen/weinig impact op bepaalde keuzes. Maar zo werkt het niet. Er is geen hoger moraal die zegt hoe iets moet, die bepaald wat je rechten (en plichten) zijn. Die verzinnen we zelf meestal gebaseerd op eigenbehoud (en het liefst van de eigen groep/land/sex/afkomst etc). Dus er zullen inderdaad bepaalde keuzes gemaakt moeten worden aangezien je niet iedereen altijd kan beschermen en in leven kan houden. Er is geen duidelijk scheidslijn wanneer dit ten koste gaat van de economie en hoeveel dan en wat acceptabel is. Of van ander (onderliggend) lijden, stress, inkomensverlies, sociale status en weet ik veel wat nog meer.
Ja ik ben gevaccineerd. Voor mezelf. Maar ik ben volledig tegen de maatregelen wanneer iedereen zijn kans heeft gehad volledig gevaccineerd te zijn. Van Corona komen we nooit meer af. Dat is erg. Maar als we in een wereld terecht komen waarbij je je voor alles moet gaan bewijzen: dat vind ik nog veel erger.
Ik snap dat dit voor sommige zo is (en sta er zelf ook deels zo in). Er is echter een (grote) groep die uhm laten we zeggen iets empatischer is dus daar is het al lastiger uit te leggen. Wat hier ethisch (en wetenschappelijk) de juiste keuze is, is heel moeilijk te bepalen. Je zou inderdaad kunnen zeggen dat, wanneer iedereen die kan/wil is gevaccineerd je de rest "aam hun lot" overlaat. Echter kan je je afvragen of je niet een hele grote groep toch moet beschermen omdat ze zelf niet capabel zijn om een weloverwogen keuze te maken omdat die, zoals eerder is gesteld, door bijv religie of politiek worden ingegeven terwijl Corona dit totaal niet is. Of omdat sommige mensen (best een grote groep) intellectueel niet in staat is die afweging te nemen (al denken ze van wel).
En dan los van al dat wat hier boven staat. Als niet gevaccineerde ben je over het algemeen, tot nu toe in ieder geval, besmettelijker. Omdat je zieker wordt en je symptomen ernstiger (hoesten en snot vooral) voor een grotere besmetting zorgen. Die, inderdaad, ook kan overspringen op gevaccineerde. En je belast de zorg vele malen meer.
Edit: en als je dan toch pragmatisch wilt zijn: het cape cod incident in de vs laat duidelijk zien dat gevaccineerd zijn ook amper helpt tegen het verspreiden van het virus. Dus die superieure status van gevaccineerde is ook niet eens nodig dankzij de delta variant.
Dat valt te bezien. Voorlopig wijzen de ziekenhuis opnames nog flink richting de ongevaccineerde. En een 1-N is wat voorbarig lijkt me. Er zijn genoeg factoren die voor een ideale situatie (voor het virus) en een slechte situatie voor de omgeving kunnen zorgen natuurlijk.
En ik hou er niet van om het te hebben over superieure status. Dat zorgt alleen maar voor meer polarisatie dus laten we dat niet doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20-09 21:41
[...]

Je bent wel heel simpel. Praat de overheid maar na. Volgens mij gebruiken mensen ook gewoon de verkeerde beredenatie. Net doen alsof ze het voor de maatschappij doen. Merendeel dat ik spreek wat ingeënt is zegt " Ja, ik doe het om op vakantie te kunnen en weer te kunnen feesten".
Vollop eigenbelang.

Er is nog heel weinig bewijs dat als je bent ingeënt, je daadwerkelijk ook minder besmettelijk bent. Er is ook genoeg tegenbericht van o.a. het CDC dat je als gevaccineerde net zo besmettelijk bent.

https://m.standaard.be/cnt/dmf20210730_97149346

Er komt wel meer bewijsvoering dat je minder ziek wordt als je het krijgt als je bent ingeënt.
Als kwetsbare oudere is dit een belangrijk gegeven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thewizard2006
Lootbox schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:40:

Je bent wel heel simpel. Praat de overheid maar na.
d:)b d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Mfpower

In dubio

thewizard2006 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:34:
[...]

Dat is eigenlijk wat ik zeg. Er is een bepaalde groep die denkt dat alles maar eerlijk moet zijn. En gelijk verdeeld. En geen/weinig impact op bepaalde keuzes. Maar zo werkt het niet. Er is geen hoger moraal die zegt hoe iets moet, die bepaald wat je rechten (en plichten) zijn. Die verzinnen we zelf meestal gebaseerd op eigenbehoud (en het liefst van de eigen groep/land/sex/afkomst etc). Dus er zullen inderdaad bepaalde keuzes gemaakt moeten worden aangezien je niet iedereen altijd kan beschermen en in leven kan houden. Er is geen duidelijk scheidslijn wanneer dit ten koste gaat van de economie en hoeveel dan en wat acceptabel is. Of van ander (onderliggend) lijden, stress, inkomensverlies, sociale status en weet ik veel wat nog meer.
Precies maar er is een dominante zienswijze - zo lijkt het althans. En zowel voordat er vaccinaties waren als nu is er weinig ruimte voor debat en ik neem het in het bijzonder onze TK kwalijk zo makkelijk in alles mee te gaan.
Ik snap dat dit voor sommige zo is (en sta er zelf ook deels zo in). Er is echter een (grote) groep die uhm laten we zeggen iets empatischer is dus daar is het al lastiger uit te leggen. Wat hier ethisch (en wetenschappelijk) de juiste keuze is, is heel moeilijk te bepalen. Je zou inderdaad kunnen zeggen dat, wanneer iedereen die kan/wil is gevaccineerd je de rest "aam hun lot" overlaat. Echter kan je je afvragen of je niet een hele grote groep toch moet beschermen omdat ze zelf niet capabel zijn om een weloverwogen keuze te maken omdat die, zoals eerder is gesteld, door bijv religie of politiek worden ingegeven terwijl Corona dit totaal niet is. Of omdat sommige mensen (best een grote groep) intellectueel niet in staat is die afweging te nemen (al denken ze van wel).
Hier wil ik toch even bij stilstaan want ik denk dat je hier de mist in gaat. Het leven is gewoon niet objectief. Dat betekent dat mensen andere zienswijzes kunnen hebben en andere conclusies kunnen trekken die weloverwogen zijn maar niet van dezelfde premisses uitgaan die jij bijvoorbeeld hebt. Juist in de democratie moet er ruimte zijn voor die andere zienswijzes of ze nu uit politieke of religieuze motieven voortkomen. We kunnen het er niet mee eens zijn maar uitsluiten zoals er nu gebeurt vind ik veel te ver gaan. Grondrechten zijn er eigenlijk juist voor wanneer het moeilijk is. Nu dus. Lichamelijke integriteit, toegang tot semi-openbare ruimte, eenheid, en natuurlijk gezondheid (ook andere dan Corona), de plaats en bepaling van onze overheid - het staat allemaal op het spel.
En dan los van al dat wat hier boven staat. Als niet gevaccineerde ben je over het algemeen, tot nu toe in ieder geval, besmettelijker. Omdat je zieker wordt en je symptomen ernstiger (hoesten en snot vooral) voor een grotere besmetting zorgen. Die, inderdaad, ook kan overspringen op gevaccineerde. En je belast de zorg vele malen meer.

[...]

Dat valt te bezien. Voorlopig wijzen de ziekenhuis opnames nog flink richting de ongevaccineerde. En een 1-N is wat voorbarig lijkt me. Er zijn genoeg factoren die voor een ideale situatie (voor het virus) en een slechte situatie voor de omgeving kunnen zorgen natuurlijk.
En ik hou er niet van om het te hebben over superieure status. Dat zorgt alleen maar voor meer polarisatie dus laten we dat niet doen.
Ik hou ook niet van die termen, maar menige niet-gevaccineerde wordt als dom of egoïstisch afgeschilderd. Alsof dat geen polarisatie is. Beiden moeten niet gebeuren.

En tot slot: die vaccinaties zijn een all-in bet geweest. Hiermee werd de discussie die ik hierboven aanhaal platgeslagen (“laat je vaccineren dan is straks alles weer ok”). Dat was toen al niet zeker en je ziet dat met de nieuwe varianten alles wankel is. Het is wederom binaire communicatie geweest vanuit de overheid waar de realiteit veel complexer is. Wat als Corona voor altijd onder ons blijft? Blijven we dan altijd met QR code’s en stokken in de neus en semi-verplichte halfjaarlijkse vaccinaties ons leven invullen? Regeren is vooruitzien en daar ontbreekt het aan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20-09 21:41
Noem het counterstigma. Je stigmatiseert heel erg in je bericht. Je kiest een bepaalde kant en alleen die is goed. En je bent associaal als het afwijkt van de ontstane norm.

Het valt mij op dat als mensen maar genoeg worden blootgesteld aan journalistiek/artikelen het vanzelf als een soort waarheid gaan beschouwen en dan ook elkaar gaan napraten.
Dat doen de journalisten maar ook de soort aangemerkte deskundige. Iedereen wil zijn of haar plasje er over doen. En dat uiteraard ook tegen betaling. En dat zelfs regelmatig door het rijk zelf. Er worden hele campagnes georganiseerd om de vaccinatiebereidheid van zowel ouderen als jongeren te beïnvloeden.

Ik ben niet vóór vaccinatie maar ook niet tegen.
Ik ben ook niet iemand die zomaar klakkeloos alles maar geloofd.

Iedereen moet zelf die beslissing nemen.
En dat er nu landen zijn die dingen gaan verplichten is een hele slechte ontwikkeling.

Er zijn zat gelovigen ook in het land die bewust zich niet laten inenten, dit al vóór decennia lang.
Die zijn toch ook niet geweerd buiten 😂..

Het lijkt wel alsof er nu een soort apart geloof omtrent corona aan het ontstaan is. Onstaan uit angst, verveling en wanhoop. Mensen zijn hun eigen vaccinatie aan het goedpraten zijn en dat ook nog eens opdragen aan de rest.

Ik ken er zat in mijn omgeving die 7 kleuren aan het schijten waren aan angst vóór bijwerkingen na een vaccinatie. Maar, ja, de vakantie moet doorgaan. Kosten wat het kost.

Er wordt ook gedacht dat je alles weer kan en mag na zo'n vaccinatie. Dat wordt als een wortel ons ook voorgehouden.

Ervaringen worden ook massaal gedeeld op fora. En dan ook een soort van trots zijn. Kijk mij eens met mijn vaccinatie en wel of geen bijwerkingen. Opzoek naar vrijheid, bevestiging, vertrouwen en steun.

• martwoutnl
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:50
jadjong schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:13:
[...]

Dat is toch logisch? Ik ga niet voor Jan Lul 2200 man standby zetten en zelf de rekening betalen. :P
Maar het is nog krommer:
Zij worden namelijk niet betaald per verrichte test, maar voor beschikbaar gestelde capaciteit, ook als die niet gebruikt wordt.
Puur het hebben van een plek levert al geld op staat in het artikel. Als er dan ook nog personeel staat, komt dat er nog bij als vergoeding. Dus een plek hoeft niet bemand te zijn voor de vergoeding.

• _the_crow_
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-09 17:42

_the_crow_

Rare vogel

Lootbox schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:40:
Je bent wel heel simpel. Praat de overheid maar na. Volgens mij gebruiken mensen ook gewoon de verkeerde beredenatie. Net doen alsof ze het voor de maatschappij doen. Merendeel dat ik spreek wat ingeënt is zegt " Ja, ik doe het om op vakantie te kunnen en weer te kunnen feesten".
Vollop eigenbelang.
Er komt wel meer bewijsvoering dat je minder ziek wordt als je het krijgt als je bent ingeënt.
Als kwetsbare oudere is dit een belangrijk gegeven.
Het maakt wat mij betreft niet uit waarom mensen besluiten tot vaccinatie. Feit is dat je het dus niet alleen voor jezelf doet. Als de transmissie van de ziekte een stuk verminderd wordt, wat tot nu toe uit de praktijk blijkt, dan heb je dus wel nodig dat er zoveel mogelijk mensen gevaccineerd zijn. Noem het 'groepsimmuniteit' als je wilt. En nee, dat is niet waterdicht, maar het veruit de beste oplossing die we tot nu toe hebben.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:29

nst6ldr

⚀ ⚁ ⚂ ⚃ ⚄ ⚅

Ik sta al een aantal dagen perplex van de post van Lootbox, maar ga het nu toch echt proberen:
Lootbox schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:13:
[...]

Noem het counterstigma. Je stigmatiseert heel erg in je bericht. Je kiest een bepaalde kant en alleen die is goed. En je bent associaal als het afwijkt van de ontstane norm.
a·so·ci·aal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1 zonder sociaal besef: zich asociaal gedragen zonder rekening te houden met anderen

Ik ben benieuwd hoe je gaat beargumenteren dat het niet sociaal is om besmettingsgevaar te willen beperken.
[...]

Het valt mij op dat als mensen maar genoeg worden blootgesteld aan journalistiek/artikelen het vanzelf als een soort waarheid gaan beschouwen en dan ook elkaar gaan napraten.
Ik ga dit eens ontleden, gewoon zodat ik zeker weet dat we elkaar hier begrijpen: 'journalistiek' en 'artikelen' zijn een soort van lijdend voorwerp, en dat vergelijk je dan met 'de waarheid' in een stelling die betaamt dat die twee per definitie ongelijk zijn.

Als ik die lijn doortrek zeg je dus dat zolang iets niet van een journalistieke bron komt, het dan wel waar moet zijn. Hoe los van de realiteit kan je staan? Ga eens onderbouwen waarom 'journalistiek' (generalisatie van ongekende schaal trouwens) alleen maar onwaarheden verkondigt?
[...]

Dat doen de journalisten maar ook de soort aangemerkte deskundige.
Is je misschien ontgaan dat artikelen van die orde vaak met een bronvermelding komen? Heb je zelf al eens ingelezen in die bronnen om te kijken of de conclusie van de journalist wel goed was?

Ik durf 'm bijna niet te stellen in verband met moderatie, maar: heb je uberhaubt wel verstand van wetenschap en brontoetsing?
[...]

Iedereen wil zijn of haar plasje er over doen. En dat uiteraard ook tegen betaling. En dat zelfs regelmatig door het rijk zelf.
Wat voor werk doe jij, en waarom doe jij dat gratis? En indien dat niet het geval is, waarom moeten journalisten en onderzoekers dat wél doen?
[...]

Er worden hele campagnes georganiseerd om de vaccinatiebereidheid van zowel ouderen als jongeren te beïnvloeden.
Maar dan ben je uiteraard ook tegen deze campagne, alsmede deze en deze. En waarom eigenlijk?
[...]

Ik ben ook niet iemand die zomaar klakkeloos alles maar geloofd.
Je lijkt anders al snel aangenomen te hebben dat de overheid het slechtste met je voor heeft en journalistiek leugens verkondigt. Beter nog, je lijkt vooral te willen geloven wat het best in jouw wereldbeeld past. Informatie mag in jouw opzicht niet al te tegenstrijdig zijn met jouw normen en waarden, anders is het onwaar.
[...]

Iedereen moet zelf die beslissing nemen.
En dat er nu landen zijn die dingen gaan verplichten is een hele slechte ontwikkeling.
Omdat deze landen inmiddels doorhebben dat een enkele individu hiermee negatieve impact kan hebben op anderen. Jouw vrijheid houdt op waar het dat van anderen beperkt.
[...]

Er zijn zat gelovigen ook in het land die bewust zich niet laten inenten, dit al vóór decennia lang.
Die zijn toch ook niet geweerd buiten 😂..
Moet ik nog zeggen waar die vergelijking mank loopt, of geloof je het wel?
[...]

Het lijkt wel alsof er nu een soort apart geloof omtrent corona aan het ontstaan is. Onstaan uit angst, verveling en wanhoop. Mensen zijn hun eigen vaccinatie aan het goedpraten zijn en dat ook nog eens opdragen aan de rest.
Ach heden, het feit dat je het over 'goedpraten' hebt als het op vaccinaties aankomt, laat zien dat je weldegelijk tegen vaccineren bent (al is dat niet de enige indicator overigens). Eigenlijk kan ik hier ook niet eens wat tegenin brengen omdat ik er de energie niet voor heb. We gaan een over-en-weer krijgen waarbij we uiteindelijk tot het niveau komen waar we de onderschatte ernst van het coronavirus nogmaals moeten nuanceren, en jij vermoedelijk met het achterhaalde verhaal over IFR of iets dergelijks komt. En de vraag is of we dan uberhaubt verder komen.

Ik snap wel dat @thewizard2006 hier afklopt.
[...]

Ik ken er zat in mijn omgeving die 7 kleuren aan het schijten waren aan angst vóór bijwerkingen na een vaccinatie. Maar, ja, de vakantie moet doorgaan. Kosten wat het kost.
Als dat voor hun een valide reden is om het toch te doen, dan is het toch mooi meegenomen? Tenzij je tegen vaccinatie bent natuurlijk, wat je aangaf niet te zijn :')
[...]

Er wordt ook gedacht dat je alles weer kan en mag na zo'n vaccinatie. Dat wordt als een wortel ons ook voorgehouden.
De vaccins gaan ons daar wel het dichtst in de buurt brengen ja. Of had je een beter idee?
[...]

Ervaringen worden ook massaal gedeeld op fora. En dan ook een soort van trots zijn. Kijk mij eens met mijn vaccinatie en wel of geen bijwerkingen. Opzoek naar vrijheid, bevestiging, vertrouwen en steun.
Noem het 'counterfacebook', je stigmatiseert namelijk heel erg in dit bericht. Je hebt (klaarblijkelijk onbewust) een kant gekozen en alleen die is goed (getuige van de mate waarmee je uit de hoogte doet).

Voor als je even niks te lezen hebt: Hoe Google Android dood heeft gemaakt (pdf), Ben je kritisch (of juist niet)?

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Vanaf 20 september moet er in de horeca, bij evenementen (zoals festivals en publiek bij sportwedstrijden) en bij vertoning van kunst en cultuur (zoals in bioscopen en theaters) gewerkt worden met coronatoegangsbewijzen bij meer dan 75 personen. Dat geldt binnen én buiten, met én zonder vaste zitplaats. Je krijgt een coronatoegangsbewijs als je volledig bent gevaccineerd, een geldig herstelbewijs hebt of een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud.
https://www.rijksoverheid...oronamaatregelen-verlengd

Ik vind dit een slechte zet. Wat je straks gaat krijgen is dat het in piepkleine cafés waar net geen 75 man inpassen het hutje-mutje vol staat met veel ongevaccineerde/niet geteste mensen. Anderhalve meter mag vanaf die dag ook losgelaten worden. Eind dit jaar staat ons weer een lockdown te wachten ben ik bang. :/

• Soccer98
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 20:08
Whis! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:55:
[...]

https://www.rijksoverheid...oronamaatregelen-verlengd

Ik vind dit een slechte zet. Wat je straks gaat krijgen is dat het in piepkleine cafés waar net geen 75 man inpassen het hutje-mutje vol staat met veel ongevaccineerde/niet geteste mensen. Anderhalve meter mag vanaf die dag ook losgelaten worden. Eind dit jaar staat ons weer een lockdown te wachten ben ik bang. :/
Ik word een beetje moe van 'er komt weer een lockdown'-comments als bepaalde versoepelingen komen. De eerste doemscenariocomments zie je ook al opkomen omdat de daling er uit. Ik vind dat erg overtrokken, juist omdat alsnog het gros van Nederland gevaccineerd is of al corona heeft gehad. Wacht eerst maar gewoon af. Dit is een nieuwe situatie van de pandemie, een situatie die aanzienlijk rooskleuriger is dan het afgelopen anderhalf jaar.

• Whis!
  • Niet online
Soccer98 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Ik word een beetje moe van 'er komt weer een lockdown'-comments als bepaalde versoepelingen komen. De eerste doemscenariocomments zie je ook al opkomen omdat de daling er uit. Ik vind dat erg overtrokken, juist omdat alsnog het gros van Nederland gevaccineerd is of al corona heeft gehad. Wacht eerst maar gewoon af. Dit is een nieuwe situatie van de pandemie, een situatie die aanzienlijk rooskleuriger is dan het afgelopen anderhalf jaar.
Ook ik wordt er moe van, maar laten we een reëel doemscenario nu vooral niet te makkelijk uitsluiten en afwimpelen met 'wacht eerst gewoon maar af'. Iedereen wil zoveel mogelijk vrijheid en en zo min mogelijk druk in de zorg, en dit is m.i. niet de manier.

• Soccer98
Whis! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Ook ik wordt er moe van, maar laten we een reëel doemscenario nu vooral niet te makkelijk uitsluiten en afwimpelen met 'wacht eerst gewoon maar af'. Iedereen wil zoveel mogelijk vrijheid en en zo min mogelijk druk in de zorg, en dit is m.i. niet de manier.
Ik zie alleen niet echt het verband tussen versoepelingen als deze en in het najaar een lockdown. Wat maakt het dat er daardoor een lockdown komt? Je zegt het namelijk wel, maar je legt het niet uit. Vandaar dat ik mijn reactie ook open met dat ik er moe van word.

• Whis!
  • Niet online
Soccer98 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:26:
[...]

Ik zie alleen niet echt het verband tussen versoepelingen als deze en in het najaar een lockdown. Wat maakt het dat er daardoor een lockdown komt? Je zegt het namelijk wel, maar je legt het niet uit. Vandaar dat ik mijn reactie ook open met dat ik er moe van word.
Vaccinaties zijn misschien minder effectief na verloop van tijd (lees je her en der). Rond September/Oktober wordt het kouder dus weerstand lager. Anderhalf meter wordt los gelaten. Er duikt een nieuwe variant op.

Laat dat testen vooral lekker gratis zijn, en laat het massaal gebeuren. Vooral op zo'n cruciaal moment wanneer het kouder wordt en tegelijkertijd alle maatregelen worden opgeheven heb je baat bij zoveel mogelijk tests of zie ik dat verkeerd?

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:39
Soccer98 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:26:
[...]

Als je even wat onderzoek doet zie je het al van verre aankomen:

- Google even op "Covid Israel" en check de stats
- Check dit item over hoe slecht het gaat in Israel met de Delta variant ondanks de hoge vaccinatiegraad:
https://www.sciencemag.or...nts-does-not-defeat-delta

We staan eind november echt niet gezellig met zijn allen zonder afstand Sinterklaas te verwelkomen op de kade kan ik je zeggen :+

Ik kijk nog wel met een schuin oog naar UK, daar lijkt het nu redelijk te gaan maar de herfst en winter komen eraan, meer mensen binnen, lagere weerstand etc.... Ik denk dat het daar ook weer toe gaat nemen en dat maatregelen onontkoombaar zijn.

[Voor 12% gewijzigd door Vlassie1980 op 19-08-2021 15:44]

• Soccer98
Vlassie1980 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:37:
[...]

Als je even wat onderzoek doet zie je het al van verre aankomen:

- Google even op "Covid Israel" en check de stats
- Check dit item over hoe slecht het gaat in Israel met de Delta variant ondanks de hoge vaccinatiegraad:
https://www.sciencemag.or...nts-does-not-defeat-delta

We staan eind november echt niet gezellig met zijn allen zonder afstand Sinterklaas te verwelkomen op de kade kan ik je zeggen :+

Ik kijk nog wel met een schuin oog naar UK, daar lijkt het nu redelijk te gaan maar de herfst en winter komen eraan, meer mensen binnen, lagere weerstand etc.... Ik denk dat het daar ook weer toe gaat nemen en dat maatregelen onontkoombaar zijn.
In Israël is de vaccinatiegraad nog geen zeventig procent. Dat is niet genoeg.

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:39
Soccer98 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

Israel was het schoolvoorbeeld van een land dat de beste vaccinatiegraad had. Wij zitten er maar een fractie boven inmiddels. En toch zie je heel veel gevaccineerden daar in het ziekenhuis belanden.

• PatrickH89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:58
Vlassie1980 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Israel was het schoolvoorbeeld van een land dat de beste vaccinatiegraad had. Wij zitten er maar een fractie boven inmiddels. En toch zie je heel veel gevaccineerden daar in het ziekenhuis belanden.
Nadruk op had. Het moet gewoon hoger dan die 70%, zo simpel is het.

• EgoH
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 00:39
Soccer98 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

De vaccinatie graad in Israel is veel hoger.
50+: 90%
20+ 80%
Die genoemde 70% is inclusief kinderen.

Bron: https://datadashboard.hea...?tileName=vaccinatedByAge

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Tijd om dit topic maar eens een schop te geven.

Er is gister blijkbaar gezegd dat deze coronapas tijdelijk van aard is. Zijn er daarbij ook variabelen genoemd die moeten wijzigen zodat ermee gestopt gaat worden? Of is dit vaag gebleven.

Ik wacht namelijk ook nog op het kwartje van Kok ;)

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:00

Dennahz

Life feels like hell should.

RodeStabilo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:25:
Tijd om dit topic maar eens een schop te geven.

Er is gister blijkbaar gezegd dat deze coronapas tijdelijk van aard is. Zijn er daarbij ook variabelen genoemd die moeten wijzigen zodat ermee gestopt gaat worden? Of is dit vaag gebleven.

Ik wacht namelijk ook nog op het kwartje van Kok ;)
Tja, eerst zouden alle maatregelen opgeheven worden vanaf 1 november. Nu gaan ze opeens - met precies dezelfde statistieken als wanneer ze die valse belofte maakten - op die datum samenzitten om te kijken wat ze gaan doen met die coronapas.

Mijn glazen bol zegt dat ze uiteindelijk steeds meer gaan beperken door middel van die pas. Nu de horeca, bioscopen en theaters. Straks vast nog veel meer.

Zorgwekkende trend. Hoop dat ik het verkeerd heb, maar tot op heden lijken ze steeds strengere maatregelen te treffen, terwijl de situatie totaal niet te vergelijken is met vorig jaar. Integendeel.

Twitter

• spartaan1986
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:55
Nou ja als daarmee een nieuwe lockdown voorkomen kan worden, kijk veel cijfers zijn nu juist door de huidige maatregelen. Maar er hadden wel vast gestelde voorwaarde voor het af en invoeren van de pas moeten zijn.
Dus bijvoorbeeld minder dan 500 besmettingen per dag gemiddeld voor 3 weken, en de ic met met minder dan 50 covidpatienten ofzo

• N3oC
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:34
Dennahz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:35:
[...]

Tja, eerst zouden alle maatregelen opgeheven worden vanaf 1 november. Nu gaan ze opeens - met precies dezelfde statistieken als wanneer ze die valse belofte maakten de vorige minder besmettelijke variant rond ging - op die datum samenzitten om te kijken wat ze gaan doen met die coronapas.

Mijn glazen bol zegt dat ze uiteindelijk steeds meer gaan beperken door middel van die pas. Nu de horeca, bioscopen en theaters. Straks vast nog veel meer.

Zorgwekkende trend. Hoop dat ik het verkeerd heb, maar tot op heden lijken ze steeds strengere maatregelen te treffen, terwijl de situatie totaal niet te vergelijken is met vorig jaar. Integendeel.
FTFY ;-)

De situatie is nu anders dan maanden geleden, dus de maatregelen moeten meebewegen met de veranderende situatie/virus. Ik ben ook geen fan van een QRCode systeem, maar van alle opties is dit de minst slechte in mijn ogen, nu mag er nog iets meer open ipv meer dicht.

Deze check valt zover ik weet/gezien heb onder de tijdelijke coronawet, dus moet deze ook actief verlengt worden om geldig te blijven.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Dennahz

Dennahz

spartaan1986 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:49:
Nou ja als daarmee een nieuwe lockdown voorkomen kan worden, kijk veel cijfers zijn nu juist door de huidige maatregelen. Maar er hadden wel vast gestelde voorwaarde voor het af en invoeren van de pas moeten zijn.
Dus bijvoorbeeld minder dan 500 besmettingen per dag gemiddeld voor 3 weken, en de ic met met minder dan 50 covidpatienten ofzo
En dat is dus altijd waar het schoentje zich wringt. Het is altijd heel vaag.
In principe kunnen ze nu gewoon doen waar ze zin in hebben en het nut is vaak helemaal niet duidelijk.

Ik denk dat veel bedrijven liever waren doorgegaan met de huidige regels dan het verplicht moeten checken van die coronapas. Bioscopen bijvoorbeeld vonden die verminderde capaciteit wel prima, maar hebben nu de keuze niet meer.

Hun doelgroep zijn voornamelijk jongeren. Die zijn veelal niet geprikt en gaan niet even een test halen voor een 'spontaan' avondje film kijken.

Als het met 85% niet gaat lukken, dan gaat het nooit lukken imo.
N3oC schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:49:
[...]
FTFY ;-)

De situatie is nu anders dan maanden geleden, dus de maatregelen moeten meebewegen met de veranderende situatie/virus.

Ik ben ook geen fan van een QRCode systeem, maar van alle opties is dit de minst slechte in mijn ogen. En deze check valt zover ik weet/gezien heb onder de tijdelijke coronawet, dus moet deze ook actief verlengt worden om geldig te blijven.
Tja, misschien onderschat ik het wel hoor, maar waar en wanneer stopt het eens? 100% vaccinatiegraad ga je toch niet halen. Veel dingen die al maanden mogelijk zijn (uit eten, bioscoopje pakken, ...) zijn zo meteen alleen toegankelijk met die extra controle.

Restaurants zijn nooit een bron van besmetting geweest. Je zit tenslotte niet op elkaars lip. Maar goed... we zullen zien. Ze gaan weer veel te veel uit van de situatie in de randstad. Het is niet overal druk en vol.

Twitter

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:50

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Gisteren werd 90% vaccinatiegraad genoemd. Dat haal je alleen als je 5+ mee laat doen. Aangezien die pas voor eind van het jaar onderzocht worden of ze mogen en incl. groenvinkje tijd, ben je dus zo 3 maanden verder. Nu al weet je dat dit een Avondklok 2.0 wordt die telkens 'nog even' verlengd gaat worden tot het voorjaar. Die datum van 1 november is niet meer afschaffing alle regels, maar de datum dat een nieuw OMT-advies gevraagd gaat worden, waardoor de boel dus zomaar een maand verder gerekt wordt.

Er was een hoogleraar vanochtend op BNR uit Leiden die gehakt maakte van die pas gezien de vaccinatiestatus van het land en dat het daarom buitenproportioneel is. Kan alleen de link ernaar niet vinden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RodeStabilo
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:10:
Gisteren werd 90% vaccinatiegraad genoemd. Dat haal je alleen als je 5+ mee laat doen.
Ik vind het onzin om vanaf 5+ te gaan vaccineren. We kunnen ons beter richten op achterstandsgroepen, daar is echt veel meer winst te halen.

De groep tussen 13-18 wordt hier eigenlijk het hardste mee gepakt. Even een Maccie pakken en je moet dus laten testen of vaccineren. Waarvan je je kan afvragen hoe nuttig het is in deze groep.

[Voor 21% gewijzigd door RodeStabilo op 15-09-2021 10:15]

• Dennahz

Dennahz

Señor Sjon schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:10:
Gisteren werd 90% vaccinatiegraad genoemd. Dat haal je alleen als je 5+ mee laat doen. Aangezien die pas voor eind van het jaar onderzocht worden of ze mogen en incl. groenvinkje tijd, ben je dus zo 3 maanden verder. Nu al weet je dat dit een Avondklok 2.0 wordt die telkens 'nog even' verlengd gaat worden tot het voorjaar. Die datum van 1 november is niet meer afschaffing alle regels, maar de datum dat een nieuw OMT-advies gevraagd gaat worden, waardoor de boel dus zomaar een maand verder gerekt wordt.

Er was een hoogleraar vanochtend op BNR uit Leiden die gehakt maakte van die pas gezien de vaccinatiestatus van het land en dat het daarom buitenproportioneel is. Kan alleen de link ernaar niet vinden.
Het hangt er net vanaf welke leeftijdscategorieën ze mee gaan tellen in die totale vaccinatiegraad. Er komen steeds meer bij :+ Ze veranderen zo vaak van mening en standpunt, dat het niet meer bij te houden is.

Op een gegeven moment blijven ze de eindstreep gewoon vooruitschuiven door allerlei regels te bedenken.

Overigens geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om m'n kinderen te vaccineren tegen een virus dat totaal niet (of amper) gevaarlijk voor ze is. Bekijk het maar.

Twitter

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:12:
[...]

Ik vind het onzin om vanaf 5+ te gaan vaccineren. We kunnen ons beter richten op achterstandsgroepen, daar is echt veel meer winst te halen.

De groep tussen 13-18 wordt hier eigenlijk het hardste mee gepakt. Even een Maccie pakken en je moet dus laten testen of vaccineren. Waarvan je je kan afvragen hoe nuttig het is in deze groep.
in combinatie met volledig naar school zonder maatregelen knarst het inderdaad qua logica

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

RodeStabilo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:12:
[...]

Of de D elftallen waarbij de ene helft de kantine in kan lopen en de andere helft een QR-code nodig heeft. En dat met meerdere elftallen uit- en thuis tegelijk.

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
Trieste maatregel. Las ergens dat we een vaccinatiegraad hebben van 80+ %.
Het vaccin is eerst zo geweldig en super en weet ik veel wat. Als we die allemaal nemen kunnen we van de maatregelen af. Nu hebben we een hoge vaccinatiegraad en worden de maatregelen strenger in plaats van soepeler.

Eerst jarenlang de zorg kapot bezuinigen en ook nu nog steeds geen geld in de zorg stoppen. Maar nee, laten we in plaats daarvan een vaccin niet wettelijk gaan verplichten maar laten we wel de sociale druk zo ver mogelijk opvoeren.

De cijfers zijn al weken lang hetzelfde, ook zonder discriminerend vinkje, maar laten we vooral de steun stoppen en de horeca nog meer regels opleggen. Heb er geen goed woord voor over.

Wat gaan we doen, gaan we 5 jaar door met deze ongein? Omdat er dan niet meer een delta variant is maar een zulu xantippe variant?
Iedereen die het vaccin wil heeft deze inmiddels gehad en loopt dus zeer weinig kans om corona te krijgen of uberhaupt dood te gaan van dit oh zo dodelijk virus waarbij je een test moet doen om te kijken of je hebt hebt. Die mensen die geen vaccin hebben gehad komen echt niet in eens allemaal tegelijkertijd op de IC terecht.

Om nog maar te zwijgen over het gelieg en bedrieg van het "kabinet".

• Michael_OsGroot
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 23:54

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik heb echt het idee dat het hier boven weer een herhaling van allang weerlegde zetten is. Hier, ik heb alvast een bron dat we meer geld uitgeven aan zorg: https://www.cbs.nl/nl-nl/...n-in-2020-met-8-3-procent

Het vaccin blijkt minder geweldig dan verwacht. Kan je wat van vinden, maar wat is nou je punt? Jij ziet toch ook dat er elke dag mensen op de IC belanden met Corona?

Nu gaat de horeca juist versoepelen, want er mag meer. Maar dan wel met een check, en nu is het weer niet goed omdat er een vinkje moet worden gezet.

Als er een zulu variant is die nog dodelijker is dan moeten we weer strengere maatregelen ja. Of we moeten mensen die die variant krijgen gewoon geen zorg bieden. Zeg het maar, wat wij als samenleving willen kunnen we gewoon doen.

En uiteraard sluit je af met de boodschap dat het virus niet zo dodelijk is. Nu alweer vergeten dat in 2020 er praktisch files van lijkwagens door Bergamo reden: https://www.parool.nl/nie...-een-begrafenis~b921e480/

3.14159265459 | Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | If you gaze long into an abyss, the abyss will gaze back into you

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
https://www.ad.nl/arnhem/...-de-koek-is-op~a895ce893/

Diverse horeca ondernemers geven aan niet te gaan controleren. Hoop dat ze veel klandizie krijgen van zowel gevaccineerden en ongevaccineerden en dat zij die wel controleren geboycot worden door veel gevaccineerden en ongevaccineerden. Heb wel een vermoeden waar het gezelliger wordt en waar de omzet hoger is. Daarnaast vermoed ik dat deze keutel weer ingetrokken wordt als er als voorbeeld aan een paar ondernemers een vette boete wordt opgelegd.

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:33
Robbie T schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:45:
Die mensen die geen vaccin hebben gehad komen echt niet in eens allemaal tegelijkertijd op de IC terecht.
Het risico dat een groot aandeel tegelijkertijd ziek wordt en dat voor een te hoge druk op de IC zal zorgen is volgens het OMT aanwezig. Kan je aangeven op grond waarvan je denkt dat die inschatting fout is? Zomaar zonder enige onderbouwing roepen dat de experts het fout hebben is weinig constructief.

• ShellGhost
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 14:12
Een duidelijk signaal dat de samenleving, zie vaccinatiegraad, zich niet meer wil laten gijzelen door de idioten die zich niet willen laten vaccineren.
Diegene die zich om medische redenen niet kunnen/mogen vaccineren is het heel sneu en zal iets op gevonden moeten worden.

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
Ik vind het behoorlijk triest dat ik straks voor een simpel en doodnormaal bioscoopbezoek alleen toegang kan krijgen via het TvT. Ik ben wel gevaccineerd, maar ik ben er principieel best wel op tegen om het voor zulke doeleinden te gebruiken. Voor (internationale) reizen of grootschalig evenementen; OK. Maar voor alledaagse activiteiten zoals horeca en bioscoop?
Had dan liever dat 1.5m afstand houden nog even intact gehouden, maar dan niet dat TvT voor alledaagse activiteiten..

[Voor 14% gewijzigd door Dionysiou op 15-09-2021 12:17]

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:18
Dionysiou schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:16:
Ik vind het behoorlijk triest dat ik straks voor een simpel en doodnormaal bioscoopbezoek alleen toegang kan krijgen via het TvT. Ik ben wel gevaccineerd, maar ik ben er principieel best wel op tegen om het voor zulke doeleinden te gebruiken. Voor (internationale) reizen of grootschalig evenementen; OK. Maar voor alledaagse activiteiten zoals horeca en bioscoop?
Had dan liever dat 1.5m afstand houden nog even intact gehouden, maar dan niet dat TvT voor alledaagse activiteiten..
Zit natuurlijk ook wel een stukje stimulans achter. Mensen die de kat uit de boom kijken overhalen om toch die prik te gaan halen.

Daarnaast, overal dezelfde regels geeft ook een stuk duidelijkheid.

En wat betreft dat overhalen van mensen en het bij de ongevaccineerden steeds weer op de agenda zetten.... Er zijn mensen die daar met de grootst mogelijke woorden schande van spreken. Ik vind het op mijn beurt weer onacceptabel dat enkele eigenwijze individuen de samenleving onnodig lang op de rem houden.

alles kan off-topic

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:16
De cijfers zijn al weken lang hetzelfde, ook zonder discriminerend vinkje, maar laten we vooral de steun stoppen en de horeca nog meer regels opleggen. Heb er geen goed woord voor over.
Meer regels? Eerst moest ik mij handmatig inschrijven, en bij positieve besmetting moesten ze dan vervolgens iedereen gaan nabellen. Nu doe je een korte scan en je bent klaar. In Frankrijk en Duitsland vond ik dit ideaal.
Wat gaan we doen, gaan we 5 jaar door met deze ongein? Omdat er dan niet meer een delta variant is maar een zulu xantippe variant?
Ironisch, want een hogere vaccinatiegraad leidt juist tot minder muteringen ;)

Iedereen die het vaccin wil heeft deze inmiddels gehad en loopt dus zeer weinig kans om corona te krijgen of uberhaupt dood te gaan van dit oh zo dodelijk virus waarbij je een test moet doen om te kijken of je hebt hebt. Die mensen die geen vaccin hebben gehad komen echt niet in eens allemaal tegelijkertijd op de IC terecht.
Op de IC's liggen momenteel voornamelijk niet gevaccineerden, dus ik zou je laatste vraag met ja willen beantwoorden.

Zolang we dus niet wat meer gaan vaccineren zitten we vast aan deze kutregels helaas. Het is niet zo dat gevaccineerden een corona pas an sich toejuichen, maar het is een beter alternatief dan niets. De weigeraars zijn het maatschappelijk proces enkel onnodig aan het vertragen.

• Kr44nVogel
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-09 15:27
Tom-Z schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:59:
[...]

Het risico dat een groot aandeel tegelijkertijd ziek wordt en dat voor een te hoge druk op de IC zal zorgen is volgens het OMT aanwezig. Kan je aangeven op grond waarvan je denkt dat die inschatting fout is? Zomaar zonder enige onderbouwing roepen dat de experts het fout hebben is weinig constructief.
Omdat de mensen die nog niet zijn gevaccineerd vaak niet tot de risicogroep behoren. Na 1.5 jaar weten we nu toch wel wie dat wel zijn. Ook zullen er een groot deel antistoffen hebben , ik zelf ook heb het gehad heb genoeg antistoffen.

hoi

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20:20
bug53 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:58:
https://www.ad.nl/arnhem/...-de-koek-is-op~a895ce893/

Diverse horeca ondernemers geven aan niet te gaan controleren. Hoop dat ze veel klandizie krijgen van zowel gevaccineerden en ongevaccineerden en dat zij die wel controleren geboycot worden door veel gevaccineerden en ongevaccineerden. Heb wel een vermoeden waar het gezelliger wordt en waar de omzet hoger is. Daarnaast vermoed ik dat deze keutel weer ingetrokken wordt als er als voorbeeld aan een paar ondernemers een vette boete wordt opgelegd.
Enige jaren geleden had je ook ondernemers die gewoon hun klanten lieten roken maar uiteindelijk onder druk van boetes en sluiting is voor zover ik weet iedere ondernemer wel gezwicht inmiddels. Dat zal, zoals je zelf ook zegt, met dit niet anders zijn vermoed ik ;)

Hoi :)

• Dennahz

Dennahz

Kr44nVogel schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:32:
[...]

Omdat de mensen die nog niet zijn gevaccineerd vaak niet tot de risicogroep behoren. Na 1.5 jaar weten we nu toch wel wie dat wel zijn. Ook zullen er een groot deel antistoffen hebben , ik zelf ook heb het gehad heb genoeg antistoffen.
Inderdaad. Meestal gaat het om mensen die jonger zijn. Natuurlijk zitten er uitzonderingen tussen met een BMI van 30+ en andere kwalen die dan potentieel in 't ziekenhuis komen te liggen, maar de meeste mensen kunnen zo'n coronabesmetting prima hebben hoor.

Ze zouden het ook moeten toelaten om een antistoffen (bloed)test te doen, want niet iedereen laat zich testen bij simpele klachten als een verkoudheid. Toch kunnen ze corona doorgemaakt hebben en dus antistoffen hebben opgebouwd.

Twitter

• RodeStabilo
  • Niet online
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:31:
Eerst moest ik mij handmatig inschrijven, en bij positieve besmetting moesten ze dan vervolgens iedereen gaan nabellen.
Nee, dat inschrijven is nooit verplicht geweest. De uitbater is wel verplicht je te vragen, maar je mag dat weigeren. Saillant verschil :)

• ErA
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:33
Ankona schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:20:
[...]

Zit natuurlijk ook wel een stukje stimulans achter. Mensen die de kat uit de boom kijken overhalen om toch die prik te gaan halen.

En wat betreft dat overhalen van mensen en het bij de ongevaccineerden steeds weer op de agenda zetten.... Er zijn mensen die daar met de grootst mogelijke woorden schande van spreken. Ik vind het op mijn beurt weer onacceptabel dat enkele eigenwijze individuen de samenleving onnodig lang op de rem houden.
Ik ben een van die mensen die, kennelijk, de maatschappij onnodig lang op de rem houdt.

Er wordt mij gevraagd om mijzelf te vaccineren tegen een ziekte welke, statistisch, geen enkel risico vormt voor mijzelf. Ik doe niet mee aan de postcodeloterij en ik draag ook geen steekvest. Waarbij het laatste mij statistisch inmiddels een betere bescherming biedt tegen de dood dan het coronavaccin

Wel/niet gevaccineerd: Ik kan corona (wederom) krijgen. Wel / niet gevaccineerd: Als ik me niet lekker voel blijf ik thuis. Wel/niet gevaccineerd: Als ik dan toch met klachten naar buiten ga, "druppeltjes" verspreid (ik wordt zo moe van de ver simplificering van alles zodat ook oma Annie, Henk en en Ingrid het kunnen begrijpen), dan kan ik het overdragen.

Ofwel: Het maakt geen ene Jota uit. klaar. basta. Die enkele ongelukkige 30-40 jarigen die dood zijn gegaan aan corona rechtvaardigen vaccineren niet. Net zo min als die 12 winnaars per jaar deelname aan de Postcode loterij rechtvaardigen.

Creëer een probleem. Verkoop de oplossing.

Als je niet ziet waar dit pad ons naar toe brengt. Zucht. Dan zie je dat niet inderdaad. Ik kan het je ook niet kwalijk nemen.

Corona is een nieuw virus met een IFR gelijkwaardig aan influenza. Hadden we in het begin niet gedaan dan hadden we een 10-voud aan gevolgen gezien t.o.v. de jaarlijkse influenza (pak m beet 10% krijgt influenza ieder jaar). Dat had onacceptabel geweest. Een periode van 2 jaar (in plaats van het normale influenza seizoen van 2 MAANDEN) is dan ook heel reeel om de gevolgen hiervan op te pakken.

Maar de manier hoe dit aangepakt wordt, met als meest recente kers op de taart de Coronapas, is echt droevig.

Eind oktober knallen de besmettingen weer omhoog. Dit komt dan omdat er "Cafe's zijn waar ze ongevaccineerden toe laten". (weer een nieuw zondebok). Links en rechts gaan weer mensen dood. (as always). "Het was bekend dat de effectiviteit van vaccins zou afnemen". En voordat je het weet zitten we vast een (half)jaarlijkse vaccinatieplicht (Daar waar hier onder de 60 of whatever 0,0 reden voor is). Een eeuwige Coronapas, uitgebreid met nieuwe features zoals Co2 rechten, stikstof depositie en rookregistratie.

Dan ben ik maar een fucking wappie.

Zum kotzen. ;w

• Robbie T
ShellGhost schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:55:
Een duidelijk signaal dat de samenleving, zie vaccinatiegraad, zich niet meer wil laten gijzelen door de idioten die zich niet willen laten vaccineren.
Diegene die zich om medische redenen niet kunnen/mogen vaccineren is het heel sneu en zal iets op gevonden moeten worden.
Waarom zijn het idioten? Omdat ze een andere mening hebben dan jij of er voor kiezen iets niet te doen waarbij jij kiest het wel te doen?

Niet iedereen die zich niet laat vaccineren staat schreeuwend in demonstraties allerlei verwensingen te roepen.

• Tom-Z
Kr44nVogel schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:32:
[...]

We weten na 1.5 jaar inderdaad precies wie dat zijn; leeftijd is de belangrijkste risicofactor. We weten per leeftijdsgroep de vaccinatiegraad. Die is in geen enkele leeftijdsgroep hoger dan 91% en bij 60-65 jarigen bijvoorbeeld slechts 83% terwijl die op basis van leeftijd toch echt wel flink risico lopen. Het aandeel dat een natuurlijke infectie heeft gehad is (zeer) ruim minder dan de helft, dus dan hou je alsnog 4-9% onbeschermden over. Tel daar 5% mensen die niet reageren op de vaccinatie bij op en dan heb je ruim meer dan 10% die nog ziek kunnen worden. Zelfs als je compenseert voor de vaccinatiegraad in de verschillende leeftijds-/risicogroepen zijn er nog genoeg onbeschermden om voor duizenden IC-opnames te zorgen. Het OMT heeft dat allemaal nauwkeurig nagerekend.

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:27
Wat denken jullie? Wordt het QR-paspoort straks omgevormd tot het door de Europese Commissie in te voeren digitaal ID?

Zie hier: https://ec.europa.eu/comm...rner/detail/en/ip_21_2663

Die je nodig gaat hebben om straks op Facebook of Twitter (of misschien wel Tweakers) een account aan te maken?
Very large platforms will be required to accept the use of European Digital Identity wallets upon request of the user, for example to prove their age.

• SemperFidelis
ErA schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:47:
[...]

Ik ben een van die mensen die, kennelijk, de maatschappij onnodig lang op de rem houdt.

Er wordt mij gevraagd om mijzelf te vaccineren tegen een ziekte welke, statistisch, geen enkel risico vormt voor mijzelf. Ik doe niet mee aan de postcodeloterij en ik draag ook geen steekvest. Waarbij het laatste mij statistisch inmiddels een betere bescherming biedt tegen de dood dan het coronavaccin

Wel/niet gevaccineerd: Ik kan corona (wederom) krijgen. Wel / niet gevaccineerd: Als ik me niet lekker voel blijf ik thuis. Wel/niet gevaccineerd: Als ik dan toch met klachten naar buiten ga, "druppeltjes" verspreid (ik wordt zo moe van de ver simplificering van alles zodat ook oma Annie, Henk en en Ingrid het kunnen begrijpen), dan kan ik het overdragen.

Ofwel: Het maakt geen ene Jota uit. klaar. basta.
Hopelijk heeft iemand je ondertussen wel verteld dat de coronacrisis valt en staat bij de ziekenhuiscapaciteit.
Jouw vaccinatie helpt daar heel goed tegen (net als trouwens tegen infectie al doe jij voorkomen van niet).

Dus daat het geen ene jota uitmaakt is pertinent niet waar.
[...]

Die enkele ongelukkige 30-40 jarigen die dood zijn gegaan aan corona rechtvaardigen vaccineren niet. Net zo min als die 12 winnaars per jaar deelname aan de Postcode loterij rechtvaardigen.

Je snapt het probleem niet en daarmee keur je de oplossing af. Het probleem is dat er zoveel mensen op de IC's belanden, niet dat er 'enkele ongelukkige 30-40 jarigen doodgaan'.
[...]

Als je niet ziet waar dit pad ons naar toe brengt. Zucht. Dan zie je dat niet inderdaad. Ik kan het je ook niet kwalijk nemen.
Enlighten us, waar gaat dit pad ons naar toe brengen?
[...]

Corona is een nieuw virus met een IFR gelijkwaardig aan influenza. Hadden we in het begin niet gedaan dan hadden we een 10-voud aan gevolgen gezien t.o.v. de jaarlijkse influenza (pak m beet 10% krijgt influenza ieder jaar). Dat had onacceptabel geweest. Een periode van 2 jaar (in plaats van het normale influenza seizoen van 2 MAANDEN) is dan ook heel reeel om de gevolgen hiervan op te pakken.

Maar de manier hoe dit aangepakt wordt, met als meest recente kers op de taart de Coronapas, is echt droevig.

Eind oktober knallen de besmettingen weer omhoog. Dit komt dan omdat er "Cafe's zijn waar ze ongevaccineerden toe laten". (weer een nieuw zondebok). Links en rechts gaan weer mensen dood. (as always). "Het was bekend dat de effectiviteit van vaccins zou afnemen". En voordat je het weet zitten we vast een (half)jaarlijkse vaccinatieplicht (Daar waar hier onder de 60 of whatever 0,0 reden voor is). Een eeuwige Coronapas, uitgebreid met nieuwe features zoals Co2 rechten, stikstof depositie en rookregistratie.

Zum kotzen. ;w
Als we een voldoende vaccinatieplicht halen kunnen we hopelijk alles opengooien zonder restricties. Omdat een te groot deel dit helaas weigert, zitten we nu in een tussenoplossing.

85% van de maatschappij geeft aan graag mee te willen werken. De overheid kan dan zeggen, 'ok, leuk maar dat is te weinig dus jullie mogen nog steeds niets' of 'ok we gooien alles open zodat de IC's weer volstromen en we operaties van gevaccineerden moeten uitstellen omdat er mensen zijn die geen prik willen en dus niet alleen zichzelf in gevaar brengen maar ook de ziekenhuiscapaciteiten steeds verder verbruiken'.

Ik ben in dat opzicht blij dat men er dan voor kiest voor een oplossing waarin wordt gekeken hoe die 85% op een zo veilige manier weer kan beginnen om te genieten van de deugden des levens. En zelfs dan is er nog voor de vaccinweigeraars een manier om dat ook te kunnen doen, namelijk bewijs dat je het niet hebt. Is dat waterdicht? Nee zeker niet, maar in alles beter dan de open/dicht solutie.

Dit visualiseert het wel mooi:

• Dennahz

Dennahz

Onder het mom van: we voeren één regel in en rammen er (potentieel) gelijk nog een tweede door: https://twitter.com/NielsKlaassen/status/1438062563795902464.

Het gaat maar door en door. Wat gaan ze nog meer bedenken? Winkels alleen toegankelijk met de coronapas? Het zal tijd worden dat ze toegeven wat hun endgame is. Wanneer stopt dit? Wanneer is het goed genoeg voor Hugo en friends?

Twitter

• Mr. Detonator
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:42
Bas zit met 20 andere in een kroeg waar het nóg gezelliger is

• SemperFidelis
Mr. Detonator schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:04:
[...]

Bas zit met 20 andere in een kroeg waar het nóg gezelliger is
Iedereen blij dan toch?
Toch hoor ik veel Bassen dat we in een dictatuur zijn beland?

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:20
De coronapas is een regelrechte pressiemiddel.
Er is geen wetenschappelijk onderbouwing hoe een de QR code iemand anders beschermt.

Zit je straks ergens, netjes met je Toegang-voor-Testen QR code en kan je alsnog besmet worden door een gevaccineerde met QR code.

Na 18 maanden indoctrinatie staan echter de meeste neuzen dezelfde kant op.
Blind gemaakt en onder het mom volksgezondheid wordt de meest bizarre maatregel na WO2 weer ingevoerd.

We hebben vanaf 25 september gewoon weer tweederangs burgers.
Onbegrijpelijk dat we dit als maatschappij accepteren. Gevaccineerd of ongevaccineerd; mensen uitsluiten van de maatschappij is niet een wereld waarin ik graag mij kinderen zie opgroeien.

Schuldig tot bewezen onschuldig.
Het is dwang/drang, niks minder.

Een coronapas beschermt mij niet. Het is de zoveelste verzwaring die wordt doorgevoerd, nu gemaskeerd onder het motto meer vrijheid door het opheffen van de 1,5 meter.

Feit blijft, per 25 september is het voor ongevaccineerden verboden voor:
Musea
Horeca
Evenementen
Bioscoop
Festival
Sportwedstrijden

Het spijt me, we mogen niet vergelijken, maar ik kom er niet onderuit. Het is te vergelijken.
We sluiten mensen uit, punt!

Maar bij vaccinatiegraad 70, 80, 85, 90 en nu 95 kan mogelijk dit losgelaten worden.
Per week veranderen de voorwaarden als we ook maar enigzins in de buurt komen.

Mijn hart huilt :'( Niet zozeer voor mij, wel voor mijn kinderen en in wat voor dystopie ze terecht zijn gekomen

Testen is "voorlopig" gratis, maar ook een kwestie van tijd.
D66 pleit voor 2G: gevaccineerd of herstel....Dat is onze toekomst.

De illusie dat het tijdelijk is, heb ik niet meer.
Het gaat stapje voor stapje en het wordt erger en erger.
Grondrechten hebben geen waarden meer en zijn ondergeschikt.

Het is straks spuiten of uitsluiten.

Ik ben niet tegen vaccinatie, maar dit.... dit is voor mij echt een stap te ver.

Dit bericht schrijf ik niet met boze intonatie, maar uit verdriet.
Verdriet dat we het zover hebben laten komen.
Verdriet dat we mede-burgers uitsluiten
Verdriet dat we onze kinderen dit laten ondergaan

Maar vooral verdriet voor tweesplitising en onderlinge haat.
Haat gevoedt door politici en media.

De verbinding is weg, de verbinding zit hem in massaal weigeren van de coronapas.

Ik zoek geen discussie, maar moest dit even kwijt :(:)

wijze woorden

• Mr. Detonator
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:42
Valandil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:07:

Feit blijft, per 25 september is het voor ongevaccineerden verboden voor:
Musea
Horeca
Evenementen
Bioscoop
Festival
Sportwedstrijden
tenzij je (negatief) bent getest natuurlijk....

[Voor 9% gewijzigd door Mr. Detonator op 15-09-2021 13:11]

• Ankona
[...]

Ofwel: Het maakt geen ene Jota uit. klaar. basta. Die enkele ongelukkige 30-40 jarigen die dood zijn gegaan aan corona rechtvaardigen vaccineren niet. Net zo min als die 12 winnaars per jaar deelname aan de Postcode loterij rechtvaardigen.

Zum kotzen. ;w
Sorry dat ik misschien onvriendelijk overkom, maar onder welke steen heb jij gelegen? Mensen zoals jij zijn dus het probleem. Mooi dat jij gebruik maakt van je vrijheid. Maar welke vrijheid? En waarom? Wat word jij er beter van door zo eigenwijs te doen? Pretendeer jij echt meer kennis via social media verzameld te hebben dan alle deskundigen bij het RIVM etc hebben?

Ga toch gelijk die prik halen. Ben je in elk geval een probleem minder. Echt, ik kan me hier enorm kwaad over maken.

alles kan off-topic

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
Ankona schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:11:
[...]

Sorry dat ik misschien onvriendelijk overkom, maar onder welke steen heb jij gelegen? Mensen zoals jij zijn dus het probleem. Mooi dat jij gebruik maakt van je vrijheid. Maar welke vrijheid? En waarom? Wat word jij er beter van door zo eigenwijs te doen? Pretendeer jij echt meer kennis via social media verzameld te hebben dan alle deskundigen bij het RIVM etc hebben?

Ga toch gelijk die prik halen. Ben je in elk geval een probleem minder. Echt, ik kan me hier enorm kwaad over maken.
Je moet je niet zo kwaad maken. Iedereen heeft het recht om de prik te accepteren, maar ook om te weigeren. :)

• Ankona
Dionysiou schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:13:
[...]

Je moet je niet zo kwaad maken. Iedereen heeft het recht om de prik te accepteren, maar ook om te weigeren. :)
Ik heb het volste recht me er kwaad om te maken omdat mensen die die prik weigeren mij beperken.

Volgens het liberale principe houdt vrijheid ook op waar het de vrijheid van anderen beperkt. Dus in die zin vervalt in principe ook moreel gezien de vrijheid om een vaccinatie te weigeren.

alles kan off-topic

• Valandil
Ankona schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:16:
[...]

Ik heb het volste recht me er kwaad om te maken omdat mensen die die prik weigeren mij beperken.

Volgens het liberale principe houdt vrijheid ook op waar het de vrijheid van anderen beperkt. Dus in die zin vervalt in principe ook moreel gezien de vrijheid om een vaccinatie te weigeren.
Een virus voert geen lockdowns in, sluit geen ondernemingen & scholen, ontneemt geen sociale contacten noch mensenrechten, zaait geen tweespalt, gebruikt geen wapenstokken... overheden wel. De schade die iedereen zwaar vindt wegen is gevolg van overheidsbeleid, niet corona.

Ongevaccineerden hebben je vrijheid niet afgenomen. Dat deed de overheid.

Ongevaccineerden gijzelen je vrijheid niet. Dat doet de overheid.

Als ongevaccineerden een bedreiging zijn, dan werkt je vaccin niet.

Je angst/boosheid is onterecht.
Het is de steeds veranderende voorwaarden en spelregels waarom je geen vrijheid kent.
Niet het laatste percentage die geen prik heeft gehaald.

Dit stopt pas, wanneer je het beleid niet langer accepteert.

[Voor 15% gewijzigd door Valandil op 15-09-2021 13:22]

wijze woorden

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

[...]
Ik vind het op mijn beurt weer onacceptabel dat enkele eigenwijze individuen de samenleving onnodig lang op de rem houden.
Je hebt het over Rutte en De Jonge? Want zij zitten aan de knoppen. Je tuint mooi in de persco frames, gevoed door de talkshows.

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-09 16:40
Als we de onderzoekers in Israel moeten geloven (zie artikel op NOS) vandaag is de effectiveit van vaccin na zes maanden al gedaald:

https://nos.nl/nieuwsuur/...et-hier-een-ramp-geworden

Quote:
""Zo rond eind juli, begin augustus, zagen we een hele snelle toename in het aantal coronabesmettingen. Ook zagen we een toename in het aantal ziekenhuisopnamen en ernstig zieken. Veel van die mensen waren volledig gevaccineerd."
en
"De 'boosters' zijn beschikbaar voor iedereen boven de 12 jaar. Wie daar niet voor kiest, wordt zes maanden na het zetten van de tweede dosis niet langer als 'volledig gevaccineerd' gezien, en verliest ook de vrijheden die daarbij horen."

Dus gaat zich dat ook in Nederland vertalen? Jij bent zes maanden geleden gevaccineerd -> verplicht weer testen.
Zou bizar zijn

noot: vacc graad Israel 60%. Met name Palestijnen iet ingeent en orthodoxe Joden. Maar blijkbaar is de werking bij die 60% al achteruit aan het hobbelen.

[Voor 8% gewijzigd door horizon1978 op 15-09-2021 13:31]

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Robbie T schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:51:
[...]

Waarom zijn het idioten? Omdat ze een andere mening hebben dan jij of er voor kiezen iets niet te doen waarbij jij kiest het wel te doen?

Niet iedereen die zich niet laat vaccineren staat schreeuwend in demonstraties allerlei verwensingen te roepen.
Als iemand denkt geen enkel risico te lopen op corona wegens leeftijd/gezondheid is dat zelfbedrog. Tenzij je niet ademt loop je altijd een risico en zonder vaccinatie of eerdere besmetting is dat risico ook nog eens veel hoger.

Je moet anders maar een opt-out van de zorg bieden in plaats van QR check voor iedereen die zich te gezond acht voor een vaccin.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• SemperFidelis
[...]

Dan laat je je toch testen?
Niemand dwingt je tot vaccinatie.
Señor Sjon schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:23:
[...]

Je hebt het over Rutte en De Jonge? Want zij zitten aan de knoppen. Je tuint mooi in de persco frames, gevoed door de talkshows.
Maar zeg je dit ook over DKTP & BMR vaccinatie campagnes?
Zijn we daar ook met zn allen ingetuind met als gevolg dat die ziektes niet meer voorkomen?

In dat geval tuin ik maar al te graag in de wetenschap.

[Voor 33% gewijzigd door SemperFidelis op 15-09-2021 13:28]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

IJzerlijm schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:26:
[...]

Als iemand denkt geen enkel risico te lopen op corona wegens leeftijd/gezondheid is dat zelfbedrog. Tenzij je niet ademt loop je altijd een risico en zonder vaccinatie of eerdere besmetting is dat risico ook nog eens veel hoger.

Je moet anders maar een opt-out van de zorg bieden in plaats van QR check voor iedereen die zich te gezond acht voor een vaccin.
Geen enkel risico gaat te ver, maar zeer laag risico is het wel.
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:26:
[...]

Dan laat je je toch testen?
Niemand dwingt je tot vaccinatie.

[...]

Maar zeg je dit ook over DKTP & BMR vaccinatie campagnes?
Zijn we daar ook met zn allen ingetuind met als gevolg dat die ziektes niet meer voorkomen?

In dat geval tuin ik maar al te graag in de wetenschap.
*zucht* Deze vergelijking snijdt geen hout.

• ShellGhost
[...]

Zum kotzen. ;w
Als het krijgt en een IC bed dreigt bezet te houden, ga dan lekker naar huis. :)
Afgesproken?

• Tom-Z
Valandil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:07:
Er is geen wetenschappelijk onderbouwing hoe een de QR code iemand anders beschermt.

Zit je straks ergens, netjes met je Toegang-voor-Testen QR code en kan je alsnog besmet worden door een gevaccineerde met QR code.
Onzin. Gevaccineerden dragen minder bij aan verspreiding. Net als getesten, want die kunnen ook een vals-negatieve testuitslag hebben. Dat CTB draait niet om het uitsluiten van alle besmettingen, maar om te zorgen voor een kleiner aantal besmettingen vergeleken met de situatie zonder CTB. Het draait erom om de situatie controleerbaar te houden, en er is overvloedig wetenschappelijke onderbouwing hoe de systematiek met QR-codes daaraan bijdraagt.
Een virus voert geen lockdowns in, sluit geen ondernemingen & scholen, ontneemt geen sociale contacten noch mensenrechten, zaait geen tweespalt, gebruikt geen wapenstokken... overheden wel. De schade die iedereen zwaar vindt wegen is gevolg van overheidsbeleid, niet corona.
En zonder overheidsbeleid hadden we nog véél meer schade hebben gehad. Als overheid niet ingrijpen in een pandemie is ook een schending van mensenrechten.
Ok, dus ik moet het beleid niet meer accepteren. Maar wat is dan het alternatief volgens jou?

• nickko
  • Laatst online: 18:15
[...]

Hoe beperken mensen zonder prik mensen met prik? Dat is blijkbaar waarover jij wilt discussiëren de vrije keuze van wel of niet en de gevolgen die daaraan worden verbonden.

Intel Xeon 5650 @3.4ghz, Corsair dominator 12bg 1333mhz 2*6gb tripple channel, EVGA GeForce GTX 1080 FTW2 GAMING iCX, MSI X58 Platinum, OCZ Fatal1ty 1000W @ Antec Nine Hundred Two

• Robbie T
Michael_OsGroot schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:57:
Ik heb echt het idee dat het hier boven weer een herhaling van allang weerlegde zetten is. Hier, ik heb alvast een bron dat we meer geld uitgeven aan zorg: https://www.cbs.nl/nl-nl/...n-in-2020-met-8-3-procent

Het vaccin blijkt minder geweldig dan verwacht. Kan je wat van vinden, maar wat is nou je punt? Jij ziet toch ook dat er elke dag mensen op de IC belanden met Corona?
Euh nee, dat zie ik niet..
https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames
Nu gaat de horeca juist versoepelen, want er mag meer. Maar dan wel met een check, en nu is het weer niet goed omdat er een vinkje moet worden gezet.
Er mag meer? Langer dan 00.00 uur open mag nog steeds niet. Als ongevaccineerde mag je niet naar binnen als je geen test hebt gedaan. Mocht voorheen wel. Waar ze nu nog kunnen zeggen; we gaan een bakje koffie doen omdat je toch in het centrum bent, kan je dat nu vergeten want je moet immers eerst een test doen.
Als er een zulu variant is die nog dodelijker is dan moeten we weer strengere maatregelen ja. Of we moeten mensen die die variant krijgen gewoon geen zorg bieden. Zeg het maar, wat wij als samenleving willen kunnen we gewoon doen.
Accepteren dat doodgaan er bij hoort en niet de hele samenleving op slot gooien voor het kleine percentage mensen dat corona krijgt/sterft.
En uiteraard sluit je af met de boodschap dat het virus niet zo dodelijk is. Nu alweer vergeten dat in 2020 er praktisch files van lijkwagens door Bergamo reden: https://www.parool.nl/nie...-een-begrafenis~b921e480/
Makkelijk, een artikel quoten uit het begin van de corona pandemie waar niemand nog goed voorbereid was. Al met al hebben we het over 1%. https://www.rtvnoord.nl/n...odelijker-griep-of-corona
code:
1
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/785247/uitgezocht-wat-is-dodelijker-griep-of-corona
Tom-Z schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:59:
[...]

Omdat er ook nog genoeg ongevaccineerden rond lopen en ook niet allemaal tegelijk ziek worden.
[...]

Houden die ongevaccineerden de samenleving op de rem, of doen de maatregelen dat welke zijn opgelegd door de overheid/omt. Jij bent toch gevaccineerd? Waar maak je je druk om? Of toch "bang" dat je het krijgt? Want dan kan je beter thuis gaan zitten en blijven.
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:31:
[...]

Meer regels? Eerst moest ik mij handmatig inschrijven, en bij positieve besmetting moesten ze dan vervolgens iedereen gaan nabellen. Nu doe je een korte scan en je bent klaar. In Frankrijk en Duitsland vond ik dit ideaal.
Je moet je wel eerst even laten testen. Dus nee, niet een korte scan en je bent klaar.

• ShellGhost
nickko schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:34:
[...]

Hoe beperken mensen zonder prik mensen met prik? Dat is blijkbaar waarover jij wilt discussiëren de vrije keuze van wel of niet en de gevolgen die daaraan worden verbonden.
Omdat de vaccinatiegraad lager blijft daardoor. Waardoor de beperkende maatregelen blijven.

• SemperFidelis
Robbie T schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:35:
[...]
Je moet je wel eerst even laten testen. Dus nee, niet een korte scan en je bent klaar.
Het ging over werk voor de horeca, niet de gast.

Enne, de gast kan ook een prikje nemen en dan hoef je ook geen test meer te doen ;)

• Valandil
Tom-Z schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:33:
[...]

Onzin. Gevaccineerden dragen minder bij aan verspreiding. Net als getesten, want die kunnen ook een vals-negatieve testuitslag hebben. Dat CTB draait niet om het uitsluiten van alle besmettingen, maar om te zorgen voor een kleiner aantal besmettingen vergeleken met de situatie zonder CTB. Het draait erom om de situatie controleerbaar te houden, en er is overvloedig wetenschappelijke onderbouwing hoe de systematiek met QR-codes daaraan bijdraagt.

[...]

En zonder overheidsbeleid hadden we nog véél meer schade hebben gehad. Als overheid niet ingrijpen in een pandemie is ook een schending van mensenrechten.

[...]

Ok, dus ik moet het beleid niet meer accepteren. Maar wat is dan het alternatief volgens jou?
Hoe voorkom je dan dat een gevaccineerd persoon een persoon met testen-voor-toegang besmet wordt.
Het is al wetenschappelijk aangetoond dat vaccinatie transmissie niet voorkomt.
Een QR code is geen bescherming voor een ander.

Overheidsbeleid in het begin was prima. We wisten onvoldoende. Nu weten we veel meer, maar het narratief is gewijzigd. Van blijf thuis bij klachten naar vaccinatiedrang.

De oplossing is acceptatie.
De vaccinatiegraad in NL is extreem hoog. Het is tijd om te accepteren dan Corona niet weg te spuiten is.
Het is tijd om corona te accepteren.
Het is tijd om te accepteren dat dood bij het leven hoort
Het is tijd om te accepteren dan ouderen eenmaal kwetsbaar zijn. Zij kunnen zich laten vaccineren.
Het is tijd om te investeren in zorg en niet in een controle staat.

Corona raakt kinderen en jong volwassen niet (en eigenlijk gezonde mensen onder 50 niet, uitzondering daargelaten). Laat het los, laat je angst los.

Corona is hier en gaat niet meer weg.

wijze woorden

• Tom-Z
Robbie T schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:35:
[...]

Omdat er ook nog genoeg ongevaccineerden rond lopen en ook niet allemaal tegelijk ziek worden.
Dat komt doordat we nu nog maatregelen hebben om de verspreiding te beperken. Daar zouden we graag zo veel mogelijk van af willen.

• SemperFidelis
Señor Sjon schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:30:
[...]

*zucht* Deze vergelijking snijdt geen hout.
Hoezo?
In beiden gevallen zegt de wetenschap dat er een bepaalde vaccinatiegraad moet worden behaald voor een veilige maatschappij. Bij de ene is dat gehaald en komt het niet meer voor, dus logischerwijs willen die graag ook halen bij corona.

Maar dan is het opeens een grote persco poppenshow? Is dat niet selectief.
Ben ook geen fan van de persco's, gedraai en maatregelen maar ja. Wat is jouw alternatief eigenlijk?
Wel benieuwd naar.

[Voor 22% gewijzigd door SemperFidelis op 15-09-2021 13:40]

• Tom-Z
Valandil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:39:
[...]

Dit is pertinent onwaar. Het omgekeerde is aangetoond. Vaccinatie gaat in zekere mate transmissie tegen. Niet 100%, maar wel voor een flink deel.

Jouw "accepteren" verhaal (en ik vermoed dat je daarmee bedoelt dat we alles los moeten laten) geeft een voor mij onacceptabel groot risico op het overstromen van de ziekenhuizen. Ik wil best accepteren dat er mensen dood gaan, maar ik wil niet accepteren dat er onnodig mensen dood gaan omdat we ze niet de basale zorg kunnen bieden die ze nodig hebben.

• wErudite
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22:24
*knip* graag constructief reageren, dus niet zo generaliserend

[Voor 107% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 17:07]

Inkakken is bijpakken

• Robbie T
Ankona schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:11:
[...]

Zijn antwoord geeft hij al, lees de post nog eens zou ik zeggen.
Ik ben zelf wel gevaccineerd. Mensen in mijn omgeving niet. Niet omdat ze niet geloven dat Corona niet bestaat maar omdat ze vertrouwen op hun lichaam. Geen angst hebben dat ze het krijgen en geen angst hebben dat ze er aan onderdoor gaan. Ik heb zelf ook nooit mee gedaan met het schoonmaken van de karretjes en al die handengel waar je je handen aan kapot smeert. Dat een ander dat wel wil is zijn goed recht.

Maar laten we alsjeblieft niet de boel gaan opdelen in twee groepen. Zij tegen hun.

• SemperFidelis
[...]

Hoe voorkom je dan dat een gevaccineerd persoon een persoon met testen-voor-toegang besmet wordt.
Een QR code is geen bescherming voor een ander.
Het vermindert de kans drastisch. :)
[...]

De oplossing is acceptatie.
De vaccinatiegraad in NL is extreem hoog.
Nee dat is niet waar.
[...]
Het is tijd om te accepteren dan Corona niet weg te spuiten is.
Het is tijd om corona te accepteren.
Het is tijd om te accepteren dat dood bij het leven hoort
Het is tijd om te accepteren dan ouderen eenmaal kwetsbaar zijn. Zij kunnen zich laten vaccineren.
Laat ze maar lekker in Brazilië accepteren dat het niet weg te spuiten is met al die miljoenen doden.
Ik accepteer helemaal niet dat ik gevaar moet lopen terwijl er een vaccin is. Zou jij toch ook niet moeten doen.
[...]
Het is tijd om te investeren in zorg en niet in een controle staat.
Dat doen we zeker!

Corona raakt kinderen en jong volwassen niet (en eigenlijk gezonde mensen onder 50 niet, uitzondering daargelaten). Laat het los, laat je angst los.
Fakenews, dit is niet waar. Er liggen patienten van alle leeftijden op de IC's.
Maar goed, je punt was dat je accepteerde dat onze ouderen langzaam wegkwijnen enzo, dus waar zijn we ook mee bezig..
[...]

Corona is hier en gaat niet meer weg.
We zijn anders erg goed bezig!

• Robbie T
IJzerlijm schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:26:
[...]

Dat je je niet laat vaccineren wil niet zeggen dat iemand denkt dat hij het virus niet kan krijgen..Belangrijk verschil.

• SemperFidelis
Robbie T schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:43:
[...]

Maar laten we alsjeblieft niet de boel gaan opdelen in twee groepen. Zij tegen hun.

Maar goed, we kunnen weer naar festivals en feestjes zonder dat weigeraars zonder negatieve test daar ook zijn dus ik zie alles weer iets rooskleuriger in.

[Voor 23% gewijzigd door SemperFidelis op 15-09-2021 13:46]

• Valandil
Tom-Z schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:42:
[...]

Dit is pertinent onwaar. Het omgekeerde is aangetoond. Vaccinatie gaat in zekere mate transmissie tegen. Niet 100%, maar wel voor een flink deel.

Jouw "accepteren" verhaal (en ik vermoed dat je daarmee bedoelt dat we alles los moeten laten) geeft een voor mij onacceptabel groot risico op het overstromen van de ziekenhuizen. Ik wil best accepteren dat er mensen dood gaan, maar ik wil niet accepteren dat er onnodig mensen dood gaan omdat we ze niet de basale zorg kunnen bieden die ze nodig hebben.
Als je echt begaan bent met gezondheid en ontlasting van de zorg.
Dan moet je een 100% testsamenleving hebben. Gevaccineerd en ongevaccineerd. Iedereen moet testen voor toegang. Dan weet je pas zeker dat veilig is. Een vaccin beschermt jou (deels) maar niet een ander.

Als je echt begaan bent, dan moet je boos worden op het beleid.
Miljarden naar handhaving, controle, QR codes.

Bedden en apparatuur genoeg, maar de zorg loopt leeg qua personeel.
Waarom? Slecht betaald, ondergewaardeerd en nu ook de constante vaccinatiedrang/plicht.

wijze woorden

• wErudite
Valandil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:46:
[...]
Als je echt begaan bent met gezondheid en ontlasting van de zorg.
Dan moet je een 100% testsamenleving hebben. Gevaccineerd en ongevaccineerd. Iedereen moet testen voor toegang. Dan weet je pas zeker dat veilig is. Een vaccin beschermt jou (deels) maar niet een ander.
Nee hoor, ongevaccineerden moeten zich laten prikken en het probleem is opgelost. Ik laat me niet testen omdat een ander zich niet wilt laten vaccineren.

Inkakken is bijpakken

• Robbie T
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:46:
[...]

[Afbeelding]

Maar goed, we kunnen weer naar festivals en feestjes zonder dat weigeraars zonder negatieve test daar ook zijn dus ik zie alles weer iets rooskleuriger in.
_/-\o_ _/-\o_ Dat je je eigen bord niet ziet..

Maar goed, lopen rondjes hier. Fijne middag allemaal!

• Ankona
Señor Sjon schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:23:
[...]

Wat een struisvogelantwoord. Zijn het Rutte en De Jonge die uitgebreid op alle IC bedden gaan liggen?

Ik sta er echt versteld van dat op een forum als dit, waar over het algemeen best op een integere en intelligente manier op zaken ingegaan wordt, er nog zoveel steun voor ongefundeerd complot denken en bangmakerij is.

alles kan off-topic

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:40
[...]

Bedden en apparatuur genoeg, maar de zorg loopt leeg qua personeel.
Waarom? Slecht betaald, ondergewaardeerd en nu ook de constante vaccinatiedrang/plicht.
En vanwege de hoge werkdruk door covid patiënten. Die grotendeels niet gevaccineerd zijn..

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• nickko
  • Laatst online: 18:15
ShellGhost schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:36:
[...]

Omdat de vaccinatiegraad lager blijft daardoor. Waardoor de beperkende maatregelen blijven.
Lager blijft daardoor? (wanneer is welke graad aanvaardbaar)? Als er aan wordt gegeven dat de maatregelen hem beperken - ze beperken iedereen wel of geen prik dat staat er los van. De maatregelen zijn om de opname op de IC terug te dringen / verspreiding te beperken / (zo veel mogelijk) te controleren.

Is dat niet meer nodig of minder nodig - zijn de maatregelen dan nog nodig?

Intel Xeon 5650 @3.4ghz, Corsair dominator 12bg 1333mhz 2*6gb tripple channel, EVGA GeForce GTX 1080 FTW2 GAMING iCX, MSI X58 Platinum, OCZ Fatal1ty 1000W @ Antec Nine Hundred Two

• Ankona
Valandil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:21:
[...]

Ongevaccineerden hebben je vrijheid niet afgenomen. Dat deed de overheid.

Ongevaccineerden gijzelen je vrijheid niet. Dat doet de overheid.

Als ongevaccineerden een bedreiging zijn, dan werkt je vaccin niet.

Je angst/boosheid is onterecht.
Het is de steeds veranderende voorwaarden en spelregels waarom je geen vrijheid kent.
Niet het laatste percentage die geen prik heeft gehaald.

Ok, laten we dan een vaccinatie bewijs enkel nog vragen voor de toegang tot de zorg en een opslag op de zorgverzekering voor ongevaccineerden om de extra kosten door het vitaal houden van het virus te compenseren.
Volgens mij heb jij, ondanks al je stellingen en grote woorden, echt geen idee waar je het over hebt.

alles kan off-topic

• wErudite
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:46:
[...]
Ik vind het oprecht heerlijk om straks een wijntje te doen met mensen om me heen die helder na kunnen denken.

Inkakken is bijpakken

• SemperFidelis
Robbie T schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:48:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ Dat je je eigen bord niet ziet..

Maar goed, lopen rondjes hier. Fijne middag allemaal!
Yes! Jij ook veel plezier met testen en al dat gedoe. Hopelijk kun je nog wat leuke festivals meepakken.

• Tom-Z
[...]

Een vaccin beschermt [...] niet een ander.
Ik heb je al gecorrigeerd. Hou alsjeblieft op dit soort onwaarheden te verspreiden. Er zijn tal van wetenschappelijke onderzoeken die het tegendeel aantonen. Bijvoorbeeld dit onderzoek. Mensen die gevaccineerd zijn raken überhaupt minder vaak besmet, en iemand die niet besmet is vormt ook geen risico voor iemand anders.

• Robbie T
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:52:
[...]

Yes! Jij ook veel plezier met testen en al dat gedoe. Hopelijk kun je nog wat leuke festivals meepakken.
Toch nog even reageren. Ik heb mijn beide vaccins gehad hoor. En festivals meepakken doe ik al jaren niet meer. In demonstraties meelopen overigens ook niet. (nooit gedaan ook).

• Valandil
Ankona schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:51:
[...]

Ok, laten we dan een vaccinatie bewijs enkel nog vragen voor de toegang tot de zorg en een opslag op de zorgverzekering voor ongevaccineerden om de extra kosten door het vitaal houden van het virus te compenseren.
Volgens mij heb jij, ondanks al je stellingen en grote woorden, echt geen idee waar je het over hebt.
*knip* probeer het nou eens zonder die ontzettend misplaatste WOII vergelijkingen.

[Voor 38% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 17:09]

wijze woorden

• SemperFidelis
Al was onze zorgcapaciteit 2x zo groot hadden we nog maatregelen moeten treffen tegen overbezetting. Dat argument is helaas ook al ontkracht. Had ons 2 weken rek gegeven ofzo.

[Voor 55% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 17:09]

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Voor de mensen die aangeven dat vaccineren niet werkt, of dat je nog steeds besmet kunt raken, ja dat klopt. Echter, slechts een klein deel van de mensen die op de IC liggen zijn volledig gevaccineerd. Het grootste deel is niet of deels gevaccineerd.

https://coronadashboard.r...ienten-in-de-ziekenhuizen
Driekwart niet of deels gevaccineerd
Bijna driekwart van de COVID-19-patiënten uit deze steekproef (74%) die in de week van 12 juli zijn opgenomen in het ziekenhuis was niet gevaccineerd of maar deels gevaccineerd. COVID-19-patiënten die deels gevaccineerd zijn, hebben 1 van de 2 prikken gehad. 15% van de opgenomen patiënten was wel volledig gevaccineerd, maar daarvan had 5 % een al bekende slechte afweer, bijvoorbeeld door een afweerstoornis of het gebruik van medicijnen die de afweer verlagen. Van 11% van de COVID-19-patiënten waren niet genoeg gegevens beschikbaar of ze waren voor een andere aandoening dan COVID-19 opgenomen en testten in het ziekenhuis positief op het coronavirus. De steekproef wijst uit dat volledig gevaccineerde mensen veel minder kans hebben om in het ziekenhuis terecht te komen.

• Valandil
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:59:
[...]

Jij ziet natuurlijk liever dat we iedereen gewoon uitsluiten?

[...]

Al was onze zorgcapaciteit 2x zo groot hadden we nog maatregelen moeten treffen tegen overbezetting. Dat argument is helaas ook al ontkracht. Had ons 2 weken rek gegeven ofzo.
10% ongevaccineerd tov 2020....
Het overgrote meerendeel komt niet in het ziekenhuis.
Het overgrote meerendeel valt niet in de risicogroep
Als de zorg dit niet aankan, dan is de oorzaak zorgcapaciteit.

wijze woorden

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee